Produkty

sirien
8.12.2017 21:33
Tauril
Autorská citace #1
8.12.2017 22:05 - sirien
Jen tak FYI vyšel konečně Sparklin Tauril (napsal bych "očekávaný", ale vzhledem k tomu jak tu na Kostce bylo o věci totální ticho i když vim že tu o tom kdekdo věděl tak bych řekl, že ho vlastně ani nikdo moc neočekával...)

Příslib je, že to má být "originální český fantasy svět" jehož nosným (herním) tématem mají být morální dilemata.

K obálce mám nějaké komentáře, takže obrázek je až dál.

Pro zájemce tady je ofiko sekce na RPG F, což je zdroj většiny věcí co o věci vim a všeho co napíšu dál. Tady si to můžete koupit od Skavena ve Fantasyobchodě.cz


Takže.

Zaprvé k obálce. Na RPG F se jí samozřejmě dostává nekritického nadšení, jak je pro tamnější slunečnou atmosféru typické, já bohužel musim říct, že na mě působí brutálně "hm? meh" způsobem - styl kresby mi přijde amatérský a podle mě nesnese srovnání s kvalitou obálek ani béčkové fantasy.

Obrázek je statický, v podstatě nic moc nevyjadřuje - nějaké zříceniny nejspíš v lese a holku co sejmula nějaký monstrum, který ani nevidíme. Ok. Ta slavná morální dilemata tam sou kde? O tom světě mi to říká co (kromě toho že tam je aspoň jeden pseudo-historicky stylizovanej národ, resp. abych dodržel postup vtipu o biologovi, fyzikovi, matematikovi a černý koze, tak aspoň jeden národ s pseudo-historickou módou, resp. aspoň jedna holka s pseudo-historickym módnim vkusem)?

Holka na sobě má nějakej nepadnoucí kyrys, Sparkle chtěla aby neměla boob-armor, takže to je asi super historický and shit, ale ve skutečnosti to vypadá dost nudně a dokážu si představit mnohem hezčí armory co sou non-boobs. Random Google Pinterest, scrollujte dolu, vybírejte si non-boobs obrázky.

A sorry, jednu kontroverzní věc si fakt neodpustim: Na obálce knížky co popisuje celej svět je jedna holka v armoru v pustině - tohle je naprosto neskutečně urážlivej reverzní sexismus. Hej - holky sou tak slabý že potřebujou hodně pomáhat v tom aby věděly co všechno můžou a tak nesoběstačný, že jim to musíme ukázat, tak jim na obálce ukážeme holku stylizovanou do tradičně chlapský role a bude mít non-boobs armor, to bude úplně terno, nic víc na obálku nepotřebujeme, tohle je prostě deal-braker, cheap-feminism FTW! Bejt holka tak mě to urazí a ideově doufám, že to skutečně hodně holek urazí, protože #srsly #fuckThis. No nic, koho to bere nebo můj pohled nesdílí ať tenhle odstavec klidně ignoruje.

Takhle vypadá obrázek s ženskejma hrdinkama kterej něco vyjadřuje (ani sem se nenamáhal nic hledat, dal sem "DnD 5e" do Google a vzal první obrázek co mi přišel nějak vypadající):



Tohle je obálka Taurilu:



Takže asi tak.



Ohledně obsahu.

Zatim sem čet jen nějaký ty úryvky. A upřímně - not impressed. Ona morální dilemata sem zatim nikde pořádně neviděl a ukázková NPC (která jinde samozřejmě sklidila potlesk) mě fakt nezaujala - je to divnej mix weird girl empowermentu zmínenej výše s podivnou představou o prioritách cílovky kterej sem u Sparkle kritizoval už u ukázkovejch postav a zvolenejch příkladů v jejím dřívějším Fate: Rozcestí.

Píše:
Střípek z Thurenu: Weirfyl

Mladá obryně Weirfyl byla poslána do služby rodu Bellamy z ostrova Wynd víceméně proti své vůli, díky výjimečné kráse kvůli ní v obřím společenství totiž probíhalo příliš mnoho konfliktů. Weirfyl si již na život mezi Thurenci zvykla, i když ji úplně nenaplňuje radostí, že ji její okolí považuje za hrubou sílu určenou k decimování nepřátel, a ne za romantickou něžnou dívku, kterou se ona cítí být. Faktem je, že když ji jednou přepadli za městem čtyři opilci, kteří si chtěli vyzkoušet, jaké to je, užít si s obryní, tak z nich nadělala takovou kaši, že se jí dnes málokdo odváží projevit bližší náklonnost.

