Prostředí

SEBastian_Chum
2.2.2009 13:29
intro do Asterionu
Vždycky mě Asterion odpuzoval, ale chci se vydat na AsterionCon a rád bych nějaké malé intro - jaký je to žánr, co je na prostředí zajímavého, čím je typické, jak je široké, kulturní inspirace, literární inspirace, nezvyklé prvky (rasy, magie, mytologie, bohové)... dík
Autorská citace #1
2.2.2009 18:08 - sirien
ses měl zeptat v čajovně.

Asterion je middle-magic high fantasy svět vyrtvořenej s naprosto megalomanskym záměrem rozpracovat většinu kontinentu vesnici od vesnice.

Velmi rychlé intro historie:
Kdysi vzniklo Sedmnáct bohů, kteří se od Temných bohů lišej nikoliv mocí ale jakýmsi řádem světa (ve filosofické rozepři by to obstávalo těžko).
Kdysi byla jedna prastará extravyspělá říše Arveda na sousední planetě.
Arvedané z ní nasekali asteroidovej pád. Emigrovali na Modrý měsíc asterionu, odkud je vykopali jacísi High elfové na Asterion (jde o dvouplanetu).
Žil byl jeden hrozně nadanej týpek, Khar, kterýmu nechtěli nechat vládu, tak se dopálil, dal se na temná umění od té doby je temným bohem a zhobou asterionu etc etc etc a touží maniakálně ovládnout všechno.
Tu část o boji Khara a Arvedanů skipnu - Khar vyhrál.

Arvedané utekli na sever, smísily se s lidma (zůstaly arvedanské rody), bohové roztrhli zemi na dva kontinenty a než Khar stihnul postavit flotilu, tak na severu vznikly nějaké říše schopné se mu postavit (dost nelogicky, ale to je vedlejší)
Khar jim přesto začal dávat po tlamě, tak bohové vyvolili tři čaroděje... tohle skipnu, z jednoho z nich se stal Vieen Nekromant, oživil děsivé vojsko mrtvých a démonů, lidi se spojili s Kharem...

...skip, současnost - Vieen má svoje úmrlčí království na jihu, severnějc nad nim je Khar, kus od nich na východě temní lesní elfouni a skřítci, uprostřed lidi kteří poprvé za historii vedou i dobyvačnou ofenzivu na jižní kontinent, na západě poušť s temnými pouštními elfy, úplně na východě hory s hrstkou temných horských elfů (pak jsou ještě světlí lesní a světlí městský). Na severnim kontinentu je klid.
Autorská citace #2
2.2.2009 18:18 - sirien
intro z herně-settingového hlediska:

Kosmologie nic originálního

Magie DrD mixlá s nějakou jejich původní myšlenkou, výsledkem je že si odnášíš dojem že tam cosi nějak funguje ale nevíš co a jak.

Alchymie nic zajímavýho

Originalita ras - nic zajímavýho. Elfové jsou prý dle "afrických kmenů", ale stylizaci odpovídaj možná tak jména a nějaká kosmetika, pokud si na tom sám nemákneš tak to jsou pořád drd/tolkien like elfové. Trpaslíci... sou klišé. Skřítci jsou docela povedenej pokus o čínskou kulturu. Kdyby to nebylo tak doočíbijící čína tak by se mi to i líbilo. Lidé - nuda. Krollové ANO - existují tam. Kdysi měli před arvedanama říši, tu sem zapomněl zmínit v průletu historií. Pod vodou sou nějaký vodní elfové (tím se dostáváme na sedm elfích druhů) a další podobný srandičky

Zajímavým prvkem je tvárnost činů - podle svého jednání a smýšlení se buď měníš v orka a pak zlého draka, nebo v hrdinu bohů a pak dobrého draka.

Na hru máš celej kontinent, takže máš města, bažiny, džungle, pláně, hory, prastaré zříceniny na prohledání... celkově to je laděný spíš heroicky, ale mnohem přízemnějc než třeba DnD

Jednotná tematika světa: Není, spíš právě naopak.

