Produkty

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka alebo Jeskyne a draci
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
2.7.2020 13:32 - Gurney
Záleží, co od toho chceš. Pokud hrajete DrD a chceš mít příručku v hezké grafice, tak nic lepšího nenajdeš.
2.7.2020 13:33 - York
gergon píše:
stačí si přečíst původní otázku této diskuze


Jasně, původně byla otázka položena takhle, ale už nějakou dobu se tu o tom bavíme obecně a v tom případě má asi smysl brát v úvahu, že co se nově vydaných nebo napsaných fantasy rpgček týče, možností bude víc - zapomněl jsem ještě na Forbidden Lands a dost možná toho Skaven chystá ještě víc.

Každopádně ale jak Dračí hlídka tak Dračák podle staré školy umožňují hrát hru settingem hodně podobnou starýmu DrD (což třeba o JaD tak úplně neplatí a o Forbidden Lands už vůbec ne).
2.7.2020 14:07 - Gediman
Nah, je to spousta remaků a klonů DnD/DrD. Herní zážitek je víceméně stejný, řekl bych. Prostředí je taky klasické fantasy. Mě to všechno dost splývá dohromady. Kdyby někdo přišel s něčím zásadně odlišným, třeba hard sci-fi, superhrdinská akce, nebo tak něco, udělá IMHO mnohem líp.

Já nabízím Void. Ano, jednou z částí trilogie je i fantasy-žánr, ale prostředí je tady dost odlišné a i fluff nabízí zajímavé věci (nebo alespoň odlišně zpracované). Předně je to pořádně epické a grimdark současně. A pravidla zajišťují i zásadně odlišný herní zážitek, což je podle mě věc, na které záleží hodně. Možná i nejvíc.
2.7.2020 14:12 - PetrH
Osobně nevím jak to má DH. Bude tam konverze pro drd? Spousta starých družin má své světy (znám 2 osobně), mají to své drd 1.6e. Pravidla maj ve skříni a jelikož už nejsou k sehnání s sebou nosí z ulozto pdf (ano zde altar proste je stejný a pdf nejsou a přitom by mnoho lidí jim za ně klidně po kilu kilu pade dala). Vono když hraješ kouzelníka je dobré si vykopírovat vše z různých příruček do jednoho souboru a vytisknout.

No zda JaD a DH, zatím jsme ani jedno finálně neviděli. JaD má větší šanci být dobé v tom, že modifikuje ogl dnd5, DH má nevýhodu v tom, že mnoho starých hard hráčů čeká to své drd1.7 z domova a teď se jim do ruky dostane jedna verze jednoho z nich. Mimochodem na RPGF jsou ty verze minimálně 3-4 v nástinu ne?
2.7.2020 14:21 - Šaman
PetrH: Světu to obvykle nevadí, když se změní pravidla (v nějaké rozumné míře). Náš svět začal na DrD 1.5, pokračoval zkousrulovaným 1.6, pak náš vlastní Dračák z oDrD vycházející, pak konverze na vícemnéně čisté Fate Core a teď už je to spíš Dračí Osud - Fate upravené trochu směrem k oDrD. Stále stejný svět, pokud by se sepsala jeho historie, tak jediné poznatelné by bylo, že s příchodem Fate ubylo hardcore kouzelníků.

---
Lehce offtopic - teď jsem si prolistoval ten Dračák podle staré školy odkázaný na předchozí stránce. Přeskočil jsem kouzla, lektvary… říkal jsem si že to pořád o tomtéž. Ale pak mě zaujala kapitola praktických rad pro hru a to je fakt dobré. ne, že by třeba Fate pravidla nebyla způlky právě o tomhle, ale u staré skoly se to zas tak často nevidí. Minimálně tuhle kapitolu budu doporučovat i klasickým dračákovskym družinám.
2.7.2020 14:21 - Gurney
Ve skutečnosti Forbidden Lands jsou z krabice všechno, o co se DrD (a jeho suplementy) minimálně v devadesátkách pokoušelo, a vždy si vylámolo zuby (aka smysluplný a zábavný hex/dungeoncrawl). A když přijde na alternativy, tak markyho PbtA Svět dračáku prý zvládá feeling DrD (včetně jeho wtf) skvěle.
2.7.2020 14:34 - sirien
York: snažit se propašovat něčí RPG F osobní house projekty na rovinu publikovanejm věcem je docela... roztomilý :D


LokiB píše:
Nevýhodu JaD oproti DND vidím v tom, že si nejsem jistý výslednou kvalitou herního materiálu. ten projekt se táhne dlouho, byl opakovaně předěláván, měněn tým.

