Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
9.7.2020 12:35 - sirien
Perthorn: zaprvé prosím nepoužívej víceúrovňové citace. Chápu, že to je jinde rozšířený zlozvyk, ale je to fakt nehezké.

Zadruhé důvod, proč se do DH třeba jí opírám i když sem jí nečet, je prostý: DH se prohlašuje za nástupce oDrD, které mělo mrtě chyb, všechny ostatní hry co se o "nástupnictví" snažily tyhle chyby přebíraly, DH z toho co jsem viděl není jiná.

A KDYKOLIV kdy někdo přijde tvrdit, že to tak není (Xeth, Ty...) tak jen omílá tuctové negující fráze, aniž by je jakkoliv podložil - což mi hodně vyznívá jakože to tak vlastně je, takže to nechcete napsat aby se to neukázalo.

Např. tu už několik stran probíhá otázka toho, jaká je teda logika určení množství many pro kouzlící povolání a jaká je její závislost na statech. Stejně jako Xeth opakuješ "né, to neni vůbec hrozný..." - well, pokud fakt neni, tak prosim, JEDINÉ co by stačilo udělat by bylo prostě napsat, jaká je teda rovnice pro výpočet many kouzelníka a jak se určuje mana kterou získává během hry alchymista. Ani jeden ste to neudělali, což mi hodně zní jakože buď vlastně nevíte, nebo tušíte, že by se ta reálná logika nelíbila a potvrdila by ony obavy - protože jinak byste netrávili hromady dlouhých postů opakováním "to tak neni, nic o tom nevíte, tak nekritizujte..." ale prostě byste napsali velmi krátké, úderné a vypovídající "nesmysl, je to takhle: (úroveňx10)+bonus za vlastnost, bonus za vlastnost je na nižší úrovni +-2, na vyšších +-8, takže vliv je max 20%, spíš jen 10%." A bylo by po diskusi. Jenže, z nějakého důvodu, není.

Perthorn píše:
Kompenzace jsou v Hlídce vždy, pokud atributy rasy vyzdvihují OBR, postava je v boji pohyblivější, pokud SÍL – postava unese těžké zbraně, pokud CHA - postava obstojí častěji proti očarování

Jasně, tohles moh říct i o starym DrD.

Otázka zní, jestli jsou ty kompenzace adekvátní.


Perthorn píše:
úspěch seslání kouzel s nejnižší obtížností je na první úrovni 50%

...takže "úspěch na sesílání kouzel" jo? Netvrdil Xeth že tenhle bullshit se nedostal ani do bety?


Začínám na DH cítit odkaz DrD... hromada nekritického obdivu :/
9.7.2020 14:52 - PetrH
Dneska prý vyšlo nové dobrodružství, opět poodhaluje něco z DH (můžu ale špatně interpretovat) - Město čtyř - na webu svítí datum 21. 8. 2019 - no tak třeba jich tam visí někde ve stínu html víc.

Nicméně, co zaujalo mě:
* 3-5 postav (6-10 úroveň). Takže v PPZ bude více jak 5?
* humor a veselé scény 0, akce a bojové situace 5/5
* více styl railord - časové rámce, tohle přečti hráči 1,2,3, 4 a pokyn pokud jich je víc
* nutný nezbytný drd přehled historie v rychlé ose: - tisíc let, tyran, vzpoury, pády, magie, až roku nula, což je někdy kdy se má hrát dobrodružství, magie, tajemno atd atd
* 5.2.2. V druidské zahradě - Družinu osloví druidi se seriózním zadáním, na jaké je většina hráčů zvyklá, pokud by nezačali s pátráním sami, a tím je nasměrují...
* církve, fanatici, řády, míchání stylů a kultur (šejkové konkubíny druidi)
* "Pokud by se postavy dohodly na odkoupení, cena je vyčíslena adekvátně našim 5 milionům (v testovacím světě 5tis. zlatých dinárů). "
* a nějaký ty pojmy co jsou k sežrání a hltám je, neb dávají informace o systému a nebo taky vůlbec ne:
23. úroveň, theurg/stínotepec
18. úroveň, theurg/živelník
(laigerec/elf) 10. úroveň ve formě bánší, theurg/stínotelec
bestiář - životy po desítkách a stovkách, počítání zrannění na 1/4 a pod, stříbrné zbraně
----------------------------
Všechny postavy v okruhu 15 sáhů čelí pasti ODL nebo SV/INT (podle toho, co mají
vyšší)+Roz-8-ztráta ½ celkového množství životů/ztráta ¼ celkového množství životů (úroveň spektry je 9)
----------------------------
Ziráf - Černý jezdec
Životy: 2000
18/+2 obouručním mečem 3x kolo (+12 iniciativa) + zvl. Vysávání: ODL-10
----------------------------
Zpracování příběhu do použitelné podoby pro ostatní je velká výzva. Je to tvrdý test mistrovství ve vypravěčství a literárních dovednostech. Dobrodružství musí být sepsáno tak, aby se v něm kterýkoli jiný Pán Jeskyně rychle a intuitivně pohyboval. Pokud něco takového máš nebo si na něco
podobného troufáš, budeme moc rádi, když se s námi spojíš. Najdeš nás na adrese
www.dracihlidka.cz
9.7.2020 15:01 - Jerson
PetrH píše:
Všechny postavy v okruhu 15 sáhů čelí pasti ODL nebo SV/INT (podle toho, co mají
vyšší)+Roz-8-ztráta ½ celkového množství životů/ztráta ¼ celkového množství životů


