Produkty

Dalcor
23.5.2007 09:43
Systém True20 je jednou z vývojových větví d20 a řeší nejvíce kritizované aspekty d20.
Autorská citace #1
23.5.2007 09:43 - andtom
Článek se mi líbí, jak je napsán, dávám hodnocení 1.
Drobné mušky:
1. Z textu není jasné co jsou zlaté krávy D&D, přestižní povolání nebo hádám špatně?
2. U boje by se pro představu hodil jeden-dva stručné konkrétní příklady.
3. Neví se, jak je to blíže s tím licencováním? Zůstalo to nakousnuto (na začátku slíbeno, že o licencování se čtenář dozví něco na konci a tam už pak nic není).
Autorská citace #2
23.5.2007 09:59 - Vannax
Vcelku dobrá recenze. Opět z toho ale mám pocit, že univerzálnost pravidla pro hraní čehokoli v jakémkoli herním prostředí je jen toužebné přání. Zdánlivá univerzálnost pravidel stejně nejlépe odpovídá pasuje do jednoho či několika herních prostředí a pro většinu dalších se pravidla stejně musí méně nebo více upravovat. Nebo ještě jinak - nemusí se upravovat, samozřejmě, ale pak v některých prostředích čím dál tím víc ztrácí ztrácí logiku.
Autorská citace #3
23.5.2007 10:00 - Rytíř
Už si začínám zvykat na tvůj svébytný styl :) Takže, s přihlédnutím k tomuhle, prima článek Dalcore! :) a hodil se mi, protože do mě Alek šil, abych do toho nakouk, že tam je pár dobrejch nápadů, co by mě mohly inspirovat..
Zatim jsem to nestudoval, ale už z toho co jsi psal uznávám, že tam je opravdu dobrých věcí spousta. Jinak ale ze souboje mám pocit, že je hodně podobnej gurpsímu, drsnej a rychlej... trochu jsme ho včera testovali a v zákl. verzi (čistej boj) velmi záleží na náhodě... na muj vkus skoro až moc. ale tak to byl jen první malinkej testík ;)
Autorská citace #4
23.5.2007 10:16 - Alek
Dobrej článek! Jen bych kapinku víc rozved ty Síly, jelikož neznam SW ani Engel, tak mi to nic neřeklo. K True20 jsem přičich někdy před 14 dny, kdy se tu řešily možné variace soubojů. A ze všech variant se mi práve Tručko zalíbilo nejvíc. Po dvou cvičných soubojích s Rytířem jsme došli k tomuhle:
  • Hod k20 je hezkej, marketingoej apod., ale už jsme si zvykli na 3k6 a přijde mi, že tady by se taky hodil - oba dva souboje prakticky skončili kritikou (ať už 20 či 1).
  • Houževnatost/Toughness není provázaná s úrovní postavy. Borec na druhý úrovni a borec na 6. se lišily maximálně o dva body, a ani borec na 15. na tom nebude o moc líp a bude rád, když se dostane na 10 vůči bežné DC kolem 20. Ronini nabízej pro hrdinské světy příčítat do toho ten Bojový bonus, ale to nám přijde zase moc (+20 na 20. úrovni - to už je fakt tank).
  • A za třetí...eh, tak to už jsem zapoměl. ;)
Věřím, že obě výtky jsou řešitelný vlastním nastaevnim, k čemuž pravidla sama vybízejí. Ve své čisté podobě by se asi velmi hodily pro rytířské světy ala Píseň ledu a ohně (rychlé, ralistické souboje, kde hodně záleží na prvním zásahu). Ale pro čisté fantasy, hrdinské světy, kde hrajeme my, bych pár změn proved.
Autorská citace #5
23.5.2007 11:48 - Alnag
Vidím, že onen "blud 3k6" stále žije... skoro bych tomu měl věnovat nějaké z dalších zamyšlení...
Jinak k článku až na ten lehce nadnesený název (d20 přece ŽÁDNÉ problémy nemá :-) protože d20 je systémový koncept do kterého True20 de facto taky spadá. Třeba když řekneš, d20 má problém s životy (tak já decentně ukážu na d20 systémy bez životů... atd.) je to pěkné shrnutí a v zásadě se shodujeme.
Ale D&D mám stejně radši... ;-)
Autorská citace #6
23.5.2007 12:02 - Alek
"Blud 3k6" žije a získává své příznivce, definitivně si právě včera (při tý zkoušce True20 souboje) získal mě. ;)
Autorská citace #7
23.5.2007 12:37 - Rytíř
Hm, tak toho si vážim! :) Protože Alnagu, Alek byl dlooouho velmi laxní a 3k6 hody vzal jen proto, abych byl už ticho :))
No a jak jsem psal právě Wraithsovi, tak tě k20 omrzí právě v okamžiku, kdy se hodama potácíš od meze k mezi a všecko je jen na té náhodě a ne na tom, co konkrétně podnikáš...
