Prostředí

Alnag
28.12.2008 12:54
Překlad článků ze stránek WotC.
Autorská citace #1
28.12.2008 12:54 - Gurney
Dost dobré, zrovna tohle na wotc docela pravidelně čtu, moc povedený překlad.
Autorská citace #2
28.12.2008 19:51 - Vannax
I když SW nehraju, tak tohle jsem si taky s chutí přečetl.
Autorská citace #3
28.12.2008 20:07 - Lokken
Dost spoiler, ale tomuhle se asi nevyhneme. Jinak kvalitní poradce pro GM a hráče ne moc obeznámené se SW-expanded universe. Ikdyž zase nevím, jestli takoví po SW RPG vůbec sáhnou...
Pozn.:Lady ze sithu která svedla Jacena Sola na temnou stranu se jmenovala Lumiya, nikoliv Iumiya.
Autorská citace #4
28.12.2008 20:17 - Alnag
Lokken píše:
Pozn.:Lady ze sithu která svedla Jacena Sola na temnou stranu se jmenovala Lumiya, nikoliv Iumiya.


Ono tam bylo L, ale malé :( Ale už jsem to opravil.

Jinak spoilerům se fakt nejde vyhnout. A co se týče SW expanded universe, tak ne všichni moji hráči ho znají a když tak směrem do minulosti (KotoRy) a nikoliv do budoucnosti (tam už se taky občas ztrácím, protože kdo to má stíhat číst...)
Autorská citace #5
28.12.2008 21:04 - Gurney
Alnag píše:
A co se týče SW expanded universe, tak ne všichni moji hráči ho znají a když tak směrem do minulosti (KotoRy) a nikoliv do budoucnosti (tam už se taky občas ztrácím, protože kdo to má stíhat číst...)


Spíš kdo na to má mít náladu když tam na každý dobrý nápad připadají dvě nebo tři naprosté "ujetosti" :(
Autorská citace #6
28.12.2008 23:52 - Sosáček
Mír je lež, žiji s vášní
Má vášeň mi dává sílu
Svou silou získávám moc
Svou mocí vítězím
Vítězství zlomí má pouta
A Síla mě osvobodí.

se mi líbí o trošičku víc :)
Autorská citace #7
29.12.2008 00:15 - Alnag
Uzivatel #1513 píše:
Mír je lež, žiji s vášní
Má vášeň mi dává sílu
Svou silou získávám moc
Svou mocí vítězím
Vítězství zlomí má pouta
A Síla mě osvobodí.


Problém toho překladu, který nabízíš (podobně jako mnoha jiných) je několikerý. Za prvé je tam dvakrát slovo Síla, přičemž jednou je myšlena ona Star Warsovská Síla (Force) a jednou Strength.

Slovo Peace hned v první větě je položen do protikladu se slovem passion. Z toho vyplývá, že není myšlen mír (tedy nepřítomnost války) ale pokoj, harmonie a poklid. (To jest všechen ten Jedijský bullshit - viz ostatně Jedijský kodex - there is no emotion. There is peace.). Proto ani Mír není vhodný překlad, jakkoliv se nabízí (zvlášť těm, kteří v angličitně berou hned první slovo, které se vyskytuje ve slovníku). A tak by se dalo pokračovat dál...

Překlad kodexu není snadný a nedělám si iluze, že se to dá přeložit i lépe. Ale s překladem, který nabízíš, se nemohu ztotožnit.

EDIT: Ještě jedna zajímavá věc, na kterou jsem si teď vzpomněl. Slovo pouta vs. slovo okovy. V originále jsou mimochodem chains - tedy řetězy. Myslí se tím omezení (restriction) a to jak ve smyslu osobním, tak i nějakého potenciálu. Na slovu pouto se mi nelíbí, že to zní jako připojení něčeho k něčemu, nikoliv jako ta obruč, hranice, ohraničení, které to má znamenat. Proto jsem dal okovy.
Autorská citace #8
29.12.2008 04:11 - sirien
Píše:
že není myšlen mír (tedy nepřítomnost války

mír = duševní klid. Jeden z významů.

