Produkty

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body7
Fextkladné body4
Kostliveckladné body1
Mumiekladné body4
Přízrakkladné body3
Spektrakladné body3
Upírkladné body8
Zombiekladné body1
Autorská citace #61
7.6.2017 00:10 - York
Ještě jedna věc:

Démoni všeho druhu byli docela dost zpopularizovaní mnohem později, v renesanci a dál. Vznikla Goetia coby označení pro conjuraci démonů a k tomu různé manuály, například Lesser Key of Solomon. Vznikly také různé klasifikace pekelných bytostí - Dictionnaire Infernal, Danteho Inferno. A taky Satanistická Bible.

Poučení z toho všeho podle mě je, že DnD (a DrD a ostatně skoro všechna RPGčka a novodobé fantasy světy) mají svou vlastní mytologii a kosmologii, které se jen velmi volně inspirují v těch historických. Mělo by to tudíž být především vnitřně konzistentní, ne nutně historicky konzistentní.
Autorská citace #62
7.6.2017 00:15 - sirien
York píše:
Démonů jsou mraky, všude po celém světě.

Je a není - to by byla dlouhá diskuse. Typicky třeba u hinduismu docházelo často k tomu, že věci co neměly žádnou obdobu v západní kultuře a mytologii byly kolonizátory prostě a jednoduše přiřazeny - tj. věci co ze západu označujeme jako démony v tomhle směru má pramálo společného s démony našimi.

Z druhé strany pak zase když to slovo hrozně odabstrahuješ tak ho můžeš roubovat úplně všude okolo.

Psal sem krátké okénko, ne vyčerpávající shrnutí věci. (Na to asi ani nemám level, to by bylo někde na Argonanta nebo tak někoho.)
Autorská citace #63
7.6.2017 00:24 - York
sirien píše:
to by bylo někde na Argonanta nebo tak někoho


Spíš na Františku Vrbenskou, ta měla o démonech moc pěknou přednášku na jednom starším Koniáši.
Autorská citace #64
7.6.2017 00:43 - sirien
Františka pokud vím nenavštěvuje místní ani sousední kraje :)
Autorská citace #65
7.6.2017 05:55 - Vojtěch
Fiends / Běsi (obyvatelé nižších plání zkrátka) v Pathfinderu.

Mimo odlišného vytvarování kosmologie (páč něco si udělají podle sebe a něco zase je potřeba zachovat, aby se zachovala max kompatibilita s předchozími DnD) nají v Pathfinderu daleko víc typů běsů, i když obývají stejný počet plání.

Asura - LE Nějaká božská chyba. Snaha zničit veškerá náboženství a věřící.
Devil / Ďábel - Typický LE z DnD, který se ale snaží svět ovládnout zkazit. Vlastně z něj vytvořit další peklo, obraz dokonalé společnoti a uspořádání pod vládou Asmodea.
Kyton - LE pokřivitelé těla a šiřitelé bolesti. Obývají stínovou pláň a peklo.
Rakshasa - LE manipulátoři a tyrani snažící se o zajištění plnění svých choutek a přání skrz zotročení smrtelníků. Obývají materiální pláň, i když do ní nepatří.
Daemon - NE služebníci jezdců apokalypsy a požírači duší. Snaží se ukončit realitu. Jejich vinou se Propast naučila dělat démony. Jinak DnD Yugoloti nebyli v OGL ;)
Div - NE šiřitelé neštěstí a katastrof. Snaha zničit vše vytvořené rukou smrtelníka.
Oni - Pokřivení NE kami obývající materiální pláň - obývají těla smrtelníků ve snaze jim vládnout.
Sahkil - NE zvlčilí služebníci smrti, kteří se rozhodli duším vládnout sami skrz strach. Obývají Éter.
Demon / Démon - Obvyklá CE DnD klasika. Vznikají oplodněním syrové materie Propasti ruší smrtelníka, při čemž neplatí, že 1 duše = 1 démon. Propast sama jich plodí hordy. Hlavní motivací je škození smrtelníkům a jejich pokřivení do té míry, že z nich půjdou udělat další démoni.
Demodand - CE budovatelé vlastních královstvíček a drobní tyrani. Jejich pány jsou uvězněnní titáni, kteří si je prostě uplácali z materie propasti. Výsledek se dostavil.
Qlippoth - původní CE obyvatelé Propasti, nyní ve válce s démony a snažící se zlikvidovat všechny smrtelníky, aby se další démoni nemohli rodit z jejich duší.
Autorská citace #66
7.6.2017 09:10 - wlkeR
York píše:
Já bych navrhoval buď převzít DnD kosmologii* (a tedy i DnD démony a ďábly, kteří v ní mají své místo), nebo se těmhle věcem úplně vyhnout.


