Střípky

Autorská citace #1
16.6.2016 21:19 - Nachtrose
Gurney: je to úmysl, že nevidím ostatní lidi, co tu stránku lajknuli?
Autorská citace #2
16.6.2016 21:32 - Gurney
Není, podívám se kde je problém.

Každopádně dík za upozornění.
Autorská citace #3
16.6.2016 21:46 - Nachtrose
Gurney píše:
Není, podívám se kde je problém.

Každopádně dík za upozornění.


Mno... tak to možná má něco společného se vzájemnými vztahy jednotlivých osob. Třeba svoje přátele tam vidím.
Autorská citace #4
16.6.2016 21:51 - PetrH
Tak je treba se podivat do nastaveni, nicmene jiz 7 osob... Je to rehole o stranku pecovat. Mimochodem, kdonji bude udrzovat? Jaka je koncepce?
Autorská citace #5
16.6.2016 23:56 - sirien
Aby to všem co nemají rádi FB nebylo líto...

Google+ profil

Twitterový ještě taky dodáme :)
Autorská citace #6
17.6.2016 09:44 - Demonica
Tak už existuje i Twitter :)

@D20vKostce
Autorská citace #7
17.6.2016 09:47 - Nachtrose
tak ješte linked-in, snapchat, pokec... a všechny další sítě, které ani neznám :-D
Autorská citace #8
17.6.2016 09:56 - Tarfill
Na štěňátka Vám kašlu, ale kočičky mám rád, takže ten like dám. ;-)

Btw. tak nějak jsem čekal, že na profilovce bude ta červená kostka, co je tady v záhlaví...
Autorská citace #9
17.6.2016 10:14 - LZJ
No, děláte to asi správně, ale jsem zvědavý, kdy ( a jestli vůbec) se bude víc diskutovat na FB místo tady v diskuzách ;-)
Autorská citace #10
17.6.2016 10:30 - chrochta
Na sociálních sítích nejsem a pokud nezasáhne vyšší moc, ani nebudu. Mé koťátko klidně můžete obětovat předem.
Autorská citace #11
17.6.2016 10:32 - Demonica
Věříme, že diskuze budou nadále pokračovat tady a ostatní sociální sítě budou sloužit hlavně k upozornění, že tady např. vyšel nový článek.

Ovšem to ukáže až čas, kam se budou diskuze orientovat :)
Autorská citace #12
17.6.2016 10:33 - Gurney
OK, protože už jsem za to dostal za uši a ať to má nějaké systém a nejsme všude pod jiným jménem, tak malá změna - adresa na FB https://www.facebook.com/D20vKostce/ (v článku už je to opraveno).

Omlouvám se za zmatky, měli jsme to sesynchronizovat trochu líp...

PetrH píše:
Mimochodem, kdonji bude udrzovat? Jaka je koncepce?

Tak nevím jestli "koncepce" je správné slovo; ono jako ne že bych si chtěl stežovat (zvlášť když ani nejsem ten, kdo by té údržby dělal nejvíc), ale potom co sem chce člověk občas hodit nějaký nový překlad, a skončí to tím, že se hodinu vrtá v osm let starém článku, aby to mělo alespoň trochu nějaký (jednotný) systém, tak hodit anotaci na FB s odkazem už není zas takový horor.

EDIT: LZJ píše:
No, děláte to asi správně, ale jsem zvědavý, kdy ( a jestli vůbec) se bude víc diskutovat na FB místo tady v diskuzách

No já zastávám názor, že komenty, které budou na FB (pokud vůbec budou) by bez něj nebyly nikde (tj. ani tady). A navíc mi FB přijde pro diskuze jako dost nepřátelské místo - něco jak reddit, kdyby si tam nešlo nic nastavit :)
Autorská citace #13
17.6.2016 10:43 - York
Je to zvláštní doba, kdy si diskusní fórum založí stránku na jiném diskusním fóru, aby se tam dalo debatovat ;-)
Autorská citace #14
17.6.2016 11:58 - sirien
Kostka není diskusní fórum.
Autorská citace #15
17.6.2016 12:10 - York
A DnDčko není Dračák. Co naděláš ;-)
Autorská citace #16
17.6.2016 12:55 - sirien
nějak asi míjim pointu co chceš sdělit.

Kostka je obsahovej web s primárním zaměřením na obsah s trvalou hodnotou, tj. asi tak na těch 1000+ článků co tu máme, na překlady a podobně. Svého času existovala bez diskusí a bez diskusí by dokázala existovat i dál.

Nevidím žádnou zvláštní kontradikci v tom, že chceme tento obsah nabídnout lidem v co nejpřístupnější formě a popravdě tím neděláme nic revolučního, spíš jsme se se zpožděním přidali k už dlouhé roky stabilnímu trendu všech dalších větších webů s článkovým obsahem napříč celým internetem.

Samozřejmě, pokud nemáš rád sociální sítě, nijak Tě to neovlivní - Kostka sama bude nadále fungovat stejně, jako dřív.
Autorská citace #17
17.6.2016 13:05 - Winnie
...doufám, že zachráněná koťátka neplánujete zachráncům hodit na krk :-)
Autorská citace #18
17.6.2016 13:19 - York
sirien píše:
nějak asi míjim pointu co chceš sdělit.


Nic podstatnýho, jen si tu tak brumlám pod vousy. Absurdita některých věcí (které jsou ovšem současně dokonale logické) mě prostě baví, no.

WWW je technologie, která umožňuje zobrazit a prolinkovat obsah. Články, diskuse, obrázky, hudbu, video, whatever. Ten obsah tam dávají lidé a čtou (sledují, poslouchají) ho taky lidé. Dává tudíž dokonalý smysl vymyslet novou technologii, které budeme říkat sociální síť, a která bude umět (pozor, překvapení): zobrazit a prolinkovat obsah, který tam budou dávat a konzumovat lidé.

Pointa je samozřejmě v tom, že uživatelská základna facebooku se natolik rozlezla, že se z něj stal must-use reklamní kanál. Takže je logické a chválihodné, že ho chcete využít.



sirien píše:
Samozřejmě, pokud nemáš rád sociální sítě, nijak Tě to neovlivní - Kostka sama bude nadále fungovat stejně, jako dřív.


To je fér, ale co ta nebohá koťátka?
Autorská citace #19
17.6.2016 13:44 - sirien
Winnie: udělej si v bytě dost místa, ty Mainský mývalý mrchy se dokážou dorůst fakt slušný velikosti.


York: No tak ta nebohá koťátka jsou už holt něco, co si budeš muset srovnat se svým svědomým. A ta štěňátka pak ještě víc, protože Gurney v admin diskusi psal něco o tom, že bysme příští neděli mohli udělat adminské hraní Kill Puppies for Satan RPGčka, takže...


u sociálních sítí nejde o technologii prolinkování, ale o user interface a update/notification stream
Autorská citace #20
17.6.2016 13:50 - Vojtěch
Vy máte mainské mívalí? Můžu svoje koťátko někomu darovat? :D
Autorská citace #21
17.6.2016 13:53 - York
sirien píše:
No tak ta nebohá koťátka jsou už holt něco, co si budeš muset srovnat se svým svědomím.


Hlavně si budeme muset srovnat, že plánujete krvavý rituál a nepozvali jste mě!
Autorská citace #22
17.6.2016 14:02 - sirien
Sme o tom uvažovali, ale když si pak napsal, že je Kostka diskusní fórum, tak nám bylo zjevné, že nepatříš do Vnitřního Kruhu Zasvěcených, takže...
Autorská citace #23
17.6.2016 14:11 - Winnie
sirien: Jako malá jsem vždycky chtěla lvíče. Be careful what you wish for...
Autorská citace #24
17.6.2016 14:59 - York
sirien píše:
nepatříš do Vnitřního Kruhu Zasvěcených, takže...


Ha, takže VKZ existuje! Já jsem to tušil!
Autorská citace #25
17.6.2016 15:55 - PetrH
Gurney: pak to zcela chapu, dost lidi tqam nechodi sem a obcas s ehodi to propagovat v onem svete modrych palcu, protoze tam je hodne fandu, co si urcite kvalitni clanek a preklad prectou prave protoze, to tam nekdo siri
Autorská citace #26
17.6.2016 17:35 - PetrH
Mimochodem, z kama jsou ty fotky na topu?
Autorská citace #27
17.6.2016 17:52 - sirien
Dark Dungeons samozřejmě :)
Autorská citace #28
17.6.2016 18:07 - PetrH
Pardon, no, nejsem znalec jako zdejsi pani:) dobrej sejra poznam, tohle tak ne
Autorská citace #29
17.6.2016 18:34 - sirien
Vřele doporučuju, hodinka fakt kvalitní zábavy (zvlášť, když znáš background jeho původu a vzniku :D )
Autorská citace #30
21.6.2016 21:40 - Aegnor
Bude závěrečná zpráva z akce "zachraň koťáko"? Údaje kolik koťat bylo zachráněno a jak se jmenují všechny koťata, která musela být utracena?
Autorská citace #31
21.6.2016 22:20 - sirien
Možná, teď se ale pracuje na pojmenovávání nahromaděných štěňátek.
Autorská citace #32
21.6.2016 23:31 - Nachtrose
Aegnor píše:
která musela být utracena?


