Produkty

Autorská citace #1
18.6.2018 23:43 - Aegnor
Hm. Zní to opravdu zajímavě, docela rád bych si ten feeling zažil. Jenom se mi nikdy nedařilo začíst se do WoD příruček. Nevíte, jsou VtM 5e čtivější?


Pár drobných překlepů, kterých jsem si všimnul:
Témata a stylizace - strkturami (druhý odstavec, třetí řádek)
Polo-otevřená platforma - budoucsnot (první odstavec, předposlední řádek)
Autorská citace #2
18.6.2018 23:49 - sirien
Aegnor píše:
Nevíte, jsou VtM 5e čtivější?

Tak to fakt ještě nevíme :)

Jinak zajímavý náhled - mě naopak WoD vždycky přišlo docela dost čtivé. Asi záleží na příručce. Různé Hunter a Mortal supplementy byly dost dobrý, Book of Spirits byla výborná, Requiem for Rome byl super...
Autorská citace #3
19.6.2018 00:08 - captain66
sirien: Z knih, co jsem cetl, mi prisly nejctivejsi asi Slasher, obe Armory a z oWoDu asi Demon: the Fallen. Osobne bych trochu ocekaval, ze se setting pod Hitem posune trochu smerem k CoC, vzhledem k tomu, ze napsal ToC a Fall of Delta Green, a kolik casu travi pise o CoC v Ken Writes About Stuff.
Autorská citace #4
19.6.2018 11:42 - Shako
Zajímavý mix historie, spekulací a očekávání. Možná by stálo za to rozvést ten současný stav okolo licencí a plánovaných edic - jak mě Captain na posledním hraní přesvědčil, tak jsem sám zmatený z toho, kdo co plánuje vydat. :-D
Autorská citace #5
19.6.2018 12:05 - sirien
Shako píše:
Možná by stálo za to rozvést ten současný stav okolo licencí a plánovaných edic

HAH, tak na to hledej většího šílence :D

Rámcově je teď klíčové, že licence na WoD (minimálně v jeho RPG a nejspíš i larp formě, ostatní média budou nejspíš... složitější) mají White Wolf studio (které se právě rozhodlo vstát z hrobu) a Onyx Path (přízrak dřívějšího White Wolfu který působil v době White Wolfí smr... -ho odpočinku)

Onyx Path je zodpovědné za všechny 20WoD edice a věci, které kolem nic kolovaly. Mám matné tušení že měli něco společného i s God Machine Chronicles (závěr ChWoDu, v podstatě), ale to si už nejsem až tak moc jistej, já sem konec 4WoD popravdě až tak moc nesledoval a mám tam spíš stmívání - temno - Mirrors - temno, 20WoD kdesi v temnotě, temno, takže tohle by musel upřesnit někdo jiný. Každopádně Onyx Path je (formálně) nezávislá entita a má k dispozici práva na všechny klíčové produkty (cWoD, nWoD, Exalted, Scion...) takže si může teoreticky dělat a vydávat co chce.

White Wolf teď navazuje tam kde dřív skončil, ale bere v potaz i Onyx Path lore a navazuje i na ten. Což je velmi sympatické a cool. Nicméně jaké jsou přesně vazby mezi WW a Onyxem (personální, známostní a přátelské, profesionální, smluvní, korporátní...) nemám tušení.

Onyx Path momentálně plánuje vydat ještě minimálně nějaké další věci k 20WoD. White Wolf to bere na vědomí a počítá s tím. Vztahy mezi revenantským White Wolfem a jeho nezaniklým přízrakem Onyx Path se zdají být více než jen dobré - je tam zřejmá částečná tvůrčí spolupráce (nebo minimálně kontakt) a vzájemný respekt, Onyx Path mívá své zástupce ve WW prezentačním týmu jak na prezentacích tak na panelech.


Nějakou roli ve věcech se zdá mít Finite Studios. Jakou přesně netuším. Co přesně vlastně jsou zač a co dělají taky netuším. Možná tam není vůbec nic kromě nějakého personálního propojení.

Práva na WoD má takřka určitě Paradox Interactive (minimálně tím, že stále vlastní White Wolf - i když White Wolf získal podle všeho nově větší míru samostatnosti a práva na vlastní dýchání. Nejspíš tam budou nějaké další smluvní vztahy), minimálně na různé elektronické formáty (tzn. různé WoD PCčka či MMOčka atp.)