Weirfyl má krásné husté dlouhé blond vlasy , plné rudé rty, kroužek v nose a je skoro tři metry vysoká. Umí bojovat, jako skoro každý v kraji, kde žije, ale baví ji i vyšívat. Ráda by navštěvovala rytířské turnaje, kde by házela svým oblíbencům růže z hlediště a povídala si s kultivovanými dámami. Zatím se jí to plní z části - na turnaje je posílána, ale jako soutěžící.


Tohle je tak špatný, že ani nevim, kde vůbec začít.

Zaprvé - jemná obryně co touží bejt v obecenstvu a fandit rytířům a nesnáší násilí, která vyhrává turnaje!? Srsly? Ať už to tvořil kdykoliv, potkal někdy nějakou šermířku nebo holku z nějakého martial art klubu? Bejt velkej a silnej nestačí na vyhrávání v turnajích a holky co se boji věnujou a studujou ho netoužej sedět v obecenstvu a omdlévat při fandění. Tohle nepůsobí ani trochu uvěřitelně, tohle působí, sorry, jako něčí Marry Sue.

Plné rty a kroužek v nose - jo, to je přesně popis charakteru kterej člověk použije když chce o postavě něco sdělit.

A ta pasáž o přepadení opilcema - jak pěst na oko, elegance podání kdesi u dna.



Podle všeho je ten svět nabitej další hromadou klišé, nějakejma prastarejma mocnostma, rozlejzající se církví, nějaký magokratický město... nic z toho mě nijak nevzalo.

Jak je již tradice, tak sem nějakou dobu zpátky viděl nějaké interní texty, které sem vidět neměl, bo sou interní (opět díky vám všem, kteří mě podobnými věcmi zásobujete - moc si toho cením) a nebudu je komentovat přímo, protože by to asi nebylo fér (přecejem to byly pracovní drafty), ale řeknu narovinu, že mě teda vůbec nevzaly a pokud neprošly zásadní úpravou, tak jako ehm.



Anyway, tolik ode mě na základě věcí doposud známých. Výhledově plánuju někdy Tauril vzít a minimálně pročíst (ta morální dilemata mě fakt zajímají) a nejspíš na něj pak napsat i nějakou tu recenzi, ale teď toho mám relativně víc na práci, takže nemůžu slíbit kdy se to případně stane.
Autorská citace #2
8.12.2017 22:19 - sirien
LOL.

dodatek k obálce - autentická reakce jedné nejmenované holky:

X: to neni holka
X: je to nějakej buzík s dlouhýma vlasama
X: jako srsly podle čeho jsi identifikoval, že to je žena?

S: tak nevim... má nějaký delší blond vlasy?

X: to maj všichni fantazáci


...uznávám, že tenhle velmi valid point mě osobně vůbec nenapad :)
Autorská citace #3
8.12.2017 22:28 - Aegnor
Upřímně, nevím čím to je, ale na té obálce mě hrozně rozčiluje, jakým způsobem ta osoba drží ten meč. Asi je to tím, že je na té obálce tak málo detailů, že tohle prostě vystupuje.
Autorská citace #4
8.12.2017 22:33 - ShadoWWW
Já mám předobjednáno a jsem zvědavý. Obálka... radši bych tam viděl skupinu dobrodruhů než sólo, protože RPGčka jsou skupinová zábava, ale co, neuráží mě to. Na obsah si počkám, pak zhodnotím.

Trochu mě zneklidňuje (odrazuje) ta faktografie. Ta mi přišla zajímavá v roce 2000, když vyšel Asterion jako krabicovka. S každým dalším modulem byl pro mě Asterion se svým suchým faktografickým stylem stále fádnější. Znovu se mi zalíbil až díky knižní řadě, která bu dodala atmosféru.

A pak je tu Taria, jejíž první modul byl stejně fádní, ale Charles pak našel recept, když do svých příruček dával série dobrodružství, díky nimž se dal ten svět skvěle prožít a byla to zábava.