Tužku vidíš, sorry.

Ten projekt jede reálně od loňskýho září, kdy se všechno začlo nanovo. Předělávané nic moc nebylo, zrecyklovalo se pár věcí co byly dobré a hodily se, ale efektivně toho bylo minimum.

Že se "táhne" o dost dýl - jako jo no, ale spíš tim, že se to dlouho nedařilo vůbec pořádně rozjet.
2.7.2020 14:53 - York
Gediman: Obávám se, že zrovna Void je dobrej příklad, že na originalitě settingu hráčům zdaleka nezáleží tolik, jak bys rád. Na grimdark skoro určitě nějaký hráče utáhneš, ale zjevně není moc dobrej nápad sázet čistě jen na to.


sirien píše:
snažit se propašovat něčí RPG F osobní house projekty na rovinu publikovanejm věcem je docela... roztomilý


Třeba zmiňovaný Příběhy impéria nebo Střepy snů taky začínaly jako osobní projekty a jsou to teď publikovaný věci.

Všechny zmiňovaný tituly ostatně mají různý podmínky a zázemí. Forbidden Lands jsou například už hotová a zavedená hra, což JaD ani Dračí hlídka nejsou. A JaD jsou stále ve vývoji, zatímco Dračí hlídka už jde nejspíš do tisku. Hrát se už ale asi dá cokoliv z toho, aspoň do nějaký míry.


PetrH píše:
mnoho starých hard hráčů čeká to své drd1.7 z domova a teď se jim do ruky dostane jedna verze jednoho z nich. Mimochodem na RPGF jsou ty verze minimálně 3-4 v nástinu ne?


Všechno je to už dlouho mrtrvý.
2.7.2020 15:05 - LokiB
sirien: na co přesně v citovaném textu:

Píše:
Nevýhodu JaD oproti DND vidím v tom, že si nejsem jistý výslednou kvalitou herního materiálu. ten projekt se táhne dlouho, byl opakovaně předěláván, měněn tým.


reaguješ tím svým typickým:
sirien píše:
Tužku vidíš, sorry.

?

Je tam několik výroků:

1. nejsem si jistý výslednou kvalitou (to je fakt, sorry)
2. projekt se táhne dlouho (celkově JaD - mně může být celkem jedno, jestli se to celé restartovalo, mluvím o projektu JaD, od doby jeho vyhlášení, a ten se prostě táhne dlouho, není to tvoje vina, ale je to fakt)
3. byl opakovaně předěláván (nebo byl tedy předělán jen jednou? nebo nebylo co předělávat?)
4. byl opakovaně měněn tým (to snad jako fakt uznáš i ty)

takže se rozdýchej a zkus mi v klidu říc, co z toho není pravda.
2.7.2020 15:08 - York
Šaman píše:
Minimálně tuhle kapitolu budu doporučovat i klasickým dračákovskym družinám.


To rád slyším, ale mysli, prosím, na to, že je to zatím pouze alfa verze. Obsahově je to sice kompletní, ale některý kapitoly nejsou dopsaný (například Vedení hry), není zapracovaná spousta připomínek a obecně tomu chybí minimálně jedna důkladná kompletní revize.
2.7.2020 15:27 - Log 1=0
LokiB: Sirien patrně usoudil, že tvá nedůvěra v kvalitu produktu plyne z bodů 2, 3, a 4. Což by bylo vlastně logické, protože tyhle věci projektům fakt neprospívají, neboť se předávají myšlenky bez pného pochopení atd. Ale to se teď neděje, protože proběhl tvrdý restart. JaD budou stejně dobré, jako bychom na nich začali od nuly.
Pokud nám přesto nedůvěřuješ, máš na to právo a my tě budeme muset přesvědčit výsledkem.
2.7.2020 15:55 - LokiB
Log: snažím se tu mluvit normálně otevřeně, bez nějaké potřeby do vás rýpat, nebo být nějak hustý či hnusný ... to, co jsem psal, není nijak proti projektu JaD a tím méně proti jeho současnému týmu. tím spíš mi není úplně jasné, proč sirien reaguje tak podrážděně ... zejména v kontextu toho, kdy tu bežně jiné projekty hodnotí bez nějakých růžových brýlí a omlouvačných řečiček.