K poutům - "spoután svojí představou věci" nebo "spoután svým úhlem pohledu" je také vyjádření omezení, hranice, odvozená od slova "pouto". Jde jen o to jak to slovo pojmeš. (stará hádka ohledně překladu "hry na hrdiny" - hrdinové příběhů, ok, ale kdo to tak pochopí? v tmavomodrém)

Moje varianta překladu je momentálně nedostupná, postnu jí zejtra, nechce se mi s tim teď psát :)
Autorská citace #9
29.12.2008 10:56 - Sosáček
Alnagu, mir mi pripada stejne vhodny jako poklid, s tim bonusem, ze realne mir stejne dlouho nevydrzi (viz soucasnost ;) ). Pouta viz siriena, pripadaji mi stejna ohledne spiritualnich a dusevnich omezeni jako okovy.

Jinak, chtel jsem puvodne jen navrhnout alternativu, ktera mi lip sedne (i tim, ze tam nefiguruji slova jako "prostrednictvim" kdyz v originale je to kratne a uderne) ale kdyz uz se chces navzajem kritizovat, jakym zpusobem jsi dosel k tomu, ze slovo power znamena vladu?

to dava slovum jako willpower uplne novy rozmer! :D
Autorská citace #10
29.12.2008 14:07 - sirien
slíbená varianta:

Píše:
Mír je jen klam, znám jen vášeň,
Skrze vášeň se stávám silnější,
Skrze sílu získávám moc,
Skrze moc získávám vládu,
Skrze vládu dojdu vítězství.
Vítězstvím rozlomím svá pouta,
Síla mne osvobodí.


Pravda je, že tam je použitý dvakrát "síla" ve významu strenght a Force. Nicméně to by snad šlo vytovnat tím že se k tomu "strenht" přihodí přivlastňovací zájmeno.
a když na to tak koukám tak to dvojitý "jen" je taky nic moc a to "získávám vládu" je taky takový divný.

Píše:
Mír je klam, znám jen vášeň,
Skrze vášeň se stávám silnější,
Skrze svou sílu získávám moc,
Skrze svou moc vládnu,
Skrze vládu dojdu vítězství.
Vítězstvím rozlomím svá pouta,
Síla mne osvobodí.


???

Sos: Celej ten řádek s vládou je tam přidanej navíc. Power tu odpovídá moci.

Mír je klam, znám jen vášeň,
Skrze vášeň se stávám silnější,
Skrze svou sílu získávám moc,
Skrze svou moc vládnu,
Skrze vládu dojdu vítězství.
Vítězstvím rozlomím svá pouta,
Síla mne osvobodí.
Peace is a lie, there is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
....
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall set me free.


Narozdíl od Jediiského kodexu, Sithský kodex koluje netem a co vím i knížkami ve více variantách
Autorská citace #11
29.12.2008 14:48 - sirien
Jinak - trochu víc k tématu článku.

Zkoušel jsem hrát Jedi učedníka, který měl lehce nahnuto k Temné straně, a musím říct, že lákání Temné strany je skutečně značné, ani se to nezdá, ale jak je v charakteru postavy jen jedno slabší místečko, tak ta Temná strana skutečně začne táhnout velmi značně.
Ale hrát to, jak ta postava balancuje na hraně, byla docela psina :)
Autorská citace #12
29.12.2008 15:06 - Sosáček
Jestli myslis to co ja, tak tam bilancovalo vic postav, a hlavni zaporak byl vykradenej z blood+ ... :D
Autorská citace #13
29.12.2008 15:11 - Sosáček
hm. zkusim prehodit vid, jak to zni.

Mír je lež, žiji s vášní
Má vášeň mi dává sílu
Svou silou získávám moc
Svou mocí vítězím
Vítězství zlomí má pouta
A Síla mě osvobodí.

||
VV

Mír je lež, žiji s vášní
Má vášeň mi dá sílu
Svou silou získám moc
Svou mocí zvítězím
Vítězství zlomí má pouta
A Síla mě osvobodí.

zni mozna lip. on je to sice zivotni princip a ne jeden proces, ale pripada mi, ze na zivotni kredo se tenhle tvar sloves hodi lip.