*obětována. Tady se neutrácí ani peníze.
Autorská citace #33
14.7.2016 12:23 - Jerson
Kotka už na FB nefunguje?
Autorská citace #34
14.7.2016 12:51 - ShadoWWW
Autorská citace #35
14.7.2016 22:45 - Gurney
Co je špatně s kostkou na FB? Jestli bude v mých silách, tak opravím.
Autorská citace #36
14.7.2016 22:52 - sirien
Nic; zveřejnili jsme tu článek a nebyl nasdílenej na FB in real time. IMO žádná katastrofa, žádná lízátka za první přečtení nerozdělujeme (pokud vim, teda... možná jo, mě tu taky nikdo nic moc neřekne :D )
Autorská citace #37
15.7.2016 00:29 - Gurney
Tak jestli jde jen o to, že jsem dal oznámení na FB o necelý den později... Holt kdo čte Kostku, občas se dozví věci s malým předstihem.
Autorská citace #38
15.7.2016 08:56 - Jerson
O to nejde, zkoušel jsem odkazy uvedené tady a na RPGF a obojí mi hlásilo, že stránka neexistuje nebo byla zrušena.
Autorská citace #39
15.7.2016 09:43 - Gurney
Aha, zajímavý, v článku opravdu byla špatně adresa. Přitom bych přísahal, že už jsem to opravoval. Každopádně dík za upozornění.
Autorská citace #40
29.7.2016 12:43 - Jerson
DĚLEJTE S TOU NEPŘEHLEDNOSTÍ NĚCO!

Jako vážně, pokud chcete tyhle stránky propagovat a pokud sem má někoho poslat, musí být přehledné, musí v nich být snadno dohledatelné věci a prostě to tu musí být uživatelsky příjemné. Výmluvy "nový design to spraví, až bude, tak bude" si vetkněte za pokrývku hlavy.

A pokud potřebujete nějaký argument - když někoho pošlu na RPG fórum a řeknu mu, ve které sekci má hledat, tak držkuje a nechce se mu, ale občas to tam najde.
Když toho samého člověka pošlu sem na Kostku, tak mi řekne "kde to mám hledat?" a já můžu leda tak psát smajlíka krčícího rameny.
Autorská citace #41
29.7.2016 12:48 - sirien
vážně myslíš, že to, že budeš křičet, něčemu pomůže?
Autorská citace #42
29.7.2016 12:49 - Merlin
sirien píše:
vážně myslíš, že to, že budeš křičet, něčemu pomůže?


mě to v práci pomáhá :)
Autorská citace #43
29.7.2016 12:56 - Jerson
Otázky a návrhy předkládané v klidu ničemu nepomohly už po několik let. Je třeba vyzkoušet i další možnosti.
Kromě toho jsem si prakticky vyzkoušel, že křiku lidé alespoň věnují pozornost.
Autorská citace #44
29.7.2016 13:08 - sirien
Protože je obvykle uvádí do nepohodlí. Mě nijak zvlášť, takže si to zkusil a zase se můžeme uklidnit.

Myslím, že naprosto nedoceňuješ složitost, která za Kostkou kterou vidíš stojí. Něco jako "zpřeházíme sekce" není v Sunrise zdaleka tak triviální, jako na PHP BB fórech.

Jakákoliv energie věnovaná do změny Sunrise je energie která ještě dál odloží Nightfall. Tohle je velmi jednoduchej přepočet - suma času a energie kterou lze do Kostky vložit je konečná, Nightfall k realizaci vyžaduje určitý její objem, cokoliv jiného snižuje jeho dotaci.

Současný stav považujeme za nedokonalý, ale dostatečně funkční, takže ani nechceme ztrácet čas a energii přemýšlením o jeho možné změně, takže pokud tak hrozně moc toužíš po nějakém zlepšení už teď, tak přijď s nějakým návrhem, co by sis představoval a pokud bude dávat smysl, tak se možná zrealizuje (rovnou uvažuj, že cokoliv složitého co by vyžadovalo příliš času na realizaci se shodí ze stolu).

Pokud s ničím sám přijít nechceš / nemůžeš / neumíš, pak se obávám, že Ti nezbyde, než si počkat na Nightfall.

Pokud chceš přiložit ruku k dílu, můžeme se někde sejít a probrat jak si aktuálně Nightfall představujeme a můžeš nám zkritizovat rovnou koncept - zatím je pořád ještě jen na papíře a ne v kameni.
Autorská citace #45
29.7.2016 13:35 - Jerson
Ale doceňuju. Jen to trvá moc dlouho a nevidím žádný posun. Na nepřehlednost kostky jsem upozorňoval od začátku, od zavedení dvou - vlastně tří lišt, a to je už kolik, osm let?
Je mi jasné, že nemá smysl upravovat Sunrise, když děláte na Nightfall, ale prostě mě to už nebaví.

sirien píše:
Současný stav považujeme za nedokonalý, ale dostatečně funkční,

Jo, asi jako je DrD nedokonalé, ale dostatečně funkční pro všechny nováčky.
Takže znovu, bez kapitálek -

Lidé sem na kostku nechtějí přispívat (nebo tu něco hledat) kvůli její nepřehlednosti, i když je k tomu opakovaně přesvědčuju.

Tomu slušní technici "dodatečně funkční" neříkají. I když řekneš čert vem diskuse, pořád tu jsou články zapadané prachem, protože se nedají rozumně najít. A to považuju za problém.

A už fakt nevím, co bych měl navrhovat - přeřazení článků bylo moc složité, přeřazení sekcí bylo moc složité, snížení počtu lišt nebylo vhodné, diskuse se nedají slučovat, ... nemám další návrhy. Co šlo, to jsem navrhnul.

Ukaž mi Nightfall, jak prozatím funguje, a já ti milerád řeknu, co bych změnil na něm. Ale ... on je jen na papíře? Já měl dojem, že se na něm už nějaký čas pracuje.
Autorská citace #46
29.7.2016 13:41 - sirien
Jerson píše:
on je jen na papíře? Já měl dojem, že se na něm už nějaký čas pracuje.

Web má víc úrovní, na něčem se už pracuje (překlopení databáze, příprava pro nové funkce atp.), něco je pořád ještě nedotčené (např. layout nebo finální podoba třídění - resp. princip třídění, jakože "podle jakého typu atributů a jak" ano, ale "které atributy konkrétně v jakém pořadí" atp. ještě ne)
Autorská citace #47
29.7.2016 15:47 - Ebon Hand
sirien píše:
Pokud s ničím sám přijít nechceš / nemůžeš / neumíš, pak se obávám, že Ti nezbyde, než si počkat na Nightfall.

Zcela upřímně se obávám, vzhledem k vaší schopnosti něco dotáhnout, že až přijde Nightfall, tak už bude beznadějně zastaralý a já budu v domově pro seniory.

Siriene, tvé vysvětlení, proč se nic neděje, je sice politicky korektní a vypovídající, ale pro mě to zní jako výmluva, asi to bude tím, že ho používáš příliš dlouho. A obávám se, že to hodnocení dostatečně funkční je takto pozitivní pouze pro vás tři z D20. Nepíšu to jako výčitku, ale čisté shrnutí, co vidím. Já už na kostce nic nehledám, vzdal jsem to a ani sem už nikoho neposílám, aby to zkoušel, protože to vždy skončilo tak, že jsem to měl nakonec dohledat já. :-)
Autorská citace #48
29.7.2016 16:26 - sirien
no, tak třeba překlady her jsme za poslední roky dotáhli líp a dál, než kdokoliv předtím.

Ono je hezké, že byste všichni chtěli všechno rychle a dobře a určitě je možné udělat věci rychle a dobře, ale v tom případě je musí někdo zaplatit - protože je budget asi tak nula, tak si můžeš vybrat, jestli to bude rychle nebo dobře a my se prostě rozhodli, že kdykoliv bude výběr mezi zmíněným, tak zvolíme dobře, i když to znamená, že to bude za dlouho.

Nebo, samozřejmě, můžeš zainvestovat a cálnout Dukolma na full time a mít to rychle a dobře třeba někdy v září, tomu se určitě nikdo bránit nebudeme.
Autorská citace #49
29.7.2016 17:04 - Naoki
Tak uspořádáme sbírku Dukolmovi :P
Autorská citace #50
29.7.2016 17:34 - sirien
...a přesvědčovací kampaň aby dal výpověď nebo aby si vzal 2-3 měsíce neplaceného volna ;)
Autorská citace #51
29.7.2016 19:46 - Dukolm
Jerson píše:
DĚLEJTE S TOU NEPŘEHLEDNOSTÍ NĚCO! ...

Zajímalo by mě, kdy místo tvých výkřiků udělejte to lépe uslyším i nějaký konstruktivní nápad jak to udělat lépe podle tebe. Za ty dva roky co jsem dostal přístupy a začal se pohybovat i v zákulisí kostky a sledovat názory lidí co komu vyhovuje a co kdo by chtěl jinak od tebe slyším samé neurčité věci třeba přehledné znamená pro každého třeba úplně něco jiného.

Jerson píše:
Ale doceňuju. Jen to trvá moc dlouho a nevidím žádný posun. Na nepřehlednost kostky jsem upozorňoval od začátku, od zavedení dvou - vlastně tří lišt, a to je už kolik, osm let?

No v tu dobu sem se třeba já poprvé začal na kostce objevovat a většina současných aminů tu ještě byla jako uživatelé bez možnosti něco změnit.