Moje nejistota z výsledku (výsledku z mého pohledu, páč to je zase individuální) se odvíjí od několika věcí - a jednou z nich je upřímně i můj pohled a pocit z toho, jak sirien vnímá DnD (založeno na zdejších diskusích), jak vnímá hráče DnD (založeno na zdejších diskusích) a jak vnímá hru DnD jako takovou. Jeho pohled se v některých ohledech (založeno na zdejších diskusích) liší od mého, a můj pocit je, že by sirien rád postrčil JaD někam, kde ho já tolik nevidím.
Tím neříkám, že výsledek bude špatný, ale může být ne tak vhodný "pro mě" nebo "z mého pohledu" ... prostě jiná hra, než jsem si JaD představoval.

Což se u Dračí hlídky může stát pochopitelně taky, výsledek zatím neznám.

Nepíšu to proto, abych siriena či tebe popichoval, úspěch vám přeji a na dobrý výsledek (i kdyby ne pro mě) je třeba držet vám palce ... tím spíš mi pak ta reakce přijde nesrozumitelná.
2.7.2020 16:17 - Gurney
Možná by nebylo od věci zvážit, že občas, když někdo napíše "víš tužku", "meleš z hladu" nebo něco podobného, tak tím myslí přesně řečené a nic víc. Že si do toho někdo jiný začne projektovat nějakou vyfabulovanou podrážděnost, cítí se uražen a dehonestován a nechápe, proč jsou na něj ostatní zlí, už je pak věc jiná...
2.7.2020 16:21 - LokiB
Gurney: pro připomenutí - sirien psal "Tužku vidíš, sorry." ... což mi prostě nedávalo smysl. Jak a kde vidím? Že "vím tužku", to bych chápal :)
2.7.2020 16:33 - York
Gurney: Na druhou stranu když ti potenciální zákazník říká, jakej má dojem z toho, co děláš (a pak ještě trpělivě vysvětluje, jak to myslel), tak je to celkem cennej feedback, protože z pohledu autora nebo člena týmu to samozřejmě nevidíš.

Rozhodně se přidávám k Lokimu, že z pohledu někoho, kdo to sleduje jen z povzdálí, je projekt JaD zatíženej dost divokou historií a čistě za mě jediná záruka, že z toho tentokrát fakt něco bude, je, že si to vzal na triko Sirien.

Možná by pomohlo trochu víc komunikovat - když by se aspoň občas objevil nějakej update, nevypadalo by to tolik, jako že to zase chcíplo.
2.7.2020 21:24 - Boldrick
O těchto dvou projektech jsem slyšel, nějak mě nezaujaly neb DxD nějak moc nemusím. Ale díky Vám jsem na to kouknul :-)
V tuhle chvíli mě víc zaujala DH. Fajn jsou dobrodružství zadarmo ke stažení a vůbec jejich stránky se mi líbí. Generátor postav s obrázky je taky fajn. Jestli k tomu mají nějakou tu Domovinu, mají podle mě našlápnuto na spoustu potencionálních začátečníků.
Z prvního pohledu na dobrodružství a deníky postav je to DrD, což je špatně, ale protože ho dodnes hraje mraky lidí, tak šanci mají.

Když nasmrkám dost šušňů, tak jim je za to možná vysypu neb jsem sběratel bezcenných zbytečností a tohle by se mi hodilo k DrD 0 do poličky.
4.7.2020 14:13 - Kosťa
V betě DH je napsán autor obálky a Ilustrace "Jakub Politzer", kresby k dobrodružstvím pak dělal tuším převážně "Ondřej Hrdina"

Ofiko konverze z DrD se tuším nechystá, při pohledu do pravidel by podle mě neměla být nijak složitá, problém se samozřejmě můžou vyskytnout

Hra pak měla CCA před rokem v době před vydáním bety docela hodně obježděných akcí a to jak ve školách skautských táborech nějakých conech a podobně. Sám jsem zvědav jestli se bude nebo nebude hrát eventuelně jestli se bude nebo nebude prodávat.

BTW když už jsem u PDFek pravidel je někde PDF bety JaD?
4.7.2020 17:15 - sirien
Well.