Ačkoliv bych si na Dračí hlídku rád udělal názor až po přečtení pravidel a alespoň jedné testovací hře, musím přiznat, že po přečtení tohoto echt dračákovského zápisu pasti, ve kterém není jasné, co je mínus a co je oddělovník parametrů, se mi doslova zvedá žaludek.
9.7.2020 15:21 - PetrH
tak já bych taky rád to už viděl, počkám si na srpen a zvažím, zda po otevření v nějaké speciálce aspon brož, když nebude pdf. zatím čerpám zde z https://www.dracihlidka.cz/download/?file=1-19
9.7.2020 16:05 - Šaman
Jerson píše:
dračákovského zápisu pasti, ve kterém není jasné, co je mínus a co je oddělovník parametrů

oDrD to odděloval tildou:
Past s bodáky: OBR ~ 5 ~ 1-6ž
9.7.2020 19:48 - PetrH
Objektivně říci, např. Černá krev - díl 1. Gul-Dur od Autora je o poznání mnohem lepší, railroad z úvodu není znát, je zde pouze orientační nápověda, staty pokud jsme dobře viděl žádný, jen občas trošku spojler jména jako Azog, ale oproti předchozímu mnohem lepší pojetí
9.7.2020 19:51 - PetrH
Zajímavé je Zleduvstání, které jak píše autor je: "Toto dobrodružství, jehož autory jsou Pavel Ondrusz a Filip Goldman, bylo vytvořeno pro ukázkové hraní Dračí Hlídky ve Frýdku-Místku (29.12.2018 – areál Sokolík). Bylo navrženo tak, aby ho mohlo odehrát několik PJů s více družinami velmi podobným způsobem. Je proto lehce „předskriptováno“ a připraveno s ohledem na gradování napětí směrem k velkému finále. Na druhou stranu, jde o pouhou „berličku“ vypravěče. Ani Pjové Hlídky ho nemusí slepě následovat a mají prostor vést hru podle sebe." Ani zde se moc o hlídce, mechaníkách a pravidlech nedá vyčíst.
9.7.2020 20:17 - Xeth
sirien: OK, vážně už nevím, jestli čteš špatně, co píši, protože vidíš rudě, jakmile vidíš "DH," jestli to je tvým špatným pochopením psaného textu, nebo jestli to já píšu tak nesrozumitelně, že ti z toho vypadávají tyto zcestné informace. Ale já se fakt snažím.

AD DH nemá chyby - Nic takového jsem nikdy nepsal. Naopak jsem opakoval, že je určitě bude mít, jak z DrD, tak nové. Taky jsem psal, že se autor snažil zrušit ty chyby, které jemu vadily.

AD hrozný výpočet množství many - Psal jsem, že není takový, jak ses s dalšími místními diskutéry zhrozil na základě úplně špatné tabulky. A psal jsem, že je velký rozdíl mezi touto tabulkou a množstvím many, kterou disponuje kouzelník.