Zpracování: Místy na můj vkus až příliš podrobné.
Autorská citace #3
2.2.2009 18:21 - sirien
Kdybys chtěl vědět víc, tak to mám z 90% doma, nebo konkretizuj dotaz, nebo se připomeň někde až se uvidíme :)
Autorská citace #4
3.2.2009 07:22 - SEB
dík moc.

zní to jako docela dobrej návrh světa, ale dojem z výsledku jsem si nějak nezlepšil.
Autorská citace #5
3.2.2009 13:03 - Colombo
bože, to vypadá jako pořádná kravina! Nekonzistentní svět hadra.
Autorská citace #6
3.2.2009 13:21 - Bouchi
Colombo: Ty si vazne delas zavery na zaklade cca petiodstavcoveho (a AFAIK dosti nepresneho) shrnuti?
Autorská citace #7
3.2.2009 13:45 - Merlin
Colombo: zkus si prosím nejdřív něco nastudovat, než začneš s těmito výkřiky do tmy...Asterion jsem měl svého času docela pročtený, ať z důvodů toho, že jsem v něm hrál, nebo, že jsem k některým modulům kreslil mapy...a tvé zhodnocení "pořádná kravina" na základě 150 vět, které jen hrubě shrnují některé aspekty, je POŘÁDNÁ KRAVINA
Autorská citace #8
3.2.2009 13:52 - sirien
OMG, moje gramatika v těch dvou postech dost sux, co?

Bouchi: Co z toho neni pravda prosimtě? Teď sem to po sobě čet a připadá mi že jako průletové shrnutí to je docela přesný, pokud to teda čteš jako průletové shrnutí a ne jako recenzi, kterou to bejt nemá.

Colombo: Ve skutečosti je Asterion docela konzistentní. Místy jsou sice určité "výstřelky" které působí trochu samoúčelně (třeba ty skřítci) a místy jsou určitá klišé, která jsou kapku přehnaná (oblačné město), ale je to tam zapracované tak že to do sebe vcelku zapadá. Rozhodně to je o dost víc konzistentní než většina fantasy světů se kterými jsem se setkal, jen to působí trochu víc duhově protože se snažili dát tam něco pro každého - a naštěstí ten svět udělali dost velkej aby se to tam všechno vešlo.

Kdybych měl hrát na Asterionu já tak to rozhodně NEbudu hrát v DrD a pak to bude vcelku příjemnej setting (nic proti DrD přímo tentokrát, ale je prostě na Asterion moc omezený, spousta věcí uvedenejch v backgroundu se v DrD vůbec nedá používat tak jak je uvedená v popisech světa - zvlášť to odnesl třeba Stínovej svět, tam je to hodně cítit)
Autorská citace #9
3.2.2009 14:00 - Colombo
Bouchi+Merlin
Zamyslete se! Myšlete! Přemýšlejte!

Já neříkám, že Asterion je kravina(to si myslím hlavně kvůli oné přílišné barevnosti, jak jsem už četl jinde, je to, na můj vkus, příliš přeplácané, mimo to, velký zlý padouchv takhle velkém formátu mi nedělá dobře), já říkám, že podle toho shrnutí, co napsal Sirien to VYPADÁ jako příšerná kravina. He? Pochopili? He? Takže tyhle "výkřiky do tmy" jsou naprosto v pořádku, protože se nesnaží objektivně hodnotit onen modul, ale jen subjetivně hodnotí zde uvedený obraz z sirienových postů. Hé?
Autorská citace #10
3.2.2009 14:02 - sirien
Tobě už taky asi trochu héééblo, nae? :)
Autorská citace #11
3.2.2009 14:08 - Colombo
Hé, zítra zkouška a nedokážu se přinutit učit.
ale kdyby mi héééeblo tak bych nasal
Zamislete se! Mišlete! Přemíšlejte!

Já neřýkám, že Asteryon je kravyn(to sy mislým hlavně kvůly oné přylyšné barevnosty, jak jsem už Četl jynde, je to na můj vkus přýlyš přeplácané, mymo to, velkí zlí padouch v takhle velkém formátu my nedělá dobře), já řýkám, že podle toho shrntý, co napsal Syryen to VYPADÁ jako přýšerná kravyna. He? Pochopyly? He? Takže tihle "víkřyki do tmi" jsou naprosto v pořádku, protže se nesnažý objektyvně hodnotyt onen modul, ale jen subjektyvně hodnotý de uvedení obraz z syryenových postů. Hé?
Autorská citace #12
3.2.2009 15:18 - sirien
Tyvole... tohle vidět Eleshar tak se mu obrátí žaludek na klávesnici... hustej výkon.

nicméně - když uděláš shrnutí čehokoliv takovymhle průletem tak to pro lidi co to neuměj vnímat vypadá jako kravina. Sem věděl že to SEB vnímat umí a očividně mé sdělení pochopil, podle toho co píše.
Občas zapomínám že bych měl psát srozumitelně i pro jiné lidi než pro ty co jsou podepsáni pod otázkou...
Autorská citace #13
3.2.2009 15:36 - Colombo
Colombo píše:
bože, to vypadá jako pořádná kravina! Nekonzistentní svět hadra.