EDIT: jeste premyslim nad tvarem "pretrha me retezy" ale coz je podobnejsi originalu, hm.
Autorská citace #14
29.12.2008 15:40 - sirien
Sos: Ne-e. SW hraný ve WoD modifikaci v době Jediiský občanský války (doby Kaana a Hotha)
Autorská citace #15
29.12.2008 20:38 - Alnag
Sirien: Mír sice může být duševní klid v češtině, ale jen když ho položíš do patřičných kontextu. Třeba "a v duši se mu rozhostil mír". Tím, že to tam ten kontext nemá, je to naprosto nepřeložitelné. BTW: A tvoje varianta také neřešila dualitu Síly.

Uzivatel #1513 Ok. Pokud připomínkuješ tu úsečnost původního a ten princip opakování, tam máš asi pravdu. To bych mohl upravit. Nicméně jinak v tom nabízeném textu stejný a pro SW zcela klíčový problém rozlišení SW síly a fyzické síly.

A slovo power je vůbec kapitola sama pro sebe. Ale vidím v tom tu Sithskou touhu kontrolovat situaci - jinými slovy mít moc, jinými slovy vládnout. Jelikož jsme si slovem moc už pomohli předtím... (mimochodem, slovo power lze také přeložit jako síla... kdyby náhodou :))

Rozhodl jsem se tuhle původní variantu,

Píše:
Poklid je pouhý klam, existuje jen vášeň,
Skrze vášeň získávám moc.
Prostřednictvím moci získávám vládu.
A díky vládě dosáhnu vítězství.
Vítězstvím rozlomím svoje okovy.
Síla mne osvobodí.


ještě zeditovat na základě Sosáčkovy připomínky, protože má pravdu v tom, že by to mělo být důraznější. A víc strohé.

Píše:
Klid je jen klam, existuje pouze vášeň,
Vášní dosáhnu moci.
Mocí dosáhnu vlády.
Vládou dosáhnu vítězství.
Vítězstvím rozlomím svoje okovy.
Síla mne osvobodí.


Také je to takhle trochu víc podobné struktuře originálu (který je v tomn článku.

Píše:
Peace is a lie, there is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
Autorská citace #16
30.12.2008 03:19 - sirien
prohoď "svoje okovy" za "své okovy". Je to takové víc vznosné. Ale jinak to už je docela lepší :)
Autorská citace #17
30.12.2008 08:43 - Sosáček
hmm. me se porad {"mir", "sila", "moc"} libi vic nez {"klid", "moc", "vlada") ale to uz te presvedcim tezko (teda, asi neda praci presvedcit te ze se mi to libi vic ... ale presvedcit te abys to mel radsi asi nedam) ale posun od slov jako "prostrednictvim" hodnotim kladne, pac ono to divny slovo na zacatku se cte jenom "tru" a tim tam prostrednictvim fakt nesedlo.
Autorská citace #18
30.12.2008 10:15 - Max
Jinak zajímavě je kodex přeloženej na wikině http://cs.wikipedia.org/wiki/Sith

Co se mi nezdá na této verzi je asi hlavně "Skrze vášeň získávám moc". Tak nějak významově mi to nesedí. Podle "Through passion, I gain strength." mi přijde že jde spíš o sílu díky jisté "zuřivosti". Aneb takový ty neustále omýlaný situace, kdy se jedi přestává kontrolovat a zapojuje do boje hněv. To mi ale nesedí s onou "mocí". Ale třeba to vnímám špatně.
Autorská citace #19
30.12.2008 10:20 - Sosáček
ono to znamena tohle, ale znamena to i moc nad lidma nebo sam nad sebou (silu se ovladat, chcete-li to hezci slovo). je to mnohoznacny, proto je to cool 8)
Autorská citace #20
30.12.2008 10:27 - Alnag
Ona ta vášeň není zdaleka jenom hněv. A je to skutečně mnohoznačné (jak píše Sosáček). Vášeň může planout uvnitř tebe a nabuzovat tě, ale stejně tak tu vášeň (zápal, nadšení...) můžeš vzbudit v jiných.

