Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
2.8.2017 18:17 - PetrH
Otazkou je, kdo to vypada a zaplati aspon 500 ks, myslim, ze by se muselo do startovace. Tady se spoleha u jad na kompatibilitu, cili se na ex hrace drd, neco malo na novacky. Me osobne by vyhovovalo spise mit basic set a k nemu knihu aplikace pro drd.old. Ale zase treba to vyjde a bude to uspech;) sance tu je velka a hlavne pokud po vydani bude aktivni podpora, doplnky ci jejich knihovna apod.
3.8.2017 12:03 - Maelik
sirien píše:
well... licenčně vzato to v současnosti neni moc problém, stačí aby se někomu chtělo a sehnal k tomu jinou grafiku a obrázky.


a veškerý fluff, který není generic-fantasy.

PetrH píše:
Otazkou je, kdo to vypada a zaplati aspon 500 ks

Pokud je mi znamo, o vydání se postará Mytago.
3.8.2017 15:15 - LokiB
PetrH: zajímavé. já zas startre/basic sety vždycky odmítal, protože mi přišlo, že je to "poloviční produkt" ... pravidla často nekompletní, ořezaný classy, schopnosti atd. ... jak u kterého systému pochopitelně, někdo víc, někdo míň
Takže podle neplnohodnotné verze jsem, když to šlo, odmítal hrát :)
3.8.2017 16:28 - wlkeR
Imo můžou nejdřív vyjít pravidla a pak nějakej Basic/Starter set s dobrodružstvim.
3.8.2017 17:14 - sirien
asdfasdf píše:
a veškerý fluff, který není generic-fantasy.

well... to je takové jakože dost do diskuse, protože precedenty jsou v tomhle směru takové ne úplně úderné co se týče překladů. Fakticky bys ani nemusel moc vymejšlet a jen bys moh totéž přeřikat trošku jinak (možná se sem tam vyhnout nějakýmu trademarku) a budeš najisto vpohodě.
7.8.2017 13:57 - wlkeR
Kvůli sirienovi se mi v hlavě usadil nápad dát každému drakovi nějaký malebný místní název. Nudnou klasifikaci v nadpisech asi nechám z ryze technických hledisek (když v obsahu vidím heslo "bleskový drak" tak si něco představím, než kdyby tam byla "metla lidstva" - jen příklad).

Zatím mám:
Bronzový drak - kočkodrak (je náladový, poťouchlý a občas nadělá víc škody než užitku)
Modrý drak - hladová oáza (karavana jde pouští k jezeru a on to dračí hřbet)
Bílý drak - těžký sníh (přistane na vás během vánice a všechno podupe nebo sežere)

Nějaké myšlenky? Nápady?
7.8.2017 16:14 - LokiB
malebné názvy = cesta do pekla :/
7.8.2017 17:24 - wlkeR
LokiB píše:
malebné názvy = cesta do pekla :/


A to proč..?
7.8.2017 18:46 - LokiB
Protože se to bude líbit zase o hodně menší skupině lidí.
Název, který tobě přijde cool, vtipný, zábavný, dobrý, prostě nepotká 100% lidí, co to budou číst a chtít použít, se stejným náhledem.

Kočkodrak? který má s kočkou společného pár "charakterových rysů"? (že ty máš doma kočku? :)) ve světě, kde spojení jmen do jednoho vždy znamenalo nějakou hlubší propojenost obou druhů? bude mít kočičí hlavu a dlouhé chlupy?

