Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.8.2017 11:54 - ShadoWWW
Tak mě napadlo: co přidělit drakům druhy temperamentu: sangvinik, cholerik, flegmatik a melancholik?



Barevných a kovových draků je teda v každé linii pět, ne čtyři (bílý, zelený, modrý, černý, rudý / bronzový, měděný, mosazný, stříbrný, zlatý), tak ale třeba jeden druh by byl různorodý.

A pak mě ještě napadlo, že rozdíl mezi barevnými a kovovými draky by mohl být v tom, že barevní draci by měli jen svoji řeč (skřeky) a nemluvili by jinou řečí (např. jako draci v Hře o trůny), zatímco barevní by mluvili svou dračí řečí i jinými jazyky a dalo by se s nimi normálně domluvit.

EDIT: Velcí draci taky umí dle pravidel kouzlit. Co jim rozdělit kouzla? Např. zelený by uměl druidská, bilý klerická, modrý čarodějská, černý černokněžnická a rudý kouzelnická, nebo třeba nějakou kombinaci dvou, včetně bardských, hraničářských a paladinských kouzel?
8.8.2017 12:13 - LokiB
jen za mě doplnění - mně celý ten étos "draci jsou super výjimečná stvoření a má se s nimi tak pracovat" přijde ujetý.

je to celkem evidentní reakce na jejich nadužívání v některých periodách RPG. Na druhou stranu je nesmysl, aby se všechny systémy, všechny settingy k drakům chovaly se stejnou nábožnou úctou a vytržením.

pro mě jsou ty povídačky, jak by MĚLO být nejen střetnutí, ba i přímo setkání s draky pro postavy vyvrcholením a specialitou ... prostě zbytečné. Jako kdo chce, ať si to tak klidně nastaví a hraje, ale ošklíbat se nad těmi, kteří použijí draky podobně jako třeba medvědy ... proč?
8.8.2017 12:23 - Vojtěch
LokiB: Étos vlastní nadřazenosti k drakům patří. Sami to o sobě šíří.
8.8.2017 12:40 - Tarfill
Co se týče draků a jejich použití, vždycky jsem ve svých potřebách koukal hlavně na to, aby se příliš nenarušila rovnováha celého ekosystému na herním kontinentu.

Osobně je mi jedno, když GMové používají různé draky v každém pátém sezení, jestli je používají jen jako přerostlé aligátory, které porazí každý mírně pokročilý dobrodruh, nebo jestli z nich udělají majestátní a jedinečnou smrtelnou výzvu, se kterou se dobrodruzi setkají jen jednou za život a ještě ho nemusí ani porazit.

Mělo by to dávat hlavně smysl, aby se nerozpadl svět.

Pokud jsou draci obrovští a velmi nebezpeční, nevím proč by se družina nemohla setkat i s jejich vývojově mladšími druhy, které je snažší porazit. Dokonce může být na jejich vejce či mláďata pořádaná speciální výprava - proč ne. V tomto případě mi tedy sedí klasické rozřazení v D&D bestiáři. Ovšem mělo by to být zohledněno v herním světě, aby těch draků nelétalo po obloze najednou moc a lidé se nestaly ohroženým druhem. Tedy je potřeba s draky šetřit.

Pokud si ale někdo z draků udělá jen běžné menší odrůdy útočící ve smečce, která se dá srovnávat s běžnými vlky, není na tom nic špatného a v tom herním světě to napáchá mnohem menší škody na potravinovém řetězci, než v prvním případě.

V případě ankety v záhlaví bych tedy klidně zvolil jakoukoliv možnost, když bude pravidlově dobře popsána...

PS: osobně se mi jen nelíbí představa, že draci umí kouzlit. Magie je většinou všude dost, ale v případě draka mám radši "low magic" přístup. Je to sice inteligentní zvíře, ale stále zvíře. Nějaké přestrojování do lidské podoby, nebo dračí čarování osobně tedy vůbec nepoužívám...
8.8.2017 12:41 - Merlin
LokiB: to je dáno tím, že v mytologii našeho světa prostě draci jsou nadřazeni, jsou vrcholem potravního řetězce, vrcholem zla...prostě to k nim patří bez ohledu na RPG systémy...

