Prostředí

SEBastian_Chum
2.2.2009 13:29
intro do Asterionu
Vždycky mě Asterion odpuzoval, ale chci se vydat na AsterionCon a rád bych nějaké malé intro - jaký je to žánr, co je na prostředí zajímavého, čím je typické, jak je široké, kulturní inspirace, literární inspirace, nezvyklé prvky (rasy, magie, mytologie, bohové)... dík
Autorská citace #21
3.2.2009 16:20 - Merlin
ale já se nebavím o článcích drahý poručíku...článek vždy někdo píše na základě svého subjektivního pocitu...měl jsi vůbec v ruce některý z těch modulů? přečetl sis některý?
Autorská citace #22
3.2.2009 16:32 - Colombo
Ne, proč studovat blíže něco, co mi už na první pohled připadá odporné? A zatím jsem neměl důvod si o tom myslet něco jiného. Jenže já jsem nikdy neříkal, že to je kravina. Napsal jsem pouze něco, co mělo znamenat "Podle uvedených informací to vypadá příliš přeplácaně, spousta na první pohled nesouvisejících dojmů z nejrůznějších na sobě nenavazujicích oblastí."

To, jestli tomu tak skutečně je nebo naopak není, to mne momentálně nezajímá. Avšak sirien, který naspal ono shrnutí, které na mne vyzařuje jako takový party mix anglického pudinku a sushi, mluvil o tom, že ve skutečnosti tam jsou historické souvislosti tvořící jemný a logický přechod mezi jednotlivými prvky. Což u mne vyvolává zájem o přehodnocení, ale nijak to nezvyšuje mou ochotu si něco koupit a přečíst(vzhledem k tomu, že se mi dělá špatně, když mam dát dvě koruny za lízátko).
Autorská citace #23
3.2.2009 16:46 - Merlin
no, pak je možná lepší se vyjadřovat celýma větama jako moderní člověk a ne prostou větou jako kromaňonec ...pokud se chceš vyhnout tomu, aby si někdo myslel, že nevíš o čem mluvíš...
mimochodem, a to sbíráš lízátka ze země, když máš na ně chuť?
Autorská citace #24
3.2.2009 16:59 - Colombo
z antropologického hlediska by jsi naprosto propadl, kromaňonec se bere jako moderní člověk! Tudíž tvé vyjádření pozbývá smyslu, stejně jako pokus o urážku, jež si k tomu přiložil.
Ale dobrá, budu se vyjadřovat jako moderní člověk, nejspiš si to myslel tím, že žijeme v moderní době(moderní auta, moderní kabáty..) a odtud odvozuješ svůj pokus o "moderním člověku". Ale dobrá, budu se vyjadřovat jako tvůj "moderní človék", omezeně. Když něco budu chtít napsat, napíšu to přesně, aby nikdo nemohl být na pochybách, co to má znamenat(aby jsi mohl vypnout mozek), vynechám jemné nuance ve svých sděleních a naperu ti jejich význam přímo do xichtu.
Nelízám lízátka.
Autorská citace #25
3.2.2009 17:54 - sirien
Píše:
z antropologického hlediska by jsi naprosto propadl, kromaňonec se bere jako moderní člověk! Tudíž tvé vyjádření pozbývá smyslu, stejně jako pokus o urážku, jež si k tomu přiložil.

Úroveň jeho kulturního života byla z našeho pohledu značně primitivní, takže co do urážky se Merlin myslim trefil...
Autorská citace #26
3.2.2009 18:48 - Colombo
podle toho, jak nadefinuješ primitivní kulturní úroveň

Ale netrefil se. Kdyby řekl pračlověk a moderní človék, ano. Ale v souvislosti s kromaňoncem, což je jen jiný název pro moderního člověka, tedy je tento termín nevhodně použit.
Autorská citace #27
3.2.2009 19:24 - Merlin
colombo: dítě..ty jsi ale chytlavé..na to že nelížeš lízátka :) ale konečně začneš mluvit k věci a vynecháš spamy typu: a kdy? a kdy?...
Autorská citace #28
3.2.2009 19:59 - Chrochta
Já vím, reaguju trochu pozdě, ale dřív jsem nebyl na počítači.

Asterion je zhruba stejně hratelný jako Greyhawk nebo Forgotten Realms, a má zhruba stejnou atmosféru (tj. to nejtypičtjší z typického).

