Produkty

Jiron
4.6.2007 15:08
Recenze obvykle začíná tím, o čem je hra, které se kniha týká. Taky se často ve zkratce mluví o tom, kde se příběh odehrává jak to vypadá v tom světě, kde se Vaše postavy baví hraním si s meči, skřety a podobně. Tohle všechno já zkrátím. Takže teď vstaňte od stolu a podívejte se z okna. To, co vidíte, je to, co máte. Můžeme začít.
Autorská citace #1
4.6.2007 15:08 - Jiron
Autorská citace #2
4.6.2007 15:13 - Dalcor
Výbornej článek!!!
Autorská citace #3
4.6.2007 15:37 - Joe
Jo jo! Oznámkované!

A prechádzam na druhú... waaaaait...!!! B-D
Autorská citace #4
4.6.2007 17:33 - Jiron
Kamže prechádzaš?
Autorská citace #5
4.6.2007 17:49 - Joe
...část 2.!
Ktorá tu ešte nie je ;)
Autorská citace #6
4.6.2007 17:56 - Jiron
pracuje se na ní :-)
Autorská citace #7
4.6.2007 21:08 - unknown
Jen taková poznámka: ulice nemá stěny (viz první odstavec).
Autorská citace #8
4.6.2007 22:55 - Jiron
A co tedy ulice má, když ne stěny? Podle mě jsou vnější stěny domů vnitřními stěnami ulice. Tím končí má obhajoba :-)
Autorská citace #9
5.6.2007 07:27 - Rytíř
Jiron: Dovolil jsem si článek malinko formálně upravit tak, aby vypadal tak, jak jsi ho napsal..
Článek je dobrej, i když z něj mam pocit, že WoD je hra pro psychpaty :))
A nebýt upozornění neznámého, asi bych si té stěny ulice ani nevšiml... nicméně musim mu dát zapravdu, že se standardně píše "jít po straně ulice", nikoli stěně :)
Autorská citace #10
5.6.2007 09:35 - Jiron
Rytíř: právě naopak, WoD má psychopat jenom vyprávět :-) Teď vážně, WoD se dá hrát mnoha způsoby a já jsem zdůraznil, ten, který je blýzký mě. Píšu tam ale i duchařský storky a podobně. Trochu mě mrzí, že to tak působí ale podle mě má mít hra podobný efekt. Když to hraješ tak bys mě přemýšlet o tom jestli je to možné opravdu jen ve hře a nebo jestli se takové šílenství může ve skutečnosti dít. To je z mého úhlu pohledu princip hry. Ale jak říkám, je to jen subjektivní názor (který je sice čitelný v článku ale není tam napsný).
Autorská citace #11
5.6.2007 10:20 - Rytíř
Nene, že jde o tvůj pohled na tuhle hru a svět je zřejmé, to je v pohodě.. jen ten tvůj pohled mě osobně asi moc nesedí. Aby měl každej v lednici svý speciální menu, abych se bál mámy zeptat, cože to dělala včera v noci a tak.. :)
Mě by asi víc zajímalo to, co jsi naznačil v závěru - že je také možné hrát na strach ze sebe sama.. jo, to by byla jiná! Strach z toho, co jsem v případě nouze všechno doopravdy schopen udělat, tomu rozumím velmi dobře.. Jen nevím jestli bych to chtěl vyloženě hrát :)
Autorská citace #12
5.6.2007 13:17 - Jiron
Myslím, že jsem tam i psal, že názory a pohledy na Svět Temnoty se ohromě liší.
Autorská citace #13
25.9.2007 09:37 - smrq
dobra recenze. imo vystihuje atmosferu hry... k debate o stylu: jiron zde imo recenzuje samotnou prirucku WoD - zakladni pravidla. ty jsou o hrani smrtelniku. proto spise strach z neznameho okoli. tato hra je opravdu spise o zjistovani, ze cely svet je sileny a je proc se ho bat.
onen zminovany strach ze sebe (ale i jine motivy) je naplni dalsich her z tohoto sveta. upiru, vlkodlaku atd.
Autorská citace #14
25.9.2007 15:53 - sirien
jj, výborná recenze. Jiron má samozřejmě bod navíc za to, že linkoval můj článek :))
A další bod za to, že ho zjevně narozdíl od jiných lidí kteří mi tím strašně lezou krkem i zcela správně pochopil :(
Autorská citace #15
25.9.2007 18:36 - Alnag
Jé, ahoj smrqu. Jsem rád, že jsi taky zavítal. A samozřejmě jsem rád, za každou recenzi nebo jiný článek o WoD, který se tu objeví. Diverzita je důležitá :-D
Autorská citace #16
30.11.2014 14:33 - Sosáček
Máte někdo zkušenost s těmi God-Machine revizemi?
Autorská citace #17
30.11.2014 14:36 - sirien
Přímou ne, ale každý koho znám a kdo to zkoušel na to pěje chválu (konkrétně bohužel nic moc nevim, neměl jsem nikdy dost času to nastudovat)
Autorská citace #18
5.12.2014 00:59 - Gurney
sirien píše:
...každý koho znám a kdo to zkoušel na to pěje chválu