A co ji převzít zjednodušenou, podobně jako to skoro celé zrušila D&D 4E? Třeba:

Materiální sféra: self-explanatory.
Feywild/Shadowfell: když si je tak v 5E PHB čtu, přijdou mi, že buď by chtěly trochu refluff, nebo zrušit. Refluff, protože 5E už je nebere jako jistým způsobem pokřivené obrazy světa, což by být měly, když jsou tak blízko. Zrušit, protože když chci dobrodružství v temném nebo divokém vílím světě, může to být svět samotný (třeba Magicové Innistrad a Lorwyn) a ne extra sféry.
Elemental chaos: mi přijde ok v pojetí, že sféra ohně atd jsou jen části. 4E pojetí Abyssu jako dna elemental chaosu by mohlo částečně řešit náš problém s démony: tohle by mohly být ty věci, co někdo vyvolá tak nějak omylem když se snaží přivolat destruktivní síly přírody a šlo by o aspekty entropie, chaosu, ničení.
Astral planes: jako varianta Astral sea. Obklopuje elemental chaos a je vlastně vrcholem metafyzična (pokud to slovo používám správně). Jsou tu věci, které se zřídkakdy manifestují v materiální sféře, ale některé se snaží prstíčkem přes prostředníka svět otevřít svému vlivu, potažmo prosáknutí. Patřili by sem faustovští démoni/ďáblové/aťužtobylocokoli, stejně jako možné síly zákona/chaosu ve smyslu morálních hodnot (i když modroni/slaadi nejsou v SRD, díky bohu za ty dary) a samozřejmě dobra.

York píše:
Mělo by to tudíž být především vnitřně konzistentní, ne nutně historicky konzistentní.


Tak.

Konzistence. Osobně myslím, že pravidlová konzistence s D&D neznamená nutně příběhovou konzistenci. Snažíme se tady o originální, čechům blízké pojetí hry, nebo prostě o legální překlad? Já bych se zasazoval o to první. Nebránil se úpravám, která tomu systému dají aspoň částečnou jedinečnost. Pokud chce někdo D&D jako D&D, může si kdykoli zajít na Internety a vygooglit to. Protože už to existuje.

ShadoWWW: Ještě že jsem o tě v tej démonickej válce zakopnul, hned to bude ._.
Autorská citace #67
7.6.2017 09:51 - Soldier76
Me prijde, ze originalnich ceskych her je tady asi 15 a jedna je tragictejsi nez druha. Nemuze tu byt alespon jednou proste dnd. Nerikam, ze to musi byt otrocky preklad, ale napad na splacnuti demonu a dablu dohromady mnou dost otrasl :X
Autorská citace #68
7.6.2017 10:21 - wlkeR
Já se nesnažím říkat, že to musí být "kdo neskáče podle nás, není Čech." Co se říkat snažím je:

1) Ano, můžeme to zkopírovat, ale mnohem raději bych to viděl s nějakými změnami a tím pádem i přidanou hodnotou.

2) Když už se s tím přefluffováváme pro ryze české vydání, mohli bysme ho přiblížit českým reáliím. Ano, je tu globalizace, všichni znají D&D nestvůry z počítačových her od Heroes po Neverwinter MMO. Ale co do toho vnést trochu místního folkloru? Uškodí to něčemu? Ne. Chce to někdo dělat? Pokud jo, já to uvítám s otevřenou náručí.
Autorská citace #69
7.6.2017 10:26 - York
Soldier76 píše:
Me prijde, ze originalnich ceskych her je tady asi 15 a jedna je tragictejsi nez druha.


Které z nich jsi četl a zkoušel hrát?
Autorská citace #70
7.6.2017 10:34 - wlkeR
Yorku, Soldiere, mohl bych vás převelet do vedlejšího vlákna? Mám pocit, že diskuse kterou začínáte povede do míst, která už s bestiářem nemají nic společného.

