Produkty

Alnag
1.4.2007 20:00
Wizards of the Coast začínají roztáčet kola PR naplno a tak uvolnili první preview nové hry ze světa Star Wars. Přiznám se, že už dlouho jsem se na nic tak netěšil, neboť to vypadá opravdu úchvatně. Mnozí lidé spekulují o tom, zda jde o testování půdy pro D&D 4e, ale to tentokrát nechme stranou a zaměřme se na odhalené prvky hry.
Autorská citace #1
1.4.2007 20:00 - Alnag
Jinak musím říct, že prvotní vélikánské nadšení u mne trochu ochladlo, některých částí toho systému se trochu obávám...
Autorská citace #2
1.4.2007 20:55 - alef0
Ja som zvedavy, ako dopadne suboj. A mam pocit, ze ak sa tie talentove stromy pretlacia do vysledku, tak sa dockame tolkych stromov, kolko je prestiziek
Autorská citace #3
1.4.2007 21:36 - Alnag
Spíš než stromy (ty bych přežil a jsem za ně skoro radši než za prestižky) mne trochu děsí to, co zřejmě udělali se skilly.
Autorská citace #4
2.4.2007 10:24 - Dalcor
teda takovejhle apríl....
Autorská citace #5
2.4.2007 13:01 - Alnag
Tím aprílem bych si na tvém místě nebyl tak jistý... sice jsem dělal nějaké revize na apríla, ale na tom bych tu úvahu nezakládal. Je to míněno zcela vážně. Ostatně Google, Amazon, EnWorld, RPGnet, Wizards a další stránky napoví, že jsem si to nevycucal z prstu.
Autorská citace #6
2.4.2007 17:46 - Rytíř
Je to prostě apríl na druhou - co se na první pohled jeví vážně, se na další jeví tak neuvěřitelně, že člověk vezme v potaz datum a vyjde mu, že je to sranda.. načež zjistí, že to fakt sranda není.
Prostě nás vlastně Alnag zase jednou na apríla dostal (i když se i přede mnou tvářil, že nemá nic připraveného, lump jeden) :)))
Autorská citace #7
3.4.2007 14:32 - andtom
Jejda, co to je za vytyčenou metu udělat postavu do 10-15 minut. Trochu se popiplat s postavou je přece super, popřemýšlet o ní, vytvořit si k ní vztah. Nemůžou radši místo toho alternativně uvést pár typických předdělaných postav pro wash&go přístup, tedy chci říct choose&play?
Autorská citace #8
3.4.2007 14:43 - Alnag
Nu u hráče to ani tak moc nevadí, ale dějmistr, který má za 15 minut hrát a potřebuje záporáka pro hru? A taky piplat se s mechanickými věcmi, když můžeš řešit třeba jak vypadá, co ho žene a tak mi přijde zbytečný. No uvidíme... nesuďme dne před večerem...
Autorská citace #9
3.4.2007 15:18 - andtom
Mno, když na to přijde, DM potřebuje zvládnout podávat informace o předem nepředvídaném NPCčku v reálném čase (pokud to není něco moc specifického), uvést ho do hry a vymyslet si z něj to, co o něm v danou vteřinu potřebuje. Takové situace nastávají, a to i u připravených příběhů, existence ne každého NPC se dá vykalkulovat předem. DMovi je potom jedno, jestli tvorba postavy trvá hráči 2 hodiny nebo 10 minut, on to NPCčko tvoří (nebo spíš nastřeluje či jak to říct, v hlavě má nějaké vzory a s nimi operuje) jinak než hráč (nepotřebuje NPCčko řešit komplexně, nepotřebné věci neřeší).
Mně šlo o citovou a uspokojivou stránku věci, čistě pro hráče. Rituál. Radost z tvoření. Mechanika ne jako překážka přemýšlení, ale podnět k přemýšlení o tom, co za tím je a proč to tak je. Mechaniky mají inspirativní slovní popisy, o to především jde, není to čísílko visící ve vzduchu.
