Produkty

Autorská citace #1
26.10.2016 07:44 - Demonica
ShadoWWW: Děkuji že pro nás tyhle informace sleduješ a zaznamenáváš.

Docela mě to nadchlo a snad poprvé mám chuť si koupit bestiář do DnD. Popis pocitů mozkožrouta si určitě nenechám ujít :)
Autorská citace #2
26.10.2016 09:56 - LokiB
ShadoWWW: super! i kdyz s pojmem Mozkozrout se tu asi nesmirim :)
Autorská citace #3
26.10.2016 10:06 - Rojta
Díky za share. Lore tohodle druhu umožňuje vyprávět příběh uplně jinak, ale kdo to má stíhát vymýšlet.
Autorská citace #4
26.10.2016 10:30 - Sparkle
To vypadá luxusně.
Autorská citace #5
26.10.2016 10:31 - ShadoWWW
ShadoWWW píše:
s pojmem Mozkozrout se tu asi nesmirim


Jo, hodně jsem při překladu 5E uvažoval nad mozkomorem, což je tradiční překlad v TTRPG. Ale v počítačové hře Baldur's Gate, v té staré i nové Enhanced Edition, to překládají do češtiny právě jako mozkožrout. A co si budeme namlouvat, hráčů počítačového BG je víc než hráčů stolní verze, takže víc hráčů je zvyklých na mozkožrouta. Mým motivem při překladu 5E bylo mimo jiné nalákat na stolní verzi právě hráče počítačového BG, respektive jeho překladu, kteří stolní verzi nehráli kvůli angličtině.

A pak... ten mozkožrout je fakticky správnější. Jak o tom mluvil Chris Perkins v Lore You Should Know, a jak jistě bude uvedeno i ve Volovi, mozkoužrouti ty mozky skutečně jedí, respektive požírají.
Autorská citace #6
26.10.2016 10:35 - ShadoWWW
Mimochodem, tady je pár dalších ukázek:





Autorská citace #7
26.10.2016 11:21 - LokiB
ShadoWWW: skvělý ukázky.

ad mozkožrout ... jako "přezdívka" toho monstra mezi dobrodruhy to je dobrý, o tom žádná. jen mi to do "oficiálního pojmenování" nesedí. je to takový vulgární (v původním významu slova) a trochu přízemní
mind flayer samo o sobě zní děsivě. ne proto, že ti sežere mozek, ale co s tebou udělá PŘEDTÍM :) obzvlášť ve starších edicích, kde to bylo hodně o psionice, byla představa "drásání mysli" ... strašidelná
čímž neříkám, že mám lepší překlad
Autorská citace #8
26.10.2016 12:07 - Vojtěch
Mind Flayer je ale přezdívka ražená dobrodruhy. Pořád tomu můžete říkat Ilithid, což je jejich vlastní jméno.
Autorská citace #9
26.10.2016 12:11 - Colombo
Jo, exonyma jsou urážlivá, každý má právo na sebe-identifikaci.
Autorská citace #10
26.10.2016 12:13 - Kamach
ShadoWWW píše:
hodně jsem při překladu 5E uvažoval nad mozkomorem

S mozkomorem je dnes už trochu problém, protože dementor z Harryho Trottela.

ShadoWWW píše:
Mým motivem při překladu 5E bylo mimo jiné nalákat na stolní verzi právě hráče počítačového BG, respektive jeho překladu, kteří stolní verzi nehráli kvůli angličtině.

A to se ti daří!
"To je jak Baldurs Gejty", povídal nadšeně jeden spoluhráč, který ani netušil, že BG, IWD a NWN jedou na jakémsi DnD. A potom ho napadlo, jestli Pillars of Eternity pak teda nejsou podle těchhle pětek :)

A jednoho z nejlepších kamarádů, co byl zarytej dračákysta a k tomu nadšenec do Legendy o Drizztovi, jsem zase utáhl na drowy z monstráku.
"Oni mají minikušičku s tím paralyzujícím jedem... a obyč drowové neumí levitovat, ale eliťáci jo, protože mají ty rodové insignie... přesně jako v knížkách!" *žgrynd*

Colombo: Moje řeč, humanoidní hlavooktopodi mají taky city! :)
Autorská citace #11
26.10.2016 12:13 - LokiB
Vojtěch: joo, ale stále je oficiální název monstra z pravidel, dokonce pod TM WOTC :)

viz třeba: http://dnd.wizards.com/dungeons-and-dragons/what-is-dnd/monsters/mindflayer
Autorská citace #12
26.10.2016 12:37 - LokiB
Mimochodem, cetli jste stare Volo's Guid to ...? Nebo Elminsters Ecologies?
Resp. z Ravenloftu Van Richten's ...

Zatim jsem ty ukazky z novych Volo Guidu tady podrobne necetl, bude to podobny?
Autorská citace #13
26.10.2016 13:17 - ShadoWWW
LokiB: V rámci přípravy na překlad jsem četl jen místní překlady těch Volových průvodců. Mělo by to být podobné.

Kamach: ;-)
Autorská citace #14
26.10.2016 15:46 - crowen
No neviem, mne sa akosi mnozstvo haluznych priser s roznym poctom oci, koncatin a hlav moc nepaci. Hlavne, ked typek vravi, ze zijeme v post GoT svete.

GoT ma 5 priser - wargovia, zombici, zombie lords, obri, draci. Snad som na nic nezabudol.

Ina ako ludska rasa hra minimalnu rolu. Ludia maju 4 kultury - free folk spoza steny, ludi na Westerose (z ktorych trochu vytrcaju vikingovia - Iron Born), a otrokarov za morom. Menej je niekedy viac.

IMHO najlepsi bestiar, aky som kedy drzal v ruke, je bestiar k DrDII (a teraz sa prosim nezacnime bavit o (ne)kvalitach DrDII).
Autorská citace #15
26.10.2016 16:04 - sirien
crowen píše:
GoT ma 5 priser - wargovia, zombici, zombie lords, obri, draci. Snad som na nic nezabudol.

Mňo... jo, zapomněl, docela na hodně - tam na Severu za Zdí to je fakt docela rozmáchlá směska, jen tam prakticky ničeho neni moc, protože to tam ve velkém vymírá. Jen co si vybavuju z halvy tam máš zombieky, white walkery, driády (nebo co sou zač - ten elder kind), k těm obrům tam byly myslim odkazy na nějaké skřety či co a další věci "někde v horách/údolí/whatever, technicky vzato shifteři, naprosto jednoznačně tam někde venku sou démoni (Varis jednoznačně svědčí o tom, že jednoho potkal, Rudá Čubka nějaké přímo vyvolávala, u těch čarodějů Daeny možná nějaké potkala - a možná ne), do toho draci, teoreticky i když se přímo neukázaly by šlo spekulovat o harpyích (ve světě, kde lítaj draci, nebude mít gigantické město ve znaku harpyji jen tak pro nic za nic) a Irons mluvily o nějakejch mořskejch monstrech (což, ok, můžou být prostě jen klasické námořnické zkazky).

To, že tam jsou jen lidé, je hezká minimalizace, ale s těma národama si dost mimo - jen Westeros má těch kultur asi pět (Nordic, Dornish, Irons, "Central"? - dobře, čtyři), pak máš Free folk, Bravos&cities, otrokářská města (kde by technicky šlo spekulovat o třech kulturách podobně jako u Westeros, místy tam byly náznaky rozdílů, i když nebyly moc pitvané) a Dothraki. To jsme na osmi až deseti. Pak tam máš historicky Valyrii a teoreticky možná nějakou kulturu těch zbarbarizovanejch potomků Valyrie.