CCP se zdá být definitivně ze hry. (MFG to je fakt mega tematická story tohle... White Wolf pohlcený odpornou velkou zlou korporací, rozřezán na kusy, uniká ze smrti a skrze jinej corp se vrací zpátky do hry... kolem toho by šla postavit celá mega konspirační WoD kampaň)
Autorská citace #6
19.6.2018 12:47 - sirien
doplnil jsem odstavec se srovnáním s Doctor Who restartem, který je poměrně důležitý a který mi předtím nějak vypadl:

Píše:
Celé WoD bude popsáno znovu a nově, tak, aby byly přístupné i doposud nedotčenému publiku a zcela novým fanouškům. Autoři to přirovnali k restartu Doctora Who - na jednu stranu máte hromady dřívějšího materiálu a část skalního publika, které tento materiál zná, na stranu druhou máte po dlouhé době ticha velké nedotčené publikum, kterému je potřeba vše představit znovu. To je na jednu stranu závazek vůči původním fanouškům, na stranu druhou šance podívat se na mnoho dřívějších konceptů znovu, aktualizovat je a případně "opravit".
Autorská citace #7
19.6.2018 12:57 - Shako
sirien píše:
God Machine Chronicles (závěr ChWoDu...


Je to naopak začátek ChWoDu resp. God Machine naznačil nějaký směr, ze kterého pak vzniknul ChWOD (nWoD druhá edice) právě vydání základní příručky Chronicles of Darkness.
ChWoD právě ještě není kompletní - třeba na "nových" lovcích se ještě pracuje.

Jinak díky. Právě jsem si dlouhou dobu myslel, že WW je mrtvola a jediný pokračovatel je právě Onyx path (který nemá značku WW, ale má nějaké lidi z WW) - což asi dlouho byla pravda. Asi jsem nepotřehnul tu mocnou nekromacii... Ale bylo mi trošku divné, že se bude vydávat nWoD resp. ChWoD na novém settingu (VtR,...) a zároveň se vracet k původní VtM a spol. Takže větší smysl dává, že jsou to nejen dva kreativní týmy, ale zároveň i různí vydavatelé. Do toho samozřejmě všechen ten bordel ještě umocňují různé výroční edice (minimálně VtM jich má několik již po své "smrti").

EDIT: Tak jsem zvědav, jak dopadne ten střet Onyx Path vs WW... jako fanoušci bychom z toho asi měli těžit, když bude existovat starý i nový setting a oboje na novém pravidlovém enginu. Hlavně mě zajímá, zda budou nějaké rozumné možnosti ty pravidla a settingy míchat.
Autorská citace #8
19.6.2018 13:39 - Aegnor
Shako píše:
ChWoD právě ještě není kompletní - třeba na "nových" lovcích se ještě pracuje.

Nejsou noví lovci Hunter: Mortal Remain? Jako jo, stále to rozšiřuje H:tV, ale už to jede minimálně na God Machine Chronicles.
Autorská citace #9
19.6.2018 14:02 - sirien
Btw. teď sem našel - Finite studio je podle všeho studio co má licencovanej Mind's Eye Theater (WoD larpy)
Autorská citace #10
19.6.2018 14:34 - Shako
Aegnor píše:
SHAKO:
ChWoD právě ještě není kompletní - třeba na "nových" lovcích se ještě pracuje.
/SHAKO

Nejsou noví lovci Hunter: Mortal Remain? Jako jo, stále to rozšiřuje H:tV, ale už to jede minimálně na God Machine Chronicles


Není to tak. Mortal remains jsou další rozšiřující příručka pro HtV (podobně jako Night Stalkers, Spirit Slayers, Witch Finders...). Ale protože tato příručka vyšla až po God Machine resp. ChWoD, tak mají napsanou i implementaci pro daná pravidla, která již existují. Ale do ChWoD stále není předělaný core HtV. Tedy spousta pravidel pro HtV ještě neexistuje v takové podobě, aby fungovali společně s rulebookem ChWoD (namátkou touchstones, conditions...). Už jsou venku nějaké playtesty, jak by to mohlo vypadat, ale pořád je to hodně v mlze tajemství. A termín vydání zatím není upřesněn. Moje první osobní dojmy jsou, že to jde správným směrem, ale co z toho nakonec uvaří, uvidíme až časem.
Autorská citace #11
20.6.2018 20:29 - Gurney
Aegnor píše:
Hm. Zní to opravdu zajímavě, docela rád bych si ten feeling zažil. Jenom se mi nikdy nedařilo začíst se do WoD příruček. Nevíte, jsou VtM 5e čtivější?

