Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
23.4.2009 17:27 - Colombo
Ukážeš li a popíšeš li podrobně prošlapanou cestičku v lese, valná většina lidí se tou prošlapanou cestičkou v lese vydá spíše, než neprošlapanými jeleními stezkami.

Taky bych vzal v potaz, že(nejspíše) je v americe a v evropě trh s RPG hrami mnohem rozšířenější, než u nás, jelikož v americe ti, co hráli už mají děti, u nás je to o 10? let pomalejší a tak o tom není mezi "dospělými" moc podvědomí.
(tzn. jde o rozšíření RPG resp. DnD mezi určitý typ lidí a tak je na západ více pravdivé, že bereme průměrného člověka, narozdíl od nás, kdy se vlastně spousta z nás po těch neprošlapaných cestičkách vydáváme už tím, že hrajeme RPG). Nebo se pletu?
24.4.2009 08:45 - andtom
K záporům D&D 4e:
Hraji postavu kněze bohyně Erathis, což je bohyně civilizace, práva, vynálezů ... Právě speciální zájem mého kněze o vynálezy a technické věci jsem si dal do popisu postavy a chybí mi ve hře, že pro to není dost dobře místo k vykreslení a využití mezi stávajícími skilly. Chybí mi skill Knowledge(něco) jak to bylo ve 3e, kde se dali umístit specialitky.
Možná by stálo za to probrat to ještě s DMem, jestli nepřipustí, abych si tento skill doplnil navíc. A buď si pak vzít jako feat trénink ve skillu Knowledge(inventions) nebo trénink v Knowledge(inventions) vyměnit s tréninkem v jiném skillu (který není v pozadí mé postavy tak důležitý).
Myslím, že ten skill by pěkně herně zapadl, ovládali jsme třeba loď a dalo by se to využít do skill encounteru - určitě alespoň jako sekundární skill, ta loď má kormidlo ... Nebo když jsme skill encounterem vyvraceli obrovskou vratkou kamennou plotnu uměl bych tento skill využít pro úvahu, kde na ni uvázat lana, aby se zapáčila s co největším efektem, atd.
Skill knowledge(něco) mi prostě ve 4e chybí.
24.4.2009 09:09 - Lotrando
My jsme se dohodli, že leader prostě ví co dělat s plavidlem. Pravidla 4E nikde neřeší jestli umíš jezdit na koni, nebo ovládat loď. Předpokládá se, že když to neumíš, prostě na to nelezeš. To můžeš klidně mít v popisu a hrát to tak. Všichni naši trpaslíci mají strach z vody, šíří se to jak chřipka.

Prozatím jsme vždy vyšli s těmi skilly, co jsou dostupné. Když to smrdí magií, tak jednoduše Arcana, zbytek je Historie. Trošku jsme řešili Religion, proč ji má kouzelník vyšší než kněz a dohodli jsme se na kompromisu. Kouzelník bere religion jako znalost encyklopedickou, jednoduše toho zná hodně, zatímco kněz tomu věří, nezná všechny detaily jiných kultů, ale zas si může vyžádat přízeň boha třeba to SC. Není to sice úplně ono, ale zas se nikde nic nemění.

Pokud jde o featy, zbytečně bych se ji nezbavoval. K vytvoření buildu často potřebuješ všechny co máš. Je určitě lepší říct, že můj skill History je ve skutečnosti velmi specializovaný na vynálezy, zatímco v oblasti heraldiky jsem naprostý neznalec. Ačkoliv je to tedy History, v naší hře jej používám jinak. Podle mě nejčistší varianta. Budu něco vědět o vynálezech co se kde našli po celém světě a díky tomu i mám šanci uspět, když najdu Strojek z Antikythery. Protože se v tom jednoduše vyznám.
24.4.2009 09:50 - Merlin
andtom: mě nedělá problém, když si ten skill změníš a využije se alternativně