Bestiář k DrDII měl výborný koncept (ostatně Charles), ale šel udělat i o trošičku líp. Resp. ten koncept šel podle mě dotáhnout víc do důsledku a bylo by to lepší. Nicméně jo, to je jedna z mála fakt povedenejch věcí a je to holt na téma "máme věci od Altaru a máme věci od Altaru, co dělal Charles".
Autorská citace #16
26.10.2016 16:22 - Vojtěch
Crowen: To že máš AGoT 5 příšer neznamená, že je ve své hře DnD nemůžeš mít také. DnD bestiář obsahuje to co obsahuje, abys v něm našel staty pro nová i stará dobrodružství, která vyšla a nemusel patlat pořád znovu to samé. Máš tam také možnosti si vybírat co zrovna ve svém světě budeš mít. Stejně jako s Forgotten Realms tam nemusíš mermomocí využít všechno. Klidně můžeš mít svět, kde je jen člověk a mrtváci z něho vzešlí, bez jediného draka, orka, nebo beholdera. DnD jsou základní pravidla pro mnoho světů, ne specifická pravidla pro jeden setting. Nevím proč by se mu měly vyčítat zahrnutí bestií z historických dobrodružství.
Autorská citace #17
26.10.2016 16:24 - LokiB
ShadoWWW: jestli to má být podobné, tak jsem nějak nepochopil tu "obavu" MM ohledně toho, jaký je to risk, vydat takovouhle příručku. Jakože do toho nainvestovali fakt ranec a bojej se, že se to nezaplatí? Nebo to byly jen marketingové řeči "kupujte nebo budu plajte, prosííím! "?
Autorská citace #18
26.10.2016 16:43 - ShadoWWW
Podle mě ten nový trend je hlavně v tom, že Bestiář už nemusí bý jen katalog pro ostatování nestvůr ve vámi nebo Wizardy vymyšleném dobrodružství, ale kniha plná inspirace. Že nepotřebujete stovky nestvůr, ale zaujme vás popisný text pěti šesti nestvůr a kolem nich můžete vystavět celé tažení. Když máte nestvůru, co má 10+ stran popisnéh textu, tak to jistě nebude jednolitý text, ale desítky různých inspirativních háčků na zápletky. Ale nejen náznaky možných zápletek a rolí v dobrodružství, ale v takovémto rozsahu už poměrně zevrubné, důmyslné charakteristiky.

A o tom to je, že méně nestvůr popsaných více do hloubky může otevřít DnDčku nové typy dobrodružství. Už to pak nejsou jen balíky statistik určené k bojovému střetnutí a zabití.

Už teď o tom referují lidé v diskuzích, že z jedné ukázkové stránky je napadají zápletky pro celá dobrodružství.

LokiB: Psal jsem o tom zde.
Autorská citace #19
26.10.2016 16:49 - sirien
Vojtěch: já zásadně protestuju proti hraní DnD ve světě který neobsahuje draky.


LokiB: to hodně moc souvisí s historií DnD z doby 2e/3e a s úpadkem TSR a přechodem k WotC. TSR svého času 2e rozjeli naprosto maniakální paletu fluffových věcí - světy, tematické sourcebooky atd. Výsledkem bylo, že každou věc nakonec kupovalo míň a míň lidí. WotC pak zásadně obrátilo publikační a obsahovou politiku a od té doby se silně fluffových věcí stranili, protože prostě kdysi selhali, ale protože to TSR tehdy jelo tak hrozně ve velkém, tak vlastně nikdo nevěděl proč to selhalo - podezřelých bylo hodně a analýzy žádné.

Každá firma má svojí kulturu, historii, "lore" atd. Z pohledu Wizardů jsou fluffově orientované přiručky Pandořina skříňka, která kdysi málem zničila DnD (doslova, věci byly jen malej krůček od toho, aby se práva na tu značku a vše, co s ní souvisí, totálně zablokovaly navěky - resp. na další půl století minimálně) a podařilo se jí zavřít jen tak tak na poslední chvíli.

Pokud se Mike rozhodl, že nastal čas rozbít beton ve sklepě, truhlu vytáhnout, sundat řetězy a odemknout jí, tak sice možná riziko ve smyslu šance selhání není velké, ale riziko ve smyslu následků pro něj ano - pokud by to jen náznakem selhalo nebo neuspělo dostatečně, pak je dobrá šance, že někdo ve firmě kdo má ten "firemní lore" v kostech zpanikaří a truhlu zavře dupnutím na její víko a zabouchne jí i s Mikeovými prsty vevnitř.

DnD 5e má zajímavou obchodní strategii - snaží se být extrémně dravé a přitom zároveň velice defenzivní - sází na věci, co jsou zároveň trhák a zároveň totální jistota, malé základní portfolio s velkým důrazem na každou jednu věc. Mike teď prohlásil, že fluffová příručka to splňuje - tj. že uspěje ve velkém, stejně jako předchozí 5e produkty. Pokud se to podaří, otevře si tím celou ohromnou (staro-) novou cestu k hromadě dalších možných produktů. Pokud ne, tak tu cestu na dalších 10 let znovu zabije a přitom ztratí svůj firemní kredit geniálního vizionářského product managera a tím i velkou část schopnosti ovlivňovat další vývoj.
Autorská citace #20
26.10.2016 16:50 - Vojtěch
ShadoWWW - tohle není nový trend. Monster Ecologies, některé potvory pro Monster Manualy IV a V pro 3.5 DnD... Tohle je jen soubor podobných. Katalog už konec konců vydali a teď ho rozšiřují. Myslím, že se dočkáme i dalšího katalogu a pak zas nějakého toho pitvání, ted dvě paralelní řady.
Autorská citace #21
26.10.2016 16:53 - LokiB
ShadoWWW: přesně o tom tvém postu mluvím :)
Píšeš ... "Mike Mearls v článku (jehož překlad tady na Kostce už je ve schvalovacím procesu :)) říká, že vydání Volova průvodce je ošemetné"

Tak jen se ptám, co tím vlastně myslí? Že se příručka nezaplatí? Nebo že to položí celý tým a edici?
Viz ta sirienova reakce pod tím tvým komentem.

Přijde mi nereálný, že by to byl nějak velký risk pro WoTC ...
Autorská citace #22
26.10.2016 16:53 - Vojtěch
Sirien: Nějak si nevzpomínám, že by třeba na Ravenloftu (myšleno hrad/dobrodružství) zrovna strašlili. To že jsou to jinak spíš bájní tvorové, o kterých je slyšet, ale setkat se je problém jejich účast zcela nevylučuje, nicméně...
Autorská citace #23
26.10.2016 16:56 - ShadoWWW
LokiB: No sirien to tentokrát pod tím mým komentem vystihl docela přesně, líp než já.
Autorská citace #24
26.10.2016 16:58 - LokiB
sirien píše:
Mike teď prohlásil, že fluffová příručka to splňuje - tj. že uspěje ve velkém, stejně jako předchozí 5e produkty. Pokud se to podaří, otevře si tím celou ohromnou (staro-) novou cestu k hromadě dalších možných produktů. Pokud ne, tak tu cestu na dalších 10 let znovu zabije a přitom ztratí svůj firemní kredit geniálního vizionářského product managera a tím i velkou část schopnosti ovlivňovat další vývoj.


To je přeci právě ten nonsens, který udělali v TSR... to, jestli vyjde jedna příručka, nebo ne, nic neznamená ... největší blbost, co by mohli udělat, je, na základě úspěchu jedné fluffové příručky začít chrlit tuny.
Protože imho jedna se chytne určitě (aspoň já bych a to vsadil) ... ale pátá už třeba ne, protože se lidi nasytěj.

V tomhle té prezentované úvaze nerozumím. Úspěch/neúspěch této příručky jako zásadní rozhodovací podklad pro rozjetí/nerozjetí celé řady ... je trochu vachrlatý.
Některé řady se rozjíždějí pomalu a vydržej, jiné rychle a brzo hasnou.
Autorská citace #25
26.10.2016 17:01 - LokiB
ShadoWWW: já tu jejich historii shodou okolností znám. jen s tím prezentovaným zdůvodněním významu této příručky nesouhlasím. Jako pro MM jo, osobně, na bonusech, co já vím ... ale co se strategie vydavatelství týče, je to jen jeden z ukazatelů. Ok, když to bude fakt hustej propadák, tak asi show stopnou ... ale spíš mi to přijde jako nahánění cukrový vaty
Autorská citace #26
26.10.2016 17:01 - Vojtěch
LokiB: Tady bych se spíš poohlížel po frekvenci vydávání. Pokud nebudou moc blízko za sebou, tak jich můžou prodat víc, než kdyby je sekali jak Baťa cvičky.
Autorská citace #27
26.10.2016 18:17 - sirien
Loki: "riziko pro WotC" má mnoho podob, které občas nejsou zřejmé. V tomhle případě nejde o klasické obchodní riziko (nevydělá to dost atp.), ale o korporátní riziko (Hasbro má na WotC dost tvrdé požadavky co do rentability, viditelnosti a dalších výsledků a pro RPG sekci WotC jsou jejich nároky fakt monstrózní, protože Hasbro na RPG jebe a je zvyklé na produktové řady, obraty a zisky na úrovni "Magic kartičky a víc" - Mikeova práce na DnD 5e je surfování v uragánu mezi žralokama, se všim, co udělá, se musí udržet úplně nahoře jak to jen jde, protože pouze to úplně nejúspěšnější v RPG segmentu je aspoň-tak-nějak-dost-dobré aby to hitlo minimální nároky Hasbra - cokoliv menšího a hrozí, že ho něco semele nebo sežere uvnitř firmy na téma relativní rentability, bez ohledu na nominální výsledek, jestli chápeš podstatu toho rozdílu.

LokiB píše:
To je přeci právě ten nonsens, který udělali v TSR

Korporace a firmy obecně nejsou chladně racionální.

