Střípky

Autorská citace #61
11.8.2008 19:11 - Merlin
popravdě...s tou samou kostkou co jako dm metám jednu 20 za druhou..jako hráč zásadně prohrávám
Autorská citace #62
11.8.2008 20:40 - jonka
Mám teorii, která říká, že to není jen v kostce ale je to v hlavě. Házení kostek je podle mě i trochu (hodně) hlavologie, kdy musíš vědět co si myslet aby sis dobře házel. Rozdíl kdy něco funguje když si GM a nefunfuje když si hráč je přesně ono. Stačí si kupříkladu aby sis jako hráč řekl, že je to jen jeden z mnoha hodů, že na něm až tak nezáleží, nebo lépe i "nechceš abys někoho zranil" a už jsou dobré výsledky na světě. Synergie s hmotnou kostkou je samozřejmě k nezaplacení ,-)
Autorská citace #63
11.8.2008 20:42 - pipux
Oj, každý máme tu svoji štastnou kostku, že?
Matematická pravděpodobnost je jedna věc .... ale kdo říká, že ta konkrétní kostka je identická s ideálním mat. modelem? :)
(komu nedochází, pak se trochu zapiluje ...)
Jo a pak ještě ... kdo viděl Kráčející skálu jedničku? :) "Seš dobrej, ale viděl jsem to. Ty kostky jsou cinknutý" :))
Autorská citace #64
11.8.2008 20:49 - pipux
jonka píše:
Mám teorii, která říká, že to není jen v kostce ale je to v hlavě. Házení kostek je podle mě i trochu (hodně) hlavologie, kdy musíš vědět co si myslet aby sis dobře házel. Rozdíl kdy něco funguje když si GM a nefunfuje když si hráč je přesně ono. Stačí si kupříkladu aby sis jako hráč řekl, že je to jen jeden z mnoha hodů, že na něm až tak nezáleží, nebo lépe i "nechceš abys někoho zranil" a už jsou dobré výsledky na světě. Synergie s hmotnou kostkou je samozřejmě k nezaplacení ,-)
Prosímtě, čím nás to krmíš? Tvrdý pragmatik ti odvětí, že výrobní anomálií nemusí mít ta D20 kostečka na tvém oblíbeném čísle pravděpodobnost 1/20, ale třebas 1/18.375, ale to je asi tak vše.
Samozřejmě se počítá plnohodnotný hod, kdy ti nespadne z ruky, ale skutečně jí hodíš, protočí se ...
Teorie vůle? Ehhh ... ono se to nedá dokázat, víš? Spíš bych tě vybídnul, aby sis se svou kostkou hodila řekněme milionkrát, zapsala procentuální šance jednotlivých stran ... a máš teprv hezký model :)
Jo a že má něco nízkou pravděpodobnost neznamená že se to nestane ... nahodilost máš sanci odstranit opětovným házením, ale kdo říká, že by jsi nemohla hodit miliokrát kritickej :P
Autorská citace #65
11.8.2008 20:50 - jonka
pipux: v tomhle to není, důkazem budiž spousta kostek, které v rukou jednoho jedince házejí božsky a v rukou jiného jedince házejí zase průměr. Vyzkoušeno dokázáno. V geometrii to není :)
Autorská citace #66
11.8.2008 20:51 - Malfin
Já mám takové dvě "osobní" kostky. Identické, ale menší než všechny ostatní....kdysi jsem s nimi hrál ještě gamebooky. Teď si je nechávám jen pro zvláštní příležitosti :)
Autorská citace #67
11.8.2008 20:53 - Quentin
pipe, myslim, ze jonka je chlap
Autorská citace #68
11.8.2008 20:59 - jonka
Víš pipuxi. (hlavologická) Teorie házení kostek je trochu opdlišná od té statistické. Třeba:
1, nikdy si v praxi nehodím milionkrát kostkou, proč bych si tedy měl ověřovat jak je na tom moje kostka při miliontém hodu, krom toho se tlumí onen myšlenkový potenciál.
2, matematická kostka háže (z dlouhodobého hlediska) 10,5. Takovou kostku nechcu protože bych s ní nepřehodil cílové číslo.
3, matematický model předpokládá, že všechny hody jsou stejně (ne)důležité. Praxe však říká, že je rozdíl podhodit důležitý save a minout se v boji proti skřetovi. Každý hod je jinak důležitý, proto je kupříkladu dobré naučit se házet tak, abys házel nízké čísla kdy je nepotřebuješ a házet v důležitých okamžicích čísla které chceš.