se dá pochopit různě. Buď je špatné shrnutí, podle kterého si neinformovaný udělá špatný obrázek, nebo je shrnutí správné a vytváří takový dojem, jako Asterion po přečtení všek příruček.
Vyberte si.
(pak to může být jen řádek textu bez hlubšího významu, ale to v zájmu sebe neuvádím)
Autorská citace #14
3.2.2009 15:36 - Merlin
Colombo: myslím, že mi nestojí ani na to odpovídat...ale chápu, že jsi přetaženej...

ale tahle věta, nebo věty zní docela jasně :
bože, to vypadá jako pořádná kravina! Nekonzistentní svět hadra
Autorská citace #15
3.2.2009 15:55 - unknown
jsem zvědav co se dozvim na asterionconu, zatím mi vrtá hlavou dost věcí na které jsem narazil při zběžném shánění informací.

mam doma Tarii a teprve teď jsem si uvědomil že to je na Asterionu...
Autorská citace #16
3.2.2009 15:59 - Colombo
mám mnohem raději, když je jeden svět podle jedné myšlenky a ne, když je ve světě těch myšlenek, navzájem se bijících prvků hodně s tím, že člověk vlastně může hrát cokoliv a vypadá to jako fantasy v mixu vrcholného středověku, ranného středověku a starověku.
Autorská citace #17
3.2.2009 16:01 - sirien
eee... Tarie NENÍ na Asterionu.

Jedná se o zcela odlišný svět.
Asterion má kontinent jménem Tara. Taria je úplně jiný setting - jde o poloostrov blíže nespecifikovaného kontinentu který před asi 800 lety ukradli lidé drakům a byl pojmenován po nějaký ženský kterou si vzal tamnější kníže, tušimže.

Osobně mi je setting Tarie sympatičtější, což platí i o modulech, ale nutno poznamenat že jde o úplně jiné pojetí - Asterion je snaha (a poklona autorům že neodpadli) udělat komplexní detailně popsaný svět jako celek, Taria slouží jako hrubý náčrt světa určený k tomu aby si tam GM udělal vlastní detailní prostředí.
Autorská citace #18
3.2.2009 16:04 - sirien
Colombo: Asterion je vystavěn na několika základních myšlenkách které procházejí celým tím světem. Kdybys ho četl pozorně tak je vysleduješ - nejsou nijak bombasticky originální, ale nejsou ani špatné a jsou docela hezky zapracované.
Ten dojem megamixu je pouze na kosmetické úrovni toho jak se jednotlivé národy projevují a popravdě řečeno nevim co se Ti nezdá - narozdíl od jiných podobných má Asterion docela dobře pojaté jak tyhle rozdíly vznikly, jak koexistují a proč mohou být tak blízko sebe a být tak odlišné, což je mnohem víc než můžu říct o většině jiných světů.
Autorská citace #19
3.2.2009 16:13 - Merlin
No, mě hlavně fascinuje, že colombo to ani nečetl (usuzuju tak z jeho prohlášení: bože, to vypadá jako pořádná kravina! Nekonzistentní svět hadra)..a soudí
Autorská citace #20
3.2.2009 16:19 - Colombo
pár článků o tom jsem četl...
Autorská citace #21
3.2.2009 16:20 - Merlin
ale já se nebavím o článcích drahý poručíku...článek vždy někdo píše na základě svého subjektivního pocitu...měl jsi vůbec v ruce některý z těch modulů? přečetl sis některý?
Autorská citace #22
3.2.2009 16:32 - Colombo
Ne, proč studovat blíže něco, co mi už na první pohled připadá odporné? A zatím jsem neměl důvod si o tom myslet něco jiného. Jenže já jsem nikdy neříkal, že to je kravina. Napsal jsem pouze něco, co mělo znamenat "Podle uvedených informací to vypadá příliš přeplácaně, spousta na první pohled nesouvisejících dojmů z nejrůznějších na sobě nenavazujicích oblastí."

