Střípky

ShadoWWW
16.7.2013 23:56
Bruce R. Cordell odchází z WotC
Bruce Cordell po 18 letech s D&D odchází. Myslím, že to je poslední člověk z původní TSR skupiny, co ve Wizardech zbyl.

Čeho je Bruce autorem? Mezi jeho nejznámější počiny patří AD&D dobrodružsví Return to the Tomb of Horrors nebo Return to White Plume Mountain. Byl hlavním autorem psionických povolání v 3.X (a všeho okolo psioniky). Ze 4. edice je spoluautorem několika knih (Forgotten Realms Campaign Guide, Draconomicon I a Open Grave) a dobrodružství, mezi nejznámější patří asi Keep on the Shadowfell.

Co dál? Proslýchá se, že míří za Monte Cookem pracovat na jeho Numeneře.
Autorská citace #81
30.7.2013 19:19 - ShadoWWW
Co je dobré, tak že pravidla jsou komplet v jedné příručce (i když má 322 stran!) a hra má OGL - takže se dají volně tvořit doplňky.
Autorská citace #82
30.7.2013 19:20 - York
Bouchi píše:
Mělo by smysl zkusit na vydání fundraising typu kickstarter?


Popravdě kdybych každej den nečetl nové příspěvky tady a na RPG fóru, tak bych vůbec nevěděl, že něco jako 13th Age existuje. A to se o RPGčka zajímám. Sehnat 300 lidí, kteří vědí, o co se jedná a zaujalo je to natolik, že by do toho chtěli dopředu vrazit 700,- mi přijde naprosto nereálné.


Bouchi píše:
Edit: Nebo koneckonců i 400 lidí co by za to dalo po 500 (neodhadnu, na kterou variantu je větší šance).


To spíš najdeš 10 lidí, co do toho zainvestují 20k (s nadějí na návratnost).
Autorská citace #83
30.7.2013 19:25 - ShadoWWW
York: Že to není tak slavné je možná tím, že za tím stojí jen malé vydavatelství a je to úplně nová hra. Na druhou stranu: její autoři jsou poměrně známí.

Ve světě je 13th Age docela slavný. Mike Mearls (hlavní postava WotC) ho dokonce zařadil mezi top RPGčka poslední doby.
Autorská citace #84
30.7.2013 19:29 - Alnag
U kicstarteru je důležitá cílová suma a dají se odstupňovat odměny, takže je to vcelku jedno. Důležité by bylo vědět, kolik bychom museli shromáždit, což jak jsem pochopil by bylo asi 200.000. V tuhle chvíli je to ale asi debata jen akademická. Zkusím napsat Simonu Rogersovi, uvidíme co z toho vzejde, pak se o tom můžeme bavit nějak dál.
Autorská citace #85
30.7.2013 19:33 - York
ShadoWWW píše:
Ve světě je 13th Age docela slavný.


No jo, jenže peníze na překlad a vydání v češtině asi těžko nasbíráš jinde než u nás.
Autorská citace #86
30.7.2013 19:36 - Alnag
Kdo ví, třeba bude někdo chtít sběratelskou edici. Něco jako japonské magicové karty. :)
Autorská citace #87
30.7.2013 19:40 - ShadoWWW
Myslíš tu edici s vlastnoručními podpisy členů překladatelského týmu? :)
Autorská citace #88
30.7.2013 19:42 - Bouchi
Alnag píše:
U kicstarteru je důležitá cílová suma a dají se odstupňovat odměny, takže je to vcelku jedno.

Taky pravda. Čili např. za 500 může být tištěné vydání, za větší částku přidané odměny.

Alnag píše:
Důležité by bylo vědět, kolik bychom museli shromáždit, což jak jsem pochopil by bylo asi 200.000.

Jo, tak nějak. Zkusím nechat udělat nějaké přesnější kalkulace, těch 250k byl nástřel podle jednoho online kalkulátoru tisku.

Alnag píše:
Zkusím napsat Simonu Rogersovi, uvidíme co z toho vzejde, pak se o tom můžeme bavit nějak dál.

Dík.

ShadoWWW píše:
pravidla jsou komplet v jedné příručce (i když má 322 stran!)

322 je teda hodně divné číslo, u tištěné knížky bych čekal násobek čtyř, ne-li osmi.
Autorská citace #89
30.7.2013 19:50 - Alnag
Ve skutečnosti je 320 stran + obálka + osobní deník.
Autorská citace #90
30.7.2013 19:53 - Vojtěch
13th Age a Dragon Age by myslím byly přece jen schůdnější než Pathfinder (tam je taky hafo materiálu...).

Mimo to z Dragon Age by možná bylo zajímavé vzít toliko systém AGE, a dodělat setting, protože by se tím odstřihly problémy s Dragon Age, který myslím bude mít daleko víc licenční bagáže.

Jinak co se týče distribuce u nás, nebylo by zajímavější dohodnout s původním vydavatelem, aby na svých stránkách zaparkoval lokalizovaná PDF, co by mohl prodávat za svou cenu přes vlastní e-shop, nebo RPG Now stejně jako ta původní a pak třeba přes ten kickstarter dodělat i nějaký print-on demand a třeba zapojit nějakou místní tiskárnu?

