Produkty

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka alebo Jeskyne a draci
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
17.7.2019 11:58 - Ugy
Já se před pár lety pokoušel vytvořit dost "pseudo historický fantasy" či jak to pojmenovat zasazený do čech v roce 1198. Nějakou dobu jsem se v tom šťoural dokonce jsem sepsal i nějakej pokus o pravidla. Ale setting defakto vycházel z toho, že na každým šprochu pravdy trochu. Tj trpaslíci někde vysoko v horách, elfové uzavřeni v lesích prakticky nulovej styk s okolím, Libuše měla elfí předky a tak. Čím víc jsem se do toho pouštěl tím víc mi to vytvářelo nesrovnalostí protože jsem se to pořád snažil držet nějakou formou odpovídající reálné, ale upravené historii. Nakonec z toho vylezl takovej zvláštní nepovedenej mišmaš kterej jsme asi třikrát hráli a pak na něj zapomněli. Takže moje zkušenosti s tímhle jsou takový, že radši novej setting inspirovanej českou historii a kulturou než se snažit do český historie a kultury narvat "trošku fantasy" a snažit se to zprovoznit.
Někde bych to možná ještě vyhrabal.
17.7.2019 12:11 - Jerson
PetrH píše:
Taky vam obalka dh pripomina stin mece?

Ano, docela dost, ale říkal jsem si, zda to není styl převzatý z nějaké verze DnD.
17.7.2019 12:13 - Jezus
ShadoWWW píše:
jak Bram Stoker vzal docela obyčejného Východního vládce Vlada a do jeho příběhu o nešťastné lásce vsadil vlastní nápad o krvelačné bestii, čímž z toho udělal úžasnou legendu.


Cože? Eh, ne! Stoker zpracoval již existující upírskou legendu o Vladu Draculovi (Zdrobnělá přezdívka "Drak", kterou měl jeho otec), přidal k ní další folklórní zkazky o upírech a jiných revenantech a na základě této inspirace napsal skvělou knihu.
Určitě ale neudělal úžasnou legendu, ta existovala už dávno před tím.
17.7.2019 12:15 - LokiB
A já tvořím svůj pseudohistorický středověk v Čechách po husitských válkách, cca 1444, kde právě určité "nadpřirozené globální jevy v pozadí", způsobily toho, že se začala objevovat Tma, nejdříve o ní byly jen historky, pak i očití svědci, pak se rozšiřovala.
a její působení má potenciál i mutovat lidi a zvířata ... takže se pak mohou objevovat trochu skřetoidní lidé, kteří přišli z Litvy, kde už Tma dost zabrala, atd.
nejdřív jednotlivci, časem třeba i celé skupiny.
A elfoidní, kdybych je tam chtěl, bych tam takto dostal taky. Zatím mi to přijde ok :)
17.7.2019 12:18 - Jezus
Jerson píše:
Ano, docela dost, ale říkal jsem si, zda to není styl převzatý z nějaké verze DnD.

Podle mě se tématem "družiny fantasy postav bojující někde v dungeonu" prostě hlásí k obsahu příručky, respektive ke (starému) stylu DnD a DrD. Za mě naprosto čitelné a logické.

Mimochodem, grafika DH se mi hodně líbí, vypadá to fakt tak správně old schoolově, "coolvoě", ale přitom hezky. Jasně je to trochu klišé, ale o to právě tak trochu jde, ne?
17.7.2019 12:20 - LokiB
York píše:
Pkud to má být zajímavé pro ty, kdo se zajímají o historii, tak tímhle to spolehlivě zabiješ.


To není tak úplně pravda. Ne každý historik je purista, který by si alternativu a nadsázku neužil.
Když se podíváš třeba na setting Ultima Forsan, tak to je "z Itálie" a dělají to italové a přijde mi to celkem povedený. I když je to alternativní.
17.7.2019 12:41 - Jerson
Jezus píše:
Podle mě se tématem "družiny fantasy postav bojující někde v dungeonu" prostě hlásí k obsahu příručky, respektive ke (starému) stylu DnD a DrD. Za mě naprosto čitelné a logické.

Narážel jsem spíše na to, že obálka je ve výrazném rámu, název v horní části rámu a ve stuze, pod tím informace, že se jedná o hru na hrdiny, ve spodní části rámu informace, o jakou příručku jde, zvýraznění rámu, barevné ladění obrázku, atd. Ne že by mě to uráželo, jen na obálce tu podobnost s obálkou Stínu meče vidím také.
17.7.2019 13:03 - Jezus
LokiB píše:
takže se pak mohou objevovat trochu skřetoidní lidé, kteří přišli z Litvy, kde už Tma dost zabrala, atd.


Super! (Z Litvy LOL).
Skřetoidé úplně stačí. Spíš než do případných elfů (i když mě ve vílím kabátku fungují hezky) bych šel do hejkalů a divoženek :-)
17.7.2019 13:11 - PetrH
Jak pise Jerson, ten styl rozlozeni tmave barvy. Na mobilu pri horsim svetle ;) nicmene pockame a uvidime
17.7.2019 13:26 - Jezus
Jo, tak to jo (nějak mě to v první chvíli nenapadlo :-) ).
Je fakt, že je to i připomínka některých příruček DnD, ty se taky "tváří", že jsou jakoby v těžké kůži vázanými grimoáry.