To, jestli tomu tak skutečně je nebo naopak není, to mne momentálně nezajímá. Avšak sirien, který naspal ono shrnutí, které na mne vyzařuje jako takový party mix anglického pudinku a sushi, mluvil o tom, že ve skutečnosti tam jsou historické souvislosti tvořící jemný a logický přechod mezi jednotlivými prvky. Což u mne vyvolává zájem o přehodnocení, ale nijak to nezvyšuje mou ochotu si něco koupit a přečíst(vzhledem k tomu, že se mi dělá špatně, když mam dát dvě koruny za lízátko).
Autorská citace #23
3.2.2009 16:46 - Merlin
no, pak je možná lepší se vyjadřovat celýma větama jako moderní člověk a ne prostou větou jako kromaňonec ...pokud se chceš vyhnout tomu, aby si někdo myslel, že nevíš o čem mluvíš...
mimochodem, a to sbíráš lízátka ze země, když máš na ně chuť?
Autorská citace #24
3.2.2009 16:59 - Colombo
z antropologického hlediska by jsi naprosto propadl, kromaňonec se bere jako moderní člověk! Tudíž tvé vyjádření pozbývá smyslu, stejně jako pokus o urážku, jež si k tomu přiložil.
Ale dobrá, budu se vyjadřovat jako moderní člověk, nejspiš si to myslel tím, že žijeme v moderní době(moderní auta, moderní kabáty..) a odtud odvozuješ svůj pokus o "moderním člověku". Ale dobrá, budu se vyjadřovat jako tvůj "moderní človék", omezeně. Když něco budu chtít napsat, napíšu to přesně, aby nikdo nemohl být na pochybách, co to má znamenat(aby jsi mohl vypnout mozek), vynechám jemné nuance ve svých sděleních a naperu ti jejich význam přímo do xichtu.
Nelízám lízátka.
Autorská citace #25
3.2.2009 17:54 - sirien
Píše:
z antropologického hlediska by jsi naprosto propadl, kromaňonec se bere jako moderní člověk! Tudíž tvé vyjádření pozbývá smyslu, stejně jako pokus o urážku, jež si k tomu přiložil.

Úroveň jeho kulturního života byla z našeho pohledu značně primitivní, takže co do urážky se Merlin myslim trefil...
Autorská citace #26
3.2.2009 18:48 - Colombo
podle toho, jak nadefinuješ primitivní kulturní úroveň

Ale netrefil se. Kdyby řekl pračlověk a moderní človék, ano. Ale v souvislosti s kromaňoncem, což je jen jiný název pro moderního člověka, tedy je tento termín nevhodně použit.
Autorská citace #27
3.2.2009 19:24 - Merlin
colombo: dítě..ty jsi ale chytlavé..na to že nelížeš lízátka :) ale konečně začneš mluvit k věci a vynecháš spamy typu: a kdy? a kdy?...
Autorská citace #28
3.2.2009 19:59 - Chrochta
Já vím, reaguju trochu pozdě, ale dřív jsem nebyl na počítači.

Asterion je zhruba stejně hratelný jako Greyhawk nebo Forgotten Realms, a má zhruba stejnou atmosféru (tj. to nejtypičtjší z typického).

Herně se vše odehrává v systému dvojplanety Asterion - Modrý měsíc, konkrétně prozatím jen na Asterionu (Modrý měsíc byl velmi, velmi lehce mezi řečí několikrát nakousnut), specificky na jižním kontinentu (pozor - na jih od rovníku) zvaném Tara (severní Lendor je "příliš civilizovaný" a tak má jeho popis mizivou prioritu - existují nějaké mapy). Tara je "nově" kolonizovaný kontinent (Sirienův průlet historií je v podstatě dostačující). Kolonizátoři ze severu - pro nedostatek lepších termínů označovaní jako "dobří" (přimislete si asi patnáct uvozovek a závorek :) ) - se sem dostali potom, co se jim jednu chvíli skutečně extrémně dařilo, ale pořád tady nejsou doma, akorát drží slušný kus země (označovaný jako "Dálavy"). Obyvatel je málo - je spousta neprozkoumaných míst a rozhodně, Siriene, není popsaná každá vesnice. Zatím popsané oblasti jsou od zaledněných velehor přes subropy (cca jižní Evropa ?) po pouště, tropické džungle a moře.

Souhlasím se Sirienem, že trpaslíci a hobiti jsou nejarchetypálnější archetypy. Taky "obyčejní" lidé nejsou nic extra, ale hráči si mohou vybrat hned ze dvou kulturně odlišných etnik: "koňského lidu" Hevrenů (zatím jen lehce kulturně načrtnutých) a Asarijců z tropické džungle, zjevně inspirovaných civilizací Mayů, Aztéků a dalších předkolumbovských obyvatel střední Ameriky. Další rasou jsou skřítci postavení na nějaké, pravděpodobně čínské, dálněvýchodní kultuře. Ta je relativně slušně (a hratelně) popsána a roleplayer se může po libosti vyřádit. Pak tu jsou elfové. Jedinou "africkou" věcí je jejich jazyková inspirace svahilštinou (HURÁ, HURÁ - KONEČNĚ NĚCO JINÉHO NEŽ KELTSKÉ JAZYKY!); jak Sirien přišel na Tolkiena opravdu netuším, protože pokud něco připomínají, tak (jejich "lesní" větev) lesní elfy z Athel Loren ze světa Warhammeru. Jinak tarští elfové jsou sqělý materiál pro roleplayera: kdysi je prokleli jak jejich vlastní druhové tak Arvedané a obě prokletí se na nich drasticky podepisují. Lesní elfové jsou, kulantně řečeno, nestálí. Pouštní elfové, díky své snadné identifikovatelnosti (černá kůže) a nekritické idealizaci Arvedanů, jsou primárním cílem xenofobie. Kromě toho se kdysi jednomu z jejich vůdců dostalo prorocké vize, kterou doteď ostatní neúchylně a silně fanaticky (je to MNOHEM lepší než být vydán na pospas dědičnému prokletí) sledují. Jejich kultura i světonáhled jsou silně unikátní. Třetí odnoží "temných" elfů ("světlí" se na Taře skoro nevyskytují - snaží se vyhýbat svým zavrženým příbuzným) jsou horští elfové, na kterých se prokletí podepsalo natolik, že jsou věčnými tuláky, v podstatě nexistují jako národ a vymírají (nějak ani nemají chuť dělat děti). Nežijí - přežívají.

