Produkty

Autorská citace #1
8.4.2021 21:22 - Gergon
Jen jsem to rychle prolétl očima, ale narazil jsem na přívěšek, co je posvěcený na konci v předmětech. To je fajn věc, jen mi přijde škoda jedno použití a konec - jako kdyby ho použitím postava znesvětila. Nevím jestli je to kvůli balancu hry nebo tak něco, ale pokud ne, tak by bylo fajn dát třeba jedno seslání na den a že se o půlnoci znovu nabije. Klidně i s nějakým rituálem - modlitba, kapka krve, položit na hodinu do svitu měsíce ... Prostě něco s čím by mohl hráč i postava pracovat a užít si to.
Autorská citace #2
8.4.2021 21:51 - Aegnor
Nestačilo by dopsat "amulet lze znovu posvětit"?
Autorská citace #3
8.4.2021 22:57 - RoVan
No mně se naopak ten přívěšek na konci líbí, ta schopnost je super užitečná, přesto na prvních úrovních nepodporuješ inflaci magických předmětů a dáš hráčům taktickou volbu (použiju ho, až bude nejhůř).
Autorská citace #4
9.4.2021 00:38 - sirien
Jakože možnost rerollnout hod ("dát si výhodu zpětně" - ono sice "před vyhodnocením hodu", ale velmi často víš jestli si uspěl nebo ne, ať už protože znáš DC nebo protože si hodil 2) je docela silná, kdyby to mělo bejt dobíjecí, tak to neni vůbec slabej předmět. Plus to že to máš jen na jeden pokus z toho použití může udělat o dost větší "moment".


Jinak ohledně samotného dobrodružství musim říct, že sem ho hrál se Shari jako hráč a moc se mi líbilo - není to takové to intenzivně dějové/příběhové dobrodružství (jako Noc goblinů), spíš takové volnější, s hodně prostorem pro roleplaying.

Ten koncept základní "nikdo po vás explicitně nic nechce, ale okolo se dějí věci kterých si můžete všimnout" se mi hodně líbí - sice bych na tom asi nestavěl kampaň (byť sandboxeři by možná byli happy), ale pro nějaké volnější session je to ideální - hráči/postavy mají hromadu prostoru si odehrát svoje interakce, popř. v delší hře si vyříkat co si vyříkat potřebují, ale přitom to není "prázdný" prostor a střídá se to s nějakými událostmi a možnostmi nějakých akcí které můžou reálně změnit plynutí příběhu, i když ten je sám o sobě relativně přímočarů (což tady není špatně - i s ohledem na formát). V seriálu by to možná bylo skoro až takové to A-plot/B-plot, kdy "A" je ta zápletka, "B" jsou ty osobní/vztahové věci. Jakože hráli jsme asi "jen" 4-5 hodin (...na začátku jsme ještě dodělávali postavy a tak) a k tomu online, ale i tak jsem měl dojem že sem si fakt zahrál svého trpaslíka i jako postavu víc než jen pár hláškama, což na těhle rychlo-one-shotech (navíc online) fakt není pravidlem. A do toho tam byl zábavnej příběh co se nenásilně odvíjel.

Jak zábavné to bude, když to bude někdo hrát jako čistou procedurálku... jako asi to bude taky docela fungovat, jen to bude jiná hra než jakou sme hráli my s naší partou pěti trpaslíků :)


Mimochodem ta pátrací-nepátrací mechanika (/technika) toho jak se tam postupně vrší ty "stopy" a tím běží ten count-down na ty informace tomu v tomhle směru hodně pomáhá a zpětně se mi fakt líbí a rád bych jí vypích, protože by mohla zůstat přehlídnutá a byla by to hrozná škoda, protože to je zrovna něco co si z tohodle dobrodružství můžou lidi vzít do vlastních her jako zajímavej postup. Jen teda až teď zpětně mě napadá že tam není úplně elegantní to zakončení tím hodem který má "dramatický" nic / info výsledek, bylo by lepší to pojmout spíš plně "procedurálně" a udělat to jako "info / víc infa".
Autorská citace #5
9.4.2021 08:10 - Gergon
Aegnor píše:
Nestačilo by dopsat "amulet lze znovu posvětit"

Jenže to není moc zajímavé. Amulet lze znovu posvětit. Hm ok. Ale pokud lze amulet nabít tím, že ho namočíš na půl hodiny do svěcené vody ve svitu měsíce a pak koukáš jak hráč v hradu hledá nějaké okno nebo balkon a doufá, že dnes večer bude svítit měsíc, protože je čeká náročná bitva. To je aspoň zajímavé zpestření.