A podobnou zkušenost mám s Forgotten Realms. Počítačová hra byla super. Jako první se mi dostala po letech do rukou příručka The Grand History of the Forgotten Realms, což byla krásně ilustrovaná kniha s pěkným layoutem, ale ohromně nudná (dokonce víc než první modul Tarie!). Viděl jsem pak ještě Campaign Setting 3E, který mě podobně nudil a neviděl jsem moc důvod v tom světě hrát. Ale knížky ze Zapomenutých říší, ty mě bavily. A znovu jsem ten svět objevil přes dobrodružství ze Starter Setu 5E. To byl dost dobý úvod. Najednou mě bavilo číst i Sword Coast Adventurer's Guide. Ale ty velké dobrodružství (Elemental Evil, Storm King's Thunder, Tomb of Annihilation), to je prostě bomba. Ale o tom někdy napíšu víc jindy a na jiném místě, ať to tu neplevelím.

Rozhodl jsem se knihu předobjednat, protože rád podporuji české RPG projekty. Ale zkušenost mi říká, že bych viděl radši dobrodružstní zpracování nebo nějaký román z toho světa. Nuže, uvidím. Nechám se překvapit.
Autorská citace #5
8.12.2017 22:36 - ShadoWWW
Ještě k té obálce: zaujalo mě, že je to levačka. Taky by mě zajímalo, jak jestli bojuje současně i s tou dýkou a jakým způsobem (jestli současně, jako v DrD 1, nebo asynchronně, jako v DnD 5E. ;)).
Autorská citace #6
8.12.2017 22:40 - sirien
Ne, je to nejspíš pravačka (nebo pravák, že, viz výše...) a má meč po boji hozenej do levý ruky (dýku má na pravý straně a tradičně tasíš cross, dýka je pro offhand a na tasení ze souhlasný strany je trochu moc dlouhá).
Autorská citace #7
8.12.2017 22:43 - Aegnor
ShadoWWW píše:
Taky by mě zajímalo, jak jestli bojuje současně i s tou dýkou

Well, když se tak dívám na délku celé zbraně, tak bych řekl, že jde o jedenapůlruční zbraň a tedy bojuje pouze s ní. Ta dýka/tesák u pasu je nějaká záložní zbraň. Pouze můj odhad.
Autorská citace #8
8.12.2017 23:05 - Log 1=0
Pokud se v dohledné době objeví v Kontroverzích a nekorektnosti otázka typu "Proč ti připadá Sirienův komentář nechutně machistický a sexistický a proč myslíš, že by se za něj měl stydět?" rád ji zodpovím. Pokud by to všechny jen otravovalo (což mi osobně přijde i pravděpodobné), tak se zachovám dle jeho rady, a budu jeho vývody ignorovat. Byť mě tedy svrbí prsty na klávesnici.

BTW to, že je to žena mi přijde celkem zjevné a nesmyslnou zbroj k tomu nepotřebuju. Muž by měl třeba širší ramena.

Co se týče Taurilu jako takového, vím o něm cca tolik, co popsal Sirien ve svém komentáři, o kterém se tvářím, že neexistuje. Můj dojem z toho není tak negativní, jako jeho. Vlastně není vůbec negativní. Bohužel nemůžu ani říct, že je pozitivní. Je dost nijaký. Obálka, NPC, nic z toho mě neuráží. Ale ani mě nějak zvlášť nezaujalo. Jsem dalek to považovat za reprezentativní vzorek, možná mě Tauril překvapí, pokud se k němu dostanu. Ale kupovat si ho nejspíš nebudu.
Autorská citace #9
8.12.2017 23:25 - Šaman
Hm, Log moje dojmy z Taurilu i ze Sirienova komentáře shrnul velmi přesně. Aneb ještě k tomu ani nemáme podklady, ale co si trochu kolektivně zahejtit?
Autorská citace #10
9.12.2017 00:26 - efram
Ja tedy nevím, ale fakt vám nepřijde ten popis blonďaté, emocemi zmítané obryně Stáni fádní? Aneb jak nehezká, silná vše ničící obryně Stáňa drtící své nepřátele touží spíše po tom, být milována a dobývána........že by morální dilema - nechat se dobývat a nebo raději nápadníka donutit silou?
Autorská citace #11
9.12.2017 00:36 - sirien
To co sem popsal výše sou moje dosavadní dojmy, které sou založené - jak sem předeslal - jen na tom co sem zachytil z dosavadních ukázek a proma plus pár textů co ke mě doputovaly bokem a které sem nijak moc nekomentoval.