Autorská citace #10
3.4.2007 15:22 - Alnag
Nu já myslím, že v tuhle chvíli to fakt nevyřešíme. Ale udělal jsem si předobjednávku u Amazonu, budu raferovat v momentě, kdy to budu mít v tlapkách. :-))
Autorská citace #11
3.4.2007 15:24 - andtom
Však já to neřeším, jen jsem napsal, co nejde pod vousy mně z načrtnutých ideových východisek SW - Saga Edition, toť vše :) Ale jestli se na to těšíš, tak to jsem nechtěl Ti to kazit, já to nepoznal, omlouvám se. P.S. Já myslel, že jsi přes StarTrek a Ty takto, dezertére! :))
Autorská citace #12
3.4.2007 15:29 - Alnag
Jasně, že jsem pro Star Trek, to se ale se SW nevylučuje nebo jo? Až bude Star Trek d20, jsem první ve frontě.
Autorská citace #13
11.4.2007 10:38 - alef0
Potichu sa zjavil link na druhe preview a ukazuje sa, ze skilly presli intenzivnym prekopanim. Skill pointy udelali papa, stupen sa urcuje pevnym sposobom.
Autorská citace #14
11.4.2007 11:51 - Alnag
Zatím z toho co jsem viděl jsem vcelku spokojený a pokud by takhle nějak měla vypadat event. další verze D&D tak bych WotC ty peníze dal :-))
Autorská citace #15
14.4.2007 11:52 - andtom
Pokud jde o skilly, jak si vysvětlujete +5 za trénovaný skill? Bonus +5 za Skill focus je jasný, Skill focus je feat. Ale co je "trénovaný skill"? Je to něco napevno uvedené u povolání? Nebo u rasy? Nebo u obojího? Nebo něco jiného?
Alnag, k té čtvrté edici: Já Ti nevím, radši bych viděl opačný trend, a sice např. BAB nerostoucí napevno (ale dostupnost růstu pořád difenencovat podle povolání - jako skilly u třetí edice), než změnu směrem ke skillům rostoucím napevno.
Autorská citace #16
14.4.2007 12:16 - Alnag
Andtom - jelikož byly zrušeny skill pointy a skill ranky, tak místo toho, abys dostal X skill pointů si vybereš X trénovaných skillů. Pro přehlednost si to můžeš představovat tak, že do každého skillu vrazíš přesně 5 skill pointů a tím se z něj stává trénovaný skill.
Event. doporučuji mrknout i přímo na ta tři preview (odkazy jsou pod článkem... je tam vysvětlena řada věcí). Samozřejmě autoři se snaží navodit atmosféru SW filmů, což není totéž jako D&D, ale úspěšné koncepty z této hry se jistě přenesou do dalších designů.
A musím říct, že SW SE je jasně vidět zase předchozí inspirace D20 Modern, Unearthed Arcana, True20, Tome of Battle a jinými.
Autorská citace #17
14.4.2007 13:55 - andtom
Alnag. Tak to mně potěšilo, že se dá vybrat, které skilly jsou trénované.
Nabízejí se otázky: Nezmate to některé hráče? Nenaruší jim přemíra voleb atmosféru spojenou se SW? Stihne se klíčová meta pro hru, tj. připravit si postavu do 10-15 minut? :)
Autorská citace #18
14.4.2007 14:05 - Alnag
Zatím ještě není jasné jak přesně se ty trénované skilly vybírají. Resp. jak souvisí povoláním a co se stane, když multiclassuješ na víc povolání. Spekulací jsem slyšel hodně (nové trénované skilly skrze talenty například), ale reálně nemůžu sloužit. Autoři k tomuhle mlčí jako hroby, takže buď to vysvitne z dalších preview nebo si počkáme do května.
Jinak k těm 10-15 minutám... samozřejmě se tím nemyslí, když vezmeš úplného nováčka vrazíš mu pravidla, tak že si sám udělá postavu za 15 minut. Pokud ale víš jaké skilly jsou na výběr (tj. znáš d20system) nebo pokud nováčkovi někdo překládá jeho přání do systémové řeči... chtěl bych aby moje postava bleskově reagovala na nebezpečí (= trained Perception a Initiative), tak zatím nevidím problém, proč by se to nedalo stihnout.
Ale uvidíme... zatím je to každopádně velmi napínavé... :-p
Autorská citace #19
21.4.2007 12:46 - Rytíř
Mě zaujalo, že dali postavám na 1. úrovni do vínka 3dX životů... zajímavej nápad, namísto oslabení posilování postav na vyšších úrovních posilme postavy na první, což vlastně ve výsledku oslabí pozdější nárůsty! Geniální. Líbí se mi to :)
Možná by se to dalo aplikovat ještě šířeji... U dovedností to tak vlastně už je, je jich 4x tolik, takže pozdější nárůsty nejsou tak dramatické.. proč není více odborností, životů? Hmm, opravdu, netušené možnosti :)
Autorská citace #20
21.4.2007 13:10 - Fritzs
Rytíř: JO, a třikrát za sebou ti padne (bez jakékoliv kompenzace) 1 a postava je v háji...
