Střípky

Jerson
13.7.2014 06:21
Autorská citace #23
23.7.2014 06:51 - Jerson
Mě přijde, že bojové moves se dají "přizoomovat" natolik, že z nich vznikne normální souboják, kde má každý jednu akci na kolo. Tedy ne tak podrobně jako v Shadowrunu nebo DnD, ale dostatečně.

U sex moves je největší zisk ten ze oba dostanou na svůj další test +1. Nevím zda se efekty dvou postav můžou sčítat, ale i kdyby dostali +2, nebude to nic přehnaného. Dokonce si dovedu představit, že si to dvě postavy spolu rozdají v krátké přestávce mezi boji, klidně z tohoto důvodu. Pořád to bude uvěřitelnější než se uprostřed jeskyně utábořit na osm hodin, aby si kouzelník obnovil kouzla.

Ve kterých částech ti tahle hra přijde divná? Omega world by mohl být, ale napřed dokončím Omegu :-)
Autorská citace #24
23.7.2014 07:52 - chrochta
Výborně napsané, asi nejlíp, co jsem zápis z postapo četl.
Autorská citace #25
23.7.2014 09:44 - Jerson
Jsem rád, že se vám to líbí. Vyvěsil jsem tuhle povídku i na FB, ale na něj je to asi moc dlouhý text, takže nemám ani jednu reakci. Na RPGF mám asi dvě, z toho jedna od Faskala. Zbytečné to tam vůbec dávat, příště dám svou povídku jen na Kostku.
Autorská citace #26
23.7.2014 17:06 - Faskal
Že je souboj hodně odzoomovaný není bug ale feature :-)

V AW to jde přizoomovat relativně dost, jako příklad jsem uváděl tu přestřelku ve skladišti - to mi Jerson v nestřeženém okamžiku řekl, že to ale přece vůbec odzoomované není. Jde tam o to, že velký souboj nejde řešit tak, že si někdo stoupne doprostřed místnosti a začne to tam kropit a točí při tom jeden move (pokud to teda není gunluger), ale musí využívat další věci se soubojem související volně, především "stay cool", "read situation" a tak.

Že se ten bossfight vyřešil jednou akcí bylo především mé rozhodnutí, protože už jsem viděl, že bylo na čase skončit a naskytla se příležitost pro velkolepé zakončení.

Třeba Dungeon World má ty souboje zase poměrně detailní, a třeba Sixth World (Shadowrun) snad ještě víc. Z pohledu souboje se nám podařilo kompletně emulovat pocit ze soubojů, co jsem si ze SR pamatoval. Akorát to nebyla taková otrava házet. Ten Sixth World má ale pořád mouchy, teda.

Hm, Porn World...
Každopádně, myšlenka "dáme si sex před bojem, abychom měli oba bonusy" je perfektní příležitost k: "Zrovna v nejlepším jsi ucítil, že ti někdo k hlavě dal bouchačku a řekl: 'tak to myslím stačilo, teď jsem na řadě já.' Co děláš?" Bez pochyby by to byl začátek velkého masakru. A nejen kvůli tomu +1, co by hráč(i) měli.

Vysvětlení, k čemu je sex-move u Battlebabe, je v těch odkazech nahoře, hlavně v posledním citovaném.

Do protokolu, vůbec jsem nečekal, že se to bude Jersonovi tak líbit.

Že to na RPGF dostalo takové malé pozornosti, je z části moje vina, protože jsem tomu nezaložil vlastní téma, ale experimentoval jsem s vlastním sběrným vláknem pro one-shoty a možná to kvůli tomu zapadlo. Chtěl jsem sepsat hlášky a pár vět k asi pěti dalším one-shotům a založil si na to právě tohle vlákno, jsem rád, Jersone, že jsi tomu dal vlastní prostor.