TSR dělalo fluff. TSR selhalo. Nevíme proč přesně, ergo toxické je cokoliv co se jejich strategii čímkoliv podobá, tečka.

Mike prohlásil "TOHLE toxické není, bude to bomba".
Pokud to nebude bomba, věc bude shledána toxickou (v případě že totálně nepropadne, bude řečeno, že "Jen Mikeova genialita odvrátila totální průser z toho, že jsme se dotkli něčeho toxického, nicméně byl to Mike, kdo po tom vůbec šáhnul - špatná volba, pryč od toho, vraťte to do truhly, zamkněte a zakopejte zpátky pod podlahu ve sklepě"


(btw. tatáž logika dokáže v korporacích samozřejmě fungovat i opačně a na školách se učí celé case studies firem co propadly dojmu "hej, udělali jsme X, je to cool, udělejme víc X" a dojely na to, že původní úspěch X stál na jiném faktoru, než mysleli, ale své falešné představy o domnělém důvodu úspěchu se pak už nedokázaly zbavit a snažily se to tlačit mnohdy až přes vlastní mrtvolu.)

Půlka managementu je hlavně o tom naučit se filtrovat iracionalitu co nejvíc pryč z rozhodování. A stejně to nakonec nikdo nedokáže na 100%.

Musíš si uvědomit, že WotC není samostatné. Všechno co dělá nebo nedělá je v kontextu toho, že patří Hasbru, které na ně dupe.
Autorská citace #28
26.10.2016 18:42 - LokiB
sirien: aniž bych chtěl rozporovat obsah, můžeš upřesnit odkud pocházejí uvedené informace? Snažím se vyhnout pocitu, že část z toho je popis "takhle si myslím, že ta firma funguje", resp. "takhle někdo psal v diskusi či rozhořčeném článku, že to tam funguje". No offense.

Jen to beru prizmatem toho, že mám i ekonomické vzdělání a managementu se věnuju v nemalé části svého profesního života. Nicméně oproti tomu o angličtině se tu nechám poučit rád kdykoli :)

O byznysu WoTC z MtG a DnD, resp. spojení s korpem Hasbro mám takové ty obecné informace, co člověk pochytí tu a tam z netu, z diskusí na různých diskusích, z obecně dostupných zpráv, ale žádné insider info, proto se vlastně ptám.

Jakkoli mám své pochybnosti o fungování většiny společností a obecně i lidí mimo mé osoby, tak se snažím vyvarovat apriorní kritice, když někdo (zejména pak majitel nějaké firmy) dělá věci jinak, než bych to třeba dělal (ve své představě, být na jeho místě) já.

EDIT: aby to nevyznělo, jako že chci startovat nějakou břitkou diskusi. jsem jen trochu ... netrpělivý ... když někdo kolem mluví stylem "musíš si uvědomit" resp. poučuje stylem "pochop, tohle je o tom" :) Ale snažím se tu netrpělivost krotit.
Jestli na to máš nějaké citovatelné zdroje, tak se opravdu (myslím opravdu, ne "opravdu") velmi rád dozvím víc o vnitřním fungování WoTC a spol. Jen bych se právě rád vyhnul té osobní dojmologii "jak se věci mají", to pro mě moc cenu nemá.
Autorská citace #29
26.10.2016 23:02 - ShadoWWW
Vem si 4. edici: Přes všechny chyby to bylo ve své době stále nejprodávanější RPG. Paizo se svým Pathfinderem, 2. nejprodávanějším RPG, by dalo nevím co, aby dosáhlo prodejnosti 4E, ale Hasbru to nebylo dost a skoro ze dne na den ji zařízlo.

Protože Hasbro je akciovka a Paizo je jen s.r.o. Protože Hasbro je zvyklé na zisky z Monopoly a Magicu, 50+ mil. USD ročně z jedné produktové řady.

Pro zajímavost: DnD bylo tak nepatrné z pohledu Hasbra, že se ani neuvádělo ve výročních zprávách pro akcionáře. 5E byla první edice, co se tam objevila a všichni byli v šoku. Nutno dodat, že i tak tvořila jen velmi malý podíl.
Autorská citace #30
27.10.2016 02:56 - sirien
Loki: ta historická část je v podstatě oficiální a byla tak popsaná i samotnými Wizardy, resp. lidmi od Wizardů v ofiko vyjádřeních (detaily viz třeba Alnagův článek o historii DnD u TSR/WotC, najdeš v knihovně RPG Odborně).

Ta část o vztahu WotC a Hasbra je common knowledge, co časem prosákla ven a dneska je v podstatě daná - žádný konkrétní zdroj to nemá, ale všichni co WotC trochu sledujeme to víme prostě protože od doby co Hasbro WotC koupilo se ty věci dostávaly ven mezi řádkama veřejných oznámení, skrz rozhovory s autory kteří občas něco naznačili a občas se něčím prořekli, dost bylo vidět z Q&A kdy WotC občas odpovídalo na nějaké otázky z komunity atd.

V době 4e to bylo dost cryptic, protože WotC se tvářilo jak tajemnej hrad ve Skalistejch horách, ale už tehdy to bylo poměrně zřejmý z jejich chování a obchodních rozhodnutí (zejm. v porovnání s dobou před jejich odkoupením Hasbrem). Potom co Mike rozjel 5e a obrátil komunikační politiku o 180° a začal se dost otevřeně vyjadřovat ke všemu (vč. např. náhodných odpovědí na Twitteru atp.) se to potvrdilo.

Efektivně to je dost nekontroverzní znalost už dlouhou dobu. Viz ostatně i různá vyjádření a srovnání o velikosti RPG trhu jako celku a o velikosti příjmů Hasbra jen z jeho jednotlivých primárních segmentů.


To o Mikeově pozici ve WotC jsou převážně moje (nejen moje, teda) dohady, které zakládám na výše uvedeném a na tom jak se k věci sám vyjadřuje (např. v tomhle článku).

Je to jedna z těch věcí, které nenajdeš jasně popsané na jednom místě, ale když dýl sleduješ relevantní vyjádření, tak to prostě víš. (Podobně jako Google nikdy neřekl, co přesně se změnilo v jeho strategii, když to po Brinovi převzal Page, ale pro lidi co Google v období těch dvou let sledovali to bylo poměrně jasný a na 90% věcí se bez problémů shodovali. Btw. Brin rulez & Page sucks.)

Není to nutně pravda, ale je to "very plausible". Prostě to správně zapadá do sebe.
Autorská citace #31
27.10.2016 06:17 - ShadoWWW
Taky sem tam někdo něco naznačil z těch lidí, co byli z WotC odejiti (vánoční propouštění bylo u Wizardů jednu dobu hodně populární).
Autorská citace #32
31.10.2016 10:02 - Mildar
No. Asi muzeme byt jenom radi, ze jim do toho Hasbro nekeca tolik jako to byva ve videohernim prumyslu. Protoze kdyz to porovnam s videohernim prumyslem pred "prurazem" indie her, tak me poleje pot.
Autorská citace #33
1.11.2016 16:07 - ShadoWWW
Nedávno vyšlá Tomb of Beasts od Kobold Pressu má taky velmi dobré hodnocení. Chválí si ji hlavně bývalí hráči 4E, že tamní nestvůry jsou lépe vyvážené než původní Bestiář 5e pro optimalizované družiny a hlavně pro družiny na vysoké (10.+) úrovni, kde v původním Bestiáři takové nestvůry dost chybí (z nedostatku místa, protože většina skupina hraje vesměs jen 1.-10. úroveň a taky že je možné efektivně použít skupiny nestvůr nižší úrovně). Kvalita tištěné knihy je prý také velmi dobrá.

Tak, jako Volův průvodce nestvůrami bude spíš pro příběhově laděné skupiny, tak Tomb of Bests je určený zejména pro takticky laděné skupiny. Obsahuje přes 400 nestvůr! Hráči také chválí, že nestvůry mají takticky zajímavější schopnosti. Mnohé nestvůry mají svůj předobraz v mytologii po celém světě, včetně slovanské (ano, je tam i rusalka).

Jediné, co na tom americké publikum kritizuje, že některé obrázky žen jsou sexistické, až urážející (ženy) - např. viz níže. Na to Wolfgang Baur řekl, že ano, některé ilustrace jsou více sexistické, než by osobně chtěl, ale nakonec se rozhodli nechat ilustrátorům volnější ruku a zařadit je tam.

