Střípky

pipux
20.2.2009 20:48
kostky. kostkyyy! :)
Z jakých úžasných zdrojů berete kostky?

Když přemýšlím o určitém experimentování kostečnatých herních mechanismů, kostky z obchoďáku/od Altaru za 20kč/ks jsou jaksi "not an option".

Kostek kýbl? Kostky nepopsané, holé? Kde a jak je sehnat?
Mimochodem, kostka k5 je ale pěkný kousek, jen jaksi český trh neví, že existuje.
Autorská citace #1
20.2.2009 21:07 - Bouchi
Jen takova poznamka k tem cenam - sestistenky ma Altar od 8 Kc/ks, desetistenky od 10 Kc/ks, ostatni od 14 Kc/ks (protoze zajem o jine pocty sten neni tak velky, aby melo smysl doplnovat zasoby levnejsich "obycejnych" kostek s temi jinymi pocty sten). Nicmene d4, d8, d12 a d20 se daji sehnat treba od Corfixu po 9 Kc.
Autorská citace #2
20.2.2009 21:20 - pipux
No to ano, udělat domácí úkol a najít si to na internetu také zvládnu, neboj ;)

Já spíš doufal, že nám někdo odhalí nějaký tajný zdroj, ještě teplý z fabriky na kostky.
Kupovat kostečku po kostečce je jedna věc, kýbl kostek věc druhá ;)
Autorská citace #3
20.2.2009 21:27 - Bouchi
Pokud je v nasi zemi fabrika na kostky, tak IMHO leda na sestistenky. U tech ostatnich nejspis nebude jina cesta nez dovoz a aby se trochu rozpustily naklady na dopravu, muselo by se tech kostek objednat par tisic. (Napriklad u Plastics for Games zacinaji rozumnejsi ceny za kus u odberu 1000 ks od jednoho druhu.)
Autorská citace #4
20.2.2009 22:08 - pipux
když bude nejhůř pětistěnku si vyrobíš ze dřeva ... stačí rovnostranný trojůhelník, protáhnutý do prostoru (vznikne tak odvrácená strana a tři obdélníkové bočnice). stačí si pak spočítat plochy a zkusit trefit sklony hran.

Bouchi píše:
v nasi zemi fabrika na kostky, tak IMHO leda na sestistenky
To je tuze smutné. Rozšířilo se po světě spousta zbytečných disciplín - jmenovitě case modding, tuning aut atp. - ale žádný "dicemodding" (lépe snad "diceassembling" :) ) ne a ne :P
Autorská citace #5
20.2.2009 22:48 - Alnag
Můj zdroj kostek je stejný jako zdroj všeho u nás nesehnatelného (což je, přiznejme si, v podstatě všechno) - Noble Knight.

Mají kostky
- plyšové
- tuňtovské
- japonské
- zamilované
- abecední
- 24stěnné
- prázdné

a hromady dalších typů...
Autorská citace #6
20.2.2009 23:21 - pipux
chybí ti tam už jen kostěná kostka, a bylo by to dokonalé :)
Autorská citace #7
21.2.2009 10:07 - Nachtrose
Q-Workshop nabizi taky spoustu zajimavych kostek a dokonce moznost nechat si udelat kostky s vlastnimi motivy. Bohuzel ale jenom standardni radu. Tj. d4, d6 .. d20. Nektere sady od nich dodava i www.fantasyobchod.cz a jsou dokonce levnejsi nez u vyrobce.
Autorská citace #8
21.2.2009 11:20 - Sethi
žjova. svět je zajímavější, než jsem tušila...
Autorská citace #9
21.2.2009 15:25 - Fritzs
Naco 5ti stěnou kostku, či jinak bizarní kostku... rozumné hry si vystačí pouze s 6tistěnými.
Autorská citace #10
21.2.2009 15:33 - Colombo
taky si myslím, že D'n'D není rozumná hra:)
Autorská citace #11
21.2.2009 15:40 - Spize
Fritzs: Sběratelská vášeň, ne?
Autorská citace #12
21.2.2009 17:17 - Nachtrose
Ja si taky koupil d30 jenom abych ji mel. Neznam zatim hru, ve ktere bych ji mohl vyuzit. Nabo zeby dmg dice pro nejakou homemade DnD zbran? ;-)
Autorská citace #13
21.2.2009 17:41 - Spize
Nachtrose: Window
Autorská citace #14
21.2.2009 20:20 - Nachtrose
Hmm... tak tu neznam. Ale na rovinu, krome DnD a DrD toho opravdu moc neznam. Tady v mem okoli je celkem RPG vakuum :-(
Autorská citace #15
21.2.2009 21:54 - Conlai
Mě se strašně líbí precision dice od Loua Zocchiho (mj. vynálezce zocchihedronu). Jestli nevíte proč, tak musíte vidět jeho sales pitch z Genconu. Schválně si vyhledejte "lou zocchi" na youtube.
Autorská citace #16
21.2.2009 22:51 - Lotrando
Conlai: je to borec :)
Autorská citace #17
21.2.2009 23:15 - pipux
Ano, Louis Zocchi je opravdu znalostmi nabušený, co se kostek týče. Poslouchám jej 20 minut a jsem uplně nový člověk :)
Conlaii, díky za tip!