RoVan píše:
na prvních úrovních nepodporuješ inflaci magických předmětů

To nepodporuju, ale mít jednu výhodu jedenkrát za den není zase tak silný magický předmět, navíc kdyby byl podmíněný nějakým rituálem pro nabití, někdy prostě měsíc nesvítí, nebo je zataženo a není možné dát amulet na slunečné místo za východu slunce ...

Ale souhlasím, že by byla v takovém případě lepší klasická výhoda, než až po hodu.
Autorská citace #6
9.4.2021 09:02 - Necromancer
Jako je to dobrý. Já jsem sice radši na Fighty, ale tohle taky ujde.

Koukám, že to už je třetí OneShot pro lvl 1 postavy za posledních pát měsíců. Proč nikdo nedělá takovéhle dobrodružství pro postavy na úrovni 10, 15, 20...?
Autorská citace #7
9.4.2021 10:28 - LokiB
Gergon píše:
Ale pokud lze amulet nabít tím, že ho namočíš na půl hodiny do svěcené vody ve svitu měsíce a pak koukáš jak hráč v hradu hledá nějaké okno nebo balkon a doufá, že dnes večer bude svítit měsíc, protože je čeká náročná bitva. To je aspoň zajímavé zpestření.


Jednou jo. Ale fakt by tě to bavilo opakovaně? Podesátý i po padesátý? Tohle se dost rychle přejí. Na one shotu to nevadí, tam si to zkusej jednou, to je ok. Ale mít to v kampani mi přijde spíš otravný.

Mám trochu výhrady k inflaci démonů v dobrodružstvích :) Svého času bylo tažení proti používání draků, jako nepřátel pro nízkoúrovňové postavy, protože draci bla bla bla.
A tak se potichu autoři přeorientovali na démony, protože démon může být vlastně cokoli od malého ošklivého psíka, povolaného rituálkém, až po kolosální nestvůru ničící světy.

Když už se démoni používají, přišlo by mi zajímavé, aby je postavy jen tak nepižlaly, ale aby střetnutí s nimi bylo přeci jen jiné, než když se bojuje s lapky nebo vlky.
Zozrath mi nepřijde jako moc zajímavý démon, tam by se dalo dobrodružství ještě vylepšit. Je to součást možného finále, tak ho mít trochu "vyšperkovaného". Jestli do dobrodružství dávat i něco více k němu, aby byl na jednu stranu zajímavější, na druhou pak, aby na něj mohly být postavy třeba trochu připraveny, když něco odhalí v průběhu ... to bych zvažoval.
Autorská citace #8
9.4.2021 10:40 - shari
Tak předně bych chtěla poděkovat lidem, kteří se, i když nepřímo, na tvorbě podíleli se mnou:
- týmu DH za zorganizování soutěže (tuším, že Akademie PJů, díl 3), bez ní by tohle dobrodružství vůbec nevzniklo - mně se mnohem líp tvoří, když mám nějaký základ, na kterém můžu stavět (bez ohledu na to, zda výsledný produkt bude mít s tím základem ještě něco společného), než když všechno vymýšlím z ničeho
- Sirienovi za doporučení přečtení Dead Rock Seven, ze kterého jsem mohla vykrást strukturu zápisu - ta je fakt o dost lepší, než to, co jsem tam měla původně
- všem hrácům, kteří se podíleli na testování a pomohli mi vychytat chyby a nejasnosti


Teď k tomu magickému amuletu - jak píše RoVan, je jednorázový kvůli tomu, že postavy jsou na druhé úrovni a tam ode mě žádný trvalý magický předmět nedostanou. Taky ve městě není nikdo, kdo by dokázal takový předmět vyrobit. Prostě ho posvětí a použitím se posvěcení vyčerpá. (Svěcenou vodu taky použitím "neznesvětíš", ale prostě vyleješ.)
Nebudu nikoho bít, pokud si to zasadíte do své kampaně a amulet uděláte trvalý, ale mně osobně tam jak tématicky tak herně sedí jednorázový.

Loki:
Takže příště nemrtvé a nekromanty, chápu. :D
Jako jo, pokud by to bylo zasazené do kampaně, tak by asi nějaké prokreslení snesl. ALE! Všechny tři testovací družiny zastavily kouzelníka ještě před vyvoláním, takže pro potřeby one-shotu ten démon samotný není zas TAK důležitý, spíš ta hrozba, ŽE ho chce někdo vyvolat. (Ano, chápu, tři družiny, navíc jen s jedním DMem, je dost malý vzorek.)
Autorská citace #9
9.4.2021 10:47 - LokiB
shari: to je validní námitka. démon tedy typicky není soupeřem, spíše hrozbou. možná ho pak jde nahradit něčím jiným (přírodní katastrofou například). aby "neúspěch" při zastavení kouzelníka byl cítit. přeci jen, je to určité selhání ... a když selhání vede jen k tomu, že se objeví takový ne moc slaný či mastný nepřítel, určení k zabití/zahnání, tak to pro mě je trochu škoda. ale možná jsem jen moc zmlsanej :)
Autorská citace #10
9.4.2021 10:56 - RoVan
Shari: Tak jsem si to konečně přečetl cover-to-cover, celkově to vypadá jako povedený oneshot, mámm skupinku lidí, co si příležitostně ráda zahraje, posledně umřeli při noci goblinů, tohle nevyladá pro změnu tak deadly, zkusím to s nimi odehrát mohlo by se jim to líbit.

