Produkty

Alnag
1.4.2007 20:00
Wizards of the Coast začínají roztáčet kola PR naplno a tak uvolnili první preview nové hry ze světa Star Wars. Přiznám se, že už dlouho jsem se na nic tak netěšil, neboť to vypadá opravdu úchvatně. Mnozí lidé spekulují o tom, zda jde o testování půdy pro D&D 4e, ale to tentokrát nechme stranou a zaměřme se na odhalené prvky hry.
Autorská citace #1
1.4.2007 20:00 - Alnag
Jinak musím říct, že prvotní vélikánské nadšení u mne trochu ochladlo, některých částí toho systému se trochu obávám...
Autorská citace #2
1.4.2007 20:55 - alef0
Ja som zvedavy, ako dopadne suboj. A mam pocit, ze ak sa tie talentove stromy pretlacia do vysledku, tak sa dockame tolkych stromov, kolko je prestiziek
Autorská citace #3
1.4.2007 21:36 - Alnag
Spíš než stromy (ty bych přežil a jsem za ně skoro radši než za prestižky) mne trochu děsí to, co zřejmě udělali se skilly.
Autorská citace #4
2.4.2007 10:24 - Dalcor
teda takovejhle apríl....
Autorská citace #5
2.4.2007 13:01 - Alnag
Tím aprílem bych si na tvém místě nebyl tak jistý... sice jsem dělal nějaké revize na apríla, ale na tom bych tu úvahu nezakládal. Je to míněno zcela vážně. Ostatně Google, Amazon, EnWorld, RPGnet, Wizards a další stránky napoví, že jsem si to nevycucal z prstu.
Autorská citace #6
2.4.2007 17:46 - Rytíř
Je to prostě apríl na druhou - co se na první pohled jeví vážně, se na další jeví tak neuvěřitelně, že člověk vezme v potaz datum a vyjde mu, že je to sranda.. načež zjistí, že to fakt sranda není.
Prostě nás vlastně Alnag zase jednou na apríla dostal (i když se i přede mnou tvářil, že nemá nic připraveného, lump jeden) :)))
Autorská citace #7
3.4.2007 14:32 - andtom
Jejda, co to je za vytyčenou metu udělat postavu do 10-15 minut. Trochu se popiplat s postavou je přece super, popřemýšlet o ní, vytvořit si k ní vztah. Nemůžou radši místo toho alternativně uvést pár typických předdělaných postav pro wash&go přístup, tedy chci říct choose&play?
Autorská citace #8
3.4.2007 14:43 - Alnag
Nu u hráče to ani tak moc nevadí, ale dějmistr, který má za 15 minut hrát a potřebuje záporáka pro hru? A taky piplat se s mechanickými věcmi, když můžeš řešit třeba jak vypadá, co ho žene a tak mi přijde zbytečný. No uvidíme... nesuďme dne před večerem...
Autorská citace #9
3.4.2007 15:18 - andtom
Mno, když na to přijde, DM potřebuje zvládnout podávat informace o předem nepředvídaném NPCčku v reálném čase (pokud to není něco moc specifického), uvést ho do hry a vymyslet si z něj to, co o něm v danou vteřinu potřebuje. Takové situace nastávají, a to i u připravených příběhů, existence ne každého NPC se dá vykalkulovat předem. DMovi je potom jedno, jestli tvorba postavy trvá hráči 2 hodiny nebo 10 minut, on to NPCčko tvoří (nebo spíš nastřeluje či jak to říct, v hlavě má nějaké vzory a s nimi operuje) jinak než hráč (nepotřebuje NPCčko řešit komplexně, nepotřebné věci neřeší).
Mně šlo o citovou a uspokojivou stránku věci, čistě pro hráče. Rituál. Radost z tvoření. Mechanika ne jako překážka přemýšlení, ale podnět k přemýšlení o tom, co za tím je a proč to tak je. Mechaniky mají inspirativní slovní popisy, o to především jde, není to čísílko visící ve vzduchu.
Autorská citace #10
3.4.2007 15:22 - Alnag
Nu já myslím, že v tuhle chvíli to fakt nevyřešíme. Ale udělal jsem si předobjednávku u Amazonu, budu raferovat v momentě, kdy to budu mít v tlapkách. :-))
Autorská citace #11
3.4.2007 15:24 - andtom
Však já to neřeším, jen jsem napsal, co nejde pod vousy mně z načrtnutých ideových východisek SW - Saga Edition, toť vše :) Ale jestli se na to těšíš, tak to jsem nechtěl Ti to kazit, já to nepoznal, omlouvám se. P.S. Já myslel, že jsi přes StarTrek a Ty takto, dezertére! :))
Autorská citace #12
3.4.2007 15:29 - Alnag
Jasně, že jsem pro Star Trek, to se ale se SW nevylučuje nebo jo? Až bude Star Trek d20, jsem první ve frontě.