Je to mnohoznačné, proto je překlad vždycky problematický. Protože anglická slova mají daleko víc odstínů než ta naše.
Autorská citace #21
30.12.2008 12:23 - Max
Ok, ale "moc" v sobě právě, alespoň z mýho pohledu, tu složku o který jsem mluvil příliš nemá. Lze mluvit o moci když se naštvu a někoho se slovy "Zaši si to Džimy" rozseknu? Naopak "moc" a "vláda" se mi hodně překrejvá. Vláda má moc. Ale když někdo má moc, tak už v podstatě vládne. Tudíž mi nepřijde, že bych skrze moc získával vládu. Stejnětak platná věta by mohla být že "skrze vládu získám moc".

Osobně mi kodex přijde, že by měl plnit funkci stupňů. Nejdřív musim zavrhnout mír resp. klid, pak se můžu začít prosazovat na úkor ostatních, což pro mě znamená onu "sílu". Díky tomu se nad ostatní "mírovníky" začnu povyšovat. Pomocí nohsledů získávám vliv. Když mám dostatečný vliv, můžu ovládat masy (formálně ale nemyslím, že bych musel být vládce). Pak se můžu pomstít a smést kohokoliv kdo se mi, nebo mým přáním, postaví. Sílu s velkym S tedy využívám k tomu abych vyplnil svoje přání a osvobodil se od okovů(pravidel, závazků, omezení), které na mě uvalili jiní.
Autorská citace #22
31.12.2008 21:44 - Alnag
Max: Ale jo, já ti rozumím. Ale mít v tom textu dvakrát slovo síla ve dvou významech mi přijde docela fatální. Vymyslete nějakou variantu pro slovo strength, a já to nadšeně přepíšu.

Jinak významy slova strength (bez ladu a skladu): fyzická síla, psychická síla, odolnost, pevnost, tuhost, odolnost, moc, intenzita, přednost, klad, výhoda, pevnost, houževnatost, mohutnost, koncentrace, výraznost.
Autorská citace #23
21.12.2009 21:12 - Alnag
Vyhrabal jsem překlady 4. a 5. části, které jsem bůh ví proč nikdy nepublikoval. Tak tady jsou.
Autorská citace #24
22.12.2009 09:47 - Sosáček
Sithové jsou fajn. Akorát to nesmí být takový vymaštěnci jako anakin nebo maul nebo tak, Kreia ruluje :)
Autorská citace #25
22.12.2009 17:46 - Gurney
Překlad se docela hodí, čtyři z těch článků jsem četl v originále a nějak mi ušlo že vyšla i pátá část, zrovna ta která mi přijde nejzajímavější.
Autorská citace #26
23.12.2009 08:01 - yokuzava
Jj, pekne! :) Zacina mi to byt trochu divne, ze nemuzu psat nic jineho nez pochvaly :)
Autorská citace #27
16.3.2013 11:47 -
V ktere prirucce jsou staty pro sithy jako rasu... Jdeme hrat SW:TOR jako RPG a nejak nemuzu najit staty pro sithy
Autorská citace #28
16.3.2013 11:59 - Vojtěch
Sithové jsou jinak snad braní jako near human, tedy člověk, akorát budou asi mít force sensitivity a dark pointy. Jinak mají kapitolu v Knights of the Old Republic.
Autorská citace #29
17.3.2013 08:54 - Dalcor
Díky ;-D
Jako zdroj fluffu stejně používám wookipedii - SAGA není moc helpfull... A jako pravidla Pathfinder Psionics Unleashed a Expanded...
Autorská citace #30
17.3.2013 09:15 - Vojtěch
Dun dun DUN...

Aneb hurá ke zdroji (pro ty co to nechtějí hledat).
Autorská citace #31
1.10.2022 21:42 - Necromancer
Hello there!

