Střípky

Autorská citace #1
4.3.2014 16:00 - sirien
Dobrá porážka myslím může být docela ku prospěchu hry... následné vítězství je pak značně epičtější. Ostatně některé hry jsem rovnou začal s postavami ve vězení nebo i přímo na popravišti :)

A v některých žánrech to je prakticky klišé - takové bondovky třeba, tam se 007 dostává do zajetí od rána do večera.
Autorská citace #2
4.3.2014 16:45 - Jarik
Siren píše:
...takové bondovky třeba, tam se 007 dostává do zajetí od rána do večera.

... a z něj od večera do rána :)
Autorská citace #3
4.3.2014 18:08 - A15
Nepleteš si to s krčmou? :-)
Autorská citace #4
4.3.2014 18:24 - Gurney
Hodně dobře napsaný a hlavně praktický článek. Dodal bych ještě další způsob přežití porážky - vítězný padouch udělal vše co považoval za nutné, aby protagonistu zlikvidoval. A v 99,99% případů by bylo naprosto dostačující. Naštěstí pro poraženého zákony pravděpodobnosti fungují v příbězích jinak než ve skutečnosti... Kulka do hlavy je klasický případ tohoto klišé.

Taky bych dodal, že každá taková porážka/záchrana by měla postavy něco stát - minimálně nějaké zdroje, ale spíš by je měl zabolet i nějaký následek v rámci příběhu. Klasické dvě variace jsou nějaké následky na okolní svět (například totální vítězství záporáka je výborným a logickým řešením, pokud postavy prohrají důležitou bitvu) nebo na hrdiny samotné (dlouhodobé zranění, nabourané sebevědomí - něco co bude hráčská postava nějakou dobu překonávat v hrdinské hře * , možná i nějaký ten trvalý a neřešitelný následek pokud jde o "přízemnější" hru).

* jen není dobré to přehánět - hrdinové, kteří se podstatnou část příběhu babrají ve vlastních problémech, zatímco vedlejší postavy a záporáci dělají awesome věci a když je konečně překonají, jsou opět na velkou část příběhu zneschopněni a nuceni se vyrovnávat s dalšími, velmi pdobnými problémy, nejsou tak skvělí, jak si někteří scénaristé myslí...
Autorská citace #5
5.3.2014 00:14 - Sparkle
Gurney píše:
Taky bych dodal, že každá taková porážka/záchrana by měla postavy něco stát - minimálně nějaké zdroje, ale spíš by je měl zabolet i nějaký následek v rámci příběhu. Klasické dvě variace jsou nějaké následky na okolní svět


Tohle dělám, když vedu domácí kampaň a manžel má postavu. On nesnáší dávání postavy do vězení a zabít ji, to už vůbec. Asi i díky tomu, že ví, že má plot immunity, hraje dost careless způsobem. Nakonec jsem vymyslela něco ve smyslu "bohyně smrti tě vrátí nazpět, ale něco si za to v závěru kampaně vezme". Jako že umírej si kolikrát chceš, zase tě oživím, ale až bude závěr příběhu, tak si to vyžereš. Vypadá to, že to vcelku zabralo.
Autorská citace #6
5.3.2014 00:40 - sirien
Tu plot immunity a hřešení na ní bych mu dal dobře vyžrat... bych mu ukázal, co všechno se může stát, když postava dojde na konec cesty, aniž by musela umřít nebo skončit ve vězení. A pěkně real-time a ingame.

Od nějakého toho "vzbudil ses v horečkách v místní horalské vesnici kde o Tebe pečuje nějaká barbarka... jo, jen tak mimochodem, v horečkách a blouznění jsi proležel asi tak tři měsíce, Armády Temna mezitím zničily takřka všechno, co ti bylo drahé" až po nějaké chutné astrální výlety stylem "Démon ten a ten přitáhl tvou Duši z její cesty do záhrobí do Paláce Zmraženého Času, v němž je uvězněn a oznámil ti, že tam s ním můžeš strávit zbytek věčnosti, protože dokud nejsi živý ani mrtvý, je v jeho moci stáhnout tě zpět kdykoliv se mu zlíbí - nebo můžeš najít cestu pryč Labirintem Odrazů, protože nejsi vázán silou Paláce tak, jako on - jenže tím jej osvobodíš a vneseš tak do světa strašlivé zlo. Když budeš chytrej, možná najdeš způsob, jak to udělat a zároveň se vrátit do světa živých namísto pokračování do záhrobí (ale, mimochodem, z toho povolání démona na svět se budeš vykupovat tak dalších 5 levelů kampaně a nezapomenu ti to omlacovat o hlavu kdykoliv narazíš na libovolného kněze dobra nebo barda roznášejícího příběhy o okolním dění)."
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1637749671936 secREMOTE_IP: 34.204.179.0