To by mě zrovna dost zajímalo na co konkrétně mají tak pozitivní reakce.
Autorská citace #19
5.12.2014 01:08 - Sos
Pokud tomu rozumim dobre, tak z pravidlovych zmen

1) do soubojaku zavedli hromadu beznych houserules (zbrane davaji uspechy navic, ne kostky navic; armor se odecita od uspechu, ne od kostek; vsechny zbrane delaji Lka a ne Bcka)

2) zrusili ruzne ceny za expy a pri tvorbe postavy, ted je vsechno jedna za jedna

3) expy se davaji za nejake pribehove milestones, ne na konci session - tohle presne nevim jak funguje, ale pripomina mi to Chuuba

4) merits maji explicitni pribehovou imunitu - pokud si koupim "allies" a nekdo je postrili, muzu si za ty tecky koupit neco jineho.

Co se tyka settingovych zmen, tak zavedli God-Machine, vsemocny stroj, ktery ovlada svet, a je kanonicky pro vsechny nove WoD. Je to jak z Exalted, kdyby Loom of Fate byl evil. A andele (a demoni) jsou Siderealove, dokonce jejich schopnosti jsou copy-paste z Exalted, akorat slabsi.

Pravidla jsou rozumna evoluce, i kdyz ta implementace tech pribehovych milestones mi prisla trosku heavy-handed. Co se tyka settingu, nevim jak moc chcete hrat Matrix se Siderealy. Puvodni WoD kde hracske postavy vlastne nevedely co je v pozadi a co vsechno svet skryva se mi libilo vic, ale je fakt, ze od divokeho mysticismu a anti-intelektualismu roku 1999 uz jsme taky nekam snad dosli.
Autorská citace #20
5.12.2014 01:55 - sirien
Sos píše:
Puvodni WoD kde hracske postavy vlastne nevedely co je v pozadi a co vsechno svet skryva se mi libilo vic

not... really... sure... now...

pokud mluvíš o těch démonech pojatých jako siderealech, tak démoni tuhle stylizaci neměli nikdy - Nephandi z Demon the Fallen z podstaty znali takřka všechny věci, co byly pro ostatní "tajemstvími" (popř. je nejen znali, ale podíleli se na jejich stvoření)

Démoni měli nějaká svá tajemství, ale ta nebyla settingová, ale příběhová (byly tam nějaké nezodpovězené otázky ohledně konce Války - např. co se ke všem čert... andělům stalo s Luciferem - a pak nějaké věci které se staly v době jejich pobytu v Pekle před roztržením Pečetí - např. kam k če... andělům zmizeli všichni ti zpropadení andělé... nebo co se to do Pekla stalo se světem, že se rozpadl na takové hadry, v jakém ho po návratu z Pekla našli), ale to bylo trochu na jiné téma
Autorská citace #21
5.12.2014 12:31 - Sos
Ja myslim puvodni smrtelniky. Puvodni smrtelnici mozna tusili, ze svet ma nejake divnosti, ale nebylo to tak, ze by vedeli ze existuje god-machine.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093331813812256 secREMOTE_IP: 3.239.13.1