Produkty

Alnag
1.4.2007 20:00
Wizards of the Coast začínají roztáčet kola PR naplno a tak uvolnili první preview nové hry ze světa Star Wars. Přiznám se, že už dlouho jsem se na nic tak netěšil, neboť to vypadá opravdu úchvatně. Mnozí lidé spekulují o tom, zda jde o testování půdy pro D&D 4e, ale to tentokrát nechme stranou a zaměřme se na odhalené prvky hry.
Autorská citace #41
17.6.2007 12:04 - Bajo
A jak je to tedy s těmi předurčeními? To je věc, která mě tam zaujala.
Autorská citace #42
17.6.2007 16:42 - Fibriso
Destiny... no,hráč si vybere osud/sen (nebo mu ho DM vybere sám, aneb jak dostat hráče na správnou cestu) a pokud jo, tak máš výhody v podobě destiny pointů (které jsou opravdu Destiny a dovedou docela zamíchat hrou (v soubojích))
pokud jdeš za svým osudem/snem tak pokud uděláš nějaký význačný krok, dostanou všichni bonus (DM choice), pokud na něj kašleš, dostaneš masivní postihy (Dm choice, aneb kašlat na to co si napíšeš do backgroudu se tady opravdu nevyplatí) splnění svého snu je většinou doprovázeno odměnou (pernamentní)
například Stát se jedim, mít vlastní loď, zachránit otce, zkoruptit syna, objevit nový svět, zničit ten malý měsic a podobné legrácky
Jediům a ostatním force userům se destiny lehce nedoporučuje/doporučuje, protože pokud umře a neplní ho, tak vás z 90% vás zdraví force spirit.... Získat destiny pointy se dají jen levelováním...

samozřejmě, osud je zcela dobrovolný, a hráč ho nemusí mít vůbec po celou hru, nebo ho zjískat v průběhu hry (třeba zabils mi kamoše/matku/otce/sestru/bratra/oblíbené domácí zviřátku/všechno najednou/... a nechal si naživu mojí tchyni a podobné)


co mě ovšem překvapilo je velikost knížky (PhP Dnd je o 50% větší) a vložené mapy.
Autorská citace #43
17.6.2007 23:52 - Alnag
Vložené mapy jsou fajn (méně fajn je způsob vložení), ale jsou to reprinty ze starších edic figurkových her. Plus je blbé, že doprovodná dobrodružství k těm mapkám byla na konec z knihy vyřazena a zřejmě vyjdou jako web enhancementy.
Kniha je malá, ale to se vědělo. Myslím si, že to spíš bonus a jasně to demonstruje jak moc byl ten systém pročištěn a zjednodušen.
Destiny budu komentovat, až moje kniha konečně opustí celnici a dostane se mi skutečně do tlapek, takže si nebudu muset jen číst cizí hodnocení, chjo...
Autorská citace #44
18.6.2007 13:42 - Fibriso
v černém rytíři v Praze maji este jednu :)
Autorská citace #45
22.6.2007 11:06 - Alnag
Tak a už jí mám. I když jsem věděl, že je malá, musím říct, je MALÁ!
Autorská citace #46
22.6.2007 11:11 - Rytíř
A to je špatně? :)))
Autorská citace #47
22.6.2007 11:17 - Wyrrgy
nazdarek lidičky kde bych sehnal základ tvorby postavy pro SW RPG v D20?? Unás se snažime hrát podle našich uprab´vených pravidel podle GURPs ale rádi bychom přešli na oficiální sistém od wizardu ... PLS poraďte Díky ...
Autorská citace #48
22.6.2007 11:29 - Alnag
Wyrrgy: - vzhledem k tomu, že to právě vyšlo to seženeš tak jedině v obchodě. Například zde: Prodejna Černý rytíř.
Rytíř: Ale kdež. Naopak. Jsem známý tím, že nerad tahám hafo příruček, takže takhle je taková ideální. Ale stejně tě to překvapí. :-)
Autorská citace #49
22.6.2007 13:18 - Fibriso
Alnag: a tvůj názor na obsah?
...kdyby 4 edice DnD byla Timhle stylem, tak by to nemuselo být VŮBEC špatné...