Ebon Hand píše:
Zcela upřímně se obávám, vzhledem k vaší schopnosti něco dotáhnout, že až přijde Nightfall, tak už bude beznadějně zastaralý a já budu v domově pro seniory.

Nikdy jsem nebyl pro to říci veřejně o tom že pracujeme na Nightfall (Kdyby bylo po mém půjde tato informace ven až když bude funkční beta.), už jen proto že pak každý čeká, že to hned bude, oproti mému soukromému plánu máme zpoždění to nepopírám ale hodl člověk občas dělá i něco jiného nebo má nějaké zdravotní problémy a je na to sám. A s omezeným časofondem který si nárokují i jiné věci třeba organizace RPG linie na Gameconu kterou jsem letos dotáhl k úspěšnému průběhu.


Jakékoliv hlášky typu udělejte to lépe jsou k ničemu bez informace co znamená lépe podle vás. Co člověk to názor a nejde vyhovět všem ale rád si je poslechu, posoudím a vezmu v úvahu.

Konkrétně třeba návrhy na přehlednější uspořádání článku kterých tu je 800 základním webu nepočítám do toho moduly, blogy a skupiny. Rád uvítám ale zatím jsem slyšel dost protichůdné názory a nevěřím že jde vyhovět všem.

A křičení není to co motivuje k práci, jen získá pozornost.


Vyhledávání je tu strašné ale to není v možnostech jednoduše změnit v současném stavu.
Autorská citace #52
29.7.2016 19:54 - York
Pokud ti to k něčemu pomůže, tohle jsou kategorie, do kterých jsem rozřazoval články v Drakkaru (Alef0 se na to nakonec vysral, takže jsem to zřejmě dělal zbytečně, co už):

Categories: Povídky
Categories: Povídky, Povídky ze světa Cadwallon

Categories: Poezie

Categories: Zápisy ze hry
Categories: Zápisy ze hry, Zápisy ze hry My Life With Master
Categories: Zápisy ze hry, Zápisy ze hry Hot War
Categories: Zápisy ze hry, Zápisy ze hry Příběhy impéria

Categories: O hraní RPG
Categories: O hraní RPG, Hraní po netu
Categories: O hraní RPG, Hraní v historickém prostředí
Categories: O hraní RPG, Herní systémy
Categories: O hraní RPG, Herní prostředí a žánry
Categories: O hraní RPG, Příprava na hru
Categories: O hraní RPG, Vedení hry
Categories: O hraní RPG, Tvorba světa
Categories: O hraní RPG, Hraní v systému Fate
Categories: O hraní RPG, Oldschool hraní


Categories: O časopisu Drakkar
Categories: O časopisu Drakkar, Úvodníky
Categories: O časopisu Drakkar, Listárna

Categories: Dobrodružství
Categories: Dobrodružství, Fantasy dobrodružství
Categories: Dobrodružství, Dobrodružství pro Dračí doupě Plus
Categories: Dobrodružství, Dobrodružství pro DnD
Categories: Dobrodružství, Dobrodružství pro DnD 4e

Categories: Postavy
Categories: Postavy, Postavy pro Cadwallon

Categories: Doplňky pro hru
Categories: Doplňky pro hru, Doplňky pro Dračí doupě
Categories: Doplňky pro hru, Doplňky pro Dračí doupě Plus
Categories: Doplňky pro hru, Doplňky pro Vendettu
Categories: Doplňky pro hru, Historické reálie
Categories: Doplňky pro hru, Magické systémy
Categories: Doplňky pro hru, Doplňky pro Příběhy impéria
Categories: Doplňky pro hru, Doplňky pro DnD 4e

Categories: Herní pomůcky
Categories: Herní pomůcky, Figurky

Categories: Historie
Categories: Historie, Severská mytologie
Categories: Historie, Antická mytologie
Categories: Historie, Doba bronzová
Categories: Historie, Doba románská
Categories: Historie, Gotika
Categories: Historie, Renesance
Categories: Historie, Baroko
Categories: Historie, Středověk
Categories: Historie, Součastnost a nedávná minulost

Categories: Webové stránky o rpg

Categories: Recenze
Categories: Recenze, Autorské recenze a úvahy
Categories: Recenze, Recenze RPG systémů a prostředí
Categories: Recenze, Recenze deskových her
Categories: Recenze, Recenze karetních her
Categories: Recenze, Recenze filmů
Categories: Recenze, Recenze literárních děl
Categories: Recenze, Recenze mangy
Categories: Recenze, Recenze komixů

Categories: Aktuality

Categories: Literatura a literární teorie

Categories: Pravidla
Categories: Pravidla, Pravidla rolových her
Categories: Pravidla, Pravidla deskových her

Categories: Herní prostředí

Categories: Rozhovory

Categories: Soutěže, Soutěže v tvorbě postav
Categories: Soutěže

Categories: Teorie a design RPG
Categories: Teorie a design RPG, Ilustrace a grafická úprava

Categories: Reporty z akcí
Categories: Reporty z akcí, Reporty z GameConu
Categories: Reporty z akcí, Reporty z Festivalu fantazie
Autorská citace #53
29.7.2016 20:26 - sirien
Malá poznámka: Nightfall měl původně zůstat mimo a infomrace s ním měly jít ven až s jeho nasazením. Stejně, jako tomu bylu u Sunrise a u nakonec nerealizovaného Midday.

Zveřejnění infa o Nightfall byl můj nápad a byla to výměna toho, že sice budete tušit, co se chystá, ale budeme tak moct sesbírat přímý feedback. Od začátku jsme říkali, že datum zveřejnění nebudeme dávat a že to bude až to bude, tečka. Doufal jsem, že to bude pochopeno, ale zjevně jsem podcenil, jak moc lidé touží po novinkách a doufám, že to nedojde do bodu, kdy bych toho litoval.


York: díky za snahu, ale statické třídění podle kategorií je bohužel něco, co tu přestalo fungoval dlouhé roky zpátky, z části kvůli množství obsahu, z části kvůli přesahům, takže počítáme spíš s jeho kompletním zrušením a chceme přejít na dynamičtější a rychleji tříditelné pohledy. Zároveň subsekce jsou něco, co považujeme spíš za zlo - "hloubka" Kostky v Sunrise způsobuje hafo problémů a od Nightfall potřebujeme, aby byl o dost mělčí (což je vzhledem k počtu věcí, které má obsahovat, dost challenge).
Autorská citace #54
29.7.2016 20:38 - Naoki
ad třídění: určitě už vás to napadlo, ale tagy byly zamítnuté proč?
Autorská citace #55
29.7.2016 20:38 - York
sirien píše:
Zároveň subsekce jsou něco, co považujeme spíš za zlo - "hloubka" Kostky v Sunrise způsobuje hafo problémů a od Nightfall potřebujeme, aby byl o dost mělčí (což je vzhledem k počtu věcí, které má obsahovat, dost challenge).


Tyhle kategorie mají jen dvě úrovně - hlavní kategorie a podkategorie. Tak jako tak, nic lepšího (co do hloubky) než stromovou strukturu na roztřídění obsahu nevymyslíš, existuje na to celý vědní obor.

Stejně tak silně pochybju, že vymyslíš něco lepšího, co se týče přehlednosti. V ideálním případě by měly podobné kategorie fungovat napříč celým webem - což zrovna v případě Kostky je extrémně intuitivní, protože diskuse se velmi často vztahují k článkům, takže ti do stejných kategorií spadnou zcela automaticky.

BTW zajímavý je, jak v případě tvorby rpček vehementně doporučuješ nevymýšlet kolo a použít něco osvědčeného a tady děláš přesně to samé ;-)

edit: Kategorie na Kostce nefungují proto, že jsou špatně rozdělené (není na první zamyšlení jasné, ve které kategorii co najdeš - je to asi stejný problém jako s vymýšlením atributů v rpgčku), a pak proto, že z grafického ztvárnění UI není na první pohled jasné, že to kategorie jsou.

Méně ja často více - koukni třeba sem, vlevo tam máš jednoduchý a maximálně přehledný strom kategorií, na kterém je jasně vidět, že to je strom kategorií. Jo a taky je jen dvojúrovňový, přesně jako ty kategorie pro Drakkar.

Naoki píše:
ad třídění: určitě už vás to napadlo, ale tagy byly zamítnuté proč?


Tagy na Kostce jsou, když si klikneš například na článek, ke kterému je tahle diskuse, tak vpravo nahoře uvidíš "Inspirace/Novinky".

Stačí to jako důkaz, že tagy jsou moc práce za poměrně málo muziky?

(Nicméně tagování samozřejmě úplně od věci není, ty články v Drakkaru jsem do kategorií rozhazoval právě na základě jejich tagů).
Autorská citace #56
1.8.2016 13:41 - Jerson
Dukolm píše:
Zajímalo by mě, kdy místo tvých výkřiků udělejte to lépe uslyším i nějaký konstruktivní nápad jak to udělat lépe podle tebe. Za ty dva roky co jsem dostal přístupy a začal se pohybovat i v zákulisí kostky a sledovat názory lidí co komu vyhovuje a co kdo by chtěl jinak od tebe slyším samé neurčité věci třeba přehledné znamená pro každého třeba úplně něco jiného.

Tak dobře, napíšu to ještě jednou. Napřed ale odpovím Yorkovi.