Nachtrose píše:
Ja si taky koupil d30 jenom abych ji mel.

A máš i Zocchihedron, tj d100? :)
Schválně, kdo z nás zůčasněných se doma ve zdraví těší kostce d100?
Autorská citace #18
21.2.2009 23:32 - Alnag
Moc pěkné Conlai. A už víme, na co se dá hodit, že jsem celou session nehodil přes 10. :))
Autorská citace #19
22.2.2009 00:03 - pipux
Alnag píše:
už víme, na co se dá hodit, že jsem celou session nehodil přes 10. :))

Jo, chceš-li dosáhnout jistého hodu, sežeň si cinknuté kostky(ty červené) ... krása, i do kasína :)
Autorská citace #20
22.2.2009 01:22 - Nachtrose
pipux píše:
A máš i Zocchihedron, tj d100? :)


Nemam. Na tu d30 sem narazil nahodou pri navsteve brnenskeho Cerneho Rytire. Ale myt tam tehdy i d100, urcite ji koupim. Mimojine by byla vyuzitelnejsi, nez ona d30. Uz by na hody d% stacila jenom jedna kostka :-D

Nekde jsem mel stranku, ktera nabizela ruzne silene kostky, ale nemuzu se ji dohledat :-( Mimojine i d1, d2, d3 a kopu dalsich divnych cisel. Ty jmenovane si osobne ale nedovedu nejak technicky predstavit o_O
Autorská citace #21
22.2.2009 01:55 - Alnag
d3 (d6, která má ze dvou stran stejná čísla hodnoty - např. FUDGE kostky, které mají +, - , a prázdnou stranu), d2 (jakákoliv mince), d1 (ehm...) Jinak téměř jakákoliv kostka se dá udělat jako de facto válec s patřičným množstvím zbroušených stran - pak se méně kutálí a víc "valí".
Autorská citace #22
22.2.2009 01:59 - Nachtrose
Tak k tomuto mam jenom: WTF? o_O
Autorská citace #23
22.2.2009 10:19 - ShadoWWW
D1 je jednoduché udělat. Prostě vezmete kouli a na její obal napíšete 1. A hádejte, co hodíte... :)

D3 vypadá např. takto:
Autorská citace #24
22.2.2009 10:26 - Colombo
jo, jenže se ti to bude dlouho kutále, bo to nebude mít ostré hrany, a tak podle Mistra Kostek ti to nebude generovat dobrou pravděpodobnost.
Autorská citace #25
22.2.2009 11:08 - Sethi
D1 jsem si chtěla nechat patentovat... ale pak jsem si řekla, že by se to stejně neprodávalo. kdo by ostatně chtěl házet sané kritické neúspěchy?

ok, tak kdo kromě mě?
Autorská citace #26
23.2.2009 08:15 - Jerson
Obvykle si vystačím s jakoukoliv kostkou, ale prázdné D6 by mi stačily tak v šesti kusech. Asi si je budu muset objednat.
Autorská citace #27
23.2.2009 20:54 - Count
Nad videem s p. Zocchim jsem zustal sedet s otevrenou hubou. Zaprve jsem nevedel, ze kostky muzou byt az takovy business a zadruhe jsem netusil, ze jsou az takova veda. Pak jsem mrknul na sve hraci kostky, ktere pouzivame cca 15 roku. Hmmm hmmmm....jsou to jeste kostky? Zitra pujdu koupit nove. :-) Diky za link.

Jo a chybi vam tady moje oblibena kulata kostka. Neda se sice pouzivat, ale je efektni. :-)
Autorská citace #28
2.5.2009 16:21 - Nachtrose
Tak www.fantasyobchod.cz nabizi uz i 100 stenku a nezda se mi ani moc draha, ale v cenach kostek zatim celkem solidne plavu. Nicmene nevite nekdo, kde se v ceskych krajich daji sehnat ony Precision Dice? cerny rytir je nevede.
Autorská citace #29
17.11.2009 19:16 - Spize

Takhle do dvacetistěnky dát desetistěnku, aby mi to rovnou dávalo i jaký dám damage...
Autorská citace #30
18.11.2009 13:12 - skew
Colombo píše:
jo, jenže se ti to bude dlouho kutále, bo to nebude mít ostré hrany, a tak podle Mistra Kostek ti to nebude generovat dobrou pravděpodobnost.