Oni obecně lidi moc zápisy nekomentují, a když už tak "bylo to super", jenom vzácně to někdo rozvine (čestné výjimky se ukázaly nicméně i tady a mají můj respekt). Když jsem nad tím ale uvažoval, tak mi to stojí za to, protože se mi kvůli zápisům už pár hráčů ozvalo a občas mě někdo poplácá po rameni. Ještě mi někdo koupí pivo a budu úplně nejšťastnější zapisovatel na světě. :-)
Autorská citace #27
23.7.2014 18:09 - Jerson
Já si zase přečetl tvůj zápis ze hry a pochopil toho slona - i když musím říct, že mě víc baví "zápisy" už přeformulované a viděné očima některé z postav. Každopádně je pro mě velký rozdíl, když mi pět lidí napíše "dobře se to četlo", a když na FB nedostanu ani jedno kliknutí na "to se mi líbí." To první mě motivuje napsat a vyvěsit něco i příště.

Do protokolu - já to taky nečekal, postapo není úplně můj šálek kávy a Fallouty jsem nedohrál ani jednoho, protože mě nebavily boje a systém vylepšování postavy. Ale tuhle verzi Edwarda Talbota si schovám a doufám, že si spolu ještě zahrajeme a znovu ho použiju :-)
Autorská citace #28
24.7.2014 17:03 - fogs
Za sebe taky díky za počtení, super příběh!

Jerson píše:
Díky :-) Sepisuju i druhou hru, ale ta mi nevychází tak zajímavě. Tak uvidím, co tomu řeknete.


Co znamená, že ti nevychází tak zajímavě? Méně svižné/napínavé? Složitější k vyprávění? :)

Každopádně se těším na další část.. Jestli jsem z posledních příspěvků pochopil správně, tak vaše hraní už skončilo?
Autorská citace #29
24.7.2014 17:14 - York
Jerson píše:
Jsem rád, že se vám to líbí. Vyvěsil jsem tuhle povídku i na FB, ale na něj je to asi moc dlouhý text, takže nemám ani jednu reakci. Já RPGF mám asi dvě, z toho jedna od Faskala. Zbytečné to tam vůbec dávat, příště dám svou povídku jen na Kostku.


Vybrat si správně publikum je základ úspěchu.
Autorská citace #30
4.8.2014 15:21 - Gurney
Sry, za pozdní odpověď, náhodou jsem na o narazil až teď...
Zoom při soubojích: ok, budu vám věřit a snad brzy vyzkouším
Jerson píše:
Ve kterých částech ti tahle hra přijde divná?

Nejvíc asi v té zásadě "kdykoli děláš něco co odpovídá movu, je to move a pomocí movu se to vyhodnocuje, no exeptions" (AW, s. 12). A tedy se to může, lidově řečeno, zkurvit bez ohledu na to jak dobře to máš vymyšleno a připraveno. Což je samozřejmě super z dramatického pohledu na věc, ale ne až tak cool, pokud součástí zábavy ve hře je vymýšlení kreativních řešení, které mají za cíl snížit riziko a ideálně je úplně vyeliminovat. (nicméně zajímalo by mě, jak by ta hra vypadala, kdyby se toho GM zas tak moc nedržel tj. hrál to špatně...)

Faskal píše:
Každopádně, myšlenka "dáme si sex před bojem, abychom měli oba bonusy" je perfektní příležitost k: "Zrovna v nejlepším jsi ucítil, že ti někdo k hlavě dal bouchačku a řekl: 'tak to myslím stačilo, teď jsem na řadě já.' Co děláš?"

Jenže to je cool situace tak maximálně třikrát, čtyřikrát... na druhou stranu ten +1 bonus (obzvlášť na 2d6) je atraktivní pořád :) Tím to ale nechci úplně shodit, jen jsou prostě hráči, kterým bych +1 za sex klidně dal, u jiných to není potřeba a některým nikdy, protože bych tím z jejich postav stoprocetně vyrobil pornohvězdu.
(ano, jsem si těch dvojsmyslů vědom, move along, nothing to see here... :)
(hej, ale Californication World s classy jako Failed Writer, Hot Daughter nebo Amateur Pornstar by byl awesome...)
Autorská citace #31
4.8.2014 16:17 - York
Gurney píše:
Nejvíc asi v té zásadě "kdykoli děláš něco co odpovídá movu, je to move a pomocí movu se to vyhodnocuje, no exeptions" (AW, s. 12). A tedy se to může, lidově řečeno, zkurvit bez ohledu na to jak dobře to máš vymyšleno a připraveno. Což je samozřejmě super z dramatického pohledu na věc, ale ne až tak cool, pokud součástí zábavy ve hře je vymýšlení kreativních řešení, které mají za cíl snížit riziko a ideálně je úplně vyeliminovat.


