Střípky

Sethi
20.10.2009 16:28
Dungeons & Dragons, jak vidíme v historii i v praxi, je především mužský koníček. Jednoho by napadlo, že to povede k zaplnění samotné hry nadměrným množstvím spoře oděných dívek, ale až tak moc se to nestává. Jo, jsou tu nějaké ty téměř nahé uvězněné elfky, které je třeba zachránit, nebo baculatá hospodská, kterou se neobratně snažíme sbalit... ale málokdy to k něčemu vede. Nakonec je to rolová hra a je tu dost vysoká šance, že je váš vypravěč taky muž. Tra. Pas. Jistě, hry a romány a další doplňky nejsou kompletně prosté sexy koček na výpravě za nějakými těmi body zkušenosti; takové pak utkví v mysli mužských hráčů, stejně jako se drobečky brambůrků lepí k jejich prstům. Tady jsou, vzácné, hrdé - sex symboly DnD.
Autorská citace #1
20.10.2009 16:28 - yokuzava
Sethi, Sethi ... :)
Autorská citace #2
20.10.2009 16:59 - noir
Hm, teď by to chtělo ještě desítku nejodpudivějších žen DnD - já nominuji na první místo Mialee!

Jinak mě se kolem sedmnácti let, když jsem v ruce poprvé držel pravidla ADnD Spielleiters Handbuch, děsně líbila taková svalnatá rangerka, která drží za nosní piercing mrtvého zlobra. NEdávno jsem se na ni díval znovu, a je anatomicky úplně blbě.
Autorská citace #3
20.10.2009 17:32 - Jerson
Fakt boží článek. Sice většinu jmenovaných neznám - kecám, neznám ani jednu - ale když k nim jsou obrázky, tak mi to pro představu stačí. I když bych nepohrdnul obrázky i dalších holek, o kterých je řeč, jen čistě pro srovnání.

Nicméně první místo je fakt ... dokonalé. (I když znám několik výjimek)
Autorská citace #4
20.10.2009 17:39 - ShadoWWW
Sakra. A má žena nechce DnD hrát. Takže žadné první místo... >:-)
Autorská citace #5
20.10.2009 17:42 - Nerhinn
Já taky znám jen pár holek z Baldura... ale pobavilo mě to stejně celé. A na konci si mě to pochopitelně koupilo, jsem ješitná až na půdu :)
Autorská citace #6
20.10.2009 18:26 - Alnag
Sethi, máš to PR vůbec zapotřebí? :D
Autorská citace #7
20.10.2009 18:28 - Prcek
Já se musím pochlubit, v naší skupině krají pravidelně dvě ženy a občas i třetí. Jedna je moje manželka, kterou jsem přesvědčil, že je lepší hrát u nás doma, než abych nebyl večer doma a když už tam jsme každý týden nalezlý, tak začala hrát taky.
Autorská citace #8
20.10.2009 19:25 - t2001
Hrdě se pochlubím, že v mé skupince jsou také 2děvčata :)
Jedna je moje sestra a ta druhá její kamarádka. A zatím se statečne v naší mužské společnosti drží!
Sláva vám děvčata v kostkami v rukou (a nechci slyšet žádné dvojsmysly!)
Autorská citace #9
20.10.2009 22:25 - wlkeR
Skupina, kterou masteruju, je 1:1.
Skupina, ve které jsem hrával, má teď poměr 3:1 ve prospěch holek.
Ehm.
Skvělý článek, rozeslal jsem ho kolegům pro... ehm, inspiraci?
Autorská citace #10
20.10.2009 22:33 - Sethi
Obě moje skupinky mají dvě slečny, takže to myslím tak tragické, jak autor popisuje, nebude =)
Autorská citace #11
20.10.2009 23:02 - bigbythewise


Ehm..
Autorská citace #12
20.10.2009 23:30 - Jerson
Taky jsem měl párkrát skupinu 3:1 ve prospěch dívek, a na nepravidelných hrách mám vždy minimálně jednu dívku. Ale v hlavní skupině už nějaký čas žádná holka nehraje.
Autorská citace #13
21.10.2009 07:30 - wlkeR
Tak to už by se vyplatilo poskládat 10 nejžhavějších chlapů DnD, ne? :D
Autorská citace #14
21.10.2009 08:42 - yokuzava
:) V nasi skupine byla jedna divka. Jeste v dobach kdy jsme hrali DrD. Hranicarka a mela pejska. Jenze ho na vsecky potvory posilala a kdyz ji pejsek umrel po nejakem zbesilem utoku, tak se nastvala a prestala hrat a pry snad i meli doma kvuli tomu dusno :) Nedavno jsem slysel nazor ze holky tohle nehrajou protoze chteji opravdicky realny pribehy a ne vymyslenosti. Tak nevim co si o tom myslet.
Autorská citace #15
21.10.2009 08:49 - Lotrando
yokuzava píše:
protoze chteji opravdicky realny pribehy a ne vymyslenosti


což dokazují poličky plné titulů červené knihovny a poslední řada VkVéček :)

Uši: příjemné rozptýlení při ranní kávě, děkuji
Autorská citace #16
21.10.2009 08:52 - Jerson
yokuzava píše:
edavno jsem slysel nazor ze holky tohle nehrajou protoze chteji opravdicky realny pribehy a ne vymyslenosti. Tak nevim co si o tom myslet.

Jednoduché - ač to mnozí RPGčkaři netuší, dá se hrát i "normální život", něco na způsob rodinných seriálů. I když jsem nenašel žádné RPGčko, které by mělo pro takovou hru pravidla, pokud tedy neberu univerzální systémy, které mají pravidla pro všechno.
Autorská citace #17
21.10.2009 09:14 - yokuzava
Lotrando, verim ze to tak je u mnoha divek a zen :) Sethi a dalsi zde se vyskytujici slecny a pani to tak zrejme nemaji. Coz je dobre :)! Kazdopadne to tak trochu podporuje tvrzeni, ze kluci si hrajou o hodne vic.
Autorská citace #18
21.10.2009 09:18 - yokuzava
Jersone, to mas pravdu. Dokazu si predstavit ze si i ve fantasy svete vyberou cloveka a hrajou "normalni zivot", ale neumim si predstavit ze bych to treba ja chtel pak hrat. Precejen hraju proto abych zazil neco co nemuzu v zivote a bavil se.
Autorská citace #19
21.10.2009 09:32 - Naoki
yokuzava píše:
Precejen hraju proto abych zazil neco co nemuzu v zivote a bavil se.

Jestli to není ten důvod, proč holky ten "normální život" chtějí hrát :D
Autorská citace #20
21.10.2009 11:03 - Hugo
yokuzava píše:
Jersone, to mas pravdu. Dokazu si predstavit ze si i ve fantasy svete vyberou cloveka a hrajou "normalni zivot", ale neumim si predstavit ze bych to treba ja chtel pak hrat. Precejen hraju proto abych zazil neco co nemuzu v zivote a bavil se.


Yokuzava, potiz je v tom, ze hrat neco co v normalnim zivote nemuzu (nebo alespon nemam) je mnohem sirsi pojem nez "vzit vidle a jit kydlit gobliny" jednak existuje spousta ruznych systemu a svetu kde hrat a co hrat a pak existuje mnohem vice pristupu jak hrat. Cimz chci rict ze i v ramci fantasy by se daly hrat ty "Vekavecka"... Nikde nikdo mam pocit apriori nerika ze i v ramci fantasy by se nemohla objevit romantick fantasy (byt kolem to az tak mocromanticke byt treba nemusi) a jestli to skonci hollywoodskym happyendem a nebo stylem Romea a Julie to at se teprve ukaze...

