Produkty

Dalcor
23.5.2007 09:43
Systém True20 je jednou z vývojových větví d20 a řeší nejvíce kritizované aspekty d20.
Autorská citace #1
23.5.2007 09:43 - andtom
Článek se mi líbí, jak je napsán, dávám hodnocení 1.
Drobné mušky:
1. Z textu není jasné co jsou zlaté krávy D&D, přestižní povolání nebo hádám špatně?
2. U boje by se pro představu hodil jeden-dva stručné konkrétní příklady.
3. Neví se, jak je to blíže s tím licencováním? Zůstalo to nakousnuto (na začátku slíbeno, že o licencování se čtenář dozví něco na konci a tam už pak nic není).
Autorská citace #2
23.5.2007 09:59 - Vannax
Vcelku dobrá recenze. Opět z toho ale mám pocit, že univerzálnost pravidla pro hraní čehokoli v jakémkoli herním prostředí je jen toužebné přání. Zdánlivá univerzálnost pravidel stejně nejlépe odpovídá pasuje do jednoho či několika herních prostředí a pro většinu dalších se pravidla stejně musí méně nebo více upravovat. Nebo ještě jinak - nemusí se upravovat, samozřejmě, ale pak v některých prostředích čím dál tím víc ztrácí ztrácí logiku.
Autorská citace #3
23.5.2007 10:00 - Rytíř
Už si začínám zvykat na tvůj svébytný styl :) Takže, s přihlédnutím k tomuhle, prima článek Dalcore! :) a hodil se mi, protože do mě Alek šil, abych do toho nakouk, že tam je pár dobrejch nápadů, co by mě mohly inspirovat..
Zatim jsem to nestudoval, ale už z toho co jsi psal uznávám, že tam je opravdu dobrých věcí spousta. Jinak ale ze souboje mám pocit, že je hodně podobnej gurpsímu, drsnej a rychlej... trochu jsme ho včera testovali a v zákl. verzi (čistej boj) velmi záleží na náhodě... na muj vkus skoro až moc. ale tak to byl jen první malinkej testík ;)
Autorská citace #4
23.5.2007 10:16 - Alek
Dobrej článek! Jen bych kapinku víc rozved ty Síly, jelikož neznam SW ani Engel, tak mi to nic neřeklo. K True20 jsem přičich někdy před 14 dny, kdy se tu řešily možné variace soubojů. A ze všech variant se mi práve Tručko zalíbilo nejvíc. Po dvou cvičných soubojích s Rytířem jsme došli k tomuhle:
  • Hod k20 je hezkej, marketingoej apod., ale už jsme si zvykli na 3k6 a přijde mi, že tady by se taky hodil - oba dva souboje prakticky skončili kritikou (ať už 20 či 1).
  • Houževnatost/Toughness není provázaná s úrovní postavy. Borec na druhý úrovni a borec na 6. se lišily maximálně o dva body, a ani borec na 15. na tom nebude o moc líp a bude rád, když se dostane na 10 vůči bežné DC kolem 20. Ronini nabízej pro hrdinské světy příčítat do toho ten Bojový bonus, ale to nám přijde zase moc (+20 na 20. úrovni - to už je fakt tank).
  • A za třetí...eh, tak to už jsem zapoměl. ;)
Věřím, že obě výtky jsou řešitelný vlastním nastaevnim, k čemuž pravidla sama vybízejí. Ve své čisté podobě by se asi velmi hodily pro rytířské světy ala Píseň ledu a ohně (rychlé, ralistické souboje, kde hodně záleží na prvním zásahu). Ale pro čisté fantasy, hrdinské světy, kde hrajeme my, bych pár změn proved.
Autorská citace #5
23.5.2007 11:48 - Alnag
Vidím, že onen "blud 3k6" stále žije... skoro bych tomu měl věnovat nějaké z dalších zamyšlení...
Jinak k článku až na ten lehce nadnesený název (d20 přece ŽÁDNÉ problémy nemá :-) protože d20 je systémový koncept do kterého True20 de facto taky spadá. Třeba když řekneš, d20 má problém s životy (tak já decentně ukážu na d20 systémy bez životů... atd.) je to pěkné shrnutí a v zásadě se shodujeme.
