Produkty

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body7
Fextkladné body4
Kostliveckladné body1
Mumiekladné body4
Přízrakkladné body3
Spektrakladné body3
Upírkladné body8
Zombiekladné body1
10.9.2017 21:40 - wlkeR
No to nevim, jestli by se na něco takýho našlo dost medoviny ._.
10.9.2017 21:52 - Log 1=0
Co prostě tabulka ve stylu PPJ 283 a věta "Pokud je cizí postava jiné rasy, přidej ji vlastnosti a oprav hodnoty vlastností dle tabulky níže:" a tam tu tabulku. A poznámku, že popis vlastností najdou u každé rasy.

K úvodu dát, že staty humanoidů popisují "typického válečníka", s tím, že pokud chcete něco jiného, návod je na straně x, kde na x by byla výše zmíněná tabulka.
11.9.2017 15:44 - wlkeR
Válečníka asi né, to je class. Měl jsem na mysli spíš odstavec typu "kromě běžných bojovníků (jsem línej hledat v klíči 'combatant') má rasa X zejména arcimágy a zvědy. Mají stejné statistiky jako ti v kapitole s NPC, ale arcimág má místo feather fallu fireball a zvědova stealth je +20." Omluvte mou klačtinu.
11.9.2017 15:50 - Log 1=0
Válečník jsem použil, protože s Shadowwwově překladu je fighter bojovník. Jestli v JaD je válečník, tak samozřejmě jak píšeš.

No, jestli se ti s tím chce vymýšlet, tak je to tvoje věc. Ale myslím, že bys tu energii využil lépe jinak. Myslím, že gnollí paladin udělaný jako "paladin" s rasovými vlastnostmi "gnoll"a účelu poslouží víc než dobře.
11.9.2017 16:08 - wlkeR
Nó, jo, tak jsem to myslel, jen chci ten "transfer" schopností do NPC dělat přímo u daný rasy, ne v nějaký extra tabulce někde. A možná z toho udělat součást fluffu.
24.9.2017 09:17 - wlkeR
Na základě informací, které jsem vytahal z původního 5E MM jsem sestavil krátký manuál pro pisatele. Sepsanej byl už na konci srpence, ale dneska jsem ho s odstupem zkontroloval a myslím, že je použitelný. Pokud máte připomínky, připomínkujte.
8.10.2017 08:22 - wlkeR
Tak. Konečně už jsem (skoro) hotový s papírováním provázejícím školu, takže se vracím k editování.

Znova jsem se zamyslel nad core draky a zjistil, že jste mi celou dobu podsouvali velmi kvalitní skládačku, ve který jsem nic neviděl a shrnul jí ze stolu. Což byla blbost, takže teď když jí poskládám a opráším, navrhuji něco v tomhle smyslu:

Barevní draci = adult = Chaos
Kovoví draci = old = Law

Nebyli by to úplně všichni, jeden nebo dva druhy bych naopak nechal v evoluci dráče -> starý drak, ale to už by nebyli ti Draci s velkým D, ale prostě draci, co se objevili někdy později v evolučním řetězci a přizpůsobili běhu věcí.

Druhá věc, co mi vnuknul Sirienův návrh dračího toolkitu, je, jak myximálně využít skutečnosti, že by každá nestvůra patřila do nějaké skupiny. Protože zatímco dělat nějaké tweakovací rámečky pro každou nestvůru zvlášť, nebo by některá něco měla a jiná ne, mohli bychom ke každé skupině udělat stránku nebo dva nějakého toolkitu, který by poskytoval obecné rady typu jak tuhle skupinu roleplayovat, jak s ní stavět enountery, jak ty nestvůry ladit pro různé světy a žánry atd.

Co vy na to?
13.10.2017 10:31 - Maelik
wlkeR píše:
který by poskytoval obecné rady typu jak tuhle skupinu roleplayovat, jak s ní stavět enountery, jak ty nestvůry ladit pro různé světy a žánry atd.


Nápad není špatný, jen to u některých skupin bude složitější, díky jejich vnitřnímu rozdělení. Kupříkldu draci jsou Draci pradávní bojující buď pod vlajkou chaosu, Draci pradávní bojující pod zástavou řádu a pak draci, coby smrtelní příbuzní, kteří se rodí, stárnou, umírají.

