Prostředí

Alnag
28.12.2008 12:54
Překlad článků ze stránek WotC.
Autorská citace #21
30.12.2008 12:23 - Max
Ok, ale "moc" v sobě právě, alespoň z mýho pohledu, tu složku o který jsem mluvil příliš nemá. Lze mluvit o moci když se naštvu a někoho se slovy "Zaši si to Džimy" rozseknu? Naopak "moc" a "vláda" se mi hodně překrejvá. Vláda má moc. Ale když někdo má moc, tak už v podstatě vládne. Tudíž mi nepřijde, že bych skrze moc získával vládu. Stejnětak platná věta by mohla být že "skrze vládu získám moc".

Osobně mi kodex přijde, že by měl plnit funkci stupňů. Nejdřív musim zavrhnout mír resp. klid, pak se můžu začít prosazovat na úkor ostatních, což pro mě znamená onu "sílu". Díky tomu se nad ostatní "mírovníky" začnu povyšovat. Pomocí nohsledů získávám vliv. Když mám dostatečný vliv, můžu ovládat masy (formálně ale nemyslím, že bych musel být vládce). Pak se můžu pomstít a smést kohokoliv kdo se mi, nebo mým přáním, postaví. Sílu s velkym S tedy využívám k tomu abych vyplnil svoje přání a osvobodil se od okovů(pravidel, závazků, omezení), které na mě uvalili jiní.
Autorská citace #22
31.12.2008 21:44 - Alnag
Max: Ale jo, já ti rozumím. Ale mít v tom textu dvakrát slovo síla ve dvou významech mi přijde docela fatální. Vymyslete nějakou variantu pro slovo strength, a já to nadšeně přepíšu.

Jinak významy slova strength (bez ladu a skladu): fyzická síla, psychická síla, odolnost, pevnost, tuhost, odolnost, moc, intenzita, přednost, klad, výhoda, pevnost, houževnatost, mohutnost, koncentrace, výraznost.
Autorská citace #23
21.12.2009 21:12 - Alnag
Vyhrabal jsem překlady 4. a 5. části, které jsem bůh ví proč nikdy nepublikoval. Tak tady jsou.
Autorská citace #24
22.12.2009 09:47 - Sosáček
Sithové jsou fajn. Akorát to nesmí být takový vymaštěnci jako anakin nebo maul nebo tak, Kreia ruluje :)
Autorská citace #25
22.12.2009 17:46 - Gurney
Překlad se docela hodí, čtyři z těch článků jsem četl v originále a nějak mi ušlo že vyšla i pátá část, zrovna ta která mi přijde nejzajímavější.
Autorská citace #26
23.12.2009 08:01 - yokuzava
Jj, pekne! :) Zacina mi to byt trochu divne, ze nemuzu psat nic jineho nez pochvaly :)
Autorská citace #27
16.3.2013 11:47 -
V ktere prirucce jsou staty pro sithy jako rasu... Jdeme hrat SW:TOR jako RPG a nejak nemuzu najit staty pro sithy
Autorská citace #28
16.3.2013 11:59 - Vojtěch
Sithové jsou jinak snad braní jako near human, tedy člověk, akorát budou asi mít force sensitivity a dark pointy. Jinak mají kapitolu v Knights of the Old Republic.
Autorská citace #29
17.3.2013 08:54 - Dalcor
Díky ;-D
Jako zdroj fluffu stejně používám wookipedii - SAGA není moc helpfull... A jako pravidla Pathfinder Psionics Unleashed a Expanded...
Autorská citace #30
17.3.2013 09:15 - Vojtěch
Dun dun DUN...

Aneb hurá ke zdroji (pro ty co to nechtějí hledat).
Autorská citace #31
1.10.2022 21:42 - Necromancer
Hello there!

Kdyby se kolem čirou náhodou mihnul někdo, kdo má zkušenosti s navrhováním class pro 5e, a kdo také příhodně tak-nějak zná Star Wars a kdo by byl ochoten se zamyslet nad jednou problematikou, a dokonce mi k ní přidat řešení, měl bych pro něj dotaz.

Kdybys navrhoval (5e/JaD) classu pro Sitha/Jediho jak bys řešil schopnosti Síly (myšleno takové ty aktivní, tzn. Force push, Mind trick, Force lightning etc.)?
Na jednu stranu by se to dalo řešit prostě jako flavoured spellcasting (jako třeba Artificer), s důrazem/omezením na kouzla typu psionika (telekineze, telepatie) plus nějaký ten Jump, Haste etc.
Tohle řešení by bylo jednodušší jak pro tvorbu, tak následně i pro hráče. Nicméně je ale takové trochu... neohrabané.

Na druhou stranu by se to dalo udělat nějakým druhem zvláštních schopností (Battlemasterovy manévry, schopnosti Cesty čtyř živlů...) s připojeným spešl zdrojem (Sorcery points, Ki points), kterými by se za ně "platilo".
Tohle by mělo výhodu, že by to vypadalo víc neobvykle, víc Jediisky, ale zas by to bylo mnohem složitější na výrobu, na orientaci a na hraní.