Před pár měsíci jsem na tohle téma napsal takovou menší úvahu (styl berte, prosím, s rezervou).

Gurney píše:
(nicméně zajímalo by mě, jak by ta hra vypadala, kdyby se toho GM zas tak moc nedržel tj. hrál to špatně...


Tohle je docela hodně zajímavá otázka. Imho by to byl příklad použití nevhodného nástroje, existují systémy, kde GM na tohle podvádět nemusí. Zajímavý by ale mohl být mix těchto přístupů.
Autorská citace #32
4.8.2014 16:47 - Faskal
Píše:
...nejvíc asi v té zásadě "kdykoli děláš něco co odpovídá movu, je to move a pomocí movu se to vyhodnocuje, no exeptions"


... čistě jenom podle přečtení jsem se toho bál taky. To samé u GM move. Jak to ale pozoruju, tak tento způsob zápisu pravidel mi vyhovuje, protože je paradoxně mnohem volnější, než většina pravidel, co jsem kdy viděl.
U toho zkurvení plánu je to otázka přístupu GM - fail hráče nutně nemusí znamenat, že se něco posralo (úplně a nenávratně), ale stačí třeba ukázat pravdu, která se hráči nebude líbit. Co já vím, když otevíráš dveře a failneš, tak to nemusí znamenat, že na tebe vyběhne SWAT tým, kterému přijdou posily vždy, když failneš a eventuelně se za dveřmi začnou hromadit. Postava může vidět, že za dveřmi, které byly součástí plánu, mají veget chlápci ze SWAT týmu a je na čase začít improvizovat. A taky je tam SWAT tým.

Třeba včera moji hráči přepadli vesmírnou stanici (v Uncharted Worlds) a na kostkách to byl dost failfest. Takže sice nakonec dosáhli toho, co chtěli, protože pořád tlačili na pilu, ale nakonec málem způsobili dekompresi obytné části (používat termit na stanici !?!), čemuž musili zabránit a jako vedlejší efekt dali zelenou vojenskému útoku jiné frakce (vypnuli obranné systémy stanice), při jejímž odrážení na fregatu poslali tři svařené atomové čtyřhlavice a museli před následným výbuchem fregaty skočit do hyperprostoru, aby se s poškozenými systémy vynořili nad neprozkoumanou planetou, ... ale to už je jiný příběh.

Píše:
Což je ... ne až tak cool, pokud součástí zábavy ve hře je vymýšlení kreativních řešení, které mají za cíl snížit riziko a ideálně je úplně vyeliminovat.

No, je fakt, že *W hry na tohle moc stavěné nejsou. Musíš si zajistit, aby to, o co se snažíš, mělo smysl ve fikci (korporátním firewallem se normálně neprolámeš, potřebuješ starý ruský vojenský virus), a pak se roztočí akce, která nikde nestaví.

Hm, můžu ti garantovat, že nejsi první, koho ten dvojsmysl napadl :-)
V principu bych neměl problém jim ty +1 nechávat. Ale měli by počítat s tím, že není úplně jednoduché si ji donést až na místo.

Edit:
V tom odkazu od Yorka si přečtěte ten Keltonovův příspěvek uprostřed druhé strany :-)
Autorská citace #33
16.11.2016 23:00 - Shako
Pěkná povídka. Tvoje zápisy z AW her se čtou dobře. :)
Autorská citace #34
16.11.2016 23:53 - Jerson
Díky, potěší, že si to někdo přečte i po více než dvou letech :-)
Autorská citace #35
13.12.2016 18:39 - Ayumi
Trocha humoru a víc a víc akce, co víc si v postapo přát! Asi nejlepší zápis co jsem z postapo četla.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.06859278678894 secREMOTE_IP: 54.210.126.232