Nicméně, klidně o tom článek sepiš, zas můžem podiskutovat ;)
Autorská citace #8
23.5.2007 12:44 - Alnag
Rytíř: Neboj, jen co skončí zkouškové, ty vaše 3k6 výstřelky rozsekám... (to tzv. potácení totiž není bug ale feature ;-))
Autorská citace #9
23.5.2007 13:20 - Dalcor
andtom
1. o zlatých kravách DnD jsme se tu bavili nedávno - dej si hledat
2. já myslím že boj je jasný dost. Příkaldy by review zbytečně nafoukli.
3. jo licencování doplním, malá chybka se vloudila
Vannax
True20 je univerzální jako jakékoliv jiné d20 CORE systémy jen je unoiverzální i v rámci modern/fantasy/sci-fi. S tím souvisí jenda změna v textu, kterou musím udělat po důkladném studiu. Systém nemusíš upravovat, ale přizpůsobovat prostředí. I ADnD je do prostředí Ravenloftu přizpůsobené, pokud se nepletu, stejně jako Dragonlance...
Rytíř a Alek
Hod 3d6 upřímě nesnáším, tak mi ho nevnucujte ;)
To že se houževnatost nezvyšuje považuji za naprsoto dokonalou myšlenku. Zvyšujou se ti schopnosti snížit zranění bojovými dovednsotmi (COMBAT BONUS se zvyšuje s úrovní), jenže když se ráně nevyhneš, máš po ptákách, to mi přijde cool. Co bych přidal je únava jako v AGOTu.
Alnag
Nadpis je zvolený úmyslně jako trochu desinforamce a popíchnutí. Má to dva důvody:
1. Reálně si spousta lidí spojuje d20 s DnD.
2. True20 je d20 a vychází ze základního nastavení d20 a všechny ty kritizované problémy, které byly v d20 SRD zrušeny či urpaveny až příchodem Unearthed Arcany která si natahala (pokud se nepletu) myšlenky z vydaných jiných dé-dvacítek.
Rytíři co se ti nelíbí na mém stylu, nebo na co si nemůžeš zvyknout?
Článek ještě projde malou úpravou - mám tam špatně obsahy dodatečných příruček a dodám odkaz na diskuzi o zlatých kravách.
Autorská citace #10
23.5.2007 13:24 - Dalcor
BTW byly to svaté krávy a ne zlaté... Bavili jsme se o tom v diskuzi nad nedostatky DnD.
Autorská citace #11
23.5.2007 13:30 - Alek
Alnag: Rozsekat je můžeš, ale přesvědčit nás o paku nedokážeš. ;) Tohle přeci není o pravdě, bludu či něčem jinym. Je to čistě o preferencích jedince, o stylu hry (a taky trochu o matice ;)) - mně to taky nikdy nepřišlo jako nějakej extrémní rozdíl a sic jsem 3k6 házel jako ostatní u nás, přišlo mi to jako zbytečná obstrukce. A až když jsem zpětně přešel na k20, jsem si uvědomil tý výhody 3k6, resp. nedostatky k20 (a zejména u Tručka je to hodně viditelný). Ale neberu nikomu, že má prostě k20 rád - je mi maximálně tak líto jeho postav, který jsou odsouzený na tu nevyzpytatelnou náhodu s dvaceti pětiprocentníma tvářema. ;)))
Autorská citace #12
23.5.2007 13:35 - Čindi
Hod d20 další sacred cow. Ale jinak pěkný zajímavý článek. Díky
Autorská citace #13
23.5.2007 13:44 - Alek
Zvyšujou se ti schopnosti snížit zranění bojovými dovednsotmi...
Tohle jsem nepochopil, můžeš to lehce rozvíst?
Jinak uznávam, že ta myšlenka "při zásahu stejně pro všechny" má svý kouzlo. Únavu nevim, jestli bych zaved, je hezká, ale už takhle jsme měli při tom souboji potíž nezapomenout na všechny opravy a postihy (pravda, nemáme to zažitý)...
