Kultura

sirien
7.5.2007 11:32
FATE je systém stvořený pro role-playing a "knižní" hraní RPG, žádné hack´n´slash, rule-lawyerství a podobné. Kromě standardních věcí nabízí i variabilní možnost nechat hráče zasahovat do děje, od drobností až po de fakto samostatné vedení hry, kde je GM jen takový morderátor, spoustu originálních nápadů a na konci šest zcela odlišných způsobů, jak nakládat s případnou magií...
Autorská citace #41
13.10.2014 21:31 - Sparkle
Ono se to dá hrát i když na situační aspekty se naprosto dlabe. Já v nich vidím hlavně přínos jako nakopávadlo pro GMa, aby se snažil podvědomě vymýšlet zajímavý lokace a situace, pokud se bude držet pravidla, že každá lokace kam hráče pošle, by měla mít jeden až dva aspekty. Díky tomu, že si tohle pravidlo udržuješ v podvědomí, už neposíláš hráče do generického města a souboj se nebude odehrávat na generické ulici, ale město bude mít hned od začátku "zkorumpované policajty" a "Fred Marshall to tu ovládá", a ulici vymyslíš s tím že bude "krupobití" a "nelegální automobilová honička v pozadí", což by mě jiný systém nenutil vymejšlet.
Autorská citace #42
13.10.2014 22:44 - Quentin
Ty aspekty lokací a npc jsou ok, ale ani bych do toho netahal fate pointy. Dokázal jsi v boji využít požár? +2

(FC jsem ještě nehrál, tak jen tak plácám)
Autorská citace #43
14.10.2014 01:00 - sirien
Jerson: Patřilo by to spíš do tématu o Fate 4e nebo klidně do nové diskuse, ale to je asi dost jedno.

Ohledně snadnosti vedení hry je otázka, kam položíš měřítko. Fate je výborný systém pro hraní i při únavě - věř mi, loni na GC jsem jednu hru vedl v... řekněme VELMI zlikvidovaném stavu a dost se podařila, i feedback jsem na ní měl až překvapivě dobrý.

Problém je v tom, že jedna věc je mít systém který snadno poslouží i poněkud zrasenému GMovi a druhá věc je, když se zrasený GM snaží ten systém demonstrovat. Tj. rozdíl je v tom zda chceš odehrát hru a potřebuješ systém co Tě podrží nebo zda chceš odehrát hru, co systém ukáže.
Na Dálavě jste byli hned dva, kdo stáli o demonstraci systému nebo jeho části (Ty a Gurney), což věc posílá do druhé kategorie a tam to holt pak funguje trochu jinak.


Ad situační aspekty: některé z nich do hry vstoupily a byly přímo použité, cca polovina těch, co byly vytvořené. Bohužel to nebyly ty Tvoje.
Vzhledem k výše zmíněné částečné automatizaci s níž jsem hru vedl jsem NEpoužíval situační aspekty k vykreslení scén, což bohužel byla nejspíš chyba při zpětném pohledu - věnovat tomu trochu pozornosti, mohly tam být a věci by nejspíš byly o dost živější.

Podstata situačních aspektu je v tom, že je máš položené na stole a když jsou dobře nedefinované, tak je ani nemusíš vnímat v rovině "je to aspekt" - prostě to jsou popisy scény na papírku. Neříkám, že Ti to musí nutně sedět, jen že ta hra co jsme hráli nebyla úplně ideální pro představu toho jak by měly běžně fungovat.
Při první příležitosti Ti to zkusím ukázat nějak pořádně.


Quentin: Ono to má jinou logiku - Fate v podstatě říká, že využití prostředí vyžaduje nějakou aspoň malou přípravu věcí (chci někoho natlačit do ohně, musím se nejdřív vmanévrovat do pozice abych ho tam mohl strčit...) k čemuž slouží CA akce (dá Ti volné vyvolání onoho aspektu). Platba FP za aspekt je v podstatě platba za dramatickou "zkratku" kdy tuto přípravu vynecháš.

Jinak aspekty samozřejmě mohou ovlivňovat okolí i bez FP, protože to prostě jsou vlastnosti okolí. Když je někde "TMA", tak holt musíš interagovat (třeba kontrolními skill-checky, zvýšenou obtížností atp.) s tím, že tam je tma, i když za to zrovna nikdo neplatí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061273097991943 secREMOTE_IP: 3.237.46.120