Produkty

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka alebo Jeskyne a draci
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
4.7.2020 23:11 - LokiB
sirien píše:
Zaprvé nevim, co od JaD čekáte


To je fér otázka. Tak já to otevřeně napíšu. Snad tě to nerozčilí :)

Od JaD očekávám (v termínech d20 systémů) DnD 5E SRD, ze kterého bude něco vypuštěno, něco doplněno, něco překopáno, aby to celkově mělo svébytný feeling, nebyl to "jen" překlad DND 5E, a zároveň se to nějak zásadně neodchýlí od pocitu hraní DND hry.

Což je definice velmi vágní, to uznávám, ale je takhle vágní úmyslně, protože do toho nechci projektovat svoje konkrétnější představy. Podstatné je v té definici to tučné nakonci. Ne, že by se nedalo DND 5E dobrou úpravou změnit tak, aby při hře měli hráči pocity hraní třeba ala-GUMSHOE systému. A ani neříkám, že by to nemohlo být zajímavé ... jen to neočekávám zrovna od JaD, jestli mi rozumíš.

AiME je specifické provázaností s daným settingem, to od JaD neočekávám. Ale že to nebude přímo DND, i když se to bude hrát jako DND, to bych očekával :) Tedy, že to bude mít něco specifického, zajímavého, co přitom nezruší pocit hraní "DND hry".

Je moje představa od té vaší nějak zásadně mimo?

Co mě třeba z věcí, které jsem tu četl znejistělo? (prosím, ber to jako znejistělo, ne že to dopředu zásadně odmítám, nebo že o tom vím něco víc než tužku, nebo tak něco)

1. některé věci spojení s usnadněním cold startu
- morální kompas
- skupinové backgroundy

proč? protože mi přijde, že to pro zjednodušení cold startu některým hráčům, bere dalším hráčům určité volby a je to směrováno do stylu, kterým já nehraju (ale tak jde to ignorovat, že jo)

2. některé úpravy povolání

- přijde mi, že i když se bezesporu snažíte v rámci možností, které máte, tak na změny v povoláních (subclassy a jejich schopnosti) a jejich playtest budete mít málo času. tak, jak je obliba kritizovat v komunitě hraničáře DND 5E (hráli jsme ho ve skupině jen jednou a popravdě jsem si na prvních třech úrovních problémů nevšiml; čímž neříkám, že nejsou), tak podobné situace mohou nastat u JaD ... něco, co na papíře bude vypadat ok, při pár hrách se neprojeví.

to, že se třeba jednotlivé subclassy nepotkají někde s tím, co bych chtěl hrát zrovna já, za problém nepokládám ... konec konců u originálního DND 5E to mám stejně, takže to beru spíš jako můj problém, než problém autorů.

3. znejistěla mě některá tvoje vyjádření v diskusích k DND, kdy se tvůj pohled na DND hraní v některých ohledech neshodl s mým, a znejistění vyplývalo z toho, nakolik a co případně z toho necháš / budeš chtít probublat do JaD :) Dohledávat se mi to teď nechce, to se omlouvám, jen si prostě vybavuju některé pocity, které na mě sedaly v některých diskusích zde, kde se o hraní "DND-like her" mluvilo.
5.7.2020 00:01 - Jezus
Nejsem teda autor a tvůj příspěvek do diskuse (nebo jako podnět či zpětná vazba) je ok, nicméně si dovolím přidat protinázor.

1. "coldstart" LokiB píše:
protože mi přijde, že to pro zjednodušení cold startu některým hráčům, bere dalším hráčům určité volby


O to tak nějak v rychlé tvorbě postavy jde, že ti zmizí volby - respektive jsou provedeny za tebe. Je to pro nováčky, aby mohli rychle hrát a neztratili se v možnostech.
Ty jako zkušený hráč DnDlike systémů to - jak správně píšeš - v podstatě přeskočíš. Můžeš se tím ale třeba trochu inspirovat. A za mě zní skupinový background zajímavě. (V ne-DnD, co PJuju k tomu stejně dávno přirozeně tíhneme).

2. LokiB píše:
na změny v povoláních (subclassy a jejich schopnosti) a jejich playtest budete mít málo času. (...) Něco, co na papíře bude vypadat ok, při pár hrách se neprojeví.