Coz me tak napada ze hrani (uznavam ze parodisticke a de facto tak trochu inspirovane tou hrou, jak se hergot jen jmenovala co se hraje pred a po sezeni a je to vlastne parodie na sezeni u psychologa nebo psychiatra) kdy "hrdina" z vypravy dorazi domu, aby se ukazalo ze rebuje dungeony ne z touhy proslavit se (byt to tak prezentuje), ale pro prizemni problemy sveho realneho zivota a resi podobne prizemni problemy bezne domacnosti, vcetne socialne citovych tahanic s drahou polovickou, ktera ma na veci tykajici se hrdinskeho zpusobu zivota svuj nazor (pochopitelne protoze jako zena to vidi jinak...) by mohla byt docela prdel...

Jo a jeste neco Yokuzavo, netvrdil bych ze si damska cast populace hraje min, ona si proste hraje trochu jinak, a pokud si chceme hrat spolecne nezbyde nam nez na to pristoupit... (tedy nalezt kompromisni reseni)...
Autorská citace #21
21.10.2009 11:50 - yokuzava
:) Nojo. Hugo mas pravdu, slo by a vlastne se da rict ze jde vsecko. Jen rikam ze svet jaky je, jak ziju a tedy "normalni" zivot bych hrat nechtel.
Autorská citace #22
21.10.2009 12:17 - Jerson
yokuzava píše:
neumim si predstavit ze bych to treba ja chtel pak hrat. Precejen hraju proto abych zazil neco co nemuzu v zivote a bavil se.

No, tak já třeba v reálu těžko budu automobilový závodník s hromadou prachů a deseti milankami za den, kterého po nějaké nehodě napadne, že by taky mohl myslet na budoucnost. Když budu hrát elfího haničáře, který rabuje jeskyně, tak to nebude o nic blíž tomu, co můžu zažít.
Stejně tak mnoho holek asi nebude reálně řešit, jestli si mají vzít bohatého a pohledného grázlíka s tím, že ho možná trochu změní, nebo hodného chlapa se smyslem pro rodinu, který je tak trochu ňouma a který před nimi něco tají.

To že muži častěji vytváří fantasie vzdálenější "obyčejné realitě" beru jako odpozorovaný fakt, a několikrát jsem se setkal s trvrzením, že "v normálním světě by nebylo co hrát, aby to bylo zábavné." Popravdě s tím moc nesouhlasím, jsou seriály jako HIMYM, které jsou právě takto obyčejné a přitom se na ně dobře dívá, a dovedu si představit, že bych na podobné téma hrál i RPGčko.
Autorská citace #23
21.10.2009 12:53 - yokuzava
Jasne, Jersone. Na vsem se da neco najit.
Autorská citace #24
21.10.2009 13:29 - Ebon Hand
Byl bych taky pro nalinkování těch ostatních, protože mám mezery ve vzdělání a znal se jen jména pár z nich, obrázkem žádnou.

U nás je to s hráčkama špatný, ale myslím si, že to je jednak naším věkem a druhak prostředím kde hrajeme a celým pojetím gentlemanské klubu pro opravdový kámoše..
Autorská citace #25
21.10.2009 16:28 - Alnag
yokuzava píše:
Nedavno jsem slysel nazor ze holky tohle nehrajou protoze chteji opravdicky realny pribehy a ne vymyslenosti. Tak nevim co si o tom myslet.


Je to omyl. Je podstatné zmínit event. prezentovat figurky, draky a jednorožce. :D
Autorská citace #26
21.10.2009 16:32 - yokuzava
:) Nojo, jenze na to prezentovani figurek je potreba mit hrace aby se vubec vyplatilo nejake kupovat. Nebo navstivit par DnD Dnu a hrat zenske postavy aby se potom treba i nejaka ta figurka zalibila potencionalnim hrackam. :)
Autorská citace #27
21.10.2009 16:39 - Malfin
Kdo si hraje...nezlobí. :)
Autorská citace #28
21.10.2009 16:44 - Hugo
??? Kurva, Yokuzavo, a proc teda takovy zivot vlastne zijes ???
Autorská citace #29
21.10.2009 18:13 - PeCi
Fakt vydarený článok ..... a prvé miesto jednoznačne súhlas
Autorská citace #30
21.10.2009 18:49 - yokuzava
Hugo, na co se doopravdy ptas? :)
Autorská citace #31
21.10.2009 20:23 - ShadoWWW
On ho nežije, on ho krájí! :)
BTW Věděli jste, že deluxe edice core setu vyšla i v PDF? Teď na to koukám a vypadá to dost dobře... (Tam, jak obvykle...)
Autorská citace #32
21.10.2009 21:19 - Felouen
Tak jsem si říkala, když jsem viděla v novinkách ten úvod a pěkný obrázek, kdo tak asi jen opět vnesl takový živý článek. :) A musím říct, že mne nezklamal, ten překlad je dobrý!

I když je škoda, že tamta autorka si myslí, že Imoen není moc pěkná, mě se třeba líbí a taky nedala tam již nějakou klasickou blonďatou dívčinu v chainmail bikinách...:)

A jop, no.1 je funny. I když zajímalo by mne, jestli by to vypadalo v all-out dívčí skupině přesně naopak... "Hm, nejhezčí kluk číslo jedna je...reálný kluk," ...LOL.
Autorská citace #33
21.10.2009 23:18 - noir
Imoen byla trapně ufňukaná.
Autorská citace #34
21.10.2009 23:43 - Jerson
Někdo byl přítomen čistě dívčí skupině?
Autorská citace #35
21.10.2009 23:52 - Sethi
Já. 3:0 ve prospěch dívek, tři krátké Shadowruny na výletě po Skotsku. Měly jsme dvě kostky a hromadu fantazie =)
Autorská citace #36
22.10.2009 02:12 - sirien
Jerson píše:
Někdo byl přítomen čistě dívčí skupině?

Honza Kuděla jednou telloval asi osmi holkám.
Autorská citace #37
22.10.2009 08:08 - yokuzava
ShadoWWW, nekrajim :) ziju svuj zivot a tak nejak nevim proc bych ho mel jeste hrat, to bych se zacyklil ;) Hral bych jak hraju ze hraju ze hraju ..... :)
Autorská citace #38
22.10.2009 08:40 - Jerson
Já myslel dívčí skupinu včetně Vypravěčky. Které by spolu hrály dlouhodobě. Totiž, ne že by se kluci vždycky snesli, ale mám dojem, že se snáz utvoří čistě mužská skupina, která dovede dlouhodobě spolupracovat, než čistě ženská. Holky si na sebe při hře zvykaly déle a někdy čas potřebný na zvykání přesáhl čas, který byly ochotný strávit spolu při hře.
Tedy, tohle tvrzení je postavené na mnohem menším vzorku než ze kterého usuzuju obvykle, takže rozhodně nebudu tvrdit, že se tak chová většina holek, ale kdyby došlo na lámání chleba, tak bych asi neměl problém říct "kluci můžou hrát jen spolu a holku nepotřebujou, i když je to s nimi lepší, ale u holek je lepší, když mezi sebou mají kluka, lépe víc než jednoho."
Ale to říkám proto, že si rád nechám ukázat protipříklad.
Autorská citace #39
22.10.2009 09:26 - Malfin
Já v životě hrál asi jen se třemi dívkami. Většinu to ale brzy omrzelo...Ale ted jsem se dostal do skupiny kde jedna je a vypadá to moc dobře. Takže snad to vydrží. Těm ostatním jsme asi nedokázali nabídnout to co chtěly.
Autorská citace #40
22.10.2009 09:56 - Sethi
Řekla bych, že skupina jen s jedním mužským prvkem (případně dvěma, pokud celkový poměr má 2:1 ve prospěch dívek nebo víc) je daleko méně stabilní jednotka, než all-girl tým. Důvod, proč je mnohem víc pánských než dívčích skupin bych viděla spíš v tom, že zatímco hráčů je dost, mít hráčky v takové koncentraci na jednom místě je prostě plýtvání zdroji... přijde mi to jako poměrnějednoduchá termodynamika, systém se snaží dosáhnout entropie rozmáznutím hráček po celé ploše.