Kdyby se kolem čirou náhodou mihnul někdo, kdo má zkušenosti s navrhováním class pro 5e, a kdo také příhodně tak-nějak zná Star Wars a kdo by byl ochoten se zamyslet nad jednou problematikou, a dokonce mi k ní přidat řešení, měl bych pro něj dotaz.

Kdybys navrhoval (5e/JaD) classu pro Sitha/Jediho jak bys řešil schopnosti Síly (myšleno takové ty aktivní, tzn. Force push, Mind trick, Force lightning etc.)?
Na jednu stranu by se to dalo řešit prostě jako flavoured spellcasting (jako třeba Artificer), s důrazem/omezením na kouzla typu psionika (telekineze, telepatie) plus nějaký ten Jump, Haste etc.
Tohle řešení by bylo jednodušší jak pro tvorbu, tak následně i pro hráče. Nicméně je ale takové trochu... neohrabané.

Na druhou stranu by se to dalo udělat nějakým druhem zvláštních schopností (Battlemasterovy manévry, schopnosti Cesty čtyř živlů...) s připojeným spešl zdrojem (Sorcery points, Ki points), kterými by se za ně "platilo".
Tohle by mělo výhodu, že by to vypadalo víc neobvykle, víc Jediisky, ale zas by to bylo mnohem složitější na výrobu, na orientaci a na hraní.

Tohle je něco, s čím se nemůžu úplně popasovat, a myslím že by to bylo lepší svěřit do povolanějších rukou.

Takže jestli ti někde jsi, a odpovíš mi, tak z děkuji! :-D
Autorská citace #32
1.10.2022 22:12 - Dukolm
V DnD 5e se zase moc nevyznám, ale nedávno jsem potkal tohle Star Wars 5e.

Nehrál jsme to jen jsem postřehl že to existuje.
Autorská citace #33
2.10.2022 01:41 - Log 1=0
A co bys s tím chtěl dělat?
Teď nemyslím "hrát to" ale jak si tu hru jako takovou představuješ?
Chceš dát SW postavu do běžné DnD kampaně? Tady by asi nemělo cenu tím trávit moc času, hra se evidentně nebere vážně.
Chceš udělat nějakou homebrew adaptaci DnD 5e pro SW? Pak asi stojí za to se podívat po SW 5e věcech, třeba bude něco použitelného. A každopádně odpověď na tvou otázku závisí (i) od toho, jak vypadají ostatní povolání a zbytek systému.
Autorská citace #34
3.10.2022 12:44 - Necromancer
Promiňte za zpoždění.

Dukolm: Díky, kouknu na to.

Log: Hrát to :D

Píše:
Chceš dát SW postavu do běžné DnD kampaně? Tady by asi nemělo cenu tím trávit moc času, hra se evidentně nebere vážně.

S tímhle btw nesouhlasím, dneska můžeš mít v jedné družině Eleven, Iron-Mana, Legolase a Alucarda, a přitom odehrát seriózní kampaň. (Dobře, možná ne Strádovo prokletí, ale třeba Sestup do Avernu určitě.) Jediný co potřebuješ je trocha koordinace a domluva mezi hráči a DM na uvedení do příběhu. Abys měl dobrý pocit, že hraješ za svoji oblíbenou postavu, nemusíš nutně mít celý ten svět okolo. A nemyslím si, že by vedle Bladesingera a Paladina přísahy Vykoupení byl "ochránce míru nadaný mentálními schopnostmi" jako pěst na oko.

Tak nějak si nemyslím, že D&D je vhodný systém pro hraní kampaně ve Star Wars. Tady bych asi zvolil Fate.
Tudíž ne, než vytvářet vlastní dnd SW kampaň, radši chci jen tak volně adaptovat typ postavy. Nejde mi o konkrétní charakter, ale o feeling.
Jinými slovy nechci hrát Obi-Wana nebo nebo Dartha Vadera, ale "cool týppka s cool mečem co dělá cool věci pomocí záhadné energie (definitely-not Psi-Warrior)".
Po homebrew věcech jsem už koukal, většina to řeší force.pointy a speciálními schopnostni.
Ale protože znám zbytek systému a ostatní povolání, tak vím že nikdo nemá tuhle funci v takové míře, jakou potřebuji, a že lépe by (podle méh názoru) sedlo použití spellcastingu.

