Prostředí

pipux
20.11.2009 09:18
Deus Ex jako herní prostředí?
Známe Deus Ex? Technologicky pohádkový globalizovaný svět na pokraji kolapsu; svět sevřený mnoha problémy, konspiracemi tajných organizací?

DX je některými považovaný za nej PC hru všech dob.
(mnou považovaný za "shadowrun s duší" :) )

Sakraj, přes to všechno je hodně udivující, že na netu neexistuje (dohledatelná) papírová RPG adaptace DX. Teď, když vydání DX3 začíná pomalu klepat na dveře (2010?) je možná nejlepší čas na vývoj/vydání papírové RPG adaptace.

Téma jsem nakopl, tak do toho, diskutujte. Kdyby byl eventuální zájem, vůbec bych se nebránil zformování vývojářského týmu, který by na PnP RPG DX adaptaci zapracoval :)
Autorská citace #21
20.11.2009 16:24 - Sosáček
Jerson píše:
Planetscape: Tournament jsem nikdy nehrál a ani ani neviděl.

Tak si to blbe pamatuju. Mozna to byl fallout?

EDIT: teda, Planetscape: Tournament nejspis neexistuje ;)
Autorská citace #22
20.11.2009 17:52 - Felouen
No, k původní otázce - nevím, jestli by to až tak stálo za to jako samotný svět (i když je pravda že jsem to hrála jen asi do druhé mise v tom městě, kde je trochu volného prostoru pro vlastní prohlížení světa), protože ta hra, jak už bylo řečeno, je skoro jako osekaný Shadowrun. V době kdy vyšla byla skvělá právě díky tomu, že to byla první hra, která skutečně dovolovala si tu hru hrát podle sebe (zloděj/ničitel/hacker) a nebyly to jen plané řeči. Plus to mělo hezkou atmosféru, upgradovatelné gadgety, různé gadgety a grafiku, která na svojí dobu byla super. Ale že by ten svět měl celkově takovou atmosféru, že by působila nějak vyjímečně nebo komplikovaně, tak to až tak ne, mě třeba připadal jako temnější budoucnost světa. Podle mě by se muselo hodně zapracovat na tom příběhu a nitkách, aby to bylo použitelné pro širokou veřejnost, a i pak stojí otázka - ale k čemu DE svět, když máme Shadowrun? (protože to si stejně tak mohou lidé odebrat z Shadowrunu magii a jen přizpůsobit politickou situaci, a je to.)
Autorská citace #23
20.11.2009 23:18 - Jerson
Hugo, myslím Deus E jako první hru toho jména. Teď bych se na to možná díval jinak, těžko říct.
Autorská citace #24
20.11.2009 23:35 - bigbythewise
Felouen píše:
...ale k čemu DE svět, když máme Shadowrun?


Souhlasím. Deus Ex je imho hlavně o perfektním příběhu, level designu a o variabilním stylu hraní, řešení situací (a opravdu tu nejde jen o volbu opatrné versus drsňácké vystřílení alienů v místnosti jako třeba v ubohém tunelovitém AvP). Přesto bych neřekl, že Deus Ex má nějaký svůj jedinečný setting. Z mého pohledu je to v podstatě klasický cyberpunk, i když je pravda, že ve světě PC her je tohoto žánru jako šafránu, nejsou tak provařené to z nich dělá i dnes zajímavou záležitost.

Jerson píše:
Deus Ex jsem zkusil a přestal mě bavit po deseti minutách.


10 minut hraní Deus Ex. Taková zvrhlost.
Autorská citace #25
20.11.2009 23:43 - Pety
Bigby a Fel: v tom ze DE neni moc vyjimceny jako cyberpunk s vama souhlasim ale zaroven si myslim ze diky existenci her by se s velmi malym mnoztvim dal udelat DE setting jako entry produkt pro lidi co CP neznaji
Autorská citace #26
21.11.2009 00:29 - pipux
Felouen píše:
je pravda že jsem to hrála jen asi do druhé mise v tom městě

Nooo .... ono těch "misí" je ve hře asi patnáct. A ty nejlepší nápady/zápletky se v DX dávkují po kouscích, v průběhu hry.