Hladová oáza? Fakt?

imho ze 100 lidí, kteří to vezmou do ruky, najdeš tak 10, kteří z toho budou unešení, 15, kterým to přijde celkem v klidu, 20, kterým to nebude vadit ... a pro zbytek to bude otrava a hloupost

Nejde ani tak o to, že mně zrovna tyhle názvy nepřijdou dobré, neberu se jako měřítko obecného vkusu. Jde mi o to, že ten celý koncept směřuje do toho, udělat si pravidla pro tebe a tvoje známé, kteří s tebou daný humor / poetiku / malebnost sdílejí.
do pokusu o generický produkt to prostě imho nepatří
7.8.2017 19:38 - ShadoWWW
LokiB a Sirien to docela vystihli. Ono není náhoda, že zrovna barevné draky staré DrD vesměs převzalo, jako byli. (Až na to, že je rozdělili na inteligentní a neinteligentní místo na dobré a zlé.)

V generickém fluffu je dost těžké konkurovat Volovi, ta příručka zkrátka staví DnD fluff na úplně novou úroveň.

Než nějaké nové generické fluffy by JaD možná prospělo:
- U nestvůr, které se hodí do low-fantasy světa, jim udělat low fantasy fluff. Hodně se mi líbil Merlinův nápad, jak pojal skuruty.
- U high-fantasy nesvůr je asi dobré se přidržet víc DnDčka. To je prostě klasika. Volo ukazuje, že i klasika se dá pojmout tradičně, a přitom se zajímavými twisty.

Po přečtení Argonantových románů a Letopisů Vukogvazdské družiny jsem zkrátka stále více zastáncem umírněné fantasy a dobrodružství vycházejících z osobní motivace a vnitřních střetů. A 5E se na to hodí víc než jiné edice (i tím, že oslabila roli přesvědčení na úkor osobnostních charakterových rysů ve formě pout, vad a ideálů).
7.8.2017 21:18 - wlkeR
Ah, teď koukám, že jsem to nadhodil nejasně. Nejde mi o oficiální názvy, ale o kus fluffového textu. Takže prostě: "Text text. Drak dělá tohle, což mu vysloužilo přízvisko takové a takové. Text text."

A jasně, můžeme je vzít přes kopírák, dát jim bohy Tahamub a Ti... er... Matati a vybruslit z toho lehce, ale s každou takovou kopií mizí nejen přidaná hodnota JaD oproti překladu, ale i chuť autora se s čímkoli párat, když už "to tu je." Pro autory je tohle, myslím, způsob, jak popustit uzdu fantazii a předat jí jiným lidem s podobnými zájmy. A ta možnost je taky vlastně jejich jedinou odměnou. Pokud jim krom slohu začnu kecat ještě do obsahu (nebo jo, kecam už teď, ale hlavně ve snaze aby svoje nápady ještě trochu ujasnili nebo rozvedli), tak už nevím, proč by se s tím psali.

Z toho častého připomínání Vola tady jsem dost nešťastný, protože vím, že se ztěžka měříme s původním MM, natož s příručkou dělanou jako fluffové orgie. Autoři do toho dávají, co mají, a přijde mi nefér předhazovat, jak je tahle knížka od profíků úžasná a že se jí nedá konkurovat.
7.8.2017 21:24 - chrochta
wlkeR: Ty tvé malebné místní názvy draků mi připomněly, že kapitán Karotka z ankh-morporské hlídky má u trpaslíků kvůli své výšce přezdívku Naražené čelo. možná to není špatný nápad, ale všechny nadhozené příklady mi dost nesednou. nejspíš nemám dost zkušeností s kočkami, ale na bronzovém drakovi prostě nic kočičího nevidím.
7.8.2017 21:33 - ShadoWWW
wlkeR: Rozhodně to nevzdávej. Zkus jen jednoho draka, třeba zeleného, a zkus napsat třeba tři čtyři různé fluffy na něj. Třeba i jen krátké. Podle toho, co se bude líbit, to rozvíjej. Když uděláš dlouhé fluffy na několik nestvůr, pak je těžké to zahodit a psát znovu, třeba i několikrát, tak to je.
7.8.2017 22:02 - wlkeR
chrochta: Nu, je to takovej ždibec co nestojí moc místa, ale může dát zajímavej nápad. Původně jsem si to představil jako značku na mapě, kde si postavy přečtou "těžký sníh" a budou dávat bacha na lavinu, ale ne bílýho draka. Trochu jsem si pohrával i s myšlenkou naházet to do google překladače, zkomolit a použít jako nějakej místní dialekt, ale pak by se tam musely cpát závorky a vysvětlivky a tak.

