Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.6.2017 00:41 - sirien
ShadoWWW píše:
4E taky zmenšila počet přesvědčení

Ano. Ale je zbytečné měnit tohle téma na výčet všech dalších chyb, které 4e udělala, nemyslíš? ;)

York píše:
Třeba s remakem DrD

DrD 1.7, 1.8, 2.0, DrD+ 2... DrD II+, DrD II 2.0... nebo o jakém že remaku se to bavíme? Nějak se v tom ztrácim, nejspíš kvůli té zaměnitelné (ne)kvalitě ;)

DrD je mrtvý, Bouchi ho pohřbil a brečet že neni je asi jako brečet u Wizardů, že skončila 4e. Deal with it and get over.

Log 1=0 píše:
možná je to proto, že sám přisuzuji přesvědčení menší váhu, než má v těch originálních setinzích

Což je ale poněkud fail, pokud se bavíme o DnD, že.

Ty přesvědčení sou elementární vlastnost celé kosmologie těch světů, faktická, definovaná pravda vepsaná do podstaty reality - není to nějaká šedá zóna s nálepkovánim, kde by se dalo multikulti tancovat a říkat, jak démoni vlastně nejsou zlí, jen mají vlastní kulturu a trhání lidských těl je jen národnostní tradice, která by po troše vysvětlování určitě šla změnit jen na občasné trhání krav a později možná jen nějakých symblických krav během náboženského svátku a démoni se tak mohou stát platnými členy naší společnosti.

Démoni prostě sou Chaotic a démoni prostě sou Evil a Propast je sféra, která je základem této kosmologické Pravdy.

S tím, jak klesáš ze Sfér k materiálnímu plánu tahle podstata v bytostech slábne, takže rasy které obývají materiální světy mají spíš silné inklinace, ale přesto i ony jsou (globálně/populačně vzato) ovlivněny tím, že etika je přímou součástí metafyziky.

Je to něco, co bylo do DnD vypsáno ještě v dobách, kdy publikum nevidělo nic špatného na příbězích, v nichž jsou strany jasně rozdělené a hrdinové stojí na té správné - a je to něco, co si DnD dokázalo (s určitými úpravami a trochou rozvolnění, ale přesto) udržet až do dneška a to přes všechny moderní trendy šedivění a rozmlžování a celou éru v fanušků sledujících seriály, v nichž když se objeví démoni a andělé, tak si můžeš být jistí, že andělé se ukážou být špatní a otázka jen je, jestli démoni se ukáží být trochu dobří nebo budou špatní všichni.
8.6.2017 00:48 - York
sirien píše:
DrD je mrtvý, Bouchi ho pohřbil a brečet že neni je asi jako brečet u Wizardů, že skončila 4e. Deal with it and get over.


To je beside the point. Já jsem reagoval na tohle:

ShadoWWW píše:
Už tak je pro mě milým překvapením, že tu dává ruku k dílu celá hrstka lidí (srovnejte s jinými projekty).


Když to srovnáš s tím, kolik lidí celkově dalo ruku k dílu pro všechny možné remaky DrD navzdory tomu, že to Bouchi pořád a pořád totálně zabíjel, tak je to pořád relativně málo lidí.

Ale to se samozřejmě časem změní, zejména po vydání, až si ta hra najde hráče a začne nabírat na popularitě.


sirien píše:
Je to něco, co bylo do DnD vypsáno ještě v dobách, kdy publikum nevidělo nic špatného na příbězích, v nichž jsou strany jasně rozdělené a hrdinové stojí na té správné


Ne tak docela. Původní kosmologický konflikt v DnD byl pouze order vs chaos, s dobrem a zlem to nemělo nic společného.

Ale jinak máš samozřejmě pravdu - dneska už to je tak, jak říkáš. To je taky jeden z důvodů, proč se mi novější edice DnD moc nelíbí a vážně uvažuju, že rozjedu kampaň ve světě v ODnD duchu ;-)
8.6.2017 01:42 - Log 1=0
Sirien:
Nemusíš mi to vysvětlovat, já to chápu. Ale líbit se mi to nemusí.
Respektive takhle: DnD má něco nějak nastaveno, způsobem, který se mi až tak moc nelíbí. Ale beru to. Beru, že deflaut je, že když horda orků provede jednorázový nájezd na lidskou vesnici, tak jsou zlí a když jednotka paladinů provede systematické genocidium orčího kmene, tak jsou hodní. Beru, že pro mnoho klasických příběhů to tak je. Já můžu mít jinou představu, ale tvůrci mají právo to udělat podle sebe. Beru to. Ale že se ten setting bez té řekněme kontroverzní věci začne místy dost drolit, takže pro "moderní" příběhy do něj musím udělat slušné zásahy, to neberu. Respektive smířím se s tím, ale že by to bylo pozitivum hodné následování, to fakt ne.
8.6.2017 07:19 - LokiB
sirien: protože ale nemluvíme o paladinech, kouzelnících a rytířích, ale čistě o rozdílu mezi ďáblem a démonem, když dojde na přímé břitvení s ním.
já ty rozdíly v přesvědčení chápu, věř mi. jen zrovna u těhle dvou katergorií mám své pochybnosti o tom, jestli to kromě zanedbatelné menšiny někdo reálně použije. ostatně i v tom původním DnD
8.6.2017 12:32 - Aegnor
LokiB píše:
jen zrovna u těhle dvou katergorií mám své pochybnosti o tom, jestli to kromě zanedbatelné menšiny někdo reálně použije.

