Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #81
7.6.2017 12:40 - wlkeR
asdfasdf: Tahle varianta se mi hodně zamlouvá, jen bych jí možná drobet prostříhal na:

asdfasdf píše:
Démoni a Ďáblové můžou stále být obyvatelé nižších sfér, stále to můžou být Ďáblové, kteří se baví uzavíráním smluv se smrtelníky a démoni, které prostě baví ničit. Refluff by mohl být v tom, že nejde o znepřátelené strany v konfliktu trvajícím kam až paměť sahá, ale prostě o kvalitativně jiné bytosti.

Démoni, coby jakási forma chaosu, ničení, zoufalství a tak všeliak podobně, kterou nějaký černokněžník přivolal do materiální sféry, spoutal do tělesné podoby vyhovující úkolu, a následně poslal zpět. Jedná se jen o dočasné zformování elementárního chaosu.

Ďáblové jsou naproti tomu myslící bytosti pro které je peklo domovskou sférou, obdobně jako pro lidi materiální sféra. Mají potřebu zasévat zlo v ostatních sférách, nicméně jsou dostatečně bystří na to, aby si uvědomili, že hrubá síla je jednak neefektivní a hlavně neefektní. Proto se ti vyšší velice rádi zjevují smrtelníkům a uzavírají s nimi smlouvy, zpravidla takové, aby se zdálo, že jsou výhodné pro smrtelníka. Nižší ďáblové se baví alespoň tím, že nějakým způsobem smrtelníky ovlivňují. Někteří se nechávají "zotročit" jako familiáři mocných kouzelníků, aby s nimi získali přímé telepatické pouto, přes které mohou myšlení tohoto kouzelníka ovlivňovat, například tím, že mu ukáží, co "vidí". Jiní se přestrojí za lidi, či elfy, či jiné smrtelné bytosti, přisednou v hospodě ke stolu a obratnou řečí zahájí revoluci apod.

Já vím, že by to znamenalo určité přetřídění, ale zas by to umožňovalo ty naše české čerty, co šli nahoru pokoušet a už tu nějak zůstali.


Mezi oběma druhy by vzniknul fundamentálnější rozdíl než "je moje kampaň o zákeřných zloduších z Pekla nebo ničících zloduších z Propasti?" Démona je třeba nejdřív aktivně přivolat, přes to vlak nejede. Odkud přesně a jestli třeba existujou nějaký démoni dost mocní na to, aby si i bez vazby na fyzické jsoucno udržely svoje já, by byl další krok tímhle směrem. Naopak čerti/ďáblové prostě existujou a snaží se rozšířit svůj vliv. Klidně i tím, že vyvolají a zotročí démona nebo infiltrujou materiální sféru v nějakym přestrojení.

Z hlediska statů by pak démoni dostali do vínku různé podoby určené především pro boj na různých úrovních: Dráč, Vrok, Nalfešný, Balor. U ďáblů bych se soustředil na ty podlézací (Ďáblík), humanoidní (Vousatý, Řetězový, Rohatý, Erynije) a především bych k nim přihodil do jednoho pytle Kambiona (možná se slabší, nelétavou variantou Čert?) a Sukubu. Zbytkem současných Ďáblů bych klidně vycpal řady démonů tam, kde jsou moc velké díry v nebezpečnosti.
Autorská citace #82
7.6.2017 13:02 - Vojtěch
Nebo z pekla můžeš taky udělat takovou rozbitou renezanční Itálii. Ďáblové jsou pány pekel a jejich pohůnci se v nezměrných legiích zabývají trápením duší dle zásluh. Jejich celková populace je ale rozbitá na neustále se svářící a válčící knížectví deroucí se o moc nad ostatními a Démoni v tom figurují jako bezohlední žoldáci, jejichž hlavní snaha je udržet válku v běhu a urvat co nejvíc duší pro sebe. A obě strany si jsou dobře vědomy, že smrtelníka jde zaháčkovat už za živa a taky se o to každý po svém snaží. Ďáblové lákají na dohody výhodné pro své vlastní knížectví a Démoni přímo dělají dojem ničivou mocí.
Autorská citace #83
7.6.2017 13:18 - wlkeR
To se mi líbí jako flavor pekla, jen ten svár a válku bych nechal zuřit ve studené podobě, protože nakonec jde o Zákonné Zlo, které respektuje moc arcityrana, ale jediné, pro co se přetrhne, je shodit ve slabé chvilce soka, aby se v Satanově přízni dostalo na vyšší příčku.