Díky.
Autorská citace #71
7.6.2017 10:44 - Soldier76
York píše:
Které z nich jsi četl a zkoušel hrát?

Tim bych se tu vubec nezabyval, je to OT nic to neprinese diskuzi. Hral a cetl jsem toho dost na to, abych si dovolil udelat svuj nazor. Vim ze mas neco vlastniho, to jsem necetl a nehral, takze se z toho klidne vyjmi, pokud se te to dotklo.

Jediny co jsem rekl je, ze jsem zil v tom (mozna mylne), ze JaD bude v podstate dnd. S tim, ze to bude upraveny, ale zaroven se to bude drzet predlohy. Co si pod tim predstavuju je, ze tam nebudou razantni zmeny typu splacnem demony a dably stejne se v tom nikdo nevyzna )

To je ofc muj nazor a ja nic nepisu ani nevydavam, takze neni dulezitej, ale kdyz uz se to resi tady takhle verejne a ja jsem rozhodnutej si to koupit od oznameni, tak jsem ho rekl.

Me prijde, ze drd2 ma cesky realie az na pudu a nebo ostatne starej dracak ma taky svuj fluff, kterej je lidem blizkej a jsou na nej zvykly. tak proc to tlacit timhle smerem, kdyz uz to tu je?

some people just dont like mistni folklor a proto hraji dnd ;)

EDIT: uz mlcim ;)
Autorská citace #72
7.6.2017 10:50 - Tarfill
Soldier76 píše:
Nemuze tu byt alespon jednou proste dnd.

Popravdě, taky stále pořádně nechápu význam potřeby JaD. Když už jsou DnD 5e komplet přeložené, nevím proč si přidělávat tolik práce, kterou stejně možná málokdo ocení...
Jako samozřejmě Vám, pánové, nechci brát nadšení a ochotu, je to od Vás šlechetné.
Jen to prostě nechápu no...
Autorská citace #73
7.6.2017 10:53 - Maelik
Mohu-li nabídnout řešení problému démoni/ďáblové, pak bych učinil toto:

Fiends: Pekelníci
Devils: Ďáblové
Demons: Běsi
Autorská citace #74
7.6.2017 11:05 - wlkeR
asdfasdf: To myslím neřeší problém, o který tu jde, ne v celé jeho míře. Otázka je, jestli zachovat podobu a fluff démonů a ďáblů jako takových, jak jsou v D&D, nebo jestli to změnit a začít tím pádem razit nějakou vlastní verzi světa, potažmo sfér.

A pokud mi někdo řekne, jak na to udělat anketu, tak jí založím.

EDIT: Anketa vytvořena. Já si celou dobu říkal, co to tlačítko dělá ._.
Autorská citace #75
7.6.2017 11:11 - York
Soldier76 píše:
To je ofc muj nazor a ja nic nepisu ani nevydavam, takze neni dulezitej


Jsi potenciální zákazník (co potenciální, jistý, jak sám píšeš), takže právě naopak, tvůj názor určitě pro Skavena cenu mít bude. Je určitě dobře, že jsi ho napsal.


asdfasdf píše:
Mohu-li nabídnout řešení problému démoni/ďáblové, pak bych učinil toto:

Fiends: Pekelníci
Devils: Ďáblové
Demons: Běsi


To by byl docela zmatek - proč překládat "demon" jinak než "démon"? Navíc slovo "pekelníci" dost striktně predikuje existenci pekla a to, že démoni i ďáblové jsou z něj (což jevím, jestli je žádoucí).
Autorská citace #76
7.6.2017 11:38 - Šaman
asdfasdf píše:
Mohu-li nabídnout řešení problému démoni/ďáblové, pak bych učinil toto:

Fiends: Pekelníci
Devils: Ďáblové
Demons: Běsi


Myslím, že fiend je možné překládat jako běs. Původně to slovo označovalo 'strašlivého nepřítele', tedy nic přímo pekelného. A běs u nás používáme v podobném významu (Noční běs z Jak ochočit draka, lesní běs pro Leshyho).

Devil - ďábel a Deamon - démon jsou natolik ustálené překlady, že bych je rozhodně neměnil.

Ovšem mít ďábly a přitom se vyhýbat tomu mít ve fluffu peklo je myslím trochu absurdní.