A protože jsem se nemohl rozhodnout, co mi přijde jako vhodnější pro postavu do systému dungeons and dragons pátě edice, zeptal jsem se na místě, kde je možný výskyt tvorů, kteří mají větší nadhled. :-)
Autorská citace #35
3.10.2022 21:05 - Log 1=0
Hm, možná bych si udělal seznam kouzel, co pokrývají, co tam chceš mít. Když toho bude málo, tak bych taky šel spíše po zvláštních schopnostech, a snažil se pokrýt ten feeling. Pokud toho budou tři zadnice, tak by možnýá bylo lépe nevynalézat kolo a nechat force-sensitive postavu kouzlit. Ale nezapomínej při tom, že není třeba pokrýt celou postavu jednou mechanikou, a netřeba umět všechno, co umí postava ve filmu, aby to mělo správný feeling.
Autorská citace #36
3.10.2022 21:18 - Necromancer
Jo, to je v podstatě ono. Tak hromada věcí je solidně funkčních pro Sílu dost. Jednak ty úplně očividné, jako štít a levitace. Ale pak je tu ta věc, že máš hromadu věcí, které by se hodily pro efekt, ale fluffově nesedí. Například Poryv větru, vytvoření proudu, kterým můžeš odtlačit nepřátel - force push. Ale neděláš to pomocí větru. Mágova ruka, ideální pro drobnou telekinezi. Ale fakt ta ruka nemůže být vidět. To jsou věci, které se dají relativně snadno reflavernout, nicméně by to chtělo nějaké jednotící zmínění v pravidnlech, něco jako... Veškerá tvá kouzla získaná skrz tento feat nedoprovází žádný vizuální efekt - nebo tak něco.
Ano, určitě nepotřebujeme každu jednu schopnost, co byla kdy znázorněna. ale upřímně si myslím, že pokud nechceme mít Sílu jen jako force-push/pull, tak se bude hodit znát nějaké ty rozšiřující detaily. :-D
A jinak kouzla nejsou samozřejmě všechno, určitě být Jedi obnáší hromadu dalších schopností, které se lépe provedou ve stylu jiných featů.

Anyway... díky
Autorská citace #37
3.10.2022 21:35 - sirien
Necromancer píše:
můžeš mít v jedné družině Eleven, Iron-Mana, Legolase a Alucarda, a přitom odehrát seriózní kampaň

...seriózní? Přetláskaně nestylovou popř. kočkopsovsky dortovou, jsi chtěl napsat, předpkládám. (A na Alucarda zapomeň, je OP až za obzor.)

Anyway, volné překlopení Sithů (a Jediů atd.) do DnD se poměrně zjevně táhne přes Warlocka. Typy paktů by mohly vyjadřovat nějaké obecné směřování, ze Síly samotné se dá udělat patron (s projevy podle Světlé/Temné strany... tam je ve skutečnosti potenciál pro hodně zajímavý design, který teď ale nemám zrovna čas zkoušet - možná někdy jindy).

Refluff by neměl přinášet pravidlovou nebo taktickou výhodu (obecný dobrý princip), tzn. zrušení např. vizuální složky kouzla je spíš nežádoucí - a i zbytečné, osobně nevim proč by force-push nemohl doprovázet vlnící se vzduch (ostatně, v KOTORech to tak myslim bylo :) )

Teoreticky bys mohl překlopit Magii paktu ze slotů na Manu... což technicky by se dělat spíš nemělo, protože to Černokněžníkovi dá dodatečnou variabilitu, kterou by spíš neměl mít, ale v rámci domácí hry by to asi tak moc vadit nemělo.

Každopádně to určitě chceš dělat přes spellcasting - ono se to nemapuje dokonale, jenže SW Force je typ magie velmi silně odlišný od DnD magických schopností. Teoreticky bys to mohl nadesignovat líp, ale tvořil bys paralelní magický systém vedle toho už existujícího a to je prakticky vždycky hrozně špatnej nápad.