Tu kočku asi změnim, ale nevim na co:
Píše:
Někdy nahánějí ryby do sítí či vítr do plachet, ale námořníci je ne nadarmo nazývají kočkodraky. Milují totiž praktické žertíky, které ale často přijdou vtipné jenom jim.

(Celkem čerstvej edit, takže sloh je všude možně).

ShadoWWW: Čtyři různé texty? Hm. To už je zas dost těžký, protože člověk je znalostí D&D zaujatej. Třeba mi řekni, ať vrazim modrýho draka do akvárka, kde by si ho představila většina lidí originálu neznalá (je MODREJ, duh), ale moje hlava se bude bránit. S problémem zahodit dlouhej text jsem se potkal, jo, ale "se bude líbit" je pro mě horší, páč se nemam s kym o tom bavit v reálnym čase.
8.8.2017 06:45 - Vojtěch
ShadoWWW píše:
V generickém fluffu je dost těžké konkurovat Volovi, ta příručka zkrátka staví DnD fluff na úplně novou úroveň.


Myslím, že v tomto ho časově předstihly Monster Ecologies.
8.8.2017 09:33 - Merlin
Tak Skuruty jsem tak nějak dodělal. Pokud by se to nelíbilo nebo byly připomínky k rozšíření, či změně, jsem svolný k diskuzi :)
8.8.2017 10:05 - Tarfill
wlkeR píše:
Tu kočku asi změnim, ale nevim na co:


Jo, myslim, že bys měl, i mě tyhle přezdívky, podobně jak píše Loki ve 230, přijdou hloupé a další kombinace bestií jako je "Kočkodrak", mi zní jako název od dvanáctiletýho děcka. Bohatě stačí, že existujou vlkodlaci, krysodlaci, sovodvědi atd. Mixovat navíc s něčím ještě i majestátní draky, byť jen v té přezdívce, je výsměchem všem drakům, než-li úctou či bázní...
8.8.2017 10:35 - Xyel
Také mám s přezdívkami pro draky silný problém - drak je vrchol stvoření, pán potravinové pyramidy, legendární monstrum které se vyrovná i samotným bohům. Dávat mu nějakou roztomilou přezdívku je sprostá urážka, protože není nic vyššího a nebezpečnějšího než drak.
8.8.2017 10:37 - Merlin
Imho by neměli mít draci generickou přezdívku..přezdívku by měli mít až konkrétní draci: Gorowax Zkáza Ostampyru, Pototempaxovyr Temný úsvit z Ramadoxu atd.
Něco co je přímo příběhově spojeno s jednotlivými draky (ale na mne neberte ohled, já draky téměř nepoužívám, protože by setkání byť jen s jedním mělo být vyvrcholením a epickým zážitkem pro dobrodruhy, který budou mít jen jednou za život //než je spálí na popel//)
8.8.2017 11:08 - wlkeR
Merlin: Super, jdu se na to podívat.

Tarfill, Xyel, Merlin: D&D má draky v těch čtyřech věkových kategoriích tak nějak rozhňahňané po celém spektru úrovní. Z nějakého ekologického hlediska to nejspíš smysl má a z příběhotvorného možná taky - I Lost Mine v sobě mělo draka, kterého mohly "porazit" lv4 postavy, aby jim to na úvod dalo ten prožitek "yess, porazili jsme draka!"

Na druhou stranu mi vaše reakce daly jiný nápad: co takhle v základu zařadit draky čistě do high-end levelů a nějakou jejich drobotinu si nechat od cesty pro případná rozšíření? Přidávám anketu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11138200759888 secREMOTE_IP: 54.197.64.207