York píše:
Stejně tak silně pochybju, že vymyslíš něco lepšího, co se týče přehlednosti.
...
Tagy na Kostce jsou, ... Stačí to jako důkaz, že tagy jsou moc práce za poměrně málo muziky?


Řazení podle pevných kategorií na počítači je asi stejně praktické a pokročilé jako uložit záznamy z kartotéky jako wordovské soubory. Nebo poslat zprávu tak, že ji napíšeš v mobilu, oskenuješ displej, vytiskneš a pošleš poštou. Tedy úplně k hovnu, protože buď nenajdu věc tam, kde ji hledám, nebo potřebuju mít několik způsobů třídění, abych se k požadované položce dostal z více směrů.
A to že tu jsou tagy udělané tak jak jsou (řekněme "nepříliš dobře") neznamená, že je nelze použít mnohem efektivněji.

Tedy:
1) zrušit rozdíl mezi článkem a blogem. Mít vše co tu je jen jako článek, a diskuse.
2) Vytvořit systém tagů a důsledně tagovat každý článek - nenechávat to na nepoučených uživatelích, ale radit jim, kontrolovat a opravovat je.
3) na stránku s rozcestím dát ikonky s názvy nejpoužívanějších tagů, pod kterými se vždy otevře seznam všech článků s daným tagem, a vedle toho systém pro hledání článku podle tagů, které se dají skládat - tedy lze mít požadavek na všechny tagy, alespoň jeden z vybraných tagů, nebo jejich kombinace.
4) při vkládání článku, přesněji tagů k článku automaticky ukazovat články se stejnými tagy, a dát možnost navazovat s články na sebe - tedy abych nemusel zakládat nový článek, ale třeba jen napsat další kapitolu k článku někoho jiného. Analogicky umožnit spojovat diskuse na související témata, a třeba mít jednu diskusi pro dva i více souvisejících článků.

A to je pro začátek vše.
Autorská citace #57
1.8.2016 13:53 - Aegnor
Jerson píše:
1) zrušit rozdíl mezi článkem a blogem. Mít vše co tu je jen jako článek, a diskuse.

Třeba já rozdíl mezi blogem a článkem vnímám docela výrazný. Od článku čekám větší objektivnost než od blogu, například. Třeba tvůj blog "WTF situace v RPG" (či jak se jmenuje) bych si nikdy netroufnul označit za článek.
Jakože, pokud budou blogy stále odlišeny od článků (například [Blog] před názvem + možnost filtrovat pouze články/blogy), tak asi jdou sloučit tak, aby se objevovali zároveň s články.

Jerson píše:
4) při vkládání článku, přesněji tagů k článku automaticky ukazovat články se stejnými tagy, a dát možnost navazovat s články na sebe - tedy abych nemusel zakládat nový článek, ale třeba jen napsat další kapitolu k článku někoho jiného. Analogicky umožnit spojovat diskuse na související témata, a třeba mít jednu diskusi pro dva i více souvisejících článků.

Rozhodně bych neumožňoval autorům připisovat nové kapitoly k existujícím článkům jiných autorů.
Autorská citace #58
1.8.2016 15:18 - Ebon Hand
sirien píše:
no, tak třeba překlady her jsme za poslední roky dotáhli líp a dál, než kdokoliv předtím.

Doufám, že jsi pochopil, že mluvím o kostce jako takové, nikoliv o obsahu, tan chrlíš dobře. :-)

Dukolm píše:
Nikdy jsem nebyl pro to říci veřejně o tom že pracujeme na Nightfall

Chápu, taky bych to nezveřejnil. :-) My jsme totiž jako děti. "Už tam budem?" :-)
Autorská citace #59
1.8.2016 15:55 - sirien
Tahle diskuse patří do Kostky jsou vrženy. Nicméně:

Jerson píše:
A to že tu jsou tagy udělané tak jak jsou (řekněme "nepříliš dobře")

Tohle je přesně esence problému s Tvými stížnostmi a radami. Tagy jsou tu udělané velice dobře (plánujeme je ještě zlepšit, ale ve směru, který tu nebyl diskutovaný, protože není vidět). Co tu má značné rezervy je jejich využití. Na pohled to vypadá jako obdobné sdělení, jenže z hlediska stížnosti/rady/problému/řešení/designu v tom je rozdíl velmi výrazný.

EDIT: aby bylo jasné, není to problém, když podobnou věc někdo zmíní, my si to už nějak přebereme. Ale když se někdo ozývá tak často a intenzivně jako Ty a přitom pořád přehmatává v podobných věcech, začne to být poněkud únavné /EDIT

Jerson píše:
zrušit rozdíl mezi článkem a blogem.

To se nestane, takže se s tím rozdělením asi smiř.
Co se nejspíš stane je, že se víc sjednotí jejich zobrazení a vyhledávání.

Jerson píše:
Vytvořit systém tagů a důsledně tagovat každý článek

Existuje a je poctivě dodržovaný od doby nasazení Sunrise (a díky Alnagovi i 100% zpětně před Sunrise)

Jerson píše:
názvy nejpoužívanějších tagů, pod kterými se vždy otevře seznam všech článků s daným tagem

heh.
Nejpoužívanější je nanic. Když dáme nejpoužívanější, tak dám vlastí ruku na to, že Ty osobně budeš první, kdo začne velmi hlasitě prskat nad tím, že tam něco není a že to je nepřehledné a že nemůžeš nic najít.

Ale ano, můžeš být v klidu, k tomuhle jsme se už dlouho zpátky dopracovali taky (vlastně to mělo být už součástí Midday...)

Jerson píše:
třeba jen napsat další kapitolu k článku někoho jiného.

Never. Ever. Going. To. Happen.

Ebon Hand píše:
My jsme totiž jako děti. "Už tam budem?"

...a je to stejně otravný, jako od Oslíka.
Autorská citace #60
1.8.2016 16:58 - Jerson
Aegnor píše:
Třeba já rozdíl mezi blogem a článkem vnímám docela výrazný. Od článku čekám větší objektivnost než od blogu, například. Třeba tvůj blog "WTF situace v RPG" (či jak se jmenuje) bych si nikdy netroufnul označit za článek.


I na Blogu jsou články. Článek je prostě text o určitých parametrech, a zde je rozdíl jen v tom, že na blog si může každý napsat co chce, zatímco článek prochází nějakými redakčním schvalováním, ve většině případů formálním. Samozřejmě že pomocí tagů by se to dalo odlišit.

Aegnor píše:
Rozhodně bych neumožňoval autorům připisovat nové kapitoly k existujícím článkům jiných autorů.

Já bych byl třeba rád, když by moje a Sirienova recenze DrD2 byly v jednom článku, a diskuse k nim byla také společná. Protože řešiřt ty samé věci dvakrát nebo desetkrát v pěti diskusích pod pěti články ničemu neprospívá.
Samozřejmě, že každá část by byla odlišená s uvedením autora, jde o myšlenku, aby se navazující články a související články daly spojovat.

sirien píše:
Tagy jsou tu udělané velice dobře (plánujeme je ještě zlepšit, ale ve směru, který tu nebyl diskutovaný, protože není vidět). Co tu má značné rezervy je jejich využití.

Siriene, když řeknu "Tagy", myslím tím i jejich využití. Jestli chceš moje návrhy rozebírat takhle, skončíme velmi rychle.

sirien píše:
Existuje a je poctivě dodržovaný od doby nasazení Sunrise (a díky Alnagovi i 100% zpětně před Sunrise)

Vážně? A kde najdu ty tagy a jejich přiřazení k článkům?

sirien píše:
Nejpoužívanější je nanic. Když dáme nejpoužívanější, tak dám vlastí ruku na to, že Ty osobně budeš první, kdo začne velmi hlasitě prskat nad tím, že tam něco není a že to je nepřehledné a že nemůžeš nic najít.

Já samozřejmě budu chtít, aby se tagy daly třidit podle řady kategorií. "Nejpožívanější" budou jen na hlavní stránce. ABy bylo vidět, že je tu nejvíc článků k DnD, Fate, Radám o vedení hry, a podobně.

sirien píše:
Never. Ever. Going. To. Happen.

Líbí se mi, jak ten nápad shodíš ze stolu. Mám to chápat tak, že všechno co jsem tady napsal je buď zavedeno dostatečně dobrým způsobem, nebo o tom nebudete ani přemýšlet?
Autorská citace #61
1.8.2016 17:12 - sirien
Jerson píše:
Článek je prostě text o určitých parametrech, a zde je rozdíl jen v tom

Pro mě je ten rozdíl i v tom, jakým způsobem jedno a druhé píšu a co do toho obsahově dávám. Pokud ten rozdíl nevidíš... well, já ano. A podle všeho ho vidí i dost dalších lidí.

Jerson píše:
Já bych byl třeba rád, když by moje a Sirienova recenze DrD2 byly v jednom článku

Já ne.

Jerson píše:
aby se navazující články a související články daly spojovat

To určitě půjde, ale bude to řešené úplně jinak, než jak navrhuješ (prozačátek s mnohem větším respektem k individuálnímu autorství textu).

Jerson píše:
Vážně? A kde najdu ty tagy a jejich přiřazení k článkům?

Na hlavní stránce pod anotací, v článku samotném pod jeho názvem a ve vyhledávání jako výběrové menu (tam vidíš i aktuální kategorie).

