Produkty

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka alebo Jeskyne a draci
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
16.7.2019 14:40 - LokiB
Jako že by v Praze mohla být hratelná nelidská rasa "joštopyjů"? Ty maj v Brně také :)

Jerson píše:
A kdo chce hrát v (pseudo)realitě českých zemí? To zní jako svázání pravidly, nevolnictvím, učením historie, žádné místo pro nelidské rasy ...
Slyšel jsem o pár skupinách, které preferovaly slovanský fantasy setting, ale v poměru k těm, které preferovaly americkou generickou fantasy jich bylo strašně málo.


Z mojí zkušenosti byla anglo-americká generická fantasy preferovaná hodně ze začátku, protože to bylo něco nového. Pohádky Božky Němců všichni znali, tak je to nelákalo tolik.
Ale postupně se české reálie vracely. Sám takový český středověký setting tvořím a hraju, další spoluhráč připravuje, kde je to ještě o něco starší, Čechy z nějakého 11. století.

Ale nejen historie, i slovanská fantasy zažívá celkem pozitivní ohlasy a lidi to láká.
16.7.2019 15:01 - Jerson
Paul na tohle téma začal debatu na RPG Fóru, pokud někdo takový setting vytvoří, rád se na něj podívám. Já bych dokázal zapojit leda tak nějaké ďábly a případně Golema ve verzi z komixu ABC, tedy jako silného poslušného člověka, který není člověk. U zbytku nevím, moje znalosti jsou v tomto směru malé.
16.7.2019 15:25 - ShadoWWW
S tím dragonbornem to byl vtip. ;p Ale na druhou stranu... proč ne. ;)
16.7.2019 15:30 - ShadoWWW
No po pravdě kromě Golema Česko žádného jiného originálního fantasy tvora nemá. Ale právě ti autoři, které jsem zmiňoval výše, napsali pár románů z historického prostředí Čech šmrnclém fantasy hávem.

Na Paulovo téma jsem mrkl, ale vrací se někde do toho 10. století, což už jsou pro většinu současných hráčů příliš vzdálené, neznámé reálie, ve kterých se necítí povědomě/domácky. To už jsou jim bližší severské nebo starořecké settingy.
16.7.2019 16:19 - LokiB
ShadoWWW píše:
No po pravdě kromě Golema Česko žádného jiného originálního fantasy tvora nemá.


A co třeba vodník? Ty máme jen my a Němci.
Nebo polednice.
Skřítky máme taky, obry jakbysmet.
Máme čerty (ty české, ne moc ďábelské ... S čerty nejsou žerty, třeba)

Tohle: https://theses.cz/id/nzff60 teď nevím, jestli znám odsud, nebo jsem si to našel jinde.
Každopádně to PDFko s danou prací jde stáhnout. ZDE

Celkem zajímavé pro lidi, kteří se zajímají o historické settingy :)
16.7.2019 16:33 - ShadoWWW
Psal jsem originálního, tedy takového, co nenajdeš v žádné jiné zemi.
16.7.2019 16:36 - RapierCZ
Dovolím si zde napsat svůj první příspěvek vůbec.

Jsem tak trochu pamětník, po revoluci na střední škole jsem začínal s gamebooky od Ian Livingstone, Lone Wolf a o nějaký ten rok později se dostal i k hraní DRD. Později už mě nebavilo věčné vybíjení dungeonů od skřetů a další havěti a tak jsem kvitoval vydání Shadowrun 2nd edice. Dlouho dobu jsem hrál Shadowrun jako hráč a dělal i gamemastera.

Po nějaké pauze v RPG hraní jsme se vrátili k DRD, respektive jsme začali hrát v propracovaném vlastním světě podle CZ překladu D&D. To bylo už ale dávno...