Zcela oprávněná obava a zároveň něco, co hrozí u každé nově vytvářené hry (či produktu). Skutečná vyváženost (a odolnost proti nějakým munčkin kombům) se ukáže až skutečným hraním, playtest odchytává největší mouchy či nějaké věci, které při kalkulacích "na papíře" mohly uniknout.
Ostatně zase dobrý postřeh, že se to zcela nevyhlo i DnD5e (i když je otázka, jestli dává vůbec smysl chtít, aby byl hraničář stejně silný jako "bojovník s lukem", když síla toho povolání logicky leží z části jinde. Asi je pro většinu lidí DnD pořád hlavně o bojích - minimálně v USA - i když tu v diskusích mnozí tvrdí něco jiného :-) ).
A podobně to mohou dořešit autoři - vydá se něco jako Arkána či prostě "errata" ve stylu "tuhle schopnost nerfněte takhle a tomuhle povolání přidejte totok, jestli máte pocit, že je tam disbalanc".
Tedy obava je na místě, ale já osobně bych věřil, že se to otestuje dost na to, aby tam nebyly zásadní krpy.

3. To je asi nejzajímavější bod, ale bez konkrétních věcí si o něm asi moc nepokecáme (jakkoli to nesnižuje jeho váhu. Ono dojmy a pocity z diskusí jsou důležitá věc a hold si nemůžeme všechno pamatovat doslova).
Otázka je taky, nakolik hrozí nějaké přenášení "pohledu na DnD". To bych čekal hlavně v radách pro GM, do mechanického vyjádření mě nenapadá jak (a vlastně ani proč) by sirien něco takového dělal.
To bude možné spíš u takových těch lite věcí jako "morální kompas" (na přesvědčení už stejně vlastně ani 5e doopravdy nehraje), interpretace HP a pod.
A IMHO čím víc rámečků o tom, že GM neřídí hru jako režisér, či že DnD není jen mechanické utkání hráčů s GM, tím líp.
(Že tohle bude reálně číst - a hlavně se tím řídit - spíš menšina lidí, je jiná věc :-) )
5.7.2020 00:52 - sirien
Loki: Něco z toho je asi legitimní obava. Bod 3 Ti nemám moc jak vyvrátit - ostatně z mojí zkušenosti se na DnDčku mnohdy neshodnou ani DnDčkaři. Myslim, že JaD by měly dávat stejnou "interpretační volnost", ale netušim, jak Tě v tom ujistit.

Subclassy jsou asi objektivní obava. S dostupným testingem atp. to bude vždycky z části loterie. Na druhou stranu, on i ten hraničář si své příznivce našel a bavíme se "jen" o oborech, ne o samotných povoláních (až na toho Alchymistu, dobře...), kde by zas takový rozptyl být neměl. Tohle se ale tak jako tako ukáže až s praxí.

Ten zbytek... mi přijde, že sou naprosto přehnané nesmysly. Kompas je detail a je to stále nerozhodnutá alternativa pro už tak dost druhotné pravidlo s minimálnim dopadem. Coldstart je jen coldstart a je explicitně psáno, že pokud pravidla znáš, nic Ti nebrání udělat si full build (dokonce si ho stejně uděláš i s cold startem, jen až po "prvnim sezení"). Rozhodně se tam nikomu nic neubírá. A skupinové backgroundy... myslim, že se jich bojíš spíš z reflexu a kdybys to někdy vyzkoušel, tak bys zjistil, že to vlastně neni žádný drama.


Jezus píše:
do mechanického vyjádření mě nenapadá jak (a vlastně ani proč) by sirien něco takového dělal

A tak to mě zas napadá jak co, tak proč, ale z většiny sem se tomu vyhnul, protože to není součást zadání.

