Prostředí

Malfin
28.3.2012 09:07
Tilesy a mapy
Zjistil jsem, že mám tilesech hrozný nepořádek a tak přemýšlím, jak je uložit. Viděl jsem na netu různé pořádače, organizéry. Jak je skladujete? Tak aby byly přehledné, k dispozici? Připravujete si tilesy předem, než se hráči sejdnou nebo improvizujete během sezení (a tudíž skvělé znáte všechny tilesy, které máte). Jasně, když se naskytne nějaká nenadálá situace, tak je třeba improvizovat, ale máte jinak bitevní pole již předem seskládané?
A co mapy? Malujete? Tisknete? Využíváte skleněnou podložku a píšete fixem? Vzpomínám si, že kdysi dávno jsme využili na grid cokoli (počínaje tužek, pouzder, krabiček,...), aby znázorňovaly všechno možné.
A co používáte jako znázornění nepřátel? Používám miniatures, ale nemám jich zase tolik. Proto využívám takové ty skleněné dekorativní pecky. Jak jste na tom vy ostatní?
Autorská citace #21
2.4.2012 10:48 - Malfin
Merlin: Mám podobný problém...pořád kupuji větší a větší krabici :)
Autorská citace #22
2.4.2012 13:31 - Merlin
musím to zase přeskládat..mám v tom děsnej bordel...
Autorská citace #23
30.10.2014 16:23 - ShadoWWW
(obrázek se dá rozkliknout do plného rozlišení
Autorská citace #24
31.8.2017 12:04 - ShadoWWW
Izometrická mapa doupěte zřícího.

Autorská citace #25
31.8.2017 12:13 - York
Hezké, ale je to tak trochu Möbiova páska ;-)
Autorská citace #26
31.8.2017 12:32 - LokiB
čekal jsem, že to bude Esherovský vtip :)

jaký je vlastně smysl takové struktury doupěte Beholdera? aby tam všude mohli otroci dojít a dělat ... co?
Autorská citace #27
31.8.2017 15:21 - sirien
Loki: well... máš namysli obecně (jako "proč Zřící tvoří svá doupata takto?") nebo konkrétně ("proč je tohle konkrétní doupě stavěné takto?"

Obecně: jsou to super inteligentní paranoici kteří budují svá doupata tak, aby v nich mohli defenzivně těžit z každé jedné své výhody (levitační létání, magické paprsky atd.) a naopak naházeli klacky pod nohy všem ostatním. Logicky tak mají v oblibě vertikální šachty, horizontální segmentaci, spletitost atd.

Konkrétně: nemám moc tušení, neznám backstory tohodle dungeonu. Ale osobně tam vidím dost chyb - popravdě chyb docela typických pro náčrtky doupat zřících která sem viděl. Je to na jedno téma: od inteligence zřících odvodíš obecný layout (šachty, segmentace...) a následně ho implementuješ jak blbec způsobem, který vůbec neodpovídá původnímu záměru, popř. ho uděláš "softově" aby měly postavy nějakou šanci.

Jak sem nedávno prohlásil: challenge rating beholdera v doupěti je nějakejch X, nicméně kdybych já byl DM, tak pokud by hráči nenahromadily nějaké zupa výhody na svou stranu, tak beholderem v jeho doupěti udělám vcelku najisto TPKčko 20lvl postav (musel bych teda domyslet pár detailů typu co bych udělal s odpornostma typu Earthquake a Wish, aby okolo neprošel nějakej nejmenovanej arogantní 16th level dragon sorcerer a neprohlásil "fuck it, Earthquake, see ya tomorrow... Earthquake, see ya... Earthquake...")

Co mi tu specificky vadí:
- centrální šachta. WTF? slabina jak svině.
- přístup k ní stranou prvního defense checkpointu? Blbej vtip.
- průchodnost celého doupěte v horizontálách a žebřících... well, ty žebříky jako teoreticky jde srážet atp., ale i tak to je bad design, prozačátek umožňuje schopné skupině provést stealth infiltraci - to by si žádnej solidní zřící nelajs
- teleportation circle? V taktickém srdci struktury? WHAT THE FUCK!? Jedinej náčrtek tohodle (vytaženej z hlavy zajatého / uprchlého miniona, získanej vyvěštěnim nebo magickym nahlíženim nebo cokoliv) a celá obrana je v píči, mít NSA takovýhle zadní vrátka v iPhonech, tak je vlhká blahem z překonání svých snů.
- jádro je (vyjma treasure room) dostupné pro miniony přes schodiště. Do daného segmentu se dá dostat jedinou šachtou o výšce... při dobré vůli 50 sáhů. Tzn. celé to je přístupné přes jeden nějakej blink nebo fly ihned po proplížení přes první defense checkpoint. Další obraná demence.
...chybí sanctum.


Celkově mi tohle víc než jako doupě Beholdera přijde jako pokus nějakýho niemandskýho wanna-be záporáka postavit svoje doupě podle vzoru o kterém někde čet - a to ještě v nějaké dost krátké poznámce pod čarou - že ho Beholdeři používaj.
Autorská citace #28
31.8.2017 15:42 - LokiB
sirien: obecnou charakteristiku a využití Beholderů znám, jejich taktiky, stavbu doupat a tak.
jen mi pak konkrétní doupata, která jsem viděl nakreslená, nepřišla moc logická. a tenhle konkrétní je toho příkladem. byla to "podzemí, jejichž účelem je být objevováno a dobýváno" ... rozdělení na úseky, místnosti a propojení.

právěže mi Beholder přijde jako ultimátní soupeř (pro mě na úrovni draků) ... a uznávám, že pro něj vymyslet doupě, které je "výhodné pro něj" a ne "zdánlivě výhodné pro něj, ale ve skutečnosti přizpůsobené pro dobývání bandou dobrodruhů", není sranda

takže ano, myslel jsem tohle konrkrétní, resp. je podobné dalším, co jsem viděl dříve.

ty žebříky všude ... proč?? přece otroci všude lézt nepotřebujou, ne? mít sekce, které jsou "skutečně vlemi obtížně přístupné", je naprosto logické ... jenže pro hru by to vyžadovalo, hmm ... létání? což se autorům asi nechce
Autorská citace #29
31.8.2017 16:03 - sirien
Draci sou vyšší level než Beholdeři. Beholdeři sou lokalizovaní - v tom doupěti sou totálně monstrózně brutální, ale když je dokážeš dostat ven nebo je venku nachytat, tak sou "jen" hrozně silní, ale jejich děsivost a brutalita doslova řádově klesne.