Tak WoD příručky obecně mají problém s tím, že po přečtení stránky máš pocit, jako bys dostal info tak na dva odstavce. Na konkrétní příručce už pak záleží, jestli je napsaná tak dobře, že si ji stejně přečteš, protože tě to i tak baví. Možná zkus Blood and Smoke: The Strix Chronicle, na jednu stranu je to trochu specifičtější upíří svět než byl v nWoDu první edice, ale možná právě má lepší poměr infa na stránku a psané je to fakt výborně. Nebo starou Maškarádu, ta je psaná docela pěkně, a místo balastu v podobě lepší fanfikce jsou tam sekce, kde někdo z toho světa vysvětluje jeho zákonitosti.

Shako píše:
spousta pravidel pro HtV ještě neexistuje v takové podobě, aby fungovali společně s rulebookem ChWoD (namátkou touchstones, conditions...). Už jsou venku nějaké playtesty, jak by to mohlo vypadat, ale pořád je to hodně v mlze tajemství.

Četl jsem ty výše zmíněné upíry a jako nápady a směřování dobré, ale provedení, kdy prakticky každá akce dává nějakou specifickou kondici, kterých je víc než měla třetí edice D&Dčka, je dost otřesná. Ale hej, teď si můžeš zahrát WoD s kartičkama...
Autorská citace #12
20.6.2018 21:44 - Shako
Gurney píše:
Četl jsem ty výše zmíněné upíry a jako nápady a směřování dobré, ale provedení, kdy prakticky každá akce dává nějakou specifickou kondici, kterých je víc než měla třetí edice D&Dčka, je dost otřesná. Ale hej, teď si můžeš zahrát WoD s kartičkama...


Jo, ke kondicích bych měl taky nějaké výhrady na téma, co s tím autoři zamýšleli. Ale zase tak nehratelné, jak to popisuješ mi to nepřišlo. Kondice zdaleka nejsou tak omezující jako v DnD. Naopak spíš nic moc nedělají. Takže jsem moc nepochopil, proč jsou tam 3 podobné kondice, které lze navíc udělit v podobných případech - proč na to nestačí jedna obecněji pojmenovaná. Že naopak různé superpowers (upíři, vlkodlačí, mágovské...) budou dělat různé věci (v herní fikci), ale zároveň budou (v řeči herních mechanik) udělovat stejné kondice (a jen třeba třetina bude specifická pro danou hru), to by mi naopak přišlo dost super. Ale jaký je ten současný výsledek neumím posoudit - nemám to ani načtené, natož nahrané. Ale to odbočujeme k Onyxu a to by patřilo do jiné debaty.

Na WWčkových upírech se mi třeba líbilo, že jdou směrem ke hře o upírově bestii a věčnému hladu. Byť opět moc záleží na konkrétním provedení mechaniky. Pokud výsledek bude, že po každé supernaturální akci může (s nemalou šanci) upír propadnou hladovému vražděni aniž by na to hráč měl nějaký vliv, tak to bude dost hloupé. Pokud to bude fungovat, že upíři se dostávají hlad častěji než v původní edici, tak to bude fajn. Záměr je super, ale dokud nevidíme výsledek, tak to nelze hodnotit.
Autorská citace #13
20.6.2018 22:47 - sirien
Gurney píše:
Nebo starou Maškarádu, ta je psaná docela pěkně

Všechen oWoD je psanej moc pěkně, problém je, že je psanej docela hardcore angličtinou (a to místy i tam kde by to člověk nečekal - např. v popisu skillů).

Dneska už mi to tak moc nepřijde tak nevim jak to vnímáš Ty sám, ale živě si pamatuju že v dobách kdy sem měl ještě slabou angličtinu pro mě oWoD byl dost problém - když sem se s nim setkal poprvé (což sem byl teda dost mladší) tak sem ho takřka nebyl schopnej číst a i v době kdy vyšel nWoD si pamatuju že mě hrozně příjemně překvapilo o kolik jednoduššim jazykem je napsanej.

Tzn ano, oWoD je cool, ale chce to už určitej level angličtiny.


Jinak mě přijde že to co píšeš o tom nWoDu neni univerzální pravda, je to příručku od příručky. Taky ne vždycky dostáváš faktickou informaci, ale někdy třeba stylizační (to je hodně cítit třeba u Book of Spirits).

Shako píše:
Pokud výsledek bude, že po každé supernaturální akci může (s nemalou šanci) upír propadnou hladovému vražděni aniž by na to hráč měl nějaký vliv, tak to bude dost hloupé.