Skvělý video. Nevím jestli jsem to pochopil správně, popravdě. Pokud jo, tak kulatý hrany sami o sobě neznamenají horší rovnoměrnost hodu - pokud jsou všechny kulatý stejně, tak by imho imho mělo být jedno, jak kulatý mají hrany (dokud je možné jednoznačne určit, na kterou stěnu kostka přistála). Jen jde o to, že kulatý hrany v reálným životě znamenají, že kostka se tvarovala déle než by měla a tedy je vyšší rizkio, že že některá hrana bude kulatější než jiná, ne ?

EDIT: ne, tak jsem to pochopil blbě. Ale stejně pořád nepobírám, proč to tak je.
Autorská citace #31
18.11.2009 13:39 - Merlin
No, co se týká těch kulatých kostek, jednu má už dlouho babaj. Co jsem tak zkoumal, má uvnitř asi kuličku, která zapadá do nějakých drážek uvnitř kostkuličky...takže pokud jsou drážky uvnitř rozvnoměrné, mělo by to fungovat
Autorská citace #32
18.11.2009 14:26 - sirien
skew: Kostka by měla být hranatá, jen trochu zakulacená (aby se nezastavila moc brzy, takový kostky sou nanic)
Hranatá kostka generuje lepší náhodu, protože když jí hodíš, tak se nekutálí přímo. Vzhledem k tomu že prakticky nikdy nedopadne na podklad rovnoměrně (tedy celou hranou, rohem neskloněně a tak) tak je její pohyb více či méně nahodilý - odráží se doleva, doprava podle toho jak jí to vyjde.
Tím se dosáhne toho, že se více střídají osy, podle kterých se točí, tedy je větší šance že Ti padne číslo, které bylo z počátku hodu na straně (tedy přímo v linii osy otáčení), a které na kulaté kostce prostě zůstává na straně a tudíž nemá moc šanci padnout.

je to to co Tě zajímalo?
Autorská citace #33
18.11.2009 14:38 - Lotrando
kostka má zařezávat, a nekutálet se, a takové kostky se používají v kasínu.
Autorská citace #34
18.11.2009 14:55 - Fibriso
Píše:
kostka má zařezávat, a nekutálet se, a takové kostky se používají v kasínu.

správně hozené kostky se zaříznou a padne číslo které chceš. právě proto se používají v kasínu.
Autorská citace #35
18.11.2009 16:52 - skew
sirien: takže... pointa spočívá v tom, že hranaté kostky jsou víc náhodné vzhledem ke způsobu hodu (který už náhodný není). Ie. u kulatějších kostek se snáze dá způsobem hodu zmanipulovat výsledek.
Asi to je vědecky dokázaný teda, osobně bych intuitivně očekával opačnou situaci.
Autorská citace #36
18.11.2009 18:17 - pipux
Spize píše:

To je geniální :)))) ... vtip týdne ;)

To roll = Stating your philosophical stance on a situation with a affirmative predisposition.
"That's how I roll."
"Yo dawg, u know where i can get any rolls?"
"I took some bomb-ass rolls the other night!"





They see me rollin' ...
Autorská citace #37
25.12.2009 16:42 - Sethi

dicepool.com píše:
You are a d12: You are a diamond in the rough, a delicate flower among the thorns, a spork among the spoons. You are the legendary girly gamer! Now I'm not saying you're a girl, and not all girls will fall into this category, but let's be honest: You do. You bring a refreshing new perspective to the adventure party which others consider bewildering in the least. You tend to break with every tradition you encounter, insisting that castles can be more cozy and less cold, and demanding that the dungeons be less dreary. Things like this tend to drive the DM insane. But don't misunderstand me! You are still a valuable member of the group, and can still kick ass when you need to. You just do so while wearing stylish high-heels.


Nevím, co na to říct. že se chovám jak holka? Můj šlechtický floutek byl chlap jak řemen!

Co u vás?
Autorská citace #38
25.12.2009 16:49 - Naoki

Prosím, moje kostky. d3, d5, d7, 2x d24 (jedna měla být d9 ale spletl jsem si odkaz) a d100.
Autorská citace #39
25.12.2009 17:06 - Alnag

dicepool.com píše:
You are a d4: You are bright, perceptive, and driven. You would be considered a blessing to mankind, if you didn't insist on using your powers for evil. You are devious, deceitful, doubtful, and downright dangerous. Assassins can learn a lot from you. If your fellow party members knew how rotten you were, they'd go over and join the bad guys. Justified or not, you are meticulous in your ways: A poison for every person, and a dagger for every back. Much of your day is spent scheming or plotting. The rest of your time is spent trying to convince others that you're simply misunderstood.