Autorská citace #34
1.11.2016 16:33 - sirien
"Americké publikum" - vsadim se, že většina amerického publika na to koukne a řekne "hej, cool kočka" a pak tam je pár hysterek...
Autorská citace #35
1.11.2016 16:34 - Vojtěch
Pro ty tam nedali dost sexisticky zobrazených svalovců k léčení hysterie ;)
Autorská citace #36
1.11.2016 18:13 - Merlin
Americké publikum se koukne vedle sebe na hrošici/hrocha ládující se pizzou, hambáčem a colou a řekne si...v jakém vesmíru existují kočky jako je ta v knize a podá žalobu. Má velkou šanci vyhrát...asi tak svých kilo procent
Autorská citace #37
1.11.2016 18:21 - Šaman
"Tak ty mi chceš rozkazovat, co mám nosit? Ještě jednou řekneš podprsenka a uvidíš!"
~ barbarská kopinice na americkou feministku
Autorská citace #38
1.11.2016 18:38 - efram
Stejně to naspala určitě nějaká hamburgerová kočička
Autorská citace #39
1.11.2016 18:51 - LokiB
Vtipný je, že ti američani maj ve skutečnosti pravdu. Ty obrázky jsou mnohdy sexistické. Otázkou je, jestli to má nebo nemá vadit.
Nám ze zkušenosti připadá, že ne, že je to přeci normální. Vyjádření svobody, přirozenosti a neměnné kulturní tradice atd.
Bavil jsem se onehdá s jednou mladou fakt pěknou ženskou a smutně připouštěla, že jí fakt není moc příjemný, když jde na poradu nebo na pracovní schůzku s klientem a na těch chlapech je až dojemně vidět, že by místo řešení obchodních věcí dělali úplně něco jinýho.
Divíte se, v důsledku, že pak někde sílí snahy tohle omezovat?
Autorská citace #40
1.11.2016 19:08 - sirien
Spíš sexualizované než sexistické.

(Jo, taky znám takové - a pak znám takové, co se v tom doslova vyžívají. A pak tu většinu, kterou to z většiny prostě nezajímá.)
Autorská citace #41
1.11.2016 19:16 - efram
samozřejmě nic se nemá přehánět, ale pokud ženy chtěj raději buziky co se jen zteplale usmívají tak prosím. tohle bylo a bude, jde to napříč kulturami a časem a až to nebude pak azse budou brečet, že si jich nikdo nevšimne....
Autorská citace #42
1.11.2016 19:29 - LokiB
efram: ta polarizace "chcete buzíky nebo okázelé čumění na vaše kozy se slovy: pěkný melouny kotě!" je právě dost symptomatické :)
tvrzení, že "je to prostě takhle dané" (nejspíš od pánaboha) je legrační a mylné.
ve skutečnosti je možná celá varieta jiných přístupů.a tím nemyslím "shora vnucené přístupy".
no nic, dnes jsem si už zamoralizoval dost.
Autorská citace #43
1.11.2016 19:41 - Sparkle
Kdybych tvrdila, že mi pohled na ty nádherný fantasy hrdinky s dokonalými těly a ksichty modelek ani trochu nesnižuje sebevědomí, tak bych kecala :)

A je mi jasný že chlapi co musej koukat na nasvalený naolejovaný hrdiny s neméně disproporčními těly na tom nebudou o moc líp než já.
Autorská citace #44
1.11.2016 19:53 - York
Sparkle píše:
A je mi jasný že chlapi co musej koukat na nasvalený naolejovaný hrdiny s neméně disproporčními těly na tom nebudou o moc líp než já.


Jak se to vezme. Zrovna svaly si může vyrobit každej*, jen to stojí spoustu sebekontroly a dřiny. Naproti tomu ksicht, charisma, organizační schopnosti, oblíbenost v kolektivu a tak prostě buď máš a nebo nemáš a ovlivnit to můžeš jen minimálně. Ovšem tyhle věci se mnohem hůř zachycujou na obrázku ;-)

* Pokud to teda zdravotní stav dovolí.


edit: S těma svalama je to vůbe zajímavý. Žádnej mytologickej hrdina nemohl mít svaly jako Arnie, a co Arnie, jako většina herců akčních postav, protože s takovým osvalením se nedá narodit a nedá se získat jinak než specifickými tréninkovými postupy, jejichž znalost je otázkou jen několika desítek let do minulosti. S ženskejma postavama je to dost podobný - hezká holka se sice mohla narodit i ve starověku, ale ty kreslené fantasy hrdinky typicky stavbou těla nejsou člověčice (ve smyslu homo sapiens).
Autorská citace #45
1.11.2016 19:59 - efram
LokiB píše:
problém, je že jsem to takto nenapsal. Co je na mém postu to podstatné, je první část -- nic se nemá přehánět.... polarizaci jsi si vytvořil až ty.
Autorská citace #46
1.11.2016 20:27 - Sparkle
York píše:
Zrovna svaly si může vyrobit každej*, jen to stojí spoustu sebekontroly a dřiny.


Jsou určitý tělesný typy, kterým při fyzický námaze roste svalová hmota strašlivě pomalu, a jakmile na pidisekundu přestanou ty svaly udržovat, tak ihned zmiznou. Být jeden z takových lidí, a někdo mi začne tvrdit že přece si ty svaly může vyrobit každej, stačí chodit třikrát týdně do posilka, tak ho asi zmlátím do bezvědomí svaly nesvaly.

York píše:
nedá se získat jinak než specifickými tréninkovými postupy


a specifickými svinstvy co piješ ;)
Autorská citace #47
1.11.2016 20:43 - LokiB
Sparkle: hmm, nevím. kdysi jsem udělal vědomé rozhodnutí, že nechci trávit čas posilováním a pilnou životosprávou, abych docílil osvalené figury, jakou disponovali třeba někteří moji tehdejší spolužáci. neměl jsem problém smířit se s běžně stavěným tělem, spíše pohublým tělem :)
a popravdě jsem ani potom svalnatcům svaly nezáviděl. člověk nemůže mít všechno a tenhle aspekt jsem oželel celkem lehce.

York: no, když se člověk podívá na některé historické fotky třeba z 19. století, tak tam jsou trénovaní chlapi osvalení slušně. jasně, na Arnieho nemají, protože neměli steroidy. Ale třeba posilovači s kettlebellem měli tréninkové metody poměrně sofistikované. jistě, dneska je to to dál, fyziologie je dál, o tom žádná
Autorská citace #48
1.11.2016 22:03 - York
Sparkle píše:
Jsou určitý tělesný typy, kterým při fyzický námaze roste svalová hmota strašlivě pomalu, a jakmile na pidisekundu přestanou ty svaly udržovat, tak ihned zmiznou.


Hele lidi, kteří se tomu fakt věnujou, říkaj, že to není tělesným typem, ale špatnou metodikou tréninku.


Sparkle píše:
a specifickými svinstvy co piješ ;)


Njn, to určitě dost pomůže ;) Ale vcelku věřím tomu, že to jde i bez toho.


LokiB píše:
York: no, když se člověk podívá na některé historické fotky třeba z 19. století, tak tam jsou trénovaní chlapi osvalení slušně.


Někdy v té době bodybuilding začínal, ne?

Ono nejde ani tak o to, že by to nemohli umět i dřív, ale nebyl důvod trénovat specificky s cílem získat svalovou hmotu. Když chceš sílu, výdrž a podobně, tak nepotřebuješ svaly jako týpci z fantasy obrázků, potřebuješ jinej druh tréninku.

Dobrej příklad je seriál GoT. Loras Tyrel, respektive jeho herec, je celkem žoužvička, ale úplně v pohodě to mohl bejt jeden z nejschopnějších bojovníků. The Mountain je prostě velkej chlap a má svaly úměrné postavě a velikosti, ale taky to není žádnej Arnie.
Autorská citace #49
2.11.2016 00:57 - LokiB
York: no tak psal jsi "několik desítek let" ... tak jsem sáhnul nějakých 140 let do minulosti. Spekulovat o tom, jestli měl nebo neměl někdo takový svaly v antické době nebudu, nevím.
Určitě se vědecké založení bodybuildingu a kulturustiky zásadně změnilo zlepšilo. Jestli nikdy předtím neexistovaly nějaké postupy nevím, přijde mi to trochu jako propaganda dnešních mistrů, že jsou tedy vlastně skoro první, kteří něco. Ale nešť, třeba jo.
S tím příkladem z GoT jsem to úplně nepobral, omlouvám se ... jak je to myšleno s hercem LT, že mohl být jeden z nejschopnějších bojovníků? Mohl bejt ... kdyby co?

Já si hlavně nemyslím, že ten zásadní problém spočívá v tom, že se ošklivé holky rozčilují, když někde někdo kreslí nahé krásné holky ... to je taková pověra a odvedení pozornosti. Těm, kterým to vadí, to vadí spíš proto, že se cítí uraženy, že je někdo posuzuje/hodnotí jako "sexuální objekt" a ne jako "lidskou bytost" ... právě proto to vadí i některých krásným a chytrým ženám, které v tom nijak nespatřují svoji konkurenci nebo zrcadlo své nedostatečnosti.
Asi jako kdyby na každého z nás ostatní primárně koukali jako na potenciálního dárce orgánů ;)
někdo to ustojí, někdo se tomu zasměje a další z toho budou nervozní a bude je to štvát ...
Autorská citace #50
2.11.2016 11:57 - York
LokiB píše:
jak je to myšleno s hercem LT, že mohl být jeden z nejschopnějších bojovníků? Mohl bejt ... kdyby co?