Technicky vzato, je to poměrně málo - normálně bych z toho asi až tak negativní dojem neměl, ale zesiluje ho jak dosavadní kvalita české "originální" tvorby obecně tak můj názor na kvalitu stylizace Rozcestí - prostě v kombinaci toho co bylo slíbeno, jak podobné projekty jdou, co jsem z něj viděl a co vyšlo od Sparkle dřív jsou má očekávání velmi dole; na druhou stranu je samozřejmě možné, že výsledek je mnohem lepší, než se mi teď zdá, že bude. Těžko říct.


Co se týče toho jak mi ruply nervy s tím girl-positive přístupem, tady jsme opět zpátky u toho co vidím tady v kombinaci s tím, co sem viděl v Rozcestí*. V Rozcestí Sparkle předeslala, že mění stylizaci původního FAE aby učinila výsledný produkt přístupnější teenagerům a holkám. Za tímto účelem změnila příklady a ukázkové postavy. Výsledek je podle mě - a nejen mě - tristní a coolness pro obě zamýšlené skupiny padla v porovnání s originálem prudce dolů.

Tady u Taurilu vidím pokračování ve stylizaci která byla u Rozcestí - ten styl kterým je psaná ta obryně mi nevím proč hrozně připomíná tu postavu té princezny z Rozcestí. Znovu se opakuje motiv "křehké romantiky" míchané dohromady s fyzickou drsností a to vše zamícháno do nějakých vnitřních sporů mezi životem který postava má a mít by měla s životem, který by mít chtěla... u Rozcestí bylo tvrzené, že to má být styl co "osloví holky", já se všech holek okolo co by se k tomu mohly přiblížit cíleně ptal a neoslovilo to vůbec žádnou, mnohé spíš naopak.


To, že je na obálce holka, je pro mě ve skutečnosti ten poslední problém té obálky - stylizace té holky ale opět doplňuje moje výše uvedené dojmy. Skutečný problém té obálky vidim předevšim v tom, že je prostě špatná - nudná, nicneříkající, nezajímavě nakreslená.


_______

* note: btw. volbu toho názvu "Rozcestí" sem nepochopil dodneska.


EDIT:
Log píše:
BTW to, že je to žena mi přijde celkem zjevné a nesmyslnou zbroj k tomu nepotřebuju. Muž by měl třeba širší ramena.

?
To jako proč - každej chlap na obálce musí vypadat jako He-man?
Autorská citace #12
9.12.2017 08:42 - LokiB
hmm, obálka opravdu nadšení nevyvolává. teda, že je to holka jsem poznal hned ... a kdyže teda jsem pak o tom přemýšlel, tak podle rysů tváře, které jsou dívčí, podle tvaru ramen, boků a stehen. Ale holt každej nemá takový pattern recognition, tak ho to může splést. Zejména, když se pověstná hůl na psa nabízí :)

Uvedený kousek "Střípek z Thurenu: Weirfyl" je psaný nezajímavě a popisně ... takhle psávali začínající PJové do Dechu Draka ke svým dobrodružstvím.
prostě to není kus textu, který by mě ponoukal "jít po zbytku".

Log: sirienův komentář je sexistický, machistický a hooodně příkrý :) až jsem si říkal, že měl třeba očekávání, která nebyla naplněna a to ho tak otrávilo, že vyhodil takovou jedůvku ... a nebo má fakt na tenhle styl alergii. případně se výrazná nespokojenost s úrovní textu transformovala zejména do výpadu proti "dívčímu" elementu ... aby nemusel TOLIK nadávat na obecnou úroveň ;)
kritika je to opravdu zžíravá, skoro jak na DrD II :D
Autorská citace #13
9.12.2017 10:30 - efram
LokiB píše:
sexistický, machistický a hooodně příkrý


Možná je příliš příkrý, což může být způsobeno tím, že neviděl celý produkt. Podle mě rozhodně není sexistický ani machistický. Protože pokud ano, to už by jsi nemohl říct ani slovo "žena"......
Autorská citace #14
9.12.2017 13:28 - LokiB
efram: hele, to je jedno, o to nemá cenu se tu přít. mě ten přístup ani neuráží, jen mi takovej přijde. a tomu tvému vysvětlení: nejde o to, říc "žena". ale když je v pozadí "protože žena", to je ten rozdíl. + třeba argument "moje kámoška v tom holku nepoznala" je sice zajímavej, ale nedá se brát moc vážně, ne? nechci z toho dělat kritiku kritiky, takže k tomu sexist/macho tématu víc psát nebudu.