Jerson píše:
ABy bylo vidět, že je tu nejvíc článků k DnD, Fate, Radám o vedení hry, a podobně

Na to, jak intenzivně argumentuješ proti archaickým metodám třídění obsahu po složkách máš dost archaické přemýšlení o třídění za pomoci tagů.

Jedna z prvních věcí, co se na tazích předělá, bude jejich aktuální rozložení, které bohužel nikdy neprošlo updatem, tak, aby "zátěž" jednotlivých tagů byla zhruba obdobná.

Jerson píše:
Líbí se mi, jak ten nápad shodíš ze stolu. Mám to chápat tak, že všechno co jsem tady napsal

Ta jasná negace byla věnovaná konkrétnímu návrhu, co jsi napsal.
Autorská citace #62
1.8.2016 17:19 - Ebon Hand
sirien píše:
...a je to stejně otravný, jako od Oslíka.

Teď už jen záleží, kdo to vydrží dýl. Jestli my omýlat, nebo vy poslouchat. :D
Autorská citace #63
1.8.2016 17:27 - sirien
Až to začne bejt fakt otravný, tak prostě přestaneme na cokoliv souvisejícího reagovat; Nightfall je určenej pro stovky lidí, co sem pravidelně chodí a pro další stovky, co sem občas zavítají a nemá vůbec žádnou pointu nechat si kazit náladu pár šťouralama který nebudou nikdy s ničim spokojený, protože to nebylo včera a i kdyby to bylo včera, tak to nebude splňovat jejich naprosto nerealizovatelné požadavky (jako třeba "mít všechno na main page, ale přehledně!")
Autorská citace #64
1.8.2016 18:15 - Jerson
Jinak řečeno, nemáme nic kritizovat, navrhovat, komentovat, máme držet hubu a čekat, až bude nová verze. Pochopil jsem to dobře?
Autorská citace #65
1.8.2016 20:00 - Element_Lead
Clanky a blogy bych neslucoval, protoze clanky tu maji vysokou latku a ne kazdej umi nebo chce takhle psat. Blogy jsou super pro lidi, co se proste chteji s necim podelit, jsou radi, kdyz si to nekdo precte a treba neco napise, ale nemusi byt ve stresu z toho, ze nedodrzuji ten vysoky standard.

Pokracovat v textu nekoho jineho je takove neslusne at uz jakkoli decentnim zpusobem byt by to nekterym autorum nevadilo. To ty duplicitni diskuze jsou mnohem mensi zlo. Navic kostka jako takova asi nebude nikdy vylozene prehledna.

Jinak nevim jak tyhle stranky pouzivaji ostatni, ale moje navsteva kostky vypada, ze sem prijdu, podivam se na dnesni diskuze. Nic tam neni, jdu pryc. Neco tam je, tak si to vsechno prectu. Byva toho tak malo, ze se to da stihat. Dokonce mi prijde, ze uz ty diskuze ani nejsou tak agresivni jako driv, kdy se clovek bal neco napsat a raci jen lurkoval, protoze by ho experti okamzite umlatili. (duvod proc jsem kdysi daaavno vymenil rpgforum za kostku). jen teda aktivnich lidi dost ubylo.
Autorská citace #66
1.8.2016 20:02 - Aegnor
Element_Lead píše:
Byva toho tak malo, ze se to da stihat.

To jo... a pak člověk přijede po týdnu bez netu a kouká, že v diskuzích, které sleduje, je třeba 120 nových příspěvků. :-)
Autorská citace #67
1.8.2016 22:14 - sirien
Jerson píše:
Pochopil jsem to dobře?

Ne.
Nicméně věř tomu, že když něco už jednou zaznělo, tak jsme to zaregistrovali (máme na to dokonce soupisku), takže neustálé opakování toho samého agresivnější a agresivnější formou (ano, mám namysli Tvé tučné kapitálkové výkřiky) nic nepřinese.
Autorská citace #68
2.8.2016 23:16 - Dukolm
Trocha teorie. Kategorie pokud muže mýt jeden článek více kategorií tak v tom nevidím moc rozdíl od tagů/štítků. (misto Tagu používám pojem štítky ale je to to samé)

V Nightfall nesou hlavní informace o tom co článek obsahuje štítky. štítek má skupinu do které patří ta slouží hlavně k přehlednějšímu zobrazení ve formuláři pro lepší přehlednost. Skupiny štítků budou i neveřejné a budou ponesou i nějaké interní informace.

S tím už se dá pracovat tak že pokud budou potřeba kategorie vytvoří se podle výběru ze štítků, ...

Vyhledávání filtrování bude fungovat hlavně nad štítky, s tím že tam bude také něco co pracovně nezíváme klíčenky co bude před výběr několika štítků.

Tohle je tak nějak hodně stručně popsaný kompromis, udělaný na základě přečtení zdejších diskuzí jako jsou kostky jsou vrženy a osobními rozhovory.

Shlukování článků které k sobě mají blízko třeba články na sebe navazující je v plánu. Ale s tím že se dále bude uznávat autorova individualita a tím pádem žádně připisování stránek do článku někoho jiného.

Blogy a core články, články skupin jsou věc co zůstane nadále oddělená. Myslím že jak to uživatelé a přispěvatelé chápou tu už zaznělo.

Tagy zde nepřiřazuje autor ale admin většinou při zveřejnění je to už nějaký pátek zažitá praxe. Jak to bude v Nightfall není ještě úplně plně rozhodnuto ale rozhodně to bude podléhat dohledu.

Uvědomte si to že všechny složitější změny které tu nastanou ve struktuře štítků článků bude znamenat dost často ruční projití článků cca něco přes 1k článků které Kostka má, pro začátek se snažíme tuto náročnost minimalizovat a udělat to tak že se to bude moci plynule měnit upravovat po nasazení Nightfallu.
Autorská citace #69
7.8.2016 11:04 - Naoki
Jak se jmenuje ta diskuze o pc a jiných hrách? Se snažím neúspěšně již 15 minut jí najít...
Autorská citace #70
7.8.2016 11:34 - Aegnor
Naoki: PC gaming (xbox, ps)?

Jerson píše:
3) na stránku s rozcestím dát ikonky s názvy nejpoužívanějších tagů, pod kterými se vždy otevře seznam všech článků s daným tagem

Já bych jenom rád poukázal na to, že nejpoužívanější tagy jsou pro orientaci fakt k ničemu. Ty tagy jenom ukazují, co je oblíbené na portálu a umožňují k tomu rychle přistoupit. Jakmile chci najít něco konkrétního, tak mi to nepomůže. Buďto je ten tag tak málo využíván, že ho ani neuvidím, nebo ho uvidím a pak mi z toho zase vypadne hromada článků které musím projít ručně a ani si nejsem jistý, jestli v těch článcích je ten, co hledám. Např. pod jakým tagem bych našel texty zabývající se Paranoiou XP?
Autorská citace #71
7.8.2016 12:02 - Naoki
jop, přesně ta, díky
Autorská citace #72
7.8.2016 13:44 - Jerson
Aegnor píše:
Já bych jenom rád poukázal na to, že nejpoužívanější tagy jsou pro orientaci fakt k ničemu. Ty tagy jenom ukazují, co je oblíbené na portálu a umožňují k tomu rychle přistoupit. Jakmile chci najít něco konkrétního, tak mi to nepomůže

Tím bylo myšleno, že by tu byly "sekce" s názvy jako "DnD", "Fate", "vedení hry", "recenze", atd, aby nováček viděl, o čem tu jsou nejčastější články (a diskuse).
Pod tím by samozřejmě byly vypsané všechny tagy, které by šlo pro vyhledávání různě kombinovat a skládat - ne tak, jak je to teď, kdy třeba autor nefunguje jako tag, takže když chci vypsat články na určité téma, které napsal Alnag nebo Sirien, tak to udělat nemůžu.
Autorská citace #73
7.8.2016 17:32 - sirien
Jerson píše:
takže když chci vypsat články na určité téma, které napsal Alnag nebo Sirien, tak to udělat nemůžu.

