Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.8.2017 10:47 - wlkeR
EDIT2: Tohle mělo původně nějaký komentáře o tom, že je to první, velice hrubý nástřel. Pak jsem to omylem přepsal jiným příspěvkem, takže tady je původní verze Bleskovýho/Bouřkovýho draka 2.0:

Už teď mám dost podnětů a námětů jak to změnit, takže jde hlavně o referenci.

Píše:
Bouřkoví draci jsou nejnebezpečnější ze všech vznešených draků. Nejsou nejrychlejší ani nejsilnější; strašlivé protivníky z nich činí jejich nevyzpytatelnost.
Jedinou konstantou v existenci bouřkového draka je marnivost. Jeho tělo mívá mohutný trup a krátké končetiny s šupinami vždy o jeden odstín nebesky blankytnějšími či bouřkově šedivějšími než má zrovna obloha. V obvykle krátké hlavě žhnou malá bílá očka jako neposedné kulové blesky, které se neustále pohybují, a to nezávisle na sobě. Zbytek podoby se plynule mění s drakovou náladou a momentálním ideálem nejvyšší krásy, tedy každým okamžikem. Drak se neustále v něčem zhlíží, ať už v zrcadle, či úžasem rozšířených očích nižších tvorů. Slova chvály jsou hudbou v jeho uších, a kdo nezpívá, není hoden života.
Mlha a zrcadla. Bouřkový drak nikdy nejedná přímo. Jeho cesty jsou nevyzpytatelné, tím spíš, že dobrá polovina z nich jsou pouhé iluze. Prvních několik setkání s drakem může skončit zjištěním, že celou dobu šlo o pouhý přelud. Skutečnost je ovšem mnohem záludnější: iluze bouřkového draka jsou tak dokonalými kopiemi jeho osobnosti, že až na obsah hmoty jde o jednu a tu samou bytost.
Pokud se drak dostane do konfliktu řešitelného jenom násilím, útočí z dálky svým dechem. Mezi jednotlivými blesky se skrývá ve svém doupěti, mezi oblaky či dokonce pod zemí nebo vodou. Nablízko bojuje jen ve zcela krajních případech, ale i tehdy je mocným protivníkem, často podpořeným ke všemu odhodlanými poddanými.
Nic jsi a v nic se obrátíš. Iluzí je v pojetí bouřkového draka cokoli, včetně očividné pravdy. Jediným nezpochybnitelným faktem je drakova vlastní dokonalost. Drakovi následovníci jsou často ryzí fanatici lpějící na každém jeho slově a plnící příkazy do posledního písmene. Věří, že jejich smrtelná těla jsou pouze hmotnými odrazy jejich skutečného já, ba dokonce vězeními svazujícími je v pouhých třech rozměrech a času. Neváhají tedy položit své životy v naději, že jejich oproštěné vědomí splyne s drakem samotným.
Labyrint světa. Doupata bouřkových draků jsou rozlehlá zrcadlová bludiště doplněná iluzemi vytvářejícími dojem nekonečné krajiny. Všechna zrcadla vně hlavní síně jsou pokřivená a často očarovaná, aby ukázala nevítaným návštěvníkům marnost jejich života a počínání. Nezřídka lze narazit i na život lapající zrcadlo. Ti, kdo projdou labyrintem až k samotnému nitru doupěte vkročí do téměř pravidelného osmiúhelníku ohraničenému dokonale rovnými zrcadly. Drobné pootočení způsobuje nekonečné opakování odrazů. Drak zde je, málokdy své soukromé království opouští. Většinu svého času tráví v tajemném prostoru mezi zrcadlovými odrazy, daleko z dosahu většiny smrtelníků. Zhmotní se jako bouřkový mrak z čistého nebe a stejně náhle může i zmizet, dokud je v celém doupěti aspoň jediný pár zrcadlivých ploch naproti sobě.
21.8.2017 11:36 - Tarfill
Ad bouřkový drak:
No, ať už je zpracování finální nebo ne, ulpěla mi v hlavě jediná myšlenka - doupě bouřkového draka bude relativně snadné vystopovat.
Pokud shromažďuje tolik zrcadel, stačí se zaměřit na zákazníky, kteří mají větší odběr či poptávku po zrcadlech a ty pak vyslechnout či sledovat.
Nebo si následovníci bouřkového draka vyrábí zrcadla sami? A kde shání suroviny... atd... prostě skrz zrcadla by se ho dalo najít a tím pádem se s ním snadněji pustit do křížku...
nebo? ;-)

PS: "Zničte zrcadla. Všechny. I ty na stropě. Rozdrťte střepy na prach, dokud nezčernají. Tím spolehlivě naserete draka..." ;-)
21.8.2017 11:37 - LokiB
Do systémových věcí ti teď kecat nebudu, máš svůj koncept. ok.

