Střípky

brundibar
15.2.2012 17:00
Crowdfunding (kickstarter etc.)
Zajímá mě jestli máte někdo zkušenost s Kickstarterem.

Jde o způsob jak získat publicitu a prostředky pro svůj kreativní počin.

Prostředník si sice vezme 5-10%, ale na druhou stranu je to cesta jak získat sponzorský příspěvek nemalé výše na který by jinak takový kreativec nedosáhl.

více tady Kickstarter.com

U nás se chystá podobný projekt Starthead
(díky crowenovi za info)
30.8.2021 16:24 - sirien
Markus: yup.
30.8.2021 20:06 - Aegnor
sirien: že ty bys to rád viděl jako nějak silně modifikovaný Mt:A, že?
30.8.2021 21:36 - sirien
Fate nebo aktuálně trendující 2d20 by mi přišly naprosto v pohodě.
30.8.2021 22:32 - Colombo
2d20 (npř Mutant Chronicles, Connan) mi přišly trochu divné. Má to ale zajímavé mechaniky, třeba práci se sdílenými zdroji PJe.

Takže, co je na 2d20 tak super?
30.8.2021 22:40 - sirien
Vlastně nic extra - prostě to je hezkej lite systém. Osobně ho v praxi znám jen z Duny, která je co sem slyšel trochu zahlazenější než např. Conan nebo Star trek, ale přišlo mi že fungoval velmi hezky.

Ty mechaniky Momentum a Threat mi přijdou jako vcelku ideální míra provázání postav jako skupiny v AtlA duchu, ty "dvousloupcový" komba motivací a atributů mi tam seděj taky.

Ale hlavní pointa je hlavně v tom, že mám dost výhrad k PbtA a jedna z největších jde za tím že tam naprosto chybí nástroje na řízení narativu, zejména dlouhodobého (co víc, ten systém podobné věci v podstatě aktivně sabotuje) - což mi zrovna u Avatara který je legendární zejména svými precizně vybroušenými story arcy, přijde fakt špatně - 2d20 tohle nějak extra nepodporuje co sem si všim, ale ani to nerozbíjí a Fate je v tomhle naopak snad nejsilnější systém okolo.
30.8.2021 23:52 - LokiB
Kenji's Quest

Myslíte, že je pro dnešní mládež (sirien nemá rád, když píšu děcka) třeba přitažlivější deskovka s mnoha proprietama a apkou v tabletu, která člověka táhne předpřipravenejma scénářema, než přímo RPGčko? Ptám se pro kamaráda ...
31.8.2021 08:29 - Gergon
Není =)
31.8.2021 09:17 - Corny
Já bych se asi tvářil, že záleží hrozně o vkusu a zejména konkrétním provedení, než jestli to má apku, figurky atd. Pokud to bude špatná hra, tak to blbinky okolo nezachrání a naopak pěkně zahraný RPG žádné propriety okolo nepotřebuje, aby upoutalo. Ale určitě mají pěkné figurky u řady lidí trochu lepší potenciál minimálně na první dobrou upoutat pozornost (ostatně v DnD je ten trend spousty figurek, pestrých kostek, cool krajinek a map, docela rozšířený a populární).
31.8.2021 11:04 - Colombo
Jako, vůbec mě to neoslovilo. Ale pro mně jsou figurky, krajinka atp. jen pozlátka co ani nejsou moc důležitá.

Co mi to ale navodilo je, že by nebyly marné takové gamebooky-like příběhy s tlačítky pro řízení/moderování a komplikací, kostky, management oponentů a nějaká randomizace.
31.8.2021 16:11 - strucky
LokiB píše:
Myslíte, že je pro dnešní mládež (sirien nemá rád, když píšu děcka) třeba přitažlivější deskovka s mnoha proprietama a apkou v tabletu, která člověka táhne předpřipravenejma scénářema, než přímo RPGčko? Ptám se pro kamaráda ...

Za mládež mluvit nemůžu, ale tenhle koncept znám z Panství hrůzy (Mansion of Madness) a mě prostě ten "průvodce hrou skrz appku" nikdy nesedl. U takového Descenta je to volitelné (a přinese to mnoho nových scénářů), tak budiž, ale u Panství je to nutnost a tudíž otrava.
31.8.2021 16:12 - Jezus
LokiB: Já bych řekl, že to potenciál má. Může to být přitažlivější jako vstupní věc nebo jako samostatná věc na "one-shot".

Takovou krásnou deskovku (zejména když má apku, co ti ji pomáhá řídit = zjednodušení mechanik tahání "oponentů") s nějakým tím vyprávěcím lore zahraješ snáz než první rpg a zážitek je často podobný jako ve figurkovém combat RPG...