Novými a silně přínosnými myšlenkami je Řád světa, jakési magicko-mystické doplnění přírodních zákonů. výsledkem je, že se činy živých podepisují jednak na nich samých a jednak na okolním světě. Pokud se bude někdo chovat jako zrůda, tak se zrůdou, skřetem (nikoli orkem, Siriene - za orky si můžeš zahrát, je to sice lehce trhlá, ale inspirativní rasa!), skutečně stane. Naopak bude li extrémně "dobrý" (definováno jako "nechová se jako zrůda a projevuje neúchylné odhodlní kráčet po cestě moudrosti/ pokory/ zbožnosti/ odvahy"), může jeho postava dostat další rozměr existence. Dračí rozměr. Zlí draci jsou konečným vývojovým stupněm skřeta. A okolní svět? s Přírodní úrovní koexistuje tak řečený Stínový svět, kde žijí bytosti primárně definované emocí/ emocemi (mohou se kombinovat - tak nemrtví ze stínového světa mají kombinaci nenávist + strach, kdežto jejich zavilí nepřítelé světlonoši láska + něco). A lidé je mohou svými činy, vyvolávajícími emoce (nebo přímo emocemi), přivolávat. Tak se milencům může dostat požehná í od jednorožce, kterého přivolali, kdežto takový emotivní výkřik "Nenávidím tě" bude zvěčněn v kameni pohledem čerstvě přivolaného baziliška.

svět je natolik flexibilní, že si lze bez větších úprav nastavit vlastní atmosféru (pravda, Zeměplocha půjde těžko - ale hrdinské Dragonlance, brutální Warhammer nebo něco temněji laděného by neměl být problém).

Jinak mne napadlo, že Asterion není nmět na diskusi, ale spíš na samostatný (velko)článek. Bouchi, nemohl by ses trochu zaangažovat?
Autorská citace #29
3.2.2009 21:31 - Colombo
Chrochta píše:
svět je natolik flexibilní, že si lze bez větších úprav nastavit vlastní atmosféru (pravda, Zeměplocha půjde těžko - ale hrdinské Dragonlance, brutální Warhammer nebo něco temněji laděného by neměl být problém).

a k takovým světům mám podezření.
Autorská citace #30
4.2.2009 00:16 - sirien
Píše:
a rozhodně, Siriene, není popsaná každá vesnice.

Samozřejmě, že je. Každá vesnice v prostoru, pro který vyšly sourcebooky. Každé menší městečko má jmenovaného starostu plus je k němu něco řečeno, velká část různých vesnic je zmíněna - hodně to je vidět například v Dálavách a Píscích proroctví, je to tak i u Nemrtvých a světlonošů, kde to je ale o něčem trochu jiném protože u popisu každé části Umrlčího království se dozvídáš něco dalšího o nekromantech a nekromancii.
Srovnej například s hrubou rozpracovaností Tarie.

"Tolkienovští elfové" je mé hrubé vyjádření pro typické klišé fantasy elfy, což lesní jsou. Horští nejsou nijak elfí, jsou to vpodstatě inteligentní barbaři se špičatýma ušima, jediným zajímavě rozpracovaným elfím etnikem jsou pouštní elfové.

Píše:
tak se zrůdou, skřetem (nikoli orkem, Siriene - za orky si můžeš zahrát, je to sice lehce trhlá, ale inspirativní rasa!),

ňáňá... mizerný český překlady a dračákystickej bestiář.
když napíšu skřet, každej so představí drd neschopnýho skřeta kterej je potravou pro válečníkův meč. Ork je v přímém překladu skřet. Psal jsem ork, protože a) nemám rád drd bestiář a jeho terminologii, b) když napíšu ork tak si lidé mnohem snáz to slovo spojí s bestií která dostává jako dárek drápy, tesáky, silnější konstituci a zesílení schopností o dva levely for free.