Herně se vše odehrává v systému dvojplanety Asterion - Modrý měsíc, konkrétně prozatím jen na Asterionu (Modrý měsíc byl velmi, velmi lehce mezi řečí několikrát nakousnut), specificky na jižním kontinentu (pozor - na jih od rovníku) zvaném Tara (severní Lendor je "příliš civilizovaný" a tak má jeho popis mizivou prioritu - existují nějaké mapy). Tara je "nově" kolonizovaný kontinent (Sirienův průlet historií je v podstatě dostačující). Kolonizátoři ze severu - pro nedostatek lepších termínů označovaní jako "dobří" (přimislete si asi patnáct uvozovek a závorek :) ) - se sem dostali potom, co se jim jednu chvíli skutečně extrémně dařilo, ale pořád tady nejsou doma, akorát drží slušný kus země (označovaný jako "Dálavy"). Obyvatel je málo - je spousta neprozkoumaných míst a rozhodně, Siriene, není popsaná každá vesnice. Zatím popsané oblasti jsou od zaledněných velehor přes subropy (cca jižní Evropa ?) po pouště, tropické džungle a moře.

Souhlasím se Sirienem, že trpaslíci a hobiti jsou nejarchetypálnější archetypy. Taky "obyčejní" lidé nejsou nic extra, ale hráči si mohou vybrat hned ze dvou kulturně odlišných etnik: "koňského lidu" Hevrenů (zatím jen lehce kulturně načrtnutých) a Asarijců z tropické džungle, zjevně inspirovaných civilizací Mayů, Aztéků a dalších předkolumbovských obyvatel střední Ameriky. Další rasou jsou skřítci postavení na nějaké, pravděpodobně čínské, dálněvýchodní kultuře. Ta je relativně slušně (a hratelně) popsána a roleplayer se může po libosti vyřádit. Pak tu jsou elfové. Jedinou "africkou" věcí je jejich jazyková inspirace svahilštinou (HURÁ, HURÁ - KONEČNĚ NĚCO JINÉHO NEŽ KELTSKÉ JAZYKY!); jak Sirien přišel na Tolkiena opravdu netuším, protože pokud něco připomínají, tak (jejich "lesní" větev) lesní elfy z Athel Loren ze světa Warhammeru. Jinak tarští elfové jsou sqělý materiál pro roleplayera: kdysi je prokleli jak jejich vlastní druhové tak Arvedané a obě prokletí se na nich drasticky podepisují. Lesní elfové jsou, kulantně řečeno, nestálí. Pouštní elfové, díky své snadné identifikovatelnosti (černá kůže) a nekritické idealizaci Arvedanů, jsou primárním cílem xenofobie. Kromě toho se kdysi jednomu z jejich vůdců dostalo prorocké vize, kterou doteď ostatní neúchylně a silně fanaticky (je to MNOHEM lepší než být vydán na pospas dědičnému prokletí) sledují. Jejich kultura i světonáhled jsou silně unikátní. Třetí odnoží "temných" elfů ("světlí" se na Taře skoro nevyskytují - snaží se vyhýbat svým zavrženým příbuzným) jsou horští elfové, na kterých se prokletí podepsalo natolik, že jsou věčnými tuláky, v podstatě nexistují jako národ a vymírají (nějak ani nemají chuť dělat děti). Nežijí - přežívají.

Novými a silně přínosnými myšlenkami je Řád světa, jakési magicko-mystické doplnění přírodních zákonů. výsledkem je, že se činy živých podepisují jednak na nich samých a jednak na okolním světě. Pokud se bude někdo chovat jako zrůda, tak se zrůdou, skřetem (nikoli orkem, Siriene - za orky si můžeš zahrát, je to sice lehce trhlá, ale inspirativní rasa!), skutečně stane. Naopak bude li extrémně "dobrý" (definováno jako "nechová se jako zrůda a projevuje neúchylné odhodlní kráčet po cestě moudrosti/ pokory/ zbožnosti/ odvahy"), může jeho postava dostat další rozměr existence. Dračí rozměr. Zlí draci jsou konečným vývojovým stupněm skřeta. A okolní svět? s Přírodní úrovní koexistuje tak řečený Stínový svět, kde žijí bytosti primárně definované emocí/ emocemi (mohou se kombinovat - tak nemrtví ze stínového světa mají kombinaci nenávist + strach, kdežto jejich zavilí nepřítelé světlonoši láska + něco). A lidé je mohou svými činy, vyvolávajícími emoce (nebo přímo emocemi), přivolávat. Tak se milencům může dostat požehná í od jednorožce, kterého přivolali, kdežto takový emotivní výkřik "Nenávidím tě" bude zvěčněn v kameni pohledem čerstvě přivolaného baziliška.

svět je natolik flexibilní, že si lze bez větších úprav nastavit vlastní atmosféru (pravda, Zeměplocha půjde těžko - ale hrdinské Dragonlance, brutální Warhammer nebo něco temněji laděného by neměl být problém).