Jen v těch formulacích ses trochu moc rozjel :)
Čeština je bohatý jazyk, bohužel, zdá se, ne až tak bohatý, jak bys potřeboval :( Některé formulace nejsou v tomto jazyce dobře podporované. Jako do lyrické básně by se hodily, u pravidel si nejsem tak jistý (i když chápu, že ses tím chtěl řpiblížit podstatě toho draka)

Faktické poznámky:
"že dobrá polovina z nich jsou pouhé iluze." ... opravdu tam má ta polovina nějaký systémový smysl (jako že se hází 1 na k2 např), nebo chceš jen říc, "že mnohé z nich jsou jen pouhou iluzí." ?
"až na obsah hmoty jde o jednu a tu samou bytost" ... obsah hmoty? ... "hmotnou podstatu"?

když volíš jazyk, který má takového draka vystihnout, pak bych nahradil "už" slovem "již" a "jenom" slovem "jen" ... je to konzistentnější k danému stylu.

"Mezi jednotlivými blesky se skrývá ve svém doupěti, mezi oblaky či dokonce pod zemí nebo vodou." ... prostě se "mezi jednotlivými údery blesku se před svými protivníky skrývá a útočí z překavpivých míst a pozic"

"v pouhých třech rozměrech a času." ... hmm, stačilo by "v prostoru a času" ... počty dimenzí bych do toho ve fantasy netahal

"Všechna zrcadla vně hlavní síně jsou pokřivená" ... co si představuješ pod pojmem "pokřivené zrcadlo"?

"téměř pravidelného osmiúhelníku" ... "téměř" vynech ... on to nikdo úhloměrem přeměřovat nebude. nebo je důležité, že to není přesně pravidelné?
"Drobné pootočení způsobuje " ... pootočení čeho? zrcadel? osoby? draka? nebo to je vazba na ten téměř pravidelný osmiúhelník? ... kvůli zrcadlení? pak bych to přeformulovat, tohle je takový dětsky technický popis

"dokud je v celém doupěti aspoň jediný pár zrcadlivých ploch naproti sobě" ... formulace pro hru obtížně použitelná. co to znamená z pohledu hráčů? že se obraz jednoho zrcadlí v druhém? musí být "přesně naproti sobě"?

pokus o stylový popis je fajn, je však třeba:
1. držet nějaký styl i napříč bestiářem ... neříkám, že úplně stejný. můžeš popisovat skřety spíše skřetí hrubou formou a draky vznešenou ... ale nějaká jednotnost by tam měla být
2. v popisu, i když je "vznešený", by měly být informace, pomáhají i pro hru jako takovou. pro GMa přiblížit akce, které drak používá, pro hráče způsoby boje, interakce, atd. některé náznaky tam máš, ale pak se zas trochu topíš v pokusu o květnatou mluvu

koncept draka jako takový je zajímavý
21.8.2017 12:11 - York
wlkeR:

1) Hodně přeskakuješ mezi tématy.

wlkeR píše:
Jedinou konstantou v existenci bouřkového draka je marnivost. Jeho tělo mívá mohutný trup a krátké končetiny s šupinami..


První věta je o marnivosti (tedy duševním rysu), další je fyzický popis.


wlkeR píše:
Nablízko bojuje jen ve zcela krajních případech, ale i tehdy je mocným protivníkem, často podpořeným ke všemu odhodlanými poddanými.


Tady zas do popisu, jak drak bojuje, přidáš informaci, že má drak poddané.


wlkeR píše:
Iluzí je v pojetí bouřkového draka cokoli, včetně očividné pravdy. Jediným nezpochybnitelným faktem je drakova vlastní dokonalost. Drakovi následovníci jsou často ryzí fanatici lpějící na každém jeho slově a plnící příkazy do posledního písmene.


Od iluzí zase skáčeš k následovníkům.


2) Celé mi to sedí k popisu jednoho konkrétního draka, ne nutně k celému dračímu poddruhu. Proč by všichni bouřkoví* draci měli mít poddané a doupě plné zrcadel?