Spíš se mě nelíbí, že nezavedli nějaký systém pevných životů/úroveň, protože házet si na všechno kostkou mi fakt vadí...
Autorská citace #21
21.4.2007 14:26 - Alnag
Na první IMO dostanete plný počet, i když prozatím to nemůžu potvrdit. Ale z preview to tak vypadá.
Fritzs pořád se tady tak s despektem vyjadřuješ o d20systému, tak ti to může být vcelku jedno, co zavedli a co ne, když to stejně nebudeš hrát, ne?
Autorská citace #22
21.4.2007 14:52 - Rytíř
Alnag - no, možná se pletu, ale přijde mi, že Fritzs Dnd hraje.. :) i když je fakt, že nitku na něm suchou nenechá! :))
Fritzs - no i kdyby to tak bylo, pořád je to lepší než jen hod 1 kostkou, ne? Pořád je to o tom, že bude posílena 1. úroveň, takže postup na druhou nebude ono dvojnásobné posílení moci postavy, jako je to doteď..
Notabene nám samo nic nebrání to dát jako plnej počet bodů i v případě, že by v pravidlech byl uvedeno, že s emá házet. ;)
Autorská citace #23
21.4.2007 16:15 - Čindi
Dost životů od začátků je rozumná změna k lepšímu. DM aspoň nemusí švindlovat s kostkami.
Autorská citace #24
4.5.2007 15:22 - Rytíř
tyjo ještě pár takových updatů preview a už si tu knížku ani nebudem muset kupovat.. natož to překládat ;) Fakt dobře sesumarizováno, pane mistr!
Autorská citace #25
4.5.2007 15:30 - Dalcor
tak tohle si koupím!
Autorská citace #26
4.5.2007 16:04 - Alnag
Dalcor: Alespoň to budu mít s kým hrát :-))
Teď jsem se bavil s Alefem (po ICQ) jestli tam nebude trošku pře-featováno. Hrdinská povolání mají 1 odbornost (feat) na každé druhé úrovni plus klasicky na první, třetí, šesté... má odbornost každý (tj. i nehrdinské povolání = pro NPCčka). Na druhou stranu featy teď obstarávají mnohem víc věcí... takže jich hodně utratíte na Skill Training + Skill Focus (a věřte mi, že to uděláte). Tak si myslím, že tím se to srovná.
Hrozně se mi líbí zjednodušení souboje v jednom hodu na útok za kolo (až na pár výjimek... u dvojitých zbraní typu hůl, Darth Maulův lightsaber) a místo většího množství házení se zvyšuje eventuelní zranění tím, že se přidávají kostky zbraně. Idea udělat souboje stejně rychlé a akční jak na první tak na dvacáté úrovni je velmi lákavá.
Uff. Už jsem říkal, jak moc se mi to líbí? :o)
Autorská citace #27
4.5.2007 16:19 - Dalcor
Hmm. Další důvod proč to hrát... Když to vemu Trades v Cadwallonu jsou také stromy.... Sakra... kdy že to vyjde?
O hry které jsem nadepsal nemá nidko zájem. Snad jen kampaň DL. TO musím dořešit. Na tohle by se snad hráči našli
Autorská citace #28
4.5.2007 16:24 - Alnag
Já bych těm tvým hrám dal ještě trochu času... ne každý sem chodí denně, a někdo se třeba i zbytečně stydí. :-)) Nechce se mi věřit tomu, že by v Praze bylo opravdu tak málo hráčů ochotných si vyzkoušet nějaké zajímavé hry.
SW vyjde v květnu. Vím, že zatím to vypadá úchvatně, ale doporučuji vyčkat alespoň prvních recenzí (i když ode mne to sedí, už jsem předobjednal).
Autorská citace #29
4.5.2007 16:32 - alef0
Naozaj by som rad vedel, ci su uvahy nad relativnou silou postav. Vieme, ze s prichodom trojky sa relativna sila postav zvysila. Su nejake odhady, ako to bude teraz? (O vacsom mnozstve featov uz rec bola).
