Prostředí

sirien
7.2.2009 14:51
Umělá inteligence je častým a sporným místem sci-fi světů, v seriálech i filmech ji můžeme nalézt v mnoha podobách. Herně s ní ale vznikají mnohé problémy, které bych zde chtěl rozebrat.
Autorská citace #81
17.12.2009 18:12 - Jerson
Myslím, že pokud někdo nerozezná takového robota od člověka na první pohled, měl by více chodit mezi lidi :-)
Autorská citace #82
21.1.2010 11:21 - Colombo
Zajímavý pokrok v oblasti robotiky.
http://osel.cz/index.php?clanek=4836
Autorská citace #83
9.10.2015 01:42 - sirien
Pokud jste nezaregistrovali seriál Humans, tak jsem právě zkouknul jeho první dva díly (resp. první dva díly britského remaku) a so far very good.

Jen teda ta linka "omfg někteří roboti jsou úplně inteligentní a nevíme kteří to jsou / fuck, ty paranoidní lidi se nás snažej dostat" mě tam bere mnohem míň, než ta "sociální studie" toho jak obyčejní androidi co ani nejsou full-AI interagujou s lidma v domácnostech. Resp. jak půlce z nich hromadou malejch, nenápadnejch, ale vzájemně se sčítajících věcí kurvěj život.
Autorská citace #84
9.10.2015 14:03 - Hunter
Jedna z novinek o ktere nekteri mozna jiz slyseli - Memristor - ctvrta ze zakladnich soucastek v elektronice. A prekvapive, neurony se chovaji jako memristory. A tudiz nyni zijeme v dobe, kdy zakladni dily pro stavbu AI az AE mame. Dokazeme tak vyrobit opravdu myslici pocitac.
Pisu v rychlosti, pro pripadne zajemce dodam link na prednasky objevitele Memristoru dr. Chua, ktere jsou urceny pro sirokou verejnost :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Leon_O._Chua
Autorská citace #85
9.10.2015 16:10 - Naoki
Dr. Chua? Jsem nevěděl že název Wildstar rasy má takový základ IRL :D
Autorská citace #86
29.2.2016 00:34 - sirien
Pro kohokoliv kdo by chtěl do své hry vložit nějakou AI, popř. pro kohokoliv kdo chce hrát v transhumanistickém prostředí popř. jmenovitě pro případné fanoušky Ashen Stars, zejm. cybů a jejich variací...

TED: Oscar Schwartz: Can a computer write poetry?
Autorská citace #88
7.3.2019 20:27 - sirien
DeepMind StarCraft II Demonstration

Má to 2 a půl hodiny, ale je to série několika různých komentovaných zápasů Alphy proti pro gamerům a i jako totální ne-starcrafter sem se i vcelku rámcově chytal (byť kdokoliv kdo starcraftu rozumí z toho bude mít logicky mnohem víc než já).

Zajímavé highlighty jsou, že stejně jako u Go a šachů, Alpha nehraje "silou" (tj. "uklikám vás k smrti, sledujte můj smrtící multitasking napříč mapou...") ale skutečně tvoří různé strategie a taktiky.

Když v té jedné hře naběhne na "mikro-control" jednotek, tak sem měl docela creepy pocit, protože mi to docela drsně připomnělo Person of Interest s agenty AI co mají direct-link. Popravdě sem měl docela živě představu takovéhle armádní AlphaStar obdoby která zároveň ovládá bojiště a zároveň v boji "vede" jednotlivé vojáky.
Autorská citace #89
7.3.2019 21:04 - Gurney
Jestli si chceš připadat jako The Machine, zahraj si Frozen Synapse. Je to ve své podstatě brutálně jednoduchá ale přitom dost hluboká taktická hra, kde si za 99% lidských ztrát a proher můžeš sám, protože sis neudělal simulaci pro situaci, se kterou jsi nepočítal.
Autorská citace #90
7.3.2019 21:09 - Colombo
StarCraft je hra, kde micro jednotek poměrně dobře škáluje. I když normálně je jednotka countrovaná jinou, pokud má člověk dobré micro, tak to najednou neplatí (typicky marine, kteří zabijí naprosto všechno s dobrým micrem).

