Střípky

Alnag
14.4.2009 08:39
Varování: Tento článek je velmi geekovský. Pokud neznáte D&D, navrhuji přeskočit všechen text, dokud neuvidíte obrázek mořského lva. Poznáte ho, až ho uvidíte. Věřte mi.
Autorská citace #21
14.4.2009 18:03 - Giovanni
Není Flumph náhodou ta potvůrka na kterou vždycky někdo spadne v OOTS? :)
Autorská citace #22
14.4.2009 20:46 - Colombo
jop
Autorská citace #23
14.4.2009 21:45 - Alnag
Píše:
Článek jsem jenom proletěl, protože jsem ho už kdysi četl na Head Inhury, a zdá se mi, že nějak vypadl obrázek oživlého stropu.


Opraveno. Díky za upozornění... :)
Autorská citace #24
14.4.2009 23:08 - Jarik
Alnag:
DIk za clanek. Ani jsem nebyl sto to cele docist :) jak mne to pobavilo. To mi jeste ta Rosol.krychle vadi nejmin :)
ale ty oslodlaci.. cool :)
Mi pripomina Wizardy .. a jejich Umpani.
popravde... ja bych si Umpaniho rad zahral :) Ten ma svuj vojensky smysl :) a ze je to "hrochclovek"?mno boze :)

zakladnim problemem je. Vadi nam moc kombinace zvirat a lidi (ci jinych zvirat???). Mne moc ne. kdyz sahnu na historii.. treba na kentaury. je to totez. A komu vadi kentauri??? :D

zamysleme se nejprve nad tim, co nam vadi. mne osobne zive predmety a nekompletni lide (ci zvirata) - "Vec".
Autorská citace #25
14.4.2009 23:45 - Nachtrose
Nebyli Umpani spise nosorozcolide?

Jinak komukoli, kdo hral neco z jeponske tvorby ( treba Final Fantasy serie ) vecina zde vyjmenovanych monster prijde jako zcela normalnich :-D Tam jsem treba oranzove pudingy vrazdil po stovkach ;-)
Autorská citace #26
16.4.2009 18:57 - Vannax
jinak fajn článek. Díky Alnagu.
Autorská citace #27
17.4.2009 22:24 - Chrochta
Taky mi většina vyjmenovaných nestvůr nepřijde tak úchylná. Squirk spokojeně vegetuje na Athasu, a znám přinejmenším tři pohádky a legendy z jižní až východní Asie, kde se bez problému do lidské podoby proměňují tygři, medvědi a hadi. A to prosím zvířata! Létající dravá žába? Pokud bude mít jedovaté zuby a třeba sát krev (a přenášet nějakou "hezkou" chorobu počínaje malárií a konče kdoví čím), proč ne. Dokonce i ten oslodlak by šel - ale rozhodně ne tak, jak ho popisuje obrázek. Senmurv? Co si vzpomínám, pochází odněkud z íránsko-raněpraslovanského okruhu, skutečně se jedná o okřídleného psa a snad i skutečně má duhově zbarvená křídla.

Dost by mne zajímalo, co by autor článku tvrdil na orla se lví hlavou. Že už designérům silně dochází nápady a že "když nemůžeme udělat kočkopsa, skusíme psokočku"? No, on se milý orlolvíček ve skutečnosti jmenuje Anzu, bytuje v mezopotmských legendách, kde jednak vystupuje jako symbol jednoho z bohů, kdysi ukradl tabulky osudu a pak dělal psí kusy, a jednomu královi za to, že ten - jsa ztracen v horách - ochránil jeho mláďata, pomohl zpět k vojsku a snad ještě něco.

Ale článek je super!
Autorská citace #28
17.4.2009 23:42 - Colombo
Chrochto: to, že v mythologii existovali ještě divnější potvory neznamená, že je všechny(asijčany, afričany, mezopotámce a třeba i oceánce) hodíš do severské evropy.
Taky v mythologiích jsou to jednotliví avataři, magické bytosti, ne rasy!
Co se týče nejrůznějších tvaroměničů, tedy bytostí schopných měnit podobu, ať už kouzlem na cokoliv, či jako věc původu na konkrétní zvíře, je to věc vcelku rozšířená. Na druhou stranu, dělat z nich všech "dlaky" přenášející tuto schopnost jako nemoc, to je věc vcelku pošahaná.
Autorská citace #29
18.4.2009 11:42 - Chrochta
to Colombo: Souhlasím, ne každá shapechanger by měl být werefolk. Piers Anthony napsal zajímavou trilogii o dvojici koexistujících světů, vysoce technického Protonu a vysoce magické Fázi, přičemž v tom druhém hlavnímu hrdinovi dělá společnost jednorožčí klisna, schopná - stejně jako všechny další bytosti jejího druhu - proměny do dvou dalších podob; v jejím případě člověk a světluška. A to jednorožci rozhodně nebyli výjimkou, protože měnit podobu tam umělo kdeco včetně vlků a netopýrů (upírů).