Nestane sa inak to, ze sa bude hadzat 10d8 na damage?
Autorská citace #30
4.5.2007 16:38 - Alnag
Spíš mám dojem, že se relativní síla postav jaksi zblížila. Tedy že rozestup mezi 1. a 20. úrovní v DnD je větší než bude rozestup mezi 1. a 20. úrovní v Saga edition. Čili postavy na 1. úrovni v Saga si dají DnDčkové postavy na 1. k obědu. Ale naopak zase u 20. úrovně.
Myslím si, že je tam spíš růst do šířky, takové košatění. A co se týče házení toho damage - od doby co jsem hrál Exalted můžu potvrdit - není nad to, když vám 12 kostek nestačí a musíte házet na třikrát... v nějakých extrémech možná na 10 kostek dojde, ale obecně bych řekl, že se to bude pohybovat mezi 2-4 kostkami maximálně (na vyšších úrovních s patřičnými manévry a fintami)
Autorská citace #31
4.5.2007 16:39 - Dalcor
nesnáším dice pooly!
Autorská citace #32
4.5.2007 17:04 - Alnag
Dvě nové nepotvrzené spekulace - pravidla budou možná nějak ošetřovat ztrátu končetin (vzpomeňte na Anakinovu ruku) a všimněte si poznámky u jednoho druhu, že regeneruje.
Ještě divočejší spekulace - obrana lightsaberem bude fungovat podobně jako štít (tedy redukce zranění).
Autorská citace #33
18.5.2007 14:23 - Dalcor
Mě napadlo - bude to pracovat s posledním vývojem SW - tedy Zonama Sekot (už se vyskytuje ve Star Wars Clone Wars) a Yuzhan Vonghy? Jak to bude reálně s uživately síly proti silové anomálii jako jsou Yuzhan Vongové - už problesklo něco jak to bude řešit? Prostě nefungujou a basta? A co lightsabery s měnitelnou délkou čepele?
Autorská citace #34
18.5.2007 14:32 - Alnag
No... ono je to více méně věnované těm základním šesti filmům... to o čem mluvíš spadá do Extended Universe a ačkoliv tedy i nějaké věci z toho se do hlavní příručky propašujíy, tak to myslím že většinu pořeší jako obvykle doplňující příručkou.
Co se lightsaberů týče, mám dojem, že pokročilé hrátky se nevešly do rozsahu příručky, takže lightsaber techniques (to jsou různé styly boje - Yoda - akrobatický, Anakin - takové to drsné natlačení na soupeře, Obi-Wan defenzivní atd. vyjde jako Web Enhancement) a tak podobně bych to viděl i s věcmi jako je konstrukce lightsaberu nebo různé podobné věci.
Celkově je tam snaha, aby v základu ty věci byly spíš jednoduší.
Jinak Destiny points/Force points. S Destiny se dá provést automatický kritický zásah (tzn. double damage) a nebo se úplně vyhnout zranění a zřejmě další. Force points hodíš si Xd6 (kde X je dáno úrovní atd.) a nejvyšší hozenou hodnotu si přičteš k d20 hodu.
Autorská citace #35
18.5.2007 19:57 - Fritzs
Vsadím se, že todle je taková příprava na 4tou edici DnD a že jesi se todle bude dobře prodávat bude 4 edice DnD vypadat po stránce herních mechanik hodně podobně, ne li skoro stejně
Autorská citace #36
18.5.2007 20:02 - Alnag
Fritzs: Taky si myslím. Ale v mezičase očekávám ještě revizi D20 modern. Myslím si, že s D&D není obecně důvod někam spěchat, dokud se základní příručky dobře prodávají. Takže tipuji vydání až na rok 2009 nebo 2010 (i symbolicky... deset let po trojce).
Faktem ale je, že jsem silně nakloněn myšlence zkusit hrát jakési D&D saga edition. V podstatě by na to stačilo pár věcí přejmenovat a pár vynechat. Protože tahle verze je ještě o něco víc "lite" než dřív.
Autorská citace #37
19.5.2007 11:31 - alef0
Da sa nejak zhrnut ten popis suboja v 0.9ke? Osobne som nedokazal v tom prepise jednotlivych krokov postrehnut, v com je to rychlejsie, lepsie a podobne.