Já myslím, že ten kvíz je vadný... :) Chtěl bych reklamovat svůj výsledek...
Autorská citace #40
25.12.2009 17:10 - Sethi
Proč mě to nepřekvapuje...
Autorská citace #41
25.12.2009 17:39 - Colombo
Alnag: Vítej do klubu čtyřko:D
Autorská citace #42
25.12.2009 17:52 - Alek

dicepool.com píše:
You are a d8: You are the true adventurer! Dragons rescued, princesses slayed, and all that business while O Fortuna plays in the background. Your social calender is crammed with heroic deeds, and you've personally saved the world from ultimate destruction at least twice. You are reliable, perhaps a bit predictable, but overall a shining example of what happens when courage meets determination.


Inu, já jsem spokojen :-)

ad d4...že vy jste byli líný něco zaškrtávat?
Autorská citace #43
25.12.2009 17:54 - Sethi
Ty komentáře jsou boží.
Autorská citace #44
25.12.2009 17:56 - Alnag
Ucho píše:
Ty komentáře jsou boží.


Buď si jistá, že jejich autor už další nenapíše. To sem zařídil...
Autorská citace #45
25.12.2009 18:16 - Alek
Takovej sympaťák to byl. A jakej odhad měl na lidi! Dejž mu pánbů... :-)
Autorská citace #46
25.12.2009 18:23 - Sihaja
Já chtělá být vždycky zvrhlou čtyřkou :-)
JÁ jsem na to pyšná :-D
Autorská citace #47
25.12.2009 18:31 - Sihaja
Alek píše:
ad d4...že vy jste byli líný něco zaškrtávat?


To teda ani náhodou, já poctivě odpověděla na všechny dotazy.
Včetně toho "Kolik líznutí trvá než se dostanete k měkoučkému středu beholdera?"
:-P
Autorská citace #48
25.12.2009 18:32 - sirien


You are a d4: You are bright, perceptive, and driven. You would be considered a blessing to mankind, if you didn't insist on using your powers for evil. You are devious, deceitful, doubtful, and downright dangerous. Assassins can learn a lot from you. If your fellow party members knew how rotten you were, they'd go over and join the bad guys. Justified or not, you are meticulous in your ways: A poison for every person, and a dagger for every back. Much of your day is spent scheming or plotting. The rest of your time is spent trying to convince others that you're simply misunderstood.

Thank you for taking our quiz. If you have doubts about your particular results, feel free to take it again, however do-overs should be unnecessary. Our supremely accurate quiz was developed by highly-qualified teams of psychologists, mathematicians, theologians, and postal employees. It took 23 years for the quiz to be completed, at a total tax-payer expense of 580 million dollars. Possibly the best investment our government has made to date.
Autorská citace #49
25.12.2009 18:34 - sirien
Sihaja: Depends on the flavor

Zákeřná spíš byla ta s magickou knihou a vílím prachem
Autorská citace #50
25.12.2009 18:52 - Sihaja
Sirien: samozřejmě, že bych vzala vombaty :-)
Autorská citace #51
25.12.2009 20:03 - noir
Mě to řeklo, že jsem fakt divnej, prej D100 a mám porouchaný mozek.
Autorská citace #52
25.12.2009 20:06 - Nerhinn
A já přitom nejsem vůbec tak zlá jako Alnag... a moje postavy zásadně nekradou. A vůbec. Ta čtyřka je ňáká vadná.
Autorská citace #53
25.12.2009 20:08 - sirien
ta čtyřka je naprosto správná, chyba musí být u Tebe - buď si nepřiznáváš co opravdu jsi, nebo se odporně snažíš vkrást do našeho elitního čtyřkového společenství a snažíš se to zakecat :)
Autorská citace #54
25.12.2009 20:17 - Nerhinn
To je samé obviňování v poslední době. Zloděj tohle, vrah tamto, "snažíš se vkrást do našeho elitního klubu" ono... je to fakt náročné, být LS rogue :D
Autorská citace #55
25.12.2009 20:19 - sirien
existují dva druhy rogue... ti kteří kradou, podvádějí a zrazují a ti, které jste u toho ještě nechytli.
Autorská citace #56
25.12.2009 20:22 - Jerson
Autorská citace #57
25.12.2009 20:37 - Nerhinn
Jerson: Taky se mi to nezdá. Když jsem zkusila "mysli teď a odpovídej jako Jerson", vyšla mi d6, chichi :))
Autorská citace #58
25.12.2009 22:19 - Geralt


I am a d4
Píše:
You are a d4: You are bright, perceptive, and driven. You would be considered a blessing to mankind, if you didn't insist on using your powers for...