Najít všechny sirienovy články pohromadě na jednom místě je bohužel naprosto nemožné.
Autorská citace #74
7.8.2016 17:35 - Aegnor
Jerson píše:
takže když chci vypsat články na určité téma, které napsal Alnag nebo Sirien, tak to udělat nemůžu.
Autorská citace #75
7.8.2016 21:25 - Jerson
Ješte doplním:
Aegnor píše:
které napsal Alnag nebo Sirien

Byl to jen příklad hledání, které občas potřebuju použít a které nefunguje. (Nemluvě o tom, že v seznamu článků nejsou blogy)
Autorská citace #76
7.8.2016 21:50 - sirien
U-hm. Výborně. Takže jestli to chápu správně, tak Jersonovo vytoužené hledání:
- umožňuje procházet články a blogy nebo jen články nebo jen blogy, nejspíš i diskuse
- umožňuje vyhledávat podle tagů
- umožňuje vyhledávat podle autorů (kterých jen v jedné namátkou vybrané kategorii je 25, mimochodem - kategorií je teď 8 + projekty a dle výše zadaného netuším, kolik lidí nad autory článků tu kdy napsalo blog)
- umožňuje výše uvedené skládat do konjunktivních i disjunktivních vazeb a to ještě navíc se závorkováním
...a celé to má být:
- přehledné
- intuitivní pro někoho, kdo to uvidí poprvé v životě
- a ideálně ještě dostupné z home page
Autorská citace #77
7.8.2016 21:55 - Aegnor
Sirien: Jo, chápeš to naprosto správně. Prácička na pět minut, ne?:-)
Autorská citace #78
8.8.2016 07:24 - PetrH
Neni jednodussi na tohle pouzivat google omezeny jen na d20.cz? Ja to tak delavam u rpgf a jinych for neksy, kdyz na dotaz vyjedou desitky/stovky zaznamu
Autorská citace #79
8.8.2016 09:59 - Jerson
Ve chvíli, kdy pro hledání na určitých stránkách musím použít Google, který mi dá lepší výsledky, jsem velmi blízko toho, abych hledání na daných stránkách označil za "špatné".

sirien píše:
U-hm. Výborně. Takže jestli to chápu správně, tak Jersonovo vytoužené hledání:
- umožňuje procházet články a blogy nebo jen články nebo jen blogy, nejspíš i diskuse
- umožňuje vyhledávat podle tagů
- umožňuje vyhledávat podle autorů (kterých jen v jedné namátkou vybrané kategorii je 25, mimochodem - kategorií je teď 8 + projekty a dle výše zadaného netuším, kolik lidí nad autory článků tu kdy napsalo blog)
- umožňuje výše uvedené skládat do konjunktivních i disjunktivních vazeb a to ještě navíc se závorkováním
...a celé to má být:
- přehledné
- intuitivní pro někoho, kdo to uvidí poprvé v životě
- a ideálně ještě dostupné z home page


Autor může být v podobě dalšího tagu. To zda je o článek nebo blog může být také tag. Skládání bych dokázal navrhnout, případně udělat v excelu, a nebylo by to nijak složité - pro webovky to neumím.

A nevím, co je v tom za problém, když kdejaká porno stránka takové věci zvládá. Sice ne úplně přehledně a intuitivně, nicméně alespoň funkčně, a do přehledné a intuitivní podoby to klidně pomůžu doladit.
Autorská citace #80
8.8.2016 13:40 - sirien
Jerson píše:
když kdejaká porno stránka takové věci zvládá.

Až na to, že vlastně až tak moc nezvládá (a proto random návštěvníci hledají porno nejčastěji pomocí Bing.com). A z nějakého důvodu, bez ohledu na to, kolikrát tam napíšeš "girl", "blond" a "straight", čím přesnější sekvenci zadáš, tím víc vypadlejch výsledků je fetish black male gay porno.

Nicméně není problém, hned, co bude Kostka svému admin týmu generovat firemní tryskáč a jachtu a pár mega USD měsíčně (a budeme skromný, bude nám to stačit pro všechny dohromady), tak se určitě budeme rádi bavit o technologickém zázemí PornHubu - do té doby se budeme muset spokojit s xHamsterem.

Jerson píše:
Autor může být v podobě dalšího tagu.

Víc tagů, víc Addidas, my víme. Á, aha, tak odtud máš tu myšlenku s tím mít hodně tagů a nad nimi výběr těch nejpoužívanějších, já si říkal, že jsem to už někde někdy viděl.

Tak FYI když jsme před mnoha lety tagy designovali a procházeli jsme weby, kde jsou implementované, abysme se podívali na možnosti, tak když jsme otevřeli právě tohle, tak jsme se jednomyslně shodli, že to je jednoznačně odstrašující příklad toho, jak rozhodně nechceme, aby to vypadalo, protože to je kompletně a dokonale dysfunkční (bez ohledu na to, kolik dalších možností nad tím pak dál vytvoříš). Několik následných rozhodnutí ohledně tagů pak vycházelo mimo jiné z myšlenky udělat to tak, aby to přesně takhle neskončilo.

A za ty roky se na tom co se mě týče vůbec nic nezměnilo.


Jerson píše:
Ve chvíli, kdy pro hledání na určitých stránkách musím použít Google, který mi dá lepší výsledky, jsem velmi blízko toho, abych hledání na daných stránkách označil za "špatné".

To musíš na internetech zažívat opravdu velmi smutné chvíle, protože v konečném důsledku každý dost velký web narazí na hranici, za kterou se Google stane mnohem efektivnější. A Google to ví a proto vytvořil možnost implementovat do stránek Google in-site search. Ono totiž vyhledávání v příliš velké hromadě obsahu už pak neni moc sranda a existuje důvod, proč jsou ty internetové vyhledavače tak uživatelsky ceněné.
Autorská citace #81
8.8.2016 13:44 - ShadoWWW
Tagově je to tu nachystané, aby to tu bylo přehlednější. Do uživatelského rozhraní se to přívětivě promítne až s příchodem nightfall.
Autorská citace #82
8.8.2016 13:57 - LokiB
sirien píše:
A z nějakého důvodu, bez ohledu na to, kolikrát tam napíšeš "girl", "blond" a "straight", čím přesnější sekvenci zadáš, tím víc vypadlejch výsledků je fetish black male gay porno.


To máš vyzkoušený? já tedy, kdykoli jsem něco hledal, tak jsem to i našel ... zajímavý rozdíl :) zkoušel jsem i prosté girl blonde straight (s tím e ve slově blonde) ... a zdálo se mi, že výsledky odpovídají očekávání. vono ty vyhledávače taky nejsou úplně blbý a nejedou jen podle "tagů", páč nejsou úplně blbý

+ hrozí také na Kostce, že někdo bude příspěvky (články/blogy/ whatever) tagovat schválně špatně, aby si nahnal kliky?

jinak ... určitě není jednoduché v rozsáhlém redakčním / obsahovém systému udělat hlavní výběr a vyhledávání, aby to vyhovovalo všem (vzhledem k tomu, že se živím přípravou a návrhem složitých webových aplikací pro velké korporátní klienty, tak o tom něco málo vím).
Jen mě tu vždycky zaskočil třeba výběr, když jsem kliknul na sekci Články, proč se tam vlastně zobrazuje to, co se tam zobrazuje a nijak mi to s ničím nekorespondovalo. Jako nováček se v tom moc nevyznám... že se mi nedaří odpozorovat ten systém, který je zatím.
Autorská citace #83
8.8.2016 13:59 - York
První problém je vůbec najít ten odkaz "hledání". Nakonec jsem to udělal tak, že jsem kliknul na odkaz na článek, ke kterému je takhle diskuse, a v něm pak na jeho tag - není to zrovna intuitivní postup (doteď jsem vůbec nevěděl, že tu tohle hledání je).

Druhý problém je, že tagy jsou sice rozdělení do kategorií (Žánry, Systémy, Světy, Různé, Určení), ale dost nedůsledně (třeba GUMSHOE je určitě systém a není v kategorii Systémy) a ty kategorie ani zdaleka nepokrývají záběr témat na kostce. Další věc je, že ty kategoie nelze zobrazit samostatně - smysl kategorií je zúžit výběr odzoomováním (chci se něco dozvědět o GUMSHOE, což je systém, takže rozkliknu kategorii Systémy). A v neposlední řadě ta vyhledávací stránka má jinou strukturu než web samotný (menu Články, Diskuse, Hlášky, ...), takže když nekoho pošlu, ať najde GUMSHOE v kategorii Systémy, tak má dost velkou šanci, že to zkusí najít přes rozhraní domovské stránky a najde prd, protože tam žádná kategorie Systémy není.
Autorská citace #84
8.8.2016 13:59 - Jerson
sirien píše:
Víc tagů, víc Addidas, my víme. Á, aha, tak odtud máš tu myšlenku s tím mít hodně tagů a nad nimi výběr těch nejpoužívanějších, já si říkal, že jsem to už někde někdy viděl.

Až mi příště napíšeš "Jersone, za ty roky jsi nikdy nenapsal žádný návrh", pošlu tě za tenhle přístup do prdele bez ohledu na to, že jinak tě považuju za kamaráda. A nemusíš mi psát, že je ti to jedno - jen ti to oznamuju.

Pokud zjevně žádné návrhy stížnosti, připomínky k funkčnosti, a podobné věci číst nechceš, tak to napiš rovnou.
Autorská citace #85
8.8.2016 14:37 - sirien
LokiB píše:
To máš vyzkoušený? já tedy, kdykoli jsem něco hledal, tak jsem to i našel

Tak jako najdeš, ale problém je, co dalšího k tomu najdeš. False-positives jsou určitě při hodnocení výsledků hledání přijatelnější, než false-negatives, nicméně pořád to jsou chyby které ty výsledky zaplevelují.

Zároveň je rozdíl mezi webem, kde hledáš "něco random takového" a webem, kde hledáš "právě tohle konkrétně". Popř. webem, kde hledáš "takovéhle věci v dostatečném počtu" a webem, kde hledáš "všechno na tohle téma".

LokiB píše:
a zdálo se mi, že výsledky odpovídají očekávání. vono ty vyhledávače taky nejsou úplně blbý a nejedou jen podle "tagů", páč nejsou úplně blbý

To jsme zpátky u toho rozpočtu a u problému s tím jak napsat funkční vyhledávání. Ono tady se totiž mixujou dvě věci.

První je vyhledávání ve smyslu full-textu. Tohle tu ale ve skutečnosti vůbec neřešíme, to už se rozhodlo že se prostě nahodí Google in-site search nebo něco podobnýho.