* tohle je fakt divné, btw. Zvlášť v kombinaci s tím doupětem plných zrcadel. Bouřkového draka bych čekal někde v horách, kde se pořád drží mraky a fouká silný vítr. Rozhodně ne zalezlého někde v doupěti.


3) Tohle pojetí draků je každopádně hodně personifikované. Draci zjevně mají lidské vlastnosti (marnivost) a míchají se do politiky (mají poddané, takže zjevně spravují panství).
21.8.2017 12:21 - LokiB
York: jen k těm bodům 2 a 3

Imho nemá jít přímo o poddané ... ale o "oddané služebníky" ... to mi k tomu z popisu sedne víc. že by to byli rolníci na polích ... no, možné to je, ale nezdálo se mi. leda tak jako u jednoho konkrétního, specifického

to, že tam je v popisu "marnivost" ... opět mi to přijde jako ne moc dobře zvolený pojem pro popis požadovaného efektu. čekal bych to zde trochu vznešenejší a "vyšší", než přízemní marnivost .. ale tak, to už je věc tvůrce.ale třeba to tak bylo opravdu myšleno ... že se rád zdobí, prohlíží ty své proměnlivé šupiny atd. ve fantasy má ta generalizace podobné vlastnosti na celý druh celkem tradici (aby se nemusela psát samostatně charakteristika ke každému exempláři).

doupě může být právě v horách, na jejich vrcholcích, skryté v mracích ...
21.8.2017 14:17 - wlkeR
wlkeR píše:
v textu určitě budou chyby, nesrovnalosti, chybějící rozvedení některých myšlenek a tak.

Vážně. Kvalitu textu samotného pro teď stranou. Jde mi o to, jestli se tahle alternativa posbíraná tak nějak hlavně z reakcí na předchozí verzi ujme z hlediska obsahu, ne formy (zatím).

Potřeboval jsem k drakům najít nějaký jednotící prvek, který by tvořil nějaký cyklus nebo jeho část a zároveň mi pomohl odlišit je nejen fyzicky, ale i mentálně. Chápu, že draci jsou "vyšší," až transcendentální bytosti, ale pokud na porozumění textu bestiáře bude potřeba doktorát z filosofie, nikdo to číst nebude. Cyklus vlastností, které jsou vzájemně odlišné, dá se s nimi ztotožnit, ale na druhou stranu se můžou vyskytnout i u mozků daleko za hranicemi lidského chápání... Vybral jsem si nectnosti, protože splňují podmínky a trochu mi je podsunul bestiář 5E svými popisy barevných draků.

Popis se taky soustředí na tu část draků, která interaguje s lidmi. Proč? Protože úplně nevidím důvod, aby se družina na 20. úrovni sebrala a šla někam doprostřed divočiny zabít draka, který tam spí, jen proto, že můžou. Jako můžou. Jasně. Ale fluff zrovna k tomuhle asi potřeba není.

Doupě je úplně střela do tmy, víceméně jsem se zamyslel nad tím, co říkal Sirien o civilizovanosti jedněch z nejinteligentnějších tvorů planety. Proto jsem se vykašlal na jeho polohu a zaměřil se na vybavení - takhle může být stejně dobře ve městě, podzemním chrámu nebo jeskyni. Jak ty zrcadla získává je dobrá otázka. Ale je to jedna z těch věcí, kterýma bych se zabýval až když by obsah tohohle draftu zaznamenal nějaké slibné reakce, že možná nejdu po správné cestě, ale aspoň správným směrem. Zatím mě utopil koktejl věcí které potřebuju a těch, které ne, takže to musím nejdřív odstředit.
21.8.2017 14:20 - wlkeR
LokiB píše:
pro GMa přiblížit akce, které drak používá, pro hráče způsoby boje, interakce, atd.

Nevím, když jsem se na to v předchozím draftu soustředil, měl jsem pocit, že je mi to vytčeno. Tak jsem se tomu v tomhle vyhnul.
21.8.2017 14:23 - Log 1=0
wlkeR
Přepsal sis původní komentář, takže ti ho už moc lidí neokomentuje.Já sám ho měl jen letmo prolétlý.
21.8.2017 14:42 - wlkeR
Njn, když se daří...

EDIT: Ono se mi nějak potentovalo postování a vkládal jsem to asi natřikrát. Je tím, že jsem se po napsání, který trvalo dlouho, aktualizoval okno. Prostě čáry máry.
21.8.2017 14:43 - York
Iluze a zrcadla celkem jdou dohromady - když si to představím, vybaví se mi Conan. Když by ale ten protivník byl drak, musela by ta zrcadla být sakra velká. Drak by se sice mohl měnit do lidské podoby (pokud to draci v JaD mají umět), ale pak by to stejně tak dobře mohl být normální čaroděj. Druhá věc je, že mi k tomu moc nesedí ta bouřka a blesky.

