Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
15.7.2019 13:54 - Šaman
Kosťa píše:
To žes měl malý staty na který byla vázaná tvoje postava se ti naprosto klidně stane i v DND

To, o čem mluví Sirien, je právě to, že v DnD nejsi na hodnotě základní vlastnosti tak závislý. Třeba u kouzelníka to může ovlivit počet kouzel (ale realitvně málo, nemáš jich půlku než jiný kouzelník stejné úrovně), neovlivňuje to šanci na seslání (seslání je automaticky úspěšné) a neovlivní to ani šanci na to, že kouzlo dosáhne svého efektu (cíl má často záchranný hod, ale ten není ovlivněný casterem).
Takže ten orčí šaman bude (na stejné úrovni) mechanicky podobně silný kouzelník, jako elfí čaroděj. Což v oDrD neplatilo a v DH to vypadá, že nejspíš taky ne.
15.7.2019 13:56 - LokiB
Aegnor: ve skutečnosti podle mě nejvíce ignorovaná mechanika byla později právě ta s nahazováním postav :)

Aegnor píše:
Navíc v DrD je důležitý každý bodík, v DnD skáčeš po dvou bodech (14 a 15 je docela malý rozdíl), a rozsahy jsou v DrD taky obrovský (2 až 21


hmm, v DrD se také pro bonusy skákalo po dvou bodech, 13 a 14 mělo minimální rozdíl rpo válečníka třeba.
Jak myslíš rozsah 2-21? mezní charisma krolla a hobita?
No v DnD to může být při nahazování 3-18 (dříve v ADND 2-19) ... to není tak velký rozdíl tedy oproti 2-21.
15.7.2019 13:57 - Aegnor
Šaman píše:
a neovlivní to ani šanci na to, že kouzlo dosáhne svého efektu (cíl má často záchranný hod, ale ten není ovlivněný casterem).

trochu ovlivní. DC toho záchrannýho hodu, případně bonus k hodu na zásah, se určuje i dle sesílací vlastnosti. Ale ten rozdíl je třeba 1, maximálně 2.
15.7.2019 14:00 - LokiB
Šaman píše:
Což v oDrD neplatilo a v DH to vypadá, že nejspíš taky ne.


Tak Kosťa říká, že tam je mechanika zlepšování, která snad umožní, aby byli oba také relativně stejně silní. Nikdo z nás tu mechaniku ale neviděl, takže těžko říc, jestli to tak bude.

Šaman píše:
Třeba u kouzelníka to může ovlivit počet kouzel (ale realitvně málo, nemáš jich půlku než jiný kouzelník stejné úrovně), neovlivňuje to šanci na seslání (seslání je automaticky úspěšné)


To je velký posun od starých edic ... kde se autoři DnD poučili, že to jejich hráči rádi nemají (i když jak jsem ukazoval na SW, tak neplatí, že by to obecně hráči nesnášeli ... v SW kouzlí velké množství postav .... ovšem zásadní rozdíl může být, že u class and level systému jsi prostě "kouzelník" přímo definicí, kdežto u skill based už nemusí být vnímána schopnost kouzlit jako ta "zásadní určující". tam pak závisí na tom, jak jsi ten skill zainvestuješ, a tím se definuješ. Klidně může být kouzelník-amatér, kterému selže každé třetí kouzlo. (d4 ve skillu)
15.7.2019 14:01 - York
V oDrD jsou ve skutečnosti z hlediska vlivu náhody menší rozsahy vlastností než v DnD, protože žádná vlastnost nemůže nabývat všech hodnot od 2 do 21. Největší možný byl, tuším, 2k6 (Síla u člověka, jestli se nepletu). U hlavních vlastností povolání to bylo snad dokonce vždycky 1k6.
15.7.2019 14:07 - Kosťa
Šaman píše:
To, o čem mluví Sirien, je právě to, že v DnD nejsi na hodnotě základní vlastnosti tak závislý

Stejně jako na Hlídce, kde šance na seslání kouzla roste s úrovní primárněji než se statem viz jak píšu tady
Šaman píše:
Třeba u kouzelníka to může ovlivit počet kouzel
tady asi narážíš na Hlídkovou variantu v množství many kterou je možno doplňovat mimo boj jednou mezi spánkem za úroveň/k6 many
Šaman píše:
a neovlivní to ani šanci na to, že kouzlo dosáhne svého efektu
ale cílové číslo toho hodu už ovlivněné casterem je což pak má vliv na samotný záchraný hod.
LokiB píše:
No v DnD to může být při nahazování 3-18
Dokonce 3-20 pokud započteš opravy za rasu a bonus/postih se tím změní na stejné hodnoty +-5
15.7.2019 14:08 - Šaman
LokiB píše:
Tak Kosťa říká, že tam je mechanika zlepšování, která snad umožní, aby byli oba také relativně stejně silní. Nikdo z nás tu mechaniku ale neviděl, takže těžko říc, jestli to tak bude.