edit: je sice cool být vždy a za všech okolností v opozici a vyhraněn proti všemu a všem :), ale občas ti to nevýjde
8.8.2017 13:37 - LokiB
Merlin: a to, že je to tak v mytologii našeho světa (resp. aspoň evropské kultury, protože jinde ve světě se k nim chovají jinak, nebo je třeba nemají vůbec) jak souvisí s tím, že se to MÁ propagovat i do všech dalších vymyšlených světů, a kdo to ve svém nedělá, je tu nad ním ohrnován nos? nijak, viď.

ad edit: bez ohledu na to, jak moc se pleteš v premisách své úvahy, jsi zcela mimo i v jejím závěru. není v tomto nic, co by mi nevyšlo ... (+ ta čárka na "y" ... ;))

kupříkladu mně na "kočkodrakovi" nevadí ani tak to, že je to "funny" název, degradující to úžasné stvoření. ale že je to technicky proti principu tvorby jmen bytostí v DnD světě. což jsi asi nepochopil :)
8.8.2017 13:49 - Merlin
LokiB: sice se podivuješ, proč jsou v RPG bráni draci jako nadřazení a jejich étos ti přijde ujetý, ale tohle holt daň tomu, že draci jsou v mytologii (Evropské i Asijské) bráni jako téměř bohové (i ti temní) a jakékoliv setkání bylo velmi epické. (nikde jsem si nevšiml, že bych ohrnul nos)

"ý"...? ubohé...čekal bych víc, než si hrát na gramatiku nebo překlep...ale co už, je horko a občas lidem dochází argumenty....

edit: já někde zmiňuji něco o "kočkodrakovi"? ale jsem rád, že aspoň někdo vidí do mé mysli a říká mi co jsem pochopil a co ne :) díky :)
8.8.2017 17:09 - wlkeR
Abych učinil konec krátké vládě kočkodraka - změněno. Jen mi přijde škoda, že zatímco se o tom zhádalo dost lidu, žádná alternativa se tu neobjevila. A nakonec to není ani čistě můj vynález.

Co se momentálně diskutovaných věkových skupin draků týče, poznamenám, že dráčata se neobjevila ani v Tyranny of Dragons. Možná tam byl jeden pár mladých černých draků (dvojčat), ale ruku do ohně za jejich věk nedám, obě družiny se jim vyhnuly. Nenašly místo v ToD dobrodružstvích Neverwinter MMO a v nějakém modulu NWN jich sice byla plná jeskyně, ale s příběhem to nesouviselo vůbec nijak. Zkrátka, dráčata bych klidně nechal do nějakého rozšiřujícího článku, ale do core pravidel mi přijdou málo příběhotvorná.

Mladí draci a výš jsou asi ok... Pokud je ovšem bereme jako tvory s normálním reprodukčním cyklem. Taky by se dali pojmout jako bytosti, které se formovaly při vzniku světa. V takovém případě jsou určitě dospělí a starší, a jejich úloha ve světě je úplně jiná.

Už když ShadoWWW kdysi dělal průzkum ohledně první hry přes FG se tady objevily preference v celkem low-fantasy settingu. JaD by ho mohlo nabídnout jako základ, přičemž high-fantasy alternativou by byla normální 5E, nebo její překlad. Ale na to, abych tohle prosazoval, nemám spolehlivá data. Pokud je někdo vlastní, rád se nechám poučit.
8.8.2017 17:14 - wlkeR
A co se ShadoWWWových nápadů týče: Zajímavé, psychologii jsem studoval, ale tohle mě nenapadlo. Já jsem původně draky dělal čtyři a zelený/mosazný lezou přes čáru teď, protože mě pro ně napadla zajímavá nika. Kouzla jsem jim chtěl dát víceméně "natvrdo," ale určité omezení spell listů by nemuselo být od věci.
8.8.2017 18:02 - ShadoWWW
ShadoWWW píše:
A pak mě ještě napadlo, že rozdíl mezi barevnými a kovovými draky by mohl být v tom, že barevní draci by měli jen svoji řeč (skřeky) a nemluvili by jinou řečí (např. jako draci v Hře o trůny), zatímco barevní by mluvili svou dračí řečí i jinými jazyky a dalo by se s nimi normálně domluvit.


Napadl mě k tomu ještě jeden twist:

Píše:
Tak, jako andělé od úsvitu věků bojují s ďábly, tak draci odedávna bojují s démony.