Píše:
zavilí nepřítelé světlonoši láska + něco

odvaha

Píše:
kdežto takový emotivní výkřik "Nenávidím tě" bude zvěčněn v kameni pohledem čerstvě přivolaného baziliška.

Nebude, protože kromě kvality (druhu) rozhoduje o přivolané bytosti i kvantita emoce - méně emocí, slabší bytost. Výkřik "nenávidím Tě" nejspíš nepřivolá sám o sobě nic, může být ale poslední kapkou. Představu o kvantitě si lze udělat z aplikace pravidel DrD - mág, který má přímo schopnost plánovitě vyvolávat myšlenkové bytosti, případně z nemrtvých a světlonošů, kde se o tom mluví v rámci Vládců strachu kteří přivolávají myšlenkové nemrtvé (ten experimentík s tisícovkami lidí kdy přivolali přízračného draka kterýho nedokázali ovládnout a málem jim vyhladil celou říši je třeba docela vtipnej. Zvlášť protože podle aplikace pravidel DrD vám na jeho ovládnutí stačí jeden nekromant na asi dvacátym levelu, a Umrlčim království je takovejch asi deset nebo dvacet)

Mimochodem - proměňování lidí na skřety/hrdiny/draky je tvárnost činů a je pouze podmnožinou řádu světa - řád světa je rozsáhlejší záležitost, tvárnost je zaprvé jeho součástí a zadruhé trestem pro ty kdo ho porušují.

Píše:
Jinak mne napadlo, že Asterion není nmět na diskusi, ale spíš na samostatný (velko)článek.

Prosím jenom to ne. Sérii článků klidně, domluvit se s Alnagem na vlastnim Asterion projektu pod Kostkou, prosím, ale hlavně ne jeden megačlánek, kdo by měl takovou megatunu textu naráz žvejkat...
Autorská citace #31
4.2.2009 08:22 - unknown
je to hodně tuctové, což mi ale v zásadě nevadí - přečtu si nějaké ty příručky a třeba mě to překvapí.

co mě ale děsí je ten Řád světa a možnost, že v Asterionu působí proaktivní božské bytosti...

škoda že základní lidská kultura je opět nevyhraněná. Třeba Warhammer z té renesančně-germánské stylizace obrovsky získává (nikdy bych neřekl že přiléhavé kostkované žluto-fialové kalhoty s krajkou můžou vypadat hustě), Aarklash, Kalamar nebo Caen taky stylizací "lidské masy" dávají celému světu obrovský náboj. Daleko dřív než se dostaneš k magii a dalším specifikům tě tak prostředí hned zpočátku silně osloví...

zatím nechci Asterion soudit, ale bojím se že to bude ten typický "heartbreaker" setting, jako je již zmíněný Forgotten Realms.
Autorská citace #32
4.2.2009 08:23 - SEB
..
..
..
..
/
/
/
muj post
Autorská citace #33
4.2.2009 08:44 - Jerson
Asterion znám už řadu let (protože jsem se dříve stýkal s jedním z tvůrců), a nikdy mě moc nechytil. Příliš magie, která dříve nahrazovala techniku, příliš mixování různých dob, příliš bohů a Khar všude kam jsem se podíval.
Nicméně vytknul jsem prakticky jen jednu věc, a totiž kosmologii. První věc byla rozměr planety, která byla díky velké hustotě mnohem menší než Země (asi o polovinu). Jediný praktický efekt by byl v jiné vzdálenosti obzoru, ale pro běžnou představu hráčů mi to přijde jako dost důležitý prvek.
Druhá věc byla tuším více oběžnic, které má snad každý fantasy svět, kde se pohled na nebe liší pohledu na Zemi, ale vždycky jde jen o cool provek, který není nijak dál dopracován. Obvykle jsou všechny měsíce dost velké (nebo dost blízko), ale příliv a odliv stejně nastává dvakrát denně a čas se počítá na týdny a běžné dvacetiosmi či třicetidenní měsíce.
Už si přesně nepamatuju, jak je to na Asterionu, ale vím že tato prvky mi neseděly a působily uměle.
Autorská citace #34
4.2.2009 08:48 - ShadoWWW
Jerson: Na Asterionu jsou desetidenní týdny, měsíc má 30 dní.
Autorská citace #35
4.2.2009 10:15 - SEB
jo víc měsíců mi většinou taky vadí. A tenhle je navíc pokud jsem dobře pochopil osídlenej.

(a zase OT - Warhammer má sice dva měsíce, ale jeden je z magického materiálu a tudíž nemá jiné než magické působení... čímž se vyřešily slapové síly. Nevim jak je to schůdné z coolfaktorového hlediska, ale působí to z hlediska světa neškodně.)
Autorská citace #36
4.2.2009 10:30 - Quentin
Nekolik mesicu jsem hral sandbox v Dálavách.