Autorská citace #38
19.5.2007 12:04 - Alnag
Shrnul bych to tak - výrazně vyšší smrtelnost (většinou, tři úspěšné útoky a hrdinská postava je dole - na nehrdinskou stačí jeden). Větší akčnost, víc pohybu, víc filmovosti, zřetelně větší rychlost ve střídání kol. Můj odhad je, že doba trvání souboje se zkrátí minimálně o 20% (v porovnání s nízko-úrovňovými) až o 50% (v porovnání s vysoko-úrovňovými).
Autorská citace #39
19.5.2007 23:17 - Alnag
A málem jsem zapomněl... ten otravný 5ft. step byl podle všeho zrušen...
Autorská citace #40
17.6.2007 11:35 - Fibriso
tak to mám v ruce (dá se koupit ve ČR) a musím říct, je to skorodokonalý... o Yuzanech je tam taky zmínka a Mara Jade je tam tuším taky... a opravdu 5ft. step a jakýkoli další Step (všechno na pole) je fuč

Jen maj v knížce trochu překlepů.... měli by si to po sobě kapánek zkontrolovat....
Autorská citace #41
17.6.2007 12:04 - Bajo
A jak je to tedy s těmi předurčeními? To je věc, která mě tam zaujala.
Autorská citace #42
17.6.2007 16:42 - Fibriso
Destiny... no,hráč si vybere osud/sen (nebo mu ho DM vybere sám, aneb jak dostat hráče na správnou cestu) a pokud jo, tak máš výhody v podobě destiny pointů (které jsou opravdu Destiny a dovedou docela zamíchat hrou (v soubojích))
pokud jdeš za svým osudem/snem tak pokud uděláš nějaký význačný krok, dostanou všichni bonus (DM choice), pokud na něj kašleš, dostaneš masivní postihy (Dm choice, aneb kašlat na to co si napíšeš do backgroudu se tady opravdu nevyplatí) splnění svého snu je většinou doprovázeno odměnou (pernamentní)
například Stát se jedim, mít vlastní loď, zachránit otce, zkoruptit syna, objevit nový svět, zničit ten malý měsic a podobné legrácky
Jediům a ostatním force userům se destiny lehce nedoporučuje/doporučuje, protože pokud umře a neplní ho, tak vás z 90% vás zdraví force spirit.... Získat destiny pointy se dají jen levelováním...

samozřejmě, osud je zcela dobrovolný, a hráč ho nemusí mít vůbec po celou hru, nebo ho zjískat v průběhu hry (třeba zabils mi kamoše/matku/otce/sestru/bratra/oblíbené domácí zviřátku/všechno najednou/... a nechal si naživu mojí tchyni a podobné)


co mě ovšem překvapilo je velikost knížky (PhP Dnd je o 50% větší) a vložené mapy.
Autorská citace #43
17.6.2007 23:52 - Alnag
Vložené mapy jsou fajn (méně fajn je způsob vložení), ale jsou to reprinty ze starších edic figurkových her. Plus je blbé, že doprovodná dobrodružství k těm mapkám byla na konec z knihy vyřazena a zřejmě vyjdou jako web enhancementy.
Kniha je malá, ale to se vědělo. Myslím si, že to spíš bonus a jasně to demonstruje jak moc byl ten systém pročištěn a zjednodušen.
Destiny budu komentovat, až moje kniha konečně opustí celnici a dostane se mi skutečně do tlapek, takže si nebudu muset jen číst cizí hodnocení, chjo...
Autorská citace #44
18.6.2007 13:42 - Fibriso
v černém rytíři v Praze maji este jednu :)
Autorská citace #45
22.6.2007 11:06 - Alnag
Tak a už jí mám. I když jsem věděl, že je malá, musím říct, je MALÁ!
Autorská citace #46
22.6.2007 11:11 - Rytíř
A to je špatně? :)))
Autorská citace #47
22.6.2007 11:17 - Wyrrgy
nazdarek lidičky kde bych sehnal základ tvorby postavy pro SW RPG v D20?? Unás se snažime hrát podle našich uprab´vených pravidel podle GURPs ale rádi bychom přešli na oficiální sistém od wizardu ... PLS poraďte Díky ...
Autorská citace #48
22.6.2007 11:29 - Alnag
Wyrrgy: - vzhledem k tomu, že to právě vyšlo to seženeš tak jedině v obchodě. Například zde: Prodejna Černý rytíř.