... a to méně lichotivé dál už znáte od mých d4 kolegů. :)
Autorská citace #59
25.12.2009 22:51 - Nachtrose


You are a d10: You are analytical, rational, and logical. You see the world around you as a succession of problems that can only be navigated via insightful and elegant solutions. You insist on precision are often forced to waste valuable time correcting others. Your attention to detail is extraordinary, and will sometimes focus all your attention on details that others consider unimportant. You are not so interested in doing the right thing, as you are in finding the best way to do it. In other words, you're a complete nerd.

:-D
Autorská citace #60
26.12.2009 00:56 - Jerson
Nerhinn píše:
Jerson: Taky se mi to nezdá. Když jsem zkusila "mysli teď a odpovídej jako Jerson", vyšla mi d6, chichi :))

A můžeš mi napsat, jak jsi ve kterých otázkách odpovídala? :-)
Asi si to budu muset zkusit znovu, abych zjistil, co se u té D6 vůbec píše.
Autorská citace #61
26.12.2009 01:37 - Sethi
Zajímavé. S přístupem "tak a teď mysli jako Nerhinn která si myslí, že je Jerson," mi taky vyšlo d6.

Totiž, která myslí jako Jerson.
Autorská citace #62
26.12.2009 10:24 - Jerson
Slečny, a nechcete mi fakt napsat, jak odpovídáte, kdy si myslíte, že myslíte jako já, nebo když si myslíte, že myslíte jako člověk, který si myslí, že myslí jako já? :-)
Autorská citace #63
26.12.2009 11:57 - Alnag
Zkoušel jsem odpovídat jako Uši, která si myslí, že odpovídá jako Veronika, která odpovídá tak, jak si myslí, že by odpovídal Jerson. Ale myslím, že tolik stupňů intencionality už ten test nezvládnul... :D
Autorská citace #64
27.12.2009 00:14 - Aeris

Neutral Evil and honest about it ;)
Autorská citace #65
22.6.2010 22:15 - Nekra
Tak test mám za sebou a vyšlo mi d4 devious. Po výkladu ze slovníku takovou charakteristiku nepopírám (a dokonce se k tomu, že se odlišuju hrdě hlásím a to i přesto, že odpovědi na některé otázky mohly být nepravdivé kvůli nepochopení významu některých odpovědí), jen mi přijde divné, že takoví zvláštní, vyšinutí, úchylní a podobně výjimeční jedinci (jako třeba já ;-) ) mají přiřazenou čtyřstěnku: myslím si, že čím míň je člověk vypočítatelný, tím více stěnná kostka by měl být, protože podobně jako u vícestěnky nabízí jeho nevypočitatelnost více různých výsledků (reakcí). Jediná odlišnost oproti ostatním kostkám, která mě u k4 napadá [teda když nebudu uvažovat k1, k3 a podobně neobvyklejší kostky (Jo a o k1 jsem někde čet. : "Vemte kouli, napište na ni 1 a schválně co hodíte" K1 je jen sběratelská rarita (případně pro lidi, co rádi hází, i když to neovlivní výsledek), praktický význam to moc nemá) ] je ta, že se z ní nedaj stavět věže. Čtyřstěnku nejde na špičce naťuknout jako kolumbovo vejce. Že by to byla narážka, že mi výjimeční a odlišní se nedáme postavit do (horizontální) lajny jako d4?
Napadá někoho z vás nějaký lepší (logičtější) důvod, proč devious je d4?
Se svou charakteristikou souhlasím,jen to přiřazení kostky mi přijde divný.
Autorská citace #66
22.6.2010 23:30 - Sethi
Zkus si na ni šlápnout a uvidíš.
Autorská citace #67
23.6.2010 10:41 - wraiths
me vyslo to samy co Alekovi, ja jsem taky spokojen :-D
Autorská citace #68
23.6.2010 20:16 - Felouen
Mě vyšlo:

You are a d8: You are the true adventurer! Dragons rescued, princesses slayed, and all that business while O Fortuna plays in the background. Your social calender is crammed with heroic deeds, and you've personally saved the world from ultimate destruction at least twice. You are reliable, perhaps a bit predictable, but overall a shining example of what happens when courage meets determination.

