Prostředí

ShadoWWW
14.8.2009 19:34
Setting roku 2010 - Dark sun
Právě bylo na Gen Conu oznámeno, že settingem pro rok 2010 bude remake Dark Sun pro DnD 4E.

Těšíte se?
Autorská citace #1
14.8.2009 19:50 - Alnag
Můžu k tomu říct jen tohle: Hustý!

Trochu jsem to čekal (ano, vím jak to zní, ale spekulovalo se o tom, že to bude DS kvůli psionickým povoláním v PHB3.) A jsem zvědavý jak se poperou s převodem DS do 4E...
Autorská citace #2
14.8.2009 20:18 - noir
Hip, Hip, Hurá! Ať žijí tri-kreenové, hobiti kanibalové a ekologie! A já se bál, že to bude Dragonlance. WOTC válí!
Autorská citace #3
14.8.2009 20:29 - noir
Díval jsem se na Wizardy a vypadá to, že setting bude pre-Prism Pendant. TO znamená, že revoluce Sadiry, Rikuse a dalších bude jen jednou z alternativ, jimiž se vývoj může vydat.
Autorská citace #4
14.8.2009 20:33 - Geralt
Obava z Dragonlance byla vcelku zbytečná, WotC totiž pro rok 2010 pozastavilo vydávání knižních románů, takže by bylo nesmyslné pouštět na trh samotný setting.

Nu, můžeme začít pomalu nové kolo spekulací, kdo že bude tím šťastným v roce 2011.
Autorská citace #5
14.8.2009 20:47 - ShadoWWW
Pro rok 2010 jsem tipoval Dragonlance nebo Dark Sun. Psioni naznačovali spíš Dark Sun.
Na rok 2011 osobně tipuji buď Dragonlance nebo úplně nový setting (žádný remake).
Autorská citace #6
14.8.2009 20:53 - Alnag
Já na rok 2011 tipuju buď the World (tj. PoL setting, který se sice Wizardi dušovali že nebudou konkretizovat, ale znáte to...) nebo Ravenloft.
Autorská citace #7
14.8.2009 23:11 - kin
Tak tohle je setting o kterym toho moc nevim, ale to co vim mě doopravdy zaujalo...těšim se na rok 2010 :)
(hlavně kanibalističtí hobiti .))
A i ta obálka je pěkná.
Autorská citace #8
15.8.2009 02:55 - pipux
ShadoWWW píše:
settingem pro rok 2010 bude remake Dark Sun pro DnD 4E

Pro skalní fandy určitě dobrá novinka; taky otázka, kolik nového DS edice r. 2010 přinese, ale ...

Mám pocit, že v poslední době se hodně recyklují nápady let osmdesátých a devadesátých ... tak třeba Terminátor, Monkey Island, Battlefield 1943, Wolfenstein, Bionic Commando, a tak dále ... je to všude.
Autorská citace #9
15.8.2009 05:38 - Lokken
Nepatří to sem, nicméně pokud někdo sháníte starší česká vydání románů z DS tak jsem je včera zahlédl v antikvariátu brněnského Arrakisu (bylo tam taky dost starších Dragonlanců). To jen tak mimo téma.

Jinak znovuoživení DS je myslím dobrý tah, jak zatím 4.E nehraju tak tuhle příručku si pravděpodobně pořídím :-)...
Autorská citace #10
19.8.2009 09:52 - Vannax
Pár doplňujících informací k DS4e:
* pro DnD 4e je vytvořená nová typ postavy Psion, což má být jakási alternativa psionika. Zde naleznete preview k článku o psionovi, který buď již vyšel nebo teď vyjde v časopise Dragon. Samozřejmě - preview je dostupné jen pro ty, kdo si předplatili přístup do D&D Insider....

* k Dark Sunu by měla být znovy vydána série Prism Pentad a kromě toho mají vyjít i nové novely.
Autorská citace #11
19.8.2009 09:57 - Blaine
A je mozne (z toho co jsem pochopil v tom clanku) ze daji postavam "psionicke" buildy. Sice by me to prekvapilo, ale v DS by to davalo logiku. A ted jeste jak se poperou s fanouskovskou rage, kdyz budou implementovat goliathe, dragonborny, devy atd.:)
Autorská citace #12
19.8.2009 09:58 - Lotrando
Psion bude v srpnové kompilaci a je to class z PHB 3. Vyšel dost nešťastně, formou prolinkování powers na Compendium, což bylo dost nepoužitelné.

EDIT
Blaine: podobně jako v Ebberonu, některé rasy chybí zcela, jiné jsou jen okrajové a nikdo je nebere vážně.
Autorská citace #13
19.8.2009 10:54 - ShadoWWW
Psion vyšel už v červencové kompilaci Dragonu. Jeho powwers jsou bohužel nalinkované na Compendium nebo mrkněte sem. :) (heslo půjčené od Uši...)
Autorská citace #14
19.8.2009 10:56 - Lotrando
já si říkal, jestli to nebylo dřív :)
Autorská citace #15
19.8.2009 11:21 - Vannax
Pro ty, kteří to zatím nezaregistrovali, tak officiální stránka www.athas.org razantně změnila vzhled a teď už se skutečně tváří jako oficiální stránka pro Dark Sun. Konečně vypadá přehledně a dá se tu teď kromě níže uvedených fan-made materiálů najít i spousta zajímavých článků.