Krásný nápady, tohle, já je uložím do extra dokumentu, aby tady nezůstaly pohřbený.
Autorská citace #84
7.6.2017 13:31 - Vojtěch
Tak ona ve skutečnosti může zuřit neustále, ale při množství samotných knížectví, které každé železnou rukou svírá nějaký šejtán a jeho dvůr, jich klidně v jednu chvíli X válčí, zatímco ostatní se pošklebují, přilévají olej do ohýnku a manévrují o pozice. Arcityran nemá nikde zavedenou zmínku, pokud je mi známo, ale klidně nad nimi může sedět jako nejvyšší šejtánský papež, či arcikníže, první mezi rovnými spíš než nepřekonatelný vládce, a manipulovat ostatní pro vlastní potřeby přes všelijaká spiknutí a byzantinské vztahy a dohody s kličkami, vyjímkami a poznámkami, ve kterých se vyznají jen rohatí sami.
Autorská citace #85
7.6.2017 13:44 - ShadoWWW
wlkeR: Pěkný. Akorát bych z démonů nedělal poskoky ďáblů. Ta Vojtěchova verze knížectví mi přijde zajímavější.
Autorská citace #86
7.6.2017 13:54 - Vojtěch
wlkeR: Pošli mi ty démony a ďábly. Já dneska sepíšu koboldy a hodil bych tuhle šlamastyku do jedniček a nul. V nehorším to někdo přepíše podle sebe.
Autorská citace #87
7.6.2017 13:55 - ShadoWWW
Případně ďáblové mohou mít domovinu v Pekle (či Deviti peklech), což může být fyzická sféra fyzicky propojená s Materiální sférou přes síť jeskynních vstupů. Naproti tomu démoni mohou mít domovinu v nějaké duchovní, nefyzické sféře (Propasti či Chaosu) a nemají fyzické spojení s Materiální sférou, proto musí doufat, že je do ní vyvolá nějaký smrtelník. Teoreticky by mohli vstupovat do Materiální sféry přes Éterickou sféru. Ďáblové i démoni by mohli mít schopnost vstupovat do Materiální sféry skrz sny.
Autorská citace #88
7.6.2017 14:17 - sirien
Hm. Tak asi tolik k tomu, že bysme měli českou publikaci DnD... popravdě, každá tahle změna ve mě vyvolává větší a větší skepsi a WTF dojem - jestli si myslíte, že českej lore a pohádkový čerti dneska někoho zajímaj, když už tu odrostla druhá generace odkojená Diablem a čtoucí Warhammer dost na to aby v knihkupectvích byly vystavené celé jeho série...

...živě vidim jak tenhle pokus o refluff skončí jak překlápění FAE do Rozcestí.
Autorská citace #89
7.6.2017 14:36 - Vojtěch
Tak že česká publikace, resp. překlad DnD =/= JaD padlo už dávno, ne? Jinak by nebylo potřeba psát fluff, když máme překlad. Osobně se tedy snažím stylizačně DnD držet, ale to samé to být nemůže.
Autorská citace #90
7.6.2017 14:43 - ShadoWWW
No nerad bych, aby to dopadlo jak Rozcestí. Na druhou stranu, Pathfinder taky předělal fluff DnD ze stejného důvodu, jako to musí udělat JaD, a přitom se mu podařilo ho udržet dostatečně DnDčkový. Kdyby se to podobně podařilo JaD, bylo by to super. Zrovna ve Vojtěcha mám plnou důvěru.
Autorská citace #91
7.6.2017 14:46 - wlkeR
Vojtěch: Nó, mně k tomu arcityranovi vede jednak to zákonný přesvědčení, jednak to co znám z českých pohádek, a sice že peklo je bordel, ale vlítne tam Lucifer a už to lítá.

