Střípky

kin
29.10.2013 13:17
Deskovky do hospody
Ahoj,

chtěl bych se zeptat na radu ohledně deskových her. Rádi hráváme deskové hry v hospodě u piva a večeře, a chtěli by jsme s kamarády rozšířit reportoár her, a nevíme co pořídit.

Baví nás nejčastěji např.: panic room, dominion, red november...zajímali by mne spíš kooperativní hry, ale s prvkem možné zrady a "svinění" (+blafování, interkace mezi hráčemi, obchodování), které nejsou nějak extra náročné na místo (měli by se vejít na stůl společně se sklenicemi a brambůrky).
Taky by měli být trochu taktické (plánování tahů, bodů, atd.), ne moc o náhodě. Čeština, nebo málo textová anglická hra výhodou.

Když by jste mohli cokoliv doporučit (i kdyby to úplně nesplňovalo požadavky zmíněné nahoře).

Díky :)
13.1.2018 22:29 - ShadoWWW
sirien: Může to být v angličtině? ;)

Nebo spíš tady (jen 20 minut).
13.1.2018 22:45 - Log 1=0
sirien píše:
Já nevim, ani sem to nezkoušel. Kdykoliv sem se to chtěl od někoho naučit tak sem slyšel něco jako: "hej ok, ale máš na to teď tak tři hodiny? To budu dlouho vysvětlovat než vůbec začnem." nebo "hej někdy jindy, ta hra je dobrá, ale fakt dost komplikovaná a já teď nemám manu jí vysvětlovat".

Tak já netvrdím, že ta hra je jednoduchá. Ale pokud jsi zvládl Zimu mrtvých nebo BSG, tak s Vládci podzemí bys neměl mít problém. Jediný problém je, že je to na rozdíl od těhle her kompetitivka, takže se to musí celé vysvětlit před hrou, což tu vysvětlovací část natáhne.
Shako píše:
A vidíš zrovna Vlaadova (možná obecně CGE) pravidla (zejména ty složitější) jsou obvykle velmi čitelná a je spousta obrázků. ;-) A tuším, že to má i nějaké vtipné hlášky jako měl třeba Galaxy Trucker a tuším i Space Alert.

Jo, hlášky v pravidlech jsou Geniální. Lepší a hojnější než ve slabší humoristické povídce. A vůbec práce s fluffem je tu hodně nadstandardní.
Píše:
Fireball: Toto kouzlo nemá žádný efekt. Nařiďte svým nestvůrám, ať při něm hodně kvílí a skučí, aby toto kouzlo neztratilo mezi čaroději na oblibě.
14.1.2018 09:57 - Merlin
Příšerky jsem se naučil z pravidel a vysvětlil je za velmi krátkou dobu. Obdobně i s Vládci :). Jestli ty Siriene nebudeš mít problém s trpělivostí :)
14.1.2018 13:27 - ShadoWWW
sirien píše:
Prodělečnost umí být relativní. Např. pokud bysme si řekli, že si za chod Kostky budeme jako admini vyplácet 10k měsíčně, tak by se Kostka stala velmi rychle velmi nerentabilní a dost drahá :D