(Ale pokud Tě to zajímá, tak třeba zrovna ty výše odkázané sociální konflikty by byly dobrý příklad takové věci - a zrovna jedné z těch, které jsem si tam protlačil, dokonce ještě než sem ten projekt převzal, protože IMO stojí za to a i když není součástí DnD tradice, tak to je ve skutečnosti spíš něco, co větší část hráčů ocení. Zároveň to je psané způsobem, aby to konzervativci mohli vcelku snadno ignorovat...)
5.7.2020 09:27 - LokiB
je mi jasné, že konkrétně popsané otázky či obavy je možné vyvracet a komentovat, ostatně i proto jsem to otevřeně psal. jestli jsou to naprosto přehnané nesmysly ... tak doufejme.

ad skupinové backgroundy - pro mě jsou tyto části pravidel (pochopitelně záleží na tom, jak je to napsané, ale ten vliv je tam imho vždycky) tím místem, kde autoři říkají hráčům, "jak by se jejich hra měla správně hrát" (ano, i jednotlivá slova je možné dát do uvozovek, ale ...). Je to vidět i v některých diskusích o DND zde, kde se na podobné pasáže lidé odkazují, když dávají některé příklady toho, proč se podle nich někdo v soudech o DND mýlí.
Neříkám, že se se skupinovým backgroundem nemá hrát, jeho výhody a smysl pro některé hry chápu (i když třeba už argumentace BitD, která se v té diskusi také objevila, pro mě není ok, protože BitD prostě není DND ... jo kdyby JaD mělo být BitD verzí DND, pak jo, pak mi ta argumentace smysl dává.)

Social conflict můžou být fajn a mít pro to i v DND podporu je užitečné.

No nic - nebudu brát autorům JaD zbytečně čas, který můžou dávat JaD místo vyvracení mých obav :)
5.7.2020 10:26 - sirien
LokiB píše:
argumentace BitD, která se v té diskusi také objevila, pro mě není ok, protože BitD prostě není DND

Spousta her, v nichž se design 5e inspiroval, nejsou DnD.
5.7.2020 11:55 - PetrH
Vrátím se k původnímu, zkusím si to pro sebe a možná někoho zrekapitulovat (nechci vyvolávat plamen, chci si to spíše pro sebe objektivně zrekapitulovat):
DH - web bohužel faktově a časově out of date (jako tvrzení, že příručka pro začátečníky vyjde 2019...), svět domovina je ke stažení, pokud bude platit, že drd compatible, teoreticky využít se dá třeba Taria.
JaD - bohužel to samé, nicméně jako "klon dnd5" lze akceptovat d20 překlady, produkty

DH: desítky skupin, cony, mě se bohužel nepovedlo na žádnou narazit, hru jsme neviděl a mrzí mě to, ani z žádného conu není krátké video :( ocenil bych klidně i promo video hraní autorů. Jedno natočené na statickou kameru, jako bylo kdysi drd(nebo dnd) či co to bylo na nějakém conu na 5ti sériích.
JaD: dnd like her včetně omletých Krotitelů je dost

DH: na webu dobrodružství, graficky asi na dobré úrovni, byť to je jeden dlouhý blok textu v čb barvě, dovedl bych si pdf představit barevná, některá mají více bílé plochy na stránce jak textu, možná 2 sloupce, pokud příručka je má mí bych ctil i zde, vypadá to nekonzistentně.
JaD: lze pouužít vše z dnd5, archiv bohatí, plně kompatibilní

DH: vadí mi, že hra opět je dělana na PH, PJ a začátečníky a kdoví co dalšího. Proč? když PPZ trvají řekněmě 4 roky, možná už 5, jak dlouho budou další? Za rok? Půl, tři, nikdy? tohle zklamání už jsme prožili u stínu meče. Nikdy už další pravidla nepřišla. Za jak dlouho odehrajete pokud vezmu Drd styl) PPZ? 6 úrovní? rok? podle mého max rok. Co potom?
JaD: hotový ucelený vývoj, jedna kniha základu pro vše a jedna pro PJ. když půjdu na dřeň vystačím si s baze dnd, nad kterou JaD staví.

DH: jak umožní DH jiné styly hraní, záporné postavy, kampaně za ně. Jak moc to rozbije hru jako u dračáku? Jaká bude podpora dalších ras (netoužím po nějakých ještěrocosi), ale obyčejný goblin, troll, (jak svět a pravidla vnímají trolly obry, když obr je náhrada za krola?), co půlelf, bude gnom opět kříženec hobita a trpaslíka?
JaD: zde opět se dá těžit z DnD, včetně nových podoborů, povolání apod.