Přesně tak, jsou dungeony co musíme vymítit, a města co zachránit! A hlavně questy co splnit, za tak krásné exp a peníz- *ehm*, chci říct zachránit svět za dobro, dobrý pocit k tomu a reward navrch k tomu! :D
Moc se nedivím, a hlavně je vtipný že když změním jedinou odpověď (!!!LOL), místo high fantasy dám gothic horror, tak mi vyjde...

You are a d20: You are a ruthless warrior. Thinking is for idiots and nerds. Doing things is what gets things done. You are the type who stabs now, and then asks questions later. Much later. And it usually involves a priest. For you, the best defense is a good offense, and the best offense usually involves burning the whole place to the ground -- at least twice. You are a whirlwind of destruction, composed of rash decisions and reckless actions. Put briefly, you are a danger to yourself and others. Good thing nobody ever listens to you.

Arrraghhhh! Killlll! Yay! :D Mě baví obojí, být zároveň hrdina a zároveň si dobře zabojovat! Navíc všechny mé actions jsou promyšlené a mají smysl, nebo jsou intuitivní a provedené rychle, protože u toho stačí pocit k rozhodnutí. :) Háh, bring it on!
Heroic Destructive comes! (lyrical magical anyone? Nanoha?)
Autorská citace #69
24.6.2010 02:03 - sirien
To dává smysl. Gothic horor je realističtější než fantasy, když se zkusíš chovat hrdinně, obvykle zjistíš, že kurvíš co Ti přijde pod ruku... lawfull good je holt mnohem míň, než lawfull stupid ;)
Autorská citace #70
24.6.2010 18:50 - Felouen
sirien píše:
lawfull good je holt mnohem míň, než lawfull stupid ;)

? nějak mi unikl smysl. Jinak, hrdina nemusí být jen lawful good, je také ještě neutral a chaotic good, ty by spíše se hodili do gothic hororu a pořád jsou to ti hrdinové, akorát ne tak zapálení (u chaotic jak kdy a u čeho). A protože nejsou až tak...fanatičtí, tak se jim věci daří, protože mají větší nadhled a mohou nechat něco být tak, jak by to LG nikdy nenechali, nebo by použili to, co by oni nikdy nemohli z přesvědčení, protože tolik na tom nelpí. Takže by tam šli :)
Autorská citace #71
25.6.2010 00:55 - sirien
přesvědčení a "zápal" jsou dost odlišné věci, i když to bohužel lidé často zaměňují. True neutral může být mnohem zapálenější pro svoje vize o (třeba) rovnováze světa než lawfull good paladin pro svoje dobro a řád.
A hlodal sem si na účet stereotypu "kladných hrdinů" známých z fantasy převedených do reálnějšího prostředí pseudoskutečnosti, ve kterém si lidé mnohem snáz představí (a tedy i aplikují) konečné důsledky jednotlivých skutků, přičemž to co je ve fantasy pohodovej lawfull good se v pseudorealitě náhle mění na lawfull stupid, protože ty samé činy najednou dostávají dost komplexnější rozměr, který si lidé umí snáz představit.
Autorská citace #72
25.6.2010 09:21 - Colombo
Já vám nevím, ale co furt máte s tím přesvědčením? Já měl za to, že je to pozůstatek černobílého světa, kde je zlo i dobro přesně definováno a i tam je to do značné míry plochá a zjednodušené.
Autorská citace #73
25.6.2010 13:52 - sirien
ono se to dá pojmout i o dost komplexnějc a pak to začíná bejt docela zajímavější.
Autorská citace #74
25.6.2010 20:46 - Felouen
Účet stereotypu "kladných hrdinů"? No, ja tedy si teď nevybavuji žádného takového jehož činy by v reálném světě působily hloupě, kromě tedy generické představy paladina co zabíjí vše zlé bez ohledu na cokoliv. Z toho co jsem četla tak vždycky ten svět byl proveden tak, aby odpovídal realitě a činy měly své následky (vzpomínám si na Tolkiena, Wizard of Earthsea, první díl Dragonlance nebo něčeho jiného co má v názvu série Dragon a je to známé...i ten Harry Potter to má v tomhle propracované/i když jiné věci zase ne, ale jsou i další slavní autoři u kterých to lidem hromadně nevadí/). Takže i ve fantasy jsou autoři co dokáží LG zobrazit tak, aby bylo reálné, a tudíž i gothic hororu nepůsobilo blbě. To jak pak to každý interpretuje je jiná. I když jak si vlastně říkal, že to je jen "obvykle" že LG není až tak lehké hrát, a že je to tedy na účet stereotypních LG, tak já právě si na žádné zrovna nevzpomínám (vyjma toho paladina :D).
Autorská citace #75
16.9.2010 15:03 - Sethi
Autorská citace #76
16.9.2010 15:52 - Night of Triumphatorr
nádhera
Autorská citace #77
16.9.2010 16:24 - yashamaru
Autorská citace #78
16.9.2010 16:25 - yashamaru
Trapas :-)