Na počátku byli draci jen kovoví. Démoni jim záviděli jejich krásu a soupeřili s nimi o první místo ve světě. Po dlouhých a vysilujících bojích zvolil vůdce démonů lest: pozval část draků na tajnou schůzku a nabídl jim, že když pomohou démonům vyhrát nad zbytkem draků, daruje jim největší poklady Propasti a část jejích vrstev, každému z draků jednu.

Dračí skupina souhlasila a následujícího dne se z ničeho nic připojila k démonům. Když už to s nebohými draky vypadalo hodně bídně, zasáhlo dračí božstvo. Hodinu před polednem svými mocnými božskými zvony zahnalo démony zpět do Propasti a zrádným drakům vzalo ušlechtilý lesk jejich šupin, aby navždy nesli znamení své zrady.

A nejen to, odňalo jim i schopnost mluvit humanoidními jazyky a předalo tuto schopnost nově stvořené dračí rase - drakorozeným - kteří vznikli na počest vítězství draků nad démony. Od té doby se barevní draci domlouvají mezi sebou jen zvířecími skřeky a nemohou mluvit humanoidními jazyky.

Ukázalo se, že stvoření drakorozených bylo více než symbolické. Byl to počátek nového Věku, ve kterém vládu ve světě postupně přebíraly inteligentní humanoidní rasy, zejména lidé, a draci, kovoví i barevní, odcházeli do legend a bájí.

A démoni získali nové nepřátele. Humanoidní rasy, ale předně drakorozené. Nepřátele, kteří ve svém nitru museli svádět stejný boj jako původní draci, aby démonům nepodlehli. Mnozí však podlehli...
8.8.2017 20:42 - ShadoWWW
wlkeR píše:
Už když ShadoWWW kdysi dělal průzkum ohledně první hry přes FG se tady objevily preference v celkem low-fantasy settingu. JaD by ho mohlo nabídnout jako základ, přičemž high-fantasy alternativou by byla normální 5E, nebo její překlad.


Mně by se tento koncept líbil. Ale není low-fantasy (vesnická fantasy?) jako low-fantasy. Já to posuzuji podle ekonomicko-vývojového modelu.

1) Hra o trůny. Jejich ekonomický model je vysoce rozvinutý, ale technologický vývoj je pomalý, což je dáno cyklickým modelem s dlouhou, krutou zimou, která brání rychlejšímu vývoji. I tak je tam vidět vzestupný vývoj.

2) Argonantus/Vukogvazd. Svět vycházející přímo z Evropského středověku (ať už jakoby skutečný, nebo silně inspirovaný reálnou předlohou). Důraz je kladen na historickou věrnost, magie a fantasy jsou jen pro ozvláštnění světa, obvykle vzácná, okultní magie.

3) Konec Třetího věku Středozemě. Není to úplně low fantasy, ale trochu zavání low magic světem (oproti klasickému DnD). Ač to možná není na první pohled zřejmé, ten svět je silně inspirovaný naším světem, konkrétně středověkou Dobou temna, kdy tu máme relikvie z dávných dob (ať v podobě magických předmětů nebo úchvatných staveb typu Minas Tirith), jejich postup výroby/stavby je dávno ztracen v historii, podobně jako v raném středověku tu byly antické relikvie dávno zapomenutých umění. Svět nevzkvétá, spíš upadá.

Hlad po low fantasy světě je kromě GoT vidět i v poptávce po Kingdom Come.
8.8.2017 22:27 - sirien
wlkeR píše:
a nějakou jejich drobotinu

Tohle mi vždycky přišlo jako cheating. Jakože "hej tady je drak, ale vlastně to neni drak..."

ShadoWWW píše:
A pak mě ještě napadlo, že rozdíl mezi barevnými a kovovými draky by mohl být v tom, že barevní draci by měli jen svoji řeč (skřeky) a nemluvili by jinou řečí (např. jako draci v Hře o trůny), zatímco barevní by mluvili svou dračí řečí i jinými jazyky a dalo by se s nimi normálně domluvit.

Popravdě - celej ten koncept lidsky-inteligentních mluvících draků mi přijde... jako dost lacinej. Resp. jako hrozně tuctový klišé který je fakt nudný.

U Tolkiena to dávalo smysl, samozřejmě, protože tam byl celej ten origin s Melkorem. U Asterionu to kupodivu taky dává smysl, protože ten má vlastní dračí origin který je poměrně originální a dokonale to ospravedlňuje. A v Shadowrunu se s tim dalo žít, protože celej ten troop draků převrátilo samotné zasazení do toho prostředí a všechno, co z něj logicky vyplynulo ("Dunkenzahl is not dead! It's all just another Teirngire conspiracy!")