Následovala asi 15 letá pauza v hraní papírových RPG. Po nějaké době v korporaci jsem zjistil, že vedle mě sedí člověk co také hrával DRD a rád by ho hrál znovu.
Měl zkušenost s DRD Plus (jakožto dokonalým a vrcholným Bouchiho projektem!) který mě úplně minul (pravidla si nicméně brzy ze zvědavosti zakoupím) a na kterém se podílela má kamarádka (ilustrace) a se kterou jsme kdysi hrávali DRD v jednom sklepě, v jedné ulici, v jednom velkém městě na Východě jenž je opředeno legendami.
Povídal mi o těch pravidlech, jakožto bývalý hráč i PJ a shodli jsme se na tom, že pravidla to jsou asi dobré ale až příliš tabulková a veskrz složitá.
Následná debata nás přivedla k DRD2, jehož recenzi (plnou krtitiky, zdali oprávněné nebo ne ponechám na čtenáři) jsem někde zde okolo četl, ačkoliv v dobách kdy jsem kupoval Pevnost se mi projekt od samotného počátku líbil (pravidla mám čerstě zakoupené v revidované verzi). Říkal mi, že je to takové trochu abstraktní ale jinak že dobré, akorát to hráči nepobrali. Jsem na začátku čtení pravidel ale zatím dobrý.

Tak jsem hledali dál. A já našel web dracihlidka.cz už ani nevím jak.
Uběhl asi půl rok a my stále čekali na vydání pravidel, které byl avizované už na rok 2018. Shodli jsme se na tom, že všichni z nás znají/znali, hrají/hráli nějakou verzi DRD/DRD Plus nebo DRD2 a, že bychom rádi něco jednoduššího jako bylo DRD 1.6 na kterou má většina z nás dobré vzpomínky. Ano já vím, DRD nebyl dokonalý.

Shodou okolností po nějaké době se k nám do koprorace vrátil jeden člověk a můj kolega mě sdělil fantastickou novinu, že to vypadá, že sám autor Dračí Hlídky je zpátky u nás v korporaci.
Slovo dalo slovo a už jsme seděli s autorem v kuchyňce, a o pár dnů později hráli naší první hru s autorem Dračí Hlídky. Pravidla se nám měnily pod rukama a my stali součásti vývoje hry.

Postupně jsem svého člověka válečníka, Zeleka, vypracoval na 4 úroveň. Hráli jsme již na webu DH publikované dobrodružství, které jsme pochopitelně nečetli (nač si taky kazit zážitek že?!). A dojmy ze hry mám výborné.
S pravidel DRD si nepamatuji už prakticky nic ale tohle mě chytlo. Možná to nejsou moderní pravidla (které já osobně vůbec neznám a jsou mě více méně ukradená) ale jak píše autor: je to o spoupráci družiny a více o přežití. Autor má docela věrně vymyšlený svět (mohu-li to posoudit) a my všichni se královsky bavili. Nakonec jsem začal dělat vypravěče a testera v jednom. :)

Jakožto člověk co hrál pár RPG systémů mohu s klidným srdcem říci, že se mi vesměs pravidla Dračí Hlídky líbí, a jak sami víte jen o pravidlech to není.

Na databaze-her.cz jsem v sekci RPG vedl s uživatelkou Sadako dizkuzi o moderních RPG systémech, tedy DRD vs moderna ale prostě ať jsou nová pravidla sebelepší a posbírali sebevíce ocenění, neznamená to automaticky, že jsou lepší.
Obecně moc ty generic pravidla, které si mohu upravit na jakýkoliv svět (od fantasy až po scifi) nemusím.

Veřím, že si pravidla Dračí Hlídky své zájemce najdou. Lidé jako jsem já co kdysi dávno hráli DRD, a teď se k tomu vracejí je mnohem více, než Vy tušíte. A tihle lidé nemají vesměs rádi moderní pravidla alá neřeší se jídlo, neřeší se spánek, neřeší se nic, řeší se jen co je cool. Já vím RPG na PC bohužel dost zamíchaly s tím jak dnes RPG hráči RPG vnímají a dokáži si žive představit co by na to řekl můj synovec.

Nicméně mám tu čest už nějakou dobu číst ty pravidla a, ano nejsou dokonalá, ale která jsou že?! Každopádně nás to zaujalo a věřím, že se to bude líbit i dalším lidem.