Ja jsem d8 truu heroo
Autorská citace #79
16.9.2010 16:32 - Jerson
Ty jsou skutečně husté.
Autorská citace #80
17.9.2010 01:23 - KovorPater
Kvíz, no, nikdy jsem nepochyboval o svých barbarských kořenech. Nejlepší v životě je rozdrtit nepřátele, vidět je utíkat před sebou a slyšet nářek jejich žen. A taky královraždy, sukubí mazel a sjíždění se magickým andělským prachem. Alespoň že je ta dvanáctistěnka tak mužně růžová.

Luxusní kovové kostičky, kde jsem je to jen dneska viděl... že by přeci jen vedle jednorožců a Lochnesky existoval mytický tvor zvaný ca/tg/irl? O_o
Autorská citace #81
17.9.2010 08:55 - Sethi
Já pořád tvrdím, že jsem čtyřicetiletý obézní neckbeard se slabostí pro malé chlapce, ale nikdo mi to nechce věřit.
Autorská citace #82
17.9.2010 08:57 - Quentin


Myslíte, že jsou fakt z kovu? Nemají pak vymlácené díry do stolu? :-)
Autorská citace #83
17.9.2010 09:00 - Sethi
Nerezová ocel. No na mahagonovém stole po babičce bych si s nimi asi neházela.
Autorská citace #84
17.9.2010 09:33 - Nachtrose
Tohle musi byt teprve ten spravny zazitek, stoupnout bosou nohou na d4 :-) Jinak jsou ale prekrasne, i kdyz moc nerezove nevypadaji. Kde se daji sehnat?
Autorská citace #85
17.9.2010 09:34 - Sethi
Nachtrose píše:
Kde se daji sehnat?


Made by Wombat
Autorská citace #86
17.9.2010 11:33 - Night of Triumphatorr
čekal bych, že budou dražší...
Autorská citace #87
17.9.2010 11:43 - Alnag
Dotují to výrobci mahagonových stolů po babičce... :D
Autorská citace #88
30.12.2015 00:52 - Gurney
Autorská citace #89
30.12.2015 02:41 - sirien
Mám takovouhle jednu normální d6; problém je, že je nerovnoměrná a dost nevyvážená. Druhý problém je, že jako... fakt není lehká (takže házet s ní např. na můj skleněný stůl je něco, co nechci dělat... a na nějaké měkké dřevo nebo tak by to asi taky nebylo friendly)
Autorská citace #90
30.12.2015 10:49 - Vojtěch

Autorská citace #91
30.12.2015 13:56 - Sparkle
Vojta: hm, tohle naše děti zvládaj i s normálníma kostkama.
Autorská citace #92
30.12.2015 16:00 - Gurney
Vojtěch: přesně :)

ALe stejně jsou awesome
Autorská citace #93
23.7.2016 07:07 - Element_Lead
Mate nekdo zkusenosti s http://www.chessex.com/? Libi se mi tam dva sety. Byva to bez problemu?


V CR sla nejak nabidka kostek dolu. Sety uz nikdo neprodava a ted se obchody uz ani nenamahaji je nejak rozsirovat a webovky maji stylem kostka flekata 30 a puntikovana 25.
Autorská citace #94
23.7.2016 09:15 - _ash_
pouzitelne kostky jsem objednaval pres ebay. cena i kvalita jsou docela ok. maji tam spoustu barev...
ebay shop

docela hezke kostky jsem nalezl nize, ale s temi nemam zkusenosti, nemel jsem je v rukou.
fantasyobchod
Autorská citace #95
23.7.2016 09:36 - ShadoWWW
S Chessex kostkami mám jen ty nejlepší zkušenosti. Dřív jsem si je objednával z Amazonu, dnes si občas koupím nějaký set v Německu, když tam jsem (ale na Amazonu mají mnohem větší výběr). Kdysi jsem si koupil jedny suprové, co se nasvítí a pak svítí ve tmě. Mé malé holky si je dodnes občas půjčují na spaní a baví je, jak svítí. :-)
Autorská citace #96
23.7.2016 10:12 - _ash_
tyhle by mely svitit:
kostky
Autorská citace #97
25.7.2016 16:30 - sirien
Ty růžový kostky vypadaj jak nějaká Sethiina sada.