Rytíř: Ale kdež. Naopak. Jsem známý tím, že nerad tahám hafo příruček, takže takhle je taková ideální. Ale stejně tě to překvapí. :-)
Autorská citace #49
22.6.2007 13:18 - Fibriso
Alnag: a tvůj názor na obsah?
...kdyby 4 edice DnD byla Timhle stylem, tak by to nemuselo být VŮBEC špatné...
Autorská citace #50
22.6.2007 16:17 - Alnag
Tak já už to dlouho říkám, že kdyby D&D 4e nebo revize D20 modern vypadala jako SW Saga, tak, že by to bylo ideální. Ještě jsem to nestihl projít celé, ale vypadá to dost dobře.
Destiny je potenciálně velice silná motivační i příběhové technika, ale jako všechny jí podobné vyžaduje určitou zkušenost nebo náhled na to k čemu má být, aby se nezvrhla v prostě další bonus/postih v boji, jak tady naznačil Fibriso.
Řečeno velmi povšechně, Destiny je volitelná mechanika (a může si ji vybrat třeba jen jeden hráč ze skupiny). Měla by vést k situaci vnitřního konfliktu (následovat osud x nenechat ve štychu přátele) nebo obecně motivovat postavy k hraní postavy ve SW duchu.
Autorská citace #51
23.6.2007 16:15 - Wyrrgy
ne už ty pravidla mám ale nechápu jak tu postavu stvořit?
Prostě nechápu jak určit parametry např síly ... atd.
V GURPsu máš určití počet bodů a ty můžes rozdělit do všeho a tak utvořit v postavu.
V Dr.D, si parametry naházíš.
Jak je to teda v D20????
Díky za radu
Autorská citace #52
23.6.2007 17:46 - Alnag
Wyrrgy: Aha. Jenom pro upřesnění, bavíme se o té nejnovější verzi pravidel, která má téměř čtvercový tvar, je černá a ve zlatém je na ní na obálce vyvedený Vader? Ono je to ve všech těch verzích velmi podobné, ale třeba konkrétně v této je to popsáno na straně 17 a následující.
Základních šest vlastností (ability) - lze určit jedním ze tří volitelných způsobů:
1) buď klasickým hodíš 4d6, nejhorší kostku vyřadíš, ostatní tři sečteš. Opakuješ šestkrát, pak to přiřadíš vlastnostem dle uvážení. Vlastnosti nabývají vždy nějaké hodnoty mezi 3-18. (To je trochu jako DrD)
2) Máš 25 bodů. Všechny vlastnosti začínají na hodnotě 8. Můžeš do nich rozdělovat body, ale za vyšší hodnoty už to stojí víc bodů (viz tabulka na straně 18). (To je trochu jako GURPS)
3) Vezmeš si standardní balíček. tj. předgenerované hodnoty 15, 14, 13, 12, 10 a 8.
Jakákoliv z těchto metod je stejně dobrá, záleží jestli chcete přizpůsobit postavu nějaké představě nebo nechat působit náhodu, eventuelně mít solidní průměr. Asi by bylo dobré, abyste jako skupina všichni použili stejnou metodu, ale není to nutné.
Další hodnoty (dovednosti, ...) se odvíjejí od povolání a druhu, vybavení atd. Ostatně druh může mírně změnit i těchto šest základních vlastností. Na straně 13 - Character creation je takové obecné schéma jak postupovat s okazem k jednotlivým kapitolám, kde je to pak popsáno do detailu.
Rád zodpovím i všechny další dotazy, ale prosím snaž se je klást co možná konkrétně, někdy je to to jako věštění z kávové sedliny, čeho se ta otázka vlastně týká. Snad jsem to tentokrát správně odhadnul. ;-)
Autorská citace #53
23.6.2007 19:05 - Wyrrgy
aha myslel jsem základní core book(jestli se nepletu)kde jsou pravidla pro imperiálni a republikovou dobu-asi rok nebo dva starý ...
Díky moc a moc pomohlo ... Nejdříve to jako PJ skusím na své postavě a pak metodu hráčům navrhnu. budu-li mít další problémi velmi rá d se zeptám.
Díky
Autorská citace #54
24.6.2007 09:53 - Alnag
Wyrrgy: Wyrrgy... jasný. Tak to co máš bude tedy Star Wars Revised Core Rulebook. Je-li to teda dva roky staré. Na obálce je Anakin a Padmé z Epizody II, Vader, Luke, Leia atd.