Být Vámi počkal bych si na finální verzi a už z principu ty pravidla zakoupil. Kdyby jste věděli co vím já, o tom jak tento projekt začal, co to obnáší, jakým obtížím musel čelit a stále čelí, atd. nevěřili by jste mi.
Je velmi lehké napsat na BETU negativní recenzi. A zkuste si to, bez finančního zázemí, vymyslet a sepsat vlastní RPG pravidla. A uvidíte po vydání co na Vás napíši ostatní.
Je lehké něco zkritizovat.
16.7.2019 16:56 - pilchowski
Cos porobil Pavelenko, Pavle...
16.7.2019 16:58 - Aegnor
Pavel Ondruch: Ta představa o moderních systémech není úplně přesná. Ne všechny moderní systémy jsou nějaké univerzální, kde jde hrát cokoliv. Naopak ty nejmodernější systémy jdou směrem silného provázání žánru a pravidel (Apocalypse World, Blades in the Dark, Vampire the Masquerade 5e ...).
Stejně tak se dají najít moderně pojaté systémy, kde se hraje hodně old school stylem (Dungeon Crawl Classic, kupříkladu).

Pavel Ondruch píše:
A zkuste si to, bez finančního zázemí, vymyslet a sepsat vlastní RPG pravidla. A uvidíte po vydání co na Vás napíši ostatní.

Třeba jako York, který tvoří vlastní pravidla už nějakou tu dobu. Nebo Jerson, který vytváří už druhý systém. Lidí, kteří něco tvoří, tu máme dost.
Jak už tu zaznělo - pokud někdo očekává, že budeme nový projekt chválit pouze kvůli tomu, že je to nový projekt, tak má smůlu. Hlavní kritika (jak zde na kostce, tak od Skavena) je na to, že autoři staví na 30 let starých základech, které už se dávno nepoužívají.
16.7.2019 17:01 - LokiB
Aegnor: byl trochu opatrný na význam slova "moderní". jestli je ti myšleno "současný", "aktuální", nebo "z nové generace".

Ne vše současné musí být designem moderní. Diskuse, co je "nejmodernější systém", tu kdyžtak dáme jinde :)
16.7.2019 17:09 - Skaven
Vzhledem k tomu, že dobře vím, jak náročný je vývoj bez finančního a personálního zázemí, sepsání veskrze negativní recenze na betu Dračí hlídky rozhodně nebylo "velmi lehké" - naopak. Nicméně jsem se snažil být věcný a všechny své postřehy jsem sepsal právě proto, aby autoři mohli finální produkt vydat v podstatně lepší podobě.
16.7.2019 17:46 - PetrH
A je naopak chybou, ze pokud ted je hlad cist betu tak beta neji ani v pdf, protoze je tu verim dost lidi, co by i za tu betu penize dali... co se tyka pravidel: ja nikdy nemel rad (a hraju drd od 1991) pocitani, naklad, mince, ja z tech pravidel pouzil tak 1/3 ani ne. Nevim jaky svet Tirus ma, me osobne treba zase vadi svet a pravidla dokupy, hlavne kdyz pak nekdo udela v pravidlech to, ze jitne slouzis tomuhle bohovi a pod... co kdyz mam svet s jednim bohem? Posledni dobou mi hodne sedi AW a jejo mechanika 6-,7-9/10+, libi se mi dnd basic ze je to male... kdo chce vic najde si, koupi dalsi booky...
16.7.2019 18:04 - York
Aegnor píše:
Třeba jako York, který tvoří vlastní pravidla už nějakou tu dobu.


Před sedmi lety jsem se poprvé registoval na Kostce a RPG fóru a představil jsem tady svoji téměř kompletní hru, na které jsem sólo pracoval nějakej ten rok před tím. Dostal jsem dost podobný reakce, prestože to s oDrD ani jeho stylem hry nemělo nic moc společnýho ;)


Skaven píše:
všechny své postřehy jsem sepsal právě proto, aby autoři mohli finální produkt vydat v podstatně lepší podobě


Je mi jasný, že to myslíš dobře, ale obávám se, že jediná možnost, jak to realizovat, by bylo kompletně změnit přístup k vývoji (například začít komunikovat s lidma, kteří o tom něco vědí) a projít si celým vývojem znova.