Ale D&D mám stejně radši... ;-)
Autorská citace #6
23.5.2007 12:02 - Alek
"Blud 3k6" žije a získává své příznivce, definitivně si právě včera (při tý zkoušce True20 souboje) získal mě. ;)
Autorská citace #7
23.5.2007 12:37 - Rytíř
Hm, tak toho si vážim! :) Protože Alnagu, Alek byl dlooouho velmi laxní a 3k6 hody vzal jen proto, abych byl už ticho :))
No a jak jsem psal právě Wraithsovi, tak tě k20 omrzí právě v okamžiku, kdy se hodama potácíš od meze k mezi a všecko je jen na té náhodě a ne na tom, co konkrétně podnikáš...
Nicméně, klidně o tom článek sepiš, zas můžem podiskutovat ;)
Autorská citace #8
23.5.2007 12:44 - Alnag
Rytíř: Neboj, jen co skončí zkouškové, ty vaše 3k6 výstřelky rozsekám... (to tzv. potácení totiž není bug ale feature ;-))
Autorská citace #9
23.5.2007 13:20 - Dalcor
andtom
1. o zlatých kravách DnD jsme se tu bavili nedávno - dej si hledat
2. já myslím že boj je jasný dost. Příkaldy by review zbytečně nafoukli.
3. jo licencování doplním, malá chybka se vloudila
Vannax
True20 je univerzální jako jakékoliv jiné d20 CORE systémy jen je unoiverzální i v rámci modern/fantasy/sci-fi. S tím souvisí jenda změna v textu, kterou musím udělat po důkladném studiu. Systém nemusíš upravovat, ale přizpůsobovat prostředí. I ADnD je do prostředí Ravenloftu přizpůsobené, pokud se nepletu, stejně jako Dragonlance...
Rytíř a Alek
Hod 3d6 upřímě nesnáším, tak mi ho nevnucujte ;)
To že se houževnatost nezvyšuje považuji za naprsoto dokonalou myšlenku. Zvyšujou se ti schopnosti snížit zranění bojovými dovednsotmi (COMBAT BONUS se zvyšuje s úrovní), jenže když se ráně nevyhneš, máš po ptákách, to mi přijde cool. Co bych přidal je únava jako v AGOTu.
Alnag
Nadpis je zvolený úmyslně jako trochu desinforamce a popíchnutí. Má to dva důvody:
1. Reálně si spousta lidí spojuje d20 s DnD.
2. True20 je d20 a vychází ze základního nastavení d20 a všechny ty kritizované problémy, které byly v d20 SRD zrušeny či urpaveny až příchodem Unearthed Arcany která si natahala (pokud se nepletu) myšlenky z vydaných jiných dé-dvacítek.
Rytíři co se ti nelíbí na mém stylu, nebo na co si nemůžeš zvyknout?
Článek ještě projde malou úpravou - mám tam špatně obsahy dodatečných příruček a dodám odkaz na diskuzi o zlatých kravách.
Autorská citace #10
23.5.2007 13:24 - Dalcor
BTW byly to svaté krávy a ne zlaté... Bavili jsme se o tom v diskuzi nad nedostatky DnD.
Autorská citace #11
23.5.2007 13:30 - Alek
Alnag: Rozsekat je můžeš, ale přesvědčit nás o paku nedokážeš. ;) Tohle přeci není o pravdě, bludu či něčem jinym. Je to čistě o preferencích jedince, o stylu hry (a taky trochu o matice ;)) - mně to taky nikdy nepřišlo jako nějakej extrémní rozdíl a sic jsem 3k6 házel jako ostatní u nás, přišlo mi to jako zbytečná obstrukce. A až když jsem zpětně přešel na k20, jsem si uvědomil tý výhody 3k6, resp. nedostatky k20 (a zejména u Tručka je to hodně viditelný). Ale neberu nikomu, že má prostě k20 rád - je mi maximálně tak líto jeho postav, který jsou odsouzený na tu nevyzpytatelnou náhodu s dvaceti pětiprocentníma tvářema. ;)))
Autorská citace #12
23.5.2007 13:35 - Čindi
Hod d20 další sacred cow. Ale jinak pěkný zajímavý článek. Díky
Autorská citace #13
23.5.2007 13:44 - Alek
Zvyšujou se ti schopnosti snížit zranění bojovými dovednsotmi...