Případně u nemrtvých je základní dělítko na inteligentní nemrtvé (fexti, upíři, duchové, kostějové..) a neinteligentní nemrtvé fungující na pár základních instinktech (zombie, kostlivci, spektry..)

Každá z těchto vnitřních skupin se roleplayuje dost jinak. Pradávný Drak se bude na draky dívat jako na otravnou verbež kazící pověst skutečným Drakům, a kostěj se dost urazí, pokud ho někdo postaví na roveň prosté zombii.
13.10.2017 17:18 - wlkeR
Ano, ale sám jsi je uvnitř té velké skupiny seskupil na menší skupiny, u kterých by se některé věci opakovaly, kdyby se měly zmiňovat u každé nestvůry zvlášť.
13.10.2017 18:17 - Maelik
Já to samozřejmě vnitřně dělím..jen jsem to zmínil, protože to zatím vypadalo, že budou jen veliké skupiny (Nemrtví/NPC/Zvířata/Draci/...), čistě pro přehlednost. Pokud každý oddíl má mít i obecný úvod, pak se tu poměrně výrazně mění koncept Bestiáře, i když se to nemusí tak zdát. A přináší to určité další koncepční změny, jako např uspořádání. Rozpadne se oddíl NEMRTÝCH na VYŠŠÍ NEMRVÉ a NIŽŠÍ NEMRTVÉ? Nebo bude dále oddíl NEMRTVÍ s pododdíly VYŠŠÍ NEMRTVÍ a NIŽŠÍ NEMRTVÍ? To je vše.
13.10.2017 18:44 - wlkeR
Pododdíly asi ne, ale v určitých oblastech se to dá rozdělit. Například:

Nemrkví
Všichni nemrkví nejsou mrkví.
Nižší nemrkví jsou například kustlivci a zobmie. Jsou úplně vypatlaný a neumějí lézt po žebříku.
Vyšší nemrkví jsou kustějové a hupíři. Mají za ušima a žebřík nepotřebujou.

Mimochodem, výše uvedený příklad je dobrou ilustrací mojí momentální příčetnosti.
13.10.2017 18:59 - sirien
Hm. To je koncepčně dost nudné rozdělení. Lepší je dát tomu nějakej fluff-lite obsah. Např. Nižší nemrtví jsou vedeni vůlí stvořitele (byť ti silnější mohou projevovat nějaké své quirky), zatímco vyšší nemrtví mají vlastní vůli (byť třeba stvořitelem ovlivněnou nebo spoutanou).

Konkrétní "inteligence" nižšího nemrtvého tak je dána skillem nekromanta (kostry noobáckého nekrouše žebřík nedaj, kostry nějakého mistra nekrouše jo) a vyšší jsou sice samostatní, ale stále nějak vázaní s tím, kdo je stvořil. (Přitom to nic neříká o tom, co přesně jsou zač, jak přesně vznikají atd. - zmíněný koncept sedí jak pro Asterion a jeho konstrukty/stínové nemrtvé tak pro DnD kdy zombie i přízrak jsou v podstatě stejného původu a jen se liší svou "kvalitou")
13.10.2017 21:19 - wlkeR
Nejsem si úplně jistý, jestli se nemíjíme pointou. Ta měla být, že i v rámci jednoho druhu se dá mluvit o nějakých poddruzích (ale pořád ne individuálních nestvůrách), aniž by bylo nutné dělat podkapitoly a podpodkapitoly.

Takže úvod o nemrtvých by zahrnul i ty vyšší a nižší, aniž by docházelo k dalšímu jemnějšímu dělení té kapitoly.
13.10.2017 21:47 - sirien
jasně, já jen komentoval to konkrétní nastřelené dělení.
13.10.2017 22:33 - LokiB
sirien: jen pak v ttakových fluffových obsazích musíš/měl bys vysvětlit, jak to, že narazíš na nižší nemrtvé, i když jejich stvořitel je už dlouho po smrti. a podobně (zas jen příklad. aby nedocházo k pardoxům a zbytečně silným omezením
13.10.2017 23:10 - sirien
Když si dost vágní, tak to moc problém neni. Třeba v tom mnou popsaném není nijak řečeno, že ti nemrtví vyžadují přítomnost jeho vůle - jen že jí jsou vedeni. Ta vůle do nich mohla být klidně vtisknuta (nebo "obtisknuta") při jejich samotné animaci a od té doby v nich může být prostě udržována tou magií, která je pořád drží pohromadě.