Když už draka iluzionistu, tak asi nejlépe na poušti, kde bude vyvolávat písečné bouře (třeba svým dechem?) a vytvářet iluze ve stylu faty morgány.
21.8.2017 14:55 - wlkeR
Tihle draci teoreticky můžou vypadat, jak chtějí, ale nemají důvod vypadat jinak než jako draci. Jedna jiná skupina toho využívá, ale ne tahle.

Ono když se řekne bouřka, člověk si vybaví liják, vichr a hromobití. To, že těm pár minutám předchází hodiny vedra a dusna, kdy se nad krajinou usadí mrak jak žába na prameni, ale taky může být součástí designu. I když jsem jí možná na první pohled nepojal úplně ideálně. Je to past původu. Mám v hlavě typickýho modrýho draka z dnd a ať už se snažím nakreslit cokoli, on je vzor a motá se mi do toho.

No. Každopádně tohle už mi pomáhá mnohem víc. Díky.
21.8.2017 15:03 - LokiB
wlkeR píše:
Nevím, když jsem se na to v předchozím draftu soustředil, měl jsem pocit, že je mi to vytčeno. Tak jsem se tomu v tomhle vyhnul.


no jo, to může být tím, že:
a) teď ti to vytýká někdo jiný než předtím
b) původní vytýkající si to rozmyslel a vytýká ti něco jiného než předtím (ideálně přesný opak)

:) nemůžu vyloučit, že je to i můj případ, jakkoli si nepamatuju, že bych zrovna tohle býval zmiňoval.

Tady jsem to myslel tak, že tam máš některé náznaky, ze kterých bych si třeba vzal představu, jak některé jeho chování při středu / kampani hrát, jen mi přišly místy až moc neurčité.

Drak-Iluzionista imho ve fantasy světě může být kdekoli ... to, že na poušti vznikají také iluze samovolně je hezká koincidence, ale na nějaké tvrdé spojení bych to neviděl. resp. mi uniká jeho smysl pro hru. že se hráči budou někde plést fatu morgánu s iluzí od draka a budou tak víc v nejistotě? jo, proč ne.
21.8.2017 15:12 - York
Dračí kulty, pokud je tam chceš, bych nedával do popisu konkrétních draků, ale k drakům obecně. Mohl by to být prostě jen vzájemně výhodný vztah - drak lidi na svém území chrání výměnou za "obětiny" v podobě dobytčat. Může a nemusí to mít náboženský podtext - drakovi to asi bude celkem jedno.

Celkově bych to asi spíš pojal jako větší počet méně rozepsaných nápadů, něco ve stylu náhodných tabulek:

Drak žije:
- Vysoko v horách. Případné vetřelce zasype lavinou, případně zmrazí ledovým dechem.
- Na poušti. Útočníky svede z cesty pomocí iluzí, nechá je bloudit v kruzích a případně svým dechem vyvolá písečnou bouři.
- V jeskyni v úbočí hory nad velkým městem.
atd.

Vztah k lidem:
- Na svém území si vydržuje kmen, který chrání výměnou za pravidelné oběti dobytčat.
- Civilizace se straní, na jakékoliv vetřelce okamžitě zaútočí.
- Drak má na svém území kult, který jej vzývá jako božstvo. Vyhovuje mu to, protože jeho doupě je prohlášeno za posvátné území a kult se stará, aby tam nikdo nechodil.
atp.

GM si z toho pak poskládá konkrétního draka podle chuti a potřeby.


edit: Další "tabulka" by mohly být legendy kolem draka. Třeba že má nějakou slabinu, nebo že na základě nějaké dávné smlouvy přiletí sousednímu království na pomoc, když o to právoplatný dědic koruny požádá.
21.8.2017 16:01 - wlkeR
LokiB: Was worth a shot.

York Já bestiář beru jako "grab and go" zdroj. Čtenář by měl dostat instatní nestvůru, kterou může použít, jak je psaná, když jí potřebuje. Pokud si přeje jí upravovat, má k dispozici vlastní fantazii, nebo možná nějaká rozšíření, co vyjdou dál, ať už knižně, nebo online. Ale základ je základ. "Tohle je typický exemplář svého druhu."