A bylo to fajn.
Autorská citace #37
4.2.2009 12:10 - colombo
fajn hry můžou být už podle 1.0 DrD při hraní Dobrodružství v bílém hradě...
Autorská citace #38
4.2.2009 13:23 - Quentin
mno, bylo to fajn dlouho. Svet se vsem libil. Bily hrad (a obdobne) by u nas takovou zivotnost nemel.

Nejvic jsem si cenil snahy mit podrobnou mapu. Prave to, ze byla popsana kazda vesnice, bylo super.
Autorská citace #39
4.2.2009 15:23 - sirien
Píše:
co mě ale děsí je ten Řád světa a možnost, že v Asterionu působí proaktivní božské bytosti...

Možnost? Tvrdá realita. Ti pučim Vzestup Temných bohů, se nasměješ :) (ale modul to je dělanej vcelku hezky)

Lidi sou nevyhraněný. Vlastně... jedno císařství a pak ta pseudoaztécká říše jsou dost svébytný, od toho se vcelku dá odrazit kdyby byl zájem.

Jerson: Žádná oběžnice - dvouplaneta Asterion-Modrý měsíc. Obzor nezapracován, odliv jako na Zemi (i když někdo spočítal že by měl bejt asi 60 metrů. Na vejšku vodního sloupce)
Autorská citace #40
4.2.2009 20:14 - Colombo
sorry, ale vsadím se, že v té pseudoaztécké říše se vychází ze spousty lží a polopravd o tom, kdo to vůbec aztékové byli.
Autorská citace #41
5.2.2009 04:19 - sirien
Sorry, ale z toho co vím (a o Asterionu toho není vůbec málo) nemám vůbec dojem, že by se autoři snažili nějak kopírovat Aztéky nebo psát kulturu do Asterionu podle nich nebo jejich inspirace.
Jde mnohem víc o otázku stylizace a dojmu.
Stylizace a dojem jsou dost zásadní stavební kameny RPGček a dokud si to neuvědomíš/dokud to nepřijmeš a nezačneš s tím tak také operovat, tak se o tomhle asi nemá smysl moc dál bavit, promiň.

Jako Asterion není v mých očích nijak úžasný svět, viděl jsem originálnější, zajímavější, hratelnější... nicméně není to špatný svět, vůbec ne. Házet na něj takhle obvinění když si ho ani nečet mi přijde dost mimo. A přijde mi to i sakra dost nefér vůči jeho autorům, kteří, ačkoliv mi Asterion sám úžasný nepřijde, odvádějí úžasný kus práce - ukaž mi v našem prostředí jiný takhle rozsáhlý projekt, který je dobře zpracovaný a zároveň už sakra dlouhodobě funguje.

Když nic jiného tak prosím trochu úcty aspoň k těm autorům (ač je pokud vím osobně neznám) protože skutečně dělají něco o čem ostatní jen žvaní.
Autorská citace #42
5.2.2009 11:47 - SEB
ok tak na zasahující božstva jsem fakt zvědavej, protože to v mých očích většinou rozhasí komplet jakejkoliv pokus o věrohodnost prostředí.
Autorská citace #43
5.2.2009 13:07 - Merlin
SEB:hmm..ale něpř. ve FR je činnost božstev taky velmi intenzivní..myšleno, že je jejich přítomnost hodně fyzická (at jich samotných, nebo jejich avatarů, vyvolených atd...)
Autorská citace #44
5.2.2009 21:07 - sirien
SEB: No, nevim jak moc se s tim počítá do hry, ale v rámci historie Asterionu se normálně počítá se skutky jednotlivých bohů, Tarfeinovo vtělení (zjevení :) ) je dokonce zabito v materiálním světě na výpravě do Kharových držav...
Autorská citace #45
5.2.2009 22:30 - Chrochta
Nejen Tarfeinovo, skřeti zajmou a veřejně popraví i avatara Mauril. Jinak lze hrát i v období, kdy krize na nebesích ještě nenastala a bohové se - snad vyjma Finwalura, Poutníka, u kterého ale stejně nikdo nepozná, že není smrtelník :) - do chodu světa vměšují výhradně přes své kněze a ne příliš. Jinak ani po krizi se po světě netoulají všichni bohové. Část reprezentovan živly, Uměním, Rostlinami a Zvířaty totiž podmínky své "smlouvy" dodržuje i nadále. To jen dosti zoufalý Aurion a snad ještě Gor a Tarfein poletují po světě. A z temných bohů nebude aktivní nejspíš nikdo (z "divokých" jistě, a z Temné desítky na to většina taky nemá náturu: buď zbabělci, primitivové, feťáci nebo fanatici s vlastní agendou). Ono to tak horké nebude.
Autorská citace #46
5.2.2009 23:57 - SEB
proaktivní božstva (kdekoliv) jsou u mně fail.
Autorská citace #47
6.2.2009 01:18 - sirien
Píše:
proaktivní božstva (kdekoliv) jsou u mně fail.

