Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
17.6.2017 19:52 - wlkeR
No, ale proč nenabídnout oboje zároveň? Jak fluffové, tak mechanické rozlišení? Víš co, aby si na své přišli i mechaničtěji založení hráči?
17.6.2017 19:58 - ShadoWWW
No o tom je taky můj post, ne? ;-)
17.6.2017 20:15 - ShadoWWW
Co ostatní draci jako katastrofičtí apod.? Tome of Beast má třeba i mořského, mytrilového nebo, největšího husťáka, nicotného (void) draka. Ten umí manipulovat s časem nebo má ještě jednu specialitku.

Collapsing Star píše:
An ancient void dragon can be more deadly than CR 24 implies, thanks to the Collapsing Star ability. If characters defeat one and kill it, they may be obliterated by 165 hp cosmic blast damage — enough to kill characters outright, if they take the full brunt. Characters have three chances to reduce it with successful saving throws, and by the time they’re strong enough to defeat an ancient void dragon, some likely have resistance or immunity to one or more of the damage types involved. So even if they’re completely unprepared for the collapsing star effect, some of the heroes will likely survive.

The key to facing an ancient void dragon is information. NPCs and legends should encourage characters to research this creature before battling one. Once they know the terrible risk of killing one, they can prepare a plan for it— and what might be a tragic “gotcha” deathtrap becomes a challenging puzzle instead.
17.6.2017 21:41 - wlkeR
Tooo jsem nějak nepoznal ._.

Katastrofický jsem zvažoval jako neutral variantu barevných/kovových. Ale nakonec myslím, že by si zasloužili vlastní niku. A ono těch obyčejných bude taky víc než dost.
20.6.2017 13:24 - wlkeR
Přidal jsem dvě nové ankety:

1) V předchozí anketě vyhrálo použití stávajícího jména arciďábla, takže teď můžete hlasovat pro (a podávat) konkrétní návrhy.

2) Kolik místa věnovat popisu NPC? Z předchozích diskusí jsem vyčetl, že příběhy spoléhající na NPC jsou v našich končinách populárnější než v USA, čímž pádem bychom jim nějaký fluff dát mohli. Nebo ne? Hlasujte. :)
25.6.2017 19:14 - chrochta
Rád bych zpracoval jednorožce, ale dřív než koncem prázdnin fluf nebude.

A mé návrhy pro jméno (jména) Pána ďáblů:
Kingu - druhý manžel, syn a velitel vojsk Tiamat v jejím boji proti sumerským bohům
Erra - akkadský bůh moru, vyskytuje se v pár teoforních jménech a jeho chrám se našel v jednom mezopotámském městě
25.6.2017 22:46 - wlkeR
Super, v úterý pošlu klíčky. Když vím předem, že věci půjdou pomalu, mám kolem toho mnohem míň nervů.

Hm, bojím se, že v momentě kdy někdo řekne "Kingu," tak se ozve "kvá kvá" nebo rovnou "Pingu." Erra mi zase přijde trošku mimo původem. :( Asi vyhraje s nejvíce hlasy Belial.
3.7.2017 16:10 - wlkeR
Momentálně funguji poněkud pomaleji, protože nárazová letní brigáda. Díky za pochopení.
3.7.2017 16:25 - Merlin
wlkeR: já mám teď prioritu překlad Vola
21.7.2017 14:54 - wlkeR
Hurá, brigáda skončila, během příštího týdne se vracím k editování.
31.7.2017 15:19 - wlkeR
Jméno ďábelského bosse vyhrál Belial.

Cizí postavy dostanou určitou míru fluffu, která nastíní jejich roli ve společnosti a případně dá nějaký námět na zasazení do hry. Na stránku by se i se stat blockem měly vejít aspoň 2.

Nová anketa: jak nestvůry v bestiáři uspořádat?
31.7.2017 16:10 - Xyel
Anketa je zvláštně formulována - 5E bestiář (pokud je tím myšlen Monster Manual, pokud ne tak se omlouvám) není dle abecedy, ale dle skupin (respektive něco má skupiny - např dinosaurs, dragons, demons, devils, a něco nikoliv)
31.7.2017 16:14 - sirien
Jistě, odtud ono památné "ou shit, DM just opened "D" section in Monster Manual..."
31.7.2017 16:26 - wlkeR
Když jsem ten popis u D&D 5E MM (ano, je to on) změnil (ale neuložilo se to - asi bug), tak mi to přišlo už docela dost absurdní. Něco skupiny má, něco ne, některé magické nestvůry jsou v apendixu a jiné mají vlastní stránku (pořád koukám na tebe, Kokatrice).