Tohle jsem nepochopil, můžeš to lehce rozvíst?
Jinak uznávam, že ta myšlenka "při zásahu stejně pro všechny" má svý kouzlo. Únavu nevim, jestli bych zaved, je hezká, ale už takhle jsme měli při tom souboji potíž nezapomenout na všechny opravy a postihy (pravda, nemáme to zažitý)...
Autorská citace #14
23.5.2007 13:50 - Dalcor
Špatná formulace z mé strany, mám tu mco práce a nestíhám - zvyšujou se ti schopnosti vyhnout se zranění bojovými dovednostmi. Tedy růstem hodnoty Combat bonus, který se započítává do útoku i do obrany. Mě to příjde geniálně logické. Úder do hlavy tě vyřídí ať si jakýkoliv nabušenec, ale dovendostmi v boji se jim dokážeš vyhnout nebo ubránit, válečník má větší šanci než čaroděj. Co ti na tom přijde špatné...?
Čindi
mě hod d20 dokonale vyhovuje. Vím že je matematicky horší než 2d6 úplně přiblblého DrD+ či kvalitního Tri-Statu dX nebo 3d6 z Unearthed Arcany. Ale je jednuduchý a přehledný. To není Sacred Cow to je o preferencích, jak říkal Alek ;) (ano je, trochu ;-) )
Autorská citace #15
23.5.2007 13:56 - Rytíř
Dalcor: Máš osobitý styl v tom smyslu, že jdeš hrozně rychle na věc. Není to špatné, někdy je ta přímočará jednoduchost naopak prima a potřebná.. já třeba mám obvykle opačný problém, že hrozně okecávám a co se dá vyjádřit jedním slovem opíšu pěti.. :) Proto ti nic nevyčítám, jen konstatuji, že si na tvůj styl musím trochu zvykat.
Nicméně někde v tom článku už jsi to v jednom místě přece jenom trochu přehnal, s tou stručností.. pročtu to, chceš-li, a napíšu, abych byl konkrétní.
Jinak ten boj je udělanej celkem dobře, zachoval zdání d20, i když to vlastně d20 moc není.. popravdě moc nerozumím tomu, proč tam je hod k20 :) Je to zbytečně velký rozsah, vzhledem k tomu, že bojové hodnoty postavy nemají tak velké rozptyly a obecně se drží celkem při zemi. Ale neboj, nelobuji za 3k6.. :) seděl by mi tam dejme tomu tak 2k6 hod.
Autorská citace #16
23.5.2007 14:06 - Alek
Dalcor: Jo tak to je jiná, já myslel, že o něčem nevim, a tys myslel tohle. Jak jsem říkal, není to špatná mylšenka, když to takhle podáš. Takže už mi to nepřijde tak špatné...
2k6? jejda, kam jsme se to dostali? ;) Je přeci třeba zachovat alespoň jednu svatou krávu d20 (a hlavně true20), a to co nejméně obsáhlé váčky s kostkama. A hlavně zachovat stejný typ kostky pro ověřování.
Autorská citace #17
23.5.2007 14:08 - Dalcor
No jo, njesem zastáncem okecávání - takhl jsou ty review dlouhé a skoro nečitelné. navcí když se musíš trefovat do počtu znaků tak se naučíš psát hučně (rsp já se naučil). Určitě mi řekni kde je to příliš husté... ;)
Já na hodu d20 vyrůstal a matematická úvaha mi ho nevykopně
Alek - skillová magie je taková kdy máš magické schopnosti jako dovednosti, utrácíš do ně své body dovedností při přestupu na úroveň. Úspěšnost či neúspěšnost kouzla a jeho efekt se řeší dosažením určitého DC. Řekněme s schopností Manipulace ohněm uděláš:
DC5 - zapálíš oheň
DC10 - ohnivý šíp
DC15 - fireball
DC20 - ohnivá stěna
DC25 - ohnivý déšť
DC30 - přivoláš elementála a tak.
Ve Star Wars a v Engelu za ně paltíš silou, nebo hit pointy. tady ne.
Dneska ráno jsem si prohlížel True20 Blue Rose Companion a World of Aldea. zvláště Companion mě zaujal - rozebírá tak dovednosti a dává příkaldy DC pro tyto dovednosti. 6-7 příkladů... Pokud to nerozebere bratr, tak se na to chystám já.