Kdyby skutečně celej život intenzivně trénoval boj. Což ten herec nedělal, ale to neznamená, že by po tom tréninku musel nutně vypadat nějak zásadně jinak. Šermíři maj samozřejmě sílu a hlavně výdrž, ale nejsou to bodybuildeři.


LokiB píše:
Jestli nikdy předtím neexistovaly nějaké postupy nevím, přijde mi to trochu jako propaganda dnešních mistrů, že jsou tedy vlastně skoro první, kteří něco.


Já jsem to myslel spíš tak, že až do té relativně nedávné doby prostě nebyl důvod trénovat s cílem získat co nejvíc svalové hmoty. Na starověkých Olympijských hrách nebyla disciplína "kuluristika".
Autorská citace #51
2.11.2016 12:17 - ShadoWWW
No já myslím, že Arnold je tak unikátní nejen díky svému tréninku, ale i genetickou výbavou. V Hollywoodu je víc nabušených týpků, ale Arnold se vyjímá nad nimi všemi. Ne, že by ti ostatní týpci svůj trénink zanedbávali, ale prostě kvůli svým vrozeným předpokladům nedokážou dosáhnout až na Arnolda.

Jakože jo, když bude borec od útlého věku poctivě cvičit, tak má šanci se dostat na úroveň těch ostatních nabušenců (což je vysoko nad úrovní normálního muže), ale Arnold, to je ještě jiná liga, s takovou dispozicí se člověk prostě musí narodit. To samozřejmě neznamená, že nemůže existovat Arnold 2, jen že ne každý, kdo poctivě cvičí, to na něj může dotáhnout.
Autorská citace #52
2.11.2016 13:50 - Jerson
Díky plastickým operacím má každá holka, která si připadá "moc sexy" a příliš očumovaná muži možnost tento stav z měnit a být tuctovou holkou z davu. Nicméně jsem si nějak nevšiml, že by o něco takového ženy měly zájem, včetně těch, které si na ten zvýšený zájem stěžují.
Autorská citace #53
2.11.2016 15:15 - Tarfill
ShadoWWW píše:
Arnold se vyjímá nad nimi všemi

Tady je to asi dost subjektivní náhled. A asi jde i o vybírání herců pro konkrétní roli.
Mě třeba osobně vadí, když jako hlavního herce pro středověkého bojovníka vyberou nějakého kulturistu s vysekanýma břišákama.
Pro typy středověkých válečníků se mi třeba mnohem víc líbí herci, který jsou hlavně VELIKÝ, než "jenom" nasvalený a vysekaný. Pak si člověk lépe představí, jak může být takový bojovník nebezpečný a porážka takového "monstra" pak lépe vynikne.
Krásně to je vidět třeba ve filmu Troja - souboj Achilla a Boagria (Nathan Jones)
nebo ve starším formátu pak i Gladiator (2000 a herec Ralf Moeller).
Nebo též v seriálu GoT a The Mountain (Hafthor Björnsson)
V těchto případech byly břišáky herců upozaděny a důraz byl hlavně na celkovou velikost oproti ostatním a mě se to líbilo třeba mnohem víc.

Což samozřejmě nezahrnuje téma obratných tanečníků šermířů, kteří tak "velcí" nebudou...
Autorská citace #54
2.11.2016 15:19 - Aegnor
Tarfill píše:
Nebo též v seriálu GoT a The Mountain (Hafthor Björnsson)

Jenom bych dodal, že seriálový The Mountain je stále menší než knižní.
Autorská citace #55
2.11.2016 15:23 - sirien
Tarfill píše:
Tady je to asi dost subjektivní náhled.

7x Mister Olympia říká něco jiného.

Říká se, že když šel hrát Conana, tak musel shodit asi 15 kilo svalové hmoty, protože měl těch svalů tolik, že s nima nedokázal zaujmout tu legendární pózu s mečem obouruč nad hlavou.
Autorská citace #56
2.11.2016 16:14 - LokiB
Jerson: tos vymyslel sám? :-o
jakože si má holka nechat řezat svoje tělo proto, že na ni ostatní čuměj a otravujou jí různejma nabídkama a jí to moc nevyhovuje? výborný řešení! nebos jí mohl doporučit nosit na ulici hidžáb, že?
to jsou ty situace, kdy tak trochu chápu i militantní feministky ....
Autorská citace #57
2.11.2016 17:43 - Tarfill
Sirien: ale pořád měl i vyrysovany brisaky... ;-)
Autorská citace #58
3.11.2016 05:24 - ShadoWWW


Autorská citace #59
3.11.2016 11:46 - Jerson
LokiB píše:
Jerson: tos vymyslel sám? :-o
jakože si má holka nechat řezat svoje tělo proto, že na ni ostatní čuměj a otravujou jí různejma nabídkama a jí to moc nevyhovuje? výborný řešení! nebos jí mohl doporučit nosit na ulici hidžáb, že?
to jsou ty situace, kdy tak trochu chápu i militantní feministky ....


Jo. Jsou věci, které s sebou přinášejí jiné věci. To že je někdo odpudivý znamená, že se ho ostatní lidé straní a rozhodně nikdo nemyslí na to, že by s ním chtěl mít sex. To že je někdo hezký má za následek to, že má šanci dostat lepší plat, mezi řadou uchazečů bude spíše vybrán a že s ním chce mít víc lidí sex.
Každý má dvě základní možnosti - smířit se s všemi těmi věcmi, nebo změnit sama sebe. Chtít změnit všechny ostatní okolo, aby vyhovovali našim představám, a hlavně abychom ze svých vlastností měli jen výhody a žádné nevýhody je sice pochopitelné, ale velmi špatně realizovatelné.

Nevidím řádný principielní rozdíl mezi hezkou holkou, se kterou chce mít každý sex, a schopným vyjednavačem, kterého chce mít na své straně každý při jednání se soudy.

Mě také lidé oceňují kvůli vysoké inteligenci, o kterou jsem se nijak neprosil, a chtějí, abych s nimi řešit to či ono, a mě se nechce. A jen proto, že mám mezi nohama pindíka - kdybych byl holka, tak po mě tyhle věci nikdo nechce.
Autorská citace #60
3.11.2016 12:09 - LokiB
Juj, mám tu offtopic o přestávce mezi meetingy, juchůů )

Jerson: v pohodě, s tou vysokou inteligencí tu máme problém asi všichni, je to těžký osud a je třeba ho nést statečně. je to podobné, jako s našimi vysokými příjmy. nese to sebou nežádoucí pozornost, se kterou se každý musí vyrovnat po svém ...
před lety se to snažil stát řešit komplexněji, převýchovou inteligence v dolech, ale moc se to neosvědčilo. tak snad se s tím smířit. dá se třeba ještě trochu zapracovat na jemnostech češtiny, jako je mě/mně ... ale pro internetové diskuse plně dostačuje i současný stav :)

Pochopil jsem správně, že aby ses vyhnul nežádoucí pozornosti, svoji vysokou inteligenci před druhými maskuješ a to samé doporučuješ i ženám, kterým vadí přemíra vulgárního zájmu, nejen při zábavě v hospodě, ale i v pracovním procesu? a jako ekvivalent plastické chirurgie bys u sebe přistoupil k částečné lobotomii?

to, co popisuješ, jsou aspekty kultury dané společnosti. V některé společnosti, když s někým třeba nesouhlasíš, tak mu rozbiješ rovnou hubu. V jiných kulturách s ním debatuješ a snažíš se ho přesvědčit, jinde prostě odejdeš a dál se tím nezaobíráš.
Ty postuluješ, že určité aspekty chování jsou dané a neměnné. V praxi to tak není. Je to dané zejména kulturním kontextem. Mnoho způsobů, které jsou u nás dnes běžné, nebylo běžných v našich zemích před 100 lety (teď nemluvím snad přímo o chování k ženám, ale o obecných změnách v kulturním kontextu společnosti). Stejně tak nejsou některé běžné ani dnes v jiných zemích ... nesnažím se tvrdit, že jiné státy mají kulturu lepší, jen, že ji mají jinou. A že v rámci té kultury i jinak řeší situace, které ty máš "dané přírodou".
BTW: Kromě inteligence, standardně měřené třeba IQ testy, existuje i sociální inteligence, případně empatie ... nejsou to vulgární slova.