Jo, jedničkové botche byly legendary mega-shit mechanika. Zvlášť mágové kteří v oWoD kouzlili z dost nízkých dicepoolů byli občas fakt na zavraždění a pro dost hráčů to bylo za hranou únosné hratelnosti a botche houserulovaly pryč (moje default pravidlo bylo že na aktivaci botche musíš mít o 2 jedničky víc než úspěchů, tzn. jedna jednička nad počet na botch nestačí)
Autorská citace #14
21.6.2018 11:05 - Gurney
Shako píše:
Jo, ke kondicích bych měl taky nějaké výhrady na téma, co s tím autoři zamýšleli. Ale zase tak nehratelné, jak to popisuješ mi to nepřišlo.

Já neříkám, že je to nehratelné (i když pro mě je to neGMovatelné, protože koukat pořád do knihy na kondice je pro mě moc velký opruz a kartičkám v RPG se snažím spíš vyhýbat), ale právě kvůli tomu co popisuješ mi nepřijde, že by to vůbec stálo za to. Jakože univerzální pravidlo ve stylu (příklad, neříkám že přesně takhle) "odehraj kondici a vem si za to exp/willpower nebo ji setřes a zaplať willpower" by podle mého v klidu zvládlo nahradit drtivou většinu specifických pravidel pro jednotlivé kondice.

sirien píše:
Dneska už mi to tak moc nepřijde tak nevim jak to vnímáš Ty sám, ale živě si pamatuju že v dobách kdy sem měl ještě slabou angličtinu pro mě oWoD byl dost problém

Asi upa nedokážu posoudit, úplně první jsem četl Maškarádu v nekompletním překladu, pak nWoD a až poslední dobou jsem se dostal k oWoD knihám.

sirien píše:
ne vždycky dostáváš faktickou informaci, ale někdy třeba stylizační (to je hodně cítit třeba u Book of Spirits).

To je pravda, ale tam se právě o to víc ukazuje, jak čtivě je to napsané. Book of Spirits je přednáška fundovaného profesora. Strix Chronicle je pokec s nemrtvým Hunterem Thompsonem.
Autorská citace #15
21.6.2018 12:24 - sirien
Gurney píše:
"odehraj kondici a vem si za to exp/willpower nebo ji setřes a zaplať willpower"

Ty mi ještě někdy něco řikej o ekonomice FP flow.
Autorská citace #16
22.6.2018 08:15 - Tarfill
Siriene, díky za hezké shrnutí.
Opravdu se na novou edici těšim...
Autorská citace #17
28.6.2018 01:17 - Retröxx
Předpokládám žes to vynechal pro vetší srozumitelnost a jenom tedy pro klid duše (a OCD) uvedu že na počátku všeho byla Ars Magica v 1987.
Autorská citace #18
28.6.2018 18:16 - sirien
Ne, Ars Magica do téhle posloupnosti podle mě skutečně nepatří.

Samozřejmě, Ars Magica tvoří nějaké designové kořeny pozdějšího WoDčka (zejména ale až třetího Mage, teda...), ale úplně totéž (a možná i víc) se dá říct o Shadowrunu (sice z "druhé strany" toho designu, ale stejně) a asi by šly dohledat i další významné zdroje které k vzniku WoD přispěly (White Wolf magazín, mezi jinými...)

Ars Magica byla vždycky dost "fajnšmekrovská" záležitost - měla svůj dopad a vliv na pár designerů a hardcore fanů atp., ale reálně až tak moc neprorazila a sama o sobě by toho až tak moc nepřinesla. Ostatně když se White Wolf rozrostl, tak Ars Magiku v podstatě odložil na vedlejší kolej.

Tzn. pro mě ta posloupnost skutečně začíná samotnými Vampire v roce 1991 které fakticky prorazily ve velkém a přinesly herní (stylovou i obsahovou) a game designovou revoluci.
Autorská citace #19
24.7.2018 13:03 - Shako
Edice VtM a jejich změny stylu - pro lepší pochopení, proč pátá edice a třeba i ke spekulacím, jaká nová edice bude mít témata, náladu, inspirace atp.
Autorská citace #20
30.7.2018 13:16 - sirien
Musim říct že ten týpek je fakt awesome :D

The Gentleman's Guide to Vampires: V5 Episode One - What's Past is Prologue

Prvních 9 minut shrnuje vcelku TLDR stylem původ upírů a legendární pojetí jejich dávné (starověké a antické) historie, pak se dostává do středověku do klanovejch válek.

9. minuta otevírá středověkou inkvizici a uvozuje počátky moderní éry (maškarády atd.) a popisuje zformování Camarilly a Sabbatu.