Jinak tohle zrovna nabízí i docela zajímavé další možnosti. Třeba nemrtvé, co se chovají odlišně podle toho, kdo je stvořil - nemrtví strážci jednoho tvůrce budou spíš stát na místě a čekat, dokud se k nim skutečně hodně nepřihlížíš, zatímco nemrtví strážci jiného tvůrce se za Tebou můžou vrhnout i z dálky hned, co Tě spatří. Popř. nemrtví stvoření lidi nenávidícím elfím nekromantem můžou jít primárně po lidech, jsou-li tito v dosahu a přitom vůbec neútočit na elfy (což rozhodně v lidech co si toho všimnou nevyvolá vůbec žádné spekulace). Popř. jeden tvůrce může záměrně stvořit nemrtvé s odlišným profilem pro různé účely.

Základním pravidlem každého správného bijce nemrtvých se tak stane "poznej svého nekromanta" a svět bude hned o něco zajímavější :)

Tyhle fluffové detaily sou cool a inspirující, jen musí být skutečně navržené tak, aby pokud možno nebyly moc podrobné a definující a aby v nich tak zbylo dost tvárnosti aby si to každý GM mohl zasadit do svého světa po svém.
13.1.2018 15:14 - wlkeR
Tak to vypadá, že můj nedostatek času a postupná ztráta zájmu autorů (vyjma Maelika, jehož tvůrčí zápal neudolá ani měsíční čekání na reakci) odsoudila současnou verzi crowdsource Bestiáře k úpadku. Rozhodl jsem se tedy pustit do finalizace jedné kapitoly (právě díky Maelikovi to budou nemrtví), aby byl nějaký mustr a vůbec něco, k čemu aspirovat.

Další postup bych si představoval tak, že sem plácnu nestvůru a uvidíme, co se k ní sebere za lore. Možná nepřiměju nikoho napsat souvislý blok textu, který je třeba několikrát editovat, ale vzhledem k tomu, že Kostka je fórum, se tu určitě najdou lidi ochotní napsat krátce (i dlouze) nějaký svůj názor či historku.

Než k tomu dojde, našel by nějaký čtenář českých fantasy autorů úryvek textu, který by se k nemrtvým hodil jako flavortext?
17.1.2018 20:38 - Maelik
wlkeR píše:
Než k tomu dojde, našel by nějaký čtenář českých fantasy autorů úryvek textu, který by se k nemrtvým hodil jako flavortext?


Ty co jsem dodal já se ti nelíbí?
19.1.2018 16:24 - wlkeR
Potřebuju obecnej k celý kapitole. A taky by nebylo od věci trochu zpropagovat české autory fantasy.
27.1.2018 13:07 - Nuloen
v jednom městě byl fext alchymista, jeho oborem bylo travičství. Někdo si najal naši družinu aby vzala jeho jed, našla v kanalizacích místo kde velepotkani shromaždují jídlo pro svoje hejno a to jídlo otrávili. Hráči cestou vypustili nepovedený experiment jednoho alchymisty (Sliz, který byl schopný se rozmnožovat pomocí mrtvých těl), když se pak vrátili za pár dní do města, tak byla celá čtvť pod útokem. Jeden z hráčů si usmyslel (vědmák s předsudky vůči nemrtvým), že za to může ten fext a tak ho pronásledoval městem, když ho dohnal na jedné ze střech, tak se pod nimi propadla a z vrchu na ně skočil jeden ze slizounů a detonoval (Slizouni před smrtí vystřelili kosti ze svých obětí a z mrtvoly ze které vzešly). Fext skončil přišpendlený ke zdi a hráč ho rozsekal na kousky. Potom hráč odešel dveřmi ven na náměstí plné slizounů :D
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22579097747803 secREMOTE_IP: 54.226.36.60