Autorská citace #50
22.6.2007 16:17 - Alnag
Tak já už to dlouho říkám, že kdyby D&D 4e nebo revize D20 modern vypadala jako SW Saga, tak, že by to bylo ideální. Ještě jsem to nestihl projít celé, ale vypadá to dost dobře.
Destiny je potenciálně velice silná motivační i příběhové technika, ale jako všechny jí podobné vyžaduje určitou zkušenost nebo náhled na to k čemu má být, aby se nezvrhla v prostě další bonus/postih v boji, jak tady naznačil Fibriso.
Řečeno velmi povšechně, Destiny je volitelná mechanika (a může si ji vybrat třeba jen jeden hráč ze skupiny). Měla by vést k situaci vnitřního konfliktu (následovat osud x nenechat ve štychu přátele) nebo obecně motivovat postavy k hraní postavy ve SW duchu.
Autorská citace #51
23.6.2007 16:15 - Wyrrgy
ne už ty pravidla mám ale nechápu jak tu postavu stvořit?
Prostě nechápu jak určit parametry např síly ... atd.
V GURPsu máš určití počet bodů a ty můžes rozdělit do všeho a tak utvořit v postavu.
V Dr.D, si parametry naházíš.
Jak je to teda v D20????
Díky za radu
Autorská citace #52
23.6.2007 17:46 - Alnag
Wyrrgy: Aha. Jenom pro upřesnění, bavíme se o té nejnovější verzi pravidel, která má téměř čtvercový tvar, je černá a ve zlatém je na ní na obálce vyvedený Vader? Ono je to ve všech těch verzích velmi podobné, ale třeba konkrétně v této je to popsáno na straně 17 a následující.
Základních šest vlastností (ability) - lze určit jedním ze tří volitelných způsobů:
1) buď klasickým hodíš 4d6, nejhorší kostku vyřadíš, ostatní tři sečteš. Opakuješ šestkrát, pak to přiřadíš vlastnostem dle uvážení. Vlastnosti nabývají vždy nějaké hodnoty mezi 3-18. (To je trochu jako DrD)
2) Máš 25 bodů. Všechny vlastnosti začínají na hodnotě 8. Můžeš do nich rozdělovat body, ale za vyšší hodnoty už to stojí víc bodů (viz tabulka na straně 18). (To je trochu jako GURPS)
3) Vezmeš si standardní balíček. tj. předgenerované hodnoty 15, 14, 13, 12, 10 a 8.
Jakákoliv z těchto metod je stejně dobrá, záleží jestli chcete přizpůsobit postavu nějaké představě nebo nechat působit náhodu, eventuelně mít solidní průměr. Asi by bylo dobré, abyste jako skupina všichni použili stejnou metodu, ale není to nutné.
Další hodnoty (dovednosti, ...) se odvíjejí od povolání a druhu, vybavení atd. Ostatně druh může mírně změnit i těchto šest základních vlastností. Na straně 13 - Character creation je takové obecné schéma jak postupovat s okazem k jednotlivým kapitolám, kde je to pak popsáno do detailu.
Rád zodpovím i všechny další dotazy, ale prosím snaž se je klást co možná konkrétně, někdy je to to jako věštění z kávové sedliny, čeho se ta otázka vlastně týká. Snad jsem to tentokrát správně odhadnul. ;-)
Autorská citace #53
23.6.2007 19:05 - Wyrrgy
aha myslel jsem základní core book(jestli se nepletu)kde jsou pravidla pro imperiálni a republikovou dobu-asi rok nebo dva starý ...
Díky moc a moc pomohlo ... Nejdříve to jako PJ skusím na své postavě a pak metodu hráčům navrhnu. budu-li mít další problémi velmi rá d se zeptám.
Díky
Autorská citace #54
24.6.2007 09:53 - Alnag
Wyrrgy: Wyrrgy... jasný. Tak to co máš bude tedy Star Wars Revised Core Rulebook. Je-li to teda dva roky staré. Na obálce je Anakin a Padmé z Epizody II, Vader, Luke, Leia atd.