Ale jinak? V AgoT to jsou v podstatě inteligentní (?) zvířata a je to vpohodě. Jinak nevidím problém v tom aby byli inteligentní, ale zároveň jejich inteligence byla odlišná od lidské (složité na zahrání? Well, napište RP guidelines...) A forma komunikace může být klidně naprosto odlišná (telepatie se přímo nabízí - a krásně to vysvětlí "legendy o dračím pohledu" atp. - samozřejmě, byla by nuda kdyby dračí telepatie fungovala jak volání mobilem; nějaké předávané obrazy a koncepty které má lidská mysl problém pojmout a ty se tak občas překrucují do prapodivných paralel a přirovnání nebo obrazů ze vzpomínek a snů, což může vytvářet dojem, jakoby drak četl v mysli dotyčného atp. by třeba byla o dost víc cool).

LokiB píše:
je to celkem evidentní reakce na jejich nadužívání v některých periodách RPG. Na druhou stranu je nesmysl, aby se všechny systémy, všechny settingy k drakům chovaly se stejnou nábožnou úctou a vytržením.

To je fér point... a zároveň není.

Celá diskuse kolem draků zrcadlí jakoukoliv diskusi o z principu mocných typech bytostí - jen ty draci se pořád vrací na scénu, protože sou prostě tak archetypální, že je maj lidi tendenci rvát všude, i tam, kam se nehoděj (vim, o čem mluvim - guilty as charged).

Problém je, jak moc tak mocných bytostí chceš a jak moc je ukazovat jako opravdu mocné, aby zároveň budily potřebný respekt a zároveň se s nimi dalo hrát.

LokiB píše:
ošklíbat se nad těmi, kteří použijí draky podobně jako třeba medvědy ... proč?

protože někteří z nás chápou, co znamená slovo "ekologie" a mají určité standardy vůči prostředí, v němž svoje příběhy vyprávíme?

wlkeR píše:
Zajímavé, psychologii jsem studoval, ale tohle mě nenapadlo

PS FF UK svého času pracovala na nějaký "živlový typologii" (obdoba k tomu kříži co postnul ShadoWWW) pro účely práce s dětmi (snazší konceptualizace) a lidmi co preferují eso-shity. Zkus si to dohledat jestli to už někde zveřejnili (pracovalo tam na tom víc lidí, ale pamatuju si z nich jen Bahboucha. Bachbouha. Tak nějak. Vyšší, matfyzák-psycholog, vlastní firma, učí na zmíněné katedře, celkem "celebrita". Jestlis to studoval tak víš koho myslim nejspíš...)
9.8.2017 08:28 - Tarfill
wlkeR píše:
žádná alternativa se tu neobjevila

Ale objevila, Merlin dal třeba dle mého názoru parádní alternativu k přezdívkám v příspěvku č. 240. S tímhle typem přízvisek naprosto souhlasím. I když to zároveň trochu naráží na použití konkrétního settingu, nebo vymýšlení neutrálně použitelných jmen...
Jinak, co se týká té karty "cat dragon" - to mi přijde fakt vážně ujetý a rozhodně bych to ve své hře nikdy nepoužil...

ShadoWWW píše:
Když už to s nebohými draky vypadalo hodně bídně, zasáhlo dračí božstvo.

Tyjo, ono existuje i nějaký božstvo jen pro draky? Není těch bohů už nějak moc? Pokud bude drak symbolem síly a moci, proč by měl on sám vzývat nějaké bohy?
Nebo je to ve stylu: malé děti nosí pižamo se supermanem a superman nosí pižamo s Chuckem Norrisem? ;-)
9.8.2017 09:46 - wlkeR
Tarfill: J, Merlina jsem zaregistroval, a byl to jeden z významných podnětů posunout raritu draků nahoru. Alternativa, která se neobjevila, bylo přímo něco namísto kočkodraka k postnutému kusu textu.

ShadoWWW: Hmm, určitě zajímavý koncept a rovnou pošle do hry drakorozené. Líbí se mi i ta ztráta lesku šupin. Na druhou stranu bych se rád vyhnul božským zásahům, a démoni jsou momentálně taky pojatí způsobem, který sem nepasuje. Rámec je to ale dobrý, zkusím do něj něco zapracovat.

