Produkty

Autorská citace #21
9.4.2021 12:48 - shari
Obecně, magické předměty, kterým se dávky neobnovují automaticky, a je třeba najít způsob, jak je nabít, mám popravdě docela ráda. ALE! Tyto předměty jsou pro vyšší úrovně a měly by těch dávek mít víc, aby se vyplatilo nějakou tu nabíječku hledat. Například jsem do dřívější West Marches kampaně dala Charged Staff of Healing, což je v podstatě kopie Staff of Healing, ale dávky se neobnovují. Hráči z toho byli nejdřív trochu vyjevení, ale zvykli si a dobře si rozmýšleli, jestli jim daná situace za utracení dávky stojí.

LokiB píše:
nahradit něčím jiným (přírodní katastrofou například)

Přírodní katastrofa je na mém "would-be-nice-TODO listu", ale zatím nemám konkrétní představu, jak to zábavně zapracovat.
Autorská citace #22
9.4.2021 13:04 - Dukolm
Tak třeba jen protrhnout přehradu, která způsobí povodeň a její záplavová vlna dorazí po pár dnech shodou náhod po proudu do města kde je nejmenovaná univerzita.
Autorská citace #23
9.4.2021 14:11 - sirien
Pokud je řeč o protržené přehradě, tak se bavíme v řádu desítek minut až hodin, rozhodně ne dní. To jen taková faktografická poznámka.

Jinak je pravda, že ta přehrada s tim zatopenym chrámem temnejch sil si o to fakt řiká :D Na druhou stranu si říkám, jestli to pak neztratí ten "uvolněnější" feeling, co to má teď.

Mě se popravdě víc líbí ta verze kdy démon odletí pryč dělat bordel někde jinde někdy jindy. Pokud je zájem o lokální bordel, tak rituál může oživit pár vodou nasáklejch zombií z chrámu, co se vrhnou do města pod přehradou.

Jakože nic proti high-stakes příběhu kdy postavy na 2. Úrovni zachraňují město před protrženou přehradou, jen to pak je trochu jinej typ storky s trochu jinym feelingem.
Autorská citace #24
9.4.2021 14:30 - shari
Byla nahrána nová verze s drobnými úpravami.

sirien píše:
Jinak je pravda, že ta přehrada s tim zatopenym chrámem temnejch sil si o to fakt řiká

Jako... asi jo. Ale ne na one-shot a ještě k tomu na druhý úrovni.

sirien píše:
Pokud je zájem o lokální bordel, tak rituál může oživit pár vodou nasáklejch zombií z chrámu, co se vrhnou do města pod přehradou.

Huh... to zní dobře. Škoda, že to nenapadlo mě, když si Fathomless warlock šel zaplavat...
Autorská citace #25
9.4.2021 15:12 - LokiB
Shari: můj point byl hlavně o tom, že jak někdo nemá rád nadužívání draků ve fantasy RPG, tak mě zas irituje nadužívání démonů jakožto "univerzální nadpřirozený protivník" :)

tou katastrofou jsem myslel příkladně tu přehradu a povodeň, jak pochopil sirien, ale může to být i menší, protože jsem si vědom toho že 2. úroveň je nízká... může to být vodní elementál, menší přílivová vlna, hrozba poškození hráze atd
Autorská citace #26
9.4.2021 15:29 - sirien
Nadužívání démonů mě asi až tak moc netrápí - ostatně démoni jsou tradiční přivolávané bytosti a mají běžně různou sílu (narozdíl od těch draků, kteří jsou přecejen poměrně ikonicky mocní).

Co spíš nemám rád je to že se z démonů dělají v podstatě fyzický protivníci s pár schopnostma. Jakože ok, nějaký nižší démon (byť třeba silný) co je povolaný jako hrubá síla, proč ne - ale něco co někdo vyvolává aby se s tím nějak paktoval by mělo být... abstraktnější, sofistikovanější a zákeřnější.