Faktem je, že věty jako "Umí bojovat, jako skoro každý v kraji, kde žije, ale baví ji i vyšívat." do vážně míněného produktu k prodeji moc nesedí. Jak nízkoúrovňovou větnou skladbou, tak samotným konceptem sdělní.
Autorská citace #15
9.12.2017 14:17 - Xyel
K obálce - účel obálky je marketing, nic jiného. Když udělám rychlý market research (bestselling fantasy na amazonu https://www.amazon.com/Best-Sellers-Books-Fantasy/zgbs/books/16190), tak je správně, že není akční, že je single-character focused, je dobře že je tam žena (momentálně velmi populární) a je špatně, že nemá boob armour (a je plně oblečená), protože sex sells.

Co se týče obryně, tak "nesnáší násilí" si sirien vymyslel - v textu to není. V principu mi na postavě, která se chce dostat do vyšší socio-ekonomické vrstvy nic divného nepříjde. K samotné kvalitě textu, pokud si dobře pamatuji strukturu Taurilu, tak je to ze sekce vedlejších postav, který není plynulý text ale sada odstavečků s popisy postav. V tomto světle je v pohodě, že je nudně popisný, co mi nepříjde v pohodě je, že není word efficient, má samé dlouhé věty (špatně se čte) a nemá pointu (respektive se z textu musí dolovat)... takže to vypadá, že se šetřilo na editorovi.

K lokacím Taurilu - viděl jsem z toho dvě kapitoly, Thuren (post-war of the roses anglie) a Agol Zar (bažinný ostrov). Thuren mi přišel nic moc, protože anglii už všichni zpracovali stokrát a tanec mezi šlechtickými rody se špatně hraje, mimo jiné protože klade velké nároky na paměť hráčů/PJe a protože negeneruje nic zajímavého (což je vidět i na obrynni). Odehráli jsme tam asi 10 sezení, pak došly zajímavé zápletky a šli jsme jinam.
Oproti tomu Agol Zar byl super, protože lokace se nese ve jménu konfliktu mezi domorodci a církví z civilizovaného světa, což přirozeně generuje zajímavé konflikty a postavy (nakonec jsme na ostrově strávili přes 40 sezení (na ostrov byla družina dovezena na 6té úrovni a odteleportovávala se na 15té). Ten konflikt mezi církví a domorodci je tuším to, co je myšleno morálními dilematy - místní spory nejsou stavěny černobíle.
Obecně, z toho co jsem viděl, v knížce jsou dobré náměty na zápletky (v obou lokacích), takže z mi z nich dobře dělaly přípravy na sezení (z tohoto pohledu pro mě kniha fungovala).
Autorská citace #16
9.12.2017 14:18 - Log 1=0
sirien píše:
To jako proč - každej chlap na obálce musí vypadat jako He-man?

Ne, protože muži mají širší ramena než ženy (širší neznamená absurdně vysvalená).
efram píše:
Protože pokud ano, to už by jsi nemohl říct ani slovo "žena"...

Mohl by sis laskavě přestat vymýšlet slaměné panáky? Děkuji.

BTW, pokud to vážně chcete rozebírat, tak v Kontroverznosti a nekoreknostech.
Autorská citace #17
9.12.2017 15:08 - sirien
Log 1=0 píše:
Ne, protože muži mají širší ramena než ženy

Populační průměr. Tzn. na obálce klidně může bejt nějakej střízlík ectomorphního typu s dlouhejma vlasama, že?

Xyel píše:
bestselling fantasy na amazonu

Uh-hm. Tak zaprvé příručka popisující fantasy svět neni fantasy beletrie. Cílovka i obsah sou dost rozdílné.

Zadruhé - z 20 knížek vidim 5 co maj single holku na obrázku. Fakticky 3, protože tři z nich sou zjevně nějaký navazující díly téhož a maj stejnou obálku. Z těch 3 má 1 boob armor... a vypadá to docela lacině prvoplánovitě. Zbylý 2 sou holka v bílejch šatech co je nejspíš nějaká kněžka/hrdinka knížky a druhá co je na třech obálkách je holka v normálních hadrech s divnym světelnym mečákem, nejspíš totéž.

Zbylých 15 knížek má abstraktní grafiku, zvířata, obrázky skupin postav nebo předměty.

not really proving your point.