Říkám si, že někde se hned zkraje dá se skupinama solidně narazit - třeba u hloupýho drakolicha: je to nemrtvý, nebo drak? - ale vesměs mi pořád přijde rozumnější je udělat. Jednak se k nim dá přihodit ještě spousta obecnýho fluffu a mechanik, jako například že nemrtví nepotřebujou spát ani jíst (duh, napsaný ať to tam je, ale ne u každý hnusky zvlášť). A za druhý pak nemusím mít záložky po celý knížce, stačí jen pár listů.

Což mě přivádí k řazení do skupin podle Nebezpečnosti, ale zase to by u některých nestvůr co mají víc stat blocků s různýma NB (draci třeba) udělalo nepořádek.
31.7.2017 16:59 - Naoki
Tak u Dracoliche a podobných se může dát do jedné skupiny (např. nemrtvý) a do té druhé akorát hodit odkaz na příslušnou stránku
31.7.2017 16:59 - Xyel
Řazení dle nebezpečnosti je imo smrt, protože podle ní nikdo nedokáže hledat intuitivně - ještě jsem schopen najít TRexe, když si všimnu že tam jsou dinosauři, ale pod NB8 ho nikdy nenajdu (respektive skoro nic jiného).
1.8.2017 10:44 - Merlin
wlker: po chvilkách dělám resty stran skurutů...dotaz. popis vzhledu zůstává kompatibilní s 5e? nebo můžu změnit vše, vyjma statistik?
1.8.2017 10:58 - wlkeR
Můžeš změnit vše* vyjma statistik.

*v rozumných mezích.
1.8.2017 17:04 - wlkeR
Přijde mi poněkud neinspirativní, že tu spousta lidí něco dělá a nic není vidět, takže jsem spíchnul vysoce neoficiální stránku bestiáře věnovanou abecedně prvním drakům v mojem pojetí. Až bude víc času a energie, přidám druhou část dvojstránky včetně ilustrace.

FAKE Bleskový drak, verze 1 (PDF)
1.8.2017 17:54 - sirien
Hromosvod?
Jako všiml sem si, že to kdekdo ignoruje, ale používání obdobných moderních přirovnání mě osobně ve fantasytextech fakt ruší.

Stejně jako nenápadité názvy typu "bleskový drak", ale to je už u DnD holt smutná tradice... taky by nikomu neupadla ruka kdyby se zamyslel a zkusil napsat třeba něco jako "Bouřný". Ostatně Toothless taky neni Lightning dragon ale Nightfury. A to se ksakru furt mluví o RPGčkách ve vazbě s fantazií, představivostí a kreativitou.

A vkládání ostrých osobnostních rysů přímo do popisu celého druhu? Ksakru četl vůbec někdo ty komentáře, co sem napsal k prvním 50 stránkám JaD draftu? V pasáži o rasách sem tomuhle věnoval několik nenávistnejch rantů doprovázenejch hromadou ukázek toho jak to konečně udělat správně. Ještě že sem si už pak nikdy nenašel chvíli na to abych okomentoval i těch zbylejch 200 stran nebo kolik, protože to celé očividně bylo jen plýtvání mým časem a úsilím.

Doupata s poklady... bytosti se slušnou lidskou inteligencí a staletími k jejímu broušení zkušenostmi a možnostmi ve světě a žijou v doupatech s věcma na hromadě jak homelessácký loseři. Tohle je teda detailní výtka k věci, ale bohové zlatej Shadowrun lore, fakt.

A jazyková poznámka: voda se nedýchá. Fakt ne.



Ach jo.

Budu naprosto upřímnej - už dlouhou dobu mám z toho co se ke mě z JaD dostává (a zvlášť od doby co sem čet ten draft) dost zoufalý dojem.

Byla tu příležitost udělat v češtině RPGčko stojící na velmi solidním DnD 5e se stylovými moderními texty založenými na už desítkách let komunitního know-how co se tu koncentruje.

Namísto toho dostaneme devadesátkově mizernou verzi dračáku na DnDčku, s dalšim opakovánim všech mizernejch klišé, pitomejch textů o používání pastí v příběhu a naprosto zoufale napsanym bestiářem. Což je zvlášť teď, když se finishuje překlad Vola, totálně doočíbijící ironie věci.


Fakt se omlouvám všem, co do tohodle dávají energii a čas a nechci aby to znělo jakože se navážim přímo do vás, ale tohle je podle mě na nejlepší cestě skončit jako naprostá zbytečnost.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088119983673096 secREMOTE_IP: 3.237.91.98