Jinak, když to tak vidím vedle sebe, je legrace, kam ten design za ta léta pokročil. Je to skoro jako by příručka Stínu meče byla nějaká amatérská koláž stylem "Takhle si to představuju rozvržené, vy to ale udělejte dobře, jakože doopravdy, jo a místo toho kamenne ať to je jakože v kůži!" a vypadla krásná příručka DH.
17.7.2019 13:37 - York
Jezus: Mně to přijde srovnatelný. Obálka stínu meče tím kamenným rámečkem hodně evokuje PC dungeony z té doby (Eye of the Beholder). Mohl by bejt trošku víc high res (ale to taky může bejt tím, že to je nic moc fotka), ale jinak v pohodě.

Naopak stín meče byl co se obálky týče hodně napřed (třeba oproti DrD ;-)).
17.7.2019 14:21 - Paul
Shadowww píše:
Tleskám. Přesně něco takového bych si představoval. S tou originalitou jsem to myslel tak, že většinu i v takovém settingu by tvořily bestie jiných národů, byť třeba přefluffované. Ono i ti čeští čerti ve stylu hodných strýců jsou ve světě neobvyklí.


Eh, díky za potlesk. Ta originalita je strašně těžká věc, spoustu věcí jsme přijali a spoustu zase vyvezli, a mít jenom 100% česká strašidla by bylo takové... chudé a nijak zajímavé. V tomto případě by byla spíš na škodu.

Co se těch vlivů týče, tak je zde jistý slovanský základ (ale opět: vzhledem k etnogenezi Slovanů je to složitá problematika): například jsme si zanechali vodníky, což tuším germánské národy nemají.

Rus je jiná slovanská země, a navíc ještě rozdělená geograficky na sever a jih, kde na jihu byl velký tlak a vliv nomádů. Sever měl blíže k nám, západním Slovanům, ale zase je tam baltský vliv. Podle toho ty byliny také vypadají. Ale i výjimky by se našly, některé jsou z doby před rozchodem Slovanů.

Shadowww píše:
Osobně (kdybych na to měl čas) bych to stavěl na tom pozdějším Středověku, jak píšeš. To je ideální doba, kdy můžeš použít spoustu ala starověkých, ale i ranně středověkých věcí a okořenit to i trochu Steampunkem ala vynálezy na dvoře Rudolfa. Jako pěkný spin-off by mohly být i dávno zracené magické předměty z dob vyspělých Keltů (měco jako Arvedané v Asterionu). Jako že dávné artefakty pochází od nich, ale nikdo je už neumí vyrábět. Na dvoře Rudolfa se snaží o magické objevy, ale oproti Keltům jsou stále v plenkách.


Problém je tady naše utrakvistické hnutí. Na jistou dobu nám sem dalo stopku vývoji po boku západní Evropy. Rudolf je zase už mimo středověk.

Jak si ty keltské artefakty představuješ?

Co se Libuše a Horymíra týče, tak si dej pozor: Horymír je až postava z renesance, není původní... ale my si dovolíme zafixlovat a bude to třeba hraničář, nebo šaman.

Kde se Libuše objevuje jako elfka?

Mezi frakce by se dala zahrnout i města, třeba ta pražská.

K 19 hráčům z 20 mužů namítnout to, že podobný poměr má zájem o hru podle nejnovějších trendů v zahraničí. Když to bude věrné, bude to pěkný velký bonus pro ty, co se zajímají. Pro ostatní to bude konzistentní.
17.7.2019 16:13 - PetrH
k Dračí hlídce: škoda, že autoři nemají steam/ytb záznam z jednoho vzorového hraní. Třeba to jak tu popisuje jeden z nich, jak hráli to co je na webu.
Dotaz na autory: kde se plánuje podpora a komunita? facebook na to zcela moc není, web? nebo nějaké forum? Nejvíc co vím jak zabilo např. Hrdiny bylo to, že pár lidí cosi dělalo a publikovalo na interním foru, místo, aby někde se spřáhli :) Pokud má být hra silná potřebuje hodně vykladačů pravidel a podporu, v tomto byl dobrý Dech, Veverka a sf kluby a eziny apod....
17.7.2019 22:37 - Lethrendis
Jen malé historické okénko, slovanství se u nás začalo mohutně tlačit v první polovině 19. století v souvislosti s národním obrozením, Byliny k nám dostal Čelakovský, velcí slavjanofilové byli třeba Kolár, Šafařík a další.

Přičemž národní obrození zase souvisí s romantismem jako takovým, zejména s Herderem a jeho pojetím ducha národů.

Ale to je fuk. Pokud chceš udělat husity, Loki, opráskni Sapkowského trilogii, ta je naprosto luxusní :)
17.7.2019 22:55 - LokiB
Jenže já nechci Sapkowského, já chci svoje :)
A popravdě, Sapkowski tam toho moc nemá ... nějaké postavy a zápletku, jinak nic moc. Což nesnižuje ty knížky, ale použitelnost. Zvládnu lepší ;)

Ale to k těm slovanům jsem chtěl napsat taky, to cos tu dal. Že to je starší, než si někteří místní myslí.
17.7.2019 23:11 - Lethrendis
Loki: To je ovšem v naprostém pořádku :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12358617782593 secREMOTE_IP: 35.175.191.72