Rozepsala bych se víc, ale musím běžet na přednášku s dvojčaty.
Autorská citace #41
22.10.2009 10:07 - Jerson
A proč jsou podle tebe smíšené skupiny méně stabilní? Tedy pokud odhlédnu od toho, že v přápadě nezadané dvojice je riziko, že se dají dohromady a přestanou hrát (a pak se rozejdou a nehrajou vůbec). To už jsem párkrát zažil.
Autorská citace #42
22.10.2009 10:09 - alef0
Jerson píše:
I když jsem nenašel žádné RPGčko, které by mělo pro takovou hru pravidla, pokud tedy neberu univerzální systémy, které mají pravidla pro všechno.

Prime Adventures / V hlavných úlohách. RPG pre vytváranie moderných seriálov v duchu Zufale manzelky, kde ide o postavy, ich osobné problémy a vzťahy. (Počet známych je štatistika postavy :-))

Z toho isteho sudka SOAP.

Okrajove pripady: Prelomiť ľady, hra o nadväzovaní vzťahu a o rande medzi dvoma ľuďmi (slovenský preklad). Napísala žena (ktorá následne vychrilila Shooting the Moon, hru o dvoch ľuďoch, ktorí súperia o niekoho tretieho).

Alebo Kamošky (tiež slovenský preklad), kde postavy sú skupina dievčat, ktoré si strašne závidia, napriek tomu, že sú kamošky.
-------------------------------------------

Raz som hral s troma holkami D&D na D&D dni 2006 (ak sa nemylim) podla pripraveneho dobrodruzstva a bolo to hrozne (to dobrodruzstvo), musel som ho strasne hackovat. Tym slecnam sa vobec nepacila taktika, ze vsetko co vidim musim zabit.

O hodinu na to hrali improvizovane dobrodruzstvo s inym DMom, kde sa vyzivali v konverzaciach s tajomnymi NPC, a ked nemuseli zabit nic, boli stastne.
Autorská citace #43
22.10.2009 11:42 - yokuzava
Asi rady socializuji i ve hrach :)
Autorská citace #44
22.10.2009 11:47 - Jerson
Alefe - vytváření seriálů není to samé jako odehrávat příběhy, které se v nich vyskytují - ten rozdíl je dost značný.
Ty dvě další vypadají lépe, i když trochu omezeně, ale lepší než drátem do oka.
Autorská citace #45
22.10.2009 11:55 - alef0
Ak by som chcel hrať príbehy z reálneho života, seriálovú formu by som považoval za výhodu. V Primetime Adventures je jedno herné sedenie stavané ako jedna epizóda, teda uzavretejší kus deja so začiatkom a prípadným cliffhangerom na konci.

Veď telenovela, ktorá asi najviac zrkadlí reálny život (napr. OVRZ - Ordinace v růžové zahradě) je nič iné než seriál.

Ale bolo by možno za celkom zaujímavú debatu, akú formu by to malo mať.
Autorská citace #46
22.10.2009 12:03 - Sosáček
No, bohuzel to PtA funguje blbe u lidi co serialy moc nesleduji.
Autorská citace #47
22.10.2009 13:19 - Pety
Postak: Muzu se zeptat proc podle tebe PtA nefunguji u lidi co nemaji nadivano?
Planuju je hrat s pritelkyni a jeji kamaradkou a ani jedna neni moc fan-girl takze by se mi hodily rady na co si mam dat pozor.
Autorská citace #48
22.10.2009 14:42 - sirien
Jerson píše:
Holky si na sebe při hře zvykaly déle a někdy čas potřebný na zvykání přesáhl čas, který byly ochotný strávit spolu při hře.

Jednou vyprávěl průvodce v Tunisku, proč mají arabové právě ty čtyři ženy.
Jedna - to je prostě málo. Domácnost, děti, manžel... je toho prostě moc.
Dvě - to je blbý, protože se spojej spolu proti manželovi a ten to odnese.
Tři - to je taky blbý, tam se dvě spojej proti tý třetí a manžel z toho má jen bolesti hlavy.
Pět - to už je moc
tudíž čtyři jsou tak akorát.

Jedna ženská se ho zeptala, co se stane, když se ty tři nebo čtyři spojej spolu proti manželovi, že to musí mít ještě horší. A průvodce se na ní podíval jak učitel na malou holčičku a prohlásil: "a vy jste už někdy viděla tři ženy, které by se delší dobu vzájemně snesly?"

Sethi: Co kdybys ty zrzavý dvojčata utáhla na RPGčka?
Autorská citace #49
22.10.2009 14:52 - Sethi
sirien píše:
Co kdybys ty zrzavý dvojčata utáhla na RPGčka?

Myslím, že ne, potřebuju mít nějakou motivaci chodit do školy. O dvojčata se s nikým nedělím.

Jerson píše:
A proč jsou podle tebe smíšené skupiny méně stabilní?

Mluvím o smíšených skupinách, kde jsou samečci ve výrazné menšině. Přijde mi, že to začne mezi holkami skřípat, protože se každá snaží podvědomě zaujmout... A přitom vůči sobě bývají větší svině, než když je situace opačná, alespoň mi to tak přijde.
Autorská citace #50
22.10.2009 15:17 - t2001
V tomhle má uŠiUšIuŠi pravdu...stačí porovnat jak se děvčata a chlapy usmiřují nebo spíš řeší rozpory - hoši si dají, s prominutím, do držky a pak už je to za nima.
Ale děvčata se začnou nenávidět a škodit si i třeba do konce života.
(moje vypozorované závěry :) )
Autorská citace #51
22.10.2009 15:40 - alef0
Píše:
Postak: Muzu se zeptat proc podle tebe PtA nefunguji u lidi co nemaji nadivano?

Podľa reakcií je vraj oveľa lepšie, ak hráči ovládajú žánrové postupy a ,,klišé" a vedia, ako je štruktúrovaná typická epizóda moderného seriálu. Ale pravidlá sú písané značne príťažlivo i pre začiatočníkov, hoci som ich ešte nehral.

Marí sa mi, že ktosi spomínal, že spočiatku je zložitejšie uchopiť to, že hráč je ten, kto si musí žiadať scény a je často tým, kto naznačuje konflikt v scéne. Hráčka hovorí: ,,V scéne bude Roxy a jej nové priateľky z horných desaťtísíc. Scénu chcem orientovať na charakter postavy. Mojím zámerom je pokúsiť sa na nich urobiť veľký dojem.", čo po diskusii s ostatnými hráčmi skončí ako

Píše:
Takže jej šestnásťročný brat ju nájde v ilegálnom bare s priateľkami, ktorých chce ohúriť? To sa mi celkom páči.

Treba na to trochu praxe a odklon od mentality, že DM nám predhadzuje drámu (,,vyskočil drak! KONFLIKT!") a my ju riešime.

Ďalšía odlišnosť je, že ,,konflikt = scéna", teda že hráč má scénu s konfliktom, ktorý sa vyhodnotí ,,jedným ťahom kariet" (analógia: jedným hodom kockami). Ak sa vyrieši konflikt, scéna sa končí a ide ďalší hráč.

------------------
Inak PtA sme už s Jersonom rozoberali inde, kde som ho pochopil tak, že svätým grálom je vytváranie príbehu bez ,,zložitých veci", teda listov postáv, pravidiel atď.

Často sa stáva, že čím menej pravidiel a čím širšie hranice pôsobnosti a čím menej zbehlí hráči, tým väčší nábeh na pád do chaotickej frašky.
Autorská citace #52
22.10.2009 16:35 - A15
Musím přiznat, že těm vašim zkratkám už nějak nerozumím.
Co probůh znamená VkV?
Nepředpokládám, že by ďoučata vytáhla kostky, deníčky, krystalku a začala válcovat 27 MHz. Nebo nějaký speciální ROB larp?
Nebo se nám síbíčkářky začaly stěhovat do RPG?
To by mohlo dát Omeze netušené možnosti...
Autorská citace #53
22.10.2009 16:36 - Gurney
Čtivej překlad a pěknej článek, jen mi tam trochu chybí Annah z Tormentu. A taky máme ve skupině jednu žhavou DnD kočku. Po sérii podřezaných elfů nemůžu potvrdit názor že holky radši hrajou méně násilné, nefantasy a sociálnějším hry. A zahrát si ve skupině složené jen z "DnD koček" by mě docela lákalo (čistě profesionální zájem samozřejmě :), asi by to byla trochu jiná zkušenost než hrát ve smíšené skupině.

alef0 píše:
Veď telenovela, ktorá asi najviac zrkadlí reálny život (napr. OVRZ - Ordinace v růžové zahradě) je nič iné než seriál.