Já hrál jeden a půl roku fantasy kde božstva byla aktivní (popravdě dokonce hybately dění) a postavy s několika personifikacemi i mluvily... a rozhodně mi nepřijde že by to hře škodilo, naopak.
Jako spousta jiných věcí záleží víc na tom jak to pojmeš, než co to je.
Autorská citace #48
30.11.2017 18:51 - ShadoWWW
Mrkl jsem po nějaké době na stránky Asterionu a docela mě pobavil ten layout nové příručky, i když prý ještě není finální. ;-D


Autorská citace #49
30.11.2017 19:45 - sirien
Hele a víš co? Mě to ani nijak nepohoršuje - právě naopak, sice to je teoreticky promarněná příležitost pro nějakého grafika aby se předvedl, jenže na druhou stranu dobrý grafici se dneska sháněj dost blbě, zvlášť když máš omezenej budget a z druhé strany téže mince to je zase pořešený riziko toho to totálně zpackat (zdravim např. grafiky DrDII příručky) a když máš poruce relativně neutrální hezkej layout kterej žánrově i herně odpovídá, je líbivej a přitom odzkoušeně přehlednej, tak proč ho nepoužít. A popravdě co si tak vybavuju původní Asterioní příručky, tak to vlastně ani neni nijak velkej odklon.
Autorská citace #50
30.11.2017 19:59 - ShadoWWW
No mě to taky nepohoršuje, právě naopak. A pobavilo mě to v tom dobrém smyslu, že šáhli po osvědčeném layoutu, přesně jak píšeš. Jak v devadesátkách u nás Altar šahal po osvědčeném layoutu BECMI, tak teď osvědčený layout definuje 5E. Jestli bude JaD v podobném designu, tak další plus.*

* Jen je tam ten rozdíl že asterionské moduly i JaD budou ve formátu B5, ne letter.
Autorská citace #51
5.12.2017 18:00 - Gurney
Já sice obecně preferuju ten oldschool styl s black&white záhlavím a zápatím, na druhou stranu modernizace směrem k D&D5 vzezření taky není špatná.
Autorská citace #54
1.2.2018 09:16 - ShadoWWW
Další ukázka z nového modulu.


Autorská citace #55
1.2.2018 12:13 - crowen
Pekne. Len mala poznamka, text na tom tmavom pozadi sa horsie cita, nechcete sa s tym trochu pohrat, alebo to dat uple kontrastne, teda ze pozadie este tmavsie, a biely alebo bledy text?
Autorská citace #56
1.2.2018 12:15 - York
Crowen: Nemáš náhodou ztmavenej monitor? Mně se to čte úplně v pohodě.
Autorská citace #57
1.2.2018 12:18 - ShadoWWW
Bude to nejspíš špatně nastavenou svítivostí (nebo kontrastem) monitoru. Navíc na bílém papíře bude po vytištění to pozadí světlejší než je na monitoru. (Zkus si cvičně jednu stránku vytisknout a uvidíš sám.)
Autorská citace #58
1.2.2018 16:49 - Šaman
Myslím, že mluví o tom tmavém rámečku. Na monitoru je to trochu horší kontrast a ani po vytištění (černobíle) nemyslím, že by se to zlepšilo.
Autorská citace #59
3.2.2018 10:19 - PetrH
Ta tmava pasaz pro nekoho co ma 15 dioptrii jako ja je vrazda. Na papire i v barve snad horsi, nemuzu si zazoomovat.
Autorská citace #60
3.2.2018 12:04 - LokiB
Inu, i proto některé společnosti u takovýchto produktů vydávají ještě print-friendly verzi, která mívá bílý podklad a obecně je pro některé lidi vhodnější.
Ale je to práce navíc, takže si to musí zhodnotit, jestli se jim to vyplatí.
Autorská citace #61
5.2.2018 14:06 - Pjotr
Vyhubly pirat Pjotr... no to si vyprosuju :p
Autorská citace #62
8.2.2018 16:29 - Ebon Hand
voe, už si proniknul do literatury! :D
Autorská citace #63
8.2.2018 16:38 - sirien
Já jako nechci bejt jízlivej, jo, ale k tlustýmu máš docela dost daleko a když k tomu přihodíš svojí vejšku...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13015913963318 secREMOTE_IP: 3.235.120.24