Statistika je u tohodle naprd. To jsou jenom základy z čeho vycházíš. Pokročilé techniky házení musí vycházet z jiných věcí aneb je dobré nechat se unést a být trochu pověrčivý :D
Autorská citace #69
11.8.2008 21:00 - pipux
QuentinW píše:
pipe, myslim, ze jonka je chlap
jonka, jako Johanka? Neee? :)
jonko, nezlob se ... přeci jenom, i Milan Knížák se někdá utne :)
Autorská citace #70
11.8.2008 21:02 - pipux
jonka píše:
Statistika je u tohodle naprd. To jsou jenom základy z čeho vycházíš. Pokročilé techniky házení musí vycházet z jiných věcí aneb je dobré nechat se unést a být trochu pověrčivý :D
Jeden pokročilý hod taky znám. Probíhá formou "joooooooo! dvacet!!!!" s rychlou/ zakrytou rukou; přičemž je plně jedno, co vlastně padlo :)
Autorská citace #71
11.8.2008 21:06 - jonka
pipux ad ženský rod: to je v poho ,-)
Autorská citace #72
13.8.2008 17:49 - Jerson
Jen pro pobavení - tento člověk má kostky fakt v ruce
Autorská citace #73
13.8.2008 22:47 - Max
jonka: "Teorie házení kostek je trochu odlišná od té statistické."
V čem přesně? Ono je "Teorií o házení kostek" více? Pokud tedy není myšleno že je "Teorie pana X o házení kostek", "Teorie pana Y o házení kostek" ... pak je to jen konstatování že každý má svůj názor, ale nevidím v tom něco objevného a něco co by mohlo nějak výrazně popírat to, čeho dosáhl obor statistiky.
"Nikdy si v praxi nehodím milionkrát kostkou."
To "nikdy" se mi zdá příliš silné. Pokud budu chtít, tak si klidně milionkrát hodím ... milion není zas tak velké číslo.
"Matematická kostka"
Ještě jsem matematickou kostku, která by vždy házela 10.5, neviděl. To by pak totiž nebyla kostka ale konstanta. Modely bývají poněkud složitější (rozptyl, směrodatná odchylka,...)
"Praxe však říká, že je rozdíl podhodit důležitý save a minout se v boji proti skřetovi."
Ta věta vlastně nic nevyvrací. Pouze si pozorování rozdělíš na X kategorií, kdy je efekt na výsledek stejný a ty potom vyhodnotíš zvlášť.
Vyhodnocení toho, co na kostku má nebo nemá vliv - a jak je ten vliv pravděpodobný, pak je otázkou zápisu hodnot a vyhodnocení ukazatelů, které na určité úrovni pravděpodobnosti (a dle typu testu) mohou potvrdit/nepotrvdit zamítnout/nezamítnout nějakou hypotézu.
Nutné pravidlo je, že si nejprve určíš počet hodů, které budeš házet a až pak je skutečně nahážeš. Výběr z nějakého počtu předchozích hodů, kde počet můžeš vzít "dle svých představ", povětšinou nemá valnou váhu.
A pokud jde o praxi a selský rozum. Když kouknu na kostku a vím že má šest hran, tak lze předpokládat, že každá hrana má pravděpodobnost 1/6.
Aneb není dobré se příliš nechávat unést a být příliš pověrčivý.
Autorská citace #74
14.8.2008 08:16 - Merlin
Merlin nemluvit řečí vašeho kmene
Autorská citace #75
14.8.2008 09:22 - Rytíř
Taky sem měl kostku, co házela nadprůměrně často 6. Hrávali sme Drd, měl sem je fakt v ruce. Když říkám nadprůměrně, tak při dlouhodobém počítání spoluhráčů to vycházelo na šestku každé tři hody... (proč to sledovali jistě chápete - v rukou DM je něco takového na odstřel)
Protože i já víc věřím na statistiku než na magii, :) myslím, že to je prostě a jednoduše schopností vnímat detaily na podvědomé úrovni. Měl jsem styl házení, kostkou jsem mnohokrát kroužil v dlani a pak jí poslal přes malíček na stůl. Když jsme jí poslal určitým způsobem, cítil jsem, že je to dobře a že 6 padne. Nevím jestli to bylo nějakým nepatrně jiným vyvážením kostky nebo tím, že ruka dokázala vnímat počet ťuflíků.. každopádně stejný styl házení na jiné kostky (byť stejné designově) nezabíral.
Jsem přesvědčený, že se dá naučit například to, aby se kostka převalila o určitý počet hran. Takže když někdo staví kostku vždy na jedno číslo, pak jí uchopí naučeným způsobem a vrhne naučeným stylem, je mnohem větší šance, že se zastaví na požadovaném čísle, než na jiném.
Ale to není magie ani hlavologie, to je normální fixling :))
Taky si všimněte, že nejčastěji bývají "ochočené" 6ti stěnné kostky, dvacítky málokdy (i když tomu leckdo věří, ale v praxi sem to neviděl).