Což je ostatně i komentářem k vedlejšímu vláknu o dlouhověkosti. Totiž i v rámci jedné rasy je většina kulturních aspektů velmi velmi volných a stále se vyvíjejících. nenajdeš jedno pravidlo, které by platilo všude.

Hmm, offtopic jak kráva ... chtělo by to v diskusi mít možnost OT defaultně skrýt a zobrazit ho jen těm, kteří by o to výslovně stáli :)
Autorská citace #61
3.11.2016 12:11 - Aegnor
LokiB píše:
Hmm, offtopic jak kráva ... chtělo by to v diskusi mít možnost OT defaultně skrýt a zobrazit ho jen těm, kteří by o to výslovně stáli :)

Ta možnost tady teoreticky existuje, jmenuje se "založení nového tématu". :-)
Autorská citace #62
3.11.2016 13:51 - sirien
Nebo "soukromá zpráva" ;)
Autorská citace #63
3.11.2016 15:14 - Gurney
Pokud zakladatel diskuze nechce, aby se diskuze zvrhávala do OT, může o to prostě požádat v úvodním postu, případně na to upozornit v diskuzi, ze zkušenosti to funguje velice dobře. Pokud má někdo jiný problém s OT, nic mu nebrání posty které nejsou k tématu ignorovat.

Jinak má každý (přihlášený) uživatel možnost si zrušit odběr celých diskuzí, které ho nezajímají, slouží k tomu ta zelená (první zprava) z řady ikonek vpravo od názvu diskuze.
Autorská citace #64
4.11.2016 10:05 - ShadoWWW
Statistiky ras:

Ásimar
Vlastnosti: Cha +2
Věk: Až 160 let
Přesvědčení: Většinou dobré, vyvrhelové většinou neutrální, nebo dokonce zlé
Velikost: Jako lidé, Střední
Rychlost: 6 sáhů
Vidění ve tmě: 12 sáhů
Nebeské odolání: Vůči nekrotickému a zářivému zranění
Léčivé ruce: Jako akci se můžeš dotknout tvora a tím způsobit, že si obnoví životy rovné tvé úrovni. Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho použít znovu, až si krátce či důkladně odpočineš.
Světlonoš: Znáš trik světlo. Tvá sesílací vlastnost pro toto kouzlo je Charisma.
Jazyky: nebesština, obecná řeč.
Podrasy: Ochranný ásimar, pustošící ásimar, padlý ásimar.

Ochranný ásimar
Vlastnosti: Mdr +1
Zářivá duše: Počínaje 3. úrovní můžeš jako akci vypustit svou vnitřní božskou energii. Zablesknou ti při tom oči a na tvých zádech se objeví světélkující, nehmotná křídla.

Tvá transformace trvá 1 minutu, nebo dokud ji neukončíš jako bonusovou akci. Během ní máš rychlost létání 6 sáhů a jednou v každém svém tahu můžeš způsobit dodatečné zářivé zranění jednomu cíli, když ho zraníš útokem či kouzlem. Dodatečné zranění je rovné tvé úrovni.

Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho použít znovu, až si krátce či důkladně odpočineš.

Pustošící ásimar
Vlastnosti: Odl +1
Zářivá duše: Počínaje 3. úrovní můžeš jako akci vypustit svou vnitřní božskou energii. Z tvých očí a pusy při tom vyzařuje spalující světlo, které tě ohrožuje.

Tvá transformace trvá 1 minutu, nebo dokud ji neukončíš jako bonusovou akci. Během ní osvěcuješ jasným světlem okruh o poloměru 2 sáhy a slabých světlem další 2 sáhy a na konci každého svého tahu ty a každý tvor do 2 sáhů od tebe utrpí zářivé zraněn rovné polovině tvé úrovně (zaokrouhleno dolů). Navíc jednou v každém svém tahu můžeš způsobit dodatečné zářivé zranění jednomu cíli, když ho zraníš útokem či kouzlem. Dodatečné zranění je rovné tvé úrovni.

Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho použít znovu, až si krátce či důkladně odpočineš.

Padlý ásimar
Vlastnosti: Sil +1
Nekrotický rubáš: Počínaje 3. úrovní můžeš jako akci vypustit svou vnitřní božskou energii. Tvé oči se při tom změní v černá jezírka a na tvých zádech se objeví dvě kostěná, přízračná křídla neschopná letu. V okamžiku tvé přeměny každý tvor, který tě vidí a je do dvou sáhů od tebe, musí uspět v záchranném hodu na Charisma (SO je 8 + tvůj zdatnostní bonus + tvá oprava Charismatu), jinak se vystraší do konce tvého příštího tahu.

Tvá transformace trvá 1 minutu, nebo dokud ji neukončíš jako bonusovou akci. Během ní máš můžeš jednou v každém svém tahu způsobit dodatečné nekrotické zranění jednomu cíli, když ho zraníš útokem či kouzlem. Dodatečné zranění je rovné tvé úrovni.

Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho použít znovu, až si krátce či důkladně odpočineš.
Autorská citace #65
4.11.2016 10:20 - ShadoWWW
Tabaxa
Vlastnosti: Obr +2, Cha +1
Věk: Jako lidé
Přesvědčení: Většinou chaotická přesvědčení, vzácně i zlé, ale spíš ze zvědavosti než ze zlých pudů.
Velikost: Jako lidé, ale štíhlejší, Střední
Rychlost: 6 sáhů
Vidění ve tmě: 12 sáhů
Kočičí hbitost: Tvé reflexy a hbitost ti umožňují prudce zvýšit svou rychlost. Když se pohybuješ ve svém tahu v boji, můžeš zdvojnásobit svou rychlost do konce tahu. Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho opět použít až poté, co se jeden svůj tah nepohneš z místa.
Kočičí drápy: Díky svým drápům máš rychlost šplhání 4 sáhy. Navíc to jsou přírodní zbraně, které můžeš používat k úderům beze zbraně. Když s nimi zasáhneš, způsobíš sečné zranění rovné 1k4 + tvá oprava Síly, místo normálního drtivého zranění pro úder beze zbraně.
Kočičí talent: Jsi zdatný v dovednostech Nenápadnost a Vnímání.
Jazyky: obecná řeč a jeden další dle své volby.

Další rasy později.
Autorská citace #66
4.11.2016 10:39 - Jerson
LokiB píše:
Juj, mám tu offtopic o přestávce mezi meetingy, juchůů )

Odpovím v tomto tématu
Autorská citace #67
4.11.2016 10:55 - ShadoWWW
Goblin
Vlastnosti: Obr +2, Odl +1
Věk: Dospělost v 8 letech, dožití až 60 let.
Přesvědčení: Typicky neutrální zlo, protože je zajímají jen své vlastní potřeby. Někteří vzácně mohou inklinovat k dobru nebo neutralitě.
Velikost: 3-4 stopy, váží 40-80 liber, velikost Malá.
Rychlost: 6 sáhů
Vidění ve tmě: 12 sáhů
Zuřivost malého jedince: Když útokem či kouzlem zraníš tvora, jehož třída velikosti je vyšší než tvoje, může mu způsobit dodatečné zranění rovné tvé úrovni. Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho použít znovu, až si krátce či důkladně odpočineš.
Hbitý únik: V každém svém tahu můžeš použít akci Schování nebo Odpoutání se jako bonusovou akci.
Kočičí talent: Jsi zdatný v dovednostech Nenápadnost a Vnímání.
Jazyky: obecná řeč a goblinština.

Goliáš
Vlastnosti: Sil +2, Odl +1
Věk: Podobně jako lidé
Přesvědčení: Zpravidla neutrální
Velikost: 7-8 stop, 280-240 liber, Střední
Rychlost: 6 sáhů
Přirozený atlet: Jsi zdatný v dovednosti Atletika.
Odolnost kamene: Občas se umíš otřepat ze zranění. Když utrpíš zranění, můžeš si jako reakci hodit k12. Přičti k hodu opravu Odolnosti a utrpěné zranění sniž o tento výsledek. Jakmile použiješ tento rys, můžeš ho použít znovu, až si krátce či důkladně odpočineš.
Mohutná stavba těla: Při počítání tvé nosnosti a váhy, kterou dokážeš odtlačit, odvléct či nadzvednout, se bere tvá velikosti jako o jednu třídu větší.
Horal: Jsi zvyklý a vysokou výšky, včetně nadmořských výšek nad 4 000 sáhů. Jsi také přirozeně zvyklý na chladné podnebí, jak je popsané v 5. kapitole Průvodce Pána jeskyně.
Jazyky: gigantština a obecná řeč

Kenku
Vlastnosti: Obr +2, Mdr +1
Věk: Menší než lidé, dospělost ve 12 letech, dožití 60 let.
Přesvědčení: Chaotické, převážně chaoticky neutrální.
Velikost: 5 stop, váha 90-120 liber, Střední
Rychlost: 6 sáhů
Vidění ve tmě: 12 sáhů
Dovedný padělatel: Umíš duplikovat písmo a díla ostatních tvorů. Máš výhodu ke všem ověřením pro tvorbu padělků či kopií existujících předmětů.
Kenkuovský trénink: Jsi zdatný ve dvou z následujících dovedností dle své volby: Akrobacie, Čachry, Klamání, Nenápadnost.
Napodobení: Umíš napodobit jakýkoliv zvuk, který jsi někdy slyšel, včetně hlasů. Tvor, který slyší napodobený zvuk, dokáže rozpoznat, že jde o napodobení, úspěšným ověřením Moudrosti (Vhledu) v konfliktu proti tvému ověření Charismatu (Klamání).
Jazyky: umíš číst a psát auranštinou a obecnou řečí, ale mluvit umíš jen svým rysem napodobení.