AD vyvracení - Nesnažím se ti nic dokazovat a je mi zcela jedno, komu se DH bude líbit nebo ne. Jen se pokouším uvádět na pravou míru polopravdy, mylné informace a lži, které tu padly, aby zájemci o DH měli pokud možno představu o tom co čekat. Detaily pravidel tu ale před jejich vydáním rozebírat nebudu. Promiň. :)

sirien píše:
...takže "úspěch na sesílání kouzel" jo? Netvrdil Xeth že tenhle bullshit se nedostal ani do bety?

Ne, psal jsem, že se do bety nedostalo házení % kostkou na úspěch seslání kouzla, tak jak tomu bylo v DrD, a že je nyní sesílání závislé na sesílací dovednosti sesilatele.
Nevím, jak Perthorn došel k těm číslům (netvrdím, že nejsou pravdivá, neověřoval jsem to), nicméně úspěch různých činností lze popsat procentuálně. Např. útok bojovníka s určitým útočným bonusem proti určitému AC v DnD má 50% šanci na úspěch, a to, že ty po těchto Perthornem zmíněných procentech skočíš, je pravděpodobné na 100%. ;)


PetrH: To dobrodružství je podle všeho vydané nedopatřením napřed. Podle všeho nevypadá, že by bylo přeformátované pro DH nebo ne zcela (ano, nejen ty zmiňované zápisy vyapadají divně). Je dost možné, že se k tomu autor nějak vyjádří, momentálně ale má plné ruce práce s tím, dotáhnout vydání PPZ. Rozhodl se taky dobrodružství zatím nestahovat, jelikož lidé o něj již projevili zájem.
Stále platí, že PPZ bude pokrývat úrovně 1-5.
9.7.2020 20:36 - PetrH
Xeth: já se k němu nachomýtl náhodou přes ksichtoknihu, tak uvidíme časem.
9.7.2020 20:43 - sirien
Xeth: jsem rád, že jsem se ani po přímé výzvě a přes opět velmi dlouhý skepsí kritizující post stále nedozvěděl, jak přesně že se tedy ta mana určuje.

A jestli si měl za to že problém je v tom že se na úspěch kouzla hází procenta, tak ne, problém byl automatické házení na úspěch kouzla.
9.7.2020 20:51 - Log 1=0
Xeth píše:
Detaily pravidel tu ale před jejich vydáním rozebírat nebudu. Promiň. :)

A my zase budeme vycházet z toho, co víme. Pokud si autor přeje, abychom vycházeli z tak kusých informací, tak se musí smířit s tím, že tu budou nepravdivé závěry. On omezil informace, on sklidí.
9.7.2020 21:04 - Xeth
sirien píše:
A jestli si měl za to že problém je v tom že se na úspěch kouzla hází procenta, tak ne, problém byl automatické házení na úspěch kouzla.

To je to, já nevidím žádný problém. Já jen popřel, že se hází procenty a popsal, že se hází jinak. Co si z toho kdo vezme, je jeho věc.

Log 1=0 píše:
A my zase budeme vycházet z toho, co víme. Pokud si autor přeje, abychom vycházeli z tak kusých informací, tak se musí smířit s tím, že tu budou nepravdivé závěry. On omezil informace, on sklidí.

Dobře děláte. :) Autor DH má většinu stálé populace D20 za osoby mimo cílovou skupinu DH a tak si troufnu říct, že je mu zcela jedno, z čeho budete vycházet. To, co tady píši je moje vlastní iniciativa pro ty zde, které DH zajímá. A jak jsem psal výš, co si z toho kdo vezme, je jeho věc.
9.7.2020 21:17 - Aegnor
Xeth: hele, proč nechceš šířit ani minimální drobnou část pravidel? Já nějak nevidím, co negativního by z toho mohlo vyjít. Podle mě to může akorát rozptýlit pochybnosti a zvednout šanci, že si tu dračí hlídku koupí i někdo, kdo by si ji nekoupil.
9.7.2020 21:25 - LokiB
Házení na úspěch kouzla se používá v nemálo úspěšných systémech, ne? stejně jako se hází na úspěch útoku, tak se hází i na úspěch seslání kouzla, nebo zastrašování atd. úplně nerozumím tomu, proč by kouzlo muselo být výjimkou a proč by házení na úspěch seslání kouzla měl být zásadní problém.
9.7.2020 21:38 - Xeth
Aegnor: Protože mi to nepřijde správné. Ten kdo o ni bude mít zájem, ten se na ni může podívat až vyjde a pak se případně rozhodnout, zda si jí pořídí nebo ne. Nepochybuji o tom, že se po vydání objeví nějaké úryvky, jestli ne celé scany. Nemyslím si, že by moje šíření částí materiálů nějak zvlášť ovlivnilo prodeje a to jakýmkoliv směrem.

