Prostředí

Prcek
26.3.2012 15:06
Pravidla na d20 low magic campaing
Zdravím, mám dotaz na Vás, sečtělejší hráče.
Chystáme se hrát low magic campaign, renesance, piráti a taková podobná verbež. Rád bych jí vedl s menším významem magie. Jsou někde oficiální pravidla pro low magic campaigne?
Máme hráče šťourali, tak bych si nerad vymyslel něco příliš proti pravidlům. Díky za tipy.
Autorská citace #1
26.3.2012 15:46 - crowen
skus napriklad Warheart d20, stare, neupdatovane, ma to na svedomi Corvus, a tu je k tomu diskusia.
Autorská citace #2
26.3.2012 15:49 - Vojtěch
No - pro 4E povol jen Martial classy a máš to :)

Další celkem nízkomagičtí jsou Iron Heroes (předělávka 3E).
Autorská citace #3
26.3.2012 17:29 - Quentin
conan d20, ale není to moc na renesanci.
Autorská citace #4
26.3.2012 20:23 - LZJ
Pro 3.5e styl taky vyšla Maska rudé smrti. Je to jakoby variace na 3e/3.5e Ravenloft ale pro svět bližší realitě a blíž k naší době. Magie je tam poněkud zkrouhnutá, hlavně se používají jen jednodušší kouzla.
Na druhou stranu je to pořád blízké DnD.

Officiální stránka http://www.sword-sorcery.com/ mi nějak nejede. A určitě se dá najít i nějaká pirátská verze.
Autorská citace #5
31.3.2012 13:42 - Gurney
Oficiální nevím, ale výše zmíněný Warheart je dost dobrý. S tou 4e je to taky dobrý nápad ( má to výhodu že s handbooky jako Martial powers 1 a 2 to pořád nabízí obrovský množství možností), jen bych se asi omezil na heroic tier (1-10 lvl). Podobným řešením pro 3e, je "6e" varianta, což je v podstatě DnD 3e, ale postupuje se jen do šesté úrovně (někde je tu o tom článek). A nebo prostě vzít 3e a použít magii z Call of Ctulhu d20, kde je sice mocná, ale drainuje ability a způsobuje šílenství, takže se používá jen velmi zřídka.
Autorská citace #6
1.4.2012 09:47 - Prcek
Díky za tipy, mrknu na to. 4e pro naší partu nepřipadá v úvahu, hráči se odmítají učit cokoliv nového. :(
Kdyžtak si udělám nějaký mix ze zdrojů, co jste radili.
Autorská citace #7
9.2.2015 16:28 - ShadoWWW
Modiphius pracuje na nové verzi Conan RPG! Půjde o 2d20 systém odvozený od pravidel autora Jay Little (Star Wars: Edge of the Empire) vymyšlených pro Mutant Chronicles.
Autorská citace #8
17.2.2015 01:58 - Gurney
ShadoWWW píše:
Modiphius pracuje na nové verzi Conan RPG! Půjde o 2d20 systém odvozený od pravidel autora Jay Little (Star Wars: Edge of the Empire) vymyšlených pro Mutant Chronicles.


Přiznám se že jeden diskutující docela hezky shrnul můj první dojem
Larsdangly na theRPGSite píše:
...another small press with its own house system I'm supposed to learn. Why can't someone figure out how to do what everyone obviously wants: a Conan game for Runequest or some other major, well supported system that is well suited to the genre.

odsud
Autorská citace #9
1.8.2016 21:57 - MartinCZ
Má někdo z přítomných zkušenost s úpravou DnD 5e na low-magic? Jak je snadno upravit(osekat)? Či nějaké doporučení pro herní systém s low-magic? Chtěl bych odehrát hru ve fantasy světě, kde postavy jsou v sesílání kouzel skrze pozice(magy) silně omezeny, naopak chci zachovat kouzelné předměty, sesílání kouzel skrze jednorázové pergameny, atd. Děkuji.
Autorská citace #10
1.8.2016 22:27 - Aegnor
MartinCZ píše:
Jak je snadno upravit(osekat)?

Co mě teď napadlo... zrušit brašničku na suroviny + ohniskové předměty. Kouzelníci budou muset shánět konkrétní suroviny, aby mohli sesílat kouzla.

