Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
6.6.2017 11:12 - Vojtěch
Hele, co se popisů týče, tak by možná bylo dobré doplnit, jestli jsou už k těm potvorám nějaké obrázky, aby se popis do nich strefil. Zrovna tak jestli se předpokládají nějaké náležitosti světa, nebo interakce už napsaných pro zachování vnitřní konzistence.
Autorská citace #2
6.6.2017 12:00 - Aegnor
Vojtěch píše:
Zrovna tak jestli se předpokládají nějaké náležitosti světa, nebo interakce už napsaných pro zachování vnitřní konzistence.

viz wlkeR:
wlkeR píše:
2) Pište bez vazeb na konkrétní setting. Také se vyhněte odkazům na jiné nestvůry, které nejsou v seznamu.
Autorská citace #3
6.6.2017 12:00 - Xyel
Já bych to určitě rád alespoň zkusil. Na zkoušku bych vzal třeba Gryfa a pokud to půjde dobře + vám se bude má tvorba líbit, tak bych šel do dalších. K tvorbě - jak moc se to má držet nějakého úzusu a jak moc mohu být kreativní? Na příkladu gryfa - jedno z mých oblíbených monster je spektrální gryf, což je spotánně nemrtvý gryf který loví duchy... tak jestli toho tam můžu dopsat jako poddruh nebo ne.

Jinak staty / skilly monster jsou předpokládám číselně v range dnd 5e?
Autorská citace #4
6.6.2017 12:07 - ShadoWWW
Xyel: JaD staty budou stejné, co jsou v klasickém 5E Monster Manual (orig.)/Bestiáři (českém překladu)
Autorská citace #5
6.6.2017 12:30 - wlkeR
Obrázky: Nevím, zeptám se. Ale nemyslím si, že by to měl být problém. Obecné věci jako základní stavbu těla obrázek nezmění a pokud jo, pozměníme text, aby si to odpovídalo.

Staty: Pro příšery v SRD se použije normálně překlad statistik, takže ano, vyrobte příšeru jako byste ji vyráběli pro překlad D&D 5e. Nemůžu zaručit, že se dostane do tisku, ale vlastní tvorba je určitě vítána.
Autorská citace #6
6.6.2017 12:31 - Xyel
To zní dobře, rád bych si tedy vzal Gryfa.
Autorská citace #7
6.6.2017 12:39 - ShadoWWW
Když jsme u toho fluffu, jedna historka ze včerejšího večera: Sedmiletá dcera, když se dívala na titulky Rychlé roty, kde běží mumie, se mě zeptala: "Tati, to je mumie, nebo zombie?"
- "Mumie," podvěděl jsem.
- "A jaký je rozdíl mezi mumií a zombií?"
- "Zombie je jen oživlá mrtvola, zatímco mumie je ofašovaná pruhy plátna."
- "Takže mumie je vlastně ofašovaná zombie?"
- "Hmm... No vlastně jo."

:D
Autorská citace #8
6.6.2017 12:51 - Aegnor
Ale, ale ... taková neznalost...

Mumie je vysušená, takže má zranitelnost vůči ohnivému zranění. A pak třeba nemá pajšl, ani mozek, takže narozdíl od zombie neumí mluvit. :D
Autorská citace #9
6.6.2017 12:53 - Šaman
ShadoWWW píše:

Ha! Sedmiletá dcera řeši stejné otázky, jako naše parta na vejšce. :D
Došli jsme k závěru, že ne každá ofačovaná zombie musí být nutně mumie. Prostě v Egyptě je většina zombií zamotaných.
Pravá mumie vzniká z vysoce postavených postav a musí být pohřbena s mnoha náležitostmi. Taková mumie se již dále nerozpadá a uchová si většinu své původní moci.
Autorská citace #10
6.6.2017 12:55 - Vojtěch
Aegnor píše:
Vojtěch píše:
Zrovna tak jestli se předpokládají nějaké náležitosti světa, nebo interakce už napsaných pro zachování vnitřní konzistence.

viz wlkeR:
wlkeR píše:
2) Pište bez vazeb na konkrétní setting. Také se vyhněte odkazům na jiné nestvůry, které nejsou v seznamu.