Další rasy někdy příště.
Autorská citace #68
4.11.2016 11:10 - Vojtěch
"Ochranný" ásimar?
Autorská citace #69
4.11.2016 11:14 - ShadoWWW
Protector aasimar.
Autorská citace #70
4.11.2016 11:27 - Vojtěch
Nebyl by to spíš ochránce, ničitel a tak?
Autorská citace #71
4.11.2016 11:28 - York
ShadoWWW píše:
Protector aasimar.


Aha, Ásimarský ochránce :-)
Autorská citace #72
4.11.2016 14:22 - Xyel
Tak koukám že to mají i integrované na roll20
. . . .
najednou mě začíná nějak svrbět peněženka -.-
Autorská citace #73
4.11.2016 14:36 - ShadoWWW
Kvůli skloňování mám radši podrasy jako přídavná jména, protože to podstatné je ta rasa. :)

Vzhledem k andělskému původu ásimara by byl asi lepší překlad "strážný ásimar".
Autorská citace #74
4.11.2016 14:39 - Vojtěch
Anděl strážný je myslím Guardian angel.
Autorská citace #75
4.11.2016 14:47 - ShadoWWW
To jo, ale tady by si to "strážný" dalo vypůjčit, vzhledem k tomu, že neexistuje "guardian aasimar".
Autorská citace #76
4.11.2016 14:51 - ShadoWWW
Když jsem v tom článku překládal ten ježibabin autobazar, pořád jsem si nebyl jistý, jestli jsem to nějak blbě nepochopil, protože spojení ježibaba-autobazar-DnD mi nedávalo smysl.

Ale fakt to v té knížce je a fakt jsem tomu rozuměl správně.

Ježibabina vozidla:
Autorská citace #77
4.11.2016 15:05 - LokiB
ShadoWWW: krutopřísný. děcka budou nadšený :)
Autorská citace #78
4.11.2016 15:24 - ShadoWWW
Z těch ukázek mi to ještě tak nedocházelo, ale při pročítání modulu mě trklo, jak DnD nemusí být jen o statistikách.

Doteď jsem si kupoval Bestiáře hlavně kvůli statistikám, protože to je něco, co nerad vymýšlím. Radši se soustředím na vytváření příběhu. Ale tady... Třeba ježibaby jsou v Bestiáři na 4 strany, ale fluff na necelé 2 (zbytek ilustrace a statistiky).

Tady je fluff o ježibabách na mnoho stran (těžko říct na kolik přesně, má to XML formátování). Ale všechen ten fluff vychází z toho z Bestiáře, a přitom je tak promakaný a inspirativní, že bych na to musel mít celé tažení zaměřené jen na ježibaby, abych všechno toto vymyslel a dal dohromady.

Mearls měl pravdu. DnD může být fakt skoro jen čistě příběhové, stejně jako jeho bestiář. (Já vím, že WoDkaři měli takovéhle příručky už v 90. letech, ale stejně je vzrušující to vidět u DnD.)

Fascinující.
Autorská citace #79
4.11.2016 15:35 - Vojtěch
DnD je mělo dávno - Monster Ecologies
Pathfinder má všelijaké Revisited a Unleashed potvorobooky zaměřené na klasické potvory.
Pak je tu taky docela zábavný Baby Bestiary
Autorská citace #80
4.11.2016 15:37 - ShadoWWW
Monster Ecologies - asi jo, ale to je pro mě pravěk. :)

Pathfinder má všelijaké Revisited a Unleashed potvorobooky - njn, Pathfinder má toho tolik, že je pro mě těžké se v tom orientovat.

EDIT: Teď se dívám, že ty Monster Ecologies dělalo pro DnD taky Paizo.
Autorská citace #81
4.11.2016 15:39 - Vojtěch
Mno, vycházely myslím v Dragonu/Dungeonu i za 4E, ne?

Kdybys potřeboval navézt na něco konkrétního, tak mohu nabídnout své služby.
Autorská citace #82
4.11.2016 15:43 - sirien
No... K WoD úrovni by to chtělo spíš nějaké player handbooky. Něco jako "Extended book of races" nebo tak něco, kde by bylo napsáno, jak hrát třeba 300 let starého elfa s ohledem na některé možné spoluhráče :)
Autorská citace #83
4.11.2016 15:55 - ShadoWWW
Ale to s tím třistaletým elfem není vůbec špatný nápad. Respektive jak hrát tu kterou rasu. Ale ne jako příručka, ale spíš jako článek. Ideálně článek na Kostce. :)
Autorská citace #84
4.11.2016 16:08 - York
ShadoWWW píše:
Ideálně článek na Kostce.


Jop, to není vůbec špatnej nápad. Navíc Jerson už mockrát opakoval, že se mu dobře píšou reakce na něco existujícího, takže když nadhodíte svůj pohled, Jerson k tomu možná napíše svůj.
Autorská citace #85
4.11.2016 16:12 - LokiB
ShadoWWW: a ještě řekni, že Van Richtens Guids to ... Vampires, Werebeasts, Created, Ghosts, Liches, Ancient Dead, Fiends, Vistany, Witches ... obecne Monster Hunters Compendium jsou pro tebe taky pravěk ;)
Skvělý materiál!
Autorská citace #86
4.11.2016 16:19 - LokiB
ad rasy .... Complete Book of Elves, Halfeves, Dwarves ... atd k ADND, co vydavalo TSR, nevim nevim, jaky to melo uspech :)

Tam ostatně k elfům píšou poměrně slušnou část Stages of Life ... z pohledu DnD

There is very little difference between the way a 100-year old elf and a 400-year old elf appear. The only way to tell between young and old is the degree of exuberance, spontaneity, and enthusiasm each exhibit. Only at venerable age do elves begin to show their years, yet they still appear younger than most humans do at age 50.

resp třeba:
Old Age

Around the age of 250, the elf has entered "old age." He still hasn't become visibly old, but he feels the effects of age. He slows his activities, preferring less strenuous ones. Rather than sprint through the forests as he might have as a young elf, he sits in the rays of sunlight and composes songs. He has tapped into the mystic rhythms of the earth and become ever more attuned to its cycles.
Few elves continue adventuring upon reaching old age. Their bodies and minds evolve into something more suited for a quiet, contemplative life. Still, their bodies do not appear any different than they did 100 years before, and their skills are still as sharp as they ever were. There is a slight slowing in their limbs, but that is all.


atd.

Chlapci ... všechno tu už bylo :) Je to ale určitě možné vylepšovat.
Complete book of ... jsou imho ... dostupné na netu
Autorská citace #87
4.11.2016 16:27 - ShadoWWW
*šeptá* Ano, taky. */šeptá* :)
Autorská citace #88
4.11.2016 17:06 - sirien
ShadoWWW píše:
Ale to s tím třistaletým elfem není vůbec špatný nápad. Respektive jak hrát tu kterou rasu. Ale ne jako příručka, ale spíš jako článek.

Představ si 300 stránkovou příručku.

Hard cover, křídový papír, dost textu, pár ilustrací. (Cítíš tu vůni toho nového tisku, když si jí právě vybalil z fólie?)

Začneš tou příručkou listovat a zjistíš, že tam je deset kapitol věnovaných deseti rasám. Třicet stránek pro každou (o něco míň pro lidi, protože srsly, lidské egomasturbace je stejně všude zbytečně moc - na druhou stranu potřebuješ popsat referenční bod 0 pro srovnání těch ostatních).

Najdeš si elfy a prolistuješ jejich kapitolu. Zjistíš, že je tříděná na několik podkapitol. Mrkneš na trpaslíky a Tieflingy a zjistíš, že ty podkapitoly si jsou v celé knížce podobné.

Popis rasy začne její fyziologií a fyziologickými quirky - mnohé z nich užitečné pro game (natural attacks, meditace místo spánku), ale mnohé další spíš pro play (preferovaná strava, absence barvy ve viděném spektru).