Já jsem to před těmi sedmi lety udělal, ale přiznám se, že kdybych tehdy měl hotovou grafiku a prostředky na vydání, nikdo by mě k tomu nepřesvědčil a prostě bych to vydal.
16.7.2019 18:12 - Jezus
ShadoWWW píše:
Psal jsem originálního, tedy takového, co nenajdeš v žádné jiné zemi.


A proč by to mělo být něco tak originálního, že to nenajdeš v žádné jiné zemi? To nestačí "typicky" slovanská strašidla (třeba rusalka)? Co je špatného na tom, že je najdeš i na Balkáně? Nebo něco málo i v při hranicích s Německem (vodník), se kterým jsme se logicky ovlivňovali?

Vždyť "americká generická fantasy" je všechno jen ne americká. DnD je mix převážně řeckých a severských bájí, elfové jsou tolkienští (dobře jejich předobraz je alespoň starogermánský, tedy "anglický").
A upíři a vlkodlaci jsou mimochodem spíš "od nás", od Slovanů. To že rumunskou pověst proslavil anglický spisovatel neznamená, že je to západní folklór.

Ano, Paulův nástřel settingu se zabývá starším obdobím, ale to neznamená, že tam zmíněná "strašidla" nebudou o čtyřista let později pořád slovanská, u Peruna!

Btw výčet některých původních slovanských strašidel je tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=192&t=15064&p=544406&hilit=ohniv%C3%A1k#p544406
(čerpáno převážně z DrD2, které ten slovanský feeling má, i když nemá přímo setting v tom smyslu).
16.7.2019 18:57 - Paul (ten z RPG F)
ShadoWWW:
No, zatím to vypadá na pozdější středověk, u Slovanů se toho moc teď neděje.

Co se té originality týče, tak se dají brát možná permoníci a snad i Krakonoš a u generických nestvůr máme vlastní "fluff".
16.7.2019 19:25 - Jerson
RapierCZ píše:
Je velmi lehké napsat na BETU negativní recenzi. A zkuste si to, bez finančního zázemí, vymyslet a sepsat vlastní RPG pravidla. A uvidíte po vydání co na Vás napíši ostatní.
Je lehké něco zkritizovat.

Já to zkusil už dvakrát, a kdo vyzkoušel můj první výtvor, ten se už k pravidlům DrD nedokázal vrátit.
A pracovní verze mých pravidel se bez mého přičinění objevila na Fantasy obchodě.

Můžu tedy Dračí hlídku kritizovat, až si ji přečtu? :-)

Bttw k tomu slovanské z settingu jsem myslel rasy, které můžou mít i postavy hráčů, nejlépe tak, aniž by to bylo nějak složité na hraní.
16.7.2019 19:29 - LokiB
Jerson píše:
Bttw k tomu slovanské z settingu jsem myslel rasy, které můžou mít i postavy hráčů, nejlépe tak, aniž by to bylo nějak složité na hraní.


Je hraní sukuby nebo čerta obtížnější než hraní tieflinga či dragonborna?
16.7.2019 19:33 - RapierCZ
Samozřejmě kritizuje po přečtení, máte na to plné právo. Jen tak jsem cítil potřebu vyjádřit svůj soukromý názor. :)
16.7.2019 19:42 - Jerson
LokiB píše:

Je hraní sukuby nebo čerta obtížnější než hraní tieflinga či dragonborna?

Nevím. Přijde mi, že v historickém settingu Prahy z libovolného období jsou všechny tyhle rasy na zapojení do hry hodně náročné, i když pokud sukuba vypadá jako lidská žena, měla by to výrazně snazší. Ale i ďáblové bývají tradičně schopni mít podobu lidí.
16.7.2019 20:39 - PetrH
Neni tu nekdo dalsi, kdo hlidku cetl?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1641800403595 secREMOTE_IP: 35.175.191.72