Svítící kostky - potřebují nabíjet, pak skutečně nějakou dobu obvykle svítí (mám doma d10 set). Problém je, že když se de hrát někde v šeru, člověk si je obvykle nabít zapomene popř. se vysvítí dřív, než na ně dojde. Lze řešit tím, že si je člověk nechá v nějakém váčku se zapnutou baterkou, problém je, že tento můj experiment skončil tím, že se nenasvítily všechny stejně.

Tj. je to hezká věcička, ale ne úplně praktická.
Autorská citace #99
22.2.2018 21:13 - Skaven
Mě teď nadchly tyhle patinované kostky...
22.2.2018 23:29 - sirien
Dukolm: škoda že zrovna nemám poruce volnejch 1500 USD...
23.2.2018 09:24 - Merlin
sirien píše:
Dukolm: škoda že zrovna nemám poruce volnejch 1500 USD...

na lidový úrok ti půjčím :)
10.3.2018 13:27 - Alwaern
10.3.2018 22:23 - Demonica
Podpořila jsem Kickstarter na tyhle Ctulhu kostičky, ale pořád na ně čekám. Měli je dodat už loni v srpnu, ale výroba se pořád protahovala. Tak teď už jsou snad na cestě z Británie ke mě.
10.3.2018 23:56 - Lokken
Závist!!!
9.5.2018 10:20 - Skaven
Před časem tady někdo posílal Polyhero kostky, zalíbily se mi a pár jsem jich dovezl... https://www.fantasyobchod.cz/polyhero
9.5.2018 10:58 - Nachtrose
Demonica: co jsem videl, tak dorazily :-)

Skaven: cool, jen teda uz mam precerpanej rozpocet ( castecne i u Tebe :-D )
9.5.2018 14:53 - sirien
ou... to prostě neni fér, já už takhle teďkon na účet Dálavy, RPG & souvisejících rozházel mnohem víc, než sem původně měl :/

Ta orb dvacka je fakt luxusní a ty kouzelnický fireball d6 a magic missile d4 sou taky žůžový...
9.5.2018 14:59 - Naoki
Nedávno doběhlo kickstarter na rogue set https://www.kickstarter.com/projects/polyherodice/polyhero-dice-rogue-set
a za nějakou dobu by se měl rozjet další set (myslím že tentokrát bard)
9.5.2018 16:14 - ShadoWWW
To prostě musím mít!
9.5.2018 17:49 - shari
sirien píše:
Ta orb dvacka je fakt luxusní a ty kouzelnický fireball d6 a magic missile d4 sou taky žůžový...

Plus s tou d4 se hází líp než s tou klasickou - víc se točí. :)

Naoki píše:
Nedávno doběhlo kickstarter na rogue set https://www.kickstarter.com/projects/polyherodice/polyhero-dice-rogue-set
a za nějakou dobu by se měl rozjet další set (myslím že tentokrát bard)

Anketu vyhrál klerik.
Ale hned tak brzo to nebude, ještě prý zbývá 'několik' měsíců, než to začnou posílat. :(
9.5.2018 18:10 - Gurney
Ty d6 firebally vypadají fakt hustě.
9.5.2018 21:21 - Dukolm
Skaven píše:
Před časem tady někdo posílal Polyhero kostky, zalíbily se mi a pár jsem jich dovezl... https://www.fantasyobchod.cz/polyhero


Díky, moje peněženka asi nepoděkuje.
10.5.2018 09:17 - ShadoWWW
Skaven: Všiml jsem si, že výrobce dělá i zlodějskou verzi. Bude je mít Fantasy obchod taky?
10.5.2018 11:20 - York
ShadoWWW: Chudáci strážní démoni peněženek. Zrovna sotva odrazili jeden zuřivý útok (a to ještě kdo ví, jak úspěšně) a ty už plánuješ další? :)
25.4.2022 22:50 - Dukolm
Železné kostky pro fate :-)



https://www.norsefoundry.com/collections/metal-fate-dice

Stejná firma dělá i ksotky pro BitD


https://www.norsefoundry.com/products/blades-in-the-dark-pack-of-4-metal-dice

A to jsme si říkal nedávno že už mám doma kostek dost :-D
26.4.2022 00:53 - sirien
Dodávají k tomu i náhradní skleněné stoly?
26.4.2022 02:27 - LokiB
Jsem si koupil kovové kostky od imaga (standardní sadu kovových + 2 šestistěnky kované), a jako musím říc, že házet s tím má pro středověce laděnou hru styl. Ale bouchá to o stůl strašně :)
26.4.2022 09:55 - Dukolm
Skleněný stoly si musíš do zásoby pořídit sám nebo na stul dát ubrus když hraješ RPG :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17663884162903 secREMOTE_IP: 18.223.32.230