Necromancer píše:
Tak nějak si nemyslím, že D&D je vhodný systém pro hraní kampaně ve Star Wars. Tady bych asi zvolil Fate.

To je od Tebe velmi moudré :)
Autorská citace #38
4.10.2022 10:17 - Necromancer
sirien píše:
A na Alucarda zapomeň, je OP až za obzor.


Sorry, špatnej Alucard. Moje chyba. Asi to bude tím, že jsme každý z jiného tisíciletí. :-P

sirien píše:
...seriózní? Přetláskaně nestylovou popř. kočkopsovsky dortovou, jsi chtěl napsat, předpkládám.

Mi řekni, proč by družina sestávající se z AM Sorcky, Armorer Artificera, Elfího Fightera/Rangera/Rouga a Dhampira Eldritch Knighta nemohla odehrát normální kampaň seriózně? V čem je tahle družina "horší" než Halfling Rogue, Human Cleric, Elf Wizard a Dwarf Fighter?

sirien píše:

Refluff by neměl přinášet pravidlovou nebo taktickou výhodu (obecný dobrý princip), tzn. zrušení např. vizuální složky kouzla je spíš nežádoucí - a i zbytečné, osobně nevim proč by force-push nemohl doprovázet vlnící se vzduch (ostatně, v KOTORech to tak myslim bylo :) )

Jo tak asi proč ne. Když tak na to koukám, tak ten fluff, se většinou týká jen nějakých drobností. Jakože nepovoláváš si na pomoc sílu větru, ale čerpáš energii, aby jsi se pohybal rychleji...
Nicméně rozhodně je tu problém komponentů. Rozhodně materiálních, možná verbálních (dobře, při Jedi-Mind-Trick samozřejmě ano - "kredity budou stačit", ale když někoho držíš na místě nebo odhodíš pomocí síly, tak u toho mluvit fakt nepotřebuješ.) komponentů kouzel. Zas přemýšlím, jestli vyhodit potřebu ty věci dělat, nebude příliš ... OP.

sirien píše:
To je od Tebe velmi moudré :)

I'm not the boy from a farm anymore! ;-D
Autorská citace #39
4.10.2022 11:48 - Šaman
Necromancer píše:
Zas přemýšlím, jestli vyhodit potřebu ty věci dělat, nebude příliš ... OP.

Imho to bude v pohodě, pokud se to hráči nezačnou snažit exploitovat. Jakože "kouzlo nemá verbální složku, není vidět, tak ho budu tajně zkoušet při královské večeři, nikdo nic nepozná".
Ale pokud vím, tak i ve filmech byla třeba výrazná gestikulace (silový trik měl být nějak vidět), což by asi mohlo stačit. Když budeš někoho škrtit, nemluvit u toho, nebude vidět éterická ruka okolo jeho krku, ale ty budeš mít před sebou nataženou ruku jeho směrem a tisknout pěst, asi nehrozí, že by někoho nenapadlo co provádíš :)
Autorská citace #40
4.10.2022 11:59 - LokiB
Šaman: to přeci není exploitace, ale normmální použití, cos popsal, ne?
Autorská citace #41
4.10.2022 12:31 - Šaman
LokiB: Které, co jsem popsal?
Pokud v originálních pravidlech je kouzlo, které má nějakou verbální složku, nebo je vidět mágova ruka, nebo něco podobného a ty tyhle záležitosti z důvodů stylizace odebereš a někdo z hráčů toho začne využívat, tak asi hrozí nějaké rozbití.

To jsem myslel tím: "kouzlo nemá verbální složku, není vidět, tak ho budu tajně zkoušet při královské večeři, nikdo nic nepozná".

a to asi myslel Sirien větou: "Refluff by neměl přinášet pravidlovou nebo taktickou výhodu (obecný dobrý princip), tzn. zrušení např. vizuální složky kouzla je spíš nežádoucí"

---
Zatímco pokud jen vynecháš popis ruky, která na dálku viditelně škrtí královského rádce při večeři, ale každému bude stejně jasné, že se tu děje něco magického a že tvůj výraz a natažená ruka drtící jablko je dostatečně podezřelá, aby někomu došlo co děláš, pak je to asi ok.
Což je trochu i o metaherní dohodě s hráči.
Autorská citace #42
4.10.2022 13:31 - sirien
Necromancer píše:
I'm not the boy from a farm anymore! ;-D

Careful shalt thou be. Pride path to the Dark side is.