Lotrando: ano, taky neřeším jestli umí postavy na koni nebo na lodi. jsou to hrdinové, umí to. ale je rozdíl jízda na koni a boj nebo extrémní závod přes pole plné děr a lávových jezírek.
Stejně tak i lodě. Jako vodák jsem poměrně dobrej, v mládí jsem dělal rychlostné kánoistiku, nedělá mi problém divoká voda...ale pokud bych se dostal do vlnobití na moři, byl bych v háji a musel bych napnout všechno možný (svaly, mozek...)
24.4.2009 10:04 - andtom
Lotrando: Mně nešlo o řešení ovládání plavidla, za tím kormidlem bych stejně nebyl, my kormidlování prostě hráli myslím na Atletiku. Jen bych se podíval na ovládací systém a dal bych tomu, kdo ho bude ovládat, radu co a jak, protože já asi kormidlo už někde viděl na nákresu v moudré knize v chrámu, on ne. Tím bych dal kormidelníkovi akorát bonus +2 k jeho hodu.

Řešení dávat částečně váhu skillu jen na něco z toho skillu je také přístup. Ovšem právě pojmout vynálezy pod historii mi úplně nesedí. Ty vynálezy jsou pro nás hráče historické, ale pro naše postavy dobové ... nějak mi proto historie a vynálezy nejdou k sobě :)

Ach featy ... cože, nějaký build? Asi nebudu dobrým builderem, místo featu, který dává bonus do útoku s implementem se chystám vzít si feat, co vylepšuje skill Religion :) Můj kněz ví, že potřebuje zlepšit Religion: nerozpoznal cizí božství (cizí chrám) a párkrát se obracel neúspěšně ke své bohyni ...

Merlin: Super, domluvíme se.
24.4.2009 10:19 - Blaine
andtom: u tech vynalezu bych skutecne sel do historie, mam pocit, ze v tehle dobe (pokud hrajete podle zaklaadiho settingu) se moc vynalezu nevyrabi... prece jen je doba temna. To v minulosti, pred sto lety byla doba pro vynalezy, ale ted uz rozhodne ne.
24.4.2009 11:37 - Gabik
andtom:
nemusíš brát historii doslova jako dějepis. U nás se pod historii skovávají obecné znalosti. Chceš vědět něco o etiketě u dvora - hodíš si historii, chceš vědět něco o taktice goblinů, hodíš si historii, chceš si vzpomenout ne něco s principů fungování současné ekonomiky - hodíš si historii. Jasný ne vše je historie, ale pro nás se stala historie dobrou volbou po znalostní problémy - je na inteligenci - tudíš jí musíš studovat a je to.
24.4.2009 12:49 - Lotrando
Merlin: to je pak výzva dovednostní.

andtom: tak rpostě tu historii přejmenuj, nač jí vlastně potřebuješ, když se zabýváš něčím jiným. Na historicé znalosti si pak nebudeš připočítávat training
24.4.2009 12:53 - Merlin
lotrando: já vím, že je to dovednostní výzva...taky to tak dělám, co myslíš....:))
24.4.2009 13:44 - andtom
Lotrando: Pomocí historie se zabývám historií, ne že ji nepotřebuji :)

Akorát se vzpírám zaobírat se pod historií vynálezy a technickými věcmi. Když postava bude řešit páku, kladku, upevnění kola, funkci jednoduchého kormidla, takové ty počáteční vynálezy patřící ale přímo do doby postavy (některé mohou být technologickým pokrokem té doby, zná je jen málo lidí), tak použití historie je pro mě divné.
Podle mě dost nafukujete historii a vlastně vy jste zralí na přejmenování historie na něco jiného, ne já :) Na Znalosti, když pod tím rozumíte hledání odpovědi na široce pojmuté znalostní problémy.
24.4.2009 14:38 - Lotrando
andtom: to co se ti snažím říct je, "škrtni v deníku skill "Historie" a namísto něho napiš "Vynálezy". :)
24.4.2009 14:57 - andtom
Lotrando: No ale já bych moc rád zrovna i skill Historie. Nicht škrtat, ferštést du? :)
24.4.2009 17:58 - Lotrando
ja

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087811946868896 secREMOTE_IP: 3.83.81.42