Víc informací najdeš zde.
14.1.2018 23:18 - ShadoWWW
Mě zaujalo, jak v deskovkách funguje Kickstarter. Že mnohé hry dnes vychází prvotně na KS (například Blood Rage nebo Scythe) mě nepřekvapilo. Že tam jsou často k vidění bonusy, které pak ve verzi pro kamenné obchody nejsou (nabarvené figurky) nebo jsou jen v omezené míře na začátku (kovové mince, realistické suroviny), co se kamenným obchodům podařilo získat z KS kampaně, mě taky neudivuje. Ale překvapilo mě, že některé velké a úspěšné hry vychází exkluzivně jen přes KS a i pro re-print volí autoři často opět jen KS, takže se hra do kamenných obchodů vůbec nedostane. Jako například Gloomhaven, aktuálně #1 na BGG.
15.1.2018 00:33 - sirien
Perfektní "lazy" business model:
- payed in advance
- přesně na pull
- nulový náklady skladování
- direct distribuce
- profit si šábneš jen s tiskárnou, KS a DHLkem
- nulový podnikatelský riziko (stranou základních nákladů na vymyšlení hry a promo KS kampaně)
15.1.2018 07:41 - LokiB
To jo, ale zase s tím nevyděláš majlant, protože neoslovíš nikoho, kdo si jde jen prohlídnout hry do hračkářství (a i to lidi dělaj, fakt), aby koupil něco k vánocům či narozkám, nebo listuje na webu.
Má to svá pro i proti.
15.1.2018 08:04 - ShadoWWW
Lokib: To bývají ale strategické hry pro pokročilé hráče, nic pro nováčky. Ti půjdou radši do Ticket to Ride nebo Osadníků, než aby šli do hry za 3-4 tisíce Kč.
15.1.2018 08:14 - LokiB
ShadoWWW: ale jo, jenže i ne každý pokročilý hráč sleduje všechny kickstartery.
jak jsem psal, má to výhody i nevýhody ... neriskuješ neprodané kusy, ale zas neprodáš víc, než kolik se ti přímo přihlásí lidí
15.1.2018 08:42 - Čindi
No na kickstarteru tomu udělá komunita docela hype, tak občas koupíš i něco co nechceš. Ne, že by se to bez Kickstarteru nestalo. Ale hru typu Kingdom Death, Mythic Pantheon nebo nějakou komplet cmon hru v plné palbě, si náhodně v hračkařství nekoupíš.
15.1.2018 17:06 - sirien
LokiB: však řikám, "lazy" business model.

Na druhou stranu bych si zas nedělal žádné extra iluze o nějaké zvláštní prodejnosti věcí v obchodech. Lidi šáhnou po věcech co vypadají relativně jednoduše nebo jim je doporučí prodejce - kterej ale bude taky doporučovat spíš na jistotu.

V podstatě prodejní segment nějakejch "zajímavějších" deskovek bych řek že jede hlavně na virálu - někde tu hru vidíš nebo vyzkoušíš a pak teprve si jí deš koupit. Což je ostatně důvod, proč deskovkový firmy např. podporujou různé cony atp. Protože narovinu samotná účast na té akci je prostě prodělečná - sbalit to, odvézt, držet tam na tý akci lidi, sbalit, odvézt, vybalit... v dnešní době i přispět akci nějakej ten sponzoring o kterej si řekne... to Ti tam ty prodeje moc nepokrejou. Na druhou stranu tam máš možnost prezentovat tu hru desítkám lidí s vysokou koncentrací opinion makerů, kteří si tu hru pořídí třeba pozdějc nebo jí doporučej kamarádovi, kterej se jich bude ptát jakou hru si má koupit nebo přát jako dárek.

Zvlášť když k tomu stánku postavíš místo znuděnýho brigádníka někoho, koho to trochu baví a rozumí tomu. Když takhle přijdu ke stánku na FF a řeknu "Ahoj, nemám co dělat, co tu máš zajímavýho? Zkoušel sem Scythe a je to euroshit a Mars a je to nudnej solitare." tak když mi tam týpek místo "no tak se mrkni..." řekne "Aha, a spíš něco strategickýho nebo akčního? Akčního, ok, doufal sem že řekneš, mám tu Adrenalin - jestli neznáš, super věc, i s vysvětlenim máme za chvíli dohráno".


Jenže timhle stylem sice prodáš víc, ale zase do toho musíš víc nalejt na začátku, abys ty hry vůbec vyrobil, a pak čekat, jestli se Ti to vrátí - za rok, za dva, za tři... a jako co vim tak ani CGE (minimálně před Krycíma jménama) museli ty náklady atp. aspoň trochu rozvažovat - a to je firma co cílí na Západ a propaguje se Vláďou.
15.1.2018 17:38 - Shako
ShadoWWW píše:
Jako například Gloomhaven, aktuálně #1 na BGG.