Nestraš
Autorská citace #54
22.10.2009 17:52 - Sethi
Gurney píše:
jen mi tam trochu chybí Annah z Tormentu

Ano, taky jsem na ni myslela. Holt asi mají něco proti tieflingům.
Autorská citace #55
22.10.2009 17:53 - Alnag
Když si to tak vybavuji, tak v podstatě od doby, kdy jsem začal hrát bylo ve skupině průměrně 1,5 dívky. :))

Ne, neptejte se.

Ušisko píše:
Ano, taky jsem na ni myslela. Holt asi mají něco proti tieflingům.


A Annah je přitom tak krutopřísná... :D
Autorská citace #56
22.10.2009 18:11 - Nachtrose
uŠiUšIuŠi™ píše:
Annah z Tormentu


Tak kvuli tehle nezne divence jsem sve hlavne teziste prestehoval z kouzelnickych typu na zlodejske :-)
Autorská citace #57
22.10.2009 22:01 - Jerson
alef0 píše:
Inak PtA sme už s Jersonom rozoberali inde, kde som ho pochopil tak, že svätým grálom je vytváranie príbehu bez ,,zložitých veci", teda listov postáv, pravidiel atď.

Řeknu to jinak - člověk (přesněji žena) neznalá RPGčka se intuitivně snadno chytí herního stylu "divadlo bez scénáře". Teď nemluvím o tom typu dívek, které baví mechaniky, ty jsou v menšině. Nicméně pokud by si sama měla říkat, co chce mít ve scéně a nějak řešit vyhodnocování, nebo nedej bože odehrávání scény podle toho co padne na kostce, odsoudí RPG jako nesmysl. Netestoval jsem to tolikrát, nicméně to hodlám při nejbližší příležitosti vyzkoušet.


uŠiUšIuŠi™ píše:
Mluvím o smíšených skupinách, kde jsou samečci ve výrazné menšině. Přijde mi, že to začne mezi holkami skřípat, protože se každá snaží podvědomě zaujmout... A přitom vůči sobě bývají větší svině, než když je situace opačná, alespoň mi to tak přijde.

Jo takhle - to pak ano. Jedna dívka na dva až tři kluky, nebo dvě na dva až pět, to je docela dobrá kombinace, pokud se tedy snesou.

uŠiUšIuŠi™ píše:
Myslím, že ne, potřebuju mít nějakou motivaci chodit do školy. O dvojčata se s nikým nedělím.

Tak sem dej alespoň fotku, ať si Sirien nezaslintá klávesnici díky svým představám (a může ji zaslintat díky té fotce a představám (: )

Annah z Torrnentu mi vyhodilo několik různých obrázků a ani na jednom není thiefling, můžete sem někdo nalinkovat odkaz?

(I když tahle slečna taky nevypadá špatně - až na ten pseudochránič na rameni.)
Autorská citace #58
22.10.2009 22:14 - Alnag
Píše:
Teď nemluvím o tom typu dívek, které baví mechaniky, ty jsou v menšině.


Jen domněnka, řekl bych. A nebo možná projekce nějakých genderových stereotypů.

Annah:

Autorská citace #59
22.10.2009 22:30 - Sethi
Jersone, to je ona Annah - to bylo ještě před unifikací tieflingů, mohli vypadat všelijak... Tahle si vystačila s ocáskem.

Částečně to vysvětluje, proč se nedostala do top ten - má nádherné fanarty, ale utrpěla tím, že je ve hře zobrazovaná snad jen v tomhle divném 3D, které je prostě... divné.
Autorská citace #60
23.10.2009 00:01 - Alnag
Uši píše:
Tahle si vystačila s ocáskem.


Ona má růžky...

... ale jinde :D
Autorská citace #61
23.10.2009 08:28 - alef0
Jerson,

Ak už nejaká hráčka pristúpila k hraniu RPG a to RPG pre ňu bolo
a) zaujímavé (= tematicky príťažlivé)
b) pravidlovo vysvetliteľné a zdôvodniteľné (v zmysle, že naozaj robíme to a to, má to taký a taký zmysel),
veci sa rozbehli bez ťažkostí.

Bod b) je dôležitý -- sú hry, a nielen rolové, ktoré sú mechanicky natoľko komplexné, alebo sú natoľko svojsky prezentované (žargón, typické prejavy správania...), až odradia.

Ak sa však elementy zdôvodnia a hráčku ostatní podporujú, predíde sa frustrácii. (Príklad zo stoloviek: hráčka neraz hrala A Game of Thrones, štvorhodinovú übertaktickú záležitosť)

Alebo: v Bratislave bola hráčka, ktorá si pozrela hru Roanoke a o krátky čas na to na to hrala geniálne Enemy Gods. Roanoke bola pravidlovo minimalistická (veď Wushu), pod vedením Majstra (Bifi), a atmosfericky nadupaná, z čoho vyplynul Príbeh.

Ak hovoríš, že LARP sa zvládne ľahšie, zapadá to do môjho názoru. Na LARP ti naozaj stačí len kostým a snaha sa vcítiť do roly. (Paradoxom je, že LARP ti nedá príbeh z každodenného života.)

Začínam mať pocit, že vstup do rolových hier, je podmienený ich prezentáciou (kde sa s nimi hráčka stretne, a v akej podobe ich uvidí). Dobrá hra za predpokladu a) a b) dokáže vtiahnuť.
Autorská citace #62
23.10.2009 08:47 - Jerson
Já to myslel jinak - když lidem vysvětluju, co je to RPG, tak kluci buď odmítnou už myšlenku hrát si na něco jiného, nebo je to zaujme a pak je neodradí ani zmínka o smyšlených světech nebo pravidlech.

U holek je to jiné - pokud hru neodmítnou už na začátku (podobně jako kluci), tak je ještě první kritický bod "fantasy světy", nebo obecně jakýkoliv smyšlený svět. Asi dvakrát nebo třikrát jsem slyšel, že tyhle vymyšleniny jsou divné a že by to nehrála. Když se tématu nereálných světů vyhnu, dojde řeč na pravidla a to je druhý kritický bod - tady holkám (opět jsem to zkoušel jen na malém počtu, takže dost zobecňuju) vadí, že by se jejich chování ve hře mělo podřizovat nějakým pravidlům.
U kluků se k téhle otázce možná dostaneme při hře, ale obvykle to není věc, která by je od hry odradila.

Tedy když to shrnu - zatím jsem nepotkal kluka, kterému by se líbila myšlenka RPG, ale vadily by mu nereálné světy a pravidla. Zato jsem potkal tak čtyři nebo pět holek, které se na RPG tvářily vcelku i kladně, dokud jsem neřekl, že hrajeme vymyšlený svět a/nebo podle pravidel (zahrnující kostky).
Tažko z toho dělat nějaké vtětší závěry, když i hráček jsem potkal mnohem víc, ale ty už byly zase "předfiltrované", zatímco mně jde o to jak efektivně přitáhnout k RPG nové ženy.
Autorská citace #63
23.10.2009 09:22 - Jarik
I v hrani plati "poslechova reklama"... kdyz nejake devce, ktere RPG zkusilo rekne kamaradce, ze se kazdy tyden chodi bavit... {ani nemusi rikat jak}, a ze to ma co spolecneho s takovym a takovym terminem {"nazev hry", "nazev zajimave rasy", atd.}, tak posluchacka zacne premyslet.
Kdyz se pak dostane do hovoru s nekym, kdo aktivne hraje {napriklad nejakym GM, ktery se neudrzi a prozradi, ze nekdy hrava "nazev hry" nebo s hraci, kteri se 'divadelne' vteluji do "nazev zajimave rasy", napadne ji... danou vec zkusit.
Protoze slysela, ze to je zajimavy (nebo netradicni - to si mysli) zpusob zabavy.
Aktivni hrac ji pak ale nesmi zavalit otazkami ... "znas WoW?, jak se ti libi Pan prstenu?, co jsi cetla z fantasy literatury?, nevzala bys s sebou na hru nejakou kamaradku?"... to pak muze potencialni hracce rovnou balit kufry.