LokiB: Souhlasím. Ale chápu, že pro někoho to problém být může.
9.7.2020 23:07 - sirien
Loki: protože tam dochází k double-checku, což sucks, zejména když tam není dodatečný zajímavý efekt toho ověření navíc.

Válečník použije svůj trade, zaútočí, hodí si, dozví se výsledek.

Kouzelník použije svůj trade, zakouzlí, hodí si, jestli vůbec může, a pokud se nedozví že ne, tak si hodí znovu aby se dozvěděl výsledek.

Typicky zelené blesky. Hod jestli je vůbec sešlu, pokud jo tak hod jestli se vůbec trefím. Hypnóza - hod jestli jí vůbec sešlu, hod jestli cíl podlehne.

Opruz hod navíc plus problém kumulativního hodu a rostoucí šance na neúspěch.
9.7.2020 23:33 - Jerson
LokiB píše:
Házení na úspěch kouzla se používá v nemálo úspěšných systémech, ne?

Hod na úspěch (účinku) kouzla je jedna věc, hod na úspěch seslání kouzla věc druhá. To druhé znám snad jen z DrD, kde to - zřejmě podstatná - část hráčů ignorovala, z důvodů, které píše Sirien. Jen ty blesky byly horší, protože napřed hod na seslání, pak hod na zásah, pak hod na zranění, a nakonec rozhodnutí PJje, zda je nestvůra vůbec blesky zranitelná. Přičemž v případě magické obrany ještě mohl následovat hod na její seslání a pak se měnila pravděpodobnost zásahu bleskem.

(Teď jsem na to kouknul a lidský kouzelník mohl mít až 39% šanci na selhání kouzla. Hobit a trpaslík až 53%.)
9.7.2020 23:58 - LokiB
No vidíte a pro Savage Worlds je to třeba celkem ikonické ... pokus o seslání kouzla je stejné ověření jako při útoku mečem, při střelbě z pistole nebo při Testu na Zastrašení.

A k tomu ještě některá (ne všechna) kouzla pak mají i hod u cíle, na odolání, nebo je to u některých opositní hod. A při té hře to nepůsobí divně. Jedna postava vystřelí z pistole a netrefí se (nepřehodí TN), jiná postava zakouzlí a a třeba mu to backfiruje do xichtu, nebo se to prostě jen nepovede. taky může uspět "se zvýšením" a pak má třeba nějaký efekt navíc, nebo je efekt silnější, nebo se mu hůř odolává.

A přitom může mít nějaká postava, která nemá magii jako prioritní schopnost, ale jako "vedlejšák", tak třeba hází d6+ a d6+ kostkami a musí hodit aspoň na jedné 4 a více. Takže má 75% na úspěch. (při 8+ výsledku je to "se zvýšením" (třeba zranění navíc))
Postava, která má svůj kouzlící skill namakaný, hází třeba d12+ a d6+ kostkami, nebo má pak i třeba nějaký flat bonus k tomu.
Kdyby padlo 1 a 1, tak je to kritický neúspěch.

V nové edici SWADE je neúspěch oslaben tím, že bez ohledu na to, kolik "power pointů" kouzlo stojí, tak při neúspěchu se ztratí jen 1. Ale stále zůstává.

Jako chápu, že to někoho děsí, jen říkám, že to není "zcela překonaný a nepoužívaný design" ...
10.7.2020 00:03 - Jerson
LokiB píše:
No vidíte a pro Savage Worlds je to třeba celkem ikonické ... pokus o seslání kouzla je stejné ověření jako při útoku mečem, při střelbě z pistole nebo při Testu na Zastrašení.

Savage Worlds jsem četl (přeloženou verzi), ale nikde tam nevidím dvojitý test, tedy že by se testovalo jak seslání kouzla, tak následně zásah tím kouzlem.
10.7.2020 00:18 - Aegnor
Loki: kdyby se útok mečem řešil stejně jako seslání kouzla v DrD, tak by sis prvně házel na to, jestli se ti povede zaujmout správný střeh ... a až kdyby jsi uspěl, tak si můžeš hodit na samotný útok.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09400200843811 secREMOTE_IP: 34.201.16.34