DH: bude nějaká konverze třeba rozmanitosti z dnd?
JaD: to nemá smysl :)

DH: pr facebook zvládá, snad i léne jak web a nějaké to komuniké, podle plácanců (likes) po zádech to produkt je asi úspěšný
JaD: zde to pokulhává, občas je tam nějaký mytágo a spřízněný ring, ale zatím je "nové JaD v roce, ještě má 3 roky čas".

DH: jaká bude rozvoj a supoort? nevím, není to poznat, autor to tam moc neuvádí, riziko, že vše stojí na něm je vysoké.
JaD: tohle se asi nedá srovnávat.

Pravěpodobně dostanu nějakou tu zpětnou vazbu, že jsem trotl, hater, zavidím a znevažuju práci, cítím se zneuctěn, mám ho malýho a podobně, ale risknu to. PR a plácání na facebooku vzhůru na lov pdf dolů...
5.7.2020 12:26 - sirien
Takovejch DnD kanálů a Ty najisto sekneš zrovna tenhle (kterej reálně co tak zběžně koukám na sledovanost už dávno chcípnul a v povědomí se drží jen na setrvačnosti dřívějšího bordelu; no nic)


JaD nejspíš budou mít standardní strukturu DnD triády - uvažoval sem o alternativě, ale moc to nefunguje. Rozdělení pár věcí se může nicméně lišit a u formátu Bestiáře se uvažuje o nějakých trochu divočejších alternativách. (Že DH hodlá mít začátečníky atd. sem netušil a jako... další zkopírovanej DrD nesmysl, no.)

Abych byl fér a upřímný, o dlouhodobém rozvoji JaD jsem se se Skavenem nikdy nebavil a co vím tak se zatím ani neřeší. Energie se soustředí do samotného vydání JaD - co bude dál záleží asi na komerčním úspěchu a zájmu autorů. Obecně tady ale od začátku celý projekt stojí na faktu, že existuje mrtě přeložených materiálů, víc, než kdy vyšlo pro DrD (!), a nejspíš budou vznikat další, takže JaD svůj support dostanou "nepřímo" z tohodle směru. Kromě toho se letmo mluvilo o tom, že by vznikly nějké aplikace pravidel pro Asterion, teoreticky by mohla být zajímavá i Taria (otázka, jak moc je ta ještě vůbec k sehnání, teda) ale to šlo mimo mě.


Za "druhou stranu" si dovolím vytknout, že s věcmi jako je "hraní záporných postav" atp. jsi trochu nefér - to není moc otázka systému, ale prostě toho, jak si to uděláš. Články co najdeš i na Kostce na tohle téma platí pro DnD stejně jako pro DrD například.
5.7.2020 13:20 - PetrH
Sirien: ale jasně, že jich je více, ale i ty největší outaři dokážou udělat kanál na ytb a dát tam pár záznamů.
Add ty záporný postavy: nevím, jak to měli jiní v drd dřív, ale tam to nějak evokovalo hrát pořád ty kladné (aspoň já to tak vnímal). Neviděl jsem (a neříkám, že není) kampaň třeba, kde budeš mít cíl obsadit království a zabít krále pro slávu svého kmene divokých lidí, kde je šaman, válečník, lovec třeba...
5.7.2020 13:23 - York
Just for the record: Pro Dračák podle staré školy další vývoj nejen že řeším, ale už mám hotové dva dungeony a budu spolupracovat s dalšími autory (něco už se v tomhle ohledu peče). Po vydání základní příručky neplánuju tvořit další pravidla, ale výhradně dobrodružství - budu se zaměřovat na sandbox a dungeony.

edit: A v příručce jsou všechny úrovně.
5.7.2020 14:14 - sirien
York: A hráče už má ta hra taky? :) (sorry, to se nedalo...)

PetrH: Hraní za klaďáky máš, technicky, by default, i v tom DnD. Ostatně si všimni jak bylo svého času hraní zlých postav "téma" k němuž lidé cítili potřebu psát dodatečné návody. A dodnes co sem si všiml se předpokládá, že budeš hrát spíš za klaďáky (ohnivou pěst, harfeníky nebo jinou bandu otravnejch klaďáckejch hrdinů).