Další variantou (která ale silně oslabuje kouzlící povolání minimálně na nízkých úrovních) je zrušení triků. Kouzlící povolání budou většinou útočit nějakou "běžnou" zbraní a ke kouzlům budou sahat výjimečně. Ovšem nevím co to udělá s vyvážením systému a jestli nebude třeba ještě upravit třeba sílu protivníků.
Autorská citace #11
1.8.2016 22:52 - ShadoWWW
První větší pokus o low magic svět je až Středozem 5e (viz dané vlákno). Jinak bych asi taky zrušil ohniskové předměty, ale bál bych se, co to udělá s vyvážeností postav. Ale ona už je 5e o dost víc low magic než třeba 3e nebo 2e.
Autorská citace #12
1.8.2016 23:01 - Element_Lead
low magic se dela dobre, kdyz se magie rezervuje pro par npc a zaporaky.

vsechny kouzlici povolani vcetne napriklad hranicare se bud nehraji nebo se co nejvic vyhybaji kouzlum

magickych veci je malo a jsou vzacne, bonusy pokud jsou potreba nahradi vyjimecne ale nekouzelne zbrane luk z vagrijske rohoviny, valyrijska ocel, mec z hvezdneho kovu atd.

vsechno se preskinuje, healing potion je odvar z bylinek apod.
Autorská citace #13
1.8.2016 23:17 - Aegnor
Element_Lead píše:
vsechny kouzlici povolani vcetne napriklad hranicare se bud nehraji nebo se co nejvic vyhybaji kouzlum

Jeee, takže z 12 povolání povolíš Barbara, Bojovníka (bez jednoho archetypu), Tuláka (také bez jednoho archetypu) a s hodně hodně přimhouřenýma očima Mnicha (také bez minimálně jedné klášterní cesty).

To ale máme hezkou variabilitu.
Autorská citace #14
1.8.2016 23:26 - Element_Lead
Tak jsem to nemyslel. Muzes hrat hranicare, ale neberes si kouzla. Beres si veci jako stopovani nebo skryvani atd. proste veci co nekrici magie.

Ja te to nenutim hrat, dotaz znel low magic a ja jsem psal jak se podle me hraje nejlip low magic. Prekvapive tim, ze magic usery nemas v parte kazdy den na ocich.
Autorská citace #15
1.8.2016 23:59 - sirien
Nejlepší způsob, jak zajistit low magic kampaň, je dát hráčům všechnu magii, co jim pravidla nabízí, přidat k ní nějaký chutný collateral effect (čti damage) a pak jim ho pořádně odehrát včetně reakce okolí.

Wizard si bude moct kouzlit, jak bude ctěná libost... kouzla jsou napájena životní silou z okolního světa, 10*2^(spell level) určí radius totálního zničení (nekróza). Necromancy spell mají koeficien ještě *2 navíc. Sešli 2nd level spell a zrušíš kruh o poloměru 20 metrů kolem sebe - pole uschnou, drobná zvířata (slepice, králíci, kočky...) pochcípou (totéž platí pro batolata, choré starce atp) a v kruhu o poloměru třeba 50 metrů všechno zchřadne. Low-level lidé v zasažené zóně náhle pocítí únavu (žádný mechanický efekt, prostě jen pocítí únavu) a dost možná brzy někteří z nich onemocní (rýmička, kašlíček... v DnD světě bez léčivé magie z toho bude jeden dva zápaly plic a do měsíce jeden dva pohřby).

Enjoy the witch hunt, baby.


EDIT: počítáno pro kouzelníka nacházejícího se v běžné biosféře. Kouzla seslaná ve skalnaté pustině musí stále z něčeho čerpat, takže zasažený okruh bude vzdálenější...

ADD: hm. Vidim ty čarodějné věže obklopené pustinou, ty pouště s legendami o magických válkách, které je započaly, ty mágské legendy o tom, že magie taková nebyla vždy, ale že byla kdysi prokleta bohem poté, co se s ním mágové-vládci pohádali... ti náboženští proroci zkázy na ulicích, co předpovídají příchod světa Dark Sunu...
Autorská citace #16
2.8.2016 00:43 - LokiB
sirien: je to opravdu dobrý způsob pro low-magic kampaň? :)

mně to třeba nepřijde jako low-magic, když každá postava bude mít možnost sesat všechna kouzla, jen se toho bude bát ...