Logika je jednoducha... pokud slecna WoW hraje - zepta se, zda je to podobne. Pokud ji zaujal Pan prstenu (nebo jemu podobny zanrovy film) zepta se, zda to tak vypada i pri hre. Totez plati pro literaturu. Kdyz chce podporu, tak se zepta, zda s ni muze prijit kamaradka.

Takto se k hrani dostanou divky spise, nez jak jsem nastinil tu negativni cestu - blizsi hracum.
Autorská citace #64
23.10.2009 10:16 - alef0
Jerson,
veď s i filozoficky vystihol môj postoj. (Inak táto debata začína byť zaujímavá, napriek tomu, že ,,filozofujeme" -- dúfam, že nás niekto opraví!)
1) ak hráčka považuje svet za ,,podivnou vymyšleninu", zrejme ju nezaujala téma (bod A) v mojom predošlom príspevku). Téma, v ktorej sa hráčky vyznajú, a ktorá im má čo povedať, ich zaujme. Sú ľudia, ktorým nič nehovorí Cthulhu horor, sú ľudia, ktorí považujú fantasy za smiešne (NERDI!), a sú ľudia, ktorých nudia telenovely. ,,Podivná vymyšlenina" = nepochopenie. To čo nechápeme, odsudzujeme.

2) ty tvrdíš, že hráčke vadí podriaďovať sa pravidlám. Súhlasím a dopĺňam to o hypotézu, že ak jej niekto vysvetlí, že pravidlá majú zmysel a že sú v skutočnosti podporou a motiváciou (príklad z Wushu: čím viac detailov dodáš, tým viac kociek získaš), tak by ich akceptovala.

Veď to je konieckoncov aj môj postoj k systémom, ktoré sa snažia všetko ,,opravidlovať". Prečo, prepánajána, si mám hádzať na to, či sa mi zlomí luk? To sa nevieme iba tak dohodnúť? (Holke možno príde zvláštne, prečo si má ťahať kartu na to, či dosiahla to, čo chcela.)

Jarik,
,,Poslechová reklama" naozaj funguje!

Ale ,,nevzala by jsi kamaradku?" je naozaj zabijacka otazka. Nadrzanost hracov odplasi kazdeho. Presne toto sa stalo po D&D dni, co som spominal vyssie. Holka prisla na forum klubu a tam sa na nu navalila kopa 18rocnych roztuzenych hracov -- a uz nikdy viac neprisla.

Na druhej strane, vypáčiť z neznámeho človeka to, čo sa mu páči, môže pomôcť pánovi hry prispôsobiť štýl. To sa mi veľmi osvedčilo na conoch - opýtať sa ľudí, čo sa im páči a nájsť žánrový prienik. Predíde sa tým situáciám, keď hráčka ticho sedí, lebo absolútne nechápe, o čo tu ide, a potom smutne odíde.
Autorská citace #65
23.10.2009 10:42 - Jerson
alef0 píše:
2) ty tvrdíš, že hráčke vadí podriaďovať sa pravidlám. Súhlasím a dopĺňam to o hypotézu, že ak jej niekto vysvetlí, že pravidlá majú zmysel a že sú v skutočnosti podporou a motiváciou

Zkusil jsem, a vysvětlení v daných případech nezabralo. Jde o to, že dotyčná slečna ještě není "hráčka", jen jsme se dostali k tématu "co dělám ve volném čase". Sámtaky dávám přednost spíše méněpravidlovým hrám, ale i to je pořád moc - nebo alespoň i když o nich začnu mluvit, tak si dotyčné asi udělaly špatnou představu o rozsahu použití pravidel, takže to vyjde nastajno.

Ostatně proto si taky myslím, že na larpech je poměr dívek a kluků blízký 1 (alespoň co říkají jejich účastníci), protože pravidla bývají obvykle dost minimalistická a neobsahují kostky.
Autorská citace #66
23.10.2009 10:56 - Max
Jarik píše:
kdyz nejake devce

tady je vidět, proč má diakritika opodstatnění ...
Autorská citace #67
23.10.2009 11:02 - alef0
Samozrejme, voči praktickej skúsenosti nemožno oponovať teóriu. Sú ľudia, ktorým proste štýl RPG nevyhovuje z rôznych dôvodov a vybíjať tento názor sekerou nemá zmysel. (Potom možno naozaj ostáva už len ukázať to a nechať na nej, či sa jej to zapáči alebo nie.)

S LARPami súhlasím - LARPy nepotrebujú kreativitu (pozor, to neznamená, že LARPy sú blbé), presnejšie, LARPy nepožadujú generovanie obsahu. Na LARP prídeš a prinajhoršom hráš sám seba (alebo dostaneš quest a ideš). RPG vyžadujú často cielenú kreativitu, na ktorú treba mať náladu, mentálne rozpoloženie a chuť.
Autorská citace #68
23.10.2009 13:05 - yokuzava
Jersone, post 62 souhlasim! :)
Autorská citace #69
23.10.2009 13:08 - Sadako
Pěkný článek! Ta několikrát zmiňovaná Annah mi tam též hodně chyběla...a i třeba Liriel Baenre. Mimochodem, debata o hráčkách, jak jsem ji tak četla, tak mi došlo, že jsem snad nikdy nehrála ve skupince s nějakou jinou dívkou.
Autorská citace #70
23.10.2009 15:31 - PeCi
Alnag píše:
Ona má růžky...

... ale jinde :D

Klasický obrázok Annah od Alnaga , dopĺňam obrázok kde je zobrazená aj od chrbta .



Ináč růžky ale jinde hh .....
Autorská citace #71
23.10.2009 15:35 - Felouen
Annah je vážně super, moc se mi líbí její akcent a hlášky (Arr yu lukin´ at mai tail?!) a obzlváště ta její theme hudba. :)
Autorská citace #72
23.10.2009 18:10 - Jerson
Ten pohled zezadu je ale ošklivý, takový odporný ocas. Fuj.
Autorská citace #73
23.10.2009 18:46 - Felouen
Takovy krysi ocasek, co? ALe natesti neni moc videt pri hre.

Hele, napadl me skvely zpusob, jak muzes nabrat nove divky do hry : jdi do mesta, a az uvidis hloucek rock-emo duvek s cernoruzovym striped oblecenim, lebcickami a dalsimi privesky, tak k nim prispechej a optej se jich:

Holky, mate radi Edwarda?

A az utichne ten vriskot, tak jim rekni, ze jim nabizis zpusob jak se s nim setkat, ze kazde das jejiho Edwarda podle jejich prani a dokonce se muze stat upirkou! Jenom ze to bude v ramci rpg, ale stejne se jim to vyplni..

A pak, az budes zdrhat pred tim chumlem rvucich slecen, tak ty, co za tebou pobezi nejdele, tak budes vedet ze jsou tvoji vybrani adepti - jiz nikdy nevynechaji jedine sezeni tveho Vampire:The Shining, popr. Hunter: The Blood-Bonded, protoze Edward - neboli ty alias jeho NPCko - je jejich nejkrasnejsi sen. :D
Autorská citace #74
23.10.2009 18:51 - Sethi
Werewolf: The Topless.

I'm in.
Autorská citace #75
23.10.2009 19:38 - Lokken
Felouen píše:
Hele, napadl me skvely zpusob, jak muzes nabrat nove divky do hry : jdi do mesta, a az uvidis hloucek rock-emo duvek s cernoruzovym striped oblecenim, lebcickami a dalsimi privesky, tak k nim prispechej a optej se jich:

Holky, mate radi Edwarda?