Představuju si to jako lego. Když dostanu krabici, je u toho obrázek a návod na sestavení té věci na obrázku. Není tam žádný "tohle si udělejte jak chcete," ne, každá část má svoje místo. Tečka. No a já si to seskládam podle návodu, načež mě to přestane bavit a přijde SKUTEČNÁ fantastická věc na legu - můžu si s tím dělat, co chci. Upravovat si tu věc z obrázku, nebo jí rozebrat a udělat něco novýho. Ale pořád vím, kde má která věc svůj původ.

Co když zdědím po někom lego v krabici od bot? Pořád to může bejt stejná stavebnice. Mám úplně stejný možnosti, ale není u toho ten obrázek a návod, co to vlastně má bejt. Jak to dohromady vypadá v ideálním případě, než do toho začnu míchat svoje. Většinou mi z toho vyleze něco, co není ani ryba, ani rak, a ve většině případů mě to omrzí mnohem rychleji.

Jasně, některý lidi baví začínat od ničeho. Dávat dohromady kousky a najednou z toho něco je, totální originál. Ale nedá se zaručit, že ten originál je funkční, a rozhodně nad nim člověk stráví víc času, než když ví, co má ideálně vzniknout a jak přesně k tomu postupovat.

Bestiář by měl být krabice lega s obrázkem a návodem. Jednoznačně říct, "tahle nestvůra funguje takhle." A to mlžení okolo, že tohle je rys kultury a ne každičkého jednotlivce patří imo někam do úvodu. Jako ekvivalent povědomí, že když je ta stavebnice MOJE, tak si s ní nakonec budu dělat stejně co chci. Ale vím jak vypadá originál, a k čemu se můžu vrátit, když moje verze začne vrzat.
21.8.2017 16:25 - York
wlkeR píše:
Jednoznačně říct, "tahle nestvůra funguje takhle."


To pak ale jdeš s tou specifičností ještě o krok za konkrétní setting. Určuješ tím vlastně konkrétní příběh v tomto settingu, respektive teda jednu jeho kapitolu. To mi přijde dost zvláštní, pokud příručka nebude obsahovat popis světa (což, předpokládám, nebude).

Druhá věc je, že tvůj text měl poměrně malou informační hustotu a ty informace, které obsahoval, byly hodně nejasné a vedly ke spoustě nezodpovězených otázek (co jsou zač ti podaní? Vládne teda drak nějakému království či jak?).


edit: Já každopádně nejsem typický DnDčkař a ani typický zákazník. Na druhou stranu třeba Matt Colville ve svém návodu jak použít modul s dobrodružstvím se celkem hodně shodoval s tím, jak jsem takové materiály používal já - a typičtějšího DnDčkaře asi těžko pohledáme.


Možná by bylo dobré si ujasnit odpovědi na základní designové otázky (ideálně ve spolupráci s komunitou), jako například:
- Má příručka obsahovat konkrétní settingové prvky? (Včetně jmen npcček, měst, bohů, atd.) (Pokud ano, dává smysl mít tam konkréní pojmenované draky včetně toho, kde přesně žijí a kdo jim slouží, v opačném případě by to asi mělo být spíš obecné.)
- Budou na ni navazovat konkrétní dobrodružství v konkrétním světě s pevně naskriptovaným příběhem? (Pokud ano, dává smysl pojmout bestiář jak říkáš a popisovat tam konkrétní potvory včetně místa, kde žijí a co se stane, když ji postavy potkají).
- Budou na ni navazovat dobrodružství ve formě záchytných bodů, které každá družina bude moci projít v různém pořadí? (Pokud ano, tak spíš dává smysl stavět bestiář z prvků, které si každý GM poskládá a použije podle potřeby).
21.8.2017 18:11 - wlkeR
York píše:
To pak ale jdeš s tou specifičností ještě o krok za konkrétní setting. Určuješ tím vlastně konkrétní příběh v tomto settingu, respektive teda jednu jeho kapitolu.

Konkrétní příběh ano, ale ne v konkrétním settingu. Předpokladem je, že libovolný svět může mít tohle a tohle prostředí, nebo nějakou variaci na něj, do kterého lze tuhle příšeru zasadit a pak použít as-written. Určitou flexibilitu bych do toho rád dostal taky, ale, abych pokračoval v legové analogii, jde jenom o to, že dveře modelu můžou být otevřené nebo zavřené. Základní kostra by měla být jedna.