Jinak mne napadlo, že Asterion není nmět na diskusi, ale spíš na samostatný (velko)článek. Bouchi, nemohl by ses trochu zaangažovat?
Autorská citace #29
3.2.2009 21:31 - Colombo
Chrochta píše:
svět je natolik flexibilní, že si lze bez větších úprav nastavit vlastní atmosféru (pravda, Zeměplocha půjde těžko - ale hrdinské Dragonlance, brutální Warhammer nebo něco temněji laděného by neměl být problém).

a k takovým světům mám podezření.
Autorská citace #30
4.2.2009 00:16 - sirien
Píše:
a rozhodně, Siriene, není popsaná každá vesnice.

Samozřejmě, že je. Každá vesnice v prostoru, pro který vyšly sourcebooky. Každé menší městečko má jmenovaného starostu plus je k němu něco řečeno, velká část různých vesnic je zmíněna - hodně to je vidět například v Dálavách a Píscích proroctví, je to tak i u Nemrtvých a světlonošů, kde to je ale o něčem trochu jiném protože u popisu každé části Umrlčího království se dozvídáš něco dalšího o nekromantech a nekromancii.
Srovnej například s hrubou rozpracovaností Tarie.

"Tolkienovští elfové" je mé hrubé vyjádření pro typické klišé fantasy elfy, což lesní jsou. Horští nejsou nijak elfí, jsou to vpodstatě inteligentní barbaři se špičatýma ušima, jediným zajímavě rozpracovaným elfím etnikem jsou pouštní elfové.

Píše:
tak se zrůdou, skřetem (nikoli orkem, Siriene - za orky si můžeš zahrát, je to sice lehce trhlá, ale inspirativní rasa!),

ňáňá... mizerný český překlady a dračákystickej bestiář.
když napíšu skřet, každej so představí drd neschopnýho skřeta kterej je potravou pro válečníkův meč. Ork je v přímém překladu skřet. Psal jsem ork, protože a) nemám rád drd bestiář a jeho terminologii, b) když napíšu ork tak si lidé mnohem snáz to slovo spojí s bestií která dostává jako dárek drápy, tesáky, silnější konstituci a zesílení schopností o dva levely for free.

Píše:
zavilí nepřítelé světlonoši láska + něco

odvaha

Píše:
kdežto takový emotivní výkřik "Nenávidím tě" bude zvěčněn v kameni pohledem čerstvě přivolaného baziliška.

Nebude, protože kromě kvality (druhu) rozhoduje o přivolané bytosti i kvantita emoce - méně emocí, slabší bytost. Výkřik "nenávidím Tě" nejspíš nepřivolá sám o sobě nic, může být ale poslední kapkou. Představu o kvantitě si lze udělat z aplikace pravidel DrD - mág, který má přímo schopnost plánovitě vyvolávat myšlenkové bytosti, případně z nemrtvých a světlonošů, kde se o tom mluví v rámci Vládců strachu kteří přivolávají myšlenkové nemrtvé (ten experimentík s tisícovkami lidí kdy přivolali přízračného draka kterýho nedokázali ovládnout a málem jim vyhladil celou říši je třeba docela vtipnej. Zvlášť protože podle aplikace pravidel DrD vám na jeho ovládnutí stačí jeden nekromant na asi dvacátym levelu, a Umrlčim království je takovejch asi deset nebo dvacet)

Mimochodem - proměňování lidí na skřety/hrdiny/draky je tvárnost činů a je pouze podmnožinou řádu světa - řád světa je rozsáhlejší záležitost, tvárnost je zaprvé jeho součástí a zadruhé trestem pro ty kdo ho porušují.

Píše:
Jinak mne napadlo, že Asterion není nmět na diskusi, ale spíš na samostatný (velko)článek.

Prosím jenom to ne. Sérii článků klidně, domluvit se s Alnagem na vlastnim Asterion projektu pod Kostkou, prosím, ale hlavně ne jeden megačlánek, kdo by měl takovou megatunu textu naráz žvejkat...
Autorská citace #31
4.2.2009 08:22 - unknown
je to hodně tuctové, což mi ale v zásadě nevadí - přečtu si nějaké ty příručky a třeba mě to překvapí.

co mě ale děsí je ten Řád světa a možnost, že v Asterionu působí proaktivní božské bytosti...