ShadoWWW: Ten nápad jsem taky celkem rychle opustil, zalíbilo se mi co psal asdfasdf: démoni jako nehmotné inkarnace chaosu (a proč jimi vlastně nenahradit Slaady?), ďáblové jako velice skuteční pleticháři rozhodnutí zkazit na co sáhnou.

Co se propojení Pekla s Materiálnem týče... Hmm. Tohle bude znít hodně bláznivě, ale co mít kolem Materiální sféry místo dvou hned čtyři "odrazy" protažené filtrem přesvědčení? Asi nějak takhle:

Nebe/Ráj: Odraz světa v zrcadle ryzího Dobra. Je to krajina, kde věčně svítí slunce, panuje zde mír a harmonie. Není třeba žádných vládců, protože každý miluje bližního svého a všechna rozhodnutí pramení z ryzího altruismu. Musel bych pořádně prohrabat Bestiář, abych našel, kdo tu vlastně žije (Árakokrové nejsou v SRD). V místech, kde prosakuje do Materiální sféry, se naházejí klidné louky, kopce, jezera, kde se každý cítí v bezpečí a jeho případné bojové choutky jsou zcela potlačeny. Když ale na takové místo přijdou nedobré bytosti a usadí se, spojení se ztratí.

Peklo: Odraz světa v zrcadle ryzího Zla. Nejsou tu žádné přírodní zdroje světla, všude hoří nebo doutnají ohně. Pekelníci tu vesměs fungují jak psal Vojtěch a vydávají se na svět lákat smrtelníky k hříchu, aby jejich duše po smrti musely do Éterické sféry procházet právě Peklem, kde už si je ten či onen odchytí a postará se, aby nedošli. Do materiální sféry prosakuje peklo ve skalách, roklích a jeskyních, případně si bránu může ve sklepě otevřít i nějaký šikovný praktikant magie. Proč ne.

Vílí divočina: Odraz světla v zrcadle Nespoutanosti (a.k.a. Chaos). Svět utápějící se ve věčném úsvitu/soumraku kde žijí víly, dobré i zlé, ale vždy svobodomyslné a poťouchlé. Organizace je tady spíš spoluprací jednotlivců na nějakém společném cíli, nebo právem silnějšího (přesně do okamžiku, než se poměr sil obrátí). Vílí divočina ráda prosakuje do hlubokých hvozdů, ale nikde nevydrží dlouho.

Stínopád: Odraz světa v zrcadle Uspořádanosti (a.k.a. Zákon). Svět v měsíčním světle, kde neexistuje žádná individualita. Všechno je v odstínech šedi (vyjma těch od E. L. James), kde každý vykonává svůj zadaný úděl, den po dni až do smrti. Něco jako Ravenloft, když na to přijde: striktní hierarchie v roztroušených městečkách, vše pod nadvládou enigmatického tyrana. Většina obyvatel postrádá duši a na ty, kteří sem zabloudí, z té monotónnosti číhá šílenství. Stínopád může prosáknout do míst, kde se mnoho lidí snaží být ovcemi a zůstává, dokud celá říše není vtažena do jeho rozlehlých, bezútěšných krajin.