Autorská citace #14
23.5.2007 13:50 - Dalcor
Špatná formulace z mé strany, mám tu mco práce a nestíhám - zvyšujou se ti schopnosti vyhnout se zranění bojovými dovednostmi. Tedy růstem hodnoty Combat bonus, který se započítává do útoku i do obrany. Mě to příjde geniálně logické. Úder do hlavy tě vyřídí ať si jakýkoliv nabušenec, ale dovendostmi v boji se jim dokážeš vyhnout nebo ubránit, válečník má větší šanci než čaroděj. Co ti na tom přijde špatné...?
Čindi
mě hod d20 dokonale vyhovuje. Vím že je matematicky horší než 2d6 úplně přiblblého DrD+ či kvalitního Tri-Statu dX nebo 3d6 z Unearthed Arcany. Ale je jednuduchý a přehledný. To není Sacred Cow to je o preferencích, jak říkal Alek ;) (ano je, trochu ;-) )
Autorská citace #15
23.5.2007 13:56 - Rytíř
Dalcor: Máš osobitý styl v tom smyslu, že jdeš hrozně rychle na věc. Není to špatné, někdy je ta přímočará jednoduchost naopak prima a potřebná.. já třeba mám obvykle opačný problém, že hrozně okecávám a co se dá vyjádřit jedním slovem opíšu pěti.. :) Proto ti nic nevyčítám, jen konstatuji, že si na tvůj styl musím trochu zvykat.
Nicméně někde v tom článku už jsi to v jednom místě přece jenom trochu přehnal, s tou stručností.. pročtu to, chceš-li, a napíšu, abych byl konkrétní.
Jinak ten boj je udělanej celkem dobře, zachoval zdání d20, i když to vlastně d20 moc není.. popravdě moc nerozumím tomu, proč tam je hod k20 :) Je to zbytečně velký rozsah, vzhledem k tomu, že bojové hodnoty postavy nemají tak velké rozptyly a obecně se drží celkem při zemi. Ale neboj, nelobuji za 3k6.. :) seděl by mi tam dejme tomu tak 2k6 hod.
Autorská citace #16
23.5.2007 14:06 - Alek
Dalcor: Jo tak to je jiná, já myslel, že o něčem nevim, a tys myslel tohle. Jak jsem říkal, není to špatná mylšenka, když to takhle podáš. Takže už mi to nepřijde tak špatné...
2k6? jejda, kam jsme se to dostali? ;) Je přeci třeba zachovat alespoň jednu svatou krávu d20 (a hlavně true20), a to co nejméně obsáhlé váčky s kostkama. A hlavně zachovat stejný typ kostky pro ověřování.
Autorská citace #17
23.5.2007 14:08 - Dalcor
No jo, njesem zastáncem okecávání - takhl jsou ty review dlouhé a skoro nečitelné. navcí když se musíš trefovat do počtu znaků tak se naučíš psát hučně (rsp já se naučil). Určitě mi řekni kde je to příliš husté... ;)
Já na hodu d20 vyrůstal a matematická úvaha mi ho nevykopně
Alek - skillová magie je taková kdy máš magické schopnosti jako dovednosti, utrácíš do ně své body dovedností při přestupu na úroveň. Úspěšnost či neúspěšnost kouzla a jeho efekt se řeší dosažením určitého DC. Řekněme s schopností Manipulace ohněm uděláš:
DC5 - zapálíš oheň
DC10 - ohnivý šíp
DC15 - fireball
DC20 - ohnivá stěna
DC25 - ohnivý déšť
DC30 - přivoláš elementála a tak.
Ve Star Wars a v Engelu za ně paltíš silou, nebo hit pointy. tady ne.
Dneska ráno jsem si prohlížel True20 Blue Rose Companion a World of Aldea. zvláště Companion mě zaujal - rozebírá tak dovednosti a dává příkaldy DC pro tyto dovednosti. 6-7 příkladů... Pokud to nerozebere bratr, tak se na to chystám já.
Autorská citace #18
23.5.2007 14:29 - Alek
Dalcor: dikes...
Autorská citace #19
24.5.2007 09:39 - wlkeR
Já porát proč ten útok nepobíram a on je ten příklad asi pro střeleckej souboj, že?
útočný bonus = bojový bonus + obratnost + velikost + rozličné bonusy - dostřel
Myslím, že nejhůře pochopitelné jsou ale kategorie poškození..?
Autorská citace #20
24.5.2007 10:08 - Dalcor
Ne není - dostřel přepočítáváš pouze v případě že střílíš.
ad poškození - hodíš si Toughnes sejv podle vzorečku a podle rozdílu mezi výsledkem a požadovaným DC si proškrtneš co se ti stalo. Jediné co jsem zatím nepobral je jak se dmg sčítá...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080255031585693 secREMOTE_IP: 35.175.201.245