To, co tu řešíme, je lepší označit za filtrování podle nějakých předdefinovaných kritérií, v našem případě tagů.

Idea je taková, že tyto dvě funkce nebudou vzájemně nijak komunikovat - buď půjdeš vyhledavačem nebo půjdeš filtrem.

LokiB píše:
když jsem kliknul na sekci Články, proč se tam vlastně zobrazuje to, co se tam zobrazuje a nijak mi to s ničím nekorespondovalo. Jako nováček se v tom moc nevyznám... že se mi nedaří odpozorovat ten systém, který je zatím.

To je zajímavá připomínka.

Efektivně logika je taková, že tu máme mrtě obsahu a bylo potřeba ho nasekat na nějaké menší kusy. Rozhodlo se, že se použije tehdy standardní model kategorií podle tématu a nějak deduktivně se odvodilo osm kategorií, přičemž většina byla poměrně naruce:
- Pravidla: věci o pravidlech (hacky, vysvětlení, alternativní pravidla, house-rules...)
- Prostředí: věci o settinzích (popisy prostředí, míst, fluff k rasám atp.)
- Tipy a triky: věci k hraní které nesouvisí se systémy ani prostředími (různé rady o hraní jako takovém pro hráče i GMy)
- Produkty: věci o publikovaných produktech (recenze, informace o věcech co mají vyjít, previews atd.)
- Příběhy: věci "povídkového" charakteru (povídky, zápisy z her atp.)
- RPG Odborně: tohle byl Alnagův způsob jak napsat "RPG Teorie" a nenapsat "RPG Teorie" (tj. věci co analyzují RPGčka příliš geeky způsobem pro běžného hráče, ale které zajímají dost nerdů tady okolo)

Zbylé sekce se pak doplnily stylem "co tu zbylo a jak to rozřadit"
- Kultura: tohle mělo pokrýt různé věci co se tu namátkou objevily zejména ke knížkám a knižním sériím (v té době tu bylo dost věcí k Tolkienovi, Martinovi, já psal něco k Pratchettovi...)
- Střípky: zbylá "take the rest" kategorie co měla pokrýt případné zbylé věci (např. zápisy z akcí, info o akcích, historické věci, co psal tehdy převážně Rytíř atp.)

Vždycky mi přišlo, že tohle zrovna je dost no-problem zóna, takže bych asi ocenil, kdybys napsal víc k tomu co je Ti na tom nejasné, popř. jak líp by sis to představoval (to bude potřeba, protože i ty tagy na Nightfall budou muset jít do nějakých skupin, které jsme ještě nerozvrhli).



York píše:
První problém je vůbec najít ten odkaz "hledání".

Políčko "vyhledávání" jsme umístili napravo nahoru. To rozhodnutí bylo čistě "opičárna" - prošli jsme, kde se tohle pole nachází na jiných herních a obecných vysoce frekventovaných webech (zpravodajství atp.) a zjistili jsme, že 80+% ho má právě napravo nahoře, tak jsme ho tam dali taky. Když na to tlačítko klikneš "naprázdno", přenese Tě to do pokročilých možností.

Nakonec se ukázalo, že to spousta lidí nepochopila tak, jak se to zamýšlelo, pro Nightfall jsme ten koncept změnili - vyhledávání jako takové (fulltext) bude daný nejspíš do panelu Aktualit (zatím uvažujeme dolů?), filtrování bude dané jako samostatná záložka lišty (tj. tam kde teď vidíš "Články / Diskuse / Hlášky / Komunita / Odkazy"), přičemž zatím uvažujeme, že to nazveme prostě "Obsah".


York píše:
tagy jsou sice rozdělení do kategorií (Žánry, Systémy, Světy, Různé, Určení), ale dost nedůsledně (třeba GUMSHOE je určitě systém a není v kategorii Systémy)

Technologický problém - původní (současná) implementace tagů... není taková, jakou bys čekal, Max to kdysi - Max ví proč... - vepsal do systému mnohem "tvrdším" způsobem, než jak by se nám líbilo, takže realita je momentálně taková, že tagy nelze upravit "triviálním" způsobem.

Důsledkem této skutečnosti je pak fakt, že tagy jsou dodnes takové, jak jsme je kdysi pradávno rozhodili - už tehdy bylo na stole, že se kdyžtak upraví, jenže když jsme to před rokem chtěli s Gurneym projít a předělat, tak nám Dukolm smutně oznámil, že to nebude tak easy.

Dukolm už pokud vím zpracoval postup překlopení tagů, takže "tvrdé" Sunrise tagy se na Nightfall přerodí do mnohem "měkčí" (tedy výrazně snáze měnitelné) podoby. Spolu s tím dojde k jejich update (některé tagy se vyhodí - kdysi jsme mysleli, že budou mít užitek, nakonec ho nemají; jiné tagy se rozseknou na několik menších, protože jsou přetížené plus jich pár přibude).

York píše:
Druhý problém je, že tagy jsou sice rozdělení do kategorií (Žánry, Systémy, Světy, Různé, Určení), ale dost nedůsledně (třeba GUMSHOE je určitě systém a není v kategorii Systémy)

je, podívej se znovu.

Nicméně tenhle problém opravdu existuje, i když u jiných položek - spolu s výše uvedeným provedeme i určité "logické zarovnání" tagů mezi kategoriemi.


York píše:
Další věc je, že ty kategoie nelze zobrazit samostatně

...a asi ani nepůjde, ty kategorie mají spíš systémovou funkci. Filtrování samotné bude používat odlišnou logiku (samotný web bude dělený podle klíčenek (definovaného souboru tagů, např. "DnD" bude klíčenka a bude shrnovat všechny DnD tagy) a filtrování pak bude plošné.

Odlišnost názvů kategorií filtru od kategorií záhlaví je dobrý postřeh, určitě vezmeme v úvahu.
Autorská citace #86
8.8.2016 15:20 - Shako
Do debaty o vyhledávání, když jsem jednu dobu četl spoustu článků z kostky, tak po přečtení prvních pár, které jsem našel náhodně jsem pak jel podle odkazů mezi nimi a nebo dle konkretního autora a té kategorie, kterou mají články přímo v názvu v [].
Dělal jsem to tak i později, když jsem nějaké články dohledával.


EDIT: Dodnes jsem na lepší způsob hledání neobjevil. Dát slovo, které považuju za klíčové k dané věci do současného vyhledávače většinou vyplivne spoustu nesmyslů. Takže raději ctrl+F na stránce se seznamem Alnagových skoro 300 článků a trefovat, jak se ten článek jmenoval.
Autorská citace #87
8.8.2016 15:20 - LokiB
sirien píše:
Efektivně logika je taková, že tu máme mrtě obsahu a bylo potřeba ho nasekat na nějaké menší kusy. Rozhodlo se, že se použije tehdy standardní model kategorií podle tématu a nějak deduktivně se odvodilo osm kategorií, přičemž většina byla poměrně naruce:


Tak jako pro nově příchozího byl pro mě hlavní problém v tom, že jsem vůbec netušil, co v jednotlivých sekcích čekat.
Co asi bude obsahem sekce "Kultura"? nebo "Prostředí" či "Střípky"?
Čím jsou dané subkategorie pod tím zobrazené? proč vidím v Kultuře zrovna "Střípky Mezoameriky (xixi, není to v sekci Střípky ;)), "Kuše" a "Plachty a lodě"?
Jsou to jediné podsekce? Nejvýznamnější? Ty nejaktuálnější? Nevím, nedokážu nijak určit.
Tahle otázka mě "trápila" asi nejvíc ...
Z rozdělení to vypadá, jako by opravdu každá sekce měla přesně 3 podsekce (žádné naznačení "...", že by to ještě pokračovalo) ... ale intuice mi říká, že to tak asi nebude.

Pak je tam část "Podprojekty" ... to jsou podprojekty čeho? celého systému d20.cz? nebo nějaké jeho sekce? Resp. když jsou tohle podprojekty, co jsou projekty?

+ vyhledávání. Mně se to ve FF zobrazuje takto:

nežý mi došlo, že je to asi rozhozený design, tak jsem byl trochu rozhozený :)
Autorská citace #88
8.8.2016 16:08 - sirien
LokiB píše:
+ vyhledávání. Mně se to ve FF zobrazuje takto:

ou, FUCK.
I had no bloody idea...

Sorry, já používám "Office" skin (ten světlej) a tam se to zobrazuje úplně jinak (kategorie tučně napravo, klíče kategorie jsou zobrazené jako výpis položek v řádku za nadpisem - nic extra, ale rozhodně ne tohle)

Ok, teď už chápu mnohem líp co je s tímhle za problém, díky.

