Střípky

Autorská citace #1
29.6.2006 06:40 - Rytíř
Chybí mi tu jedna zásadní rada - jak si ochránit vycvičenou kostku..? Když jsem si kdysi jednu ze svých prvních ochočil natolik, že už pro ní přestaly platit zákony pravděpodobnosti, hráči mi jí po jedné obzvlášť povedené sérii prostě vyhodili z okna řkouc, že se na to můžou v**t, aby je kvůli ní zmlátil každej skřet! Už jsem jí nenašel. Parchanti.
Autorská citace #2
12.1.2007 12:13 - Jerson
Nejlepší rada jak ochránit kostku je zamknout jí na bezpečné místo a vůbec s ní nehrát, neboť při hře s dobře vycvičenou kostkou hrozí dotyčné od ostatních velké nebezpečí (jak ukázal Rytíř), a pokud jí uživatel bude bránit, hrozí nebezpečí i jemu.
Například já buď požaduju výměnu kostky, nebo si hráč napřed naháže několik výsledků dopředu a já je beru buď pro jeho postavu nebo pro své postavy. A pokud by se bránil, mám pod postelí brokovnici :-)
Autorská citace #3
12.1.2007 13:10 - LZJ
Rytíř: cvičit jednu kostku není optimální. Jeden náš GM (když je v roli GMa) prakticky neumí hodit na d20 pod 15. A je jedno jaké má kostky. U nás tomu efektu říkáme "Jacekovy kostky" a v DnD to poněkud omezuje taktiku, třeba nemá cenu plýtvat kouzly se save na NPC a taky nefungují CR podle monster manuálu. ;-)
Autorská citace #4
12.1.2007 13:17 - Rytíř
No, to musí poněkud dost omezovat taktiku, takové Jackeovy kostky!! :))) Je pravda, že ten DM-kostkový efekt až nepochopitelně funguje, prakticky kdokoliv, kdo házel v roli nebo za DMa, tak házel buďto nadprůměrně nebo přesně tak, jak bylo třeba... Patrně je to kompenzace mnohovesmíru za všechny ty zabité CP, s nimiž se chudák DM tak piplal. Nebo nevim :)
Ale ta moje kostka byla výjimečná, neb házela šestky i když jsem hrál za postavu.. :)) (tehdy jsme ještě hráli Drd, tam je takováto vlastnost vážně k nezaplacení)
Autorská citace #5
12.1.2007 14:59 - Alnag
Když jsem DM, tak mi padají vysoká čísla... a ani nemusím házet. Jejda, teď jsem asi něco prozradil :-))
Autorská citace #6
12.1.2007 20:29 - wraiths
keckove..:-)) je to uplen jedno kdo cim hazi...se to musi umet,jak hrac,tak DM musi si myslit cislo a soustredit se an to cislo a ono pak padne. alespon u me to vetsinou funguje.
Autorská citace #7
22.1.2007 19:09 - commoner
V podstatě je opravdu jedno čím házíte. Ve skutečnosti jde jenom o správné použití řízené představivosti. Ovšem jen tím, že si myslíte něco ve smyslu: moje šťastná kostka...teď mi to určitě padne... - používáte řízenou představivost a padají vám lepší čísla. Naopak když si budete říkat: sakra...to je ta smolná kostka...určitě mi to zase skazí... - pravděpodobně vám budou padat čísla, které nejméně potřebujete.
Autorská citace #8
23.1.2007 07:58 - wraiths
no a nebo ja jsem zazil taky kamose co hazel kostkou a na ni mel 3x 6ku :-)) a vubec nikdo nepoznal co ma za svindl kostku(to ji u pujcoval jinym) do ty doby nez nam to pak sam rekl.
Autorská citace #9
23.1.2007 08:01 - Rytíř
No neke, fakt to takle nafixloval a nikdo si toho nevšim? Tak tomu říkám ověřovat dobře Hraní! :)))
Autorská citace #10
23.1.2007 08:21 - wraiths
Rytiř: no fakticky,ja na to sam koukal jak blazen a to sjem ji mel predtim nekolkrav ruce. to vis zapal pro hru,to si neprohlizis poradne kostky :-)).