Low-fantasy dojem - ať už jde o jakýkoli její model - mi zatím kazí přítomnost všech classů v PH a co mám zatím dojem je snaha propašovat do PPJ všechny magické předměty z SRD. Navíc, draci asi na modelu lidské (resp. civilizované humanoidní) společnosti nejsou úplně závislí, klíčová mi přijde spíš jejich role v ekosystému. Když si vezmeme rozlohu teritorií, který jsou schopný uživit menšího predátora, tak už takovej mladší drak potřebuje sakra velký loviště. Pokud jsou draci celkem běžní, prakticky to znamená, že celá pevnina a část moří jsou rozparcelovaný mezi jednotlivý draky a konflikt s nimi je častý. A když je častý, začnou vznikat dobrodružství typu "tenhle drak mi sežral kozu, jděte ho zabít," když to úplně stejně může být "medvěd/tygr/??? mi sežral kozu, jděte ho zabít."

Nejen z tohohle důvodu se mi úplně nelíbí pojetí draků jako zvířat, spíš bych tu niku vyplnit zvířaty typu drak, kterým se "drak" říká právě do tý doby, než se objeví ten skutečnej. Dneska mě napadlo zařadit saň, buď jako refluff Hydry nebo tak, ještě úplně nevím co s Wyvernou. Ale když jsem teď začal psát Zelenýho/Mosaznýho draka, zkusil jsem k nim jiný přístup než k ostatním, protože původně tam ani být neměli - jed není úplně živel, který by vládnul při stvoření světa. Název "falešný drak" sice nevyhrál, ale možná se tady rýsuje zajímavý koncept:

1) Praví draci by mohly být ty legendární, endgame nestvůry, staré jako svět sám a možná starší. Neměli by vlastní reprodukční cyklus, prostě by Existovali a veškerý čas, který by jim nepřál, by prospali na nějakém nedosažitelném místě. Líbí se mi Sirienův návrh, aby se jejich druh inteligence zcela vymykal lidské, a jejich způsob komunikace se nedal srovnat s čímkoli, co jsou lidi schopný nějak pojmout nebo pojmenovat.

2) Nepraví draci by pak obsadili tu nižší část levelovýho spektra. Měli by dráčata a nějakou tradiční roli v ekosystému. Nebylo by jich moc druhů, tak 2 - 3, aby DM nemusel mít pocit, že jima musí osídlit celý svět.

Asi je to taková variace na Moudré/Divoké draky DrD, i když ty už si úplně nepamatuju. A už mlčím, protože dochází místo. Co vy na to? EDIT: Na návrh draků, ne na mlčení.
9.8.2017 10:15 - ShadoWWW
Jo, to božstvo tam byla jen taková berlička, která mi do low-fantasy světa taky nesedne. Spíš šlo o ten koncept. Místo božstva si tam můžeš doplnit zlatého drak (o kterém se v DrD i DnD píše, že je podle jistých legend jediný), nebo "první lidi", kteří v poslední chvíli přišli drakům na pomoc - a to by pak pasovalo k tomu, že draci na oplátku udělali z největších lidských hrdinů drakolidi (drakorozené) a ustoupili do pozadí.

Skuteční draci by rozhodně měli být vzácní. Jak kvůli ikoničnosti, tak kvůli ekologii.
9.8.2017 10:50 - wlkeR
ShadoWWW píše:
"první lidi", kteří v poslední chvíli přišli drakům na pomoc

Interesting. Rozkliknul jsem patřičnou záložku v projektu a to co zatím k drakorozeným je, no... má prostor pro zlepšení, imo.

Dávám si to do pořadníku věcí k promyšlení.

EDIT: Vygooglil jsem si živlovou typologii ale ne dostatek odvahy k rozkliknutí odkazů poté, co jsem si přečetl snippet.
10.8.2017 22:39 - Skaven
sirien píše:
A vkládání ostrých osobnostních rysů přímo do popisu celého druhu? Ksakru četl vůbec někdo ty komentáře, co sem napsal k prvním 50 stránkám JaD draftu? V pasáži o rasách sem tomuhle věnoval několik nenávistnejch rantů doprovázenejch hromadou ukázek toho jak to konečně udělat správně. Ještě že sem si už pak nikdy nenašel chvíli na to abych okomentoval i těch zbylejch 200 stran nebo kolik, protože to celé očividně bylo jen plýtvání mým časem a úsilím.