Autorská citace #18
23.5.2007 14:29 - Alek
Dalcor: dikes...
Autorská citace #19
24.5.2007 09:39 - wlkeR
Já porát proč ten útok nepobíram a on je ten příklad asi pro střeleckej souboj, že?
útočný bonus = bojový bonus + obratnost + velikost + rozličné bonusy - dostřel
Myslím, že nejhůře pochopitelné jsou ale kategorie poškození..?
Autorská citace #20
24.5.2007 10:08 - Dalcor
Ne není - dostřel přepočítáváš pouze v případě že střílíš.
ad poškození - hodíš si Toughnes sejv podle vzorečku a podle rozdílu mezi výsledkem a požadovaným DC si proškrtneš co se ti stalo. Jediné co jsem zatím nepobral je jak se dmg sčítá...
Autorská citace #21
24.5.2007 10:29 - andtom
Dalcor: Vidíš, vidíš, já Ti říkal, že ten souboj chce jeden-dva příklady, od útoku až po poškození ;)
Autorská citace #22
24.5.2007 10:37 - Dalcor
No jo furt......lepší
Autorská citace #23
24.5.2007 11:39 - Alek
Dalcor: Zranění se sčítá tak, že když je už třeba pozice wounded - zranění obsazená, automaticky přeskočíš na další pozici, což je myslim disabled - vyřazení - což je už prakticky konec souboje. ;)
Autorská citace #24
24.5.2007 11:40 - Dalcor
Já si to myslel, ale nějak jsem nemohl najít příslušný odstavec :((. Díky
Autorská citace #25
24.5.2007 11:43 - Alek
No je tam o tom zašitá jedna věta, a to snad ještě jen v tom plnym vydání, v tý free verzi to snad vůbec neni...
Autorská citace #26
24.5.2007 11:45 - Dalcor
pozor já nerecenzoval z free verze ;) Ten Pocket Guide mam opravdu koupenej
Autorská citace #27
24.5.2007 14:10 - Rytíř
Dalcor: tak, konečně mam trochu času... takže, dovolím si uvést části, kde mi to trochu drhlo:
Nejenže má několik řad úspěšných d20 (resp. True20) herních prostředí (Mutants and Masterminds, Freeport, Blue Rose). Vyvíjely pro Black Industry, ...
Úvod věty napovídal, že se bude pokračovat výčtem, ty jsi místo toho načal nezávislou větu. Zbav se "Nejenže" anebo tam dej jen čárku a "ale i" ... nebo tak něco.
V popisech zásadních odlišností True20 ses po vlastnostech ihned vrhl na rasy, na muj vkus hodně kách :) Alespoň slůvkem bych zmínil, že rasy vůbec neexistují - namísto nich jsou...
Odstavec s povoláními/rolemi mi dal docela zabrat - četl jsem ho snad třikrát, než sem ho plně pochopil :) Zarazilo mě tam tohle: .. Tyto role neboli Cesty však nenajdete v této základní příručce, ale v jednotlivých herních prostředích a specializované příručce True20 Fantasy Paths... Fakt tam nejsou vůbec uvedené? ani základní charakteristiky? Zvláštní... proč?
Dále mi dlouho nebyla vůbec jasná věta: Vice and Virtue jsou součástí tvorby postavy, na samotnou hru ale nemají mechanický vliv. Jednak mi hned nebylo jasné, co to je, to VtV, k čemu se to vztahuje. A jak to, že nemají vliv na mechaniku..? Až pak jsem si všiml následné věty. Tady bych to naopak zkrátil, prostě uvést: "Vice and Virtue jsou součástí tvorby postavy; nejedná se o mechaniku, ale o popis psychického profilu hrdiny." Ale možná že to zmátlo jen mě, nevím, uvádím to, že jsem se na tom fakt zasek a odhalil smysl až teď při pozorném čtení. Což znamená, že se to pochopit dá, jen jsem si seděl na vedení.
Obecně máš tendence používat tu angl. název, tu překlad, zejména různých herních termínů. Znalý čtenář se chytá, slušnost je ale vždy poprvé uvést překlad do závorky, zejména pokud s ním dále v textu operuješ - aby bylo jasné, o čem je řeč.