Já se třeba bavil (a hláškoval) už u Descentu a od té doby uplynulo hodně vody - k lepšímu.

Prostě "příběhová deskovka" má dneska slušné místo u hracího stolu. Samozřejmě se ohraje dřív než rpg, takže cenu/výkon RPGčka tak určitě nepřekoná, ale atraktivní určitě bude.
31.8.2021 16:22 - Corny
Já si třeba Panství hrůzy nemůžu v řadě věcí vynachválit. Ale pořád si nemyslím, že jde o to, jestli je to pro mládež nebo ne. Přijde mi jako docela nepodložený trope, že by "mládež" obecně nějak víc chytaly figurky, appky nebo jiné hračičky kolem, než kohokoliv jiného. Stejně tak může být deskovka mnohem komplikovanější a tak míň vhodná jako vstupní hra nebo one-shot friendly hra, než kdejaké RPG.
31.8.2021 17:18 - Jezus
Corny: +1

Taky bych spíš mluvil a vhodnosti/výhodnosti pro nováčky obecně (lhostejno jestli 13+ nebo 40+ :-) ).
31.8.2021 21:19 - snekoun
LokiB píše:

Pokud bych bral doslova děti, tak já se svými (5 a 7 let) hraji Descent 2e. Nehrajeme podle aplikace, ani podle scénářů (to jsem zkoušel a nebavilo je to). Já vyprávím příběh, dávám příšerky, poklady, obchodníky, používám karty pána zla. Kluci jsou nadšený a hrají a vždy jsou zvědavý co bude nového. Jsou zvyklý, že jim čtu, proto mají radši moje vyprávění než aplikaci. Zároveň už pokukují po mých pravidlech 5e a figurkách pro D&D. Občas jim čtu něco z bestiáře. Když to shrnu, tak ty mapy a figurky jsou pro ně lákadlo. Jakmile nějakou figurku namaluji, hned chtějí abych jí použil ve hře.
1.9.2021 11:48 - Jerson
Taky musím říct, že když jsme měli půjčený Descent, tak syna nejvíc bavilo skládat si jeskyni z barevných tilesů a rozmisťovat do ní všechny figurky monster, abychom je pak šli spolu vykydlit. Nicméně jen jednou jsme to zkusili hrát podle pravidel s házet kostky, a to bylo pro něj nudné a otravné, on chce spíše jedním útokem zabíjet. Tedy vlastně chce, aby nás všechny potvory obklopily, on pak unikl portálem pryč a mě ty potvory zmasakrovaly :-)

Ale počítám, že ve svých pěti až šesti letech ještě nebyl úplně materiál na hraní takových her.
1.9.2021 14:09 - snekoun
Jerson píše:
Nicméně jen jednou jsme to zkusili hrát podle pravidel s házet kostky, a to bylo pro něj nudné a otravné

Tak to moji kluci pravidla ctí a dokonce nekompromisně vyžadují jejich dodržování. Počítají si poctivě štítky, srdíčka, porovnávají sílu zbraní. Kombinují a vymýšlejí jakou další postavu si vezmou, nebo jakou zbraň s čím nakombinují. Zároveň dodržujeme počty příšer podle počtu hráčů. Jakmile má někdo výbavu II. už šaháme po II. příšerkách.
1.9.2021 15:45 - Jerson
Tvůj starší je starší než ten můj a myslím, že rok je znát, a dva hráči - bratři jsou něco úplně jiného než jedináček zvyklý na to, že se kolem něj točí rodina (i širší). :-)

Spíše i přišlo jako užitečné pozorování, že i za různých podmínek platí přitažlivost figurek, kostek, a nejspíše i tilesů / terénů. Ale musím získat dala z většího vzorku.

Jo, a jsme OT.
1.9.2021 16:00 - snekoun
Jako přitažlivost figurek, kostek a tilesů je jednoznačná. Kort u dětí, pro mě třeba také. Je to stejné jako z hezkými ilustracemi. Dnešní hry na telefonu jsou silnou konkurencí. Pamatuji si, jak jsem prvně viděl AD&D. Uchvátilo mě zpracování knížek, nejvíce MM. Včera mi zrovna kamarád posílal odkaz na toto: https://www.kickstarter.com/projects/dragorigames/tanares-rpg?ref=discovery&term=tanares%20rpg
Když se na to člověk podívá: figurky, mapy, ilustrace je to prostě pecka. Už to člověka naláká.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1995530128479 secREMOTE_IP: 3.236.51.151