Zaprvé nevim, co od JaD čekáte, že chcete betu nebo náhledy atp. - stranou oborů, několika z nutnosti doplněných kouzel a pár dodatečných věcí nad standardními pravidly (která btw. už byla z většiny zveřejněná - viz tady nebo... hm, někde byla zjednodušená pravidla pro pohyb, ale nemůžu je teď z patra vyhrabat - každopádně to nebyla žádná "revoluce", jen popis postupu jak si na pohyb je občas lepší hodit než ho dopočítávát a nahrazení pár WTF složitejch výpočtů prostejma konstantama) jsou JaD v podstatě jen "přepis" DnD 5e - přičemž sem slíbil 100% zpětnou kompatibilitu, takže... a i rámcový styl toho přepisu byl ukázaný (bych rád odkázal třeba tu pasáž s přesvědčeními, ale zdá se, že se nějak zhroutil JaD blog...)

Aktuálně jde většina energie do toho, že jsme se rozhodli změnit strukturu knížky a předělat celou kapitolu tvorby postavy tak, aby mnohem víc usnadňovala cold start a rychlou tvorbu postavy pro úplné nováčky (což původní DnD mohlo pominout, protože mělo Beginners Box a Basic Rules). Další energii pálíme na tom, že věci které musíme napsat znovu chceme napsat s nějakou přidanou hodnotou navíc - opět nejde o nic, co byste nemohli tušit předem, např. rasy chceme napsat tak, aby stylově odpovídaly podobě kterou jsem už popsal v jiných článcích. Žádné větší další kreativity nicméně neplánujeme.

Pokud věci půjdou... rozumně, tak by měl být draft PHB pro JaD hotový... vcelku brzo. Pak se se Skavenem budeme muset pobavit o tom, jestli to bude chtít vydat nějak samostatně i s tím, že by to bylo bez DMG, nebo jestli bude chtít počkat na DMG, jak bylo původně v plánu.

Ukázky ilustrací mimochodem Skaven a ShadoWWW pustili už před lety, cca odtud dál. Resp. pak tady, třeba, tady, pak tady, tady, taky tady, další tady a pak tady, ...byly i nějaký další, ale zjevně už nejsou hostovaný (minimálně ne tam, kde byly).



Dál. Ohledně dohadů o změnách týmu. Změny týmu jsou problematické, když k nim dochází v průběhu navazující práce (tak, jako se to několikrát stalo např. u DrD+). JaD nejsou tento případ, jak už psal Log, loni s novým předáním vedení týmu došlo v podstatě k plné revizi a restartu práce.

Je hrozná škoda těch 3 let, které se z většiny "promarnily", ale holt věci nevyšly jak měly a zpětně s tím lze jen těžko něco dělat.


Tj. jasně, je naprosto legit, aby Loki pochyboval o kvalitě věcí z titulu toho, že třeba nevěří mě (a ani všem těm DnDčkařům okolo co se přidali) nebo protože se mu nelíbí nějaká rozhodnutí co padla (a která vidí, protože ty texty částečně proofreaduje), ale pochybnosti z titulu délky práce (reálně méně než rok... dobře, cca rok i s tím co jsme převzali z dřívějška) nebo změn týmu nedávají moc smysl. Tolik k té tužce (a viz Gurney - někdy se výrok nevztahuj k ničemu víc, než k přímo řečenému či dokonce jen přímo citovanému...)
4.7.2020 18:26 - York
sirien píše:
že třeba nevěří mě (a ani všem těm DnDčkařům okolo co se přidali)


Kromě tebe a Loga žádná jména nepadla, takže náhodnej pozorovatel se může leda tak domýšlet, kdo na tom vlastně pracuje.
4.7.2020 22:09 - Log 1=0
York píše:
Kromě tebe a Loga žádná jména nepadla, takže náhodnej pozorovatel se může leda tak domýšlet, kdo na tom vlastně pracuje.

Tohle bude výstřel z vlastních řad, ale ačkoliv bych mohl doplnit pár dalších jmen (respektive přezdívek, ale ty většinou řeknou víc), nemohl bych přísahat, jestli tam nemám téměř random čtenáře, co napsal jeden koment, nebo jsem na někoho nezapomněl.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.42200112342834 secREMOTE_IP: 3.235.107.209