A az utichne ten vriskot, tak jim rekni, ze jim nabizis zpusob jak se s nim setkat, ze kazde das jejiho Edwarda podle jejich prani a dokonce se muze stat upirkou! Jenom ze to bude v ramci rpg, ale stejne se jim to vyplni..

A pak, az budes zdrhat pred tim chumlem rvucich slecen, tak ty, co za tebou pobezi nejdele, tak budes vedet ze jsou tvoji vybrani adepti - jiz nikdy nevynechaji jedine sezeni tveho Vampire:The Shining, popr. Hunter: The Blood-Bonded, protoze Edward - neboli ty alias jeho NPCko - je jejich nejkrasnejsi sen. :D


Jako návod to nezní nejhůř, už jsi to testovala?
Autorská citace #76
23.10.2009 20:10 - Felouen
Eh, ne? :D Ale pokud to někdy ozkoušíš, ráda si poslechnu výsledky! Já zatím nemám potřebu to zkoušet, protože díky mé velké základně anglistů mám mnoho dívek na výběr do týmu hráčů. :)
Autorská citace #77
23.10.2009 20:26 - Jerson
Fel, jenže já upíry nehraju. A vřískající dívky nemusím. Slyšet. Ani vidět.
Autorská citace #78
23.10.2009 20:27 - Felouen
To. Je škoda. Ale nevadí, to bylo hlavně míněno jako vtip a jako příklad dobrého PR pro nabírání dívek pro svojí hráčskou skupinu, jen si je to potřeba upravit podle svojeho systému a settingu. :)

(já vím, vždyť máš Omegu. :D)
Autorská citace #79
23.10.2009 21:56 - PeCi
Felouen píše:
To. Je škoda. Ale nevadí, to bylo hlavně míněno jako vtip a jako příklad dobrého PR pro nabírání dívek pro svojí hráčskou skupinu, jen si je to potřeba upravit podle svojeho systému a settingu. :)


neviem či dobré naberanie ale rozhodne zaujímavé , a dobré pre kondičku toho čo naberá :D
Autorská citace #80
24.10.2009 09:28 - alef0
Však svojho času Vampire: Masquerade značne ovplyvnil demografiu skupín, keď prilákal gotháčky.

Je mi záhadou, prečo niekto neurobí Potterovské RPG.

Alebo Twilightovské, však tam je potenciálnych fanyniek kopa.
Autorská citace #81
24.10.2009 09:50 - noir
Jedu teď busem a jedna taková emo dívka sedí naproti mně přes uličku. A divili byste se - před chvilkou vytáhla tlustou knihu jménem Stmívání!
Autorská citace #82
24.10.2009 09:56 - Alnag
Alef0 píše:
Je mi záhadou, prečo niekto neurobí Potterovské RPG.


Protože to Rowlingová zakázala. WotC mělo zájem...
Autorská citace #83
24.10.2009 10:05 - alef0
Na to existuje nejaký dokument / referencia? Znie to zaujímavo.

To akože chceli d20 Pottery?
Autorská citace #84
24.10.2009 10:21 - Alnag
Ano. Bylo to někdy krátce po vydání 3e. WotC mělo fůru peněz a velkou chuť do dalších d20 her. Informace je od tehdejšího brand manažera DnD Ryana Danceyho, ale kde jsem ji četl (buď jeho blog nebo ENWorld nebo nějaký rozhovor s ním) už po těch letech fakt nevím...
Autorská citace #85
24.10.2009 10:47 - alef0
Po googlení som videl len hmlisté referencie, zmienku o Ryanovi Danceym (nepriamy citát ,,According to Wizards of the Coast's Ryan Dancey, series author J.K. Rowling “has flatly stated that she'll never approve a role playing game in any format.”) a hmla a opar v duchu ,,marí sa mi, že Rowlingová v nejakom interview odmietla všetky RPG", ale reálne žiadna tvrdá referencia.

Tak či onak to vidím na viacerých rovinách:
* či existuje ochota licensovať franchise
* kto bol ochotný to vyvinúť (a pod akým systémom)
* kto by bol schopný to predať

Pri pohľade na súčasný stav komerčných RPG vydavateľov mám pocit, že i keby sa podarilo splniť prvý bod, neexistuje nik, kto by dokázal zabezpečiť ostatné dva. (Opomeniem súkromný subjektívny názor, že d20 nie je vhodný systém pre potteroidné dobrodružstvá.)
Autorská citace #86
24.10.2009 10:56 - Alnag
alef0: Já ti říkám, že jsem to četl od něj. Když mi to nevěříš, tak fajn. Očekávat, že se zachovají sedm nebo kolik let staré odkazy na nějakých fórech nebo blozích desetkrát ztracené nebo přemístěné... mno.

Alef píše:
* či existuje ochota licensovať franchise
* kto bol ochotný to vyvinúť (a pod akým systémom)
* kto by bol schopný to predať


Wizardi by to zvláště tehdy zvládli ve všech rovinách. A ano, byl by to d20 systém. So what...

Alef0 píše:
(Opomeniem súkromný subjektívny názor, že d20 nie je vhodný systém pre potteroidné dobrodružstvá.)


Sorry, ale FFG v tom vypdalo Grimm - hraní za děti, které se propadnou do pohádkového světa. A nemělo to problém.
Autorská citace #87
24.10.2009 11:01 - Sosáček
Nemelo to problem, krom toho ze to bylo d20.
Autorská citace #88
24.10.2009 11:05 - Alnag
Dopis píše:
Nemelo to problem, krom toho ze to bylo d20.


Jak mám přesně rozumět tvojí poznámce? Protože tak na první čtení mi přijde poněkud rýpavá. A mám chuť na to odpovědět něco předpojatosti, předsucích a nedostatku informací...
Autorská citace #89
24.10.2009 11:11 - Sosáček
Souhlasim s panem mnozinou ohledne alef0 píše:
súkromný subjektívny názor, že d20 nie je vhodný systém pre potteroidné dobrodružstvá.

Zaroven, "predsudky a predpojatost" jsou dost ... jaks to rikal u wowu a dnd4, loaded? slova pro neco jako je odhad na zaklade zkusenosti s nejhranejsimi d20 hrami.
Autorská citace #90
24.10.2009 11:16 - alef0
Samozrejme, nemám problém ti to uveriť -- to hore bolo konštatovanie a snaha nájsť nejakú pevnú referenciu (inak je zaujímavé, ako môžu potenciálne vznikať mýty už pár rokov po strate pôvodnej informácie...), takže point taken.

Poopravil by som sa v tom zmysle, že nie je umenie vydať (ak máte peniaze), ale zarobiť na tom. A v druhej vetve: nie je umenie vydať, ale ustanoviť sa v kultúre.

Za niekdajších čias by Wizardi boli schopní urobiť d20 Potter - veď dokázali urobiť Call of Cthulhu d20, čo je ešte obskúrnejší produkt. Či na tom zarobili, sa zrejme nedozvieme. Či sa tento produkt (CoC) ustanovil, je otázne.

Môžeme tiež špekulovať, prečo má Rowlingová takýto postoj - možno má (ona alebo jej prieskumníci trhu) pocit, že sa jej neoplatí obetovať franchise v mene niečoho, čo nezarobí / nezaujme si dostatočné miesto v popkultúre. Hm?

-----------------------------------------------

Jo, inak ten Grimm od FFG v novej edícii už nemá d20.

-----------------------------------------------
Autorská citace #91
24.10.2009 11:18 - Alnag
Dopis píše:
... zkusenosti s nejhranejsimi d20 hrami.


Což jsou které? Aby to nebyla nějaká loaded generalizace na základě velmi omezené zkušenosti kombinované s neochotou se přesvědčit o opaku. Protože (pozor loaded věta) je často mnohem příjemnější setrvávat v jednoduchém černobílém vidění světa, že všechno, čeho se dotkne dvacetistěnná kostka je špatné (event. nevhodné pro ... dosaďte jakýkoliv obsah ...)