Tohle je něco, s čím se nemůžu úplně popasovat, a myslím že by to bylo lepší svěřit do povolanějších rukou.

Takže jestli ti někde jsi, a odpovíš mi, tak z děkuji! :-D
Autorská citace #32
1.10.2022 22:12 - Dukolm
V DnD 5e se zase moc nevyznám, ale nedávno jsem potkal tohle Star Wars 5e.

Nehrál jsme to jen jsem postřehl že to existuje.
Autorská citace #33
2.10.2022 01:41 - Log 1=0
A co bys s tím chtěl dělat?
Teď nemyslím "hrát to" ale jak si tu hru jako takovou představuješ?
Chceš dát SW postavu do běžné DnD kampaně? Tady by asi nemělo cenu tím trávit moc času, hra se evidentně nebere vážně.
Chceš udělat nějakou homebrew adaptaci DnD 5e pro SW? Pak asi stojí za to se podívat po SW 5e věcech, třeba bude něco použitelného. A každopádně odpověď na tvou otázku závisí (i) od toho, jak vypadají ostatní povolání a zbytek systému.
Autorská citace #34
3.10.2022 12:44 - Necromancer
Promiňte za zpoždění.

Dukolm: Díky, kouknu na to.

Log: Hrát to :D

Píše:
Chceš dát SW postavu do běžné DnD kampaně? Tady by asi nemělo cenu tím trávit moc času, hra se evidentně nebere vážně.

S tímhle btw nesouhlasím, dneska můžeš mít v jedné družině Eleven, Iron-Mana, Legolase a Alucarda, a přitom odehrát seriózní kampaň. (Dobře, možná ne Strádovo prokletí, ale třeba Sestup do Avernu určitě.) Jediný co potřebuješ je trocha koordinace a domluva mezi hráči a DM na uvedení do příběhu. Abys měl dobrý pocit, že hraješ za svoji oblíbenou postavu, nemusíš nutně mít celý ten svět okolo. A nemyslím si, že by vedle Bladesingera a Paladina přísahy Vykoupení byl "ochránce míru nadaný mentálními schopnostmi" jako pěst na oko.

Tak nějak si nemyslím, že D&D je vhodný systém pro hraní kampaně ve Star Wars. Tady bych asi zvolil Fate.
Tudíž ne, než vytvářet vlastní dnd SW kampaň, radši chci jen tak volně adaptovat typ postavy. Nejde mi o konkrétní charakter, ale o feeling.
Jinými slovy nechci hrát Obi-Wana nebo nebo Dartha Vadera, ale "cool týppka s cool mečem co dělá cool věci pomocí záhadné energie (definitely-not Psi-Warrior)".
Po homebrew věcech jsem už koukal, většina to řeší force.pointy a speciálními schopnostni.
Ale protože znám zbytek systému a ostatní povolání, tak vím že nikdo nemá tuhle funci v takové míře, jakou potřebuji, a že lépe by (podle méh názoru) sedlo použití spellcastingu.

A protože jsem se nemohl rozhodnout, co mi přijde jako vhodnější pro postavu do systému dungeons and dragons pátě edice, zeptal jsem se na místě, kde je možný výskyt tvorů, kteří mají větší nadhled. :-)
Autorská citace #35
3.10.2022 21:05 - Log 1=0
Hm, možná bych si udělal seznam kouzel, co pokrývají, co tam chceš mít. Když toho bude málo, tak bych taky šel spíše po zvláštních schopnostech, a snažil se pokrýt ten feeling. Pokud toho budou tři zadnice, tak by možnýá bylo lépe nevynalézat kolo a nechat force-sensitive postavu kouzlit. Ale nezapomínej při tom, že není třeba pokrýt celou postavu jednou mechanikou, a netřeba umět všechno, co umí postava ve filmu, aby to mělo správný feeling.
Autorská citace #36
3.10.2022 21:18 - Necromancer
Jo, to je v podstatě ono. Tak hromada věcí je solidně funkčních pro Sílu dost. Jednak ty úplně očividné, jako štít a levitace. Ale pak je tu ta věc, že máš hromadu věcí, které by se hodily pro efekt, ale fluffově nesedí. Například Poryv větru, vytvoření proudu, kterým můžeš odtlačit nepřátel - force push. Ale neděláš to pomocí větru. Mágova ruka, ideální pro drobnou telekinezi. Ale fakt ta ruka nemůže být vidět. To jsou věci, které se dají relativně snadno reflavernout, nicméně by to chtělo nějaké jednotící zmínění v pravidnlech, něco jako... Veškerá tvá kouzla získaná skrz tento feat nedoprovází žádný vizuální efekt - nebo tak něco.
Ano, určitě nepotřebujeme každu jednu schopnost, co byla kdy znázorněna. ale upřímně si myslím, že pokud nechceme mít Sílu jen jako force-push/pull, tak se bude hodit znát nějaké ty rozšiřující detaily. :-D
A jinak kouzla nejsou samozřejmě všechno, určitě být Jedi obnáší hromadu dalších schopností, které se lépe provedou ve stylu jiných featů.