A nevzniká tím nový efekt řekněme "vzácnosti"? Ta hra je jakoby nedostupná k běžnému hraní tj. lidi to hodnotí po pár hrách? Koukal jsem na BGG hlasů to má dost, i když oproti starým "jedničkám" ala Puerto Rico nebo Agricola to stále zaostává - cca 20k ku 50k hlasů. BGG má sice algoritmus, který zaručuje, že tu hru nedostane na špičku pár hráčů. Ale efekt "vzácnosti" tj. nestihnu se té hry přehrát, stihnout ji rozbít, ale jsem prostě jen nadšený, kdykoliv si ji můžu zahrát, protože to není moc často, když ji nevlastním a nemůžu si ji ani pořídit.

Obecně žebříčkům na BGG moc nerozumím zhruba od té doby, co Studená válka dokázala dostat na 1. místo a nějakou chvíli tam vydržet - ta hra nikdy nemohla být pro běžného hráče... Glomhaven na tom může být dost podobně (je to hra pro hardcore fans, kteří ji ještě k tomu hrají jen občas... hodnocení roste do nebes).
15.1.2018 17:44 - sirien
BGG je... well. BGG je všechno jen ne CSFD/IMDB a to především z toho titulu, že zatimco CSFD/IMDB sou masový weby kde hodnotí kdekdo, tak už jen aby ses vůbec namáhal vědět, že BGG existuje, tak musíš patřit do užší skupiny fanoušků - a abys tam hodnotil, tak do ještě užší (zejm. vzhledem k UI toho webu - srsly).

Tzn. to co dostaneš na BGG neni skutečně "plošný" hodnocení ale spíš "fajnšmekrovský" hodnocení. Asi něco jako kdybys nechal hodnocení filmů jen na lidech, kteří u většiny filmů které viděli z hlavy znají jméno režiséra, scénáristy a producenta.
21.1.2018 19:16 - ShadoWWW
Vyšla recenze na Karak. Jak DrD bylo "české DnD", tak Karak vypadá jak "český Descent".
22.1.2018 07:38 - Jarik
Karak a Descent jsou si dost vzdálené. Karak bych typové zařadil spíš ke Carcassonne.
22.1.2018 09:09 - LokiB
Jarik píše:
Karak bych typové zařadil spíš ke Carcassonne.


vida, to mi z recenze vůbec nepřišlo.
v čem je ta typová podobnost?
22.1.2018 15:52 - Shako
LokiB píše:
vida, to mi z recenze vůbec nepřišlo.
v čem je ta typová podobnost?


Tak jen podle recenze.

Descent je semi-kooperativní, Karak je čistě kompetitivní. To bych viděl jako dost zásadní rozdíl.
Descent má scénáře z připravých dílků, Karak má náhodnou mapu (ze čtvercových dílků -- bude ten "Carcassonne dojem").

Zatím to vypadá spíš jako Muchkin s mapou (a stále hromadou karet) než Descentu (epickou výpravou - plán, figurky, žetony...).
22.1.2018 16:04 - Merlin
karak spíš odpovídá Dungeonquestu od FFG - teda, ne, že by byl stejný, nebo podobný :D
23.1.2018 07:50 - Jarik
Viz Shako
25.1.2018 09:49 - Haplo
Shodou okolností jsem Karak před pár dny hrál - skutečně je to kompetitivní, podobné Carcassone, dle mého názoru lehká a oddechová hra, tak akorát do hospody, jak hlásá název této diskuze.

Nicméně stejný večer jsme zahráli i T.I.M.E. stories a zajímali by mě názory ostatních, jak se na to dívají; takže jestli znáte, prosím o sdílení dojmů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10513997077942 secREMOTE_IP: 3.227.239.9