Tohle je btw. jedna z věcí, o nichž psal Loki, a kde se můj osobní náhled do JaD nejspíš promítl/tne - i když to pořád ladíme do toho kladně heroického stylu, tak společná zázemí uvažují i možnosti jako "banda zločinců" nebo "žoldáci" atp. a i jinak kladná zázemí jsou otevřena nějakým alternativám nebo alespoň háčkům či "ale", pokud hráči chtějí. Zároveň pasáž o přesvědčení jsem záměrně přepsal tak, aby i zlé postavy byly hratelné a u trojice zlých přesvědčení byly uvedeny příklady protagonistických postav.

Tj. JaD jsou psané tak, aby byly "neblokovaly" alternativy kladných skupin a kampaní. Obecné ladění je ale pořád spíš do té klaďácké roviny. Přecejen... to je tak nějak pořád základ žánru.

Dračí hlídka nicméně IMO nemusí dělat nic moc extra, aby v ní šly hrát záporné postavy či kampaně. Uznávám ale, že když máš v DrD jednoosé přesvědčení a navíc popsané tak, jak je popsané, tak to zrovna nepomáhá / nevede.
5.7.2020 14:30 - PetrH
Jo to se mě líbí, být bandita, nájemný žoldák proč ne. K obecně drd stylům (ne jen DH) jsme právě téměř nikde, nebo velice okrajově našel ucelené hry, kampaně svět na tu temnou stranu. Kdy malý kmen skřetů jde podmanit celý kontinent (asi nadsázka)
5.7.2020 15:06 - York
Sirien: Nová hra si samozřejmě musí hráčskou základnu vybudovat, ale to platí i pro Dračí hlídku a JaD. Jestli máš teď padesát hráčů nebo šest není zas tak podstatnej rozdíl - předpokládám, že všechny ty hry mířej výrazně vejš.

BTW moc nevidím důvod, proč se do sebe vzájemně trefovat. Mě třeba taky moc netěší, že se Skaven zrovna teď rozhodl vydat Forbidden Lands a že zrovna teď ožil projekt JaD, ale obojí se prostě děje, nic s tím neudělám a nezbývá mi než respektovat práci lidí, kteří na tom dělaj. Všechny ty hry budou mnohem víc těžit ze vzájemný domluvy a spolupráce než z nevraživosti a soupeření.

Netlučou se ostatně zdaleka tolik, jak by se mohlo zdát. DnD koexistovalo vedle DrD spoustu let, některým hráčům vyhovuje DnD, jiným DrD. Dračák podle staré školy je výrazně jiná hra než DnD a DrD 1.6, je hodně inspirovanej oldschoolem a bude zřejmě směřovat k sandboxu - v tomhle se teda nejspíš překrývá s Forbidden Lands, ale co už (aspoň setting je jinde).
5.7.2020 15:09 - Jezus
PetrH: A pro DnD něco takového existuje? (Jakože kampaň nebo alespoň nějaké větší dobrodružství, ne nějaká jednorázovka napsaná kdesi kýmsi na netu - USA potažmo svět má přece jen víc lidí, aby pro DnD existovalo prakticky cokoli, jde mi ale o to, jestli to "něco" má alespoň nějakou základní kvalitu).
5.7.2020 15:14 - Jezus
sirien píše:
Kromě toho se letmo mluvilo o tom, že by vznikly nějké aplikace pravidel pro Asterion, teoreticky by mohla být zajímavá i Taria (otázka, jak moc je ta ještě vůbec k sehnání, teda) ale to šlo mimo mě.


Chápu, že je to hudba budoucnosti, ale možná byste si mohli do seznamu přidat i Neklidný Tauril. Nevím, jak velkou má podporu, ale je to zajímavý svět a je možná škoda, že je oficiálně spojen jen s DrD2, pro které se IMHO ani vlastně nehodí. Kdyby se k němu hlásila i jiná česká hra, bylo by to myslím fajn.
5.7.2020 16:11 - Xeth
PetrH:
Ano DH web nebyl nijak moc aktualizován, s výjimkou snad doplňovaných dobrodružství. Hlavní komunikační platformou byly jiné kanály, jako facebook, přímá setkání na hraní atd. Mám za to, že web bude mít silnější roli, jakmile se pravidla začnou prodávat.

Hraní pokud vím probíhalo poměrně dost. Nevím zda ve smyslu interního získávání feedbacku od zúčastněných osob nebo to prostě lidé netočili. Já několik interních záznamů viděl, oficiálně hráli betu i Strangers&Dragons.