(tohle je obecnější problém - ten Office skin na to, že je tvořenej jako "sekundární", je ve skutečnosti místy lepší, než ten nativní - např. nahoře v boxu Aktualit ty "Novinky" a "Záložky" co vy vidíte jen jako (klikatelné) nápisy já vidim přímo jako graficky jasně vymezená tlačítka)


Jinak k tomu co píšeš předtím - chápu, ale moc nevím, co s tím. Kostka je velmi obsáhlej a specializovanej web a napsat to tak, aby to bylo friendly zároveň pro lidi co tuší, co tu je, a zároveň pro úplné nováčky (nedejbože úplné RPG nováčky...) je mnohdy dost nekompatibilní volba :/
Autorská citace #89
8.8.2016 16:26 - LokiB
sirien: já to chápu, jen když jsi se ptal na pohled nově příchozího, tak tohle bylo to, co mě trochu brzdilo. v praxi jsem nakonec vůbec do sekcí články - diskuse - hlášky - komunita - odkazy (což je zase členění, jakoby TOP, které ale ve vyhledávání nevidím) nechodil ...

když třeba teď rozkliknu sekci Články, tak to řazení druhé úrovně v záhlaví je jiné, než u Diskuze

Tipy a triky - Produkty - Příběhy - Pravidla - Prostředí - RPG odborně - Kultura - Střípky
vs
Kultura - Pravidla - Produkty - Prostředí - Příběhy - RPG odborně - Tipy a triky - Střípky

Je to schválně a má to nějaký hlubší význam?

Stejně tak když rozkliknu Články - Kultura, tak tam už nikde nic, co by se jmenovalo "Kuše" či "Lodě, plachty, námořníci", nevidím ... což mě mate, protože jinak to jsou ty tři hlavní podsekce pod Kulturou, když rozkliknu jen Články.

Ono se do zavedeného, dlouho běžícího systému těžko sahá a "něco málo upravuje", to zrovna mně je zcela jasné.
Holt má výhodu člověk, který je v daném systému guru :)
Autorská citace #90
8.8.2016 16:30 - Aegnor
LokiB píše:
Stejně tak když rozkliknu Články - Kultura, tak tam už nikde nic, co by se jmenovalo "Kuše" či "Lodě, plachty, námořníci", nevidím ... což mě mate, protože jinak to jsou ty tři hlavní podsekce pod Kulturou, když rozkliknu jen Články.

Protože to nejsou podsekce, ale články. Ale teda je to věc, kterou jsem si teď musel zkontrolovat, abych si byl jistý.
Autorská citace #91
8.8.2016 16:33 - York
sirien píše:
Políčko "vyhledávání" jsme umístili napravo nahoru.


Aha, to je to prázdné pole s lupou vedle ;-) Asi mi nebudeš věřit, ale přetože jsem po tom teď pátral už podruhé, tak jsem to neviděl. Asi to bude tím, že jsem hledal text, tj. něco jako "hledání", nebo tak...
Autorská citace #92
8.8.2016 16:35 - Aegnor
Yorku, v Office skinu tam ten text je. :-)
Autorská citace #93
8.8.2016 16:39 - LokiB
Aegnor: a proč jsou tam zobrazeny zrovna tyhle články? resp. proč tyhle články nevidím, když kliknu do sekce Články - Kultura?
Autorská citace #94
8.8.2016 16:42 - Aegnor
LokiB: Nevím, proč je tam nevidíš, ale já je tam vidím. Úplně poslední článek jsou lodě, plachty, námořníci. Kousek před ním jsou kuše a střípky jsou o něco výš.
Autorská citace #95
8.8.2016 17:08 - sirien
LokiB píše:
v praxi jsem nakonec vůbec do sekcí články - diskuse - hlášky - komunita - odkazy (což je zase členění, jakoby TOP, které ale ve vyhledávání nevidím) nechodil ...

Ano, panel Aktualit je bohužel návštěvníky nadužívaný nad rámec jeho původního účelu a záměru a způsobuje to občas dost ošklivý zpětný ráz vůči zbytku webu, což je něco, čemu jsme se při designu Nightfall taky dost věnovali (v klidu, panel nikam nezmizí, řešili jsme, jak udělat ostatní cesty k obsahu víc sexy, aby mu dokázaly konkurovat)

LokiB píše:
když třeba teď rozkliknu sekci Články, tak to řazení druhé úrovně v záhlaví je jiné, než u Diskuze

To je samozřejmě špatně a bude to napraveno.

York píše:
Asi to bude tím, že jsem hledal text, tj. něco jako "hledání", nebo tak

No. Jak píše Lokki, taky když sem se šel podívat na ty klíče v native skinu přes anonymous window, abych si ověřil ten Lokiho printscreen, tak mě tam ta lupa kapánek zaskočila :D

LokiB píše:
Aegnor: a proč jsou tam zobrazeny zrovna tyhle články?

Dobrá otázka, že?

Kdysi to bylo zamýšlené jako "náhled" dovnitř té sekce (tj. vidíš název sekce a nějaké články z ní).

Původní záměr měl být tuším že ten, že tam uvidíš poslední články do té sekce přidané, ale kdesi pocestě se to celé nějak zmršilo a teď tam visí tenhle statickej předvýběr. Nebyl sem z toho kdysi happy, ale Max s tim už nic neudělal a teď to je naprosto mimo prioritu.

Hraju si s myšlenkou nechat to fungovat jako archivní random výběr v Nightfall, ale vůči tomu je zase alternativa toho nechat tam popisek (nebo to udělat streamlined a nedávat tam vůbec nic a ušetřit místo).

Jinak ty články v těch sekcích samozřejmě sou.
Autorská citace #96
8.8.2016 20:53 - Dukolm
Jerson píše:
A nevím, co je v tom za problém, když kdejaká porno stránka takové věci zvládá. Sice ne úplně přehledně a intuitivně, nicméně alespoň funkčně, a do přehledné a intuitivní podoby to klidně pomůžu doladit.

Chtěl bych mít jejich finance :-D a rozpočet na technologii.

Jerson píše:
Autor může být v podobě dalšího tagu. To zda je o článek nebo blog může být také tag. Skládání bych dokázal navrhnout, případně udělat v excelu, a nebylo by to nijak složité - pro webovky to neumím.

Tady se dostáváš do problému kdy uživatel musí volit jestli chce filtrovat podle štítků pode AND nebo OR vazby a ještě to chceš zabalit do závorek. Tohle není úplně pro normální uživatele srozumitelné.

York píše:
První problém je vůbec najít ten odkaz "hledání".

To víme a plánujeme to změnit.
Autorská citace #97
9.8.2016 10:52 - Jerson
Dukolm píše:
Tady se dostáváš do problému kdy uživatel musí volit jestli chce filtrovat podle štítků pode AND nebo OR vazby a ještě to chceš zabalit do závorek. Tohle není úplně pro normální uživatele srozumitelné.

Vyberu si první tag, pak dostanu možnost vybrat k němu další, který bude buď OR (pak se zařadí pod něj) nebo AND (pak se zařadí vedle), případně NAND (pak se také zařadí vedle). Dokážu to vizuálně navrhnout tak, aby tomu rozuměl i začátečník.
Autorská citace #98
9.8.2016 10:57 - Colombo
Přiznám se, že podobně jako Jersona mě taky vadí ony nedostatky ve filtrování. Například, když chci Prsaté Asiatky, tak mi pornhub najde Prsaté AND Asiatky a Kostka nenajde vůbec nic.
Autorská citace #99
9.8.2016 11:15 - Shako
Colombo píše:
Kostka nenajde vůbec nic.


Siriene, měl bys do dalšího blogu dát nějakou prsatou asiatku a ještě vymyslet, jak ten obrázek budeš tagovat. :-D
9.8.2016 11:43 - Tarfill
Pravda, když jsem schválně zadal Prsaté asiatky, tak mi Kostka taky nic nenašla... opravdu to vyhledávání nemáte na dobré úrovni... :-D
9.8.2016 11:50 - Aegnor
Tak kdo se chce ujmout nového porno projektu kostky?
9.8.2016 11:52 - Shako
Tarfill píše:
Kostka taky nic nenašla


Nn, už to vyhledává tudle diskuzi. :-D

Aegnor píše:
nového porno projektu kostky?


Ale hlavně prosím s dobrým vyhledáváním, protože

Jerson píše:
kdejaká porno stránka takové věci zvládá
9.8.2016 15:58 - sirien
EDIT: tohle už je zas bordeloidně jinde než to potřebujeme do budoucna pro referenci, odpověď Jersonovi sem přemístil sem
27.3.2017 02:16 - sirien
mňo, byla to malá válka s podmínkami a nároky Google, ale konečně sme si vnutili hezkou URL i pro Google+ profil a Google obecně (ok, drtivá většina z vás Google+ nepoužívá, ale i tak...)

google.com/+d20vKostce
24.12.2018 09:30 - ShadoWWW
Přeji krásné a pohodové Vánoce. (A nějaký RPG dárek pod stromeček. ;))
24.12.2018 13:03 - Ugy
Taky se přidávám k přání šťastných vánoc všem
24.12.2018 13:08 - efram
Pěkné svátky dámy a pánové ..........
24.12.2018 13:28 - York
Na křesťanský svátky mě neužije, ale chtěl bych poděkovat vám všem, kdo na Kostku přispíváte a kdo ji spravujete. Žije to tu a debaty jsou sice občas vyhrocený až do zákopů, ale i tak se drží v mezích slušnosti a vzájemnýho respektu.

Jen tak dál!
24.12.2018 14:04 - Naoki
Píše:
Žije to tu a debaty jsou sice občas vyhrocený až do zákopů

That's because ya'll need more Jesus in your life!

Šťastné a veselé :)
24.12.2018 14:40 - Gurney
Tak šťastné a veselé!


(zpruzelí z všudypřítomného Váočního atma? čtěte Oglafa)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18051195144653 secREMOTE_IP: 3.140.242.165