Felouen píše:
k čemu DE svět, když máme Shadowrun? (protože to si stejně tak mohou lidé odebrat z Shadowrunu magii a jen přizpůsobit politickou situaci, a je to.

Jen jestli to neříkáš po dvou misích z patnácti :P
DX má svoji vlastní apokalyptickou vizi, konspirace, technologie, korporace ... a zkrátka svůj styl.
Není třeba tvořit bizardně originální světy, ale myslím si, že DX (ač cyberpunk) má svůj vlastní styl, který "žije" (svět, který není statický, hýbe se).

bigbythewise píše:
Přesto bych neřekl, že Deus Ex má nějaký svůj jedinečný setting. Z mého pohledu je to v podstatě klasický cyberpunk

...když se přidržím tvé argumentace, pak WoD taky nemá svůj jedinečný setting? Jedná se jen o klasické pověry? :)

Pety píše:
diky existenci her by se s velmi malym mnoztvim dal udelat DE setting jako entry produkt pro lidi co CP neznaji

Že jo, a taky proč ne? :)
Autorská citace #27
21.11.2009 06:11 - bigbythewise
pipux píše:
...když se přidržím tvé argumentace, pak WoD taky nemá svůj jedinečný setting? Jedná se jen o klasické pověry? :)


Dobře, jinak. Samozřejmě, že ta hra má svůj svět. Myslel jsem to tak, že ho nemá dostatečně propracovaný a zároveň originální na to, aby stálo za to v něm hrát. Nicméně pokud se ti nechce vymýšlet něco svého..

pipux píše:
DX má svoji vlastní apokalyptickou vizi, konspirace, technologie, korporace ... a zkrátka svůj styl.


Tohle všechno v DE jako implantáty, konspirace, dystopie, nanotechnologie, hackeřina atd., jsou typické znaky cyberpunku, nic nového. Nic, co by si sám nesplácal za hodinu. Samozřejmě bavím se čistě o prostředí, o kulisách, ne o kvalitě a náplni hry. V tom imho tkví síla DE, ne v settingu.
Autorská citace #28
21.11.2009 11:17 - Sosáček
Shadowrun bez magie ... hm. To nevim. Mozna vyhlasim anketu na system na hrani cyberpunku, ale tady mi urcite poradi dnd nebo tak.

Shadowrun je zanr sam pro sebe, rozhodne neni cyberpunk. Vzdyt v posledni edci uz ani nejsou pankaci a orkove poslouchaji hiphop.
Autorská citace #29
21.11.2009 12:16 - pipux
bigbythewise píše:
Myslel jsem to tak, že ho nemá dostatečně propracovaný a zároveň originální na to, aby stálo za to v něm hrát. Nicméně pokud se ti nechce vymýšlet něco svého..

Originální, jedinečný ... to je takový nedostižný sen, za kterým se i přes svou nedostižnost snaží spousta designerů hnát ...
Originálnost vzdávám, argumentuji ti na poli zábavnosti. Potom ano, v takovém settingu bude stát zato hrát.

DX vidím optimisticky: tento svě má hodně zajímavou, funční kostru světa, která funguje (hustota fluffu je přímo úměrná potřebám příběhově bohaté 40hodinové PC hry, že :) ). Tuto kostru můžeš jako tvůrce vzít a klidně dál rozšiřovat. Když se budeš držet DX konceptu, design nemá šanci rozsypat se ti jako domeček z karet.

bigbythewise píše:
Nicméně pokud se ti nechce vymýšlet něco svého..

Mě? Já mám svých projektů a povinností více než dost. Ta nepřímo nastíněná otázka úvodu do diskuze zněla: kdopak chce zpracovat DX setting? Doufám, že se toho tady někdo chytne (Pety? :) ), já můžu pomoci jen jako poskok, tak z 20%.

Na druhou stranu toho vznešené teoretizování na téma "má cenu DX setting tvořit?" mi jde dosti proti srsti. V začátku diskuze si zakládám na tom, že to cenu má, nemusím ti to dokazovat.