Konkrétní settingové prvky se konat nebudou. Ne pro tohle vydání. I když některý předpoklady tam jsou, například existence sfér a ikonických míst typu Peklo. Poptávku po konkrétních dobrodružstvích jsem zaznamenal, ale zatím nic o původním settingu.
21.8.2017 22:29 - sirien
Pořád se hádáte o těch dracích?

Aniž bych četl poslední cca dvě stránky nebo kolik - JaD nebudou mít žádný vlastní default svět, protože - naprosto realisticky a upřímně - tu nikdo nemá kapacitu ho tvořit ani udržovat a nikdo nemá ani žádnou kapacitu nebo chuť překládat žádnou DnD klasiku.

Tj. nemá vůbec žádnej smysl cokoliv jakkoliv vyhraněně stylizovat a tudíž jsou dva způsoby, jak k věci přistoupit:
- generic (jednodušší)
- inspirační (složitější)

Generic pojetí je easy - tady máte potvoru, tři věty jejího popisu ("Tohle je drak. Je velkej, chytrej, silnej, lítá a chrlí oheň. Doporučuje se nenasírat."), statblock a buďte kreativní. Přidaná hodnota takového pojetí je minimální, ale stejně tak jsou minimální i tvůrčí obtížnost a náročnost. Plus tu naprosto lacině projde jakejkoliv výstřelek (typu "tenhle drak je hodnej a chrlí X a tenhle je zlej a chrlí Y, no reason whatsoever deal-with-it-as-it-is")

Inspirační pojetí je složitý - složitější, než vytvoření stylizovaného pojetí - tady máte potvoru, tady máte odstavec o tom, jaká je stylizace potvory ("Tohle je drak - jsou to archetypální mýtické bytosti s ohromnou mocí - nestvůrní nepřátelé, průvodci, strážci nejsvatějších míst, ztělesnění živlů, služebníci férických bohů atp. Jejich role v příbězích bývá jak významná, tak výrazná, i když ne vždy musí stát v popředí") hodně generický statblock a následuje série rámečků s různými nahrávkami, ať už třeba odstavec z nějaké stylizace ("V artušovských legendách..." "V křesťanské mytologii...") nebo s otázkami ("Jsou draci svázáni s živli? Mají vazby k bohům? Oplývají lidskou (snadno pochopitelnou) nebo nelidskou (obtížně pochopitelnou) inteligencí a motivacemi?) plus nějaké rámečky s hinty (např. ten způsob komunikace co sem nadhazoval).

Inspirativní pojetí bude stát mrtě víc práce než generic, ale má brutálně vyšší přidanou hodnotu. Na pohled to je míň "plug&play" než generic, v reálu to ale vyjde dost nastejno.
22.8.2017 11:26 - York
sirien píše:
Pořád se hádáte o těch dracích?


Neříkal bych tomu hádka. Ujal se toho wlkeR, takže jak to udělá, tak to bude (pokud to teda Skaven nezamítne a nehodí někomu jinému).

Spíš mě trochu mrzí, že tu není víc reakcí od potenciálních hráčů. Padlo tu už několik nástřelů (wlkeR ten svůj bohužel smazal), takže už by asi šlo ke každému z nich říct něco ve stylu "jo, tohle mi přijde inspirativní a použitelné, hned mě napadlo několik způsobů, jak draky zapojit do hry", nebo "tohle se sice dobře čte, ale fakt si nedokážu takovou situaci představit ve hře"*.

* Tohle je teda z mé strany dost návodné, inspirativnost a použitelnost pro hru konkrétních hráčů nemusí nutně být nejdůležitější kritéria.

Celé DnD 5e se drží designové filosofie "zavděčit se co největší části hráčů" a asi by nebylo rozumné to v případě JaD měnit. Zpětná vazba od hráčů je tudíž podle mě dost podstatná - ideálně ještě ve fázi návrhu, zpětně se věci mění podstatně hůř.
22.8.2017 12:23 - Tarfill
York píše:
není víc reakcí od potenciálních hráčů

Yorku, jak tohle myslíš?
Jako že lidi, kteří pravidelně navštěvují tohle forum, tak že by se mohli k tomu nějak vyjádřit?
Nebo jinak, čiste teoreticky - podle čeho myslíš, že se dá poznat potenciální hráč tady na kostce?
22.8.2017 12:30 - Xyel
Spíš myslím, že naráží na to že byl text smazán tak rychle - taky bych se na něj rád podíval, ale holt tu už není no.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078884840011597 secREMOTE_IP: 3.87.133.69