No, už končim, raději.. :) Zbytek je ok, tam už jsi tak nekvaltoval a díky tomu jsem se boj v True20 konečně odhodlal poznat a pochopit ;) Aha, ještě tn příklad - no, je vidět, že jsi ho vysek v rychlosti, jdu opravit překlepy ;)
Autorská citace #28
24.5.2007 14:25 - Dalcor
Tak.... Otázka stylistike je věc vkusu každého. Nerad píšu ve složitých souvětích, protože jsem k tomu míval sklon. A korektorka je po mě neustále opravuje. Zrovna ale v prvním příkaldě čárka být měla.
Povšimni si že říkám jaké jsou zásadní změny. Přítomnost ras je i v normálním D20, tudíž jsem se o nich nezmiňoval. Čti pozorně! Rasy existují, nevím jak jsi přišel na to že že rasy neexistují?? Jak říkám, dkybych se musel ke každé věci složitě rozepisovat, byla by každá recenze na 100 stránek. Je to generický RPG systém vycházející z d20. Předpokládám že tuto stránku čtou lidé z d20, tak vědí že tam rasy jsou.
Ne Cesty tam NEJSOU, proč? Jak to mám vědět, v recenzis e nepouštím do spekulací, už sjem to psal kdysi andtomovi. Pokdu chceš slyšet spekulaci je to proto že cesty nepotřebuješ, stačí ti základní tři role. Cesty jsou balíky rolí. Jaké základní charakteristiky? Cesty jsou předpřipravené elvel upy, myslímm že z textu to vyplývá. A v tomto místě je jedna chyba kterou budu muset eliminovat
VnV je otázka toho že já vím o čem píšu a myslím si že to píšu srozumitelně. Máš číst pozorně ;) Jestliže v takto strohém textu nečeteš všechno co v 10 stránkové recenzi? ;-)
S angličtinou nemáš pravdu - v textu jsem ani jednou nepoužil anglické slovíčko, bez toho aniž bych ho předtím někde nepředstavil. na tohle si dávám speciální pozor. Může mi něco utéct, ale snažím se tomu vyhnout!
Jaké překlepy / Word mi nic neukázal a když jsem to 2x četl nic jsem neviděl...
Všechno je to o tom že píšu stroze aby se důležité věci neztráceli v hrubém okecávání a nemíním svůj styl měnit. ;) Ale chápu že ne každému musí sedět...
Autorská citace #29
24.5.2007 15:34 - Rytíř
V žádném případě nechci, abys měnil svůj styl! Kdyby všichni psali stejně, byla by to pěkná nuda :)
Jen jsem se snažil najít konkr. věci, které mě vedli k té prvotní reakci.. nevadilo mi to nijak zvlášť (kdyby jo, řek bych to hned) :) Jinak to s těma cestama jsem zdá se nepochopil.. ani z tvý odpovědi teď :) no nic, sednu si k tomu a budu poposedávat, dokud to nezapálí :))
Autorská citace #30
24.5.2007 15:57 - Dalcor
Cesta je předem přirpavená role. Pokud budeš hrát Experta, budeš si brát featy ze skupiny odbornsotí general a expert jak budeš chtít. zatímco Cesta Spirit Dancera, už pudělá výběr featů za tebe. Reálně je to prostě předpřipravený balík featů. Lepší. Nebo řekněme specializace určité z určité role. V reálu nepotřebuješ mít ani jednu cestu. Cesta ti zjednodušuje výběr odbornsotí, případně dělá přímo specializace.
Řekněme že by jsi chtěl hrát Rytíře ze Solamnie. Buďto si vybereš cestu roli válečníka, nebo rovnou sleduješ cestu Rytíř ze Solamnie. Tedy můžeš hrát roli válečníka a být rytířem ze solamnie, nebo si pro zjednodušení vemš přímo roli. Buďto cesty chceš v kampani mít, nebo ne ;) Je to ajsnější?
Autorská citace #31
24.5.2007 23:04 - Rytíř
Jasnější, díky ;)
Autorská citace #32
10.7.2007 12:00 - tonydamage
Green Ronin zašli tak ďaleko, že v piatok 29.6 dali na 24 hodin základnú príručku v PDF formáte zadarmo na stiahnutie. Takže už len mi ostáva to dať zviazať. Systém mi pripadá v celku pekný... ale ešte som ho nevyskušal naostro. :) A tie cesty (paths) sú v priručke Fantasy Paths
Autorská citace #33
10.7.2007 12:11 - Alnag
True20 je super, ale občas si Green Ronin jakoby sám podráží nohy tím, že netlačí víc produktů pod stejný systém. Zejména teda to, jak se cukají s tou novou verzí Písně ledu a ohně... to je zásadní strategická chyba.
