Produkty

Lethrendis
22.1.2020 18:18
Autorská citace #21
30.1.2020 21:05 - Lethrendis
Opravena drobná chybka v recenzi podle diskuze s autory. Iniciovat a submergovat při chargenu nejde, v pravidlech toto omezení chybí a archetypy jsou taky špatně.
Autorská citace #22
30.1.2020 22:32 - sirien
je v těch ukázkovejch archetypech aspoň něco, co je správně?

(sorry, to se už fakt bez jízlivostí nedá...)
Autorská citace #23
30.1.2020 23:22 - Lethrendis
No... možná jeden nebo dva :)

Jinak oni to mají outsorcované, archetypy pro ně dělá minifirmička HeroLab. Michael Chandra z CGL demo teamu na fórku píše: "Sure, let's put pressure on the character builder company and blame THEM for errata now."

A dlužno dodat, že hratelné jsou, to zase jo. Jen jsou některé daleko lepší, než by šlo postavit chargenem. Nováček si toho nevšimne, ale nerdi jo :)
Autorská citace #24
3.3.2020 16:48 - Lethrendis
Tak po nějaké době mám čas a chuť napsat o tom, jak se hraje SR6. Už máme za sebou dva sedánky, dohromady tak 20 hodin a vyzkoušeli jsme, jak hra funguje v různých momentech. A funguje docela dobře, většina mých postřehů je pozitivních.

Základem jsou testy, mechanické jádro hry. Tady bych chtěl pochválit autory za to snížení počtu aktivních dovedností - pro hru to má vyloženě blahodárný účinek. Je to asi nejpozitivnější ze všech změn oproti 5E a vůbec proti starším edicím. V recenzi jsem to napsal, ale teprve při hraní si člověk uvědomí, jak je to důležité. SR je nejblíž k intuitivnosti, co kdy byl.

Hrana také funguje. Hráči měli na začátku zažité ji šetřit a moc nepoužívat, podobně jako rezervy kdysi, ale teď minule už se to rozjelo. Vzhledem k tomu, co všechno Hrana nahradila, je to další výrazný bonus.

Mírná oprava mého posudku také u riggera - dopravní prostředky, honičky, a vůbec jakékoliv hrátky s řízením lze celé odehrát přes opozitní testy Pilotování + Reakce proti Pilotování + Reakce. Přesné vzdálenosti netřeba dopočítávat. Ono to v tom textu pravidel je hned v prvním krátkém odstavci, ale člověka pohltí ten dvoustránkový návod, jak počítat detaily. Takže také fajn.

Největší problém jsme měli s Matrixem. Tady bych mírně doplnil a také podtrhnul své nadávání z recenze. Jádro hackování je totiž v pravidlech popsané opravdu nedostatečně, z jejich pouhého textu nelze zjistit, jak hackování mechanicky funguje. My jsme si pomohli znalostí z 5E a hlavně studiem SR fóra, domluvili jsme se na sadě hauserulů, o kterých jsme ale přesvědčeni, že jsou RAI. Pak už to funguje a je to zjednodušené dost, nejen opticky oproti 5E. Ale kapitola Matrix by měla být řádně zrevidována, doufám, že to ten slibovaný FAQ ve finální erratě napraví. Chce to příklady, upřesnění, vysvětlení, všechno dohromady na několik stran.

Český překlad funguje, není tam snad nic, co by hráče vyloženě tahalo za uši. Asi nejvíce poznámek bylo k Hraně, to se dalo čekat. Ale zvyknout se dá na všechno. Hráči mi pomáhají s vyhledáváním chybek, ty pak Sirien prostupně zapracovává. Kámoš už si to (podle mě předčasně) nechal vytisknout - kniha vypadá fakt luxusně. Poklona grafikům.

Nelíbily se nám některé změny v lednové erratě - zejména to, že srazili všechna poškození beze zbraně na 2 O. To je blbost, siláci bijou víc než třasořitky. Takže jsme se vrátili k předchozí HP (Síla / 2). Autorům šlo prý o to, aby útoky na blízko trollích fyzadů nerozvracely celý bojový systém, ale nám to nevadí. Síla je taková chudinka mezi atributy, alespoň je konečně užitečná. Další hauseruli jsme zavedli u kontroly SINů, které autoři v pravidlech vyloženě odflákli. Jinak to hrajeme čistě podle CRB6E.

Toť pro tuto chvíli asi všechno, dalším hraním asi objevíme i další bugy, o kterých tuším, že tam jsou, ale zatím dobré.
Autorská citace #25
11.3.2020 08:04 - Lethrendis
Tak tedy k té oblibě světa SR - Ano, může tomu tak být. Můj názor je ten, že pravidla nejsou dokonalá ani náhodou. Dokážou ale plnit svou základní funkci, totiž umožnit zažít svět SR? Ano, dokážou.

V naší nové partě to hrajeme v podstatě RAW, s minimem vlastních hacků. Kde jsme měli největší problém, je u Matrixu - některá klíčová pravidla ohledně hackování jsou tam tak nejasně a nedostatečně vyložená, že jsme to museli řešit dohledáváním na fóru a dohodou. Ale myslím, že v současné podobě to hrajeme RAI.

Jednoznačné chyby byly už erratami podchyceny a hra byla vyčištěna. Zbývají pak nejednoznačné věci, kde může znít názor autorů zvláštně, ale nějak to funguje. No a pak ty pasáže, které je potřeba upřesnit a rozšířit, zejména u Matrixu - to se nedá udělat krátkou erratou. Nicméně prý to snad napraví připravovaná finální errata obsahující obsáhlý FAQ.

Pak jsou tu některé drobnosti, třeba jak určit, kolik boxů poškození udělají útoky holýma rukama, nebo jak určit jejich HÚ. To s řeší i na fórech a každý si to asi hraje po svém, pravděpodobně podle toho, jestli upřednostňuje spíš filmovou hru, nebo jinou.

Vím, že asi největší dohadovačka na fórech je ohledně oslabení role Pancíře - je to v hodně navržených hauserulech, na to tam mají celou sekci. Jo a také by rádi řešili jinak některé kusy vybavení. Osobně nad tím krčím rameny, systém funguje v podhodě i tak, jak je.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.056607007980347 secREMOTE_IP: 18.206.76.45