Mapa - Možná by se hodila dát na druhou stránku do toho volného prostoru, na začátku čtení jsem si ji musel rozkliknout bokem abych se zorientoval kde co je.
Vlastnosti - u NPC máš vypsané jen některé vlastnosti, zbytek je +0?

Sirien píše:
Mimochodem ta pátrací-nepátrací mechanika (/technika) toho jak se tam postupně vrší ty "stopy" a tím běží ten count-down... zpětně se mi fakt líbí a rád bych jí vypích, protože by mohla zůstat přehlídnutá ...

Tak zrovna ta mechanika mě praštila do nosu už když jsem to jenom proletěl napoprvé a vykrást to byl můj první instinkt´, myslím že to člověk nepřehlídne. :)


Gergon
myslím, že mít výhodu, jedenkrát za den je naopak dost silná schopnost, která se škáluje, zatím co "meč proti goblinoidů +1" využiješ na prvních úrovních, na 20.úrovni už to bude neužitečná hračka, ale výhoda... ta má svoji hodnotu pořád
Speciální dobíjení se mi nelíbí, DnD není o hledání měsíčku a je to nějaké účetnictví navíc - proto většina předmětů prostě udělá o půlnoci "CINK" a je ready to use. :)

Necro: Když ti chybí high-level dobrodružství, proč si z toho neudělat vlastní projekt? :)
Jinak myslím, že to má spoustu důvodů, třeba že DnD má 'sweet spot' do páté úrovně. Já navíc předpokládám, že hrdinové na vyšších úrovních budou řešit epičtější záplety většího formátu a pokud nechceš, aby to bylo jen "najdi a zabij" tak je to nacpat do oneshotu obtížnější ergo, aby to bylo zajímavé, je to pracnější. Všimni si, že ani WoTC se nepouští do epických dobrodružství a na těch vyšších levelech 8-15 končí kampaně, kde postavy řeší delší dobu epické questy.
Neříkám, že to je nemožné, jen asi náročnější...
Autorská citace #11
9.4.2021 11:00 - shari
RoVan píše:
Vlastnosti - u NPC máš vypsané jen některé vlastnosti, zbytek je +0?

Zápis: Sil, Odl, Obr: 16/+3; Int, Mdr, Cha: 14/+2
Je zkrácený pro: Sil: 16/+3; Odl: 16/+3; Obr: 16/+3; Int: 14/+2; Mdr: 14/+2; Cha: 14/+2
Autorská citace #12
9.4.2021 11:04 - Pan Bača
opticky mi to přijde lepší klasicky v závorkách, tj. 16 (+3).. ale možná je to jen o zvyku
Autorská citace #13
9.4.2021 11:09 - RoVan
Shari: Aaaaah okay, už to chápu. Pro mě je to nezvyklé.

Jinak jestl je to 12/+1 nebo 12(+1) je pro fanouškovské dobrudružství asi fuk.
Autorská citace #14
9.4.2021 11:26 - Gergon
RoVan píše:
DnD není o hledání měsíčku a je to nějaké účetnictví navíc

To je ale přece na Pj jak s tím bude pracovat i na hráči. Je to stejné jako když se musí kouzelní každé ráno učit znovu svá kouzla, navíc to dává šanci Pj právě zmírnit ty účinky, například pokud to bude měsíc v úplňku, tak má postava tu Výhodu k dispozici jednou za měsíc. A může to pak být klidně i bez účetnictví.
Navíc to může generovat další překážky v příběhu - pokud má tak slabá družina magický předmět, může po ní někdo jít, komu třeba patří. ... prostě to generuje zápletky, situace, role play ....
Předmět který jednou použiješ a zahodíš mi nic moc negeneruje a přijde mi prostě nudný. Ale každý ať si to samozřejmě použije dle svého.