Jo, těžko říct. Ale jestli to bude jako v té naší domácí úpravě (obšlehnuté kdysi v pravěku z Dechu, nebo Veverky), že jednou za pár úrovní je možné zvednou při přestupu jednu vlastnost o 1, tak ten inteligentněší kouzelník si bude ten konstantní náskok udržovat. Ledaže by to bylo zastropované (nelze se takto dostat přes 21) a že by těch bodů k rozdělení bylo dost, aby měly větší význam, než rozdíl vzniklý jinou rasou (samozřejmě nevím, jestli obr kouzelník bude mít o 1 méně, nebo o 5, než elf při stejném hodu).
15.7.2019 14:51 - Jerson
York píše:
Největší možný byl, tuším, 2k6 (Síla u člověka, jestli se nepletu). U hlavních vlastností povolání to bylo snad dokonce vždycky 1k6.

Rozsah 1-6 obvykle znamenal asi 3 body rozdílu v bonusech, a konkrétně při boji se k tomu přičítala jednička za případnou rodovou zbraň, kterou postava mohla nebo nemohla používat, a jednička díky velikosti. Takže dvě postavy se stejným povoláním a jinou rasou mohly mít až o 5 rozdílný útok, což je rozsah hodu 1k6. Násobeno množstvím hodů na útok od začátku do smrti postavy vyjde obrovský rozdíl ve výsledné efektivitě, zejména pokud by tyhle dvě postavy byly ve stejné skupině. A boj nablízko byl důležitý parametr pro všechny postavy, nejen pro válečníky.
15.7.2019 14:58 - York
Jerson: V ADnD2e (což je edice DnD ze stejné doby) jsi mohl mít sílu od 2 do 18/00. Za sílu 2 jsi měl -2 k zásahu a -1 ke zranění. Za sílu 18/00 jsi měl +3 k zásahu a +6 ke zranění. To je celkem rozdíl 5 bodů k zásahu (ok, vůči d20 to není tak moc) a 7 bodů ke zranění - jednoruční meč měl v základu 1d8, což je průrměrně 4,5. Takže s maximálním bonusem jsi dával 3.3 násobné zranění než s minimálním. A to ani nemluvím o tom, že šance, že si hodíš sílu 18/00, byla 0.0046% (snad jsem správně napsal nuly). Good luck rolling THAT!

(Jen aby řeč nestála, s ničím to samozřejmě nesouvisí ;-))
15.7.2019 15:46 - wlkeR
Myslím, že hlavním tahákem Hlídky bude nostalgie. A za mně grafika. Když bude tak hezky zpracovaná, jak se zatím tváří, pořídím si jí prakticky jako ozdobu do knihovny - už od D&D 3.5 jsem se na DrD neohlídnul, natož od 5E. Neříkám, že teď při hraní nemám věčně čenich v knížce, ale nemusím studovat tabulky úspěšnosti a nemám pocit, že jediný, kdo má právo lézt po zdi, je zloděj, kterej na to má řádek v příručce.

Toliko řečeno, Jeskyně si pravděpodobně nekoupím ani jako tu ozdobu, protože zrovna nedávno jsem při toulkách internety zase klopýtnul o tu ilustraci obálky s drakem a z hlediska ilustrací mě tam zkrátka nic neinspiruje, spíš naopak. Zatím. A co se pravidel týče, mám "pětku."
15.7.2019 15:51 - Kosťa
York píše:
Největší možný byl, tuším, 2k6
Ne největší byl 3k6 u charismy barbara a člověka, ale ve většině případů to tak nebylo.

LokiB píše:
Tak Kosťa říká, že tam je mechanika zlepšování, která snad umožní, aby byli oba také relativně stejně silní. Nikdo z nás tu mechaniku ale neviděl, takže těžko říc, jestli to tak bude.
jen ti co se podívali sem
Šaman píše:
Jo, těžko říct. Ale jestli to bude jako v té naší domácí úpravě (obšlehnuté kdysi v pravěku z Dechu, nebo Veverky), že jednou za pár úrovní je možné zvednou při přestupu jednu vlastnost o 1, tak ten inteligentněší kouzelník si bude ten konstantní náskok udržovat. Ledaže by to bylo zastropované
Snažím se to popsat tady
15.7.2019 16:05 - PetrH
Pravidla neznaje zeptam se na nekolik krav:
- rodova zbran: ano, ne, s omezenim, bez?
- rozdvojeni class id urovne x? Na jake smery?
- komba typu siroky mec, demon, jedna strana cepele stribrna, druha obyc?
- utok na plocho
- rss a veci typu strelba, utok 7/2 kola
- hranicaruv spolecnik na k%
- 3 druhy minci, kazda vazi stejne (50gr.) a prepocet vseho na vahu zlate mince
- omezeni zbrani, zbroji class?
- tabulky rad expu na levely za povolani
- presvedceni
- obourucni zbrane slozenim z jednorucnich - komba typu kratky mec a dyka
- vlci mor, lahvac svedene vody
- bude knez? Nebo misto nej, aby se nedrazdil ateista bude nacpano k hranicari?