Drakům je na druhou stranu vcelku jedno, kde sou. Technicky díky lítání je pro ně skoro i výhodnější nebýt při střetu s mocnými dobrodruhy v doupěti, ale spíš někde v otevřenějším terénu.

Jinak s Tebou vcelku souhlasim, ten dojem z těch doupat co sem viděl mám stejnej. Nedostatek čtení Vola, lidi se pak do Beholdera neuměj pořádně vcítit a udělat to doupě tak, jak by ho chtěl on :)


Jako já dávat do hry Beholdera, tak:
- buď hráčům taktně naznačím, že pointou věci je střetnout ho venku, ať už protože má nějaký svůj důvod být venku a hráči ho musí pořešit dřív, než ten důvod naplní, nebo protože musí přijít na něco, co ho vyláká (a ať je ani nenapadne lézt k němu do doupěte, protože v momentě kdy ho překročej to ani nebudeme hrát a pudou si udělat nový postavy)
- nebo bych si udělal nějakej "preparedness budget" v podobě "bodů smrtelnosti" a pak bych z tohoto budgetu udělal nějaký fakt krutě bráněný a na obranu designovaný prostor a ty body bych tam utratil tak efektivně, jak jen bych zvládnul a hráčům bych předem oznámil, že jdou na hustou nestvůru která je mistr v tvorbě obran a ať se na to koukaj připravit.
Autorská citace #30
18.12.2018 16:30 - Pastýř
Ahoj, prosim poradte mi.
Kde se daji najit, nejake pekne mapy pro DnD. Typ nasich her je prevazne Sandbox, ale potreboval bych mit v zaloze par map podzemi, budov, hradu, klasteru, lodi, vesnic, budov atd.
A tyhle veci je lepsi mit predpripravene, nez je vymyslet pri hre, jen tak z patra.
Autorská citace #31
18.12.2018 19:05 - efram
pinterest ?
Autorská citace #32
18.12.2018 19:15 - pilchowski
Pastýř píše:


Třeba tady
Autorská citace #33
20.12.2018 09:23 - Jarik
Když jsem viděl, jaká "debata" se rozjela v diskusi PJ craft. Tak jsem si řekl, že by možná nebylo od věci třeba 1/týden sem na web umístit nějakou "mapku", která by mohla někoho inspirovat k využití.
Přijde mi zbytečné dělat nové téma, když tohle je "6 let mrtvé", ale k věci.
Nedržel bych se ani žánru, ani prostředí. Prostě náhodně, co mne zaujme někde na netu. Vlastně by to byla variace na tu audiu/video/obrázkovou inspiraci - co tu také někde je.
Kdo je pro?
Autorská citace #34
20.12.2018 10:15 - Boldrick
Já jsem pro
Autorská citace #35
20.12.2018 18:58 - Jarik
Začneme něčím lehkým. Všude je přece zima a mráz. :)

Vaše nápady sdílejte do 30.12.
A buďte od té lásky, a nemluvte do nápadů druhým.
Autorská citace #36
21.12.2018 07:24 - Jerson
Motokrosová závodní trať během zimy? Ten kruh s šipkou ukazující na klády je součástí originálu, nebo jsi ho dodal ty?
Autorská citace #37
21.12.2018 07:41 - Jarik
Já jsme línej. Neupravil jsem ani pixel.
Myslím, že to je z nějakého DnD dobrodružství.
Autorská citace #38
21.12.2018 08:21 - Jerson
Nevím zda sem napíše někdo jiný. Já bych třeba mohl napsat, že je to velmi logická mapa ukazující horskou cestu s místem, kde někdo plánoval přepad, což žádnou debatu nespustí. A vyjadřování k nápadům ostatních tu nechceš, takže kritické vyjádření by asi nebylo dobré. Škoda, že je v tak malém rozlišení, nedokážu poznat, zda v pravém spodním rohu je řeka nebo strmý sráz. A také zda ty naznačené linie ve sněhu jsou stopy kol nebo jen vlčí mlha.
Autorská citace #39
21.12.2018 08:42 - Jarik
Jerson: To, zda jde o sráz nebo o řeku, záleží na vkusu každého soudruha.
Detailnější obrázek, ale s vodotiskem. Proto jsem zvolil ten "náhled".
Komentovat tvůj post nebudu, abych neovlivnil tebe ani nikoho dalšího :D
OT: já si té šipky u kroužku původně ani nevšiml :D

EDIT: trochu se mi nezdá to měřítko - 1čtverec=5stop. To by moc velké překážka nebyla. Já bych to měřítko zvětšil.
Autorská citace #40
21.12.2018 09:57 - LokiB
Velmi to strukturou připomíná vytěžený kamenolom bez rekultivace.

Pochopitelně, kdo bude chtít, použijete jako obdobu stezky v horách, směřující k sedlu, kterým se překonává hřebem a za níž sídlí trojhlavý drak.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089576005935669 secREMOTE_IP: 3.230.162.238