Rozdělení příruček na začátečníky, pokročilé apod. ctí DrD. Kromě toho je to mylím i částečně věcí množství materiálu, který by bylo třeba vytvořit, kdyby se celá pravidla dělala najednou. Už takto to byl/je v mnoha ohledech velký zápřah a pokrytí všech úrovní naráz mi tedy přijde jako nereálné. Na druhou stranu je tam riziko ztráty konzistence, což si ale autor myslím uvědomuje. Snad se mu to podaří zvládnout. Další příručka už by rozhodně neměla zabrat tolik času, jelikož základ pravidel je již stanovený. Kdy by měla vyjít se ale neodvažuji odhadnout. Primární roli budou nejspíš hrát finance.

Pokud vím, tak v DH nebude žádné přesvědčení. Postavy budou moci hrát kladné i záporné postavy bez nějakého omezení. Některé aspekty pravidel navíc odrážejí vyloženě vyznávání temných bohů.
Pravidla momentálně podporují běžné DrD rasy (tedy namísto krolla je obr) je možné, že do budoucna budou k dispozici i další. Vnímání ras a tvorů bude nejspíš dané světem, kde se bude hrát. Jak je to v Domovině, to netuším.

Pokud jde o konverzi tak ta byla určitě zmiňována ve vztahu s DrD, stejně tak podpora Neklidného Taurilu. Podrobnosti a současný stav ale neznám.
DH support by měl být určitě ve formě různých vychytávek okolo, včetně různých aplikací a do budoucna především přidáváním nových dobrodružství a rozšiřováním světa Domoviny (s paperbackovými pravidly má mimochodem údajně vyjít velká mapa tohoto světa - viděl jsem ji při tvorbě a je vážně luxusní, jako fanoušek map bych si ta pravidla koupil už jen kvůli ní :D ).
5.7.2020 16:47 - LokiB
PetrH píše:
JaD - bohužel to samé, nicméně jako "klon dnd5" lze akceptovat d20 překlady, produkty


tomuhle nerozumím ... vlastně i u těch dalších bodů, kde říkáš k JaD ve smyslu "dá se převzít z DnD" ... tak jako jo, ale na zákazníka to působí trochu zvláštně, když si bude kupovat JaD a k tomu mu řeknou, že informace ke hře si může najít na webu DnD :)

PetrH píše:
JaD: zde opět se dá těžit z DnD, včetně nových podoborů, povolání apod.


Tady je pro mě otázka, jestli skutečně tým JaD bude svoje podobory, povolání atd ladit takovým způsobem, aby do toho šlo dosadit cokoli z DnD a nedělalo to pak psí kusy (třeba v multiclassech, featech atd).
Jasně, že je kompatibilita v mnohém prospěšná, ale má to i své meze.

PetrH píše:
DH: jaká bude rozvoj a supoort? nevím, není to poznat, autor to tam moc neuvádí, riziko, že vše stojí na něm je vysoké.
JaD: tohle se asi nedá srovnávat.


V jakém smyslu se to nedá srovnávat?
5.7.2020 17:02 - Log 1=0
LokiB píše:
tak jako jo, ale na zákazníka to působí trochu zvláštně, když si bude kupovat JaD a k tomu mu řeknou, že informace ke hře si může najít na webu DnD

Když si zákazník bude kupovat hru, která o sobě hrdě prohlašuje, že je českou verzí DnD a dozví se, že bude moct využívat věci z DnD tak to na něj bude působit zvláštně konkrétně proč? Fakt bych to rád věděl.
LokiB píše:
Tady je pro mě otázka, jestli skutečně tým JaD bude svoje podobory, povolání atd ladit takovým způsobem, aby do toho šlo dosadit cokoli z DnD a nedělalo to pak psí kusy (třeba v multiclassech, featech atd).