Autorská citace #13
11.4.2007 10:38 - alef0
Potichu sa zjavil link na druhe preview a ukazuje sa, ze skilly presli intenzivnym prekopanim. Skill pointy udelali papa, stupen sa urcuje pevnym sposobom.
Autorská citace #14
11.4.2007 11:51 - Alnag
Zatím z toho co jsem viděl jsem vcelku spokojený a pokud by takhle nějak měla vypadat event. další verze D&D tak bych WotC ty peníze dal :-))
Autorská citace #15
14.4.2007 11:52 - andtom
Pokud jde o skilly, jak si vysvětlujete +5 za trénovaný skill? Bonus +5 za Skill focus je jasný, Skill focus je feat. Ale co je "trénovaný skill"? Je to něco napevno uvedené u povolání? Nebo u rasy? Nebo u obojího? Nebo něco jiného?
Alnag, k té čtvrté edici: Já Ti nevím, radši bych viděl opačný trend, a sice např. BAB nerostoucí napevno (ale dostupnost růstu pořád difenencovat podle povolání - jako skilly u třetí edice), než změnu směrem ke skillům rostoucím napevno.
Autorská citace #16
14.4.2007 12:16 - Alnag
Andtom - jelikož byly zrušeny skill pointy a skill ranky, tak místo toho, abys dostal X skill pointů si vybereš X trénovaných skillů. Pro přehlednost si to můžeš představovat tak, že do každého skillu vrazíš přesně 5 skill pointů a tím se z něj stává trénovaný skill.
Event. doporučuji mrknout i přímo na ta tři preview (odkazy jsou pod článkem... je tam vysvětlena řada věcí). Samozřejmě autoři se snaží navodit atmosféru SW filmů, což není totéž jako D&D, ale úspěšné koncepty z této hry se jistě přenesou do dalších designů.
A musím říct, že SW SE je jasně vidět zase předchozí inspirace D20 Modern, Unearthed Arcana, True20, Tome of Battle a jinými.
Autorská citace #17
14.4.2007 13:55 - andtom
Alnag. Tak to mně potěšilo, že se dá vybrat, které skilly jsou trénované.
Nabízejí se otázky: Nezmate to některé hráče? Nenaruší jim přemíra voleb atmosféru spojenou se SW? Stihne se klíčová meta pro hru, tj. připravit si postavu do 10-15 minut? :)
Autorská citace #18
14.4.2007 14:05 - Alnag
Zatím ještě není jasné jak přesně se ty trénované skilly vybírají. Resp. jak souvisí povoláním a co se stane, když multiclassuješ na víc povolání. Spekulací jsem slyšel hodně (nové trénované skilly skrze talenty například), ale reálně nemůžu sloužit. Autoři k tomuhle mlčí jako hroby, takže buď to vysvitne z dalších preview nebo si počkáme do května.
Jinak k těm 10-15 minutám... samozřejmě se tím nemyslí, když vezmeš úplného nováčka vrazíš mu pravidla, tak že si sám udělá postavu za 15 minut. Pokud ale víš jaké skilly jsou na výběr (tj. znáš d20system) nebo pokud nováčkovi někdo překládá jeho přání do systémové řeči... chtěl bych aby moje postava bleskově reagovala na nebezpečí (= trained Perception a Initiative), tak zatím nevidím problém, proč by se to nedalo stihnout.
Ale uvidíme... zatím je to každopádně velmi napínavé... :-p
Autorská citace #19
21.4.2007 12:46 - Rytíř
Mě zaujalo, že dali postavám na 1. úrovni do vínka 3dX životů... zajímavej nápad, namísto oslabení posilování postav na vyšších úrovních posilme postavy na první, což vlastně ve výsledku oslabí pozdější nárůsty! Geniální. Líbí se mi to :)
Možná by se to dalo aplikovat ještě šířeji... U dovedností to tak vlastně už je, je jich 4x tolik, takže pozdější nárůsty nejsou tak dramatické.. proč není více odborností, životů? Hmm, opravdu, netušené možnosti :)
Autorská citace #20
21.4.2007 13:10 - Fritzs
Rytíř: JO, a třikrát za sebou ti padne (bez jakékoliv kompenzace) 1 a postava je v háji...
Spíš se mě nelíbí, že nezavedli nějaký systém pevných životů/úroveň, protože házet si na všechno kostkou mi fakt vadí...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090964078903198 secREMOTE_IP: 18.191.240.243