To se IMHO projevuje tady. AI dokáže naprosto precizně microvat jednotky. Viděl sem jedno video, protoss mirror, kde AI nestavěla nic jiného než Stalkery. A jak se AI dostala k blink (short-range teleportace stalkeru), byl to konec, protože jak byl jakýkoliv stalker na low HP, AI ho prostě teleportovala do bezpečí. Profík co hrál proti ni tak nedokázal stalkery zabít, i když stavěl jednotky, které normálně stalkery countrují. Postupně se tak stalkeři nahromadili a to byl konec. Takže jo, ačkoliv AI nemá povolené nemožně hodně APM, díky preciznosti to není třeba.
Autorská citace #91
7.3.2019 21:19 - sirien
Tos viděl to jedno jediný (z 6 tam ukázanejch), v němž mikro hrálo dominantní roli. Ze zbylejch 5 to asi dvakrát zmíněj jakože to má fakt dobrý, ale vlastně co do např. počtu příkazů za minutu ne až tak super-výjimečný.
Autorská citace #92
7.3.2019 22:12 - Colombo
sirien: To je hezké, jenže ty mluvíš o APM, já ne.

máš input -> processing -> output

limit na APM ti dá limit na maximální output. Jenže tu máš pořád input a processing.

Vem si ty stalkery.

if (stalker.hp < critical) stalker.blink_to_safety()

I když máš omezené množství akcí, kolikrát blink_to_safety() můžeš provést, tak realisticky ani nemůžeš blinknout 300 stalkerů, protože a) abilita má cooldown b) tolik stalkerů ani ve hře mít nemůžeš c) tolik jich ani nebude na pokraji smrti

Problém je, že ty nepotřebuješ APM, ale (jak ta funkce ukazuje) neustále monitorovat HP stalkerů. Pak ti bude stačit 10 akcí na blinknutí tvých 10 stalkerů v ten pravý moment. Ale PC cykly co monitorují HP jedou furt.

Nevím jak to mají googlácí pořešené, ale tohle byl můj dojem z oné hry.
Autorská citace #93
7.3.2019 22:17 - Aegnor
Co se týče APM (Actions per minute), tak se tam bere nějaký průměr. Ona ta inteligence běžně až tak moc neakční a ten průměr brutálně zvedne pak právě díky bojům, kdy kliká mnohem víc. A výsledný průměr pak víceméně odpovídá profíkům.

Colombo: já mám pocit, že APM má povolený jakýkoliv, jenom té umělé inteligenci předhodili hromadu profesionálních her, ze kterých se učila. Takže měla v základu nějaký rámec, co je cca efektivní.
Autorská citace #94
7.3.2019 22:40 - Colombo
Aegnor: Já mám zas pocit, že omezili jak APM tak obrazovku, která AI vidí, aby nemohla vidět celý svět, i.e., nemá perfektní informaci o světě/mapě.
Autorská citace #95
7.3.2019 23:18 - sirien
Aegnor: APM graf s Tebou moc nesouhlasí - zjevně AlphaS nejvíc akčnila v počáteční fázi hry (tj. při úvodním prudkém rozvoji základny - tam hráče "překlikala", ale reálně se nezdálo že by se rozvíjela nějak výrazně rychlejc) a následně se "zklidnila".

Colombo: to co píšeš... je v principiální kontradikci k tomu jak v tom videu tvůrci AlphaS popisujou, že AlphaS vůbec funguje. Např. "obrazovka" AlphuS moc nezajímala (resp. těch prvních 10 iterací, pak tu finální udělali tak aby skutečně fungovala jako hráč s limitací na "kameru"). To je tak když hodnotíš z jendoho výřezu místo z celý ukázky i s komentářema ;)


Anyway, vůbec mi nešlo o to tu začít OT diskusi o fungování Alpha neurálních sítí od DeepMind, ale o inspiraci k tomu jak může fungovat AI v nějaké futuristické SF hře, popř. jak může vypadat interakce AI a lidí a proč a hlavně jak i s pokročilýma dronama může být stále preferenční využívat kombo lidí a AI a udržet tak hráčské postavy "v akci" i v technologicky a vojensky pokročilém prostředí.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21495914459229 secREMOTE_IP: 34.239.158.107