Jinak Dark Sun byl v tomto směru poměrně slušně koncipovaný low-magic svět ... dokonce je někde, konverze Dark Sunu pro 5E
tuším zde: https://www.reddit.com/r/DnD/comments/31y843/dark_sun_5th_edition_players_handbook_v20/

ale možná i jinde. přeci jen tohle není oficiální .

Někomu nemusí konkrétní setting sednout (asi většině :)),ale podmínky to imho splňuje ... a vpodstatě to podpovídá tomu, co v efektech popisoval sirien

EDIT: resp. si dejte do googlu: d&d 5e dark sun ... těch variant je prostě vícero
Autorská citace #17
2.8.2016 00:54 - sirien
LokiB píše:
sirien: je to opravdu dobrý způsob pro low-magic kampaň? :)

ujišťuju Tě, že se z té kampaně velice brzy low-magic stane. :)

...a všichni budou chápat proč. A čarodějů okolo moc nebude, tudíž kouzel taky ne. Scrolly budou mít možná výhodu toho, že do nich byla potřebná síla už načerpaná dřív, ale živě vidim, jak budou lidé nadšení z toho, že používáš něco, kvůli čemu v minulosti nejspíš někdo zemřel nebo alespoň trpěl.


Ale tak jsou i jiné metody, že.

Každé seslání kouzla vyvolá nutnost d20 Outer Realms Evil checku. Pokud padne číslo odpovídající spell levelu nebo nižší, vytvoří se trhlina, kterou dřív nebo později projde Něco Hrozného. Opět, postavu to okamžitě nepotká, ale jak nadšení budou obyvatelé toho světa z podobných kousků? 1:20 není tak málo. Riziko lze případně snižovat nějakými rituálními praktikami, co ale vedou k tomu, že se kouzlo musí hodiny (dny?) připravovat...
Autorská citace #18
2.8.2016 01:13 - Colombo
sirien: To je dost cool:D
Autorská citace #19
2.8.2016 01:28 - sirien
jo btw. tak mě napadá, že existuje rozdíl mezi:
- low magic
a
- low magic
ehm.

- low magic (slabá magie)
a
- rare magic (málo magie)

Ta dvě výše uvedená řešení jsou pro rare magic.
Dávat low magic do DnD je trochu divoký, protože to oslabí spoustu class oproti ostatním, což by čistě game-designově bylo potřeba nějak kompenzovat. V rámci jedné herní skupiny to jde udělat fluffově (hej, ten týpek seslal kouzlo, wtf!? zdrháme...), ale pro plošné řešení by bylo potřeba dotvořit nějaké nahrazující schopnosti, aby ty classy mělo smysl hrát.
Autorská citace #20
2.8.2016 01:34 - sirien
teď mě napadlo - teoreticky to může jít řešit povinným multi-classem a stanovit žádaný poměr. Např. "můžeš si vzít 1 level magické classy za každé 2 levely nemagické classy". Poměr lze měnit od 1:x přes 1:1 až po x:1. Pravidla pro multiclass castery se už o zbytek postarají sama.

Postavy tak budou mít limitovaný přístup k vyšším levelům kouzel, ale zároveň ty postavy budou herně funkční. Teoreticky.

Přístup je závislý na tom, zda je multiclass v 5e vyvážený (tj. zda je multiclassující postava s levelem 10 rozloženým mezi 6 a 4 herně adekvátní postavě s levelem 10 v jedné classe), což jsem slyšel, že prý je, ale zkušenost nemám a podrobnější rozbor sem k tomu nikde nečet.

Dál je otázka, zda hráčům bude tohle řešení vyhovovat, což už je na domluvě ve skupině ohledně hry a settingu (social contract a další takové nesmysly), protože to efektivně znamená, že k hraní spell-castera musím hrát i něco jiného k tomu... což nemusí být tak moc problém, prostě ty spell casteři budou trochu víc stylizovaní.

Na zamyšlenou by pak byli half-spell-casteři co už z podstaty používají kouzla omezeně, ale nejsnazší by asi bylo zacházet s nimi stejně, jako s full-spell-castery, za jiné řešení už bych neručil ani v takhle teoretické rovině.


odděleno z editu předchozího postu

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084810972213745 secREMOTE_IP: 18.224.53.202