Dodatek: Koukám, že slovo fiend má původ ve starogermánském výrazu fjándi. Tedy je starší, než evropské křesťanské peklo.
Autorská citace #77
7.6.2017 11:59 - Maelik
Šaman Díky za podporu.

wlkeR píše:
Otázka je, jestli zachovat podobu a fluff démonů a ďáblů jako takových, jak jsou v D&D, nebo jestli to změnit a začít tím pádem razit nějakou vlastní verzi světa, potažmo sfér

Proč ne obojí?

Myslím tím, Démoni a Ďáblové můžou stále být obyvatelé nižších sfér, stále to můžou být Ďáblové, kteří se baví uzavíráním smluv se smrtelníky a démoni, které prostě baví ničit. Refluff by mohl být v tom, že nejde o znepřátelené strany v konfliktu trvajícím kam až paměť sahá, ale prostě o kvalitativně jiné bytosti.

Démoni, coby jakási forma chaosu, ničení, zoufalství a tak všeliak podobně, kterou nějaký černokněžník přivolal do materiální sféry, spoutal do tělesné podoby vyhovující úkolu, a následně poslal zpět do sféry chaosu/pekla. Případně vznikají spontálně v pekelných krajích z vířící energie chaosu. Tak či tak se jedná jen o dočasné zformování elementárního chaosu, což je důvod, proč bych je přejmenoval na Běsi.

Ďáblové jsou naproti tomu myslící bytosti pro které je peklo domovskou sférou, obdobně jako pro lidi materiální sféra. Jejich povaha je samozřejmě do veliké míry ovlivněna jejich domovinou, takže mají potřebu zasévat chaos v ostatních sférách (zatím nedosaženou metou je chaos mezi modrony), nicméně jsou dostatečně bystří na to, aby si uvědomili, že hrubá síla je jednak neefektivní a hlavně neefektní. Proto se ti vyšší velice rádi zjevují smrtelníkům a uzavírají s nimi smlouvy, zpravidla takové, aby se zdálo, že jsou výhodné pro smrtelníka. Nižší ďáblové se baví alespoň tím, že nějakým způsobem smrtelníky ovlivňují. Někteří se nechávají "zotročit" jako familiáři mocných kouzelníků, aby s nimi získali přímé telepatické pouto, přes které mohou myšlení tohoto kouzelníka ovlivňovat, například tím, že mu ukáží, co "vidí". Jiní se přestrojí za lidi, či elfy, či jiné smrtelné bytosti, přisednou v hospodě ke stolu a obratnou řečí zahájí revoluci apod.

Já vím, že by to znamenalo určité přetřídění, ale zas by to umožňovalo ty naše české čerty, co šli nahoru pokoušet a už tu nějak zůstali.

York píše:
To by byl docela zmatek - proč překládat "demon" jinak než "démon"? Navíc slovo "pekelníci" dost striktně predikuje existenci pekla a to, že démoni i ďáblové jsou z něj (což jevím, jestli je žádouc


Tak zaprvé místo Pekelníků by se dal dát obecný název Démoni..ale trochu by se to pletlo. Zadruhé, DnD má Devět pekel, tak proč by je nemohli obývat pekelníci?
Zatřetí, měl jsem za to, že cílem je více, či méně refluffnout Bestiář, a když u toho jsme, můžeme tu kosmologii trochu zjednodušit, ne? Proč mít Propast a Devět pekel, když by to mohla být jedna a táž sféra? A když už tvoříme novou kosmologii, Ďáblové a Démoni nemusí být nutně nepřáteli (viz můj pokus o refluff výše).
Autorská citace #78
7.6.2017 12:09 - ShadoWWW
A co třeba démoni jako utečenci z pekla? (Duše, kterým se podařilo uniknout, a ďáblové, kteří z nějakého důvodu zběhli). Teď řádí po světě a vyhýbají se kontaktu s ďábly, aby opět nepropadli peklu.
Autorská citace #79
7.6.2017 12:29 - Vojtěch
Vzhledem k tomu, že démoni jsou ještě ničivější než ďáblové a mají jinou sadu schopností, tak by to asi vyžadovalo větší zásah do systému.
Autorská citace #80
7.6.2017 12:32 - Xyel
Gryf napsán, beru hipogryfa :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18080401420593 secREMOTE_IP: 54.198.96.198