To je hezké, že na nestvůry, co nejsou v seznamu, nemám dělat vazby, ale já se ptal na ty, co na seznamu jsou. Třeba tradiční koboldí vazba na draky, válku démonů s ďábly, nebo když napíše někdo o bazilišcích, že jsou pány horských údolí a druhý napíše to samé kamenných obrech, nebo že orkové vyhubili vše na pláních a teď je hlad žene k civilizaci a druhý že kentauři obývají pláně spolu s dalšími humanoidy v harmonii, tak z toho může vznikat docela nesoulad.
Autorská citace #11
6.6.2017 12:58 - Aegnor
Vojtěch: No já primárně reagoval na ty náležitosti světa.
Autorská citace #12
6.6.2017 13:10 - York
Vojtěch: Při psaní těžko můžeš vědět, co vymyslí někdo jiný. Od toho je redakce, aby v kompletním textu podobné věci vychytala. Je zbytečné řešit problémy dřív, než nastanou.
Autorská citace #13
6.6.2017 13:13 - Vojtěch
Aegnor: Ono to je bohužel stejné, i když je setting většinou vynechaný. Třeba jestli je v příručce hráčů u trpaslíka napsáno, že jsou nejlepší kovotepci, tak už by to nemělo být u ohnivých obrů třeba. Pokud bude nějaká zpětná dolaďovací kontrola, tak prosím, ale bylo by to dobré s tím počítat.
Autorská citace #14
6.6.2017 13:17 - Tarfill
Aegnor píše:
A pak třeba nemá pajšl, ani mozek, takže narozdíl od zombie neumí mluvit. :D

Jako chceš říct, že žaludek a mozek u nemrtvého rozhoduje, jestli umí mluvit...? ;-)
Autorská citace #15
6.6.2017 13:19 - Vojtěch
Neumí příkat p, protože nemá ysky :D
Autorská citace #16
6.6.2017 13:27 - B1rd
A dnd bestiare jsou takhle uhlazeny, ze to tam je vsechno pekne smysluplne rozdeleny v nejakym generickym setingu tak, aby tam nikde nevznikly zadne konflikty? to se mi skoro nechce verit i kdyz jsem to nikdy takhle nezkoumal.
Autorská citace #17
6.6.2017 13:34 - Vojtěch
B1rd: DnD zrovna ano, protože pod DnD mimo 3E a ODnD byl jako základní setting Forgotten Realms a u 3E Greyhawk s pár vyjímečkami, jako třeba Death Knight (původem z Dragonlance, ale i ten byl integrovaný). I pláně měli docela podobné, modelované podle Planescape, nebo potvory používali ve stejném kontextu (FR má sice jinak tvarovanou kosmologii než Planescape, ale potvory tam mají ve steném kontextu).
Autorská citace #18
6.6.2017 13:39 - wlkeR
Vojtěch: Já jsem původně psal nedělat vazby pokud možno žádné, ale nakonec jsem se rozhodl to úplně neblokovat. Řekněme to takhle: tím, že někdo něco napíše a odevzdá, proces fluffování té dané věci nekončí. Texty budou dál upraveny nejen aby se rozumně vešly na stránku, ale pokud bude mezi informacemi v nich nějaký rozkol, bude se to určitě řešit.

[ WALL OF TEXT ]

První varianta co zmiňuješ - "tradiční" vzájemné D&D vazby - jsou na pováženou. JaD je na D&D založena mechanicky, ale ne příběhově. Pokud někdo bude psát o tom, že ještěrkoidní koboldi posluhují drakům, asi to není nic proti ničemu. Pokud se rozhodne o jiné pojetí koboldů - proč ne? I když možná bude třeba upravit statistiky. Zkrátka: jediné, co je dané, jsou jména a staty, ale ani na těch nikdo nelpí. Kdo chce popustit uzdu fantazii, pokud to nebude úplnej úlet (třeba že obří žába je ve skutečnosti lv20 iluminát z vesmíru s kouzlama), může. Předposlední slovo mám momentálně já. Muhehe.

Druhá varianta - páni horských údolí - je jednoduchá. V jedné zemi to můžou být bazilišci, jinde obři. Nikdo neříká, že oba druhy jsou rozšířeni po všech horských údolích celého světa.

Třetí varianta - orkové vyhladili pláně - není rys tělesný, osobnostní ani kulturní, nýbrž příběhový. A ten bych zařadil k vazbám na setting, tedy svět, v němž jsou pláně pusté a poseté tábory hladovějících orků.

[/ WALL OF TEXT ]
Autorská citace #19
6.6.2017 13:42 - Vojtěch
Právě proto jsem se ptal po tom, jestli jsou tam nějaké třeba žánrové mantinely. Pokud je toto clekový rozsah omezení, tak bych se pokusil o gobliny.
Autorská citace #20
6.6.2017 13:52 - wlkeR
Ok, goblini: V SRD je jenom ten základní Goblin, Gobliní vůdce chybí. Klidně nějakého navrhni, nebo jinou zajímavou variantu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090494871139526 secREMOTE_IP: 44.222.116.199