Jinak 13th Age budeme dělat další open game v Mephitu a kdyby byl zájem tak bych v tom mohl zkusit odehrát ten murder in Baldur's Gate na Game day, pokud si to chcete osahat.
Autorská citace #91
30.7.2013 22:23 - Sparkle
Vojtěch píše:
Mimo to z Dragon Age by možná bylo zajímavé vzít toliko systém AGE, a dodělat setting, protože by se tím odstřihly problémy s Dragon Age, který myslím bude mít daleko víc licenční bagáže.


Přesně tohle by se mi líbilo, vyjednat lokalizaci AGE systému, ne ten DA setting. Ta hra je dobrá kvůli tomu systému. Setting je taky fajn, ale dá se oželet.

Vojtěch píše:
kdyby byl zájem tak bych v tom mohl zkusit odehrát ten murder in Baldur's Gate na Game day, pokud si to chcete osahat.


Tohle mě taky napadlo, ale přeci jenom, propagovat na oficiálním Wizardím dnu konkurenční hru mi nepřijde moc košer, dala bych to jindy.
Autorská citace #92
30.7.2013 23:01 - Alnag
A teď zpět do reality. Vyjednávat s Green Roninem o tom, jak nám nechá lokalizaci AGE systému bez settingu - no chance. :/
Autorská citace #93
30.7.2013 23:49 - Vojtěch
Mno, ten setting taky neni jejich. Ve skutecnosti nejkompletnejsi settingovou knizku nedavno vystrelil Dark Horse Comics. Tezko rict kdo to ma licencovane jak, ale je dost mozne ze AGE a Dragon Age maji licence separatne.

Zalovil jsem v knize a Dragon Age RPG a AGE system patri Roninum, ale licencne to maji psane extra. Cokoli Dragon Age pak patri EA games, takze bych jeste nehazel flintu do zita.
Autorská citace #94
31.7.2013 00:18 - Sparkle
Tady je vyjádření zástupce GR k AGE (z února letošního roku): http://forum.rpg.net/showthread.php?674402-AGE-system-core-book-what-will-be-different&p=16403905#post16403905

Vyplývá z toho, že skutečně AGE a Dragon Age setting mají různé licence.
Autorská citace #95
31.7.2013 10:18 - Shako
Alnag píše:
Já bych klidně i vydání 13th Age vyjednával, pokud by se toho chtěl někdo ujmout,


ShadoWWW píše:
Alnag: No, jestli to vyjádnáš, tak já to přeložím.


Az to vyjde, tak todle bych dal do uvodni casti, proc vlastne mame ceske vydani - dva typci na D20 se hecovali... :-D
Autorská citace #96
31.7.2013 10:22 - Colombo
Nikdy mě nenapadlo, proč chcete bojovat proti "umírání RPG kvůli PC hrám" hrami, které mají k PC hrám tak blízko. Dyť 13th age je nudný bojový systém + dobrý fluff. Komu se to proboha může líbit?
Autorská citace #97
31.7.2013 10:43 - ShadoWWW
Neřekl bych, že je to nějak výrazně podobné PC hrám. Ne víc než jiné D20 hry. Rozhodně méně než třeba 3. či 4. edice D&D. Naopak je to mnohem narativnější. I souboj je řešen narativně, ne na bojové mapě.

Jo, že to má vyladěný bojový systém, to jo. Ale mnohem víc je to o příběhových prvcích. Dokonce bych řekl, že je to takový (skoro) Fate v D20 kabátku.
Autorská citace #98
31.7.2013 10:46 - Colombo
Wut? Co sem četl pravidla, co tu někdo dával, tak byl pravidlově popsán pouze boj, nic jiného. Tomu neříkám "příběhové prvky" a už vůbec ne "fate v d20 kabátku". Rozhodně to není "narativní řešení boje", když boj není na hexové mapě. (WTF is this anyway?)
Autorská citace #99
31.7.2013 10:53 - York
Colombo píše:
Nikdy mě nenapadlo, proč chcete bojovat proti "umírání RPG kvůli PC hrám" hrami, které mají k PC hrám tak blízko.


A proč ne? Mně to naopak zní naprosto logicky a naopak si nedokážu představit, jak bych svoje známé (pařany) nalákal na úžasnou narativní hru o pejskovi a kočičce.
31.7.2013 11:01 - ShadoWWW
První kapitola: Ikony (15 stran) - jen fluff
Druhá kapitola: Pravidla pro tvorbu postav (32 stran) - to je takový mix všeho možného; jsou tam i bojové statistiky, ale třeba i rady pro hráče, jak vytvářet dramatické příběhy, nebo tvorba vztahů v rámci minulosti. Zajímavostí je, že každá postava má svou velkou zcela unikátní věc.
Třetí kapitola: Rasy (11 stran) - lore o rasách (čili fluff) a taky bych podotknul, že většina rasových rysů jsou čistě fikční výhody.
Čtvrtá kapitola: Rasy (84 stran) - všehochuť o povoláních. Převládají bojové výhody.
Pátá kapitola: Pravidla boje (17 stran) - ano, tady je to celé o boji. Jo, není to DrD2...

Zbytek tvoří:
Šestá kapitola: Vedení hry: Pravidla pro GM - všehochuť, hlavně jak využívat vztahy postav.
Sedmá kapitola: Bestiář - hmmm. Prostě bestiář.

BTW postovaný tu byl pouze playtest, ne finální podoba.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075001001358032 secREMOTE_IP: 3.144.251.72