Anyway... díky
Autorská citace #37
3.10.2022 21:35 - sirien
Necromancer píše:
můžeš mít v jedné družině Eleven, Iron-Mana, Legolase a Alucarda, a přitom odehrát seriózní kampaň

...seriózní? Přetláskaně nestylovou popř. kočkopsovsky dortovou, jsi chtěl napsat, předpkládám. (A na Alucarda zapomeň, je OP až za obzor.)

Anyway, volné překlopení Sithů (a Jediů atd.) do DnD se poměrně zjevně táhne přes Warlocka. Typy paktů by mohly vyjadřovat nějaké obecné směřování, ze Síly samotné se dá udělat patron (s projevy podle Světlé/Temné strany... tam je ve skutečnosti potenciál pro hodně zajímavý design, který teď ale nemám zrovna čas zkoušet - možná někdy jindy).

Refluff by neměl přinášet pravidlovou nebo taktickou výhodu (obecný dobrý princip), tzn. zrušení např. vizuální složky kouzla je spíš nežádoucí - a i zbytečné, osobně nevim proč by force-push nemohl doprovázet vlnící se vzduch (ostatně, v KOTORech to tak myslim bylo :) )

Teoreticky bys mohl překlopit Magii paktu ze slotů na Manu... což technicky by se dělat spíš nemělo, protože to Černokněžníkovi dá dodatečnou variabilitu, kterou by spíš neměl mít, ale v rámci domácí hry by to asi tak moc vadit nemělo.

Každopádně to určitě chceš dělat přes spellcasting - ono se to nemapuje dokonale, jenže SW Force je typ magie velmi silně odlišný od DnD magických schopností. Teoreticky bys to mohl nadesignovat líp, ale tvořil bys paralelní magický systém vedle toho už existujícího a to je prakticky vždycky hrozně špatnej nápad.

Necromancer píše:
Tak nějak si nemyslím, že D&D je vhodný systém pro hraní kampaně ve Star Wars. Tady bych asi zvolil Fate.

To je od Tebe velmi moudré :)
Autorská citace #38
4.10.2022 10:17 - Necromancer
sirien píše:
A na Alucarda zapomeň, je OP až za obzor.


Sorry, špatnej Alucard. Moje chyba. Asi to bude tím, že jsme každý z jiného tisíciletí. :-P

sirien píše:
...seriózní? Přetláskaně nestylovou popř. kočkopsovsky dortovou, jsi chtěl napsat, předpkládám.

Mi řekni, proč by družina sestávající se z AM Sorcky, Armorer Artificera, Elfího Fightera/Rangera/Rouga a Dhampira Eldritch Knighta nemohla odehrát normální kampaň seriózně? V čem je tahle družina "horší" než Halfling Rogue, Human Cleric, Elf Wizard a Dwarf Fighter?

sirien píše:

Refluff by neměl přinášet pravidlovou nebo taktickou výhodu (obecný dobrý princip), tzn. zrušení např. vizuální složky kouzla je spíš nežádoucí - a i zbytečné, osobně nevim proč by force-push nemohl doprovázet vlnící se vzduch (ostatně, v KOTORech to tak myslim bylo :) )

Jo tak asi proč ne. Když tak na to koukám, tak ten fluff, se většinou týká jen nějakých drobností. Jakože nepovoláváš si na pomoc sílu větru, ale čerpáš energii, aby jsi se pohybal rychleji...
Nicméně rozhodně je tu problém komponentů. Rozhodně materiálních, možná verbálních (dobře, při Jedi-Mind-Trick samozřejmě ano - "kredity budou stačit", ale když někoho držíš na místě nebo odhodíš pomocí síly, tak u toho mluvit fakt nepotřebuješ.) komponentů kouzel. Zas přemýšlím, jestli vyhodit potřebu ty věci dělat, nebude příliš ... OP.

sirien píše:
To je od Tebe velmi moudré :)

I'm not the boy from a farm anymore! ;-D
Autorská citace #39
4.10.2022 11:48 - Šaman
Necromancer píše:
Zas přemýšlím, jestli vyhodit potřebu ty věci dělat, nebude příliš ... OP.

Imho to bude v pohodě, pokud se to hráči nezačnou snažit exploitovat. Jakože "kouzlo nemá verbální složku, není vidět, tak ho budu tajně zkoušet při královské večeři, nikdo nic nepozná".
Ale pokud vím, tak i ve filmech byla třeba výrazná gestikulace (silový trik měl být nějak vidět), což by asi mohlo stačit. Když budeš někoho škrtit, nemluvit u toho, nebude vidět éterická ruka okolo jeho krku, ale ty budeš mít před sebou nataženou ruku jeho směrem a tisknout pěst, asi nehrozí, že by někoho nenapadlo co provádíš :)
Autorská citace #40
4.10.2022 11:59 - LokiB
Šaman: to přeci není exploitace, ale normmální použití, cos popsal, ne?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091945886611938 secREMOTE_IP: 3.238.161.165