Autorská citace #11
23.1.2007 16:02 - Xeth
Znám DMa, který tajemně hodí a pak, když nějaké číslo už padne, se rozhodne co za číslo vlastně potřebuje. Co ho znám, vycházelo mu většinou co měl v plánu.... ;D
Autorská citace #12
25.1.2007 12:53 - McCross
No někdy jsem DM, a někdy hráč, ale ještě se mi nestalo že bych si hodil dobře, jsem kněz a moje ůtoky šly po většinou vedle...
Sám jsem málem začal na dvacetistěnce počítat pouze s čísly 1-8 ( většinou 5 ),ale pokud šlo o hody na přežití z mojeho gnóma byla mrcha odolná....
To samé se stává postavám ve chvíli, kdy jde o život začnou kostky pracovat v jejich prospěch, taky myslím že to nemá daleko k magii...
Autorská citace #13
25.1.2007 13:17 - Bajo
Já měl zase sadu kostek jen na DMování a padaly na ni nejčastěji 16+ (d20). Kdykoliv jsem je použil jako hráč, tak to byla bída. :)
Nakonec jsem je ale raději přestal používat, radši.
Autorská citace #14
25.1.2007 14:34 - JackPhoenix
Jeden hráč se kterým hraji musí nějak ovlivňovat kostky nebo co, hraje za hraničáře a boj v podstatě bez vyjímky probíhá stylem- na útok max 5, ani zásah- nepřítel dá pár dobrých ran, dostane ho tak na 10 žt- najednou začnou hraničářovi padat čísla 15+, nepřítel se nemůže trefit a když jo, stejně náš milej hrdina skončí na 1 žt a všechno okolo pobije. A to si jako DM ani neupravuju statistiky nepřátel a hody házím všem na očích.
Autorská citace #15
25.1.2007 14:43 - Alnag
JackPhoenix: A hází pořád tou samou kostkou?
K této problematice doporučuji nastudovat Munchkin's guide to power gaming. Kapitolu o házení kostek. ;-)
Autorská citace #16
25.1.2007 14:47 - JackPhoenix
Ta kostka je moje :-). A vysoký čísla na ní padají jen někomu a když má sama náladu.
Autorská citace #17
25.1.2007 14:54 - Rytíř
No, beze srandy, jakože na magii a tak podobně v podstatě nevěřim, tak na schopnost lidí ve vypjatých situacích ovlivňovat věci, který by podle ofiko náhledu neměly být ovlivnitelné, tak na to věřim.
Z vlastní zkušenosti vim, že když se opravdu dostane hráč do situace, která ho pohltí a on se začne za svou postavu potit, vycházejí mu takové hody, že podle statistik by se to mělo stát 1 za 50 případů a ne 3x ze 4.. :)))
Např. jsem zažil několikrát situaci, kdy osud celé družiny (doslova a do písmene) závisel na hodu jedné postavy. Vždycky, vždycky to ten hráč hodil! A přitom bylo předem dáno, co musí padnout, aby to klaplo a šance byla teoreticky 50 na 50 nebo i horší.. Jenže když prostě kolem napjatě stojí 5 lidí a s vytřeštěnýma očima tu kostku sledují, na jakém čísle se zastaví - tak si ta chytrá holka nedovolí riskovat další existenci a ukázat špatný číslo :)
Autorská citace #18
25.1.2007 15:12 - JackPhoenix
Ta kostka je už vyučená, když se zezačátku nevzchopila tak dost často zažila poměrně dlouhý letecký den- teď už si nic nedovolí, když o něco jde, ale že by byly naučené i moje DMovské kostky, to se mi nezdá- chovám se k nim slušně, ale hráčské postavy prostě odmítají zabít.
Autorská citace #19
25.1.2007 15:13 - Alnag
Bacha na slovo statisticky. Statisticky je naprosto shodná pravděpodobnost pro plejádu hodů na d20: 20, 20, 20, 20, 20; 1, 2, 3, 4, 5 nebo 7, 4, 9, 3, 19. Na vyvážené kostce má každá ploška stejnou pravděpodobnost a jednotlivé hody jsou na sobě nezávislé. To, že lidské vnímání v tom vidí nějaký úmysl, nějakou číselnou řadu, to je jen příliš bujná lidská fantazie. :-)
Autorská citace #20
25.1.2007 15:18 - JackPhoenix
Alnag: Na to, co ty kostky dělají, jsou všechny statistiky krátké. TO uz by byla moc velká náhoda.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074904918670654 secREMOTE_IP: 34.204.196.206