Ano. Takhle to děláme. Ostatně jsi ty obory už viděl a mohl jsi a stále můžeš upozornit na jakýkoli problém v tomto ohledu, budeme jen rádi.
5.7.2020 17:29 - sirien
Jezus: Tauril neni nijak moc spojenej s jakýmikoliv pravidly - popravdě mi přijde stejně použitelnej v DrDII, Fate i DnD. S tim, že z pohledu DnD patří Tauril k těm o dost víc low-magic a non-epic věcem, ale nic, co by bylo nějak moc kritický. Tj. moc nevim, jakou "podporu" by sis vůbec představoval.
5.7.2020 17:47 - Jezus
V podstatě jen aplikaci pravidel, jak jsi zmínil, že se uvažovalo o Tarii. Případně zmínku, že něco takového existuje, kdybyste to samé dělali s Tarii nebo Asterionem.
5.7.2020 19:28 - PetrH
Třeba aplikace pro Asterion bych já možná v tomto českém loužáku viděl docela dobrou věc.

Loki: pokud tady se říká, že to má být něco jako drd 1.7 a cílit na nové či na starou gardu, tak já se jako člověk, co hrál dračák aktivně od 91 do 05 zamýšlím, co mě to dá. u JaD, respektive klonu dnd vím, tady nevím.

Xeth píše:
oficiálně hráli betu i Strangers&Dragons

nebyl by někde záznam? Jsem stará rýpal a skeptikus, když se někde něco hraje a propaguje (na desítkách conů, desítky oddílů skauta či ddm po tom prahnou tak si to nemůžu nechat ujít (ironický vtip)

Xeth píše:
Rozdělení příruček na začátečníky, pokročilé apod. ctí DrD. Kromě toho je to mylím i částečně věcí množství materiálu, který by bylo třeba vytvořit, kdyby se celá pravidla dělala najednou. Už takto to byl/je v mnoha ohledech velký zápřah a pokrytí všech úrovní naráz mi tedy přijde jako nereálné. Na druhou stranu je tam riziko ztráty konzistence, což si ale autor myslím uvědomuje. Snad se mu to podaří zvládnout. Další příručka už by rozhodně neměla zabrat tolik času, jelikož základ pravidel je již stanovený. Kdy by měla vyjít se ale neodvažuji odhadnout. Primární roli budou nejspíš hrát finance.

A tady je zase ten muj skeptikus. Co když nebudou, k čemu mi bude PPZ, budou PPP, PPE, PPE Svět? Konzistenční wtf, jo, jako, že PPE přidávaj něco do PPZ, PPP zavádí věci jako dovednosti, profibody atd atd, to samé wtf mám čekat i u DH? Osobně bych tohle u verze "1.7" nechtěl zažívat, stejně jako to rozdělení na PP*.

Xeth píše:
Pokud jde o konverzi tak ta byla určitě zmiňována ve vztahu s DrD, stejně tak podpora Neklidného Taurilu. Podrobnosti a současný stav ale neznám.
DH support by měl být určitě ve formě různých vychytávek okolo, včetně různých aplikací a do budoucna především přidáváním nových dobrodružství a rozšiřováním světa Domoviny (s paperbackovými pravidly má mimochodem údajně vyjít velká mapa tohoto světa - viděl jsem ji při tvorbě a je vážně luxusní, jako fanoušek map bych si ta pravidla koupil už jen kvůli ní :D ).

Ale co hojná komunita Asterionu? Bude nějaká instruktáž jak v něm hrát? Tarie je asi tak odtažená, že to snad půjde, mimo základního modulu a takových nešvarů jako krollové a hobiti, kudůkové... Jako podpora hry rozličné aplikace? Jaké? Jako, že někde na webu bude android aplikace s "online" deníkem, pravidly? Co ti co maj ios? Na webu je desítky pj jsme oslovili, ale kus dobrodružství tam vecpal sám autor. Ok, ale nějak je třeba vůbec z nich není cítěno, že by byly, nebo měli ladění k nějaké Domovině. Mapa super, jaká, kreslepá, ručně v pc, ukázka? nějak nemám z čeho padat na zadek :/

edit: teď možná šlápnu do hovna, ale připomíná mi to krapet drd 2, ale tam bylo možné se k něčemu veřejněji dostat i když podle nepodložených informací autoři některý feedbeck nechtěli slyšet a pak se drd2 předělávalo.

Sirie: jasně, že je tu mnoho kvalitních kanálů, ale story of Končina to je prostě kometa. Taky takové to tlesk tlesk, všude, barvy, časáky, peníze, pufffffffff
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.35443305969238 secREMOTE_IP: 3.235.107.209