Autorská citace #34
10.7.2007 12:22 - Joe
tonydamage, hodíš mi sem pls tvoju adresu? Alebo rovno prosím ťa napíš na joeyeti(zavináč)gmail(bodka)com...
Dik!
Autorská citace #35
10.7.2007 12:24 - Dalcor
Sakra to mi uteklo :( Fantasy paths neobsahuje cesta ale NPC na ruznych urovnich, pokdu se nepletu...alespon tak to pisou na webu
Autorská citace #36
10.7.2007 12:55 - tonydamage
No Fantasy Paths tiež mám... na prvých 20-30 stranách sú rozpracované tie Paths...a zvyšok knihy sú ukážkové postavy (cca 90-100 strán)
Autorská citace #37
10.7.2007 15:05 - Joe
Dalcor (niekto) - viete, čím sa líši T20 Pocket Players Guide od T20 Adventure Roleplaying príručky (teda core pravidiel)? Veľkosťou alebo aj obsahom?
Autorská citace #38
10.7.2007 15:12 - Dalcor
Obsahom - Pocket Players Guide jsou strucna pravidla Adventure Roleplaying jsou rpavidla plus tri settingy (neco jako dreaming cities)
Autorská citace #39
10.7.2007 15:17 - Joe
Myslel som si... ale pravidlá samotné sú v PPG úplné, nie?
Autorská citace #40
10.7.2007 15:21 - Dalcor
Yes je to jako Tri Stat Core
Autorská citace #41
10.7.2007 15:34 - Joe
Jo! True20 je ďalší ašpirant na môj obľúbený systém ;) To máme FATE, Tri-Stat dX a True20...
Autorská citace #42
10.7.2007 15:45 - Dalcor
Joe a co hraješ? Podpásovka, že?
Autorská citace #43
10.7.2007 15:49 - Joe
Uh... Mami mami on sa mi smejeeeeeeee!!!!! Však počkaj, keď budeš niečo mástrovať, čo budem ja hrať... ;D
Autorská citace #44
10.7.2007 15:53 - Dalcor
Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha. To bys prve dp Praglu musel dojet
Autorská citace #45
10.7.2007 16:01 - Joe
Nekrič hop kým ti nepreskočí... Je to bližšie ako Košice 0\vv/0
Autorská citace #46
26.7.2007 11:10 - Tony DaMage
Ak si chcete vyskúšať True20, tu je úvodné dobrodružstvo (Death in Freeport) aj s potrebnými pravidlami a predgenerovanými postavami.
Quickstart
DeathInFreeport.pdf
Autorská citace #47
26.7.2007 11:12 - Joe
Tony, vyedituj si príspevok pre lepšiu použiteľnosť a pridaj tam tag [a href="http://"... aby sa dalo priamo naň kliknúť ;)
Autorská citace #48
22.8.2007 09:49 - Tony DaMage
Dalcor v tej príručke Pocket Player Guide sú aké settingy (ak sú nejaké)?
Autorská citace #49
22.8.2007 10:17 - Dalcor
žádné
Autorská citace #50
22.8.2007 11:39 - Sosáček
Ne.
Co? :)
Autorská citace #51
22.8.2007 11:45 - Tony DaMage
No settingy sú skôr v True20: Adventure Roleplaying
Autorská citace #52
22.11.2009 20:42 - tuleník
Ak tu máte niekto dlhodobejšie skúsenosti s True20, aké sú vaše postrehy, tipy, triky a dojmy?
Autorská citace #53
23.11.2009 10:19 - wlkeR
tuleník: když jsem si to přečet podruhé s odstupem nějakých těch 2+ let, kdy se do opravování DnD 3ed pustila DnD 4ed, tak si myslím, že s něčím tak složitým mít zkušenosti ani nechci.
Jediným neoddiskutovatelným argumentem pro je ta cena, no.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12184309959412 secREMOTE_IP: 18.119.159.150