A když už teda flame, tak pořádně. Trochu mi to připomíná brainwashing nejmenovaných osob z nejmenovaného diskuzního fóra, pro které byl d20 systém postupně stále nevhodnější pro cokoliv až byl ve finále nevhodný i pro hraní D&D.
Autorská citace #92
24.10.2009 11:22 - alef0
K d20 vs Potter vs subjektivita: keby som išiel hrať Pottera, d20 by som si nevybral, pretože by som musel systém poupraviť, resp. niektoré jeho aspekty by mi boli úplne zbytočné -- napr. také AC Hermiony. Ale to riešme inde. Nevravím, však, že nie je možné odohrať Pottera v d20.

Ďalej sa odmietam podieľať na diskusii ,,d20 je vhodné na všetko" -- to sme tu už videli miliónkrát, naše pozície sú zakopané a nevideli sme žiadny reálny ,,d20 Potter session" :-) Môžeme si maximálne vymeniť skúsenosti z hier typu "Traja pátrači".
Autorská citace #93
24.10.2009 11:25 - Alnag
Alef0 píše:
Jo, inak ten Grimm od FFG v novej edícii už nemá d20.


Vím o tom. Podotknul bych - ta hra má novou edici. Propadáky nemívají nové edice... Hry, které přežily d20 diasporu a úspěšně nabírají vlastní směr se postupně odklánějí od společného základu. Ani to mne nijak nepřekvapuje, připadá mi to jako normální evoluce.

alef0 píše:
Či na tom zarobili, sa zrejme nedozvieme. Či sa tento produkt (CoC) ustanovil, je otázne.


CoC byla hlavně snaha přesvědčit na praktickém příkladě, co všechno lze. V tomhle směru (při pohledu zpět) to rozhodně úspěšné bylo. A CoC d20 pohřbilo Chaosium a hlavně fanoušci klasického (a opravdu hrozného systému) pro CoC, kteří se bouřili pro dvojitě-statovaným příručkám.

Ano, i to je produkt takových "hlášek" jako:

Dopis z Marseille píše:
Nemelo to problem, krom toho ze to bylo d20.


Alef0 píše:
K d20 vs Potter vs subjektivita: keby som išiel hrať Pottera, d20 by som si nevybral, pretože by som musel systém poupraviť, resp. niektoré jeho aspekty by mi boli úplne zbytočné -- napr. také AC Hermiony. Ale to riešme inde. Nevravím, však, že nie je možné odohrať Pottera v d20.


EDIT: Není tohle náhodou strawman argument. D20 nemusí obsahovat AC. Star Wars Saga edition neobsahuje AC. (A je to wizardí hra.) Potter by měl místo toho třeba Spell Resistance. Chápeš?

Alef0 píše:
Ďalej sa odmietam podieľať na diskusii ,,d20 je vhodné na všetko"


Což je opět další věc, kterou tu nikdo AFAIK netvrdil.
Autorská citace #94
24.10.2009 11:54 - Colombo
Píše:
Což je opět další věc, kterou tu nikdo AFAIK netvrdil.

Ano, nikdo to přímo neřekl. (konkrétně v této debatě, jinak to tu myslím už zanělo)
Ale stylem rétoriky...
Autorská citace #95
24.10.2009 12:03 - Sosáček
Alnag píše:
Což je opět další věc, kterou tu nikdo AFAIK netvrdil.

To sice ne, ale napadani kazdeho kdo rika ze d20 se nemusi hodit na vsechno, mi pripada zhruba ekvivalentni.
Autorská citace #96
24.10.2009 12:12 - Sethi
Autorská citace #97
24.10.2009 12:12 - Sosáček
Zkama to je?
Autorská citace #98
24.10.2009 12:40 - Sethi
Wakfu. Někde tu kolem se povalují linky.
Autorská citace #99
24.10.2009 12:45 - PeCi
Linky máš v Seriály fantastiky kde ich Sethi postuje............
24.10.2009 12:58 - Sadako
Alnag píše:
Protože to Rowlingová zakázala. WotC mělo zájem...

A nepamatuješ si náhodou, proč to zakázala? I kdyby ji RPG totálně nezajímalo, tak ji přece muselo napadnout, že je to další potenciální zdroj příjmů (a to se vyplatí). A pochybuji, že by hráči byli k jejím postavám krutější než autoři nejrůznějších slashů.
24.10.2009 16:46 - Alnag
Sadako: To už mám z druhé ruky, a to vysvětlení i tehdy znělo dost stupidně. Ale bylo to zhruba ve smyslu, že nechce, aby někdo interpretoval její svět (ve smyslu herní designéři).

Dopis z Marseille píše:
To sice ne, ale napadani kazdeho kdo rika ze d20 se nemusi hodit na vsechno, mi pripada zhruba ekvivalentni.


Dneska se tu nějak přemnožili strašáci, že?
24.10.2009 16:50 - Sethi
Alnag píše:
Dneska se tu nějak přemnožili strašáci, že?

Dušičky za rohem, není co se divit.
24.10.2009 18:33 - Jerson
Alnag píše:
Ale bylo to zhruba ve smyslu, že nechce, aby někdo interpretoval její svět (ve smyslu herní designéři).

No prostě si myslí, jak vytvořila úžasný světa nechce, aby se v něm někdo hrabal, předělával ho, nebo nedej bože používal postavy, které vytvořila.
(Zase by to přilákalo zástupy holek, které by chtěl hrát, jak se jejich dívčí hrdinky vyspí se Snapem (: )
24.10.2009 19:32 - PeCi
Alnag píše píše:
Ale bylo to zhruba ve smyslu, že nechce, aby někdo interpretoval její svět (ve smyslu herní designéři).


V tomto zmysle som to aj ja zachytil, myslím že to bolo spomínané niekde možno aj na viacerých stránkach webových , s tým že proste nedá súhlas na to. Čo sa týka toho sveta tak určo by mu to neublížilo.
24.10.2009 21:27 - Sadako
Jerson píše:
(Zase by to přilákalo zástupy holek, které by chtěl hrát, jak se jejich dívčí hrdinky vyspí se Snapem (: )

Spíš jejich chlapečtí hrdinové...

Alnag píše:
Ale bylo to zhruba ve smyslu, že nechce, aby někdo interpretoval její svět (ve smyslu herní designéři).

Uch. Ona je ta paní vážně docela blbá.
24.10.2009 21:46 - Jerson
Sadako, jestli nějaké holky píšou o tom, jak se Snapem spí i chlapci (nebo on s nimi), to nevím, četl jsem jen povídku, ve které šlo o holku. Tedy, já jí četl proto, že byla vtipně komentovaná.

Ale proč píšu o HP v tématu "kočky v DnD"? Leda ještě tak o Hermioně. No nic.
24.10.2009 22:49 - sirien
alef0 píše:
Je mi záhadou, prečo niekto neurobí Potterovské RPG.

eh, třeba protože... se Ti celej setting tý hry rozpadne pod rukama během první hodiny?
Ne, zcela vážně - HP je nehratelnej, ten setting má příliš mnoho logických děr, musel bys ho dost pozměnit aby to šlo.
A vzhledem k tomu, že JKR AFAIK kecá do všeho co má co dělat s HP (scénář a místy i režie filmů tím prý docela trpěly - co je na tom pravdy netuším, ale vcelku bych tomu byl i nakloněn věřit), tak nevim nevim, jak by Ti to prošlo...

alef0 píše:
Alebo Twilightovské, však tam je potenciálnych fanyniek kopa.

VtM s tak... třema houserules a trochu munchkinlejma postavama a můžeš směle do toho :)



AD Potter a d20 systém - vůbec nechápu co tu řešíte. Technicky vzato je vpodstatě jedno, jestli uděláte nějakou hru na d20, d10 dice pool, d6 dice pool, 3/4d6 nebo jakékoliv jiné platformě. Podstatné je aby ta hra dávala systémově smysl a aby byla nastavena tak, aby se v ní daly hrát tematicky odpovídající příběhy.
WoD se dá hrát v d20, proč ne. Stejně tak ve FATE. Stejně tak můžu hrát DnD příběhy v ST systému.
To jestli někomu sedí víc to nebo ono je dost individuální. Matematicky to de zflákat docela vpohodě tak i tak.

alef0 píše:
d20 by som si nevybral, pretože by som musel systém poupraviť, resp. niektoré jeho aspekty by mi boli úplne zbytočné -- napr. také AC Hermiony.