Z tohohle mi přijde, že démony používáš jako běžného protivníka ("tak jo, tady máte démona, bum, bum, výborně, kuchnuli jste ho, tady máte expy"). Pak by tam ten rozdíl byl asi zanedbatelný.

Ale jakmile vezmeš démona či ďábla jako výrazného hráče a protivníka v rámci celé kampaně, tak je najednou důležité, jestli je chaotic, nebo lawful. Ovlivní to události, které probíhají ještě předtím, než se postavy s tím protivníkem střetnou.
8.6.2017 13:05 - Xyel
Beru pegase a vyvernu
8.6.2017 13:36 - wlkeR
Včera večer jsem místo spánku strávil v posteli hodinku s 5E Monster Manuálem a 4.5E Monster Vaultem. Neříkám, že zrovna MV je vrcholem kvalitního 4E fluffu, ale chtěl jsem hlavně získat nástin toho, jak ta edice (po celkem důležité fluffové změně spočívající v uvrhnutí Abyssu do Elemental Chaos a Pekla do Astral Sea) po stránce, kterou se teď zabýváme, fungovala, a na to ten materiál stačil.

Co se 5E týče, oboje rasy mi vyzněly hodně podobně. Z hlediska "blokových" mechanik oboje mají možnost (optional) přivolávat spojence, magic resistance, nějaký vychytávky spojený s tvarem jejich těl. Ďáblové navíc občas používají zbraně (ale démoni taky, třeba Marilith a vybraní Lordi) a mají DEVIL'S SIGHT, který - wait for it - je nechává vidět i v magické tmě. Žádný že by jim umožňoval číst myšlenky, aby byli lepšími machinátory. Nope. Žádná z mechanik na nic takového neodkazuje. Kdybyste z bloků statistik smazali názvy + přesvědčení a dali to někomu neznalému D&D roztřídit, tipnu si, že by to nedal.

4E na tom v tomto ohledu není o moc líp, jen démony jde poznat podle jejich trademarkové "Variable resistance" odkazující na jejich původ v Elemental chaos Abyssu.

Flavor - eh. 5E: Oboje rasy obývají svojí vlastní sféru v Astrálu. jsou roztříděny do jakýchsi power katerogií. Obě se formují do armád, démoni z popudu okamžitého strachu před někým silnějším, ďáblové podlé přísné hierarchie. U obou ti silnější mají moc povýšit ty slabší na silnější. Všichni mocní se ale tetelí strachem před možnými soky, kteří jsou v obou případech stejně nevypočitatelní a zákeřní. Obojí jsou v materiální sféře nezničitelní - prostě se znovu zformují ve své domovské sféře. Některé konkrétní případy mi přišly flavorově docela zaměnitelné, i když to přičítám společné bázi Zla.

4E se mi zamlouvá mnohem víc, když vykresluje ďábly jako vzbouřivší se služebníky bohů prokletých de facto k nesmrtelnosti (a posluhování Asmodeovi), zatímco démoni jsou tvorové pokřivení vlivem Abyssu. Už tahle základní inklinace, že ďábel vzniknul de facto dobrovolně (přidal se k Asmodeově vzpouře) vs nedobrovolně (je to někdo nebo něco vyplivnutého demisférou) je imo příběhově zajímavá. na statech to pořád vidět není, ale je čeho se chytit. Říkám si, že nechám Vojtěcha pracovat, sám místo plácání tady zkusím svojí verzi a uvidíme, jak to půjde skloubit.

Oh, a ještě tohle: pokud je osa Chaos - Law stejně důležitá jako Evil - Good, proč C-L nemá svoje zástupce vnějších sfér? Positive a Negative sféry jsou nad osami E-G, C-L je nemá. Heč.
8.6.2017 13:37 - LokiB
Aegnor: proč hned do mě takhle :) však jsem psal, že já ten rozdíl chápu a ďáblům se vyhýbám zcela. Vzhledem k povaze mých dobrodružství ani nepoužívám moc démony, rozhodně ne jako běžné protivníky.
myšlenka byla, že mi přijde, obecně není komplexnosti těchto bytostní příliš využíváno, což bylo v reakci na siriena.
Venkoncem to rozdělení u ďáblů a démonů na L a C je spíš pravidlové (aby zaplnilo příslušné kolonky v bestiáři), než že by bylo nutné z loru či teologie atd.
Přesto jsem psal, že bych to rozdělení do JaD zachovával, protože nevěřím v možnost rychlého a rozumného přeflufování.

