Kluci z Planety her (co mají i vlastní vydavatelství REXhry) ve svém
nejnovějším videu opět ukazují, v jak neutěšeném stavu je momentálně trh s deskovkami u nás i ve světě. Vychází stále více deskovek, kterých se prodá stále méně. I na první pohled super hry nemají prodejnost, a i když jako vydavatelé sázejí na tutovky, ke kterým v době jejich vydání mají v plánu vydat rozšíření, tak se později ukazuje, že by to bylo nerentabilní, protože ani ta základní hra nemá dostatečnou prodejnost. Stálic na trhu je stále méně a ty, co jsou, jsou zpravidla staršího data, jako například teď opětovně vydávaný Talisman, nebo Ticket to Ride, Osadníci apod. Kluci říkají, že stále vícekrát obrací nové tituly v ruce, než se rozhodnou, že hru lokalizují a vydají. Nepomáhají ani žebříčky na specializovaných webech, ani popularita novinky na GenConu či na veletrhu v Essenu, ani fóra, kde lidé píší, jak si tu hru nebo rozšíření určitě koupí, když vyjde. Jak sami říkají, to by si ten geek na fóru musel koupit aspoň 500 výtisků, aby se to vyplatilo.
Když to vztáhnu ke své situaci, deskových her jsem za svou herní kariéru už koupil tolik, že se mi ani nevešly do bytu a mnohé skončily ve sklepě, kde se na ně práší s tím, že si je
jednou zahraji, ale sám vím, že jestli to bude skutečně jednou, tak to bude moc. A to těch her nemám nějaká kvanta. Tak kolem 25? Možná ani to ne. Každou novou hru si ale s rodinou zahrajeme jen párkrát. Těch her vychází zkrátka moc na to, abychom pořád kupovali nové. Doma máme v polici pár klasik, ke kterým se rádi vracíme opakovaně (Talisman, Activity, Scythe, Dobble, Krycí jména), a když si chceme (jako rodina s dětmi) zahrát nějakou novinku nebo něco pro nás nového, tak jdeme do čajovny, kde sáhnem po jedné ze stovek tamních her, zahrajeme si ji a jdeme zase domů. Máme tak super zážitek z nové hry, jejíž zahrání nás stojí méně peněz a hra nezabírá místo v polici. Je pravda, že už i v čajovně máme jednu velmi oblíbenou hru, Kuřecí olympiádu, kterou bychom si i rádi pořídili, ale narážíme na to, že je vyprodaná a kdoví, kdy či jestli vůbec ještě vyjde.
V tomto se trhu se stolními hrami na hrdiny u nás i ve světě povedl majstrštyk, kdy méně (vydávaných titulů) je více (tržeb).