Víš jak se říká: někdo mluví, někdo koná :P

Pety: Dal jsi mi mrtvý torrent. Takhle to nepůjde :P . Koukám sem: http://thepiratebay.org/torrent/4799634/Cyberpunk_2020_ebooks, což je poměrně hutná kolekce, ale základní příručku tam nějak ne a ne najít. Zkus to třeba hodit na nějaký ten e-disk, ulož.to, atp.
Autorská citace #30
21.11.2009 12:37 - Pety
Pipux : dal sem ti torrent z ktereho sem to stahl ,jestli je v soucastnosti mrtvy tak mame problem houstone
Autorská citace #31
21.11.2009 13:43 - Běžný čtenář
Dopis z Jehudy: Mě přijde cyberpunkový hrdina co poslouchá hiphop dobrý nápad. Možná je to dané tím, že sám poslouchám hiphop!
Autorská citace #32
21.11.2009 14:26 - Sosáček
Mozna.

Ale u shadowrunu mi tam uz nejak chybi ten punk ;)
Autorská citace #33
21.11.2009 14:30 - Nachtrose
Cyberhop?
Autorská citace #34
21.11.2009 14:50 - pipux
Dopis z Jehudy píše:
Ale u shadowrunu mi tam uz nejak chybi ten punk ;)

Tady jde o styl, možná až o dobovou módu.

Cyberpunk je složenina, skládající se ze dvou slov:
Cyber - představy o virtuálním prostoru, jakési druhé relitě s vlastními pravidly, plné drátů a plechu (zavání to 80. léty).
Punk - nevím :) , nazval bych to jakousi rebelskou duší (lze vypozorovat od rozpadu tradičních amerických hodnot - principiálně už někde u vzniku rocku a hnutí hippies).

Otevřel jsem Petyho Cyberpunk 2020 a jak říkám, dýchla na mě atmosféra 80. let.
Atmosféra mladivstvých povalečů, rockerů, buřičů, kteří mají přístup k neestetické technologii. Technologie zde dělá z lidí monstra (tento ideový přístup k technologii viz. třeba filmová kultura 80. let - Robocop, Terminátor, atp.)

Nelíbí se mi to :)

DX je trochu jiný ... technologie je v něm patrně čistější - ve hře doznívá věk mechanitechnických implantátů (ty obrovské železné pracky), přichází éra nanitů. Cyberpunk je svět pouličních povalečů ... zase, DX se mi zdá patrně řádnější, institualizovanější.

Možná je cyberpunk módou let osmdesátých ... možná jsou tyto "estetické, naleštěné nanity" zase módou let dnešních. Stačí se podívat na světový design v technologii ...
Autorská citace #35
21.11.2009 14:51 - Colombo
Mi se původní Shadowrun a jeho cyberpunk líbí více, než shadowrun poslední, bez drátů atp.
Autorská citace #36
21.11.2009 14:57 - pipux
Ještě ukážu zmíněnou pointu na umění:

80. léta:



Současnost:



Colombo: otázka vkusu :) . DX je "přechodová" hra, z drátů na naleštěný "bez"-drát.
Autorská citace #37
21.11.2009 15:18 - Nachtrose
Colombo: priznam se, ze SR jsem moc nestudoval, ale urcite, kdyby jsi moc chtel, muzes si klidne datajack ponechat. Jen budes pusobit jak 256ka mezi pentii ;-)
Autorská citace #38
21.11.2009 15:22 - Sosáček
Datajacky jsou fajn. Vis jak spatne se da odposlouchavat opticky vlakno v porovnani s libovolnym bezdratem?
Autorská citace #39
21.11.2009 15:29 - pipux
Dopis z Jehudy píše:
Vis jak spatne se da odposlouchavat opticky vlakno v porovnani s libovolnym bezdratem?

Ale prosímtě. Stačí ti FHSS, a ani to není žádná horká novinka.
Autorská citace #40
21.11.2009 15:35 - Nachtrose
Dopis z Jehudy píše:
Datajacky jsou fajn. Vis jak spatne se da odposlouchavat opticky vlakno v porovnani s libovolnym bezdratem?


Na druhou stranu, s kabelem musis sedet u terminalu kdyzto s mikrovlnou, rekneme, nemusis byt az TAK moc blizko. I kdyz priznavam, ze nevim, jak to pravidlove funguje.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.051635980606079 secREMOTE_IP: 18.97.9.170