York píše:
vážně uvažuju, že rozjedu kampaň ve světě v ODnD duchu


palec hore!
8.6.2017 13:52 - Vojtěch
wlkeR: to se pleteš, že nemají své zástupce. Mají ale ti nejsou OGL :)

Mechanus (LN) má Modrony a Nevyhnutelné, či jak jste to přeložili (Inevitables).
Limbo (CN) má Slaady.
8.6.2017 14:34 - wlkeR
Já na to právě koukal:

Dobro a Zlo jsou v Astrálu jasně polarizované sférami Pozitivní a Negativní energie. Zákon a Chaos žádný takový pól nemají, prostě sockujou na rovníku.

Nicméně abych trochu rozbil monotonii tohoto epického konfliktu, rád bych poděkoval Vojtěchovi a Xyelovi, kteří během té doby stihli každý velmi kvalitně popsat už dvě nestvůry.

Takže teď mě omluvte, jdu se je pokusit dostihnout.
8.6.2017 16:52 - Log 1=0
wlkeR:
Když si ten obrázek zvětšíš, tak si všimneš, že uvnitř toho kruhu "Astral plane" jsou dva půlkruhy s popisky "Planes of Law" a "Planes of Chaos". Každý po sedmi sférách s póly v Limbu a Mechanu. A Hádes a Elysium sockujou na rovníku.
8.6.2017 18:04 - wlkeR
No, ano, ale jak bych to řekl... nemá to žádnou viditelnou, popsatelnou příčinu. "Nějak" se tak uspořádaly. Ale proč? Co je tam táhlo? To "Planes of Law" a "Planes of Chaos" je spíš vysvětlivka než pojmenování jevu, který C-L uspořádání způsobuje.
8.6.2017 20:00 - wlkeR
Ufff, vykradl jsem to co jsem považoval za best of fluffu 4E, 5E a místních návrhů a skloubil to do jednoho dokumentu. Zatím teda bez jednotlivých hnusek, protože šlo o docela náročný počin to splácat a nemám energii, abych to po sobě pořádně přečetl a ujistil se, že jsem neupekl dort pejska a kočičky.

Hlavním cílem bylo důsledně oddělit démony a ďábly z hlediska vzniku, podoby a toho, jak fungují. Zkrátka minimalizovat podobnost až na to, že obojí jsou to strašliví záporáci, se kterýma se moci chtiví lidi paktujou víc než je zdrávo. Načež toho zpravidla litují.

And now, without further ado, moje pojetí Démonů a Ďáblů pro JaD.
8.6.2017 23:03 - Maelik
wlkeR píše:
And now, without further ado, moje pojetí Démonů a Ďáblů pro JaD.

Hezky napsané.
9.6.2017 00:25 - sirien
Lucifera? Opravdu je potřeba do toho tahat křesťanský mýtus? (Uvědom si, kolik konotací a konkrétních asociací tím do věci vrhneš)

A s tou "sukubou" bych byl opatrný, věcně vzato to je samostatná mytologická entita.
9.6.2017 07:28 - wlkeR
Moje znalosti původních mytologií jsou vesměs nulové. Jsem z toho druhu hráčů, kterým říkáš "odkojených Diablem," i když u mě to asi byly jiné vykopávkové hry. Takže si v tomhle směru rád nechám poradit. Sukubu nemám problém vyřadit, beztak tam tak úplně nesedí.
9.6.2017 09:59 - Log 1=0
Mně i ten původní Asmodeus vyvolává křesťanské konotace. A nemyslím si, že by to bylo k dobru věci (ale nejsem vypravěč, takže to je jedno).
Čistě za sebe bych prohlásil jméno vládce pekel za natolik strašlivé a zavržené, že se nepoužívá, a opisoval ho jako pána proklatých, či nějak podobně.
Ano, tohle je zoufalá znouzectnost, a klišé to bylo před tisícem let, a věřím, že jiní přijdou z něčím lepším, ale je to taky možnost.
9.6.2017 10:38 - Vojtěch
Mno, původních DnD 9 kruhů pekla a Dante svou inspiraci čerpají celkem jasně z křesťanství, ne?
9.6.2017 11:02 - LokiB
Vojtěch: nebo z judaismu, antiky, atd ... ostatně jako křesťanství samo :)
9.6.2017 11:28 - Vojtěch
Tak to že křesťanství samo je vykrádačka všeho s čím přišlo do styku je známo, ale tyto byly asi nejpřímější zdroje inspirace.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083808898925781 secREMOTE_IP: 3.81.222.152