Je důležité vědět o které verzi se bavíme, základy (jako třeba ty vlastnosti jsou stejné), ale některé se liší a hlavně se liší stránkování. V tomto případě je tedy postup tvorby postavy na straně 14, nahazování vlastností je shodou okolností také na straně 17 a tabulka přepočítávání bodového rozdělení na straně 18.
Jinak vítej na d20.cz, jsme rádi když poznáme nové hráče tohoto úžasného systému. Doufám, že se při hraní Star Wars budete bavit. ;-)
Autorská citace #55
17.9.2007 20:00 - Rurik
Já osobně v naší družině preferuju rozdělování bodů. Rozdělujeme jich ale 28, shodli jsme se na tom, že 25 je tak trochu málo (přece jen to slovíčko "heroic" tam není pro nic za nic). Rozdělování bodů ma jednu velkou výhodu. Pokud nechceš nějaký vysoký atributy, do kterejch musíš dát dost bodů, tak se nemusíš bát nějakýho opravdu nízkýho hodu typu 4-6. Taky se nikdo nemůže na kostky vymlouvat, to je pak samý "já si to chci naházet znova, protože tomu druhýmu to padlo líp. Jinak podle Star Wars Revised Core Rulebook jsem hrál víc než rok a v porovnání se saga edition mi vychází saga lepší, ale o fous. Líbí se mně možnost výběru svých schopností (talentů), zlepšování všech dovedností při postupu po úrovních, řešení použití síly nemůžu nic vytknout a zjednodušený bojový systém (hlavně útoky na oblast a řešení omráčení a ionovýho poškození). Vadí mi ale, že si nejde za trénovanou dovednost, která není dovedností mých povolání (něco jako cross-class). Mojí nejoblíbenější kombinací býval fringer/noble a to pak bylo dovedností (moje nejlepší postava měla ranky v 17 dovednostech a to nejmíň 7 ranků). Ale jak říká, saga u mně vede.
Autorská citace #56
17.9.2007 20:28 - Alnag
Rurik: Rozdělování bodů do vlastností jsem preferoval až do nedávna, ale se Saga Edition jsem paradoxně přišel na chuť těm předkonstruovaným balíčkům hodnot, jejichž smysl mi předtím unikal a říkal jsem si... "to si snad nikdo nemůže vzít". A tady to je... :-)
S těmi cross-class dovednostmi to není tak hrozné, obvykle stačí multiclass na jedno další povolání a máš je dostupné všechny (či skoro)...
SWRCR měla spoustu fajnových vychytávek, ale oproti Saga Edition byla na můj vkus moc složitá. Nová edice je rychlejší a vymazlenější.
Autorská citace #57
29.10.2012 13:20 - Hunter
Po několika letech hraní je můj názor na Saga edici stále nadšený. Vyvážený systém, prostor vytvořit zajímavé postavy a přitom je nazatěžovat složitými konstrukty. Schopnosti (tj. věci jako pilotáž, či použití Síly) se projeví, protože když už je máte "trénované" je to slušný efekt atd... Celkově mě hra stále velmi baví, s pravidly jsem maximálně spokojen a i když se v pravidlech dá najít pár super kombinací, je to spíš o tom se snažit je hledat, nežli že by očividně na každém rohu byly do očí.
Soubojový systém je velmi příjemně svižný a kupodivu i na vyšší úrovni funguje rozumně (tj. porovnávám první úroveň s jedenáctou) a stále se dá "snadno" vzbudit potřeba taktiky, i hrozby ze strany nepřátel...
Ze začátku jsem se bál, že Síla a její schopnosti budou příliš silné, ale právě vyšší úrovně to odsunuly spíše na kolej podpůrnou, ne již tak silnou (nejen kvůli většímu množství hp, ale hlavně díky kombinaci featů i pro ostatní povolání, která najednou ze snipera, vyjednavače, či pilota udělají také velmi efektivní postavu).
Celkově tedy příjemný systém, který hře nepřekáží, dovoluje si vymyslet kdejaké variace a odehrát kdejaké postavy a přitom s rozumně vybalancovaným systémem se širokou základnou pravidel. Škoda jen, že pustili i fugrky, které dokreslovaly atmosféru SW výborně :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084030866622925 secREMOTE_IP: 44.200.23.133