Já mám jen rád, když už dávám něco do dobrodružství, tak když to nabízí možnosti roleplaye, zápletky, příběhu, hry ... A kdyby to bylo moc silné, třeba ta výhoda, tak může přinášet i nějaké nevýhody - třeba ten amulet může být naopak znesvěcený a když ho postava použije, tak jí to dá výhodu ale na 24 hodin sníží charisma ... těch možností se nabízí stovky jak to udělat zajímavé.
Autorská citace #15
9.4.2021 11:29 - Necromancer
RoVan píše:
Když ti chybí high-level dobrodružství, proč si z toho neudělat flastní projekt? :)

Kéžbych na něco takového měl čas! :-)
Teď mám příliš rozpracovaných projektů. Point na ToDo list. ;-)
Autorská citace #16
9.4.2021 11:49 - shari
Pan Bača píše:
opticky mi to přijde lepší klasicky v závorkách, tj. 16 (+3).. ale možná je to jen o zvyku

Koukam do Monster Manuálu a máš pravdu. Já jsem z nějakého důvodu zvyklá na lomítka, takže mi ani nedošlo, že to není oficiální - v tomhle to odlišení nebyl záměr.
Autorská citace #17
9.4.2021 12:18 - sirien
Gergon: tlačíš to do něčeho úplně jinýho, než to má bejt mi přijde.

Shari udělala jednoduchej a přímočarej předmět kterej má fungovat jako odměna za menší quest. Je poměrně silnej (+-... -ish, na 1-2. úroveň), ale jednorázovej a existuje v několika kopiích (pro každého člena družiny jeden). Zjevně nikdy nebyl určenej k tomu aby fungoval jako něco zajímavého nebo pozornost strhávajícího a má to bejt něco co se nikdo nebude moc zdráhat svejm hráčům dát i do delší hry.

Má to být tretka kterou zužitkuješ v průběhu dobrodružství když Ti něco blbě padne - nebo v delší kampani to může fungovat jako hezké pojítko když to ušetříš a o 3 Úrovně pozdějc když si někde totálně v tahu prohlásíš "ok, spálim amulet a rerollnu to" a DM a hráči řeknou "cože? jakej amulet?" a Ty řekneš "ten mocnej posvěcenej amulet co sme dostali za záchranu toho týpka o předminulym zimnim slunovratu, a kterej ste si vy kokoti vyplejtvali na hodech na stopování." a všichni budou "ou, tenhle amulet, wow, well played!" a budou viset očima na tom, co ti padne na druhej pokus (což bude dvojka a úplně to zkazí celkovej dojem, takže z toho nakonec nic nebude, ale Ty si pak budeš moct řikat "sakra, kdybych tou druhou kostkou hodil 20, to by bylo fakt něco!")


Nicméně fakt to nemá být Vzácný+ předmět co refreshuje možnost rerollu popř. vyžaduje nějaké podivné praktiky na recharge. Ne, že by to nebyl zajímavej koncept předmětu (zvlášť pokud tam je nějakej netriviální a bolestivej nebo výjimečnej recharge), ale je to úplně jinej předmět s úplně jinou silou, příběhovou vahou atd.
Autorská citace #18
9.4.2021 12:22 - RoVan
Gergon: počkej, počkej, počkej: Příprava kouzel je něco úplně jiného, protože to v tom systému mechanicky existuje. A o neúčetnictví mě nepřesvědčíš, musíš si hlídat jako GM měsíční cyklus a hráč na to musí myslet, že je to jednou za měsíc.

Ohledně zábavnosti předmětu na jedno užití se neshodneme. ;)

Příběhové využití předmětů sice chápu, ale to zabíháš do úplně jiné roviny - tohle by neměl být ten případ - tohle je jednoduše odměna pro postavy od řezbářstvé dílny, kdyby se dal nějaký takový příběhotvorný předmět vylootovat od toho kouzelníka, byla by to jiná a dávalo by to i smysl.
Autorská citace #19
9.4.2021 12:27 - LokiB
Gergon má podle toho, co píše, své preference (co mu přijde na hraní zajímavé) a rád by viděl možnost je uplatnit všude, kde je to možné. A jako nevýhodu pak vidí, když tu možnost nemá.
Mně to přijde jako tlak na něco, co je na papíře zajímavé, ale v praxi je to opravdu zajímavé jen pro velmi omezené množství hráčů, po omezený čas, pro většinu je to o ničem a část to spíš otravuje.

Konkrétně tady chápu postoj Shari, že postavám na 2. úrovni prostě trvalý magický předmět dávat nechce. Jestli to některé družině vyhovuje, ať si to upraví.
Autorská citace #20
9.4.2021 12:36 - Gergon
Já to netlačím nikam, ten předmět v dobrodružství může být tak jak je, já se snažil pak už jen sázet nějaké nápady spíš všeobecně jak s tím pracovat k využití i jinde, ne přímo na ten jeden konkrétní předmět v tom jednom dobrodružství.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10580205917358 secREMOTE_IP: 3.83.87.94