Necromancer píše:
Mi řekni, proč by družina sestávající se z

...protože to neni to, cos původně popsal. Mezi tím když vezmeš nějakou postavu a jejím žánrovým překlopením vytvoříš její obdobu a tím když vezmeš nějakou postavu a silou jí napasuješ do jinýho žánru je zásadní rozdíl.


Ohledně Složek kouzla... já se přiznám, že Složky třeba dost ignoruju a nijak je neřešim, ani jako nějaké omezení, ani jako výraznější prvek světa. U některých povolání mě dokonce vysloveně iritujou (třeba u Čaroděje, který má být původcem vlastní magie - to legacy že Složky jsou legacy původního Wizarda co se Vanciankou přeneslo na všechny ostatní tam je cítit fakt hodně). Jejich jediná faktická role je možnost Sesilatele "odzbrojit", což se dá řešit i decentnějc (např. předpokládat, že mají nějaké fokusy k sesílání - prsteny atp. - které se jim dají zabavit úplně stejně) - teoreticky tam je taktický rozměr toho že když jsi třeba svázaný, ale vyslíchají Tě, tak můžeš mít možnost seslat čistě verbální kouzlo... ale je to tak niché use case že sem vživotě neslyšel o tom že by to někdo někdy takhle použil. Tzn. ifnorování Složek bych tipnul že žádný extra citelný dopad mít nebude.

Nicméně bych Tě rád upozornil na jeden nenápadný a mnoha lidmi pominutý detail, a to že u kouzel která dávají nějaký rozkaz, příkaz, sugesci atp. vyslovení tohoto rozkazu, příkazu, sugesce atp. samo o sobě není verbální složka kouzla, ale až něco, co po této složce následuje. Tj. tato kouzla sama mají nějaké zaklínadlo, které musíš vyslovit jako první a tím je seslat, a až následně můžeš pronést samotný pokyn. (Bylo to i zdůrazňované Jeremym - osobně mám za to že to je další zbytečně defenzivní anti-exploit pravidlo co brání tomu abys kouzlo "zakomponoval do běžného projevu", což v důsledku vlastně dělá věci míň zajímavé a herně zábavné... ale to je holt trvalé prokletí DnD designu, no).
Autorská citace #43
4.10.2022 15:47 - Necromancer
sirien píše:
protože to neni to, cos původně popsal. Mezi tím když vezmeš nějakou postavu a jejím žánrovým překlopením vytvoříš její obdobu a tím když vezmeš nějakou postavu a silou jí napasuješ do jinýho žánru je zásadní rozdíl.

Dobře, ale to spolu dost splývá.
Můžeš vzít postavu ze hry/filmu/knihy, roleplayovat ji. Její charakter, povahové rysy, vzorce chování - Tohle všechno můžeš udělat ks jakémkoliv systému. Pak vezmeš její fyzické rysy, a co nejverněji je adaptuješ do vybraného systému. To co ti chybí, je svět dané postavy. Tohle by se dalo podle mě odkoupit třeba z Avengers, kde se potkávají hrdinové a různými příběhy z různých míst, a následně se spojí v jednu skupinu. A co se týče takových těch víc důležitých věcí, tak to se dá pořešit nějak individuálně. Například že tvůj ultimátní nepřítel/šéf není Sauron, ale Vecna, pro příklad. U když tohle nemusí být v samotné kampani vůbec relevantní.
Anyway, tohle k docela off-topic debata.

To ostatní: Díky, beru na vědomí. Tak se máš tím zamyslím, a po čase ti vidím na stůl výsldek. :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089989185333252 secREMOTE_IP: 3.128.205.109