V případě různých "úchylných" bytostí stejně tak jako na designérovi záleží na gamemasterovi a hráčích, jestli to bude totální úlet nebo ne. Při troše soudnosti jde do skandinávského Norska bez větších problémů zakomponovat nejen "klasický" drak, ale i indická nága.

ad lykantropie jako nemoc: Souhlas. Problém je, že pod pojmem
"kožoměnec" si člověk představí právě ty vlkodlaky, a to včetně lykantropie jako nemoci... :(
Autorská citace #30
18.4.2009 11:54 - Goran
Pokud vím tak v bestiářích nikde nebylo řečeno že jsou jenom pro severskou Evropu. Že spousta DMů hází do země podobné řekněme Anglii tygrodlaky a bojovníky s katanami je jejich chyba, ne chyba nebohého tygrodlaka.

Podstatně víc mi vadí potvory živící se téměř výhradně dobrodruhy, a zejména podivnosti jako jsou ty masožravé stěny nebo dračákový Slizovec (tvor imitující povrch jeskyně se vším všudy a který se na dobrodruhy zašlé dost hluboko sesune a stráví je).
Vůbec nejtrapnější byla Vrágovka gumová, jeden z výtvorů hráčů DrD. Vrágovka je skákající gumová koule, která skáče po světě, přemáhá dobrodruhy a bere si jejich věci (nebylo vysvětleno kde je nosí). Měla nějaký drsný útok (blesky?) a vůbec nabušené staty. Teď už to nedohledám, myslím že to bylo na blogu nějakého dračákisty, nebo na tom dračákovém portálu na jehož jméno si nevzpomínám (drd.cz?).
Autorská citace #31
19.4.2009 18:35 - Alnag
Kluci, berete to moc vážně... :)

Nicméně, již zítra... pokračování!
Autorská citace #32
19.4.2009 18:55 - snekoun
Jo nejhustejsi malbu bestiare v AD&D co si pamtuji je zaba z opaskem a rambo nozem v pazourech. Ani nevim jak se jmenovala :-)
Autorská citace #33
19.4.2009 19:29 - Colombo
Goran: jn, k hraní her na hrdiny je nutné používat mozek. Žel, spousta hráčů to nechápe, snaží se vytvořit co nejinovativnější a nejstrašnější(co je strašnějšího než malá holčička, s pusou plnou ostrých zubů, ovládající nekromancii a lízající lízátko, s masožravou plyšovou kačenkou). Pak to vypadá jako v galerii moderního umění(a to je taky strašné). Ty weby, ať už DrD či DnD přeplněné podobnými žvásty(jeden můj bývalý spoluhráč si hledal na netu taková smysluplná pravidla a snažil se mi je tahat do hry) opravdu nemám rád a velice pochybuju o jejich užtečnosti. Spousta věcí totiž jsou dělány na to, aby byly cool a to je vše.
Jenže v těch bestiářích není ani napsané, že nepatří všechny do jedné jeskyně. A lidé, kteří si myslí, že ekologie je to, když třídíš odpadky, nepálíš gumu a snažís se jíst biopotraviny, tak ti opravdu netuší, že nemůžou být všechny ty hrdinožravé potvory na jednom místě, protože si jednoduše blokují své ekologické niky(respektive je mají stejné) a tudíž by nepřežily v tom temném dungeonu těch tisíce let, jak si je tak krásně napsali.

Ale na druhou stranu, jde tu o zábavu. Pro mne může být powergaming a harvení expů a pokladů nízký styl hry, ale pokud mi to nikdo nerve pod nos, ať si to hraje, když ho to baví, ne? Když mají rádi anglikánského paladina s katanou vraždící krvežíznivé maye-tygrodlaky, proč ne? Dokud mi nebude nutit v tom hrát...
Autorská citace #34
16.6.2009 11:49 - j.
Některý příšery vážně šílený, ale jak už sem někd napsal, záleží taky na designu (třeba ten vlk s křídly by byl dobrej, jenom trochu míň barev...), ale některý nezachrání ani to (třeba ten ork s kalhotkami na hlavě by mohl být smrtelně nebezpečný, většina lidí co by ho uviděla, by asi umřela smíchy...)
Autorská citace #35
24.1.2010 10:40 - Thalion
U tohoto článku jsem se fakt dobře pobavil. Díky :)
Autorská citace #36
6.5.2010 14:11 - akrim
Som sa prihlásila iba kvôli tomuto článku (a pokračovaniu)
Aspoň som zistila, ako sa volá tá biela chapadlatá vec, čo na ňu v oots stále padajú (a myslím, že je to pre neho pocta, stať sa maskotom týchto roztomilých a vtipných príšier) a tiež, že Owlbear a tá vec, čo má na sebe králička sú skutočné (já si myslela, že ich vymyslel Rich :))
A tiež som sa pobavila pri čítaní diskusii (skákajúca lopta či vražedný pudink)
Ďakujem pekne za krásny článok.
Autorská citace #37
6.5.2010 14:34 - Merlin
Akrim: kouzlo OOTS je v tom, že je to o "skutečném" A/DnD.
Autorská citace #38
7.5.2010 15:19 - akrim
ja viem, že OOTS je o DnD, iba som netušila, že sa tam vyskytujú až také bizarné príšery...
Autorská citace #39
8.5.2010 17:56 - Deathman
Beholdera mam rad :)
Autorská citace #40
10.5.2010 13:56 - Merlin
Deathman: to není beholder :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081951856613159 secREMOTE_IP: 18.117.107.90