Nicméně - v návalu znechucení sem se nejspíš nevyjádřil úplně přesně. Já nemám vůbec nic proti tomu, aby měla knížka na přebalu single holku. Proč ne. Single holka, single chlap, whatever docela. Co mi tady tak zahrálo na nervy byla kombinace toho že obálka knížky co popisuje celej svět měla zadání (zjevně, dle toho co Sparkle k věci psala) "chci tam holku co nebude mít boob armor" - a to bylo také dodáno a nic víc. A z dřívějšího soudím, že to je právě na téma "aby holky viděly..." Což mi přijde strašlivě laciný a povrchní - "aby holy viděly" se dá na obálku knížky co popisuje svět obrázek kterej neřiká vůbec nic o tom světě a pro holky se tam hodí candy.

Uznávám, že z toho obrázku samotnýho to nevyplývá a že vycházim i z toho co bylo napsáno okolo a co vyšlo od autorky dřív a co bylo napsáno k tomu co vyšlo dřív a je možný, že v tom vidim víc, než tam je. Ale na druhou stranu je taky docela možný, že ne.

Xyel píše:
Co se týče obryně, tak "nesnáší násilí" si sirien vymyslel - v textu to není.

Vážně ne?
Tauril píše:
za romantickou něžnou dívku, kterou se ona cítí být

...takže romantická a něžná dívka předpokládám násilí nejspíš miluje, že?

pls.

Co v tom textu naopak vůbec neni a co sis vymyslel Ty je cokoliv o touze se posouvat na socio-ekonomickém žebříčku. Co tam je je něco o touze být jako dívka v publiku na turnajích místo toho aby se jich účastnila a tim to končí.

Xyel píše:
K lokacím Taurilu

Tady seš vůči mě ve značnym předstihu zjevně, takže nemá smysl abych se k tomu vyjadřoval.

Až si to přečtu tak napíšu něco i k obsahu - jak sem psal, vlastně moc netušim jak ta knížka nakonec vypadá, tak mě možná i překvapí. (Očekávání mám rozhodně sestřelená dost dolu na to, aby to nebylo moc těžké...)
Autorská citace #18
9.12.2017 16:04 - Log 1=0
Píše:
Populační průměr. Tzn. na obálce klidně může bejt nějakej střízlík ectomorphního typu s dlouhejma vlasama, že?

Na to má moc široké boky.
Hele, nechme toho. Vím, že ti to přijde vtipné (mě taky), hodí se ti to do krámu a tak. Ale já v té osobě na obálce nevidím muže ani když se snažím.
Píše:
...takže romantická a něžná dívka předpokládám násilí nejspíš miluje, že?

pls.



Sorry, to se nedalo.
Jinak Xyel nepsal nic o tom, že by ho měla milovat. Negace není protiklad.
Autorská citace #19
9.12.2017 16:26 - Letokruh
sirien píše:

...uznávám, že tenhle velmi valid point mě osobně vůbec nenapad :)


Když je to tak validní, jak přesně se hodnocení změní pokud se dovíme že jde o muže?

sirien píše:
"chci tam holku co nebude mít boob armor" - a to bylo také dodáno a nic víc. A z dřívějšího soudím, že to je právě na téma "aby holky viděly..." Což mi přijde strašlivě laciný a povrchní


Pak tenhle argument padne že? Nebo se jen změní na "aby buzíci s dlouhýma vlaama viděli"? Nebo kde ja ta validnost?
Autorská citace #20
9.12.2017 17:00 - sirien
Letokruh píše:
Když je to tak validní, jak přesně se hodnocení změní pokud se dovíme že jde o muže?

Tak autorka světa řekla docela jasně, že to je žena, takže se to nedozvíme :)

Nicméně řekněme že by, čistě pro účely diskuse - ten obrázek by byl pořád nudnej, nezajímavej, amatérsky kreslenej, statickej, neinspirativní a nicneříkající k obsahu. Tj. špatnej. Co by se změnilo - z věci by odpadla laciná prvoplánovitá podbízivost jedné zamýšlené cílové skupině, jejíž formu shledávám osobně vulgární protože je založena na úvaze, která mi přijde primitivní (což, jak sem zdůraznil, je můj osobní pohled na věc a nikomu ho nehodlám nutit).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088575124740601 secREMOTE_IP: 3.227.252.87