Ke stažení tam najdete spoustu fanovských materiálů k 3,5 edici pravidel. Mimo jiné:
- character sheet
- základní pravidla pro 3,5e s názvem Dark Sun 3
- doplňující pravidla Life Shaping Handbook; Athasian Emporium
- rozšiřující příručky City state of Draj; Legends of Athas; Faces of the Forgotten North; Trade Lords; Villages of the Wastes; Wisdom of the Drylanders; Terrors of the Dead Lands;
- dobrodružství Dregoth Ascending; Tyrian Conspiracy; Whispers of the Storm
- bestiář Terrors of Athas
a samozřejmě Prestige Class Appendix Volume I and II
Autorská citace #16
19.8.2009 11:46 - noir
Blaine: Díky genetickým manipulacím půlčíků jde vysvětlit jakákoliv rasa. A hrát třeba gnóma v Nibenayi, to by mohl být velmi zajímavý, byť zřejmě krátký, příběh.
Autorská citace #17
23.10.2009 22:14 - Alnag
Trochu to opráším nějakými drby ze zákulisí, co říkáte...

Něco málo o dragonbornech v DS

Richard Baker píše:
OK, on to D&D stuff... First piece of news: Dark Sun has left design/development, and is now in editing. I've been working furiously on various pieces of this project since May, so it's a great feeling to move on. In my last couple of weeks I was working on smoothing out the writing and presentation in a few spots, trying to marry together the tone and style of several different authors and looking for anything that needed adding at the last minute. For example, Rodney Thompson came to bug me a couple of weeks back about the dragonborn entry in the Races chapter. (They get an "Other Races" style entry sort of like the ones from the FRCG or the Eberron CG.) He pointed out that while we'd tied them in with the world story well enough by marrying the dray concept with the dragonborn concept, we hadn't really done anything different with the essential character of the race. (In Dark Sun, elves are nomadic raiders, gypsies, and thieves; halflings are fierce warriors and cannibals; and so on.) In our design draft the dragonborn/dray were a race of mercenary warriors... not really all that far off their core D&D identity. If we were going to include a Dark Sun take on dragonborn at all-and we felt pretty strongly that we ought to, since there are plenty of players out there who are new to the game with 4th Edition and regard dragonborn as part of the game's core identity, just as much as elves or dwarves-then we ought to say something new about them and challenge the established conceptions of the race.

Anyway, Rodney's point challenged me to think hard about the dragonborn and what sort of Dark Sun "spin" we'd put on the race that would make them distinctly Athasian. My first response was "They're a race of bloodthirsty killers!" because really, that should be your first response to anything in Dark Sun. But that was a little too easy, and I tried to really think it through. It occurred to me that the noble-warrior theme for the race talked a lot to their natural Strength boost... so what would talk to their Charisma boost? Maybe the Dark Sun dragonborn are a race that emphasizes the force of will, ambition, and drive wrapped up in that Charisma boost instead of pure physical combat skill. So that suggested a much stronger emphasis on their natural talent for sorcery instead of swordplay. And maybe they are essentially dishonorable rather than honorable-not in a stab-you-in-the-back kind of way, because who would want to hang out with them, but more in a basely motivated way. Maybe the dragonish impulses of avarice and pride are very, very strong in Athasian dragonborn. Finally, the core story of dragonborn is that they're a race of loners who don't see each other all that often, so maybe in Athas they're more social than you might expect. Dragonborn clans look out for each other, and if you mess with one dragonborn in the clan, you mess with them all. They're big into vendettas and punishing people who offend or injure one of their own.

Take that all together, and you've got something interesting with these guys: The dragonborn (or dray) are a race of sorcerous merchants, hired spellcasters, pragmatic mercenaries, and maybe even slavers. They're not especially numerous, so you don't see a lot of them around. Their clans are like small, insular merchant houses, and they might serve as deal-brokers and moneylenders: disliked in many places, but regarded as very useful to have around. Heck, maybe some clans bribe the sorcerer-kings and templars for dispensation to practice magic or sell their services as assassins. That's a pretty different slant on the dragonborn, one that will let you play an Athasian dragonborn as a much different type of person than you might have thought to try with the core story. And that's part of the attraction of the Dark Sun setting: It shakes up the familiar roles and stories, and mixes them in a new way.
Autorská citace #18
23.10.2009 22:58 - ShadoWWW
Těším se! Škoda je, že vyjde až na Vánoce 2010
Autorská citace #19
24.10.2009 09:29 - alef0
Tym sa vyriesila zahada produktoveho listu. Chapem spravne, ze oni planuju ,,jeden rok = jeden setting = jedna (dve) knihy?"

Uff, cakam na Planescape, to bude kacirstva!
Autorská citace #20
24.10.2009 10:15 - Jarik
Ja osobne jsem zvedavy, co krome Psiona a Seekera bude PHB3. :D
Ja uz bych chtel konecne nejakeho defendera, ktery se hodi na ratistove zbrane :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082324028015137 secREMOTE_IP: 3.227.0.245