Ze 14 na 15 minutu se přejde přes novověk ustanovující rozpoložení moderních pořádků do 20. století a rozšíření legend o blížící se Gehenně až po 21. století a současný jihad a otázku odvrácené/nadcházející Gehenny.

18. minuta přechází k Backett's Jyhad Diary a popisu klíčových momentů moderní historie upíří společnosti - "pravda" o blížící se Gehenně a manipulaci elderů, roztržení klanu Tremere, politický rozpad USA, exodus Sabbatu z Mexika na blízký východ...

25. minuta přichází k Druhé Inkvizici, ale už ji nerozvádí - nějaké poznámky o Jyhad's diary a jeho "rozšíření".

Celé to je shrnutí lore a metaplotu starých edic a upíří historie, podávané velmi sympatickým in-character stylem "tohle se říká, v základu na tom asi něco bude a něco z toho je možná i pravda" (tj. tohle je základní osnova, ale interpretovat si ji můžete jak se zlíbí).


The Gentleman's Guide to Vampires: V5 Episode Two - The Second Inquisition

Otevírá se přes vlkodlaky rovnou k 2. inkvizici - a konečně se o ní říká i něco konkrétního. Úvodní popis inkvizice - co je zač, jak funguje. Popis pak přechází do paralely s původní inkvizicí a vysvětluje proč 2nd Inq povstala navzdory Maškarádě, jakou vinu na tom má Camarilla a jak moc může nadužívání mortálích zdrojů back-firenout bez ohledu na to jak dobře infiltrovaní jste.

7. minuta začíná ilustrativní příběh pádu Londýna, což je tak nějak symbolický počátek věci. Příběh toho jak Mithras (vládce Londýna) skončil v nějaké šarvátce se Sabbatem a pak nechal celé město padnout.

13. minuta, příběh pádu Vídně a rozpadu Klanu Tremere na jednotlivé Domy (Houses).

15. minuta - něco o vlivu pověr v 2nd Inq, přechod na téma "jak s 2. inkvizicí bojovat"? Odpověď je v podstatě informační válka, šíření mýtů a pověr atp.

17. minuta plynule přechází do zelitaření a uzavření Camarilly a oddělení Anarchů. Camarilla a její taktika ukrytí, Anarchové a jejich taktika chození pod svícnem. (Mimochodem to hezky ukazuje význam humanity pro upíra - pro ty co stáli na GC v tom kroužku kde sme to v pátek večer probírali)

19. minuta - o tom jak nebezpečné je používat internety :D (zejména na globálnější úrovni) Následuje varování o tom že šahat moc vysoko v mocenské struktuře světa se nevyplácí.

23. minuta - když instituce vědí a když lze upíry dneska tak "snadno" odhalovat, proč neví veřejnost? Různé teorie, trocha ironie...

______________________________________________

2nd Inquisition faktografie:
- mortalí hrozba
- cca 10 let stará
- není monolitická; efektivně to je jen nálepka používaná upíry pro "souhrn" různých (na sobě) nezávislých institucí, které upírům najednou vyletěly po krku když to upíři už fakt přehnali. (asi jako "terorista" může označovat cokoliv od ISIS přes Hizbalah až po ETA a IRA a společné mají jen to, že se nelíbí "legitimním" vládám)
- synergie mezi těmito institucemi je omezená, protože "kdo ochutnal moc ji nerad sdílí", "paranoia" etc.
- i když velká část 2nd Inq je skutečně inkviziční a jde upírům přímo po krku, mnohé z těchto institucí jsou ve skutečnosti samy o sobě mocenské a jejich záměr není nutně upíry zničit, ale využít je k vlastním záměrům
- jak sem předvídal je to vykreslené velmi intenzivně jako HtV conspiracies (3rd tier) s přizvukováním nějakých těch compacts (2nd tier). Efektivně hunteří 3rd tier Conspiracies už prostě nejsou jen někde na pozadí jako zdůvodnění proč nadpřirozeno sahá jen po někam, ale rozmáchly se do reálné hrozby komukoliv okolo.
- její základy ležely už dřív, ale brutálně jí oživili sami upíři když začali nadužívat mortálí instituce ve svých sporech a dali jim tak sami přístup k příliš mnoha informacím (nebo tak to aspoň někteří z nich sami vidí...)
- momentálně je mnoho institucí 2nd Inq stále pod vlivem mýtů a má pomíchanou pravdu a legendy. Bohužel se zdá že jsou velmi efektivní v postupném pročišťování a z upířího pohledu se až nehezky rychle učí co je co.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11542892456055 secREMOTE_IP: 44.200.230.43