Nechci rozfoukat plamen spise se vyptavam pravidla nevida system neznaje, informace hledaje
15.7.2019 16:20 - Log 1=0
Kosťa píše:
Ano jsou rozdělana do tzv. Kruhů moci, kde za každý kruh moci se obtížnost zvedá o dva, obtížnost začíná na hodnotě 7 s tím že obr má základ 4 (člověk, hobit 6, trpa, barbar5, elf gnóm 7)(past je potřeba přehodit ne jen dohodit) šanci na úspěch si pak můžete dopočítat sami, na každé úrovni je možno zvednout dovednost o jedničku žímž ta šance klesá, na každé třetí úrovni je možno (mimo jiné) zvednout seílací stat o jedničku. Ano obr na první úrovni má šanci 50% na čvrté 90%

Přijmi prosím mou omluvu, toho jsem si vůbec nevšiml.
Jenže, promiň, nějak tomu nerozumím.
Obtížnost je zdá se 5+2xKruh kouzla.
Háže se stat+kX.
X je kolik? 10? 6? Vůbec mi nevychází 90% u obra.
A to zvyšování/snižování? Promiň, jsem asi úplně mimo.
15.7.2019 16:28 - Šaman
Njn, takže je to přesně tak, jak jsem se obával. Ne-li horší. Barbarský šaman má stejnou šanci seslat kouzlo nižší úrovně, jako má člověk šanci seslat kouzlo vyšší úrovně. Za předpokladu, že mají oba stejnou hodnotu sesílací vlastnosti. (Nebo ona sesílací vlastnost je ten "základ"?)
A tohle se nezmění celou dobu hry, bude-li ten lidský/elfí kouzelník navyšovat dovednost kouzlení (což pravděpodobně bude). Jestli se k tomu přidá menší množství magů, tak je to oDrD jak vyšitý. (Až na to, že v DrD byl kroll místo obra.)
15.7.2019 16:30 - York
Šaman píše:
tak je to oDrD jak vyšitý.


Překvapuje mě, že vás to překvapuje. To snad bylo cílem, nebo se pletu?
15.7.2019 16:35 - PetrH
A kroll a kuduk je moc “altar” tak je gnom a obr...york neprekvapuje ;)
15.7.2019 16:56 - York
Vzhledem k názvu diskuse ještě dodávám, že na výběr kromě DH a JaD bude ještě Dračák podle staré školy - elektronicky určitě, tiskem doufám taky.
  • jiný systém než DrD 1.6
  • žádné tabulky
  • jen k6 (základní hod je Vlastnost + k6)
  • házení jen v boji, zbytek čistě vyprávěcí
  • v boji se i bez schopností dá dělat hromada věcí
  • 5 povolání (válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj). Některá hodně redesignovaná (schopnosti jsou inspirované oDrD, ale není to přes kopírák)
  • nízká čísla (životy postav do 10 i na vysokých úrovních)
  • zcela otevřený vývoj. Pokud se někdo chcete přidat, probíhá tady (Kostku zatím nechci spamovat, ale taky na to dojde)
Není to OSR, odkazuje se to spíš na styl hraní ve vlaku nebo na výletě, většina hry se dá odvyprávět. V příručce bude hodně příkladů, jak se to reálně hraje.
15.7.2019 17:17 - Šaman
Uff, že bych se hecnul a sepsal nějak uceleně Dračí Osud?
Fate s k6, vlastnostmi, krolly (kudůk je v hobití řeči hobbit, takže vlastně kudůci jsou všude:) a půlkou DrD bestiáře. Ale stále to běží na Fate enginu, takže povolání tam v principu nejsou (ale dají se dopsat jako archetypy ve stylu Sirienových Star Wars Fate).

Taktéž bylo cílem vytvořit systém, který uspokojí lidi odchované starým dračákem, ale s podporou moderního enginu a přístupů.

My podle toho hrajem, takže ten systém reálně existuje, ale ve sféře napsaného je toho zatím jen málo… :D
15.7.2019 17:23 - York
Šaman píše:
Uff, že bych se hecnul a sepsal nějak uceleně Dračí Osud?

ve sféře napsaného je toho zatím jen málo…


Přeju příjemně strávený následující rok nebo dva ;-)
15.7.2019 17:27 - PetrH
Tak jeste dotaz na JaD ukazka je nekde?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.31116199493408 secREMOTE_IP: 3.237.186.116