Démoni kteří zhmotňují stíny (a čím silnější světlo, tím silnější stínové útoky), démoni co tvoří iluze a nechávají protivníky útočit na sebe navzájem, nebo démoni co přivolají zkorumpované / zotročené elementály... prostě když bych dával do hry démona který by nebyl něčí přivolanej bouchač (v kterémžto případě to je jasný - ostny, drápy, tesáky, tlamy, ocasy...), tak bych si dal záležet na tom, aby to pro hráče bylo "ou fucking shit! Co se to kurva děje? Co máme sakra dělat?" - aby démon nebyl něco, na co útočíš přímo, ale spíš něco co je poteba vypudit nebo zničit tím, že ho zničíš nepřímo, například zničením kotev, co ho drží ve fyzickém světě, nebo banishneš, nebo zaútočíš na nějakou jeho podstatu (kterou musíš nejprve objevit) atp.

Jakože možná sem v tomhle směru moc chycenej WoDčkem, ale prostě když chci dát do hry démona - něco z Vnějších sfér - tak by mi přišlo trochu jako plýtvání udělat z toho jen další statované monstrum. Ale zase chápu, že DnD má tuhle tradici prostě jinak :/
Autorská citace #27
9.4.2021 15:35 - sirien
Jo btw. jedna věc, kterou jsem se snažil prodat už v Noci goblinů a asi i jinde - osobně nemám rád ten přístup "na 2. Úrovni sou postavy vlastně nicky". Na 2. Úrovni sou postavy totiž ve skutečnosti docela dost hustý - takovej Bojovník si v klidu podá čtyři chlapy v hospodě. Čaroděj zruší barák. Kouzelník je vzdělanější než většina okolí a chápe síly, které jsou pro běžné lidi děsivé (i kouzlo 1. Stupně je pro venkovana destruktivní). Klerik na 1. Úrovni může poměrně hravě zachránit umírající.

Parta 5 postav na 1. Úrovni rozhodně nejsou moc ořezávátka (pokud se nerozhodnete hrát ve světě kterej má výraznej základní power-boost).

Podobně to co říká RoVan s tím "sweetspotem" na 5. Úrovni mi přijde jako bullshit. Na 5. Úrovni mám sotva první schopnost mýho Oboru, jako Kouzelník zvládnu jeden fireball - to teprve vůbec začíná nějaká hrdinštější sranda.
Autorská citace #28
9.4.2021 15:45 - Jerson
Bych to s protržením přehrady moc nepřeháněl. Určitě to nebude betonová moderní přehrada, ale normální sypaná gravitační hráz, která se "protrhává" dost špatně, protože to prostě jsou tuny a tuny materiálu ležícího na sobě v pozvolném sklonu :-)
Autorská citace #29
9.4.2021 15:53 - sirien
Jerson: všiml sis té poznámky že byla vytvořena s pomocí bohů a magie a tak? Já bych klidně viděl ohromnou kamennou hradbu, co si přímo říká o Disintegrate :D
Autorská citace #30
9.4.2021 16:11 - Šaman
Lehce offtopic, ale jelikož jsem místní, nemohu nezmínit tohle:
Protržená přehrada v Jizerskych horách byla sypaná gravitační hráz a před sto lety smetla průmyslovou vesnici/městečko a bylo to velmi dobře zdokumentované, tak můžete studovat:
Vizualizace katastrofy Protržené přehrady a zničení Desné
Nebyla to na svou dobu nijak velká přehrada, na poměry středověku asi docela jo. Stejné konstrukce mají i ostatní Jizerskohorské přehrady, včetně liberecké, kterou mám pod okny. Všechny drží, ta Protržená se protrhla už při neočekávaně rychlém napouštění. Imho malé zemětřesení by ale na zničení přehrady stačilo (dobrodružství jsem nečetl, nevím jaké jsou možnosti). Jen, že to není nic nemožného - stačí průsak a tlak vody si už v tom sypaném materiálu cestičku najde… a pak už je to spirála katastrofy.

A k těm časům (z Wiki):
"Odpoledne, v 15.30 hodin, si dva náhodně kolemjdoucí lesní dělníci všimli pramínku vody o tloušťce přibližně 2 centimetrů, který prýštil z tělesa hráze."

"Jenže již v 15.55 tryskala voda tak intenzivně, a ze stále se zvětšujícího otvoru metal tlak vody písek a kameny, že dělníci ve strachu o své životy místo opustili, a uzávěr tak zůstal otevřený jen ze tří čtvrtin."