Je důležité vědět o které verzi se bavíme, základy (jako třeba ty vlastnosti jsou stejné), ale některé se liší a hlavně se liší stránkování. V tomto případě je tedy postup tvorby postavy na straně 14, nahazování vlastností je shodou okolností také na straně 17 a tabulka přepočítávání bodového rozdělení na straně 18.
Jinak vítej na d20.cz, jsme rádi když poznáme nové hráče tohoto úžasného systému. Doufám, že se při hraní Star Wars budete bavit. ;-)
Autorská citace #55
17.9.2007 20:00 - Rurik
Já osobně v naší družině preferuju rozdělování bodů. Rozdělujeme jich ale 28, shodli jsme se na tom, že 25 je tak trochu málo (přece jen to slovíčko "heroic" tam není pro nic za nic). Rozdělování bodů ma jednu velkou výhodu. Pokud nechceš nějaký vysoký atributy, do kterejch musíš dát dost bodů, tak se nemusíš bát nějakýho opravdu nízkýho hodu typu 4-6. Taky se nikdo nemůže na kostky vymlouvat, to je pak samý "já si to chci naházet znova, protože tomu druhýmu to padlo líp. Jinak podle Star Wars Revised Core Rulebook jsem hrál víc než rok a v porovnání se saga edition mi vychází saga lepší, ale o fous. Líbí se mně možnost výběru svých schopností (talentů), zlepšování všech dovedností při postupu po úrovních, řešení použití síly nemůžu nic vytknout a zjednodušený bojový systém (hlavně útoky na oblast a řešení omráčení a ionovýho poškození). Vadí mi ale, že si nejde za trénovanou dovednost, která není dovedností mých povolání (něco jako cross-class). Mojí nejoblíbenější kombinací býval fringer/noble a to pak bylo dovedností (moje nejlepší postava měla ranky v 17 dovednostech a to nejmíň 7 ranků). Ale jak říká, saga u mně vede.
Autorská citace #56
17.9.2007 20:28 - Alnag
Rurik: Rozdělování bodů do vlastností jsem preferoval až do nedávna, ale se Saga Edition jsem paradoxně přišel na chuť těm předkonstruovaným balíčkům hodnot, jejichž smysl mi předtím unikal a říkal jsem si... "to si snad nikdo nemůže vzít". A tady to je... :-)
S těmi cross-class dovednostmi to není tak hrozné, obvykle stačí multiclass na jedno další povolání a máš je dostupné všechny (či skoro)...
SWRCR měla spoustu fajnových vychytávek, ale oproti Saga Edition byla na můj vkus moc složitá. Nová edice je rychlejší a vymazlenější.
Autorská citace #57
29.10.2012 13:20 - Hunter
Po několika letech hraní je můj názor na Saga edici stále nadšený. Vyvážený systém, prostor vytvořit zajímavé postavy a přitom je nazatěžovat složitými konstrukty. Schopnosti (tj. věci jako pilotáž, či použití Síly) se projeví, protože když už je máte "trénované" je to slušný efekt atd... Celkově mě hra stále velmi baví, s pravidly jsem maximálně spokojen a i když se v pravidlech dá najít pár super kombinací, je to spíš o tom se snažit je hledat, nežli že by očividně na každém rohu byly do očí.
Soubojový systém je velmi příjemně svižný a kupodivu i na vyšší úrovni funguje rozumně (tj. porovnávám první úroveň s jedenáctou) a stále se dá "snadno" vzbudit potřeba taktiky, i hrozby ze strany nepřátel...
Ze začátku jsem se bál, že Síla a její schopnosti budou příliš silné, ale právě vyšší úrovně to odsunuly spíše na kolej podpůrnou, ne již tak silnou (nejen kvůli většímu množství hp, ale hlavně díky kombinaci featů i pro ostatní povolání, která najednou ze snipera, vyjednavače, či pilota udělají také velmi efektivní postavu).
Celkově tedy příjemný systém, který hře nepřekáží, dovoluje si vymyslet kdejaké variace a odehrát kdejaké postavy a přitom s rozumně vybalancovaným systémem se širokou základnou pravidel. Škoda jen, že pustili i fugrky, které dokreslovaly atmosféru SW výborně :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12276315689087 secREMOTE_IP: 18.223.32.230