Četl a byl to velice podnětný feedback, který nám opravdu hodně pomohl a pomůže (mimochodem, rád bych ti pak dal k nahlédnutí novou verzi se zapracovanými úpravami). Avšak tím, že texty pro bestiář vznikají "odspodu" - tedy z komunity, od nadšenců a dobrovolníků, není možné mít hned na první dobrou profesionální vybroušený text. Teprve ve chvíli, kdy budeme mít v ruce wlkeRem zpracované texty budou probíhat další redakční úpravy a pilování.

V tuto chvíli jediná možnost, jak do textů pro bestiář vnést více kvality je urputně diskutovat případně přijít s vlastními texty. Takže doufám, že pokud nám Sirien nepřispěje nějakou vlastní tvorbou, bude na nás alespoň nadále plýtvat svým časem a energií, protože nehledě na to jak ostře nám to říká, jeho příspěvky, názory a feedback pro nás představují zásadní pomoc!
10.8.2017 22:56 - Skaven
LokiB píše:
Chápal jsem to tak, že JaD nemají být jen "překladem 5E", který ale "není překlad". Že je to pokus o svébytný produkt, od 5E se v některých věcech odlišující. A tyto odlišnosti mohou najít své publikum


Rád bych zde trochu osvětlil, o co se vlastně s JaD snažíme a jakým způsobem pracujeme.

Předně - základem je Shadowwwův překlad páté edice, bez něj by to prostě nešlo.

Za druhé - jsme omezeni SRD, takže abychom mohli jít s DnD na papír, musíme vyházet vše, co tam není.

Za třetí, na některých místech vznikají nepříjemná prázdná místa - ty zaplňujeme naší původní tvorbou. Je to fluff, jsou to nové archetypy, ale místy i podrobnější vysvětlení pravidel. Není toho zrovna málo, takže podpora komunity je v tomto naprosto klíčová.

Za čtvrté - Shadowwwův překlad je defacto one man show. Je velice kvalitní, ale musí projít redakčními úpravami a korekturami. Možná se to nezdá, ale je to opravdu fůra práce.

Tedy podtrženo sečteno, snažíme se na český trh přivést DnD 5e, z ekonomických důvodů skrze SRD, což přináší četné obtíže. A jediná cesta, jak je všechny překonat je podpora komunity, bez ní by to u nás zkrátka nešlo.
10.8.2017 23:57 - sirien
Skaven píše:
Četl

To... je samo o sobě pro mě osobně ve skutečnosti velmi hodnotná informace.

Skaven píše:
Avšak tím, že texty pro bestiář vznikají "odspodu" - tedy z komunity, od nadšenců a dobrovolníků, není možné mít hned na první dobrou profesionální vybroušený text.

To nikdo ani nečeká - nicméně nebylo by od věci napsat někam (do článku, do záhlaví diskuse, nějakého dokumentu...) nějaké obecné guidelines ohledně toho jak se ty věci mají stylově a stylisticky stavět a tyhle věci co sem psal tam třeba zohlednit. Zejména ze dvou důvodů:

1 - lidem co takhle něco tvoří to ušetří dost práce s přepisováním a předěláváním a dost nepříjemné kritiky, když se díky tomu budou moct rovnou vyhnout tuctovým nedokonalostem

2 - broušení může věci zlepšit pouze do určité míry - pokud je základ položený nějak vadně, tak se nedá nikdy vybrousit tak dobře, jako když se hned začne s něčím lepším

Skaven píše:
rád bych ti pak dal k nahlédnutí novou verzi se zapracovanými úpravami

Tak když teď vim že to někdo i čte a že to k něčemu je tak klidně - pošli a mrknu na to (nejdřív příští tejden, do neděle sem vcelku mimo) :)
11.8.2017 13:36 - wlkeR
Co kdyby se to poslalo taky někam na Google drive? S trochou štěstí se to nezvrhne v komentářovou válku.

Skaven píše:
na český trh přivést DnD 5e


Mechanicky, nebo se vším všudy? Z toho co jsem zatím nahlédl v materiálech mi spíš přijde to první, ale tak radši se ptam.

Mimochodem, chystám se dát dohromady nějaké FAQ (no, upřímně... AQ). Guidelines asi až si najdu nějakej tutoriál na to, ať to má nákou nenulovou úroveň. Nějaké věci, co bych neměl zapomenou zmínit?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093423843383789 secREMOTE_IP: 44.204.204.14