"V čase 16.40 hodin, se hráz protrhla a z přehrady se otvorem o šířce 18 metrů naplno začala valit voda…"
Autorská citace #31
9.4.2021 16:17 - LokiB
sirien+Jerson: Všimli jste si obrázku té přehrady u daného původního článku? :)

EDIT: a než někdo začne psát, proč tolik vody teče přepadem ... asi nemají dole elektrárnu :D
Autorská citace #32
9.4.2021 16:22 - shari
LokiB píše:
proč tolik vody teče přepadem

Protože to vypadá cool a mé výtvarné schopnosti na víc nestačí.

Inspirace na ten obrázek bylo toto:
Autorská citace #33
9.4.2021 16:24 - LokiB
Shari: to nebyla výtka na autora :) jsem tu jen zvyklý, že někdo přijde s tím, že "to přeci není realistické, takhle to na Slapech nevypadá, leda o maxi povodních" ...
Autorská citace #34
9.4.2021 16:35 - sirien
Loki: v dnešní době unrelated pics a ilustračních fotografií... :D
Autorská citace #35
9.4.2021 17:14 - LokiB
Ale tady bylo vidět, že to kreslila shari (byl to její styl, viz Noc goblinů), a že to asi nakreslila tak, jak to chtěla mít :)
Autorská citace #36
9.4.2021 17:16 - RoVan
Sirien píše:
Podobně to co říká RoVan s tím "sweetspotem" na 5. Úrovni mi přijde jako bullshit. Na 5. Úrovni mám sotva první schopnost mýho Oboru, jako Kouzelník zvládnu jeden fireball - to teprve vůbec začíná nějaká hrdinštější sranda.


Ten sweetspot je v kontextu* tvotby oneshotu, jako GMko, kdy je pro mě jednodušší balancovat hru, zvláeť když nevím, jakí budou hrát postavy. S příchodem kouzel třetí úrovně se ten gameplay hodně mění a postavy mají big guns (vč. utility big tools) a už je to namáhavější promýšlet.
Jako postava preferuju hru kolem 8-mičky, kdy se nehrajou ještě bohové, ale už zvládnou s vypětím sil sundat z oblohy nějakého draka (nevím přesně CRka, ale někde tam se myslím pohybují mladí draci).

*ale když to teď po sobě čtu, tak chápu, že to tak nevyzní
Autorská citace #37
9.4.2021 17:51 - shari
LokiB píše:
že to kreslila shari (byl to její styl, viz Noc goblinů)

Wait what? :D Já mám nějaký rozeznatelný styl? :D
Autorská citace #38
9.4.2021 17:58 - LokiB
shari: jo ;)

sirien píše:
Nadužívání démonů mě asi až tak moc netrápí - ostatně démoni jsou tradiční přivolávané bytosti a mají běžně různou sílu (narozdíl od těch draků, kteří jsou přecejen poměrně ikonicky mocní).


No vidíš, já zas nemám tenhle přístup k drakům ... jako běžný drak v bažinách je ve fantasy světě na úrovni "silného predátora". ano, mocní draci typu Šmak, typu legendárních monster, které přiletí jednou za století, nebo žije v Zeměmoří na konkrétním místě už stovky let ... to je jiná.

I když ba ne, mám v tomhle stejný přístup k drakům i démonům. Když chce někdo použít nějaké "nižšího", proč ne. Ale nemělo by to být "standardní monstrum, kterým vyplním seanci".
Démon by měl, když už nic jiného, mít aspoň specifické cíle/motivace/potřeby, zranitelnosti, slabiny a aspoň jednu výjimečnou schopnost. Jinak mi to přijde meh přístup.
jako u tohoto dobrodružství to přežiju, ale chtěl jsem na to upozornit už onehdá a zapomněl jsem. že by démoni jsou monstra, která si vysloveně říkají o kreativitu a individuální přístup GMa, ještě víc než draci.
Autorská citace #39
9.4.2021 18:26 - Pan Bača
Shari: jo :-)

ještě jsi nenakreslila nic pro JaD?
Autorská citace #40
9.4.2021 18:28 - shari
Pan Bača píše:
ještě jsi nenakreslila nic pro JaD?

Pro JaD po mně nikdo nic nechtěl. :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071797847747803 secREMOTE_IP: 44.206.227.65