Viděl jsem tu pravda chlubení, že někdo umí statistiku popřít i kostkami míchanými v kelímku. Hmm, mno nevím. Jakkoli nechci vůbec shazovat věrohodnost těchto zpráv, to bych prostě musel vidět na vlastní oko. ;)
Autorská citace #76
14.8.2008 10:29 - Lotrando
Já jsem se setkal s různými přístupy hráčů, GM nevyjímaje. Určitě platí, že když má někdo fígl na házení, provádí hod pořád stejným, naučeným způsobem, ovlivňuje zpravidla výsledek vědomě. Tohle osobně nemám rád a jako GM tomu zabraňuji požadavkem na "dlouhý hod" (kdy kostka jde přes celý stůl) apod.
Další fintou jsou malé kostky, nečitelné kostky.
Moji hráči měli pochybnost o mojí červené d20, tak házím dvěma na střídačku. U GM hrozí však riziko subjektivního vnímání výsledků ze strany hráčů. Jednak nejsou rádi když padne 20 a podruhé, při počtu hodů, které GM provádí prostě sem tam padnou vysoká čísla a ta se vryjí do paměti.
Nejlepším řešením, ze strany GM, jsou otevřené hody. Hráči mohou jen těžko něco namítat, pokud při veřejném házení padne vysoké číslo, nemají žádné pochybnosti a výsledek přijmou zpravidla lépe. Riziko je pak v okamžiku, kdy GM neodhadne sílu protivníků a provádí úpravy za chodu. Všímaví hráči poznají, zda se kostlivcovi znenadání snížil útok nebo ne. Velkým rizikem jsou i crity, ale ty jsem se naučil prostě ignorovat, když vídím jak má družina na mále. Stalo se mi to naposled v boji s Kalarelem, kdy hlavní padouch critnul asi 3x krátce po sobě. Smáznout družinu ale není můj cíl, takže jsem to bral jako prostý zásah.
Autorská citace #77
14.8.2008 12:10 - pipux
Lotrando píše:
Nejlepším řešením, ze strany GM, jsou otevřené hody.
Jistěže ... přece nechceš proti hráčům příliš tajemničit, je to přeci jenom podvádění. Ale zase, když chceš zpupného hráče patřičně vytrestat (protože se nebezpečně vytahoval, dal jsem mu protivníka, který ho měl zmlátit, ale ukázal se příliš slabým), je to tu trošku problém.
Jedno luxusní řešení: zajdu do lesa, s pilkou na dřevo (u nás byly polomy, takže zlo lesu nehrozí), čapnu hezký kus dřeva, uříznu a odnesu na řemeslnický stoleček. A do svěráku, s pilníkem ... a máš kostku, jakou si přeješ (větší plochy hran = lepší pravděpodobnost hodu ;) )
Autorská citace #78
14.8.2008 14:02 - Jerson
Jako Vypravěč už nehážu vůbec. Hráči používají k6 s tím, že i "špatný" hod je pro hru vlastně dobrý. POměr úspěchů a neúspěchů je matematicky nastavený 2:1 - jednička a dvojka neúspěch, všechno ostatní úspěch, bez ohledu na výši schopností. Pokud by nějaký hráč příliš často uspíval, tak dané dobrodružstrví vyřeší rychleji, na menší počet hodů - ale jeho postava nezažije tolik zajímavých věcí, jako když se jí tu a tam něco nepovede. Tedy není záměrem hráčů házet dobrá čísla, a doufám, že díky tomu otázka v nadpisu u našich her ztratí smysl. (Protože kdybych chtěl, aby hráči uspívali častěji, tak můžou házet k20 a jen hod 1 bude neúspěch).
Stejně mi to přijde jako paradox hráče RPG - chci ve hře náhodu, musí být výhodná pro mě.
Autorská citace #79
14.8.2008 14:37 - Gabik
Vysoký hody jsou pro hru sakra důležitý z jednoho hlavního důvodu - zábavnost. Zažil jsem dny, kdy jsem měl úspěšnost tak cca 10% a zbytek byly mizerný. Nic tak neotráví hru, jako tohle. A nejsem to jen já. Skuste pozorovat spoluhráče, když mají smolnej den a taky to na nich poznáte. Člověk se baví, když se ve hře něco děje a to že tam jen tak sedíte házíte koskou a zjišťujete že jste spálili všechny dayli a encountery a nedali ste ani jeden bod dmg vás otráví. Jak říkali tenkrát spoluhráči a GM aspoň že na heali se nehází jinak si tu ani nemusel bejt. :o))
Jinak gratuluju Alnagovy k článku - sám používám aspoň polovinu těch rytuálů nevědomky už dobrejch pár let. :o))
Autorská citace #80
17.4.2009 08:00 - Magus
Jednou jsem mêl v Mage knightech kostku ktera mela 2 6ky a 2 5ky...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088155031204224 secREMOTE_IP: 44.222.212.138