Ve skutečnosti právě naopak.
V Potterově světě bylo možné aby malý harant, byl-li hlavním hrdinou, sejmul schopnějšího učitele (Action point spent, d20: 15+), nicméně zároveň bylo dost obtížné až nemožné sejmout skutečné machry. Vzpomeňme na pokusy sejmout Brumbála, na Snapea, na Voldemorta stojícího na konci sedmičky proti desítkám čarodějů.

Místo AC by si to holt pojmenoval třeba MAC a byl by to základní target number pro jakékoliv přímé magické útoky vůči bránícímu se kouzelníkovi.

Jerson píše:
Zase by to přilákalo zástupy holek, které by chtěl hrát, jak se jejich dívčí hrdinky vyspí se Snapem

...čímž by z té původní postavy udělali kdeco, jen ne Snapea :)
26.10.2009 12:45 - wlkeR
Tak Harry Potter systém vynalez' Goran, ne? Ale taky je to, podle všeho co sem čet, dělaný jen pro specifickej scénář... A popravdě řečeno jsem nikdy nepochopil, jak přesně to má vlastně vypadat.
HP rozhodně není nic pro dlouhodobý hraní, ale jako jednorázovka, proč ne?
Pouhá myšlenka na Twilight RPG mě děsí.

Sethi: Nevydržím se nezeptat; z čehože bereš své ikony a zbytek těch obrázků?
26.10.2009 13:21 - Lokken
Kýblohlav obecný (wlkeR) píše:
Sethi: Nevydržím se nezeptat; z čehože bereš své ikony a zbytek těch obrázků?

Wakfu- je to nářez!
26.10.2009 19:52 - wlkeR
Fakt že je! Díky moc :D
28.10.2009 14:11 - Bajo
Nejlepsi clanek za posledni dobu. Usi se vytahly ;-)
28.2.2017 02:39 - sirien
Tohle na mě vypadlo z archivu...

...najde se dobrovolník, co by dohledal ty správné obrázky k tomuto článku? Ty dřívější bohužel někam zmizely a já neznám správné keywordy k oněm postavám abych hledal ty správné věci efektivně :(
28.2.2017 06:31 - Vojtěch
10.)

9.)

8.)

7.) Původní Viconia je toto

BG2

6.)

5.) Nový 3E look

Asi původně zamýšlený 2E obrázek

4.)

3.)

2.)

3.) doplňte dle uvážení
28.2.2017 06:40 - Jarik
Vojtech:
A jsi si jist, že Sirien chtel první obrázek z Google? Já se spíše domnívám, že mu šlo o původní obrázky od Sethi.
Aby ten článek byl autentický. Já si ty původní nepamatuji,ale pokud u některé hrdinky píše o její tvrdosti, tak to asi podložila takovým obrázkem. A vím, že takový je.

edit: Ale treba mi reknes, že jsi si ty obrázky archivoval pro tuhle příležitost :D
28.2.2017 06:42 - Vojtěch
Já se pokoušel dohledat původní obrázky z obálek kde se postava objevila. Bohužel některé stojí fakt za... (Catti). Morgan Ironwolf se špatně zobrazila.
28.2.2017 16:19 - Shako
A co třeba ten článek číst pozorně a prokliknout původní odkaz a nejen koukat na pěkné dívky (wait, ale tam nejsou obrázky, tak kam koukáte..)? :-D

Nutno poznamenat, že se Vojtěch docela trefil. ;-)

Proč mě vlastně vůbec nepřekvapuje, že článek přeložila Sethi? :-D


EDIT: Proletěl jsem diskuzi a většina je za ty roky pořád stejná. Nejvíc pobavilo:

Sethi píše:
Werewolf: The Topless.

I'm in.


Sosáček píše:

Nemelo to problem, krom toho ze to bylo d20.
28.2.2017 17:49 - Šaman
Tak já přihodím své dvě oblíbené kočky mimo DnD.

Severská bohyně Freya
Královna valkýr, Paní koček, bohyně války a lásky, čarodějnice, kněžka a prostopášnice.
V některých aspektech připomíná řeckou Athénu, ale narozdíl od ní Freya rozhodně není panenská bohyně. Je chytrá a jde cestou nejmenšího odporu. Kopí, kouzla, nebo sex - všechno umí obratně použít ve svůj prospěch. Nosí vzácný náhrdelník Brísingamen, který získala od trpaslíků vy_víte_jak. ;)
Narozdíl od bogyně Frigg, která je bohyní mateřství a rodinné lásky, Freya si prostě užívá. A přestože manželka Ódina je právě Frigg, tak Freya mu stojí po boku na válečném poli. Polovinu padlých válečníků odvádí do svých síní v rozkvetlém Fólkvangru, druhou polovinu doprovází do Ódinovy Valhally. Při Ragnaroku se pak obě armády spojí a Freya padne spolu s Ódinem bok po boku.



Lady of Shalott
Tragičtější a nevinnější příběh z dob Artušovských legend.
Krásná a urozená Elaine je uvězněná ve věži na ostrově Shalott. Je pod vlivem kletby - musí celé dny tkát a vyšívat látky a nesmí vycházet z věže, jinak zemře. Jednoho dne ale spatří projíždět rytíře Lancelota a osudově se do něho zamiluje. Naloží své nejlepší látky na loďku, opouští věž a vyplouvá za ním. Jak se však vzdaluje od své věže, ztrácí síly a do města Camelot doplouvá už jen loďka s mrtvou pannou. Lidé se seběhnou a sám sir Lancelot žasne nad její krásou.
28.2.2017 19:22 - Tarfill
Šaman píše:
...osudově se do něho zamiluje.

Tomu řikám pravá láska na první pohled... ;-)
28.2.2017 19:33 - Šaman
A to ho dokonce viděla jen v zrcadle (nesměla se ani dívat ven). Když opustila věž, zrcadlo puklo, čímž byl její osud zpečetěn.
Je to příběh z dob, kdy byli ještě rytíři urození a blyštiví, panny cudné, kletby smrtelné a epika zbásněná. Asi tak 100 let před vznikem moderní fantasy.

Na druhou stranu, kočky mají jedno přísloví: lepší žít hodinu jako lvice, než než celý život vyšívat jako červ.
(Ačkoliv tento příběh dobře ilustruje i Rimmerův dodatek. Kdo kdy viděl předložku z červí kůže.)
28.2.2017 20:56 - chrochta
Freya je v DnD. Najdete ji v 3e Deities and Demigods.
1.3.2017 11:57 - Lokken
Šaman píše:
Na druhou stranu, kočky mají jedno přísloví: lepší žít hodinu jako lvice, než než celý život vyšívat jako červ.
(Ačkoliv tento příběh dobře ilustruje i Rimmerův dodatek. Kdo kdy viděl předložku z červí kůže.)

1.2.2021 15:35 - Necromancer
Dost mi tady chybí Taťána/Irýna Koljarovna/Marína/nějaká její další reinkarnace.

A jo, prolížím i dvanáct let starý diskuze!
1.2.2021 16:30 - sirien
Hm... koukám, že se Sethi nenamáhala hostovat u nás, takže sou všechny obrázky v tahu. Zkusim zjistit jestli někde nemá zálohu těch původních.
1.2.2021 16:50 - crowen
Tie obrazky z povodneho clanku su v linke na original clanku
1.2.2021 16:50 - York
V tom původním článku jsou pořád dostupný.

A Crowen je ninja! :)
2.2.2021 12:53 - Vaarsuvis
Mě tam zase chybí Annah ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15480017662048 secREMOTE_IP: 44.222.249.19