Co vy na to?
Autorská citace #92
7.6.2017 14:51 - Vojtěch
Nebe/Ráj - celestial cokoli?
Autorská citace #93
7.6.2017 14:52 - sirien
Tak z devíti plánů si popsal nějaké ty 4 - NG, CE, CN a LE. Trochu nevyvážené a 5 Ti chybí ;)
Autorská citace #94
7.6.2017 14:53 - ShadoWWW
wlkeR píše:
Nó, mně k tomu arcityranovi vede jednak to zákonný přesvědčení, jednak to co znám z českých pohádek, a sice že peklo je bordel, ale vlítne tam Lucifer a už to lítá.

On ale ten nezřízený chaos je někdy děsivější než řádné zlo. Vem si starý versus nový batmanovský Joker. Oba dva jsou skvělí, oba skvěle zahraní. Starý, to je zákonné zlo. Nový, to je čiré chaotické zlo. Oba přistupují ke zlu rozdílně, ale nedá se říct, že by jeden princip byl lepší/horší než druhý. Oba jsou pro mě na stejné úrovni. Jde o zpracování.
Autorská citace #95
7.6.2017 14:53 - ShadoWWW
Sirien: Tvá představa JaD sfér?
Autorská citace #96
7.6.2017 15:05 - wlkeR
Sirien: ShadoWWW napsal něco, co mě přimělo přemýšlet, jak přiblížit Peklo materiální sféře, aby se čerti nemuseli tahat z Astrálu přes Éter a Elemental chaos. Buď by nahradilo Vílí divočinu a Stínopád, nebo by je doplnilo. A protože říct "tohle v mé kampani není" je snazší než "tohle bych ve své kampani chtěl, ale v pravidlech to není," zvolil jsem doplnění.

Nechci pro každý chlívek přesvědčení jednu konkrétní sféru, protože to mi přišlo hloupé už v 3.5E (i v dobách, kdy jsem ji jinak fanaticky hltal), ale pro každou osu by mohla být zajímavá. Proto jsem je navrhnul takhle. Tím pádem Peklo by mělo celé spektrum Zla, což by mu dodalo větší grády, ve Vílí divočině by byli doma jak dobrosrdeční diblíci, tak čarodejnice.
Autorská citace #97
7.6.2017 15:23 - York
wlkeR píše:
A protože říct "tohle v mé kampani není" je snazší než "tohle bych ve své kampani chtěl, ale v pravidlech to není," zvolil jsem doplnění.


Snazší z hlediska pracnosti ano, snazší z hlediska toho, opravdu to udělat - tím bych si nebyl tak jistý.
Autorská citace #98
7.6.2017 15:37 - wlkeR
Proč, stačí sféry ignorovat. Teď hrajeme s Babajem & spol. Ravenloft a nikdo k tomu zatím nepotřeboval Stínopád. Nebo nám o tom aspoň neřekl, a dobrodružství šlape jak hodinky (až na to, že můj druid byl magor).
Autorská citace #99
7.6.2017 16:03 - Aegnor
Je teda potřeba, aby byli sféry diskrétní.
7.6.2017 16:09 - York
wlkeR píše:
Proč


Nějak si nevzpomínám, že bych někdy hrál podle nějakých pravidel - respetive settingu a část z něj jsme vyhodili. Mívali jsme houserules, ale nikdy to nebylo něco ve stylu "hrajeme Shadowrun, ale nejsou tu trollové" nebo "hrajeme Shadowrun, ale nejsou tu metaplány". Obráceně to naopak bylo velice časté - hrajeme Shadowrun, ale kromě korporací z pravidel tu je ještě Microtech.

Ten tvůj příklad je něco jiného - prostě se to zatím ve vaší hře nevyskytlo. Neznamená to ale, že to v tom světě není a vyskytnout se to nemůže.

Pokud něco míníš jako volitený prvek, tak podle mě není dobrý nápad dávat to do základních pravidel. Hráči prostě obecně mají tendenci brát základní pravidla jako "takhle to je". Výjimkou by možná mohlo být, kdybys tam vypsat několik variant a neřekl bys, která z nich je preferovaná (takže by si hráči vybrat museli).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10371088981628 secREMOTE_IP: 44.212.93.133