škoda že základní lidská kultura je opět nevyhraněná. Třeba Warhammer z té renesančně-germánské stylizace obrovsky získává (nikdy bych neřekl že přiléhavé kostkované žluto-fialové kalhoty s krajkou můžou vypadat hustě), Aarklash, Kalamar nebo Caen taky stylizací "lidské masy" dávají celému světu obrovský náboj. Daleko dřív než se dostaneš k magii a dalším specifikům tě tak prostředí hned zpočátku silně osloví...

zatím nechci Asterion soudit, ale bojím se že to bude ten typický "heartbreaker" setting, jako je již zmíněný Forgotten Realms.
Autorská citace #32
4.2.2009 08:23 - SEB
..
..
..
..
/
/
/
muj post
Autorská citace #33
4.2.2009 08:44 - Jerson
Asterion znám už řadu let (protože jsem se dříve stýkal s jedním z tvůrců), a nikdy mě moc nechytil. Příliš magie, která dříve nahrazovala techniku, příliš mixování různých dob, příliš bohů a Khar všude kam jsem se podíval.
Nicméně vytknul jsem prakticky jen jednu věc, a totiž kosmologii. První věc byla rozměr planety, která byla díky velké hustotě mnohem menší než Země (asi o polovinu). Jediný praktický efekt by byl v jiné vzdálenosti obzoru, ale pro běžnou představu hráčů mi to přijde jako dost důležitý prvek.
Druhá věc byla tuším více oběžnic, které má snad každý fantasy svět, kde se pohled na nebe liší pohledu na Zemi, ale vždycky jde jen o cool provek, který není nijak dál dopracován. Obvykle jsou všechny měsíce dost velké (nebo dost blízko), ale příliv a odliv stejně nastává dvakrát denně a čas se počítá na týdny a běžné dvacetiosmi či třicetidenní měsíce.
Už si přesně nepamatuju, jak je to na Asterionu, ale vím že tato prvky mi neseděly a působily uměle.
Autorská citace #34
4.2.2009 08:48 - ShadoWWW
Jerson: Na Asterionu jsou desetidenní týdny, měsíc má 30 dní.
Autorská citace #35
4.2.2009 10:15 - SEB
jo víc měsíců mi většinou taky vadí. A tenhle je navíc pokud jsem dobře pochopil osídlenej.

(a zase OT - Warhammer má sice dva měsíce, ale jeden je z magického materiálu a tudíž nemá jiné než magické působení... čímž se vyřešily slapové síly. Nevim jak je to schůdné z coolfaktorového hlediska, ale působí to z hlediska světa neškodně.)
Autorská citace #36
4.2.2009 10:30 - Quentin
Nekolik mesicu jsem hral sandbox v Dálavách.

A bylo to fajn.
Autorská citace #37
4.2.2009 12:10 - colombo
fajn hry můžou být už podle 1.0 DrD při hraní Dobrodružství v bílém hradě...
Autorská citace #38
4.2.2009 13:23 - Quentin
mno, bylo to fajn dlouho. Svet se vsem libil. Bily hrad (a obdobne) by u nas takovou zivotnost nemel.

Nejvic jsem si cenil snahy mit podrobnou mapu. Prave to, ze byla popsana kazda vesnice, bylo super.
Autorská citace #39
4.2.2009 15:23 - sirien
Píše:
co mě ale děsí je ten Řád světa a možnost, že v Asterionu působí proaktivní božské bytosti...

Možnost? Tvrdá realita. Ti pučim Vzestup Temných bohů, se nasměješ :) (ale modul to je dělanej vcelku hezky)

Lidi sou nevyhraněný. Vlastně... jedno císařství a pak ta pseudoaztécká říše jsou dost svébytný, od toho se vcelku dá odrazit kdyby byl zájem.

Jerson: Žádná oběžnice - dvouplaneta Asterion-Modrý měsíc. Obzor nezapracován, odliv jako na Zemi (i když někdo spočítal že by měl bejt asi 60 metrů. Na vejšku vodního sloupce)
Autorská citace #40
4.2.2009 20:14 - Colombo
sorry, ale vsadím se, že v té pseudoaztécké říše se vychází ze spousty lží a polopravd o tom, kdo to vůbec aztékové byli.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07056188583374 secREMOTE_IP: 3.138.138.144