Následuje popis mentality - ale nikoliv kategorický výpis vlastností a kultury, ale popis vrozených inklinací a bodů přirozeného zájmu - posuny důrazů věcí oproti lidem (možná jsou méně vztahoví, možná více citliví na podobu svého okolí, možná jsou přirozeně násilnější/fyzičtější a možná mají vrozeně silnější rodinné vazby).

Konečně si najdeš moment abys mrknul, co to je v těch postranních rámečcích a zjistíš, že tam jsou reference a stručně sepsaná shrnutí tradičních zpracování (u elfů, které máš otevřené, uvidíš Tolkienovské elfy, Sapkowskeho elfy...)

Odtrhneš se od rámečků a zjistíš, že další část kapitoly tvoří ukázková zpracování různých společenství dané rasy. Celá podkapitola začíná popisem toho, jak rasa typicky vypadá na svém vrcholu (u lidí různé říše a městské státy) a ve svém úpadku (u lidí různá barbarská společenství). Následuje popis různých typických podob věcí u dané rasy, přičemž vše je odvozeno z dříve uvedeného - např. když u ní vznikne nějaká "vyšší třída", zda bývá spíše rodová (lidská aristokracie), věková, silově-zásluhová atp. A nakonec je uveden typický rys, podle kterého se u dané rasy rozlišuje podoba jejích společenství a jejich charakter (u vztahově založených lidí to je koncentrace populace v daném místě, u rodově založených trpaslíků to je diverzita přítomných klanů, u s prostředím spjatých elfů to je jejich okolí) spolu s tím, jaké rysy se projevují, když je tento rys v jedné nebo druhé "pozici".

Poté tam najdeš několik zpracovaných nástřelů ukázkových společenství, na nichž jsou předchozí principy demonstrovány se závěrečnými poznámkami k tvorbě vlastních.

A úplně nakonec tam je podkapitola o deviacích od normy - o temných elfech, o klanech trpaslíků s individualistickou kulturou, o půlorčích kmenech s filozoficky-magickou tradicí...


Tohle všechno. V jedné příručce. Kompletní toolkit pro tvorbu vlastních světů, od technologicky primitivních, přes antické a středověké až po steam/alechemy-punkové. 30 stránek o elfech, které Ti naráz popíší elfy žijící v t(T)emných(ém) hvozdech(u), ve vznosných městech (Gondolinu) a elfy surfující po hranách bouře na alchymisticky vzduch ovládajících rogalech alchemy-punkového světa. A totéž pro 9 dalších ras.


K čertu s Complete books a podobnými nesmysly v tradici "chrlíme knížky po stovkách, kupujte po tuctech". To není jen o tom "co", ale i (hlavně) o tom "jak". Pokud bys chtěl, aby si WotC z WoDovejch příruček popř. Fate odneslo aspoň něco, doporučil bych chtít tohle :)
Autorská citace #89
4.11.2016 17:12 - ShadoWWW
Kde se to dá předobjednat!?

;-)
Autorská citace #90
4.11.2016 17:18 - sirien
U Mika, předpokládám... možná to ale bude chtít jasný popis objednávky definující tvůrčí záměr a hromadu komunitního lobbyingu :)
Autorská citace #91
4.11.2016 17:36 - LokiB
sirien: tak z toho obsahu Complete Books of ... se určitě některý kapitoly vypustit dají. V době ADND bylo fajn, že to přinášelo nový kity, což bylo ozvláštnění jinak pevně daný a po čase nudný formy každýho povolání.

Ostatně z obsahu je vidět, že hodně z toho, co píšeš, tak bylo. Ovšem nepřu se, že samotné "jak" by sis představoval jinak.
Zkus ale uznat, že to už je věc dost subjektivní, a to co se líbí tobě, nemusí skoro vůbec zaujmout jiné, či vůbec majoritu.

Někdy bych rád viděl srovnání v prodejích jednotlivých příruček napříč systémy ... o kolik lépe se prodávají takové než makové ...

Autorská citace #92
4.11.2016 17:48 - ShadoWWW
Doug psal, že ještě než stihl založit vlákno na fóru FG s oficiálním oznámením o začátku prodeje VGtM, tak už si ho někteří stihli koupit.

Jsem zvědavý, jak se bude prodávat v ČR. Tady ten název má přece jen negativní konotaci. Volův průvodce... B-)
Autorská citace #93
4.11.2016 17:57 - Vojtěch
Ti co ví, kdo je Volo, tak ví, že je záhodno po tom skočit ;)
Autorská citace #94
5.11.2016 07:03 - ShadoWWW
Mrkněte sem. :)
Autorská citace #95
5.11.2016 10:07 - Xyel
Geniální! Moc děkuji.
Autorská citace #96
5.11.2016 12:02 - ShadoWWW
Wizardi v rámci Adventurers League vydali dobrodružství In Volo's Wake (pro postavy na 1.-4. úrovni). Kde ho najdete? Vy víte kde.
Autorská citace #97
29.11.2016 15:00 - ShadoWWW
Mike Mearls v jednom rozhovoru před dvěma týdny uvedl, že ta limitovaná edice Vola jde na dračku a brzo už asi nebude. Tak jsem si hned jeden kus objednal z Fantasy Obchodu (jinde ho v ČR nenabízeli). Bylo to pořád ve stavu, že se čeká na dodání, ale před pár dny se na stránkách objevila hláška, že je to vyprodané i u dodavatele. Tak jsem zvědavý, jestli se FO podaří něco urvat, nebo to stornuje.

Jsem doufal, že si jednu limitku seženu, ale vypadá to asi bledě. Dokonce i Mike Mearls vtipkoval, že je rád, že jeden kus získal pro sebe před tím, že je komplet rozprodali.
Autorská citace #98
29.11.2016 15:10 - ShadoWWW
Ha, tak Skaven teď píše, že se jim pár kusů podařilo sehnat. I když jsou prý lehce poškozené. To mně ale nevadí. :)
Autorská citace #99
7.1.2017 23:21 - LokiB
8.2.2017 03:30 - sirien
Hm. Tak jsem si přečet něco málo z první kapitoly Vola a musím říct... překvapivě... že to nemá zase tak daleko k tomu, co jsem popsal o pár příspěvků výše. Radost pře... číst. Radost to číst, samozřejmě :D
14.2.2017 23:29 - sirien
Píše:
Frost giants defended Ostoria with the might of their arms, not just on the chilly peaks and glaciers but on every frontier.


Píše:
Frost giants dwell in the remote, frozen places of the world. Anything warmer than the flesh of a recently killed elk is as flame to them.


na následující stránce: modře zbarvený obr sedící na trůně obklopeném tekoucí lávou.


#fuckingSRSLY ?
14.2.2017 23:56 - LokiB
A není to obrázek ještě k předchozí straně o fire giantech?
SURTUR'S CLEANSINC FIRE ...

I ten obr vypadá spíš ohňově než mrazově ... ty vlasy má rudý
15.2.2017 00:31 - sirien
jj, je, ale má modrou kůži, tak to je takové jako zvláštní :) Každopádně ten wtf je hlavně mezi tvrzeníma v těch dvou citacích. Buď nám mraziví obři od dob Ostorie poněkud změkli nebo bych možná ocenil trochu víc konzistence v těch textech.
15.2.2017 01:00 - LokiB
nejsem specialista na Forgotten Realms, ale nebylo to tak, že obří říše Ostoria se rozkládala hlavně na chladném severu, resp. tehdy ještě roztáhlejším chladném podnebí dál na jih než "dnes"? takže její hranice byly pro frost gianty obyvatelné i při splnění té podmínky z textu.

jako ta formulace je možná jasná opravdovým znalcům FR, což nejsem, ale tohle mě tak vytanulo :)
15.2.2017 01:21 - sirien
Vim já? FR mě totálně míjej. Já jen vim, že sem se ve Volovi dočet, že:
Píše:
United in purpose, Annam's children built Ostoria, the fabled empire of the giants, where they lived according to the ordning ... All told, the empire of Ostoria dominated the world for four millennia

Když se napíše "dominated the world", tak si představim jakože svět a když se napíše "all frontiers", tak si představim jakože všude, kde byla :)


EDIT: ale ok, uznávám, že mě Elminster v úvodu varoval...
17.2.2017 19:07 - chrochta
Dle původní Grand History of the Forgotten Realms, sestavené Brianem R. Jamesem ještě jako fanouškem Ztracených říší, Ostoria ležela na severovýchod od Moře padlých hvězd, a na jih a jihozápad od ní se nacházela říše obojživelných batrachi. Ono tam o moc chladnější podnebí asi nebylo.
20.2.2017 14:04 - Vojtěch
FYI český překlad Eddy obsahuje mrazivé obry.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13667106628418 secREMOTE_IP: 23.22.23.162